abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149922661
quote:
8s.gif Op zondag 22 februari 2015 16:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zes taalfouten in twee zinnetjes.

Hoe erg "Nederlander" ben jij eigenlijk, hans?
87,5% om precies te zijn. Alleen ik heb niet echt wat met "Nederland". Land waar het merendeel luie slappe figuren zijn.

Alleen de Islam is een kwaadaardige kanker dat tot een pandemie is uitgegroeid. Achterlijke agressieve laag begaafden die achter de erfenis van een pedofiele massamoordenaar aan lopen. Zelfs Hitler en zijn trawanten waren beschaafder.
pi_149922754
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 16:39 schreef hans1985 het volgende:
Alleen de Islam is een kwaadaardige kanker dat tot een pandemie is uitgegroeid.
Waar heb je het over? Totaal geen last van aanwezigheid van moslims hier.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 22 februari 2015 @ 16:43:10 #103
236046 NotYou
tigerblood
pi_149922783
quote:
15s.gif Op zondag 22 februari 2015 16:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waar heb je het over? Totaal geen last van aanwezigheid van moslims hier.
Sinds wanneer ben jij weer in Nederland dan? *O*
Je suis Charlie Sheen
  zondag 22 februari 2015 @ 16:48:51 #104
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_149923001
Begint dat jankvolk nu al? :r
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_149923276
quote:
14s.gif Op zondag 22 februari 2015 16:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

^O^

Laat Quinsy met 10 stroopwafels in zijn mond "stroopwafelspook" 100 keer zeggen.

Nuttiger dan wat er nu tussen zijn dikke lippen vandaan komt.
Ja dat zeker, maar wat is dat niet. Ik hoop dat het niet al te lang meer duurt voordat iedereen die gast helemaal zat is.
Woord.
pi_149941768
quote:
14s.gif Op zondag 22 februari 2015 14:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hij heeft wel gelijk, die website is absoluut een :') waard.
Is ook wel zo.

Maarja, als ik dan naar de FP kijk denk ik .. met al die (racistische) bagger (reacties) hadden ze dan onze Danny ook wel flink in elkaar mogen slaan.

Dus daarom lijkt me het ontbreken van kwaliteit van een journalistiek medium niet echt een goede motivatie om diens werknemers te bedreigen.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 23 februari 2015 @ 00:31:48 #107
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_149942473
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 23:59 schreef probeer het volgende:

[..]

Is ook wel zo.

Maarja, als ik dan naar de FP kijk denk ik .. met al die (racistische) bagger (reacties) hadden ze dan onze Danny ook wel flink in elkaar mogen slaan.

Dus daarom lijkt me het ontbreken van kwaliteit van een journalistiek medium niet echt een goede motivatie om diens werknemers te bedreigen.
Daar heb jij dan weer gelijk in.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_149944416
quote:
2s.gif Op zondag 22 februari 2015 11:46 schreef aloa het volgende:
TPOnl twitterde op zaterdag 21-02-2015 om 18:19:41 Verslaggever TPO zojuist bij 'Zwarte Piet Niet'-bijeenkomst bedreigd door 5 man en gedwongen foto's te wissen. reageer retweet
Ik mag hopen dat er aangifte is gedaan?

Onvoorstelbaar, wat een stel idioten. :{
pi_149944828
quote:
15s.gif Op maandag 23 februari 2015 03:42 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat er aangifte is gedaan?

Onvoorstelbaar, wat een stel idioten. :{
Aangifte?? :D

Gaat onderop de stapel, wat denk jij?

Is ook niet nodig, het bericht zelf zegt voldoende over die lui.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

maandag 23 februari 2015 @ 05:43:05 #110
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_149944967
quote:
13s.gif Op zondag 22 februari 2015 16:48 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Begint dat jankvolk nu al? :r
Dit idd.

Het ooit zo leuke Sinterklaasfeest... ;(
pi_149945154
Zwarte Piet is lactose!
pi_149945156
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 06:32 schreef Poolbal het volgende:
Zwarte Piet is lactose!
Die is sterk.

Welkom terug trouwens.

pi_149945191
Maarrehhm ondanks dat ik altijd Sinterklaas met pieten heb gevierd en ik WEET dat het geen racistische intentie heeft, mag zwarte piet van mij veranderen in een roetpiet.

