Ach, met 5 goedkope weggooi kwasten, twee kokers pu lijm en een paar staalborstels voor de haakse slijper win ikquote:Op woensdag 18 maart 2015 21:30 schreef hans1985 het volgende:
[..]
hij kent makita nog niet.
Maar mooi dat hier mensen mooie spullen bestellen. Niet zo spannend maar bestel maskeer apparaat
Ik ben het deels met je eens. Wat ik weet van Festool is dat het relatief gezien duur is, maar bijna iedereen wel de invalzaag ervan heeft.. Waarom weet ik niet want als ik het vraag waarom van Festool, komt er eigenlijk nooit een duidelijke reden uitquote:Op woensdag 18 maart 2015 19:31 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Goed gereedschap kost veel geld. Heb vorig jaar Bosch groen delta schuur machine gekocht. Maandje geleden een festool. 5x zo duur maar wat een verschil. Ik verdien er mijn brood mee dus 95% is prof. Maar als je een beetje klust is ferm of Bosch groen ook goed.
Zijn ook veel mensen die duur gereedschap kopen en nauwelijks gebruiken. Dat is gewoon patsen en geld weg gooien.
Ik koop iig geen goedkope meuk meer. Tijd is geld en goede machines besparen geld.
Dankje voor het delen van je ervaringen! Ik weet ook niet of de SJ een laser heeft.. lijkt mij wel makkelijk maar weet niet wat de praktijk leert. De SJ is nu in de aanbieding dus ik dacht dat is een mooi prijsje (300euro). Maar de zaagcapaciteit en stofafzuiging is ook ietsje minder dan die van de SJL..quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:28 schreef derLudolf het volgende:
Maquez:
Heb nu paar uurtjes gezaagd met de GCM8 SJL. Bevalt super, gaat makkelijk door balkjes, CLS'en, steigerhout. Alles netjes haaks zoals je mag verwachten. Alleen de laser vind ik een beetje kut. Misschien dat die nog wel te vertellen is ofzo.
Maar volgens mij heeft de SJ niet eens een laser
[ afbeelding ]
hans1985: hier ook wel Makita hoor, voor de arbeidsvitaminen
Je hebt nog Rupert of zo van schuurmachines. Festool schijnt net weet betere afzuiging te hebben en lagers beter afgedicht. Andere pro merken zullen ook goed spul hebben maar fat scheelt niet veel in prijs. Festo staat bekend om goede schuurmachines en invalzagen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 17:48 schreef Maquez het volgende:
[..]
Ik ben het deels met je eens. Wat ik weet van Festool is dat het relatief gezien duur is, maar bijna iedereen wel de invalzaag ervan heeft.. Waarom weet ik niet want als ik het vraag waarom van Festool, komt er eigenlijk nooit een duidelijke reden uit
Betreft het patsen en geld weg gooien, die zullen er vast tussen zitten. Ik ben eigenlijk een hobby klusser omdat ik momenteel nog gewoon studeer. Ik wil geen aannemer worden maar in mijn vrije tijd ben ik er graag mee bezig. Gewoon voor lekker erbij
Wat jij zegt; ik koop in iedergeval geen goedkoop gereedschap meer.
Wat is jou ervaring met die L-boxxen? Is het van degelijk materiaal? Ik heb momenteel veel in de standaard koffers zitten en dat is opzich prima, maar ik vind het tegenvallen hoeveel ruimte ze nou innemen.. Het verschilt allemaal net iets. En bij de ene is er geen ruimte voor accecoires en bij de ander wel. Waardeloos dus.. Nu zat ik te kijken naar dit opslag systeem, of het nou van festool, BTI, Bosch, Makita of wat dan ook is, maakt mij niet zoveel uit. Ben meer benieuwd naar hoe het werkt.quote:Op zondag 15 maart 2015 10:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee dit is gewoon netjes opruimenIk ruim mijn spul liever op in L-Boxxen, hoewel tot dusverre 3 stuks voldoende zijn.
