SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Ik weet heus wel hoe die dingen gaan. Dat ik het nog nooit zelf heb hoeven doen zegt niet dat ik er geen ideeën over heb.quote:Op zondag 22 februari 2015 21:43 schreef Duvel het volgende:
Dat zeg ik niet. Maar je praat poep omdat je niet weet hoe die dingen gaan. Volgens mij vind je dat bij anderen juist irritant.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ja, daar hebben ze een spreekwoord voor uitgevonden.quote:Op zondag 22 februari 2015 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik weet heus wel hoe die dingen gaan. Dat ik het nog nooit zelf heb hoeven doen zegt niet dat ik er geen ideeën over heb.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Boeren wijsheden?quote:Op zondag 22 februari 2015 21:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, daar hebben ze een spreekwoord voor uitgevonden.
dag![]()
Ik sta aan walquote:Op zondag 22 februari 2015 21:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, daar hebben ze een spreekwoord voor uitgevonden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Overigens is het ook echt zo. NS en Prorail kunnen er gewoon ECHT geen reet van. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat ik het minder zou doen. Of anders noem ze me maar
Het lijkt aardig te lukken.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Kut NS-bussen![]()
Hebben ze een snelbus van Den Haag CS naar Delft. Gaat die eerst een kwartier door Den Haag slingeren om bij HS te komen, en daarna in nog een kwartier door naar Delft. Maak daar dan 2 losse lijnen van oekels, er rijden toch bussen zat. Tevens hoefde er bij HS niemand in of uit te stappen.
![]()
Nee want dan neem je de tram toch
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Dat ze lekker de aidspestpleuris krijgen daar zeg. Weet je hoeveel moeite ik normaal al moet doen om naar Delft te komen? En wat voor zin het heeft?![]()
Nee hoor komende week zal het wel. De groeten.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Jaquote:Op zondag 22 februari 2015 22:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ze brengen je tenminste wel naar Delft
Sta je DAAR weetje
Ik ga eens kijken of de RET het nog een beetje kan behapstukken op Rotterdam - Den Haagquote:Op zondag 22 februari 2015 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat ze lekker de aidspestpleuris krijgen daar zeg. Weet je hoeveel moeite ik normaal al moet doen om naar Delft te komen? En wat voor zin het heeft?![]()
Nee hoor komende week zal het wel. De groeten.![]()
![]()
Iemand hier al opgevallen hoe men "laat zien" dat ICd toeslagvrij is? Men schakelt de toeslagzuilen over naar 'buiten dienst'. Kan je niet onterecht toeslag chippen, maar duidelijk is anders.
Ongetwijfeld wordt dit ook wel omgeroepen op t station![]()
Reuzehandig voor reizen in meer exotische gebieden binnnen Europa, Greavy: inyourpocket.comquote:Op zondag 22 februari 2015 19:53 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat zou ook een idee zijn ja, maar ik pak de bus wel
Treinreiswinkel kan vast wel kaartjes verkopen van Dordrecht naar Skopje? DB verkoopt dat iig niet online (ook niet bij splitsen in München), dus daar binnenkort maar eens lang.
online zijn hetvaak wat oudere versies maar als je terplekke bent zeker scoren, kun je vaak voor niks bij een hotel meenemen. bekijk bijv. deze: http://www.inyourpocket.com/albania/tirana/arrival-transportI love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Niet meer dan bij de NS toch?quote:Op zondag 22 februari 2015 22:31 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Kost geld
Maar komende week ga ik dat wel doen iddhttp://www.ns.nl/reiziger(...)heden-bij-delft.htmlquote:Maakt u gebruik van vervangend vervoer met een NS-bus of HTM-lijn 1, dan heeft u een geldig NS-vervoerbewijs nodig. Met een OV-chipkaart reist u dan net zoals met de trein. U checkt bij NS in bij de start van uw reis, ook indien uw reis start met een NS-bus of HTM-lijn 1. Op uw station van bestemming checkt u weer uit bij NS met uw OV-chipkaart. Op de tramhaltes van HTM-lijn 1 bij station Delft, Den Haag HS en Den Haag Centraal zullen tijdens de werkzaamheden in- en uitcheckpalen van NS te vinden zijn.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Oh eerder stond ergens dat je bij de HTM in zou moeten checken. Daar heb ik geen abo voor.quote:Op zondag 22 februari 2015 23:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Niet meer dan bij de NS toch?
[..]
http://www.ns.nl/reiziger(...)heden-bij-delft.html
Wat wel weer raar is: Ik moet een half uur eerder weg om op tijd op mijn werk te zijn, waardoor ik in de spits moet inchecken. Dat zou dus betekenen dat ik méér moet betalen voor míndere dienstverlening? Denk dat ik er maar niet te moeilijk over doe en gewoon die paar euro voor de HTM lap en dan in Den Haag na de spits incheck.![]()
Het is toch maar goed dat er treinen bestaan. Zo'n constante file van touringcars door een stad... Dan kun je beter een spoorviaduct hebben.![]()
Over ETCS 2.3.0 enzo die met Thalys voor problemen zorgen in België, en in Nederland niet is een antwoord op hgbtf gekomen die misschien eea verklaard:quote:welke features heeft belgie dan erin gestoken die nederland niet heeft? want daar rijdt ie blijkbaar wel goed?Zie: HGBTFquote:Repositioning, traincategory, NTC P44,...
Die zijn er trouwens niet ingestoken door België, de Europese standaard voorziet deze allemaal. Maar het is wel zo dat Nederland nog niet zo ver staat met ETCS en daarmee waarschijnlijk de finesses nog niet gebruikt :wink:
Ik weet er verder niet veel vanaf, maar dit wordt dus aangehaald door de Belgen daar.
Wat ik wel begrijp is dus dat er verschil zit tussen de 2.3.0 van België en Nederland.![]()
Leuk man, verschillende versies van één versie. Dan heeft iemand iets echt goed begrepen
9:44 van Rotterdam Centraal vertrokken richting het Haagse. Prima te doen, helft van de stoelen is leegquote:![]()
![]()
Wacht even dit kan niet, de afgelopen weken werd er nog gegarandeerd hier dat het een drama zou zijn!Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Misschien in de spits, maar in de daluren is er toch nog wel capaciteit over, zolang lijn E met 2 stellen blijft rijden, en niet een stelletje aftrapt (wat ze ook nogal eens doen/deden?)?![]()
Hoe het tijdens de spits is weet ik natuurlijk niet, ik reis in de daluren.
Mijn vermoeden is dat veel reizigers niet eens weten dat lijn E bestaat, of het de moeite niet vinden omdat je er apart voor moet betalen. Ik heb zoiets van 'jammer dan, het is maar een week en dankzij die lijn ben ik net zo snel op m'n werk/thuis als normaal'.![]()
![]()
De mensen van buiten de regio niet nee maar de dagelijkse reizigers wel.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Thuiswerken ftwquote:Op maandag 23 februari 2015 10:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Wacht even dit kan niet, de afgelopen weken werd er nog gegarandeerd hier dat het een drama zou zijn!
![]()
Waarom krijg ik de IcD niet te zien?
[ Bericht 15% gewijzigd door Darkwing_Duck op 23-02-2015 10:35:25 ]![]()
Het noordoosten heeft ook vrij HEUH. Ik lig op de bank en trek zo een pintje losquote:Op maandag 23 februari 2015 10:26 schreef James1988 het volgende:
Ook een optie, of een week vrij nemen ivm de voorjaarsvakantie in het westen.
Omdat je je kruisje laat zien.quote:Op maandag 23 februari 2015 10:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[ afbeelding ]
Fix!quote:Op maandag 23 februari 2015 10:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Omdat je je kruisje laat zien.![]()
Staat de optie 'Toon hogesnelheidstreinen' misschien uit?quote:Op maandag 23 februari 2015 10:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
luiwammes.quote:Op maandag 23 februari 2015 10:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het noordoosten heeft ook vrij HEUH. Ik lig op de bank en trek zo een pintje los
En niet iedereen heeft vrij. Uni's en dergelijke draaien gewoon doorAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Studenten hebben sowieso alleen maar vrije tijd.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
De studielast van een studie geschiedenis is 11 uur per week. Ja.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Als je weinig contacturen hebt wil het niet zeggen dat je niets te doen hebt, want het is veel zelfstudie. Aan de andere kant als je veel contacturen hebt wil het niet zeggen dat die allemaal nuttig zijn.quote:Op maandag 23 februari 2015 11:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De studielast van een studie geschiedenis is 11 uur per week. Ja.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
StudieLAST, niet contacturen. Geeft ook gelijk aan hoe intelligent Mark Rutte is met 11 jaar geschiedenis...Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
elf uren is nog minder dan deeltijd. Normale studie wordt vergeleken met een fulltime baanAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Het verschil tussen theorie in praktijk.quote:Op maandag 23 februari 2015 12:14 schreef Peterselieman het volgende:
elf uren is nog minder dan deeltijd. Normale studie wordt vergeleken met een fulltime baan
In theorie kost een jaar (=60 ECTS) je 1680 uur (1 ECTS = 28 uur), effectief 42 weken per jaar studeren is dus 40 uur per week.
Afhankelijk van de studie is dat, zeker in bachelors, een stuk minder, 10-20 uur per week is niet raar. Pas tijdens mijn master kwam ik in de buurt van de 40 uur, maar nog steeds was het zo'n 30-35 gemiddeld denk ik.![]()
Schiphol weer plat vanwege een brandmelding.* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Jij hebt dus niet gestudeerdquote:Op maandag 23 februari 2015 11:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als je weinig contacturen hebt wil het niet zeggen dat je niets te doen hebt, want het is veel zelfstudie. Aan de andere kant als je veel contacturen hebt wil het niet zeggen dat die allemaal nuttig zijn.![]()
![]()
quote:Op maandag 23 februari 2015 13:05 schreef Ajaxfan het volgende:
Schiphol weer plat vanwege een brandmelding.twitter:NS_online twitterde op maandag 23-02-2015 om 13:20:27van en naar Schiphol: de verstoring is voorbij, het treinverkeer wordt geleidelijk hervat. http://t.co/axyyfHaEPO #Shl reageer retweet
![]()
![]()
En rond een uur of 4 is de overlast voorbij.quote:Op maandag 23 februari 2015 13:24 schreef boriq het volgende:
[..]twitter:NS_online twitterde op maandag 23-02-2015 om 13:20:27van en naar Schiphol: de verstoring is voorbij, het treinverkeer wordt geleidelijk hervat. http://t.co/axyyfHaEPO #Shl reageer retweet
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
De storing bij Schiphol heeft 16 minuten geduurd, hoelang zal het gaan duren voordat het materiaal weer rijdt/staat waar het hoort de rijden/staan?![]()
![]()
Trouwens, de LINTen van Arriva rijden de afgelopen vier weken wel braaf de ritjes tussen Marienberg en Almelo, is alweer langer dan ik aanvankelijk dacht![]()
![]()
Hangt er een beetje vanaf wat je onder effectief verstaat. Feit is wel dat Nederlanders ongeveer twee keer zo productief zijn per uur dan bijvoorbeeld Amerikanen terwijl die toch veel meer uren maken.quote:Op maandag 23 februari 2015 13:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
Alsof mensen ook echt 40 uur effectief per week werkenVoorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Ja, maar als je veel Discovery kijkt, zie je dat de werkmethoden in Amerika zijn blijven hangen in de jaren '20 van de vorige eeuw.quote:Op maandag 23 februari 2015 13:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hangt er een beetje vanaf wat je onder effectief verstaat. Feit is wel dat Nederlanders ongeveer twee keer zo productief zijn per uur dan bijvoorbeeld Amerikanen terwijl die toch veel meer uren maken.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
In de zomer (zaterdag 18 juli - zondag 9 augustus) gaat ook Eindhoven drie weken (bijna) plat.
Treinreizigers via Eindhoven opgelet
Niets vervelender dan er op het laatste moment achter komen dat er in verband met werkzaamheden geen treinen rijden. Zeker als u al met de koffers op het station staat. Daarom is het goed om te weten dat in de zomervakantie grote delen van het spoor rondom Eindhoven worden vernieuwd. De werkzaamheden starten op zaterdag 18 juli en gaan drie weken duren. In die periode tot en met zondag 9 augustus is er deels helemaal geen treinverkeer mogelijk en rijden er deels minder treinen.
Net als alles in het leven, is het spoor onderhevig aan slijtage. Wanneer het einde van de levensduur in zicht komt, worden wissels, spoorstaven, dwarsliggers en spoorstenen (ballast) vervangen. Dat doen we om het spoor in goede conditie te houden en te zorgen dat de treinen er comfortabel en veilig overheen kunnen blijven rijden. In Einhoven gaan we deze zomer het spoor aan de oostkant van het station vernieuwen. De eerste week vernieuwen we ook delen van het spoor tussen Eindhoven en Blerick.
Hinder
De spoorvernieuwing heeft ingrijpende gevolgen voor het treinverkeer tussen Eindhoven - Venlo en Eindhoven - Weert. Tijdens de werkzaamheden rijden er deels helemaal geen treinen en deels minder treinen. Hierover volgt later dit jaar nadere informatie. De uitvoering is in overleg met de reizigers- en goederenvervoerders bewust gepland in de vakantie, ook omdat er dan minder reizigers zijn.
via: prorail![]()
Dat werd in Rotterdam toch spectaculairder herdacht...quote:Op maandag 23 februari 2015 14:01 schreef Basekid_NZ het volgende:
[ afbeelding ]
Laatste trein over de spoorbrug
(plaatje gejat van facebook)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Nou inderdaad. SLT verduisterd als een dief in de nacht. Poef einde.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Want stoomlocs waren nog het toonbeeld in 1965 toen het luchtspoor begon?quote:Op maandag 23 februari 2015 14:32 schreef KomtTijd... het volgende:
Was inderdaad wel sjiek geweest als ze een mooie stoomloc met klassieke wagons hadden ingezet.![]()
![]()
Nou lag het luchtspoor er wel iets langer dan het viaduct in Delft, het was ook langer, Rotterdam had de Hef, etc. Maar toch. Een stoomtrein of een SLT...Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Had dan de Mat46 en de Mat54 uit het NSM getrokken.quote:Op maandag 23 februari 2015 14:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Want stoomlocs waren nog het toonbeeld in 1965 toen het luchtspoor begon?Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Zoiets, of een parallelfahrt met wat Thalyssen, die vroeger er doorheen reden..quote:Op maandag 23 februari 2015 14:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Had dan de Mat46 en de Mat54 uit het NSM getrokken.![]()
En dat die vette varkens geen werkkleding hoeven aan te trekken. Gewoon op de gympen door de fabriek, korte broek en polyamide shirt aan. Terwijl men hier in een katoenen overal loopt en S3 schoeisel.quote:Op maandag 23 februari 2015 13:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, maar als je veel Discovery kijkt, zie je dat de werkmethoden in Amerika zijn blijven hangen in de jaren '20 van de vorige eeuw.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Ik wil ook een telefoonschoen!quote:Op maandag 23 februari 2015 14:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En dat die vette varkens geen werkkleding hoeven aan te trekken. Gewoon op de gympen door de fabriek, korte broek en polyamide shirt aan. Terwijl men hier in een katoenen overal loopt en S3 schoeisel.![]()
Nee SLT's danquote:Op maandag 23 februari 2015 14:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Want stoomlocs waren nog het toonbeeld in 1965 toen het luchtspoor begon?![]()
Alles beter dan zo'n sprinter.![]()
Haha, te kust en te keur hier. Ze hebben ook S5quote:
http://www.werkschoentopper.nl/laars-70249-k-var40-werklaarzen-8Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Boeiend, is Limburg maar.quote:Op maandag 23 februari 2015 13:47 schreef boriq het volgende:
In de zomer (zaterdag 18 juli - zondag 9 augustus) gaat ook Eindhoven drie weken (bijna) plat.
Treinreizigers via Eindhoven opgelet
Niets vervelender dan er op het laatste moment achter komen dat er in verband met werkzaamheden geen treinen rijden. Zeker als u al met de koffers op het station staat. Daarom is het goed om te weten dat in de zomervakantie grote delen van het spoor rondom Eindhoven worden vernieuwd. De werkzaamheden starten op zaterdag 18 juli en gaan drie weken duren. In die periode tot en met zondag 9 augustus is er deels helemaal geen treinverkeer mogelijk en rijden er deels minder treinen.
Net als alles in het leven, is het spoor onderhevig aan slijtage. Wanneer het einde van de levensduur in zicht komt, worden wissels, spoorstaven, dwarsliggers en spoorstenen (ballast) vervangen. Dat doen we om het spoor in goede conditie te houden en te zorgen dat de treinen er comfortabel en veilig overheen kunnen blijven rijden. In Einhoven gaan we deze zomer het spoor aan de oostkant van het station vernieuwen. De eerste week vernieuwen we ook delen van het spoor tussen Eindhoven en Blerick.
Hinder
De spoorvernieuwing heeft ingrijpende gevolgen voor het treinverkeer tussen Eindhoven - Venlo en Eindhoven - Weert. Tijdens de werkzaamheden rijden er deels helemaal geen treinen en deels minder treinen. Hierover volgt later dit jaar nadere informatie. De uitvoering is in overleg met de reizigers- en goederenvervoerders bewust gepland in de vakantie, ook omdat er dan minder reizigers zijn.
via: prorail[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
IC naar Den Helder is voor de verandering eens geen dubbeldekker maar een normale IC. Nu moeten mensen wel langs je zitten en eerder een praatje maken omdat we dichter op elkaar zittenthe horror voor de meeste mensen.
![]()
Zo zo. 1980 belde.
Ook afvalscheiding op treinstations
Op zes treinstations wordt een proef
gehouden met gescheiden inzameling van
afval.De NS,ProRail en het Rijk hebben
daarover afspraken gemaakt.Als de proef
een succes wordt,volgen meer stations.
Rotterdam Centraal had eind vorig jaar
al de primeur van gescheiden vuilnis-
bakken.Die komen nu ook te staan in
Arnhem,Breda,Tilburg,Eindhoven en
Zwolle.
Het streven is dat er in 2020 een kwart
minder afval wordt weggegooid.Zo wordt
de winkeliers op de perrons gevraagd om
de hoeveelheid verpakkingen terug te
dringen.Driekwart van het afval op de
stations moet straks worden gerecycled.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Blij dat ik daar nooit meer naartoe hoefquote:Op maandag 23 februari 2015 17:37 schreef Deezertje het volgende:
IC naar Den Helder is voor de verandering eens geen dubbeldekker maar een normale IC. Nu moeten mensen wel langs je zitten en eerder een praatje maken omdat we dichter op elkaar zittenthe horror voor de meeste mensen.
