ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Overigens is het ook echt zo. NS en Prorail kunnen er gewoon ECHT geen reet van. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat ik het minder zou doen. Of anders noem ze me maar
Kut NS-bussen Hebben ze een snelbus van Den Haag CS naar Delft. Gaat die eerst een kwartier door Den Haag slingeren om bij HS te komen, en daarna in nog een kwartier door naar Delft . Maak daar dan 2 losse lijnen van oekels, er rijden toch bussen zat. Tevens hoefde er bij HS niemand in of uit te stappen.
Op zondag 22 februari 2015 22:27 schreef Dr_Flash het volgende: Dat ze lekker de aidspestpleuris krijgen daar zeg. Weet je hoeveel moeite ik normaal al moet doen om naar Delft te komen? En wat voor zin het heeft?
Nee hoor komende week zal het wel. De groeten.
Ik ga eens kijken of de RET het nog een beetje kan behapstukken op Rotterdam - Den Haag
Iemand hier al opgevallen hoe men "laat zien" dat ICd toeslagvrij is? Men schakelt de toeslagzuilen over naar 'buiten dienst'. Kan je niet onterecht toeslag chippen, maar duidelijk is anders. Ongetwijfeld wordt dit ook wel omgeroepen op t station
Dat zou ook een idee zijn ja, maar ik pak de bus wel
Treinreiswinkel kan vast wel kaartjes verkopen van Dordrecht naar Skopje? DB verkoopt dat iig niet online (ook niet bij splitsen in München), dus daar binnenkort maar eens lang.
Reuzehandig voor reizen in meer exotische gebieden binnnen Europa, Greavy: inyourpocket.com online zijn hetvaak wat oudere versies maar als je terplekke bent zeker scoren, kun je vaak voor niks bij een hotel meenemen. bekijk bijv. deze: http://www.inyourpocket.com/albania/tirana/arrival-transport
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Maakt u gebruik van vervangend vervoer met een NS-bus of HTM-lijn 1, dan heeft u een geldig NS-vervoerbewijs nodig. Met een OV-chipkaart reist u dan net zoals met de trein. U checkt bij NS in bij de start van uw reis, ook indien uw reis start met een NS-bus of HTM-lijn 1. Op uw station van bestemming checkt u weer uit bij NS met uw OV-chipkaart. Op de tramhaltes van HTM-lijn 1 bij station Delft, Den Haag HS en Den Haag Centraal zullen tijdens de werkzaamheden in- en uitcheckpalen van NS te vinden zijn.
Oh eerder stond ergens dat je bij de HTM in zou moeten checken. Daar heb ik geen abo voor.
Wat wel weer raar is: Ik moet een half uur eerder weg om op tijd op mijn werk te zijn, waardoor ik in de spits moet inchecken. Dat zou dus betekenen dat ik méér moet betalen voor míndere dienstverlening? Denk dat ik er maar niet te moeilijk over doe en gewoon die paar euro voor de HTM lap en dan in Den Haag na de spits incheck.
Over ETCS 2.3.0 enzo die met Thalys voor problemen zorgen in België, en in Nederland niet is een antwoord op hgbtf gekomen die misschien eea verklaard:
quote:
welke features heeft belgie dan erin gestoken die nederland niet heeft? want daar rijdt ie blijkbaar wel goed?
quote:
Repositioning, traincategory, NTC P44,... Die zijn er trouwens niet ingestoken door België, de Europese standaard voorziet deze allemaal. Maar het is wel zo dat Nederland nog niet zo ver staat met ETCS en daarmee waarschijnlijk de finesses nog niet gebruikt :wink:
Zie: HGBTF Ik weet er verder niet veel vanaf, maar dit wordt dus aangehaald door de Belgen daar.
Wat ik wel begrijp is dus dat er verschil zit tussen de 2.3.0 van België en Nederland.
Misschien in de spits, maar in de daluren is er toch nog wel capaciteit over, zolang lijn E met 2 stellen blijft rijden, en niet een stelletje aftrapt (wat ze ook nogal eens doen/deden?)?