haha grappig! ik ervaar wel het zelfde. Mijn vader is makelaar waar ik vaak ook eens wat voor doe, bezichtiging of open huis of iets dergelijks. Ook werk ik wel is met een aannemer waar de klanten tegen mij beginnen te praten of ik al lang in het vak zit en ik antwoord: nee ik ben student. Dan zeggen zij bijna allemaal van: oh wat doe je dan hier? Nou geld verdienen...quote:Op donderdag 19 maart 2015 18:02 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Je hebt nog Rupert of zo van schuurmachines. Festool schijnt net weet betere afzuiging te hebben en lagers beter afgedicht. Andere pro merken zullen ook goed spul hebben maar fat scheelt niet veel in prijs. Festo staat bekend om goede schuurmachines en invalzagen.
Ik was student. Heb master titel en mijn afstudeeronderzoek word nu in het groot en zwaar gesubsidieerd voortgezet.
Maar ben maar bouwvakker geworden. Naja. Klein project ontwikkelaar ondertussen 😜.
Voordeel van mijn opleiding is dat ze mij onderschatten als ze mij in werk kleding zien. Maar heb in mijn opleiding ook veel recht vakken gehad en nog bestuurskunde. Komt erg van pas naast standaard zaken als economie en calculatie.
Goed gereedschap os voor mij essentieel.
En vind geeeedschap ook mooi. Maar dat hebben alle mannen 😛
Ik heb hetzelfde, ben ook nog student maar mag graag knutselenquote:Op donderdag 19 maart 2015 17:48 schreef Maquez het volgende:
[..]
Betreft het patsen en geld weg gooien, die zullen er vast tussen zitten. Ik ben eigenlijk een hobby klusser omdat ik momenteel nog gewoon studeer. Ik wil geen aannemer worden maar in mijn vrije tijd ben ik er graag mee bezig. Gewoon voor lekker erbij
Wat jij zegt; ik koop in iedergeval geen goedkoop gereedschap meer.
Ik heb ik nog even gekeken wat er nou anders was: onder andere geen laser en 1400W ipv 1600W.quote:Op donderdag 19 maart 2015 17:54 schreef Maquez het volgende:
[..]
Dankje voor het delen van je ervaringen! Ik weet ook niet of de SJ een laser heeft.. lijkt mij wel makkelijk maar weet niet wat de praktijk leert. De SJ is nu in de aanbieding dus ik dacht dat is een mooi prijsje (300euro). Maar de zaagcapaciteit en stofafzuiging is ook ietsje minder dan die van de SJL..
En met zo'n onderstel zal het vast makkelijk werken. Toch maar eens kijken of dat niet (uiteindelijk) voordeliger is dan om voor de SJ te gaan.
Rupesquote:Op donderdag 19 maart 2015 18:02 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Je hebt nog Rupert of zo van schuurmachines.
Ik vind de L-Boxxen dergelijke ja. Bevalt prima: ze zijn stevig, hebben allemaal dezelfde 'bodemmaat' laten zich makkelijk stapelen. Ook voor accessoires is voldoende plaats: bij de accuboor 2 accu's, setje hout- en metaal boren, lader, en nog wat losse meuk, bij de boorhamer ook ruimte voor een heel zootje boren en beitels. Bij de Multitool ook genoeg ruimte voor toebehoren.quote:Op donderdag 19 maart 2015 18:15 schreef Maquez het volgende:
[..]
Wat is jou ervaring met die L-boxxen? Is het van degelijk materiaal? Ik heb momenteel veel in de standaard koffers zitten en dat is opzich prima, maar ik vind het tegenvallen hoeveel ruimte ze nou innemen.. Het verschilt allemaal net iets. En bij de ene is er geen ruimte voor accecoires en bij de ander wel. Waardeloos dus.. Nu zat ik te kijken naar dit opslag systeem, of het nou van festool, BTI, Bosch, Makita of wat dan ook is, maakt mij niet zoveel uit. Ben meer benieuwd naar hoe het werkt.