Naja, misschien wil m'n vader er begraven worden, dat zou nog kunnen.
Zowaar iets waarmee België zo'n decennium voorop loopt t.o.v. onsquote:Op maandag 23 februari 2015 17:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo zo. 1980 belde.
Ook afvalscheiding op treinstations![]()
ja papier en restafvalquote:Op maandag 23 februari 2015 17:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo zo. 1980 belde.
Ook afvalscheiding op treinstations
maar niet zomaar papier.. nee alleen schoon en droog papier volgens de sticker op de bak
![]()
![]()
Schiphol heeft al jaren gescheiden papier/plastic/rest bakken
En op Leiden hebben ze ook bakken met een aparte papier- en plastic opening, maar dat gaat allemaal gewoon in dezelfde zak![]()
![]()
Huishoudbeurs is pas horrorquote:Op maandag 23 februari 2015 17:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
Seinstoring zaandam - hoorn vlak voor spits. De horror
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]![]()
Defecte trein vandaag al gezienquote:Op maandag 23 februari 2015 18:06 schreef Salatrel het volgende:
[..]
seinstoring bij RAI tijdens huishoudbeurs
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]![]()
Aanbieding RIVM-rapport 'Wonen langs het spoor. Gezondheidseffecten trillingen van treinen?
Kamervragen treindienst Amsterdam-Zandvoort
Beantwoording Kamervragen van de leden Hoogland en Marcouch (beiden PvdA) over het bericht ?Bomalarm op station Leiden door misverstand?
Beantwoording Kamervragen van het lid Van Helvert (CDA) over het station in Eijsden![]()
Ik zie vooral weer een hoop "NS zegt", "ik vind dat NS" en "NS doet". Wezenlijke vragen ('wat nou als NS besluit om Eijsden niet meer te bedienen, want er is geen bedieningsplicht') worden volgens mij ontweken...quote:Op maandag 23 februari 2015 18:20 schreef b2py het volgende:
Beantwoording Kamervragen van het lid Van Helvert (CDA) over het station in Eijsden![]()
Die kamervragen over Eijsden, welke oneindige rampmongool heeft die vragen precies bedacht, de tering zeg
Prima dat er vragen over gesteld worden en dat ze vinden dat de bediening uitgebreid moet worden hoor maar allemachtig welke kleuter heeft dit broddelwerk op papier gezet. Ik zeg het niet graag maar ik vind dat Mansveld ze goed beantwoordt. De tering.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Het lid Van Helvert (CDA)quote:Op maandag 23 februari 2015 18:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Die kamervragen over Eijsden, welke oneindige rampmongool heeft die vragen precies bedacht, de tering zeg![]()
Ja die partij staat er inderdaad wel om bekend dat ze capabele politici leveren inderdaad.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Het zijn er vooral zo veelquote:Op maandag 23 februari 2015 18:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Die kamervragen over Eijsden, welke oneindige rampmongool heeft die vragen precies bedacht, de tering zeg![]()
![]()
Kost maar bijna 2000,- per vraag om te beantwoorden joh, maakt het uit!Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Één of twee vragen zouden genoeg zijn geweest...quote:Op maandag 23 februari 2015 18:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Kost maar bijna 2000,- per vraag om te beantwoorden joh, maakt het uit!
1) Hoe is de bediening van station Eijsden geborgd?
2) Welke mogelijkheden zijn er om de bediening van station Eijsden uit het hoofdrailnet te halen en over te dragen aan de concessiehouder voor het decentrale net in de regio Limburg per 2016?![]()
Kijken of meneer wil happen op Twitter.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Ja dat is precies wat ik ook dacht, hoe haal je het in je hoofd om daar een heel fucking proefwerk van te maken.quote:Op maandag 23 februari 2015 19:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Één of twee vragen zouden genoeg zijn geweest...
1) Hoe is de bediening van station Eijsden geborgd?
2) Welke mogelijkheden zijn er om de bediening van station Eijsden uit het hoofdrailnet te halen en over te dragen aan de concessiehouder voor het decentrale net in de regio Limburg per 2016?Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Voor wie de roze Taurus van de Berlin-Warszawa-Express nog wil zien:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vraag 1quote:Op maandag 23 februari 2015 19:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja dat is precies wat ik ook dacht, hoe haal je het in je hoofd om daar een heel fucking proefwerk van te maken.
Kent u de oproep die de provincie Limburg vorige week deed, om in overleg te treden over de bediening van het station in Eijsden?
A. Ja
B. Nee
Vraag 8
Welke onafhankelijke instantie beoordeelt de vraag of sprake is van belemmeringen en/of en op welke wijze deze belemmeringen weggenomen kunnen worden?
A. Autoriteit Consument en Markt (ACM)
B. de Europese Commissie
C. ProRail
D. Een andere instantie, namelijk ........
Vraag 9B
Deelt u de mening dat dit criterium omgekeerd ook van toepassing zou moeten zijn, zodat andere vervoerders het spoor van NS mogen berijden als dat geen substantiële samenloop veroorzaakt volgens deze zelfde definitie? Bent u bereid om eventuele regels die hieraan in de weg staan, weg te nemen?
Licht uw mening toe in tenminste 50 woorden, maak daarbij ook gebruik van de antwoorden op andere vragen.![]()
quote:Op maandag 23 februari 2015 19:43 schreef ReisT het volgende:
Voor wie de roze Taurus van de Berlin-Warszawa-Express nog wil zien:Ikke!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Een of ander onbenullig kutstationnetje dat al eens 3 jaar is overgeslagen toen de Maastricht-Brussel-Express reed.![]()
![]()
Wat geen kat ooit gemerkt heeft verder.quote:Op maandag 23 februari 2015 20:31 schreef James1988 het volgende:
Een of ander onbenullig kutstationnetje dat al eens 3 jaar is overgeslagen toen de Maastricht-Brussel-Express reed.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Die MBE was ook een nachtkaars trouwens, de helft van de tijd keerde dat ding in Luik of Visé omdat hij te laat was of vanwege technische problemen.quote:Op maandag 23 februari 2015 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat geen kat ooit gemerkt heeft verder.![]()
![]()
rond kwart voor 8 een gevandaliseerde SGMm gespot op Uitgeest. graffiti...
voor dat soort hersenlozen zou de bovenleiding naar beneden mogen.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Die trein was fucking chill.. Met 200 de perrons in Leuven voorbij scheurenquote:Op maandag 23 februari 2015 20:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die MBE was ook een nachtkaars trouwens, de helft van de tijd keerde dat ding in Luik of Visé omdat hij te laat was of vanwege technische problemen.![]()
![]()
Een Maastricht-Brussel trein zou erg handig zijn. Het treintje dat momenteel Maasticht-Luik bediend is zwaar slecht![]()
Zag een paar ramen mooi ondergespoten bij een VIRM-VI vanmorgenquote:Op maandag 23 februari 2015 20:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
rond kwart voor 8 een gevandaliseerde SGMm gespot op Uitgeest. graffiti...
voor dat soort hersenlozen zou de bovenleiding naar beneden mogen.![]()
Ik vind het wel grappig dat er op de website van NS International nog altijd een pagina is over de Maastricht-Brussel-Express. Die trein rijdt al 3 jaar niet meer.![]()
![]()
ik weet nog een plaats waar een bordje "NS Railinfrabeheer" hangt. Wat al 20 jaar niet meer bestaatquote:Op maandag 23 februari 2015 22:45 schreef James1988 het volgende:
Ik vind het wel grappig dat er op de website van NS International nog altijd een pagina is over de Maastricht-Brussel-Express. Die trein rijdt al 3 jaar niet meer.
Net als dat je in Engeland nog regelmatig het bordje "Railtrack" tegenkomt op een brug ofzo. Bestaat ook al 12 jaar niet meer.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik weet nog een plaats waar een bordje "NS Railinfrabeheer" hangt. Wat al 20 jaar niet meer bestaat![]()
![]()
Maar dan wel een die stopt in Leuven. Anders mogen de studenten alsnog overstappen in Luik. Dat zijn er nog best veel, als ik de rijen om een campuskaart Leuven-Maastricht aan te vragen mag gelovenquote:Op maandag 23 februari 2015 22:10 schreef Basekid_NZ het volgende:
Een Maastricht-Brussel trein zou erg handig zijn. Het treintje dat momenteel Maasticht-Luik bediend is zwaar slecht
ETA: Luik-Maastricht is wel enigszins verbeterd sinds de klassiekjes er niet meer rijden. De treinen zijn nog steeds even slecht, maar stinken ten minste niet meer naar urine en kots.![]()
studenten hebben geen rechten. Als studenten een keer vaker over moeten stappen boeit dat geen ene reet.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Toch zijn studenten wel en redelijk belangrijke inkomstenbron voor de NSquote:Op maandag 23 februari 2015 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:
studenten hebben geen rechten. Als studenten een keer vaker over moeten stappen boeit dat geen ene reet.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Ja, dat waren de joden in de oorlog ook.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Toch zijn studenten wel en redelijk belangrijke inkomstenbron voor de NSSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
quote:Op maandag 23 februari 2015 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat waren de joden in de oorlog ook.![]()
![]()
Ik geef je even een digitale boks want wauw je hebt zo hard gelijk.quote:Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Waarom neem je dan in eerste instantie wel de moeite om te reageren metquote:Op maandag 23 februari 2015 23:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik ga niet eens de moeite nemen er verder op te reageren?