Hoe het tijdens de spits is weet ik natuurlijk niet, ik reis in de daluren.
Mijn vermoeden is dat veel reizigers niet eens weten dat lijn E bestaat, of het de moeite niet vinden omdat je er apart voor moet betalen. Ik heb zoiets van 'jammer dan, het is maar een week en dankzij die lijn ben ik net zo snel op m'n werk/thuis als normaal'.
Op maandag 23 februari 2015 10:18 schreef DeaDLocK2K het volgende: Wacht even dit kan niet, de afgelopen weken werd er nog gegarandeerd hier dat het een drama zou zijn!
Als je weinig contacturen hebt wil het niet zeggen dat je niets te doen hebt, want het is veel zelfstudie. Aan de andere kant als je veel contacturen hebt wil het niet zeggen dat die allemaal nuttig zijn.
In theorie kost een jaar (=60 ECTS) je 1680 uur (1 ECTS = 28 uur), effectief 42 weken per jaar studeren is dus 40 uur per week.
Afhankelijk van de studie is dat, zeker in bachelors, een stuk minder, 10-20 uur per week is niet raar. Pas tijdens mijn master kwam ik in de buurt van de 40 uur, maar nog steeds was het zo'n 30-35 gemiddeld denk ik.
Als je weinig contacturen hebt wil het niet zeggen dat je niets te doen hebt, want het is veel zelfstudie. Aan de andere kant als je veel contacturen hebt wil het niet zeggen dat die allemaal nuttig zijn.
Trouwens, de LINTen van Arriva rijden de afgelopen vier weken wel braaf de ritjes tussen Marienberg en Almelo, is alweer langer dan ik aanvankelijk dacht
Hangt er een beetje vanaf wat je onder effectief verstaat. Feit is wel dat Nederlanders ongeveer twee keer zo productief zijn per uur dan bijvoorbeeld Amerikanen terwijl die toch veel meer uren maken.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Hangt er een beetje vanaf wat je onder effectief verstaat. Feit is wel dat Nederlanders ongeveer twee keer zo productief zijn per uur dan bijvoorbeeld Amerikanen terwijl die toch veel meer uren maken.
Ja, maar als je veel Discovery kijkt, zie je dat de werkmethoden in Amerika zijn blijven hangen in de jaren '20 van de vorige eeuw.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
In de zomer (zaterdag 18 juli - zondag 9 augustus) gaat ook Eindhoven drie weken (bijna) plat.
Treinreizigers via Eindhoven opgelet Niets vervelender dan er op het laatste moment achter komen dat er in verband met werkzaamheden geen treinen rijden. Zeker als u al met de koffers op het station staat. Daarom is het goed om te weten dat in de zomervakantie grote delen van het spoor rondom Eindhoven worden vernieuwd. De werkzaamheden starten op zaterdag 18 juli en gaan drie weken duren. In die periode tot en met zondag 9 augustus is er deels helemaal geen treinverkeer mogelijk en rijden er deels minder treinen.
Net als alles in het leven, is het spoor onderhevig aan slijtage. Wanneer het einde van de levensduur in zicht komt, worden wissels, spoorstaven, dwarsliggers en spoorstenen (ballast) vervangen. Dat doen we om het spoor in goede conditie te houden en te zorgen dat de treinen er comfortabel en veilig overheen kunnen blijven rijden. In Einhoven gaan we deze zomer het spoor aan de oostkant van het station vernieuwen. De eerste week vernieuwen we ook delen van het spoor tussen Eindhoven en Blerick.
Hinder De spoorvernieuwing heeft ingrijpende gevolgen voor het treinverkeer tussen Eindhoven - Venlo en Eindhoven - Weert. Tijdens de werkzaamheden rijden er deels helemaal geen treinen en deels minder treinen. Hierover volgt later dit jaar nadere informatie. De uitvoering is in overleg met de reizigers- en goederenvervoerders bewust gepland in de vakantie, ook omdat er dan minder reizigers zijn.
Nou lag het luchtspoor er wel iets langer dan het viaduct in Delft, het was ook langer, Rotterdam had de Hef, etc. Maar toch. Een stoomtrein of een SLT...
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ja, maar als je veel Discovery kijkt, zie je dat de werkmethoden in Amerika zijn blijven hangen in de jaren '20 van de vorige eeuw.
En dat die vette varkens geen werkkleding hoeven aan te trekken. Gewoon op de gympen door de fabriek, korte broek en polyamide shirt aan. Terwijl men hier in een katoenen overal loopt en S3 schoeisel.
En dat die vette varkens geen werkkleding hoeven aan te trekken. Gewoon op de gympen door de fabriek, korte broek en polyamide shirt aan. Terwijl men hier in een katoenen overal loopt en S3 schoeisel.
Op maandag 23 februari 2015 13:47 schreef boriq het volgende: In de zomer (zaterdag 18 juli - zondag 9 augustus) gaat ook Eindhoven drie weken (bijna) plat.
Treinreizigers via Eindhoven opgelet Niets vervelender dan er op het laatste moment achter komen dat er in verband met werkzaamheden geen treinen rijden. Zeker als u al met de koffers op het station staat. Daarom is het goed om te weten dat in de zomervakantie grote delen van het spoor rondom Eindhoven worden vernieuwd. De werkzaamheden starten op zaterdag 18 juli en gaan drie weken duren. In die periode tot en met zondag 9 augustus is er deels helemaal geen treinverkeer mogelijk en rijden er deels minder treinen.
Net als alles in het leven, is het spoor onderhevig aan slijtage. Wanneer het einde van de levensduur in zicht komt, worden wissels, spoorstaven, dwarsliggers en spoorstenen (ballast) vervangen. Dat doen we om het spoor in goede conditie te houden en te zorgen dat de treinen er comfortabel en veilig overheen kunnen blijven rijden. In Einhoven gaan we deze zomer het spoor aan de oostkant van het station vernieuwen. De eerste week vernieuwen we ook delen van het spoor tussen Eindhoven en Blerick.
Hinder De spoorvernieuwing heeft ingrijpende gevolgen voor het treinverkeer tussen Eindhoven - Venlo en Eindhoven - Weert. Tijdens de werkzaamheden rijden er deels helemaal geen treinen en deels minder treinen. Hierover volgt later dit jaar nadere informatie. De uitvoering is in overleg met de reizigers- en goederenvervoerders bewust gepland in de vakantie, ook omdat er dan minder reizigers zijn.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
IC naar Den Helder is voor de verandering eens geen dubbeldekker maar een normale IC. Nu moeten mensen wel langs je zitten en eerder een praatje maken omdat we dichter op elkaar zitten the horror voor de meeste mensen.
Op zes treinstations wordt een proef gehouden met gescheiden inzameling van afval.De NS,ProRail en het Rijk hebben daarover afspraken gemaakt.Als de proef een succes wordt,volgen meer stations.
Rotterdam Centraal had eind vorig jaar al de primeur van gescheiden vuilnis- bakken.Die komen nu ook te staan in Arnhem,Breda,Tilburg,Eindhoven en Zwolle.
Het streven is dat er in 2020 een kwart minder afval wordt weggegooid.Zo wordt de winkeliers op de perrons gevraagd om de hoeveelheid verpakkingen terug te dringen.Driekwart van het afval op de stations moet straks worden gerecycled.
Op maandag 23 februari 2015 17:37 schreef Deezertje het volgende: IC naar Den Helder is voor de verandering eens geen dubbeldekker maar een normale IC. Nu moeten mensen wel langs je zitten en eerder een praatje maken omdat we dichter op elkaar zitten the horror voor de meeste mensen.
Blij dat ik daar nooit meer naartoe hoef Naja, misschien wil m'n vader er begraven worden, dat zou nog kunnen.
Op maandag 23 februari 2015 18:20 schreef b2py het volgende: Beantwoording Kamervragen van het lid Van Helvert (CDA) over het station in Eijsden
Ik zie vooral weer een hoop "NS zegt", "ik vind dat NS" en "NS doet". Wezenlijke vragen ('wat nou als NS besluit om Eijsden niet meer te bedienen, want er is geen bedieningsplicht') worden volgens mij ontweken...
Prima dat er vragen over gesteld worden en dat ze vinden dat de bediening uitgebreid moet worden hoor maar allemachtig welke kleuter heeft dit broddelwerk op papier gezet. Ik zeg het niet graag maar ik vind dat Mansveld ze goed beantwoordt. De tering.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op maandag 23 februari 2015 18:51 schreef DeaDLocK2K het volgende: Die kamervragen over Eijsden, welke oneindige rampmongool heeft die vragen precies bedacht, de tering zeg
Op maandag 23 februari 2015 18:51 schreef DeaDLocK2K het volgende: Die kamervragen over Eijsden, welke oneindige rampmongool heeft die vragen precies bedacht, de tering zeg
1) Hoe is de bediening van station Eijsden geborgd? 2) Welke mogelijkheden zijn er om de bediening van station Eijsden uit het hoofdrailnet te halen en over te dragen aan de concessiehouder voor het decentrale net in de regio Limburg per 2016?
1) Hoe is de bediening van station Eijsden geborgd? 2) Welke mogelijkheden zijn er om de bediening van station Eijsden uit het hoofdrailnet te halen en over te dragen aan de concessiehouder voor het decentrale net in de regio Limburg per 2016?
Ja dat is precies wat ik ook dacht, hoe haal je het in je hoofd om daar een heel fucking proefwerk van te maken.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Ja dat is precies wat ik ook dacht, hoe haal je het in je hoofd om daar een heel fucking proefwerk van te maken.
Vraag 1 Kent u de oproep die de provincie Limburg vorige week deed, om in overleg te treden over de bediening van het station in Eijsden?
A. Ja B. Nee
Vraag 8 Welke onafhankelijke instantie beoordeelt de vraag of sprake is van belemmeringen en/of en op welke wijze deze belemmeringen weggenomen kunnen worden?
A. Autoriteit Consument en Markt (ACM) B. de Europese Commissie C. ProRail D. Een andere instantie, namelijk ........
Vraag 9B Deelt u de mening dat dit criterium omgekeerd ook van toepassing zou moeten zijn, zodat andere vervoerders het spoor van NS mogen berijden als dat geen substantiële samenloop veroorzaakt volgens deze zelfde definitie? Bent u bereid om eventuele regels die hieraan in de weg staan, weg te nemen?
Licht uw mening toe in tenminste 50 woorden, maak daarbij ook gebruik van de antwoorden op andere vragen.
Op maandag 23 februari 2015 20:31 schreef James1988 het volgende: Een of ander onbenullig kutstationnetje dat al eens 3 jaar is overgeslagen toen de Maastricht-Brussel-Express reed.
Op maandag 23 februari 2015 20:52 schreef spectrumanalyser het volgende: rond kwart voor 8 een gevandaliseerde SGMm gespot op Uitgeest. graffiti... voor dat soort hersenlozen zou de bovenleiding naar beneden mogen.
Zag een paar ramen mooi ondergespoten bij een VIRM-VI vanmorgen
Ik vind het wel grappig dat er op de website van NS International nog altijd een pagina is over de Maastricht-Brussel-Express. Die trein rijdt al 3 jaar niet meer.
Op maandag 23 februari 2015 22:10 schreef Basekid_NZ het volgende: Een Maastricht-Brussel trein zou erg handig zijn. Het treintje dat momenteel Maasticht-Luik bediend is zwaar slecht
Maar dan wel een die stopt in Leuven. Anders mogen de studenten alsnog overstappen in Luik. Dat zijn er nog best veel, als ik de rijen om een campuskaart Leuven-Maastricht aan te vragen mag geloven
ETA: Luik-Maastricht is wel enigszins verbeterd sinds de klassiekjes er niet meer rijden. De treinen zijn nog steeds even slecht, maar stinken ten minste niet meer naar urine en kots.
Op maandag 23 februari 2015 22:54 schreef Dr_Flash het volgende: studenten hebben geen rechten. Als studenten een keer vaker over moeten stappen boeit dat geen ene reet.
Toch zijn studenten wel en redelijk belangrijke inkomstenbron voor de NS
Net als dat je in Engeland nog regelmatig het bordje "Railtrack" tegenkomt op een brug ofzo. Bestaat ook al 12 jaar niet meer.
Je kan er zelfs nog hele complete stations vinden, in Londen zelf. Ook heel veel plekken waar ze bezig waren met electriciteit aanleggen voor de treinen en de underground, maar waar ze plots mee gestopt zijn en vervolgens gewoon een hele nieuwe route hebben aangelegd.
Strukton krijgt opdracht voor spoormaatregelen Beverwijk ProRail heeft Strukton opdracht gegeven om diverse spoormaatregelen in Beverwijk te realiseren. De aannemerscombinatie van Strukton, bestaande uit Strukton Rail, Strukton Infratechnieken en Molhoek, gaat onder andere de bestaande overweg vervangen door een onderdoorgang voor langzaam verkeer.
Door de nieuwe onderdoorgang wordt de oversteek veiliger en veroorzaakt het toenemende treinverkeer minder hinder. Strukton breidt het spoor uit van twee naar vier sporen, over een traject van 1,3 kilometer. De werkzaamheden starten in het voorjaar van 2015 en zullen in 2017 klaar zijn. De keervoorziening voor de 750 meter lange goederentreinen zal uiterlijk eind 2016 in dienst worden gesteld.
De opdracht omvat op hoofdlijnen de volgende werkzaamheden: • Het realiseren van de onderdoorgang voorzien van spoor- en verkeersdek en het saneren van een overweg • Het uitbreiden van 2 naar 4 sporen (circa 2.500 meter spoor), 3 wissels en 1 stootjuk • Het realiseren van een keervoorziening voor de 750 meter lange goederentreinen • Het opheffen van de bestaande Harmelen overweg • Het nieuwe spoor voorzien van aangepaste draagconstructie en bovenleiding • Het verleggen en verlengen van kabels en leidingen • Het aanleggen van wisselverwarming • Het aanbrengen van verlichting in de tunnel en langs de twee nieuwe opstelsporen • Het uitbreiden van de treinbeveiliging en het aansluiten hiervan op PLC Interlocking • Het realiseren van geluidschermen • Het aanpassen van de waterkering en watercompensatie • Het realiseren van riooloverkluizing
Dit lijken best zware diesellocs. Voor wie zijn deze, aangezien er ook zo'n Scharfenberg koppel ding op zit?
Ik denk dat ze deze locs gebruiken om materieel te slepen voor reizigerstreinen. Van en naar werkplaatsen, of bijvoorbeeld nieuwe treinen vanaf de grens te slepen naar rangeerterrein.
Weet ook niet welke maatschappij dit is. Die blauwe doet mij denken aan Volkkerrail, maar het zijn vrij nieuwe/schone locs.
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2015 05:33:01 ]
Treinkenners. Als ik een reis plan van Leiden C naar Rotterdam C in de avond, zit er een gat van maar liefst drie kwartier tussen 17:50 en 18:35. Hoe kan dat?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Dat heeft volgens mij te maken met de overgang tussen spits en dal op Gouda-Alphen-Leiden: in de spits rijdt de trein Gouda-Alphen een kwartier verschoven t.o.v. de rest van de dag, en rijdt die trein door naar Leiden (waardoor er op Alphen-Leiden een kwartiersdienst ontstaat).
Op de momenten dat er een wisseling tussen spits en dal is (en andersom) is er een gat van drie kwartier ipv een half uur.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 24 februari 2015 08:02 schreef JDude het volgende: Treinkenners. Als ik een reis plan van Leiden C naar Rotterdam C in de avond, zit er een gat van maar liefst drie kwartier tussen 17:50 en 18:35. Hoe kan dat?
Ik krijg hier gewoon resultaten voor die tijden, hoor Vertrek 18:08 bijvoorbeeld, 18:15 is ook mogelijk. 18:22 kan ook nog en dan pas 18:38. Ik heb wel gepland voor vanavond. Door de werkzaamheden bij Delft krijg je dan wel wat vreemde omreisroutes te zien.
Ja dat zullen de NS-bussen zijn. Ik heb expres bij volgende week gekeken, gaat eigenlijk pas over een reis in oktober .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Mocht iemand nog een gouden tip hebben voor Leiden C - Namur, naast de Brusselaar vanaf Rotterdam dan, op een donderdagavond, dan hou ik me ook aanbevolen trouwens. Thalys valt af omdat duur.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op dinsdag 24 februari 2015 08:29 schreef JDude het volgende: Ja dat zullen de NS-bussen zijn. Ik heb expres bij volgende week gekeken, gaat eigenlijk pas over een reis in oktober .
Nee hoor, geen bussen, gewoon treinen via Gouda.
Check ik voor volgende week, dan zijn er resultaten voor directe intercity's om 17:50, 18:05, 18:20, 18:35. Gewoon elk kwartier dus.
Ja nu staat er wel gewoon weer ieder kwartier een trein. Weird. Nou ja. Prima!
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ik denk dat ze deze locs gebruiken om materieel te slepen voor reizigerstreinen. Van en naar werkplaatsen, of bijvoorbeeld nieuwe treinen vanaf de grens te slepen naar rangeerterrein.
Weet ook niet welke maatschappij dit is. Die blauwe doet mij denken aan Volkkerrail, maar het zijn vrij nieuwe/schone locs.
Die blauwe is van Spitzke en de andere van Vosloh zelf, en er zit geen scharfenberg voorop, maar een rangeerkoppeling
Een vrachtwagen heeft dinsdagmorgen de spoorbrug over de Oosterdokskade bij CS geraakt. Het ongeluk gebeurde rond 8.30 uur. Of er gewonden zijn gevallen bij het ongeluk is niet bekend. Wel is de vrachtwagen zichtbaar zwaar beschadigd.
Best knap om te denken dat het past.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Hmm Hitachi staat best hoog in aanzien bij mij (elektrisch gereedschap, graafmachines/shovels en andere bouwmachines). Ze doen nog veel meer (zoals treinen toch) maar die producten ken ik niet. Maar ze zien er blijkbaar wel iets in AB... Veel grote mijnbouw machines (laadschoppen en mijnbouwdumpers) zijn dacht ik ook diesel elektrisch, dus veel kennis van elektromotoren kunnen ze vast delen.
In Tilburg is een spoorbrug met 3,8 meter onderdoorgang en 88 knipperlichten, en zelfs die wordt nog aangereden. Dan moet het met 3,2 meter en drie lullige bordjes zeker lukken.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Hmm Hitachi staat best hoog in aanzien bij mij (elektrisch gereedschap, graafmachines/shovels en andere bouwmachines). Ze doen nog veel meer (zoals treinen toch) maar die producten ken ik niet. Maar ze zien er blijkbaar wel iets in AB... Veel grote mijnbouw machines (laadschoppen en mijnbouwdumpers) zijn dacht ik ook diesel elektrisch, dus veel kennis van elektromotoren kunnen ze vast delen.
Je kunt een fabriekslocatie met monteurs kopen. Je moet ze alleen nog leren om systematisch en goed te bouwen. Dit opkopen en verbeteren is veel goedkoper dan zelf iets starten. Waarschijnlijk stond AnsaldoBreda ook niet voor de hoofdprijs in de etalage.
Je kunt een fabriekslocatie met monteurs kopen. Je moet ze alleen nog leren om systematisch en goed te bouwen. Dit opkopen en verbeteren is veel goedkoper dan zelf iets starten. Waarschijnlijk stond AnsaldoBreda ook niet voor de hoofdprijs in de etalage.
Ik wist niet eens dat het in de etalage stond. Opzich heb ik wel vertrouwen dat Hitachi er iets van kan maken. Er worden ook wel goede dingen gemaakt door die spaghettivreters. FPT zijn prima en zuinige motoren bijvoorbeeld.