Het is helaas wel een blackface, en dat kan eigenlijk gewoon niet. Voor heel veel donkere mensen is dat een klap in het gezicht. Alsof je met hakenkruizen door de straten danst, daarvan zouden we ook zeggen dat je dat Joden niet aan mag doen, ook al bedoel je niets kwaads met de kruizen.

Maar achter het protest zit meer:
- de white privilege beweging. Vind ik onzin. Ten eerste denk ik niet dat blanken in Nederland nu zo enorm gepriviligeerd zijn. Als je als getint persoon je best doet, zorgt dat je representatief bent, goed NL spreekt, en goed in wat je doet dan kom je er gewoon. Zeg maar precies de dingen die iedereen doet. Ten tweede is het meer een vermomming voor blankenhaat. Dat dat verborgen zit onder een zogenaamde strijd voor gelijkheid is gewoon viezig.

- schadevergoeding voor de slavernij. wat gewoon onzin is... als je daar nu nog niet overheen bent.. je opa heeft al weer alle kansen gehad, je vader ook en nu jij weer. Hoe komt het dat andere volkeren binnen een paar decennia na een oorlog gewoon weer lekker draaien en dat deze mensen blijkbaar 100en jaren nodig hebben?
pi_149945194
quote:
14s.gif Op maandag 23 februari 2015 06:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die is sterk.

Welkom terug trouwens.
pi_149945199
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 06:45 schreef Poolbal het volgende:
Maarrehhm ondanks dat ik altijd Sinterklaas met pieten heb gevierd en ik WEET dat het geen racistische intentie heeft, mag zwarte piet van mij veranderen in een roetpiet.

Het is helaas wel een blackface, en dat kan eigenlijk gewoon niet. Voor heel veel donkere mensen is dat een klap in het gezicht. Alsof je met hakenkruizen door de straten danst, daarvan zouden we ook zeggen dat je dat Joden niet aan mag doen, ook al bedoel je niets kwaads met de kruizen.
Ach kom, die vergelijking slaat nergens op.

Een neger heeft echt geen last van Zwarte Piet. Tenslotte zijn beiden al eeuwen in Nederland.

Niks geen roetpieten, struisvogelpieten of regenboogpieten.

Als je echt zo'n problemen hebt met Sinterklaas en Zwarte Piet ga je maar lekker van 15 november tot 6 december op Aruba chillen.

pi_149945246
ik vind hem wel aardig opgaan. Feit is gewoon dat de slavernij een gruwelijke tijd is geweest, prima te vergelijken met de holocaust of erger. Dat mensen met Afrikaanse roots daar heel pijnlijke herinneringen aan hebben vind ik goed in te denken, zelfs al hebben ze het zelf niet meegemaakt.
De blackface, waarbij zwarten belachelijk worden gemaakt, is echt zout in de wonde.
Helaas heeft zwarte piet echt teveel overeenkomsten met de blackface en dus kan ik me voorstellen dat je bij Sinterklaas een heel onprettig gevoel krijgt.

Ik moet ook zeggen dat ik, nu ik de beelden van vroeger en ook soms vandaag de dag zie, af en toe cringe vanwege de invulling die de acteur geeft aan zwarte piet. Het doet teveel aan de blackface voorstellingen denken, qua uiterlijk en qua gedrag.

Daarom: maak er gewoon roetpiet van, benadruk dat ze door de schoorsteen komen, en haal typische slavernij/blackface elementen weg. Probleem opgelost en Sinterklaas en Zwarte Piet kunnen gewoon nog steeds in volle glorie hun ding doen.

Er valt nog veel over te zeggen, maar mijn nachtdienst is bijna ten einde, dus....
pi_149945268
Geen enkele nu levende neger(in) heeft echte slavernij meegemaakt, daarom is dat gejank ook zo'n onzin (en de vergelijking met swastika's niet terecht).

Bovendien; als men echt zo tegen slavernij was, ging men wel in Qatar protesteren.

Maar dat gebeurt niet; jankballen en non-argumenten geven.

En elk jaar opnieuw. :')

Boek een vakantie, denk ik dan.

maandag 23 februari 2015 @ 07:45:08 #118
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_149945391
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 07:04 schreef Poolbal het volgende:
ik vind hem wel aardig opgaan. Feit is gewoon dat de slavernij een gruwelijke tijd is geweest, prima te vergelijken met de holocaust of erger. Dat mensen met Afrikaanse roots daar heel pijnlijke herinneringen aan hebben vind ik goed in te denken, zelfs al hebben ze het zelf niet meegemaakt.
De blackface, waarbij zwarten belachelijk worden gemaakt, is echt zout in de wonde.
Helaas heeft zwarte piet echt teveel overeenkomsten met de blackface en dus kan ik me voorstellen dat je bij Sinterklaas een heel onprettig gevoel krijgt.

Ik moet ook zeggen dat ik, nu ik de beelden van vroeger en ook soms vandaag de dag zie, af en toe cringe vanwege de invulling die de acteur geeft aan zwarte piet. Het doet teveel aan de blackface voorstellingen denken, qua uiterlijk en qua gedrag.

Daarom: maak er gewoon roetpiet van, benadruk dat ze door de schoorsteen komen, en haal typische slavernij/blackface elementen weg. Probleem opgelost en Sinterklaas en Zwarte Piet kunnen gewoon nog steeds in volle glorie hun ding doen.

Er valt nog veel over te zeggen, maar mijn nachtdienst is bijna ten einde, dus....
Jij bent echt geïndoctrineerd door de zelfhatende weg met ons kliek zo te horen. Lees je maar eens in over de waarheden omtrent slavernij:

Dan zal je inzien dat er ook miljoen blanke slaven zijn geweest, met name in Marokko, Tunesië en Algerije, sterker nog de provincie Zeeland had een slavenkas om slaven vrij te kopen. Verder handelden Afrikanen al in slaven o.a. met Arabieren voordat de blanken kwamen en de blanken kochten slaven langs de kust die Afrikaanse koningen uit het binnenland haalden. In Afrika was het al eeuwenlang traditie dat overwonnen stammen de andere stammem tot slaaf maakten.

Daarnaast leefde iedereen tot eind 19e eeuw m.u.v. de elite als een slaaf, waarbij zelfs kinderen zeven dagen per week in fabrieken zo'n veertien uur onder zeer gevaarlijke omstandigheden moesten werken. Zijn wij nu ook zielig?

Ik wacht trouwens nog steeds op mijn herstelbetalingen uit Zweden, Italië, Frankrijk, Oostenrijk, Duitsland en Spanje.
pi_149945529
Mensen die nu nog over de slavernij beginnen :')
pi_149945565
quote:
12s.gif Op maandag 23 februari 2015 07:10 schreef El_Matador het volgende:
Geen enkele nu levende neger(in) heeft echte slavernij meegemaakt, daarom is dat gejank ook zo'n onzin (en de vergelijking met swastika's niet terecht).

Bovendien; als men echt zo tegen slavernij was, ging men wel in Qatar protesteren.

Maar dat gebeurt niet; jankballen en non-argumenten geven.

En elk jaar opnieuw. :')

Boek een vakantie, denk ik dan.
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 08:05 schreef Scorpie het volgende:
Wij (als Blanke) wordt nog steeds aangekeken door donkere als slavendrijver en racist, dat vind ik tegenwoordig wel erg ver gaan.

Misschien kan men naast antisemitisme en moslimhaat dit ook apart opnemen als een vorm van discriminatie en hier streng op toezien?
  maandag 23 februari 2015 @ 08:20:01 #121
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_149945683
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 08:09 schreef Smack10 het volgende:

[..]

[..]

Wij (als Blanke) wordt nog steeds aangekeken door donkere als slavendrijver en racist, dat vind ik tegenwoordig wel erg ver gaan.

Misschien kan men naast antisemitisme en moslimhaat dit ook apart opnemen als een vorm van discriminatie en hier streng op toezien?
Ik vind het niet te ver gaan. Dat is de erfzonde die je met je meedraagt. Had je maar niet technologisch superieur moeten zijn aan volkeren die in wat hutjes op de savanne woonden.
pi_149945693
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 08:05 schreef Scorpie het volgende:
Ik wil gerust beginnen over slavernij hoor. Hoe onze blanke voorouders bijvoorbeeld slaven opkochten van zwarte slavendrijvers in Afrika.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_149946054
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 08:20 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik vind het niet te ver gaan. Dat is de erfzonde die je met je meedraagt. Had je maar niet technologisch superieur moeten zijn aan volkeren die in wat hutjes op de savanne woonden.
Collectieve erfzonde is dan ook totale onzin...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 23 februari 2015 @ 09:10:09 #124
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_149946398
Die mensen zijn verward en horen een behandeling in het ggz te krijgen voordat ze straks ergens een journaal gijzelen oid.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  maandag 23 februari 2015 @ 09:12:20 #125
344250 75020
ik weet niet beter
pi_149946440
Ik heb de reacties op hun Facebook pagina gelezen. Man, man,man, onze donkere medemens hebben hun mond vol over racisme maar hebben het andersom over Hollandse aso's en blanke duivels. Hoezo racisme. :')
  maandag 23 februari 2015 @ 09:12:24 #126
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_149946441
quote:
10s.gif Op zondag 22 februari 2015 11:47 schreef Twiitch het volgende:
Eindelijk. Kunnen we het weer ongestraft over "die negers" hebben. Ik ben een beetje moslim-moe.
We kunnen het al over de combinatie moslim-negers hebben.

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)winkelcentra-westen/
Non possumus non loqui
  † In Memoriam † maandag 23 februari 2015 @ 09:17:59 #127
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_149946554
quote:
13s.gif Op zondag 22 februari 2015 11:51 schreef NotYou het volgende:

[..]

:') _O- :') _O-
Jerry King Luther :')

Heeft vast zijn minderwaardigheidsgevoel met de paplepel ingegoten gekregen
:')
  † In Memoriam † maandag 23 februari 2015 @ 09:23:26 #128
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_149946649
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 13:01 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Och maar twee maanden te laat is toch heel redelijk.
Het blijven surinamers en antillianen heh :')
:')
pi_149948565
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 09:12 schreef Knip het volgende:

[..]

Fijn, net zoals dreft 2 in 1.

Scheelt toch de helft qua discrimineren.
pi_149948755
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 09:12 schreef 75020 het volgende:
Ik heb de reacties op hun Facebook pagina gelezen. Man, man,man, onze donkere medemens hebben hun mond vol over racisme maar hebben het andersom over Hollandse aso's en blanke duivels. Hoezo racisme. :')
Echt he, sommige groepen hebben gewoon een wat dikkere huid.

Komt waarschijnlijk omdat wij oorspronkelijk uit een omgeving komen met een kouder klimaat. :+
pi_149949024
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 09:12 schreef 75020 het volgende:
Hey, racisme bestaat niet als het om blanken gaat.
  maandag 23 februari 2015 @ 11:14:30 #132
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149949061
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2015 12:43 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

;( echte fijne mensen
Linkse terroristen
Say what?
pi_149949318
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 09:12 schreef Knip het volgende:

[..]

Als je Neger bent en Moslim, dan ben je natuurlijk dubbel gehandicapt en gediscrimineerd
Een ideale voedingsbodem om uit deze groep terroristen te recruiteren voor aanslagen op Joden en Zwarte Pieten.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  maandag 23 februari 2015 @ 13:24:29 #134
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_149952649
Deze mensen hebben natuurlijk het beste recht om het ergens niet mee eens te zijn en hier actie tegen te ondernemen. Het zal in de grote steden dan ook wel zijn vruchten gaan afwerpen. Echter zullen zij in de kleinere dorpen in NL niet heel erg veel voeten aan de grond krijgen denk ik/

Wat me echter wel stoort is dat ik door deze mensen word uitgemaakt voor racist wanneer ik voor zwarte Piet ben.
Door het vieren van het Sinterklaas feest in mijn jeugdjaren ben ik namelijk niet anders naar negroïde mannen gaan kijken. Mij is namelijk altijd verteld dat de Pieten zwart zijn geworden door het kruipen door de schoorsteen en NIET (wat volgens het gehele struikelblok is voor deze groep) dat Sinterklaas het niet alleen af kon en daardoor wat hulpjes heeft gekocht in de vorm van negroïde mannen.

Aangezien ik de Zwarte pieten discussie zoveel mogelijk probeer te negeren door weg te zappen als het op TV is of door zo min mogelijk er op internet te lezen vraag ik me wel af wat deze groep als argument gebruikt wanneer iemand zegt wat de ware oorzaak is van Zwarte piet (het kruipen door de schoorsteen). Iemand die dit weet?
pi_149952984
quote:
‘Zwarte Piet-docu zal economie Nederland flink raken’

De Amerikaanse filmmaker Roger Ross Williams werkt voor CNN aan een documentaire over Zwarte Piet. Dat zegt hij vandaag in het AD. Williams verwacht dat Nederland iets gaat merken van zijn werk. “Als de wereld deze praktijken ziet, kan dat grote gevolgen hebben voor het toerisme en dus ook voor de economie. En vooral voor de manier waarop naar jullie land gekeken wordt door mensen uit andere landen. Dat beeld van een uiterst progressief land zal moeten worden bijgesteld“, zegt hij.

Door de liefde is Williams de afgelopen jaren veelvuldig in Nederland. Vorig jaar was hij hier voor het eerst in de sinterklaasperiode. “Ik postte foto’s van Zwarte Piet op mijn eigen facebookpagina en vanuit Amerika kreeg ik de ene na de andere geschokte reactie.”

Zelf vindt Williams het feest ook ‘beledigend’. “In een bepaald opzicht is hij het dirty little secret van Nederland, want het is ook niet zo dat jullie deze traditie vol trots uitdragen over de rest van de planeet.”

Tijdens het IDFA sprak hij met Amerikaanse collega’s. “Het hoofd van CNN’s filmafdeling zei bij een drankje: ‘Hier moet je echt een documentaire over maken. Dit moet de wereld weten’. En dat vind ik ook.”

Ondertussen hoopt Williams zich verder te wortelen in ons land. “Ik probeer nu ook een eigen productiemaatschappij van de grond te krijgen en me hier een deel van het jaar te vestigen.”
bron
pi_149953180
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:36 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Amerikanen... Achterlijk volk...
pi_149953230
quote:

[..]

bron
Tuurlijk, net zoals Geert Wilders de Nederlandse economie bakken met geld kost/kostte met zijn Fitna en zijn Islamstickers _O-
  maandag 23 februari 2015 @ 13:47:32 #138
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_149953344
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:24 schreef begaaierd het volgende:
en NIET (wat volgens het gehele struikelblok is voor deze groep) dat Sinterklaas het niet alleen af kon en daardoor wat hulpjes heeft gekocht in de vorm van negroïde mannen.
Zelfs al is dit het geval, is het POSITIEVE discriminatie omdat hij dan alleen zwarten in dienst heeft genomen en geen blanken.
Dus wat zeiken ze nou :? :P
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_149953347
quote:

[..]

bron
Inferieure bron/artikel.

Beter:

quote:
CNN heeft onze Zwarte Piet nu al in het vizier
Door: Jeroen Schmale
23-2-15 - 07:00 © anp.

Voor Roger Ross Williams kan de discussie over Zwarte Piet niet vroeg genoeg beginnen. De Amerikaanse documentairemaker van CNN bereidt een film voor over dit 'dirty, little secret', waar Nederland volgens hem nog grote economische gevolgen van zal ondervinden.

Hoe meer hij zich verdiept in het verschijnsel Zwarte Piet, hoe schokkender hij het vindt. Roger Ross Williams (41) is een gelouterde documentairemaker in de Verenigde Staten, niet in de laatste plaats omdat hij 5 jaar geleden een Oscar won met zijn film Music by Prudence, over een gehandicapte Zimbabwaanse muzikante.

De oud-winnaar liet het Oscar-evenement dit keer schieten om in Amsterdam aan zijn film te werken. De CNN-documentaire over Zwarte Piet moet eind dit jaar te zien zijn. Zaterdag filmde Williams in de hoofdstad een bijeenkomst van de actiegroep Kick Out Zwarte Piet, waar tegenstanders van Zwarte Piet brainstormden over acties in dit jaar.

Nederland is geen vreemd terrein voor Williams; de liefde drijft hem de laatste jaren steeds vaker naar Amsterdam. ,,Ik probeer nu ook een eigen productiemaatschappij van de grond te krijgen en me hier een deel van het jaar te vestigen."

Hij vervolgt: ,,Ik had de afgelopen jaren wel iets van het bestaan van Sinterklaas en Zwarte Piet meegekregen, maar nog niet veel. Vorig jaar was ik hier voor het eerst in de sinterklaasperiode en toen ben ik me erin gaan verdiepen. Ik postte foto's van Zwarte Piet op mijn eigen facebookpagina en vanuit Amerika kreeg ik de ene na de andere geschokte reactie.''

Hier moet je echt een documentaire over maken. Dit moet de wereld weten

Roger Ross Williams, documentairemaker

Geheim
Tijdens het internationaal documentairefestival IDFA in Amsterdam van november raakten Williams en zijn Amerikaanse collega's niet uitgepraat over Zwarte Piet. ,,Het hoofd van CNN's filmafdeling zei bij een drankje: 'Hier moet je echt een documentaire over maken. Dit moet de wereld weten'. En dat vind ik ook.''

Koloniaal Williams maakt er geen geheim van dat hij persoonlijk geraakt wordt door de helper van Sinterklaas. ,,Ik vind het een beledigende karikatuur, die rechtstreeks verbonden is aan het koloniale verleden van Nederland - waar hier al amper over gesproken wordt. Maar het is met name zo schokkend omdat de rest van de wereld Nederland als progressief land ziet. Amerikanen die afbeeldingen van Zwarte Piet zien, zijn niet alleen in shock; ze geloven het ook niet. Vooral niet dat Zwarte Piet zo wijdverbreid is, dat dit één van de grootste nationale feesten is. In een bepaald opzicht is hij het dirty little secret van Nederland, want het is ook niet zo dat jullie deze traditie vol trots uitdragen over de rest van de planeet.''

Praktijken
Williams verwacht dat Nederland iets zal merken van zijn film: ,,Als de wereld deze praktijken ziet, kan dat grote gevolgen hebben voor het toerisme en dus ook voor de economie. En vooral voor de manier waarop naar jullie land gekeken wordt door mensen uit andere landen. Dat beeld van een uiterst progressief land zal moeten worden bijgesteld.''

Met zijn camera- en geluidsman gaat Williams niet alleen langs bij de tegenstanders van Zwarte Piet. ,,We willen natuurlijk beide kanten belichten, dus we komen ook bij de mensen van het Pietengilde en van de Stichting Sinterklaas Centrale, hier in Amsterdam. En ik interview politici, ik probeer nog bij burgemeester Eberhard van der Laan binnen te komen. Ik wil vooral begrijpen wat er gebeurt, hoe de traditie er tot in detail uitziet. Ik wil het hele verhaal laten zien, dat is belangrijk.''

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-in-het-vizier.dhtml
Hè wat gek, zou zijn materiaal niet onder dwang verwijderd zijn? :D
Je suis Charlie Sheen
pi_149953705
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:24 schreef begaaierd het volgende:
Deze mensen hebben natuurlijk het beste recht om het ergens niet mee eens te zijn en hier actie tegen te ondernemen. Het zal in de grote steden dan ook wel zijn vruchten gaan afwerpen. Echter zullen zij in de kleinere dorpen in NL niet heel erg veel voeten aan de grond krijgen denk ik/

Wat me echter wel stoort is dat ik door deze mensen word uitgemaakt voor racist wanneer ik voor zwarte Piet ben.
Door het vieren van het Sinterklaas feest in mijn jeugdjaren ben ik namelijk niet anders naar negroïde mannen gaan kijken. Mij is namelijk altijd verteld dat de Pieten zwart zijn geworden door het kruipen door de schoorsteen en NIET (wat volgens het gehele struikelblok is voor deze groep) dat Sinterklaas het niet alleen af kon en daardoor wat hulpjes heeft gekocht in de vorm van negroïde mannen.

Aangezien ik de Zwarte pieten discussie zoveel mogelijk probeer te negeren door weg te zappen als het op TV is of door zo min mogelijk er op internet te lezen vraag ik me wel af wat deze groep als argument gebruikt wanneer iemand zegt wat de ware oorzaak is van Zwarte piet (het kruipen door de schoorsteen). Iemand die dit weet?
Dan krijg je het argument van dikke rode lippen en grote blingbling oorbellen, en die krijg je natuurlijk niet door in een schoorsteen te kruipen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_149957076
quote:
10s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:47 schreef NotYou het volgende:

[..]

Inferieure bron/artikel.

Beter:

[..]

Hè wat gek, zou zijn materiaal niet onder dwang verwijderd zijn? :D
Gelukkig kijkt er niemand naar cnn dus zal niemand het zien.
pi_149958077
Dat dit volk maar lekker in Amsterdam blijft. Gelukkig hebben we er hier in het zuiden geen last van. Daar doet de donkere medemens gewoon lekker mee aan dit geweldige feest voor kinderen.
Probleem bij dit soort aandachtshoeren is dat programma's als DWDD hun ook nog eens een podium geeft ook.

Moeten die mensen niet werken vraag ik me wel eens af.
U MAD?
  maandag 23 februari 2015 @ 16:40:22 #143
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_149958259
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:58 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dan krijg je het argument van dikke rode lippen en grote blingbling oorbellen, en die krijg je natuurlijk niet door in een schoorsteen te kruipen.
Zwarte Piet is natuurlijk door de jaren heen wel degelijk gemodelleerd naar een karikatuur van een neger. Is ook steeds bruiner geworden i.p.v. zwart.

Vraag 1: waarom is dat eigenlijk erg? Een karikatuur hoeft geen negatieve connotaties met zich mee te brengen. Je kunt het zien als feestelijke uitvergroting. Zijn er protesten tegen allerlei karikaturen die je op straat ziet tijdens carnaval? Ik heb 50Plus of de katholieke kerk niet horen protesteren tegen het karikaturale uiterlijk van Sinterklaas. Bruine mensen én oude witte mensen met baard horen er allemaal bij. Liefst zet ik er nog een naar moors voorbeeld Marrokaanse edelman met dikke snor bij. Klopt ook met de verwijzing naar Spanje. Iedereen blij, toch?

Vraag 2: als karikaturen met enige raciale/nationalistische/religieuze insteek intrinsiek slecht zijn, waarom maken we de beste man dan niet helemaal zwart, zodat je de verbinding blijft houden met de oorsprong van de zwarte figuur naast Sint Nicolaas (zie ook diverse lokale vieringen in Oost-Europa van Sint Nicolaas), en klopt het ook nog met het schoorsteenverhaal?

[ Bericht 1% gewijzigd door Andromache op 23-02-2015 16:48:44 ]
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  Trouwste user 2022 maandag 23 februari 2015 @ 16:53:40 #144
7889 tong80
Spleenheup
pi_149958665
Ben wel benieuwd naar die documentaire :D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_150075743
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 07:45 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Jij bent echt geïndoctrineerd door de zelfhatende weg met ons kliek zo te horen. Lees je maar eens in over de waarheden omtrent slavernij:

Dan zal je inzien dat er ook miljoen blanke slaven zijn geweest, met name in Marokko, Tunesië en Algerije, sterker nog de provincie Zeeland had een slavenkas om slaven vrij te kopen. Verder handelden Afrikanen al in slaven o.a. met Arabieren voordat de blanken kwamen en de blanken kochten slaven langs de kust die Afrikaanse koningen uit het binnenland haalden. In Afrika was het al eeuwenlang traditie dat overwonnen stammen de andere stammem tot slaaf maakten.

Daarnaast leefde iedereen tot eind 19e eeuw m.u.v. de elite als een slaaf, waarbij zelfs kinderen zeven dagen per week in fabrieken zo'n veertien uur onder zeer gevaarlijke omstandigheden moesten werken. Zijn wij nu ook zielig?

Ik wacht trouwens nog steeds op mijn herstelbetalingen uit Zweden, Italië, Frankrijk, Oostenrijk, Duitsland en Spanje.
Mosterd na de maaltijd, maar lees je nog in in mijn vorige post. Daar heb ik het onder andere over slavernij.
pi_150075807
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:58 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik zeg dan altijd: Ja, en een paard kan ook niet over daken lopen. Het maakt niet uit dat het niet realistisch is, dat hij zo zwart is van de schoorsteen is wat we onze kinderen vertellen, dus het is zo.
pi_150076310
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 16:40 schreef Andromache het volgende:

Vraag 2: als karikaturen met enige raciale/nationalistische/religieuze insteek intrinsiek slecht zijn, waarom maken we de beste man dan niet helemaal zwart, zodat je de verbinding blijft houden met de oorsprong van de zwarte figuur naast Sint Nicolaas (zie ook diverse lokale vieringen in Oost-Europa van Sint Nicolaas), en klopt het ook nog met het schoorsteenverhaal?
Maar het is 'ons' Sinterklaasfeest, onze traditie. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat negers dat ook leuk gaan vinden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_150076385
quote:
Op donderdag 26 februari 2015 17:39 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Ik zeg dan altijd: Ja, en een paard kan ook niet over daken lopen. Het maakt niet uit dat het niet realistisch is, dat hij zo zwart is van de schoorsteen is wat we onze kinderen vertellen, dus het is zo.
Echt wel.

Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_150076814
dat is niet snachts, fake.
pi_150076889
Is zo lastig te fotograferen in het donker.

Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')