Die energie had ik nog om te typenquote:Op maandag 23 februari 2015 23:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Waarom neem je dan in eerste instantie wel de moeite om te reageren met?
En verder ben ik een reisverslag van Timon91 aan het lezen op OVNL, veel boeiender dan die onzin van Flessie![]()
Dit lijken best zware diesellocs. Voor wie zijn deze, aangezien er ook zo'n Scharfenberg koppel ding op zit?quote:Op maandag 23 februari 2015 23:12 schreef Consilium het volgende:
[ afbeelding ]
En rondstreeks half 9:
[ afbeelding ]
Voor proefritten in Doetichem. Foto's via Rail Magazine op Facebook.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Je kan er zelfs nog hele complete stations vinden, in Londen zelf. Ook heel veel plekken waar ze bezig waren met electriciteit aanleggen voor de treinen en de underground, maar waar ze plots mee gestopt zijn en vervolgens gewoon een hele nieuwe route hebben aangelegd.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Net als dat je in Engeland nog regelmatig het bordje "Railtrack" tegenkomt op een brug ofzo. Bestaat ook al 12 jaar niet meer.
Een mooie website over alle oude stations, tracks en overige zaken in Engeland (Londen voornamelijk) is: http://www.abandonedstations.org.uk/![]()
quote:Strukton krijgt opdracht voor spoormaatregelen Beverwijk
ProRail heeft Strukton opdracht gegeven om diverse spoormaatregelen in Beverwijk te realiseren. De aannemerscombinatie van Strukton, bestaande uit Strukton Rail, Strukton Infratechnieken en Molhoek, gaat onder andere de bestaande overweg vervangen door een onderdoorgang voor langzaam verkeer.
Door de nieuwe onderdoorgang wordt de oversteek veiliger en veroorzaakt het toenemende treinverkeer minder hinder. Strukton breidt het spoor uit van twee naar vier sporen, over een traject van 1,3 kilometer. De werkzaamheden starten in het voorjaar van 2015 en zullen in 2017 klaar zijn. De keervoorziening voor de 750 meter lange goederentreinen zal uiterlijk eind 2016 in dienst worden gesteld.
De opdracht omvat op hoofdlijnen de volgende werkzaamheden:
• Het realiseren van de onderdoorgang voorzien van spoor- en verkeersdek en het saneren van een overweg
• Het uitbreiden van 2 naar 4 sporen (circa 2.500 meter spoor), 3 wissels en 1 stootjuk
• Het realiseren van een keervoorziening voor de 750 meter lange goederentreinen
• Het opheffen van de bestaande Harmelen overweg
• Het nieuwe spoor voorzien van aangepaste draagconstructie en bovenleiding
• Het verleggen en verlengen van kabels en leidingen
• Het aanleggen van wisselverwarming
• Het aanbrengen van verlichting in de tunnel en langs de twee nieuwe opstelsporen
• Het uitbreiden van de treinbeveiliging en het aansluiten hiervan op PLC Interlocking
• Het realiseren van geluidschermen
• Het aanpassen van de waterkering en watercompensatie
• Het realiseren van riooloverkluizing![]()
Ik denk dat ze deze locs gebruiken om materieel te slepen voor reizigerstreinen. Van en naar werkplaatsen, of bijvoorbeeld nieuwe treinen vanaf de grens te slepen naar rangeerterrein.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 00:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dit lijken best zware diesellocs. Voor wie zijn deze, aangezien er ook zo'n Scharfenberg koppel ding op zit?
Weet ook niet welke maatschappij dit is. Die blauwe doet mij denken aan Volkkerrail, maar het zijn vrij nieuwe/schone locs.
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2015 05:33:01 ]![]()
Die blauwe lijkt me eerder Spitzke te zijnPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Treinkenners. Als ik een reis plan van Leiden C naar Rotterdam C in de avond, zit er een gat van maar liefst drie kwartier tussen 17:50 en 18:35. Hoe kan dat?It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Dat heeft volgens mij te maken met de overgang tussen spits en dal op Gouda-Alphen-Leiden: in de spits rijdt de trein Gouda-Alphen een kwartier verschoven t.o.v. de rest van de dag, en rijdt die trein door naar Leiden (waardoor er op Alphen-Leiden een kwartiersdienst ontstaat).
Op de momenten dat er een wisseling tussen spits en dal is (en andersom) is er een gat van drie kwartier ipv een half uur.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Ik krijg hier gewoon resultaten voor die tijden, hoorquote:Op dinsdag 24 februari 2015 08:02 schreef JDude het volgende:
Treinkenners. Als ik een reis plan van Leiden C naar Rotterdam C in de avond, zit er een gat van maar liefst drie kwartier tussen 17:50 en 18:35. Hoe kan dat?
Vertrek 18:08 bijvoorbeeld, 18:15 is ook mogelijk. 18:22 kan ook nog en dan pas 18:38. Ik heb wel gepland voor vanavond. Door de werkzaamheden bij Delft krijg je dan wel wat vreemde omreisroutes te zien.![]()
Ja dat zullen de NS-bussen zijn. Ik heb expres bij volgende week gekeken, gaat eigenlijk pas over een reis in oktober.
It's always around me, all this noise
Mocht iemand nog een gouden tip hebben voor Leiden C - Namur, naast de Brusselaar vanaf Rotterdam dan, op een donderdagavond, dan hou ik me ook aanbevolen trouwens. Thalys valt af omdat duur.It's always around me, all this noise
Nee hoor, geen bussen, gewoon treinen via Gouda.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 08:29 schreef JDude het volgende:
Ja dat zullen de NS-bussen zijn. Ik heb expres bij volgende week gekeken, gaat eigenlijk pas over een reis in oktober.
Check ik voor volgende week, dan zijn er resultaten voor directe intercity's om 17:50, 18:05, 18:20, 18:35. Gewoon elk kwartier dus.![]()
In de normale dienstregeling rijdt er ieder kwartier een IC van leiden naar Rotterdam dus das wel wazig.![]()
Ja nu staat er wel gewoon weer ieder kwartier een trein. Weird. Nou ja. Prima!
It's always around me, all this noise
'Hitachi neemt Fyrabouwer AnsaldoBreda over' http://nu.nl/beurs/399860(...)saldobreda-over.html (via @NUnl)![]()
zijn ze gek dan...quote:Op dinsdag 24 februari 2015 08:45 schreef b2py het volgende:
'Hitachi neemt Fyrabouwer AnsaldoBreda over' http://nu.nl/beurs/399860(...)saldobreda-over.html (via @NUnl)![]()
Die blauwe is van Spitzke en de andere van Vosloh zelf, en er zit geen scharfenberg voorop, maar een rangeerkoppelingquote:Op dinsdag 24 februari 2015 05:31 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik denk dat ze deze locs gebruiken om materieel te slepen voor reizigerstreinen. Van en naar werkplaatsen, of bijvoorbeeld nieuwe treinen vanaf de grens te slepen naar rangeerterrein.
Weet ook niet welke maatschappij dit is. Die blauwe doet mij denken aan Volkkerrail, maar het zijn vrij nieuwe/schone locs.
Zo ziet de koppeling er van voren uit.
Loks rijden hier toelatingsritten.![]()
Best knap om te denken dat het past.quote:Een vrachtwagen heeft dinsdagmorgen de spoorbrug over de Oosterdokskade bij CS geraakt.
Het ongeluk gebeurde rond 8.30 uur. Of er gewonden zijn gevallen bij het ongeluk is niet bekend. Wel is de vrachtwagen zichtbaar zwaar beschadigd.* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Wtf is er mis met die mensen. Serieus.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Even een filmpje van een spoorviaduct in de VS opzoeken, moment.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Een vriend van me doet zijn postdoc aan de univ van North Carolina en woont om de hoek bij deze brug:
Hmm Hitachi staat best hoog in aanzien bij mij (elektrisch gereedschap, graafmachines/shovels en andere bouwmachines). Ze doen nog veel meer (zoals treinen toch) maar die producten ken ik niet. Maar ze zien er blijkbaar wel iets in AB... Veel grote mijnbouw machines (laadschoppen en mijnbouwdumpers) zijn dacht ik ook diesel elektrisch, dus veel kennis van elektromotoren kunnen ze vast delen.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 08:45 schreef b2py het volgende:
'Hitachi neemt Fyrabouwer AnsaldoBreda over' http://nu.nl/beurs/399860(...)saldobreda-over.html (via @NUnl)Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Ook qua treinen hebben ze internationaal vrij veel aanzien trouwens. Ze hebben een order in het VK ongeveer 9 maanden te vroeg voldaan geloof ik.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
In Tilburg is een spoorbrug met 3,8 meter onderdoorgang en 88 knipperlichten, en zelfs die wordt nog aangereden. Dan moet het met 3,2 meter en drie lullige bordjes zeker lukken.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 10:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Wtf is er mis met die mensen. Serieus.It's always around me, all this noise
Het is gewoon mansyndrome. Denken dat dit <-------------> 30cm is. For fucks sake.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Je kunt een fabriekslocatie met monteurs kopen. Je moet ze alleen nog leren om systematisch en goed te bouwen. Dit opkopen en verbeteren is veel goedkoper dan zelf iets starten. Waarschijnlijk stond AnsaldoBreda ook niet voor de hoofdprijs in de etalage.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 12:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hmm Hitachi staat best hoog in aanzien bij mij (elektrisch gereedschap, graafmachines/shovels en andere bouwmachines). Ze doen nog veel meer (zoals treinen toch) maar die producten ken ik niet. Maar ze zien er blijkbaar wel iets in AB... Veel grote mijnbouw machines (laadschoppen en mijnbouwdumpers) zijn dacht ik ook diesel elektrisch, dus veel kennis van elektromotoren kunnen ze vast delen.![]()
Ik wist niet eens dat het in de etalage stond. Opzich heb ik wel vertrouwen dat Hitachi er iets van kan maken. Er worden ook wel goede dingen gemaakt door die spaghettivreters. FPT zijn prima en zuinige motoren bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 13:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Je kunt een fabriekslocatie met monteurs kopen. Je moet ze alleen nog leren om systematisch en goed te bouwen. Dit opkopen en verbeteren is veel goedkoper dan zelf iets starten. Waarschijnlijk stond AnsaldoBreda ook niet voor de hoofdprijs in de etalage.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Gang is alles!quote:Op dinsdag 24 februari 2015 08:56 schreef Ajaxfan het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Best knap om te denken dat het past.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Ben wel benieuwd hoe ze die roma fans gaan vervoeren donderdag. Is nou niet echt ruimte voor lijkt mij?![]()
Gewoon wat oude meuk van stal halen.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 14:45 schreef Yreal het volgende:
Ben wel benieuwd hoe ze die roma fans gaan vervoeren donderdag. Is nou niet echt ruimte voor lijkt mij?Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
Jammer dat we de Fyra niet meer hebben.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 14:45 schreef Yreal het volgende:
Ben wel benieuwd hoe ze die roma fans gaan vervoeren donderdag. Is nou niet echt ruimte voor lijkt mij?![]()
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 14:45 schreef Yreal het volgende:
![]()
Oeiquote:
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
dat is lang geleden dat ze die nog eens van stal haaldenquote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Wel allemaal keurig gefactureerd.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 14:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
dat is lang geleden dat ze die nog eens van stal haalden![]()
Meer kwa spoorcapaciteit. Gouda rotterdam is al druk zat lijkt me.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 14:48 schreef Blistering het volgende:
[..]
Gewoon wat oude meuk van stal halen.![]()
Fccpps. Waar je wilt kun je de boel lossenquote:Op dinsdag 24 februari 2015 14:45 schreef Yreal het volgende:
Ben wel benieuwd hoe ze die roma fans gaan vervoeren donderdag. Is nou niet echt ruimte voor lijkt mij?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 10:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Een vriend van me doet zijn postdoc aan de univ van North Carolina en woont om de hoek bij deze brug:Die rednecks die te lage bruggen bouwen bedoel je?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 10:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Wtf is er mis met die mensen. Serieus.
Gewoon met de tram, die lui zijn al in Rotterdam..quote:Op dinsdag 24 februari 2015 15:00 schreef Yreal het volgende:
[..]
Meer kwa spoorcapaciteit. Gouda rotterdam is al druk zat lijkt me.![]()
Vibrators al eens geprobeerd ook?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 12:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hmm Hitachi staat best hoog in aanzien bij mij (elektrisch gereedschap, graafmachines/shovels en andere bouwmachines). Ze doen nog veel meer (zoals treinen toch) maar die producten ken ik niet. Maar ze zien er blijkbaar wel iets in AB... Veel grote mijnbouw machines (laadschoppen en mijnbouwdumpers) zijn dacht ik ook diesel elektrisch, dus veel kennis van elektromotoren kunnen ze vast delen.![]()
![]()
De IJssellijn kan de naam schrootlijn weer verdienen, volgens ov-tijden zou de Roosendaler van 16.19 uit Zwolle met DD-AR-3 rijden![]()
![]()
Wat is Hoek van Holland Haven toch een treurig grotendeels verlaten station:
Niet mijn fotoPM mij!
Jep, treurige boel daar.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:24 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
Niet mijn foto![]()
Ik wist al dat jij niet Koen heet.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:24 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
Niet mijn foto![]()
![]()
Ja, dat weet ik ook dat jij dat weet. Maar ik weet niet of alle bezoekers van die topic ook weten dat ik Dennis heetquote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik wist al dat jij niet Koen heet.
PM mij!
Is hij toevallig niet in Deventer uitgewisseld? Laatst zag ik ook zoiets maar dan met SGMm, maar die was in Deventer weer uitgewisseld met het materieel wat de dienst normaal zou rijden.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:04 schreef boriq het volgende:
De IJssellijn kan de naam schrootlijn weer verdienen, volgens ov-tijden zou de Roosendaler van 16.19 uit Zwolle met DD-AR-3 rijden![]()
Nope, mag tot nu toe helemaal door naar Roosendaal. Die SGMmetjes rijden dan vanaf Zutphen als de Roosendaler onderweg ergens strandtquote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:48 schreef Viezze het volgende:
[..]
Is hij toevallig niet in Deventer uitgewisseld? Laatst zag ik ook zoiets maar dan met SGMm, maar die was in Deventer weer uitgewisseld met het materieel wat de dienst normaal zou rijden.![]()
![]()
In het bestemmingsplan voor het nieuwe station Roodeschool en station Eemshaven lees ik dat er 4x per dag doorgereden gaat worden naar de Eemshaven. Toevallig aansluitend op de boot?PM mij!
Dat is het hele bestaansrecht van die plannen.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:54 schreef dennistd het volgende:
In het bestemmingsplan voor het nieuwe station Roodeschool en station Eemshaven lees ik dat er 4x per dag doorgereden gaat worden naar de Eemshaven. Toevallig aansluitend op de boot?
In other news:
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
'NS onderzoekt mogelijke omkoping bij aanschaf treinen' http://nu.nl/ondernemen/3(...)anschaf-treinen.html (via @NUnl)
Lijkt geen invloed te hebben op lopende gunning..![]()
In Zutphen staan na 9:00u twee versterkingsstellen (SGM-II) van de sprinter Nijmegen-Zutphen. Die willen ze nog wel eens als vervanger inzetten (aan elkaar).quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:51 schreef boriq het volgende:
[..]
Nope, mag tot nu toe helemaal door naar Roosendaal. Die SGMmetjes rijden dan vanaf Zutphen als de Roosendaler onderweg ergens strandtBij twijfel: gebruik beton.![]()
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)anschaf-sprinters-ns
Originele bron heeft meer details, zou gaan om dezelfde kerel die toezicht hield over de bouw van V250 en toen in opspraak raakte met wat tweets over het heerlijke leven aldaar. Die affaire staat nu in een ander licht![]()
Zelfde kerel schreef ook een brief in Januari 2013 dat NS ze ondanks alle mankementen zou afnemen, week later zijn ze allemaal uit dienst genomen![]()
![]()
RTL bron ziet er verneukt uit als je die kopieert, van nu is mooierquote:Op dinsdag 24 februari 2015 17:16 schreef somoht het volgende:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)anschaf-sprinters-ns
Originele bron heeft meer details, zou gaan om dezelfde kerel die toezicht hield over de bouw van V250 en toen in opspraak raakte met wat tweets over het heerlijke leven aldaar. Die affaire staat nu in een ander licht![]()
Zelfde kerel schreef ook een brief in Januari 2013 dat NS ze ondanks alle mankementen zou afnemen, week later zijn ze allemaal uit dienst genomen![]()
![]()
Haha ik wou het zelf niet noemen. Maar die schijnen ze idd ook wel goed te kunnen makenquote:Heb ik ook twee keer meegemaakt. Werd toen te Deventer netjes voor ICRm geruildquote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:04 schreef boriq het volgende:
De IJssellijn kan de naam schrootlijn weer verdienen, volgens ov-tijden zou de Roosendaler van 16.19 uit Zwolle met DD-AR-3 rijden
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Aan weerszijden van station Deventer zijn bruggen van 3,60 hoog en daar gebeurt eigenlijk nooit wat.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 13:14 schreef JDude het volgende:
[..]
In Tilburg is een spoorbrug met 3,8 meter onderdoorgang en 88 knipperlichten, en zelfs die wordt nog aangereden. Dan moet het met 3,2 meter en drie lullige bordjes zeker lukken.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 17:14 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
In Zutphen staan na 9:00u twee versterkingsstellen (SGM-II) van de sprinter Nijmegen-Zutphen. Die willen ze nog wel eens als vervanger inzetten (aan elkaar).![]()
Vorig jaar zijn die twee een keer in de middagspits ingezet tussen Zwolle en Zutphen, was niet echt een succes
Machinist reed toen tot Deventer ook max. 80km/h vanwege de 'overweldigende drukte'![]()
Ik heb hooguit een keer 2xDDAR (op zondagmiddag) en 10 bak SLT gehad... Voor de rest niet echt bijzonders:Pquote:Op dinsdag 24 februari 2015 18:16 schreef boriq het volgende:
[..]![]()
Vorig jaar zijn die twee een keer in de middagspits ingezet tussen Zwolle en Zutphen, was niet echt een succes
Machinist reed toen tot Deventer ook max. 80km/h vanwege de 'overweldigende drukte'Bij twijfel: gebruik beton.![]()
Godverdomme, ik moet vrijdag van R'dam naar Zevenbergen en zag dat dat enkel met en SLeT rijdtHopen dat Zwolle-R'dam dan maar ICMm is. Als dat @#\{VIRM is ben ik echt ten dode opgeschreven.
Ga je greavy achterna?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 20:21 schreef derLudolf het volgende:
Godverdomme, ik moet vrijdag van R'dam naar Zevenbergen en zag dat dat enkel met en SLeT rijdtHopen dat Zwolle-R'dam dan maar ICMm is. Als dat @#\{VIRM is ben ik echt ten dode opgeschreven.
![]()
![]()
Ik zit vrij regelmatig 1 uur 15 minuten in een SLT. Ik erger me dan meer aan het feit dat Almere 28.000 stations heeft dan aan het comfort![]()
![]()
Via Amsterdam VIRM, via Utrecht ICM. Tenminste, dat was vroeger zo. Of dat in 2015 ook nog zo is weet ik niet.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 20:21 schreef derLudolf het volgende:
![]()
![]()
Meid toch.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 20:21 schreef derLudolf het volgende:
Geen idee, niet bewust in elk gevalquote:Ja want jij bent altijd vol lof over VIRMquote:
Ik heb er gewoond. Ben er wel een beetje gemankeerd vandaan gekomen natuurlijk, maar hey, "ten dode" is overdrevenquote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:13 schreef Ireyon het volgende:
Wie gaat er dan ook naar Zevenbergen.. dan doe je het lijden jezelf toch bewust aan.
mijn wereld hield toen bij Klundert wel op, ik was 6
Tot Dordrecht kun je ook nog met DDZ, ICM of VIRM reizen.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 20:21 schreef derLudolf het volgende:
PM mij!
Weet nog van destijds dat er een versperring elders aan vooraf ging. Was naar de koopavond in R'dam geweest en moest naar Dordt. Hadden volgens dienstregeling een van de laatste treinen. Bleek later de laatste reguliere voor de stoomtrein te zijn. Heel Blaak en Willemsbrug stond vol met mensen die stonden te zwaaien. Best bizar om dat mee te maken.quote:Op maandag 23 februari 2015 14:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat werd in Rotterdam toch spectaculairder herdacht...Take on the situation, but not the torment ...![]()
DDZ of ICM is prima. Ga ik uitzoekenquote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:28 schreef dennistd het volgende:
[..]
Tot Dordrecht kun je ook nog met DDZ, ICM of VIRM reizen.Omdat Zevenbergen het dichtste bij min eindbestemming ligtquote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:13 schreef Ireyon het volgende:
Wie gaat er dan ook naar Zevenbergen.. dan doe je het lijden jezelf toch bewust aan.Maar misschien stap ik onderweg wel ergens bij een kameraad in de auto. Even kijken
Vanuit Rotterdam de Benelux? (9244) nemen naar het door Ireyon aangeprezen Roosendaal en dan met de de sprinter weer terug omhoog. De reisplanner meldt geen toeslag.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Je mag niet terugsteken he.PM mij!
Dan mag het wel
PM mij!
klopt ja, dat mag.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 22:06 schreef James1988 het volgende:
Zwolle - Zevenbergen mag je toch ook via Den Bosch/Roosendaal doen? Dat is ook maar 1 overstap.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Reisplanner geeft hem niet aan.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 22:06 schreef James1988 het volgende:
Zwolle - Zevenbergen mag je toch ook via Den Bosch/Roosendaal doen? Dat is ook maar 1 overstap.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Dat zegt helemaal niks. Als de pleuris uitbreekt geeft de reisplanner 2 opgeheven treinen, 2 uitgevallen treinen en 3 vervallen reisadviezen.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 22:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Reisplanner geeft hem niet aan.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Dat ga je niet redden hoor. De sprinter naar Dordt vertrekt zodra de IC naar Vlissingen aankomt.quote:![]()
Hoe zou dat toch komen?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 22:25 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat ga je niet redden hoor. De sprinter naar Dordt vertrekt zodra de IC naar Vlissingen aankomt.
Dat is omdat je dan 33 minuten langer onderweg bent dan via Rotterdam.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 22:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Reisplanner geeft hem niet aan.![]()
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zegt helemaal niks. Als de pleuris uitbreekt geeft de reisplanner 2 opgeheven treinen, 2 uitgevallen treinen en 3 vervallen reisadviezen.eigenlijk is dat niet om te lachen
Ook met studenten OV. Hoe kinderachtig zullen ze daarin zijn? Of ligt dat er net aan hoe lastig de sudoko was?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 22:25 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat ga je niet redden hoor. De sprinter naar Dordt vertrekt zodra de IC naar Vlissingen aankomt.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Waar is de V250 als je hem nodig hebt? De NS laat morgen namelijk speciale supporterstreinen rijden om de Roma-fans naar de Kuip te brengen. (en weer terug uiteraard)Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ho ho niet die karaktervolle meesterwerkjes slopen hea
Het is niet zozeer het in- en uitchecken zelf, maar de overstap zelf halen is gewoon een uitdaging
Ik zit met m'n studentOV ook vaak zat in de trein van Schiphol naar Roosendaal met een check-in in Eindhoven.![]()
En anders een gratis half uurtje om de buurtbus naar Nispen te checken
Hoe bedoel je dat precies?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 22:42 schreef Ireyon het volgende:
Ik zit met m'n studentOV ook vaak zat in de trein van Schiphol naar Roosendaal met een check-in in Eindhoven.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Niet in het weekend, dan moet je via Amersfoort-Apeldoorn-Deventer reizen omdat dat minder tijd kost met evenveel overstappen.PM mij!
Op papier ja, maar met een trefkans van minder dan een half procent per kilometer, en het niet registreren van de plaats waar iemand gecontroleerd is, is je pakkans praktisch nul.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:06 schreef dennistd het volgende:
Niet in het weekend, dan moet je via Amersfoort-Apeldoorn-Deventer reizen omdat dat minder tijd kost met evenveel overstappen.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Dat kan niet, omdat ze in Italië staan. Anders was de inzet wel duidelijk geweestquote:Op dinsdag 24 februari 2015 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ho ho niet die karaktervolle meesterwerkjes slopen heaAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Buiten dat ook nog het feit dat de meeste hc's ook de toegestane reisroutes niet kennen. Als het maar enigszins logisch is of je aannemelijk kunt maken dat het mag vinden ze het wel goed.
En zolang een hc op Arnhem-Ede opmerkt bij een kaartje Nijmegen-Wijchen 'dan zit je wel in de verkeerde trein, je had de trein naar Zwolle moeten hebben. Wijchen ligt tussen Deventer en Zwolle' dan weet je wel genoeg
PM mij!
het is inderdaad ronduit schokkend hoe weinig HC's de spoorkaart kennen. Ik denk dat hoogstens 20 % ook maar in de buurt komt. Al zal ik het ook niet foutloos doen misschien, ik versla 95 % van het rijdend personeel. Hands down.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:16 schreef dennistd het volgende:
Buiten dat ook nog het feit dat de meeste hc's ook de toegestane reisroutes niet kennen. Als het maar enigszins logisch is of je aannemelijk kunt maken dat het mag vinden ze het wel goed.
En zolang een hc op Arnhem-Ede opmerkt bij een kaartje Nijmegen-Wijchen 'dan zit je wel in de verkeerde trein, je had de trein naar Zwolle moeten hebben. Wijchen ligt tussen Deventer en Zwolle' dan weet je wel genoegSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Dit is op zich niet onwaar trouwensquote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:16 schreef dennistd het volgende:
En zolang een hc op Arnhem-Ede opmerkt bij een kaartje Nijmegen-Wijchen 'dan zit je wel in de verkeerde trein,
Is het al bekend wat voor materieel er op zal rijden?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 22:42 schreef Peterselieman het volgende:
Waar is de V250 als je hem nodig hebt? De NS laat morgen namelijk speciale supporterstreinen rijden om de Roma-fans naar de Kuip te brengen. (en weer terug uiteraard)Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
Zullen ze daar niet wat Mat'64 voor pakken ?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:35 schreef Blistering het volgende:
[..]
Is het al bekend wat voor materieel er op zal rijden?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Fccpps hoorde ik. Schuifwandwagensquote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:35 schreef Blistering het volgende:
[..]
Is het al bekend wat voor materieel er op zal rijden?
Fccpps zijn zelflossers (die blauwe met RailPro-opschrift)
PM mij!
Fccpps'en zijn zelflossers voor ballast.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Fccpps hoorde ik. Schuifwandwagens![]()
![]()
Eerder vandaag riep ik inderdaad al Fccpps, de zelflossersquote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Fccpps hoorde ik. Schuifwandwagens
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
18 April 2015: Fotogoederentrams en meer bij de RTM!
Foto: Michael Postma
Op 18 april 2015 organiseren we in samenwerking met de RTM speciaal voor fotografen, filmers en andere liefhebbers een fotodag met dieselloc MD 1805 “Meeuw” en goederentrams met wisselende samenstelling. Natuurlijk zullen we deze gelegenheid ook benutten om aanvullend reizigerstrams met dieseltractie te laten rijden en hebben we nog een aantal zeer interessante verrassingen in de planning. Deze dag zal in het teken staan van de jaren’60. Gedurende de dag is een flink aantal fotomomenten voorzien. Aan filmers wordt ook gedacht en de trams zullen in veel gevallen voorbij rijden. Deze fotodag is uitsluitend toegankelijk voor mensen die zich hebben ingeschreven en het deelnamebedrag vooraf hebben betaald.
Het programma start rond 10:30 met ontvangst van de deelnemers in het nieuwe museum¬gebouw bij de RTM te Ouddorp en eindigt rond 16:45. Van de deelnemers wordt verwacht dat ze goed ter been zijn aangezien tijdens het ochtendprogramma te voet naar de fotolocaties in de lus door de duinen gewandeld zal worden. Vanaf daar worden de deelnemers gedurende de rest van de dag per tram en bus naar de fotolocaties gebracht.
Voor deelnemers zonder eigen vervoer en voor mensen die in stijl willen reizen is er de mogelijkheid om met een historische RTM-bus vanaf station Rotterdam-Alexander (vertrek 9:00) of station Schiedam (vertrek 9:30) naar Ouddorp te reizen. De bus zal bij de RTM ook tijdens een aantal fotomomenten ingezet worden. Aan het eind van de dag worden de busreizigers uiteraard ook weer teruggebracht (vertrek Ouddorp rond 17:00, aankomst Schiedam rond 18:00, aankomst Rotterdam-Alexander rond 18:30).
De deelnamebedragen zijn als volgt:
• 45 Euro voor reguliere deelnemers
• 40 Euro voor RTM-donateurs (vergeet niet uw donateursnummer te vermelden)
• 25 Euro voor jongeren tot 26 jaar
• 25 Euro voor echtgenote/partner (in combinatie met een reguliere deelnemer of RTM-donateur)
• aanvullend 12,50 Euro voor de busretour vanaf Rotterdam-Alexander of Schiedam (optioneel)
Aanmelden gaat als volgt:
• stuur een e-mail aan fotogoederentrein@gmail.com met in het onderwerp “RTM 2015” en vermeld hierbij: naam en woonplaats van de deelnemer(s), type deelnemer (zie bovenstaande bedragen), eventueel RTM-donateursnummer en of u van de bus gebruik maakt (en vanaf welk station)
• en maak het totaalbedrag over op rekening NL34 RABO 0395 3891 94 t.n.v. D.T. Houtsma onder vermelding van “Fotorit RTM 2015”.
De fotodag zal alleen doorgaan bij voldoende deelnemers. De sluitingstermijn voor aanmelden is 28 maart 2015. Uiterlijk op 31 maart ontvangen de deelnemers bericht of het evenement doorgaat. Mocht dit onverhoopt niet zo zijn, dan wordt het betaalde bedrag teruggestort.
Vragen kunnen per e-mail gesteld worden aan fotogoederentrein@gmail.com. Geïnteresseerden die niet beschikken over e-mail en vragen hebben of zich willen aanmelden, kunnen dagelijks tussen 19u en 20u bellen met 06-12825814 (Patrick). Graag tot ziens op 18 april.
Met vriendelijke groet,
Patrick Meeder en Durk Houtsma
Zie ook onze Facebook-pagina en wordt lid! Facebook Fotogoederentrein![]()
hoolies in ballast-zelflossers vind ik ook wel erg prima trouwens
Fccpps is de enige die ik qua benaming kenquote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:40 schreef Dr_Flash het volgende:
ik ben blij dat ik er geen verstand van heb
Ze moeten met hun gore poten van de treinen afblijven.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
ik weet nog Fallns of zo of Falls dat zijn die coole 4assige dingen met die huifzeilenquote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Fccpps is de enige die ik qua benaming kenSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
oh google zegt weer wat anders. Oprotten met die onzin
Hier dat lijkt er toch opquote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:54 schreef greavy het volgende:
Sfhimmns en Shimmns enzo zal je wel bedoelen
Het lijkt mij wel onwaarschijnlijk dat ze regulier materieel inzetten voor die paar pizza's die Rotterdam gaan afbreken..
Die fccpp's zien er wel goed uit
Met een studentenOV boeit het ze niet waar je naartoe gaat en waar je vandaan komt, zolang je maar ergens bent ingecheckt. Ik wordt vaak genoeg gecontroleerd op trajecten waar ik theoretisch niks te zoeken zou hebben (zoals van Schiphol richting Roosendaal, terwijl alle tussengelegen stations vanuit Eindhoven te bereiken zijn zonder langs Schiphol te komen). Ik heb in al die jaren slechts één keer een conducteur gehad die zich hardop afvroeg of ik wel in de juiste trein zat, toen ik zei dat ik "gewoon ff een rondje" deed vond-ie het ook allemaal wel best.quote:![]()
Fallus?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik weet nog Fallns of zo of Falls dat zijn die coole 4assige dingen met die huifzeilen
Hi ha ho![]()
Piemelwagons met overschuifbare voorhuid hihahoSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Dat klinkt als een snelle Japannerquote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:54 schreef greavy het volgende:
Sfhimmns en Shimmns enzo zal je wel bedoelen
Leukquote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:39 schreef greavy het volgende:
18 April 2015: Fotogoederentrams en meer bij de RTM!Hoe goed is goed ter been? Spreken we hier over honderden meters of over kilometers?quote:Van de deelnemers wordt verwacht dat ze goed ter been zijn aangezien tijdens het ochtendprogramma te voet naar de fotolocaties in de lus door de duinen gewandeld zal worden.Wat een onmogelijke tijdenquote:Voor deelnemers zonder eigen vervoer en voor mensen die in stijl willen reizen is er de mogelijkheid om met een historische RTM-bus vanaf station Rotterdam-Alexander (vertrek 9:00) of station Schiedam (vertrek 9:30) naar Ouddorp te reizen.![]()
Ik moet de auto dan maar op Drienerlo neerzetten denk ik, dat is de enige mogelijkheid (Oldenzaal rijdt niet zo vroeg op zaterdag).PM mij!
Check. Ga ik dat ook doen!quote:Op woensdag 25 februari 2015 00:01 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Met een studentenOV boeit het ze niet waar je naartoe gaat en waar je vandaan komt, zolang je maar ergens bent ingecheckt. Ik wordt vaak genoeg gecontroleerd op trajecten waar ik theoretisch niks te zoeken zou hebben (zoals van Schiphol richting Roosendaal, terwijl alle tussengelegen stations vanuit Eindhoven te bereiken zijn zonder langs Schiphol te komen). Ik heb in al die jaren slechts één keer een conducteur gehad die zich hardop afvroeg of ik wel in de juiste trein zat, toen ik zei dat ik "gewoon ff een rondje" deed vond-ie het ook allemaal wel best.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Onder goed ter been wordt gezien dat je ongeveer 1,5km door (deels zacht) zand kan wandelen in een tijdsbestek van circa anderhalf tot 2 uur. Het middagprogramma is vervoer met de bus of personentram.quote:Op woensdag 25 februari 2015 01:06 schreef dennistd het volgende:
[..]
Leuk
[..]
Hoe goed is goed ter been? Spreken we hier over honderden meters of over kilometers?
[..]
Wat een onmogelijke tijden![]()
Ik moet de auto dan maar op Drienerlo neerzetten denk ik, dat is de enige mogelijkheid (Oldenzaal rijdt niet zo vroeg op zaterdag).
Later gaat helaas niet, omdat we anders echt tijd tekort komen.![]()
Het Boekenweekgeschenk krijgt een QR-code(die enkel op 15 maart werkt) die de poortjes op NS-stations kan openen![]()
![]()
Baasquote:Op woensdag 25 februari 2015 09:19 schreef greavy het volgende:
Het Boekenweekgeschenk krijgt een QR-code(die enkel op 15 maart werkt) die de poortjes op NS-stations kan openen![]()
![]()
Zo zo, wat hipquote:Op woensdag 25 februari 2015 09:19 schreef greavy het volgende:
Het Boekenweekgeschenk krijgt een QR-code(die enkel op 15 maart werkt) die de poortjes op NS-stations kan openen
Met onderweg dus steeds even stilstaan voor een foto? Dan moet het wel lukken denk ikquote:Op woensdag 25 februari 2015 09:12 schreef greavy het volgende:
[..]
Onder goed ter been wordt gezien dat je ongeveer 1,5km door (deels zacht) zand kan wandelen in een tijdsbestek van circa anderhalf tot 2 uur.Snap ik, was ook maar als geintje bedoeld. Ik snap ook dat je de tijden niet kunt afstemmen op iemand die van ver moeten komen. Onze NVBS Twente-excursie vertrekt ook al om 7.56u uit Enschede, dus het kan altijd ergerquote:Later gaat helaas niet, omdat we anders echt tijd tekort komen.
PM mij!
Hoe dichter bij Dord, hoe rotter het wordt?quote:Op woensdag 25 februari 2015 13:07 schreef boriq het volgende:
Is de betekenis van de lijn linksboven, hoe het gaat met het Nederlandse Spoor de laatste jaren?![]()
[ afbeelding ]![]()
Waarheid.quote:Op woensdag 25 februari 2015 13:40 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Hoe dichter bij Dord, hoe rotter het wordt?![]()
Na de spoorvernieuwing gaat het weer opwaartsquote:Op woensdag 25 februari 2015 13:07 schreef boriq het volgende:
Is de betekenis van de lijn linksboven, hoe het gaat met het Nederlandse Spoor de laatste jaren?![]()
[ afbeelding ]
Ik hoop het van hartequote:Op woensdag 25 februari 2015 14:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Na de spoorvernieuwing gaat het weer opwaarts![]()
![]()
klopt, dat is met fotostops ebij inderdaad.quote:Op woensdag 25 februari 2015 13:32 schreef dennistd het volgende:
[..]