Het is niet de bedoeling dat ik dit in de auto gooi en meeneem, ik wil dit mooi op kunnen bergen in een kast die ik op maat wil maken.
Aah dat is mooi. Lijkt wel een studenten forum. (grapje)quote:Op donderdag 19 maart 2015 18:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik vind de L-Boxxen dergelijke ja. Bevalt prima: ze zijn stevig, hebben allemaal dezelfde 'bodemmaat' laten zich makkelijk stapelen. Ook voor accessoires is voldoende plaats: bij de accuboor 2 accu's, setje hout- en metaal boren, lader, en nog wat losse meuk, bij de boorhamer ook ruimte voor een heel zootje boren en beitels. Bij de Multitool ook genoeg ruimte voor toebehoren.
Enige nadeel is als je de onderste wilt hebben, moet je de bovenste er allemaal afhalen. Maar als je een appartr kast maakt is dat geen probleem hè
Maakt het trouwens voor de registratie van het Bosch Blauw gereedschap niet uit waar je het koopt? En dan bedoel ik niet zozeer de winkel maar meer welk land?quote:Op donderdag 19 maart 2015 18:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik vind de L-Boxxen dergelijke ja. Bevalt prima: ze zijn stevig, hebben allemaal dezelfde 'bodemmaat' laten zich makkelijk stapelen. Ook voor accessoires is voldoende plaats: bij de accuboor 2 accu's, setje hout- en metaal boren, lader, en nog wat losse meuk, bij de boorhamer ook ruimte voor een heel zootje boren en beitels. Bij de Multitool ook genoeg ruimte voor toebehoren.
Enige nadeel is als je de onderste wilt hebben, moet je de bovenste er allemaal afhalen. Maar als je een appartr kast maakt is dat geen probleem hè
Dit is ook erg mooi:quote:Op donderdag 19 maart 2015 18:42 schreef Maquez het volgende:
[..]
Aah dat is mooi. Lijkt wel een studenten forum. (grapje)
Ik wilde ze inderdaad niet stapelen omdat ik al over dat 'probleem' na heb gedacht. Als je ze op de zijkant kan zetten in een custom made kast, moet het handiger zijn. Buiten het feit dat je op deze manier wel mooi je gereedschap kan stapelen en weg kan zetten, als je niet veel ruimte hebt.
Ik heb meerdere panden. En laatst heeft huurder wat intern veranderd. Staat er week bus installatie bedrijf voor deur. Zie ik ze met verrot klein hand zaagje pp buis zagen. Zeg dat doe je met haakse slijper. Kon niet volgens hun want was speciaal. Zeg dat is pp of dyka. Ohw. En dan rest met knel koppelingen. Zeg heb je geen pers tang. Nee. Werk wat zij deden in 5 dagen doe ik in 1 dagje samen met mijn timmerman.quote:Op donderdag 19 maart 2015 18:21 schreef Maquez het volgende:
[..]
haha grappig! ik ervaar wel het zelfde. Mijn vader is makelaar waar ik vaak ook eens wat voor doe, bezichtiging of open huis of iets dergelijks. Ook werk ik wel is met een aannemer waar de klanten tegen mij beginnen te praten of ik al lang in het vak zit en ik antwoord: nee ik ben student. Dan zeggen zij bijna allemaal van: oh wat doe je dan hier? Nou geld verdienen...
hahah. Kleding zegt niets over kennis en kunnen van een persoon, dat wordt helaas vaak vergeten...
Dit had ik ook ongeveer ingedachte. Alleen dan een met lade's waar je de lboxx op kan laten staan, en open doen. Als je een hebt met allemaal bevestigingsmateriaal erin, je deze niet eraf hoeft te halen om hem open te doen en later terug te stoppen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 18:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dit is ook erg mooi:
Wil nog zoiets bouwen voor een bescheidener aantal L boxxen
Daar heb je wel gelijk in. Maar de klant betaald ervoor en die betaald eigenlijk veel te veel. Dat is jammer. Maar het afwerk niveau van sommige aannemers vind ik ook jammer. Ik vraag mij dan af of zij het thuis ook bij zichzelf zo zouden afleveren...quote:Op donderdag 19 maart 2015 18:49 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Ik heb meerdere panden. En laatst heeft huurder wat intern veranderd. Staat er week bus installatie bedrijf voor deur. Zie ik ze met verrot klein hand zaagje pp buis zagen. Zeg dat doe je met haakse slijper. Kon niet volgens hun want was speciaal. Zeg dat is pp of dyka. Ohw. En dan rest met knel koppelingen. Zeg heb je geen pers tang. Nee. Werk wat zij deden in 5 dagen doe ik in 1 dagje samen met mijn timmerman.
Maar ja ben domme student en slechts 2 jaar ervaring. Maar heb wel beter voor elkaar dan die prutsers. Het kost mij geen geld maar vind sneu dat een onwetende zo word opgelicht. Hou mijn bek dan maar.
En onze familie geeft niet veel om patserij. Wij komen gewoon in smerige werk kleding bij bank. Advocaat en andere personen. Alleen dat soort mensen prikken er wel door. Alleen in een doarp kijken ze je aan alsof je armoedzaaier bent. Maar dat laat ons lekker koud. Zolang ik heerlijk kan klussen vind ik alles best.
Ik heb mijn in Duitsland gekochte afkortzaag gewoon kunnen registreren. Ga er van uit dat ik het niet nodig ben trouwensquote:Op donderdag 19 maart 2015 18:46 schreef Maquez het volgende:
[..]
Maakt het trouwens voor de registratie van het Bosch Blauw gereedschap niet uit waar je het koopt? En dan bedoel ik niet zozeer de winkel maar meer welk land?
Het zou je sieren als je niet zo veroordelend naar anderen zou zijn.quote:Op donderdag 19 maart 2015 18:49 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Ik heb meerdere panden. En laatst heeft huurder wat intern veranderd. Staat er week bus installatie bedrijf voor deur. Zie ik ze met verrot klein hand zaagje pp buis zagen. Zeg dat doe je met haakse slijper. Kon niet volgens hun want was speciaal. Zeg dat is pp of dyka. Ohw. En dan rest met knel koppelingen. Zeg heb je geen pers tang. Nee. Werk wat zij deden in 5 dagen doe ik in 1 dagje samen met mijn timmerman.
Maar ja ben domme student en slechts 2 jaar ervaring. Maar heb wel beter voor elkaar dan die prutsers. Het kost mij geen geld maar vind sneu dat een onwetende zo word opgelicht. Hou mijn bek dan maar.
En onze familie geeft niet veel om patserij. Wij komen gewoon in smerige werk kleding bij bank. Advocaat en andere personen. Alleen dat soort mensen prikken er wel door. Alleen in een doarp kijken ze je aan alsof je armoedzaaier bent. Maar dat laat ons lekker koud. Zolang ik heerlijk kan klussen vind ik alles best.
Ik geef hem wel een beetje gelijk, een installatiebedrijf dat niet de hedendaagse gereedschappen gebruikt benadeelt eigenlijk zijn klanten omdat hij dan langer bezig is.quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:57 schreef bleiblei het volgende:
Het zou je sieren als je niet zo veroordelend naar anderen zou zijn.
Jij bent veel slimmer dan de gemiddelde vakman. En mensen die niet driedubbele masters hebben, houden sneller vast aan hetgeen dat ze vroeger geleerd hebben en pakken minder snel het nieuwste van het nieuwste op.
Leuke prijs voor een aantal freesjesquote:Op donderdag 19 maart 2015 22:34 schreef Makrolon het volgende:
Om maar even ontopic te gaan,
Vd week kwam er een bovenfrees van kinzo voorbij op zon regeonale pagina op facebook, ik had al een ferm bovenfrees maar geen extra freesjes. Hier zaten wel 3 doosjes met freesjes bij dus 20 euro geboden en mocht m ophalen.
Leek me niet gek voor een aantal freesjes. En die bovenfrees hang ik wel een keer onder een freestafel ofzo :p
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |