abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 februari 2015 @ 21:47:05 #1
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_149935764



danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant O+ )
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant O+ ).
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ ).


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.


Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_149936053
quote:
6s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:43 schreef Duvel het volgende:

Dat zeg ik niet. Maar je praat poep omdat je niet weet hoe die dingen gaan. Volgens mij vind je dat bij anderen juist irritant. :)
Ik weet heus wel hoe die dingen gaan. Dat ik het nog nooit zelf heb hoeven doen zegt niet dat ik er geen ideeën over heb.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 22 februari 2015 @ 21:53:04 #3
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_149936100
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik weet heus wel hoe die dingen gaan. Dat ik het nog nooit zelf heb hoeven doen zegt niet dat ik er geen ideeën over heb.
Ja, daar hebben ze een spreekwoord voor uitgevonden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_149936348
quote:
6s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:53 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, daar hebben ze een spreekwoord voor uitgevonden.
Boeren wijsheden? :+
dag
pi_149936430
quote:
6s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:53 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, daar hebben ze een spreekwoord voor uitgevonden.
Ik sta aan wal *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_149936617
Overigens is het ook echt zo. NS en Prorail kunnen er gewoon ECHT geen reet van. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat ik het minder zou doen. Of anders noem ze me maar :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 22 februari 2015 @ 22:03:51 #7
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_149936684
quote:
6s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik sta aan wal *)
Aan lager wal?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_149937229
Kijk hem lollig doen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_149937368
Het lijkt aardig te lukken.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_149937434
Kut NS-bussen :')
Hebben ze een snelbus van Den Haag CS naar Delft. Gaat die eerst een kwartier door Den Haag slingeren om bij HS te komen, en daarna in nog een kwartier door naar Delft :'). Maak daar dan 2 losse lijnen van oekels, er rijden toch bussen zat. Tevens hoefde er bij HS niemand in of uit te stappen.
pi_149937732
Nee want dan neem je de tram toch :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_149937886
Dat ze lekker de aidspestpleuris krijgen daar zeg. Weet je hoeveel moeite ik normaal al moet doen om naar Delft te komen? En wat voor zin het heeft? :')

Nee hoor komende week zal het wel. De groeten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 22 februari 2015 @ 22:30:59 #13
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_149938079
Ze brengen je tenminste wel naar Delft :{w
pi_149938087
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 22:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nee want dan neem je de tram toch :D
Kost geld :{w

Maar komende week ga ik dat wel doen idd
pi_149938195
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 22:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ze brengen je tenminste wel naar Delft :{w
Ja :{w

Sta je DAAR weetje 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 22 februari 2015 @ 22:34:28 #16
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_149938239
quote:
10s.gif Op zondag 22 februari 2015 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat ze lekker de aidspestpleuris krijgen daar zeg. Weet je hoeveel moeite ik normaal al moet doen om naar Delft te komen? En wat voor zin het heeft? :')

Nee hoor komende week zal het wel. De groeten.
Ik ga eens kijken of de RET het nog een beetje kan behapstukken op Rotterdam - Den Haag :)
pi_149938271
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 22:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja :{w

Sta je DAAR weetje 8)7
In het nieuw aan te leggen stadspark tussen de Prinsenhof en molen de Roos bijvoorbeeld O+
  zondag 22 februari 2015 @ 22:40:55 #18
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_149938517
Iemand hier al opgevallen hoe men "laat zien" dat ICd toeslagvrij is? Men schakelt de toeslagzuilen over naar 'buiten dienst'. Kan je niet onterecht toeslag chippen, maar duidelijk is anders.
Ongetwijfeld wordt dit ook wel omgeroepen op t station
  zondag 22 februari 2015 @ 22:42:40 #19
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_149938616
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 19:53 schreef greavy het volgende:

[..]

Dat zou ook een idee zijn ja, maar ik pak de bus wel :D

Treinreiswinkel kan vast wel kaartjes verkopen van Dordrecht naar Skopje? DB verkoopt dat iig niet online (ook niet bij splitsen in München), dus daar binnenkort maar eens lang.
Reuzehandig voor reizen in meer exotische gebieden binnnen Europa, Greavy: inyourpocket.com
online zijn hetvaak wat oudere versies maar als je terplekke bent zeker scoren, kun je vaak voor niks bij een hotel meenemen. bekijk bijv. deze: http://www.inyourpocket.com/albania/tirana/arrival-transport
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 februari 2015 @ 23:08:37 #20
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149939942
quote:
14s.gif Op zondag 22 februari 2015 22:31 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Kost geld :{w

Maar komende week ga ik dat wel doen idd
Niet meer dan bij de NS toch?
quote:
Maakt u gebruik van vervangend vervoer met een NS-bus of HTM-lijn 1, dan heeft u een geldig NS-vervoerbewijs nodig. Met een OV-chipkaart reist u dan net zoals met de trein. U checkt bij NS in bij de start van uw reis, ook indien uw reis start met een NS-bus of HTM-lijn 1. Op uw station van bestemming checkt u weer uit bij NS met uw OV-chipkaart. Op de tramhaltes van HTM-lijn 1 bij station Delft, Den Haag HS en Den Haag Centraal zullen tijdens de werkzaamheden in- en uitcheckpalen van NS te vinden zijn.
http://www.ns.nl/reiziger(...)heden-bij-delft.html
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_149940263
quote:
14s.gif Op zondag 22 februari 2015 23:08 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Niet meer dan bij de NS toch?

[..]

http://www.ns.nl/reiziger(...)heden-bij-delft.html
Oh eerder stond ergens dat je bij de HTM in zou moeten checken. Daar heb ik geen abo voor.

Wat wel weer raar is: Ik moet een half uur eerder weg om op tijd op mijn werk te zijn, waardoor ik in de spits moet inchecken. Dat zou dus betekenen dat ik méér moet betalen voor míndere dienstverlening? Denk dat ik er maar niet te moeilijk over doe en gewoon die paar euro voor de HTM lap en dan in Den Haag na de spits incheck.
pi_149945761
Metro E FTW
pi_149945855
Het is toch maar goed dat er treinen bestaan. Zo'n constante file van touringcars door een stad... Dan kun je beter een spoorviaduct hebben.
  maandag 23 februari 2015 @ 09:45:25 #24
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_149947024
Over ETCS 2.3.0 enzo die met Thalys voor problemen zorgen in België, en in Nederland niet is een antwoord op hgbtf gekomen die misschien eea verklaard:
quote:
welke features heeft belgie dan erin gestoken die nederland niet heeft? want daar rijdt ie blijkbaar wel goed?
quote:
Repositioning, traincategory, NTC P44,...
Die zijn er trouwens niet ingestoken door België, de Europese standaard voorziet deze allemaal. Maar het is wel zo dat Nederland nog niet zo ver staat met ETCS en daarmee waarschijnlijk de finesses nog niet gebruikt :wink:
Zie: HGBTF
Ik weet er verder niet veel vanaf, maar dit wordt dus aangehaald door de Belgen daar.

Wat ik wel begrijp is dus dat er verschil zit tussen de 2.3.0 van België en Nederland.
pi_149947168
Leuk man, verschillende versies van één versie. Dan heeft iemand iets echt goed begrepen :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 23 februari 2015 @ 09:55:54 #26
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_149947257
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 08:27 schreef Ireyon het volgende:
Metro E FTW
9:44 van Rotterdam Centraal vertrokken richting het Haagse. Prima te doen, helft van de stoelen is leeg :Y
pi_149947715
Wacht even dit kan niet, de afgelopen weken werd er nog gegarandeerd hier dat het een drama zou zijn!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 23 februari 2015 @ 10:20:41 #28
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_149947750
Misschien in de spits, maar in de daluren is er toch nog wel capaciteit over, zolang lijn E met 2 stellen blijft rijden, en niet een stelletje aftrapt (wat ze ook nogal eens doen/deden?)?
  maandag 23 februari 2015 @ 10:20:49 #29
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_149947754
Hoe het tijdens de spits is weet ik natuurlijk niet, ik reis in de daluren. :s)

Mijn vermoeden is dat veel reizigers niet eens weten dat lijn E bestaat, of het de moeite niet vinden omdat je er apart voor moet betalen. Ik heb zoiets van 'jammer dan, het is maar een week en dankzij die lijn ben ik net zo snel op m'n werk/thuis als normaal'. :)
pi_149947824
De mensen van buiten de regio niet nee maar de dagelijkse reizigers wel.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_149947856
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 10:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Wacht even dit kan niet, de afgelopen weken werd er nog gegarandeerd hier dat het een drama zou zijn!
Thuiswerken ftw :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 23 februari 2015 @ 10:26:39 #32
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_149947873
Ook een optie, of een week vrij nemen ivm de voorjaarsvakantie in het westen. :)
  maandag 23 februari 2015 @ 10:27:53 #33
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_149947899


Waarom krijg ik de IcD niet te zien?
8)7

[ Bericht 15% gewijzigd door Darkwing_Duck op 23-02-2015 10:35:25 ]
pi_149947929
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 10:26 schreef James1988 het volgende:
Ook een optie, of een week vrij nemen ivm de voorjaarsvakantie in het westen. :)
Het noordoosten heeft ook vrij HEUH. Ik lig op de bank en trek zo een pintje los :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_149947935
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 10:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[ afbeelding ]

Waarom krijg ik de IcD niet te zien?
8)7
Omdat je je kruisje laat zien.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 23 februari 2015 @ 10:36:39 #36
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_149948077
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 10:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Omdat je je kruisje laat zien.
Fix!
  maandag 23 februari 2015 @ 10:40:40 #37
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_149948184
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 10:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[ afbeelding ]

Waarom krijg ik de IcD niet te zien?
8)7
Staat de optie 'Toon hogesnelheidstreinen' misschien uit?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 februari 2015 @ 11:15:24 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149949082
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 10:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Het noordoosten heeft ook vrij HEUH. Ik lig op de bank en trek zo een pintje los :D
luiwammes.

En niet iedereen heeft vrij. Uni's en dergelijke draaien gewoon door
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_149949418
Studenten hebben sowieso alleen maar vrije tijd.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 februari 2015 @ 11:31:16 #40
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149949471
Denk je?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_149949495
De studielast van een studie geschiedenis is 11 uur per week. Ja.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 februari 2015 @ 11:34:17 #42
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149949552
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 11:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De studielast van een studie geschiedenis is 11 uur per week. Ja.
Als je weinig contacturen hebt wil het niet zeggen dat je niets te doen hebt, want het is veel zelfstudie. Aan de andere kant als je veel contacturen hebt wil het niet zeggen dat die allemaal nuttig zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_149949875
StudieLAST, niet contacturen. Geeft ook gelijk aan hoe intelligent Mark Rutte is met 11 jaar geschiedenis...
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 februari 2015 @ 12:14:23 #44
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149950460
elf uren is nog minder dan deeltijd. Normale studie wordt vergeleken met een fulltime baan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_149951881
quote:
14s.gif Op maandag 23 februari 2015 12:14 schreef Peterselieman het volgende:
elf uren is nog minder dan deeltijd. Normale studie wordt vergeleken met een fulltime baan
Het verschil tussen theorie in praktijk.

In theorie kost een jaar (=60 ECTS) je 1680 uur (1 ECTS = 28 uur), effectief 42 weken per jaar studeren is dus 40 uur per week.

Afhankelijk van de studie is dat, zeker in bachelors, een stuk minder, 10-20 uur per week is niet raar. Pas tijdens mijn master kwam ik in de buurt van de 40 uur, maar nog steeds was het zo'n 30-35 gemiddeld denk ik.
pi_149951973
Alsof mensen ook echt 40 uur effectief per week werken :@
pi_149952051
Nee
  maandag 23 februari 2015 @ 13:05:17 #48
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_149952086
Schiphol weer plat vanwege een brandmelding.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_149952479
quote:
14s.gif Op maandag 23 februari 2015 11:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als je weinig contacturen hebt wil het niet zeggen dat je niets te doen hebt, want het is veel zelfstudie. Aan de andere kant als je veel contacturen hebt wil het niet zeggen dat die allemaal nuttig zijn.
Jij hebt dus niet gestudeerd :')
  maandag 23 februari 2015 @ 13:24:06 #50
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_149952643
quote:
8s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:05 schreef Ajaxfan het volgende:
Schiphol weer plat vanwege een brandmelding.
NS_online twitterde op maandag 23-02-2015 om 13:20:27 van en naar Schiphol: de verstoring is voorbij, het treinverkeer wordt geleidelijk hervat. http://t.co/axyyfHaEPO #Shl reageer retweet
:')
  maandag 23 februari 2015 @ 13:25:37 #51
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_149952682
quote:
9s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:24 schreef boriq het volgende:

[..]

NS_online twitterde op maandag 23-02-2015 om 13:20:27 van en naar Schiphol: de verstoring is voorbij, het treinverkeer wordt geleidelijk hervat. http://t.co/axyyfHaEPO #Shl reageer retweet
:')
En rond een uur of 4 is de overlast voorbij.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  maandag 23 februari 2015 @ 13:26:28 #52
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_149952718
De storing bij Schiphol heeft 16 minuten geduurd, hoelang zal het gaan duren voordat het materiaal weer rijdt/staat waar het hoort de rijden/staan? :{
  maandag 23 februari 2015 @ 13:33:13 #53
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_149952904
Trouwens, de LINTen van Arriva rijden de afgelopen vier weken wel braaf de ritjes tussen Marienberg en Almelo, is alweer langer dan ik aanvankelijk dacht ^O^
pi_149952912
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
Alsof mensen ook echt 40 uur effectief per week werken :@
Hangt er een beetje vanaf wat je onder effectief verstaat. Feit is wel dat Nederlanders ongeveer twee keer zo productief zijn per uur dan bijvoorbeeld Amerikanen terwijl die toch veel meer uren maken.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 23 februari 2015 @ 13:46:58 #55
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_149953326
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Hangt er een beetje vanaf wat je onder effectief verstaat. Feit is wel dat Nederlanders ongeveer twee keer zo productief zijn per uur dan bijvoorbeeld Amerikanen terwijl die toch veel meer uren maken.
Ja, maar als je veel Discovery kijkt, zie je dat de werkmethoden in Amerika zijn blijven hangen in de jaren '20 van de vorige eeuw.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 23 februari 2015 @ 13:47:14 #56
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_149953334
In de zomer (zaterdag 18 juli - zondag 9 augustus) gaat ook Eindhoven drie weken (bijna) plat.

Treinreizigers via Eindhoven opgelet
Niets vervelender dan er op het laatste moment achter komen dat er in verband met werkzaamheden geen treinen rijden. Zeker als u al met de koffers op het station staat. Daarom is het goed om te weten dat in de zomervakantie grote delen van het spoor rondom Eindhoven worden vernieuwd. De werkzaamheden starten op zaterdag 18 juli en gaan drie weken duren. In die periode tot en met zondag 9 augustus is er deels helemaal geen treinverkeer mogelijk en rijden er deels minder treinen.

Net als alles in het leven, is het spoor onderhevig aan slijtage. Wanneer het einde van de levensduur in zicht komt, worden wissels, spoorstaven, dwarsliggers en spoorstenen (ballast) vervangen. Dat doen we om het spoor in goede conditie te houden en te zorgen dat de treinen er comfortabel en veilig overheen kunnen blijven rijden. In Einhoven gaan we deze zomer het spoor aan de oostkant van het station vernieuwen. De eerste week vernieuwen we ook delen van het spoor tussen Eindhoven en Blerick.

Hinder
De spoorvernieuwing heeft ingrijpende gevolgen voor het treinverkeer tussen Eindhoven - Venlo en Eindhoven - Weert. Tijdens de werkzaamheden rijden er deels helemaal geen treinen en deels minder treinen. Hierover volgt later dit jaar nadere informatie. De uitvoering is in overleg met de reizigers- en goederenvervoerders bewust gepland in de vakantie, ook omdat er dan minder reizigers zijn.

via: prorail
pi_149953554
Zei ik toch al eerder dit jaar :)

*veer in mijn reet*
pi_149953749


Laatste trein over de spoorbrug

(plaatje gejat van facebook)
  maandag 23 februari 2015 @ 14:04:13 #59
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_149953843
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 14:01 schreef Basekid_NZ het volgende:
[ afbeelding ]

Laatste trein over de spoorbrug

(plaatje gejat van facebook)
Dat werd in Rotterdam toch spectaculairder herdacht...

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_149954507
Nou inderdaad. SLT verduisterd als een dief in de nacht. Poef einde.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_149954661
Was inderdaad wel sjiek geweest als ze een mooie stoomloc met klassieke wagons hadden ingezet.
pi_149954705
quote:
14s.gif Op maandag 23 februari 2015 14:32 schreef KomtTijd... het volgende:
Was inderdaad wel sjiek geweest als ze een mooie stoomloc met klassieke wagons hadden ingezet.
Want stoomlocs waren nog het toonbeeld in 1965 toen het luchtspoor begon? :')
  maandag 23 februari 2015 @ 14:33:54 #63
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_149954714
Nou lag het luchtspoor er wel iets langer dan het viaduct in Delft, het was ook langer, Rotterdam had de Hef, etc. Maar toch. Een stoomtrein of een SLT...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 23 februari 2015 @ 14:34:17 #64
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_149954725
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 14:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Want stoomlocs waren nog het toonbeeld in 1965 toen het luchtspoor begon? :')
Had dan de Mat46 en de Mat54 uit het NSM getrokken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_149954736
Had er in elk geval IETS aan gedaan.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_149954741
quote:
2s.gif Op maandag 23 februari 2015 14:34 schreef Duvel het volgende:

[..]

Had dan de Mat46 en de Mat54 uit het NSM getrokken.
Zoiets, of een parallelfahrt met wat Thalyssen, die vroeger er doorheen reden..
  Moderator maandag 23 februari 2015 @ 14:35:12 #67
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149954743
quote:
6s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, maar als je veel Discovery kijkt, zie je dat de werkmethoden in Amerika zijn blijven hangen in de jaren '20 van de vorige eeuw.
En dat die vette varkens geen werkkleding hoeven aan te trekken. Gewoon op de gympen door de fabriek, korte broek en polyamide shirt aan. Terwijl men hier in een katoenen overal loopt en S3 schoeisel.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_149954763
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 14:35 schreef derLudolf het volgende:

[..]

En dat die vette varkens geen werkkleding hoeven aan te trekken. Gewoon op de gympen door de fabriek, korte broek en polyamide shirt aan. Terwijl men hier in een katoenen overal loopt en S3 schoeisel.
Ik wil ook een telefoonschoen!
pi_149954887
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 14:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Want stoomlocs waren nog het toonbeeld in 1965 toen het luchtspoor begon? :')
Nee SLT's dan :')

Alles beter dan zo'n sprinter.
  Moderator maandag 23 februari 2015 @ 14:59:48 #70
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149955464
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 14:35 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik wil ook een telefoonschoen!
Haha, te kust en te keur hier. Ze hebben ook S5
http://www.werkschoentopper.nl/laars-70249-k-var40-werklaarzen-8
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport maandag 23 februari 2015 @ 15:34:13 #71
274204 crew  Mexicanobakker
pi_149956367
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:47 schreef boriq het volgende:
In de zomer (zaterdag 18 juli - zondag 9 augustus) gaat ook Eindhoven drie weken (bijna) plat.

Treinreizigers via Eindhoven opgelet
Niets vervelender dan er op het laatste moment achter komen dat er in verband met werkzaamheden geen treinen rijden. Zeker als u al met de koffers op het station staat. Daarom is het goed om te weten dat in de zomervakantie grote delen van het spoor rondom Eindhoven worden vernieuwd. De werkzaamheden starten op zaterdag 18 juli en gaan drie weken duren. In die periode tot en met zondag 9 augustus is er deels helemaal geen treinverkeer mogelijk en rijden er deels minder treinen.

Net als alles in het leven, is het spoor onderhevig aan slijtage. Wanneer het einde van de levensduur in zicht komt, worden wissels, spoorstaven, dwarsliggers en spoorstenen (ballast) vervangen. Dat doen we om het spoor in goede conditie te houden en te zorgen dat de treinen er comfortabel en veilig overheen kunnen blijven rijden. In Einhoven gaan we deze zomer het spoor aan de oostkant van het station vernieuwen. De eerste week vernieuwen we ook delen van het spoor tussen Eindhoven en Blerick.

Hinder
De spoorvernieuwing heeft ingrijpende gevolgen voor het treinverkeer tussen Eindhoven - Venlo en Eindhoven - Weert. Tijdens de werkzaamheden rijden er deels helemaal geen treinen en deels minder treinen. Hierover volgt later dit jaar nadere informatie. De uitvoering is in overleg met de reizigers- en goederenvervoerders bewust gepland in de vakantie, ook omdat er dan minder reizigers zijn.

via: prorail
Boeiend, is Limburg maar.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 23 februari 2015 @ 15:37:34 #72
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_149956465
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 15:34 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Boeiend, is Limburg maar.
:D _O-
pi_149958507
Shit dan kan ik 3 weken lang Maastricht niet uitkomen
pi_149959388
Seinstoring zaandam - hoorn vlak voor spits. De horror
pi_149959924
IC naar Den Helder is voor de verandering eens geen dubbeldekker maar een normale IC. Nu moeten mensen wel langs je zitten en eerder een praatje maken omdat we dichter op elkaar zitten :') the horror voor de meeste mensen.
pi_149959937
Zo zo. 1980 belde.

Ook afvalscheiding op treinstations


 Op zes treinstations wordt een proef
gehouden met gescheiden inzameling van
afval.De NS,ProRail en het Rijk hebben
daarover afspraken gemaakt.Als de proef
een succes wordt,volgen meer stations.

Rotterdam Centraal had eind vorig jaar
al de primeur van gescheiden vuilnis-
bakken.Die komen nu ook te staan in
Arnhem,Breda,Tilburg,Eindhoven en
Zwolle.

Het streven is dat er in 2020 een kwart
minder afval wordt weggegooid.Zo wordt
de winkeliers op de perrons gevraagd om
de hoeveelheid verpakkingen terug te
dringen.Driekwart van het afval op de
stations moet straks worden gerecycled.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_149959960
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 17:37 schreef Deezertje het volgende:
IC naar Den Helder is voor de verandering eens geen dubbeldekker maar een normale IC. Nu moeten mensen wel langs je zitten en eerder een praatje maken omdat we dichter op elkaar zitten :') the horror voor de meeste mensen.
Blij dat ik daar nooit meer naartoe hoef *O* Naja, misschien wil m'n vader er begraven worden, dat zou nog kunnen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_149960348
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 17:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo zo. 1980 belde.

Ook afvalscheiding op treinstations
Zowaar iets waarmee België zo'n decennium voorop loopt t.o.v. ons
pi_149960459
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 17:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo zo. 1980 belde.

Ook afvalscheiding op treinstations


ja papier en restafval :') maar niet zomaar papier.. nee alleen schoon en droog papier volgens de sticker op de bak :')
pi_149960474
tegenwoordig mag je blij zijn dat men uberhaupt de moeite neemt om het in de afvalbak te gooien
pi_149960515
Schiphol heeft al jaren gescheiden papier/plastic/rest bakken :?

En op Leiden hebben ze ook bakken met een aparte papier- en plastic opening, maar dat gaat allemaal gewoon in dezelfde zak :')
  maandag 23 februari 2015 @ 18:04:44 #82
67174 Dos37
Come on Twente
pi_149960550
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 17:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
Seinstoring zaandam - hoorn vlak voor spits. De horror
Huishoudbeurs is pas horror :Y
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_149960589
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 18:04 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Huishoudbeurs is pas horror :Y
seinstoring bij RAI tijdens huishoudbeurs
  maandag 23 februari 2015 @ 18:07:33 #84
67174 Dos37
Come on Twente
pi_149960624
quote:
10s.gif Op maandag 23 februari 2015 18:06 schreef Salatrel het volgende:

[..]

seinstoring bij RAI tijdens huishoudbeurs
Defecte trein vandaag al gezien :Y
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 23 februari 2015 @ 18:35:46 #86
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_149961457
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 18:20 schreef b2py het volgende:
Beantwoording Kamervragen van het lid Van Helvert (CDA) over het station in Eijsden
Ik zie vooral weer een hoop "NS zegt", "ik vind dat NS" en "NS doet". Wezenlijke vragen ('wat nou als NS besluit om Eijsden niet meer te bedienen, want er is geen bedieningsplicht') worden volgens mij ontweken...
pi_149961972
Die kamervragen over Eijsden, welke oneindige rampmongool heeft die vragen precies bedacht, de tering zeg :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_149962022
Prima dat er vragen over gesteld worden en dat ze vinden dat de bediening uitgebreid moet worden hoor maar allemachtig welke kleuter heeft dit broddelwerk op papier gezet. Ik zeg het niet graag maar ik vind dat Mansveld ze goed beantwoordt. De tering.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_149962105
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 18:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Die kamervragen over Eijsden, welke oneindige rampmongool heeft die vragen precies bedacht, de tering zeg :D
Het lid Van Helvert (CDA)
pi_149962119
Ja die partij staat er inderdaad wel om bekend dat ze capabele politici leveren inderdaad.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 23 februari 2015 @ 18:57:18 #91
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_149962168
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 18:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Die kamervragen over Eijsden, welke oneindige rampmongool heeft die vragen precies bedacht, de tering zeg :D
Het zijn er vooral zo veel :X
pi_149962270
Kost maar bijna 2000,- per vraag om te beantwoorden joh, maakt het uit!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 23 februari 2015 @ 19:00:58 #93
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_149962323
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 18:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Kost maar bijna 2000,- per vraag om te beantwoorden joh, maakt het uit!
Één of twee vragen zouden genoeg zijn geweest...

1) Hoe is de bediening van station Eijsden geborgd?
2) Welke mogelijkheden zijn er om de bediening van station Eijsden uit het hoofdrailnet te halen en over te dragen aan de concessiehouder voor het decentrale net in de regio Limburg per 2016?
pi_149962333
Kijken of meneer wil happen op Twitter.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_149962351
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:00 schreef James1988 het volgende:

[..]

Één of twee vragen zouden genoeg zijn geweest...

1) Hoe is de bediening van station Eijsden geborgd?
2) Welke mogelijkheden zijn er om de bediening van station Eijsden uit het hoofdrailnet te halen en over te dragen aan de concessiehouder voor het decentrale net in de regio Limburg per 2016?
Ja dat is precies wat ik ook dacht, hoe haal je het in je hoofd om daar een heel fucking proefwerk van te maken.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 23 februari 2015 @ 19:43:50 #96
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_149964238
Voor wie de roze Taurus van de Berlin-Warszawa-Express nog wil zien:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 23 februari 2015 @ 19:55:41 #97
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_149964791
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja dat is precies wat ik ook dacht, hoe haal je het in je hoofd om daar een heel fucking proefwerk van te maken.
Vraag 1
Kent u de oproep die de provincie Limburg vorige week deed, om in overleg te treden over de bediening van het station in Eijsden?

A. Ja
B. Nee

Vraag 8
Welke onafhankelijke instantie beoordeelt de vraag of sprake is van belemmeringen en/of en op welke wijze deze belemmeringen weggenomen kunnen worden?

A. Autoriteit Consument en Markt (ACM)
B. de Europese Commissie
C. ProRail
D. Een andere instantie, namelijk ........

Vraag 9B
Deelt u de mening dat dit criterium omgekeerd ook van toepassing zou moeten zijn, zodat andere vervoerders het spoor van NS mogen berijden als dat geen substantiële samenloop veroorzaakt volgens deze zelfde definitie? Bent u bereid om eventuele regels die hieraan in de weg staan, weg te nemen?

Licht uw mening toe in tenminste 50 woorden, maak daarbij ook gebruik van de antwoorden op andere vragen.
pi_149964981
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:43 schreef ReisT het volgende:
Voor wie de roze Taurus van de Berlin-Warszawa-Express nog wil zien:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ikke!! :Y
pi_149966227
Eijsden? Eijsden? Who the fuck is Eijsden? :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 23 februari 2015 @ 20:31:22 #100
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_149966332
Een of ander onbenullig kutstationnetje dat al eens 3 jaar is overgeslagen toen de Maastricht-Brussel-Express reed. :Y
pi_149966482
1x gestopt daar op weg naar Liege. Niet veel te doen.
pi_149966721
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:31 schreef James1988 het volgende:
Een of ander onbenullig kutstationnetje dat al eens 3 jaar is overgeslagen toen de Maastricht-Brussel-Express reed. :Y
Wat geen kat ooit gemerkt heeft verder.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 23 februari 2015 @ 20:46:43 #103
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_149967087
quote:
10s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat geen kat ooit gemerkt heeft verder.
Die MBE was ook een nachtkaars trouwens, de helft van de tijd keerde dat ding in Luik of Visé omdat hij te laat was of vanwege technische problemen. -O-
pi_149967213
Ik heb hem in 2007 1 keer genomen :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_149967397
rond kwart voor 8 een gevandaliseerde SGMm gespot op Uitgeest. graffiti...
voor dat soort hersenlozen zou de bovenleiding naar beneden mogen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_149968913
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:46 schreef James1988 het volgende:

[..]

Die MBE was ook een nachtkaars trouwens, de helft van de tijd keerde dat ding in Luik of Visé omdat hij te laat was of vanwege technische problemen. -O-
Die trein was fucking chill.. Met 200 de perrons in Leuven voorbij scheuren _O_
pi_149971508
Een Maastricht-Brussel trein zou erg handig zijn. Het treintje dat momenteel Maasticht-Luik bediend is zwaar slecht
  maandag 23 februari 2015 @ 22:44:02 #108
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_149973181
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
rond kwart voor 8 een gevandaliseerde SGMm gespot op Uitgeest. graffiti...
voor dat soort hersenlozen zou de bovenleiding naar beneden mogen.
Zag een paar ramen mooi ondergespoten bij een VIRM-VI vanmorgen
  maandag 23 februari 2015 @ 22:45:33 #109
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_149973244
Ik vind het wel grappig dat er op de website van NS International nog altijd een pagina is over de Maastricht-Brussel-Express. Die trein rijdt al 3 jaar niet meer. :')
pi_149973298
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:45 schreef James1988 het volgende:
Ik vind het wel grappig dat er op de website van NS International nog altijd een pagina is over de Maastricht-Brussel-Express. Die trein rijdt al 3 jaar niet meer. :')
ik weet nog een plaats waar een bordje "NS Railinfrabeheer" hangt. Wat al 20 jaar niet meer bestaat :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 23 februari 2015 @ 22:48:47 #111
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_149973367
quote:
3s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ik weet nog een plaats waar een bordje "NS Railinfrabeheer" hangt. Wat al 20 jaar niet meer bestaat :P
Net als dat je in Engeland nog regelmatig het bordje "Railtrack" tegenkomt op een brug ofzo. Bestaat ook al 12 jaar niet meer. _O-
pi_149973438
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:10 schreef Basekid_NZ het volgende:
Een Maastricht-Brussel trein zou erg handig zijn. Het treintje dat momenteel Maasticht-Luik bediend is zwaar slecht
Maar dan wel een die stopt in Leuven. Anders mogen de studenten alsnog overstappen in Luik. Dat zijn er nog best veel, als ik de rijen om een campuskaart Leuven-Maastricht aan te vragen mag geloven

ETA: Luik-Maastricht is wel enigszins verbeterd sinds de klassiekjes er niet meer rijden. De treinen zijn nog steeds even slecht, maar stinken ten minste niet meer naar urine en kots.
pi_149973609
studenten hebben geen rechten. Als studenten een keer vaker over moeten stappen boeit dat geen ene reet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator maandag 23 februari 2015 @ 22:58:37 #114
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149973790
quote:
10s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:
studenten hebben geen rechten. Als studenten een keer vaker over moeten stappen boeit dat geen ene reet.
Toch zijn studenten wel en redelijk belangrijke inkomstenbron voor de NS
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_149973850
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:58 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Toch zijn studenten wel en redelijk belangrijke inkomstenbron voor de NS
Ja, dat waren de joden in de oorlog ook.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_149974346
quote:
13s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, dat waren de joden in de oorlog ook.
:')
pi_149974431


En rondstreeks half 9:



Voor proefritten in Doetichem. Foto's via Rail Magazine op Facebook.
pi_149974626
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 23:09 schreef b2py het volgende:

[..]

:')
Beter argument heb je niet he :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_149974721
quote:
10s.gif Op maandag 23 februari 2015 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Beter argument heb je niet he :)
Ik ga niet eens de moeite nemen er verder op te reageren
pi_149974737
quote:
10s.gif Op maandag 23 februari 2015 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Beter argument heb je niet he :)
Ik geef je even een digitale boks want wauw je hebt zo hard gelijk.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_149974790
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 23:20 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik ga niet eens de moeite nemen er verder op te reageren
Waarom neem je dan in eerste instantie wel de moeite om te reageren met :')?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_149974902
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 23:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Waarom neem je dan in eerste instantie wel de moeite om te reageren met :')?
Die energie had ik nog om te typen

En verder ben ik een reisverslag van Timon91 aan het lezen op OVNL, veel boeiender dan die onzin van Flessie
pi_149974938
Leuk man dit :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 24 februari 2015 @ 00:05:48 #124
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149975960
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 23:12 schreef Consilium het volgende:
[ afbeelding ]

En rondstreeks half 9:

[ afbeelding ]

Voor proefritten in Doetichem. Foto's via Rail Magazine op Facebook.
Dit lijken best zware diesellocs. Voor wie zijn deze, aangezien er ook zo'n Scharfenberg koppel ding op zit?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_149977070
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:48 schreef James1988 het volgende:

[..]

Net als dat je in Engeland nog regelmatig het bordje "Railtrack" tegenkomt op een brug ofzo. Bestaat ook al 12 jaar niet meer. _O-
Je kan er zelfs nog hele complete stations vinden, in Londen zelf. Ook heel veel plekken waar ze bezig waren met electriciteit aanleggen voor de treinen en de underground, maar waar ze plots mee gestopt zijn en vervolgens gewoon een hele nieuwe route hebben aangelegd.

Een mooie website over alle oude stations, tracks en overige zaken in Engeland (Londen voornamelijk) is: http://www.abandonedstations.org.uk/
pi_149977957
quote:
Strukton krijgt opdracht voor spoormaatregelen Beverwijk
ProRail heeft Strukton opdracht gegeven om diverse spoormaatregelen in Beverwijk te realiseren. De aannemerscombinatie van Strukton, bestaande uit Strukton Rail, Strukton Infratechnieken en Molhoek, gaat onder andere de bestaande overweg vervangen door een onderdoorgang voor langzaam verkeer.

Door de nieuwe onderdoorgang wordt de oversteek veiliger en veroorzaakt het toenemende treinverkeer minder hinder. Strukton breidt het spoor uit van twee naar vier sporen, over een traject van 1,3 kilometer. De werkzaamheden starten in het voorjaar van 2015 en zullen in 2017 klaar zijn. De keervoorziening voor de 750 meter lange goederentreinen zal uiterlijk eind 2016 in dienst worden gesteld.

De opdracht omvat op hoofdlijnen de volgende werkzaamheden:
• Het realiseren van de onderdoorgang voorzien van spoor- en verkeersdek en het saneren van een overweg
• Het uitbreiden van 2 naar 4 sporen (circa 2.500 meter spoor), 3 wissels en 1 stootjuk
• Het realiseren van een keervoorziening voor de 750 meter lange goederentreinen
• Het opheffen van de bestaande Harmelen overweg
• Het nieuwe spoor voorzien van aangepaste draagconstructie en bovenleiding
• Het verleggen en verlengen van kabels en leidingen
• Het aanleggen van wisselverwarming
• Het aanbrengen van verlichting in de tunnel en langs de twee nieuwe opstelsporen
• Het uitbreiden van de treinbeveiliging en het aansluiten hiervan op PLC Interlocking
• Het realiseren van geluidschermen
• Het aanpassen van de waterkering en watercompensatie
• Het realiseren van riooloverkluizing
pi_149977958
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 00:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dit lijken best zware diesellocs. Voor wie zijn deze, aangezien er ook zo'n Scharfenberg koppel ding op zit?
Ik denk dat ze deze locs gebruiken om materieel te slepen voor reizigerstreinen. Van en naar werkplaatsen, of bijvoorbeeld nieuwe treinen vanaf de grens te slepen naar rangeerterrein.

Weet ook niet welke maatschappij dit is. Die blauwe doet mij denken aan Volkkerrail, maar het zijn vrij nieuwe/schone locs.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2015 05:33:01 ]
pi_149978058
  Redactie Sport dinsdag 24 februari 2015 @ 07:43:01 #129
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_149978277
Die blauwe lijkt me eerder Spitzke te zijn
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 24 februari 2015 @ 08:02:16 #130
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_149978420
Treinkenners. Als ik een reis plan van Leiden C naar Rotterdam C in de avond, zit er een gat van maar liefst drie kwartier tussen 17:50 en 18:35. Hoe kan dat?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Redactie Sport dinsdag 24 februari 2015 @ 08:19:25 #131
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_149978554
Dat heeft volgens mij te maken met de overgang tussen spits en dal op Gouda-Alphen-Leiden: in de spits rijdt de trein Gouda-Alphen een kwartier verschoven t.o.v. de rest van de dag, en rijdt die trein door naar Leiden (waardoor er op Alphen-Leiden een kwartiersdienst ontstaat).

Op de momenten dat er een wisseling tussen spits en dal is (en andersom) is er een gat van drie kwartier ipv een half uur.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_149978660
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 08:02 schreef JDude het volgende:
Treinkenners. Als ik een reis plan van Leiden C naar Rotterdam C in de avond, zit er een gat van maar liefst drie kwartier tussen 17:50 en 18:35. Hoe kan dat?
Ik krijg hier gewoon resultaten voor die tijden, hoor ;)
Vertrek 18:08 bijvoorbeeld, 18:15 is ook mogelijk. 18:22 kan ook nog en dan pas 18:38. Ik heb wel gepland voor vanavond. Door de werkzaamheden bij Delft krijg je dan wel wat vreemde omreisroutes te zien.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 08:29:36 #133
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_149978675
Ja dat zullen de NS-bussen zijn. Ik heb expres bij volgende week gekeken, gaat eigenlijk pas over een reis in oktober :').
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 24 februari 2015 @ 08:32:56 #134
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_149978706
Mocht iemand nog een gouden tip hebben voor Leiden C - Namur, naast de Brusselaar vanaf Rotterdam dan, op een donderdagavond, dan hou ik me ook aanbevolen trouwens. Thalys valt af omdat duur.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_149978741
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 08:29 schreef JDude het volgende:
Ja dat zullen de NS-bussen zijn. Ik heb expres bij volgende week gekeken, gaat eigenlijk pas over een reis in oktober :').
Nee hoor, geen bussen, gewoon treinen via Gouda.

Check ik voor volgende week, dan zijn er resultaten voor directe intercity's om 17:50, 18:05, 18:20, 18:35. Gewoon elk kwartier dus.
pi_149978754
In de normale dienstregeling rijdt er ieder kwartier een IC van leiden naar Rotterdam dus das wel wazig.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 08:38:45 #137
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_149978770
Ja nu staat er wel gewoon weer ieder kwartier een trein. Weird. Nou ja. Prima! :7
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_149978841
'Hitachi neemt Fyrabouwer AnsaldoBreda over' http://nu.nl/beurs/399860(...)saldobreda-over.html (via @NUnl)
pi_149978935
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 08:45 schreef b2py het volgende:
'Hitachi neemt Fyrabouwer AnsaldoBreda over' http://nu.nl/beurs/399860(...)saldobreda-over.html (via @NUnl)
zijn ze gek dan...
  dinsdag 24 februari 2015 @ 08:54:58 #140
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_149978971
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 05:31 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik denk dat ze deze locs gebruiken om materieel te slepen voor reizigerstreinen. Van en naar werkplaatsen, of bijvoorbeeld nieuwe treinen vanaf de grens te slepen naar rangeerterrein.

Weet ook niet welke maatschappij dit is. Die blauwe doet mij denken aan Volkkerrail, maar het zijn vrij nieuwe/schone locs.
Die blauwe is van Spitzke en de andere van Vosloh zelf, en er zit geen scharfenberg voorop, maar een rangeerkoppeling


Zo ziet de koppeling er van voren uit.

Loks rijden hier toelatingsritten.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 08:56:29 #141
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_149978995


quote:
Een vrachtwagen heeft dinsdagmorgen de spoorbrug over de Oosterdokskade bij CS geraakt.
Het ongeluk gebeurde rond 8.30 uur. Of er gewonden zijn gevallen bij het ongeluk is niet bekend. Wel is de vrachtwagen zichtbaar zwaar beschadigd.
Best knap om te denken dat het past.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  dinsdag 24 februari 2015 @ 08:59:54 #142
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_149979044
Weer zo'n domme Pool.
pi_149981710
Wtf is er mis met die mensen. Serieus.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_149981717
Even een filmpje van een spoorviaduct in de VS opzoeken, moment.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_149981774
Een vriend van me doet zijn postdoc aan de univ van North Carolina en woont om de hoek bij deze brug:
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Moderator dinsdag 24 februari 2015 @ 12:57:37 #146
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149986793
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 08:45 schreef b2py het volgende:
'Hitachi neemt Fyrabouwer AnsaldoBreda over' http://nu.nl/beurs/399860(...)saldobreda-over.html (via @NUnl)
Hmm Hitachi staat best hoog in aanzien bij mij (elektrisch gereedschap, graafmachines/shovels en andere bouwmachines). Ze doen nog veel meer (zoals treinen toch) maar die producten ken ik niet. Maar ze zien er blijkbaar wel iets in AB... Veel grote mijnbouw machines (laadschoppen en mijnbouwdumpers) zijn dacht ik ook diesel elektrisch, dus veel kennis van elektromotoren kunnen ze vast delen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_149986946
Ook qua treinen hebben ze internationaal vrij veel aanzien trouwens. Ze hebben een order in het VK ongeveer 9 maanden te vroeg voldaan geloof ik.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 13:14:10 #148
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_149987434
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 10:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Wtf is er mis met die mensen. Serieus.
In Tilburg is een spoorbrug met 3,8 meter onderdoorgang en 88 knipperlichten, en zelfs die wordt nog aangereden. Dan moet het met 3,2 meter en drie lullige bordjes zeker lukken.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_149987467
Het is gewoon mansyndrome. Denken dat dit <-------------> 30cm is. For fucks sake.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 13:22:03 #150
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_149987735
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 12:57 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hmm Hitachi staat best hoog in aanzien bij mij (elektrisch gereedschap, graafmachines/shovels en andere bouwmachines). Ze doen nog veel meer (zoals treinen toch) maar die producten ken ik niet. Maar ze zien er blijkbaar wel iets in AB... Veel grote mijnbouw machines (laadschoppen en mijnbouwdumpers) zijn dacht ik ook diesel elektrisch, dus veel kennis van elektromotoren kunnen ze vast delen.
Je kunt een fabriekslocatie met monteurs kopen. Je moet ze alleen nog leren om systematisch en goed te bouwen. Dit opkopen en verbeteren is veel goedkoper dan zelf iets starten. Waarschijnlijk stond AnsaldoBreda ook niet voor de hoofdprijs in de etalage.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')