Met onderweg dus steeds even stilstaan voor een foto? Dan moet het wel lukken denk ik
[..]
Snap ik, was ook maar als geintje bedoeld. Ik snap ook dat je de tijden niet kunt afstemmen op iemand die van ver moeten komen. Onze NVBS Twente-excursie vertrekt ook al om 7.56u uit Enschede, dus het kan altijd erger
vanuit Groningen HoofdStation is het te halen, Leeuwarden niet.
Maar we zien je aanmelding graag tegemoet.![]()
Je hebt mail!
Alexander haal ik net niet (ben daar om 9.01u), dus dan maar naar Schiedam (9.21u).PM mij!
Ja, 9.10u op Rotterdam C en dan om 9.17u weer vertrekken naar Schiedam.PM mij!
De NVBS Koningsdagrit gaat op 27 april trouwens naar de Brohltalbahn (aan de Rijn, tussen Bonn en Koblenz). Al vanaf 43 euro (vanuit Venlo): http://nvbs.com/toon.php?pag=SNEA_20150427PM mij!
Leuk! Even kijken of ik dan kanquote:Op woensdag 25 februari 2015 16:05 schreef dennistd het volgende:
De NVBS Koningsdagrit gaat op 27 april trouwens naar de Brohltalbahn (aan de Rijn, tussen Bonn en Koblenz). Al vanaf 43 euro (vanuit Venlo): http://nvbs.com/toon.php?pag=SNEA_20150427
Count me in!
ik zie niets anders dan dat op de foto staanquote:Op woensdag 25 februari 2015 16:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja dat weet ik eigenlijk ook niet. Iets op die foto leidt me af...
Je moet jezelf wel opgevenquote:Op woensdag 25 februari 2015 16:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leuk! Even kijken of ik dan kan
Count me in!![]()
Ik zie trouwens dat je Venlo helemaal niet kunt halen vanuit Deventer op die dag... Zelf ga ik ook met de auto naar Venlo.PM mij!
Heb ik al gedaanquote:Op woensdag 25 februari 2015 16:40 schreef dennistd het volgende:
[..]
Je moet jezelf wel opgeven
Ik zie trouwens dat je Venlo helemaal niet kunt halen vanuit Deventer op die dag... Zelf ga ik ook met de auto naar Venlo.En ik ga via Arnhem, lijkt me niet zo'n probleem.
die dag zit ik ergans aan een klein zijlijntje in Slowakije achter buurtgoederentreintjes te jagen met de auto verwacht ikquote:Op woensdag 25 februari 2015 16:05 schreef dennistd het volgende:
De NVBS Koningsdagrit gaat op 27 april trouwens naar de Brohltalbahn (aan de Rijn, tussen Bonn en Koblenz). Al vanaf 43 euro (vanuit Venlo): http://nvbs.com/toon.php?pag=SNEA_20150427![]()
Ik zit nu op het punt waar alle extra trams voor het onderhoud bij Delft de remise in gaan.
Iedereen minuut 1. Echt een constante stroom![]()
![]()
Met een opklapstoel en biertje in je hand?quote:Op woensdag 25 februari 2015 19:56 schreef Yreal het volgende:
Ik zit nu op het punt waar alle extra trams voor het onderhoud bij Delft de remise in gaan.
Iedereen minuut 1. Echt een constante stroom
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Notitieblokje he voor de nummerschquote:Op woensdag 25 februari 2015 20:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Met een opklapstoel en biertje in je hand?
Ook belangrijkquote:Op woensdag 25 februari 2015 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Notitieblokje he voor de nummersch
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Ze hebben in de regio Hoogeveen weer wat verzonnen hoor: http://www.rtvdrenthe.nl/(...)n-beter-voor-ouderen
![]()
linnen tasje erbijquote:Op woensdag 25 februari 2015 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Notitieblokje he voor de nummerschAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Nee niet Hoogeveenquote:Op woensdag 25 februari 2015 20:16 schreef b2py het volgende:
Ze hebben in de regio Hoogeveen weer wat verzonnen hoor: http://www.rtvdrenthe.nl/(...)n-beter-voor-ouderen
tuurlijk wel. Meest deprimerende plek van Nederland. Geef die oudjes ook een hobbyquote:Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Daarover gesproken, wat vindt je er nou van dat jouw obsessie AnsaldoBreda voor een prikkie (36 miljoen euro) in handen komt van Japanners?![]()
Vragen van het lid De Boer (VVD) over het bericht 'Gratis reizen op de NS Jaartrajectkaart'
Beantwoording Kamervragen van het lid Hoogland (PvdA) over de aanbesteding van openbaar vervoer in Limburg
Motie lid De Boer spoorgoederenvervoer
Werkagenda Nationaal Openbaar Vervoer Beraad 2015 (NOVB)
Beantwoording vragen van het lid Dik-Faber over de grote treinstoring rond Utrecht op 2 februari 2015
Beantwoording Kamervragen van het lid De Boer (VVD) over de chaos op het spoor op 2 februari 2015![]()
ken me geen reet schelequote:Op woensdag 25 februari 2015 20:41 schreef b2py het volgende:
Daarover gesproken, wat vindt je er nou van dat jouw obsessie AnsaldoBreda voor een prikkie (36 miljoen euro) in handen komt van Japanners?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
quote:quote:Vraag 1
Heeft u kennisgenomen van de chaos op het spoor op 2 februari 2015?
Antwoord 1
Ja.
Die vragen van De Boer over mensen die met een oude Trajectkaart buiten hun vaste traject reizen zijn overigens ook om te huilen. Waar bemoeit Den Haag zich mee?![]()
![]()
Het zou toch fantastisch zijn als een bewindspersoon ooit eens antwoordt; Nee, deze informatie is samen met de schriftelijke kamervragen pas voor het eerst bekend geworden bij mij aangezien ik onder een steen woon.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Twee-fucking-duizend euro voor 'Ja'quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
[..]
Die vragen van De Boer over mensen die met een oude Trajectkaart buiten hun vaste traject reizen zijn overigens ook om te huilen. Waar bemoeit Den Haag zich mee?![]()
![]()
![]()
Dat is de gemiddelde prijs eah, dat is niet voor een vraag als 'heeft u kennis genomen van de chaos op het spoor op 2 februari'
Den Haag moet alleen op hoofdlijnen sturen. Zo van: "rijdt NS morgen nog op het hoofdrailnet of trappen we die ellendelingen er nou eindelijk eens af?"quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:19 schreef James1988 het volgende:
Maar nee, er moet 2000 Euro per vraag gespendeerd worden aan het gekeutel van Truus Trajectkaart. Mijn Hemel wat een land
Helemaal mee eens. Het niveau van dit soort vragen laat zien dat men wil micromanagen in plaats van te sturen op wat belangrijk is: de output. Hoeveel reizigers er zwartrijden (en hoeveel schade NS daarvan ondervindt) is een interne aangelegenheid voor een vervoerder.![]()
Nederland. Sterk in Micromanagement.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Ik heb het al eerder gezegd en ik zeg het nog maar eens: de Britse spoorsector is de meest professionele van West-Europa.
Nou heb je daar ook wel MP's die willen micromanagen, maar in het algemeen weet men een stuk beter waar de rol van de overheid als opdrachtgever eindigt en tot waar de verantwoordelijkheid van de vervoerder reikt.![]()
Hmmja kan zijn maar ik heb toch liever resultaten zoals Zwitserland.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Sterk in totaal niet boeiende dingen, net als ik zelf eigenlijkquote:Op woensdag 25 februari 2015 21:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nederland. Sterk in Micromanagement.
Gelukkig hoef jij geen land te besturen...quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sterk in totaal niet boeiende dingen, net als ik zelf eigenlijk100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Sterk in genoeg andere dingen zoals genetica en voedselexport. Het beste ter wereld zelfs per hoofd van de bevolking. Awesome!quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sterk in totaal niet boeiende dingen, net als ik zelf eigenlijk
ja, maar daar gaat het nu niet om.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Sterk in genoeg andere dingen zoals genetica en voedselexport. Het beste ter wereld zelfs per hoofd van de bevolking. Awesome!Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
"Betrouwbare spoorvervoerder? Geen idee, maar hier heb je een konijn met een pannekoek op zijn hoofd!"Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Als je met slecht management in NL toch behoorlijk aardige resultaten weet te krijgen als je het internationaal vergelijkt moet het dus nog beter kunnen als dat management beter wordt.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hmmja kan zijn maar ik heb toch liever resultaten zoals Zwitserland.![]()
altijd weer dat gewijs naar het buitenland "Kijk! Daar gaat het NOG slechter! Dus hier kop dicht en knielenquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:16 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Als je met slecht management in NL toch behoorlijk aardige resultaten weet te krijgen als je het internationaal vergelijkt moet het dus nog beter kunnen als dat management beter wordt."
![]()
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Forum Opties Forumhop: Hop naar: