87,5% om precies te zijn. Alleen ik heb niet echt wat met "Nederland". Land waar het merendeel luie slappe figuren zijn.quote:Op zondag 22 februari 2015 16:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zes taalfouten in twee zinnetjes.
Hoe erg "Nederlander" ben jij eigenlijk, hans?
Waar heb je het over? Totaal geen last van aanwezigheid van moslims hier.quote:Op zondag 22 februari 2015 16:39 schreef hans1985 het volgende:
Alleen de Islam is een kwaadaardige kanker dat tot een pandemie is uitgegroeid.
Sinds wanneer ben jij weer in Nederland dan?quote:Op zondag 22 februari 2015 16:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Totaal geen last van aanwezigheid van moslims hier.
Ja dat zeker, maar wat is dat niet. Ik hoop dat het niet al te lang meer duurt voordat iedereen die gast helemaal zat is.quote:Op zondag 22 februari 2015 16:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]![]()
Laat Quinsy met 10 stroopwafels in zijn mond "stroopwafelspook" 100 keer zeggen.
Nuttiger dan wat er nu tussen zijn dikke lippen vandaan komt.
Is ook wel zo.quote:Op zondag 22 februari 2015 14:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk, die website is absoluut eenwaard.
Daar heb jij dan weer gelijk in.quote:Op zondag 22 februari 2015 23:59 schreef probeer het volgende:
[..]
Is ook wel zo.
Maarja, als ik dan naar de FP kijk denk ik .. met al die (racistische) bagger (reacties) hadden ze dan onze Danny ook wel flink in elkaar mogen slaan.
Dus daarom lijkt me het ontbreken van kwaliteit van een journalistiek medium niet echt een goede motivatie om diens werknemers te bedreigen.
Ik mag hopen dat er aangifte is gedaan?quote:Op zondag 22 februari 2015 11:46 schreef aloa het volgende:
twitter:TPOnl twitterde op zaterdag 21-02-2015 om 18:19:41Verslaggever TPO zojuist bij 'Zwarte Piet Niet'-bijeenkomst bedreigd door 5 man en gedwongen foto's te wissen. reageer retweet
Aangifte??quote:Op maandag 23 februari 2015 03:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat er aangifte is gedaan?
Onvoorstelbaar, wat een stel idioten.
Die is sterk.quote:
Thanksquote:Op maandag 23 februari 2015 06:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die is sterk.
Welkom terug trouwens.
Ach kom, die vergelijking slaat nergens op.quote:Op maandag 23 februari 2015 06:45 schreef Poolbal het volgende:
Maarrehhm ondanks dat ik altijd Sinterklaas met pieten heb gevierd en ik WEET dat het geen racistische intentie heeft, mag zwarte piet van mij veranderen in een roetpiet.
Het is helaas wel een blackface, en dat kan eigenlijk gewoon niet. Voor heel veel donkere mensen is dat een klap in het gezicht. Alsof je met hakenkruizen door de straten danst, daarvan zouden we ook zeggen dat je dat Joden niet aan mag doen, ook al bedoel je niets kwaads met de kruizen.
Jij bent echt geïndoctrineerd door de zelfhatende weg met ons kliek zo te horen. Lees je maar eens in over de waarheden omtrent slavernij:quote:Op maandag 23 februari 2015 07:04 schreef Poolbal het volgende:
ik vind hem wel aardig opgaan. Feit is gewoon dat de slavernij een gruwelijke tijd is geweest, prima te vergelijken met de holocaust of erger. Dat mensen met Afrikaanse roots daar heel pijnlijke herinneringen aan hebben vind ik goed in te denken, zelfs al hebben ze het zelf niet meegemaakt.
De blackface, waarbij zwarten belachelijk worden gemaakt, is echt zout in de wonde.
Helaas heeft zwarte piet echt teveel overeenkomsten met de blackface en dus kan ik me voorstellen dat je bij Sinterklaas een heel onprettig gevoel krijgt.
Ik moet ook zeggen dat ik, nu ik de beelden van vroeger en ook soms vandaag de dag zie, af en toe cringe vanwege de invulling die de acteur geeft aan zwarte piet. Het doet teveel aan de blackface voorstellingen denken, qua uiterlijk en qua gedrag.
Daarom: maak er gewoon roetpiet van, benadruk dat ze door de schoorsteen komen, en haal typische slavernij/blackface elementen weg. Probleem opgelost en Sinterklaas en Zwarte Piet kunnen gewoon nog steeds in volle glorie hun ding doen.
Er valt nog veel over te zeggen, maar mijn nachtdienst is bijna ten einde, dus....
quote:Op maandag 23 februari 2015 07:10 schreef El_Matador het volgende:
Geen enkele nu levende neger(in) heeft echte slavernij meegemaakt, daarom is dat gejank ook zo'n onzin (en de vergelijking met swastika's niet terecht).
Bovendien; als men echt zo tegen slavernij was, ging men wel in Qatar protesteren.
Maar dat gebeurt niet; jankballen en non-argumenten geven.
En elk jaar opnieuw.
Boek een vakantie, denk ik dan.
Wij (als Blanke) wordt nog steeds aangekeken door donkere als slavendrijver en racist, dat vind ik tegenwoordig wel erg ver gaan.quote:Op maandag 23 februari 2015 08:05 schreef Scorpie het volgende:
Mensen die nu nog over de slavernij beginnen
Ik vind het niet te ver gaan. Dat is de erfzonde die je met je meedraagt. Had je maar niet technologisch superieur moeten zijn aan volkeren die in wat hutjes op de savanne woonden.quote:Op maandag 23 februari 2015 08:09 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[..]
Wij (als Blanke) wordt nog steeds aangekeken door donkere als slavendrijver en racist, dat vind ik tegenwoordig wel erg ver gaan.
Misschien kan men naast antisemitisme en moslimhaat dit ook apart opnemen als een vorm van discriminatie en hier streng op toezien?
Ik wil gerust beginnen over slavernij hoor. Hoe onze blanke voorouders bijvoorbeeld slaven opkochten van zwarte slavendrijvers in Afrika.quote:Op maandag 23 februari 2015 08:05 schreef Scorpie het volgende:
Mensen die nu nog over de slavernij beginnen
Collectieve erfzonde is dan ook totale onzin...quote:Op maandag 23 februari 2015 08:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik vind het niet te ver gaan. Dat is de erfzonde die je met je meedraagt. Had je maar niet technologisch superieur moeten zijn aan volkeren die in wat hutjes op de savanne woonden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |