SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2015 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen challengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Wolve000 op 23-02-2015 14:54:31 ]NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
YUR, we hoeven niet te discussiëren over het feit dat je een beetje maf bent, maar je moet wel een heel erg sterk lijf hebben. Want ondanks dat je veel van je lichaam vraagt, ben je zelden of nooit kapot. Houd dat vast!
En goed gedaan, die 41 km! Salland trail gaat helemaal goed komen. Waarschijnlijk loop je een PR bij de cpc en in Rotterdam.![]()
En ik ben ook binnen, heb mijn eerste 10 km uitgelopenIn het begin veel wind tegen, hagel en een onverwachts hoge hartslag, maar later werd het droger en voelde me best redelijk. Heb genoten ondanks dat het soms wat afzien was. Helaas deden ze niet aan medailles.... En vooralsnog niet al te veel pijntjes. Was leuk!
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
Iedereen die marathons en verder loopt is maf. En een sterk lichaam krijg je natuurlijk vanzelf als je goed / veel traint.
@roberto: Klasse man!Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Dankquote:Op zaterdag 21 februari 2015 18:15 schreef Daywalk3r het volgende:
Iedereen die marathons en verder loopt is maf.Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
En? Hoe hield de rug het?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 17:33 schreef motorbloempje het volgende:
Iedereen weer binnen! Goed zo! Wij ook, na een hele 8.5km aan Darfield Dribble
Ging wel oké. Zo even rekken, strekken en douchen![]()
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 18:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
En ik ben ook binnen, heb mijn eerste 10 km uitgelopenIn het begin veel wind tegen, hagel en een onverwachts hoge hartslag, maar later werd het droger en voelde me best redelijk. Heb genoten ondanks dat het soms wat afzien was. Helaas deden ze niet aan medailles.... En vooralsnog niet al te veel pijntjes. Was leuk!
![]()
![]()
Wel oké ook! Afgelopen week ging soepeler/beter, maar de oefeningen gisteren vroegen weer wat extra van m'n rug, dus.... beetje voorzichtig gedaan. Even getwijfeld het uit te stellen tot morgen, maar het was zúlk héérlijk weerquote:dus gewoon nu gegaan, morgen een dag rust, en kijken hoe 't maandag is weer!
Ja doei.![]()
Vind ik ook!quote:Op zaterdag 21 februari 2015 18:15 schreef Daywalk3r het volgende:
Iedereen die marathons en verder loopt is maf. En een sterk lichaam krijg je natuurlijk vanzelf als je goed / veel traint.
@roberto: Klasse man!
Dat tweede ook trouwens! Goed gedaan RC!Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ik heb op 26km Gogo gebeld dat ik nog 4km moest en toen kwam zij met de auto naar Waardenburg gereden. Daar kwamen we tegelijk aan en ik vond het stom om nog 110 meter door te lopen, terwijl ik bij mijn aanstaande in de auto kon stappen.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 16:35 schreef La_Tramposa het volgende:
Mossel, jij bent wel heel erg níet hardloopautist.. 29.89 km lopenDaar zou ik echt niet tegenkunnen.
Hoe ben je eigenlijk teruggekomen, opgehaald met de auto?Jij ren Guard en Frsh en wie er nog meer liepen: goed gedaan!quote:Op zaterdag 21 februari 2015 17:04 schreef YUR het volgende:
Alleen jammer dat ik maar 41km heb gelopenDit heeft liefde nodig. Je eerste 10km lopen is echt gaaf.quote:Op [url=http://forum.fok.nl/topic/2199193
/1/25#149893341]zaterdag 21 februari 2015 18:12[/url] schreef RobertoCarlos het volgende:
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Een mix tussen best wel top (conditie/hartslag) en niet echt lekker (weinig snelheid door bijna-krampjes).quote:
Uiteindelijk gefinished in 4:45. Langzamer dan ik wilde maar t was wel echt een wandelparcours op sommige stukken. De uiteindelijke winnaar deed er al 3 uur over (3:02)
Wel lekker buitenspelen voor gevorderden! Ik ben blij man!
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
Ja, maar YUR heeft wel een aparte manier van trainen volgens mijquote:Op zaterdag 21 februari 2015 18:15 schreef Daywalk3r het volgende:
Iedereen die marathons en verder loopt is maf. En een sterk lichaam krijg je natuurlijk vanzelf als je goed / veel traint.![]()
![]()
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 18:31 schreef Frsh het volgende:
[..]
Een mix tussen best wel top (conditie/hartslag) en niet echt lekker (weinig snelheid door bijna-krampjes).
Uiteindelijk gefinished in 4:45. Langzamer dan ik wilde maar t was wel echt een wandelparcours op sommige stukken. De uiteindelijke winnaar deed er al 3 uur over (3:02)
Het was inderdaad heerlijk buitenspelen vandaag, met oversized zandbak en alles
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 18:31 schreef Frsh het volgende:
[..]
Een mix tussen best wel top (conditie/hartslag) en niet echt lekker (weinig snelheid door bijna-krampjes).
Ja doei.![]()
Goed gedaanquote:Op zaterdag 21 februari 2015 18:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
![]()
Een hogere hartslag bij een wedstrijd is overigens niet zo gek: wedstrijdspanning, adrenaline, een iets hogere snelhied dan je gewend bent en tegenwind...
Verder nog een welgemeendvoor de trailerts vandaag. 21/42km afzien over zand, chapeau!
![]()
Hey als het werkt dan werkt het. Ieder heeft z'n manier om bij z'n eigen doel te komen. Hoe je moet trainen en sterker worden leer je vanzelf. En hoe het fout kan gaan net zo. Al doende leert men.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 18:32 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ja, maar YUR heeft wel een aparte manier van trainen volgens mijJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Feli met je 10!quote:Op zaterdag 21 februari 2015 18:39 schreef RobertoCarlos het volgende:
Thx mensenPositief sfeertje hier!
En de trailerts natuurlijk ook lekker gedaan!Ik wil ook weer! Wanneer komen de fotos!
![]()
Jaaaa!quote:Op zaterdag 21 februari 2015 18:29 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Dit heeft liefde nodig. Je eerste 10km lopen is echt gaaf.![]()
Extra jompels voor RC(ja, had ik al gedaan maar 1e 10 is driedubbel extra jompels waard
)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
En dan komen jullie niet ff op de koffie?? Ik woon kei vlakbij Waardenburg, denk 3 - 5 km verder haha!quote:Op zaterdag 21 februari 2015 18:29 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik heb op 26km Gogo gebeld dat ik nog 4km moest en toen kwam zij met de auto naar Waardenburg gereden. Daar kwamen we tegelijk aan en ik vond het stom om nog 110 meter door te lopen, terwijl ik bij mijn aanstaande in de auto kon stappen.
[..]
Jij ren Guard en Frsh en wie er nog meer liepen: goed gedaan!
[..]
Dit heeft liefde nodig. Je eerste 10km lopen is echt gaaf.
@RC Feli
Edit:voor iedereen die gelopen heeft!
[ Bericht 5% gewijzigd door xMissi op 21-02-2015 20:29:51 ]![]()
Superleuke dag gehad met mevrouw FrshVan tevoren even de Fok foto gemaakt:
![]()
Verder: Fijne sfeer, prachtige omgeving, perfect supporterweer in het bosMST buff kwam goed van pas voor mini, tot verbazing en enthousiasme van velen
Toftoftof![]()
![]()
Leuke foto van de mannen!quote:Op zaterdag 21 februari 2015 19:11 schreef GotC het volgende:
[ afbeelding ]
Verder: Fijne sfeer, prachtige omgeving, perfect supporterweer in het bosMST buff kwam goed van pas voor mini, tot verbazing en enthousiasme van velen
Toftoftof
Ik moest ff 3x kijken, dacht dat Frsh heel lang was, en hoe kon hij zo klein zijn hier....
Toen zag ik het bankje
Wat een lekkere afstanden en tijden weer gelopen dit weekend, met extravoor RC voor zijn eerste 10 km.
![]()
Mooi stukje watermanagement toch, jammer van die 3 idioten die ervoor staanquote:Op zaterdag 21 februari 2015 19:11 schreef GotC het volgende:
[ afbeelding ]
ToftoftofMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 19:15 schreef Guard het volgende:
[..]
Mooi stukje watermanagement toch, jammer van die 3 idioten die ervoor staan
F means you're fucked![]()
Leuke foto! De kleine past de buff goed, staat ubercutequote:Op zaterdag 21 februari 2015 19:11 schreef GotC het volgende:
[ afbeelding ]
Toftoftof
Hier was het ook mooi weer, goed kunnen snoeien in de tuin vandaag en toen ineens werd het donker en viel er regen met hagel![]()
Maar na regen komt (weer) zonneschijn![]()
![]()
Je eerste 10kmquote:Op zaterdag 21 februari 2015 18:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
is vet!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
prachtige prestaties zijn er weer geleverd!
Hier komt het nazomerzonnetje net over de heuvels dus zo direkt er maar even op uit voor een uurtje of anderhalf en dan de planksessie.... want daar krijg ik een sterk lichaam van
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Fijn loopje gehad? Ik ga nu beginnen aan en side plank van een uurtje of watquote:Op zaterdag 21 februari 2015 20:22 schreef rechtsedirecte het volgende:
prachtige prestaties zijn er weer geleverd!
Hier komt het nazomerzonnetje net over de heuvels dus zo direkt er maar even op uit voor een uurtje of anderhalf en dan de planksessie.... want daar krijg ik een sterk lichaam van![]()
![]()
Hier ook planken. Morgen kwart voor 1 staat m'n maatje in hardloopkloffie voor de deur om anderhalf uur rond te rennen.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
ging niet helemaal vanzelf vandaag maar dat had ik ook niet helemaal verwacht na 3 uur gister en 7 weken "rust"quote:Op zondag 22 februari 2015 00:33 schreef Nirak het volgende:
[..]
Fijn loopje gehad? Ik ga nu beginnen aan en side plank van een uurtje of wat'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Veel te vroeg opstaan voor een duurloopje
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Is zo'n grote afstand op zo'n korte termijn dan wel verantwoord?quote:Op zondag 22 februari 2015 04:36 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ging niet helemaal vanzelf vandaag maar dat had ik ook niet helemaal verwacht na 3 uur gister en 7 weken "rust"
Of heb jij niet snel een blessure te pakken?![]()
Hij heeft (met al z'n ervaring en kilometers) een pauze van 7 weken gehad, geen herstel van een blessure. Geen enkel probleem, lijkt me.quote:Op zondag 22 februari 2015 08:58 schreef Nirak het volgende:
[..]
Is zo'n grote afstand op zo'n korte termijn dan wel verantwoord?
Of heb jij niet snel een blessure te pakken?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Kan nou niet echt zeggen dat ik topfit ben, dus ben benieuwd hoe het zal gaan straks. Wilde in kort/kort, maar met 1 graden begin ik toch te twijfelen.![]()
Duurloop zit er op, de zondag kan beginnen. Ruim 20km door bos, hei en heuvelland. De eerste 10 gingen moeizaam en de laatste 10 niet vanzelf, maar lekker was het wel![]()
![]()
Zo, dat was wel mijn langste pre-ontbijt loopje ooit: 20k. (wel met extra 400m in de straat omdat ik wel aan hardloopautist ben). Op vetverbranding dus, al heb ik wel op 11km een gelletje genomen omdat ik daar even behoefte aan hadGIng op zich wel lekker, hartslag was wel een paar tikken hoger dan hij hoorde te zijn, door spierpijn en een veel te kort nachtje..
Het was wel erg koud, en glad! Paar keer bijna een grote glijder gemaakt. Maar daardoor wel hele mooie uitzichten!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Japanners![]()
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30![]()
Kak, moet ik voortaan meer dan één topic teruglezen?quote:
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30![]()
Had ik al gezegd dat het mooi was ?
Dat het moeizaam ging was kennelijk maar een gevoel. De harde cijfers zeggen dat het een ontspannen duurloop was: 20,10km @6:01/km bij een gemiddelde hartslag van 148.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2015 10:25:14 ]![]()
Na 4 jaar krachttraining was mijn conditie toch wel een beetje slecht. En om dit toch op een beetje bij te houden eind vorige maand begonnen met een kwartiertje 11 km/h. Nu dit steeds aan het opbouwen met een kwartier. Afgelopen vrijdag 11km hardgelopen, gang zit er lekker in.![]()
Ik zou het wat rustiger opbouwen, met steeds maar 50meter verder ofzo...Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Nieuwe variant op elke dag 50 m verder sprinten
Enniewee.... Zo snel opbouwen kan goed gaan, maar meestal niet. Sws beginnen met een kwartier is vaak teveel.
Al vind ik het qua prestatie wel heel knap. Alleen niet verstandig dus.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Mooi zeg!quote:Op zondag 22 februari 2015 10:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Had ik al gezegd dat het mooi was ?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat het moeizaam ging was kennelijk maar een gevoel. De harde cijfers zeggen dat het een ontspannen duurloop was: 20,10km @6:01/km bij een gemiddelde hartslag van 148.
Hier zag ik geen hand voor ogen door de mist, dus dwaalde enorm af van de beoogde route. Wel weer 8 km op de teller en best lekker gelopen.
Maar een ontspannen loop op 6min/km zal voor mij nooit haalbaar zijn. Lijkt mee heerlijk als dat kan, maar met 8min/km ben ik ook tevreden![]()
![]()
Het gaat om de ontspanning toch?quote:Op zondag 22 februari 2015 12:24 schreef Nirak het volgende:
[..]
Mooi zeg!
Hier zag ik geen hand voor ogen door de mist, dus dwaalde enorm af van de beoogde route. Wel weer 8 km op de teller en best lekker gelopen.
Maar een ontspannen loop op 6min/km zal voor mij nooit haalbaar zijn. Lijkt mee heerlijk als dat kan, maar met 8min/km ben ik ook tevreden
Vandaag herstelloopje gedaan, ook lekker ontspannen, op 115 bpm gemiddeld
115? Dat red ik net als ik wandel
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Weer lekker 10,5k gelopen in 5.24min/km.. ging lekker
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Was er af en toe een stem die "mind your step!" riep of ben je stiekem een vleermuisquote:Op zondag 22 februari 2015 12:32 schreef Guard het volgende:
[..]
Het gaat om de ontspanning toch?
Vandaag herstelloopje gedaan, ook lekker ontspannen, op 115 bpm gemiddeld? Wat voor pace hoort bij 115bpm?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2015 12:53:35 ]![]()
Ik hang niet ondersteboven aan het plafond, tevens heb ik geen echolocatie skillsquote:Op zondag 22 februari 2015 12:53 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Was er af en toe een stem die "mind your step!" riep of ben je stiekem een vleermuis? Wat voor pace hoort bij 115bpm?
Pace vandaag 6:16min/kmMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heerlijk weertje zeg, ik had bijna wel in een korte broek kunnen gaan, alleen jammer dat die niet in dit huis ligt. Maar eens ophalen dus
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Dat is dan wel behoorlijk laag. Ik denk dat ik al snel 10 slagen hoger zit bij die pace. En je echolocatieskills zou je echt moeten oefenen. Dat is reuze handig als je in het donker looptquote:Op zondag 22 februari 2015 13:02 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik hang niet ondersteboven aan het plafond, tevens heb ik geen echolocatie skills
Pace vandaag 6:16min/km![]()
![]()
Met zonnebril op in het bos kan het ook best handig zijn.quote:Op zondag 22 februari 2015 13:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat is dan wel behoorlijk laag. Ik denk dat ik al snel 10 slagen hoger zit bij die pace. En je echolocatieskills zou je echt moeten oefenen. Dat is reuze handig als je in het donker loopt![]()
Zeg nooit nooit! Zolang je progressie blijft maken kan jij best die kwieke 80jarige worden die overmoedige tieners eruitloopt..quote:Op zondag 22 februari 2015 12:24 schreef Nirak het volgende:
[..]
Mooi zeg!
Maar een ontspannen loop op 6min/km zal voor mij nooit haalbaar zijn. Lijkt mee heerlijk als dat kan, maar met 8min/km ben ik ook tevredenIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Jammer van de wind inderdaad. Zit in de polder dus veel open stukken. 6,1 km gelopen. Ik probeer toe te werken naar een 4:30 de km gemiddeld (ooit 10km gelopen in 4:50 gemiddeld). In het begin (wel beetje wind mee daar) ging het die kant nog wel op, tot je onvermijdelijk in een rondje die wind ook tegen heb en toen meteen naar 5:05, laatste kilometer in de luwte van wat bebouwing meteen weer 20 seconden sneller.quote:Op zondag 22 februari 2015 13:08 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Mooi weer om te lopen wel een stevig windje af en toe. Veel te hard gelopen naar mijn zin.
Uiteindelijk toch nog 4:42 gemiddeld.
Windstil loopt toch wel het meest fijne, puur en enkel je eigen tempo kunnen aanhouden.![]()
Wat een prachtige foto's stipstreep.
Vanochtend toch in kort-kort gegaan. Iemand vond mij erg optimistisch, om daarna te beginnen dat hij het vorige keer erg warm kreeg
Na 2km kreeg ik steek, maar kon gelukkig tempo aardig vasthouden. Was wel erg zwaar, vandaar 3 seconden langzamer dan vorige keer.
http://app.endomondo.com/workouts/475717169/5539573![]()
Na deze post vermoed ik dat je trainingsmethodiek om je doel te halen niet helemaal de juiste is. Ben wel benieuwd hoe jij je doel probeerd te bereiken.quote:Op zondag 22 februari 2015 13:37 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Jammer van de wind inderdaad. Zit in de polder dus veel open stukken. 6,1 km gelopen. Ik probeer toe te werken naar een 4:30 de km gemiddeld (ooit 10km gelopen in 4:50 gemiddeld). In het begin (wel beetje wind mee daar) ging het die kant nog wel op, tot je onvermijdelijk in een rondje die wind ook tegen heb en toen meteen naar 5:05, laatste kilometer in de luwte van wat bebouwing meteen weer 20 seconden sneller.
Uiteindelijk toch nog 4:42 gemiddeld.
Windstil loopt toch wel het meest fijne, puur en enkel je eigen tempo kunnen aanhouden.![]()
Nog maar even een oproep want ik heb hem nog steeds:
Iemand intresse in de 6 of 12km mudmasters op 7 maart a.s in Haarlemmermeer?-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-![]()
Simpelweg trainen. Die 10km is ook mijn max. Ik doe hardlopen er bij (2x fitness en 1x squash nog in de week). Dus gaan trainen in schema's om meer dan dat te lopen heb ik geen tijd voor en geen zin in. Wil gewoon zien of ik die 10 sneller kan lopen dan vorige keer, liefst richting een 4:30 gemiddeld per km ipv de eerdere 4:50.quote:Op zondag 22 februari 2015 13:48 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Na deze post vermoed ik dat je trainingsmethodiek om je doel te halen niet helemaal de juiste is. Ben wel benieuwd hoe jij je doel probeerd te bereiken.
Sterker nog, denk dat het woord 'trainingsmethoediek' zelfs al een te luxe benaming isVoor die 10km liep ik af en toe hard, meestal rondjes van 5-6 km. Toen bleek opeens iemand niet mee te kunnen doen en viel ik in. Had toen al 3 maanden niet gelopen, toen 3x wat oefenrondjes gedaan van 7-9 km en toen meegedaan. Yep, je hebt gelijk WhiteCowboy, 'hij doet maar wat'
![]()
![]()
![]()
Nogal onsamenhangende post, waar viel je in?
En wat TWC wil zeggen is dat om je doel te bereiken je beter wat gevarieerder kunt trainen, ipv maar iedere keer proberen om op een bepaald tempo te lopen.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Invallen als in, mijn jongere broer kon niet lopen en ik zou niet meedoen aan die run, maar hij kon niet dus ging ik in zijn plaats.quote:Op zondag 22 februari 2015 14:26 schreef Guard het volgende:
Nogal onsamenhangende post, waar viel je in?
En wat TWC wil zeggen is dat om je doel te bereiken je beter wat gevarieerder kunt trainen, ipv maar iedere keer proberen om op een bepaald tempo te lopen.
ps. excuses voor de onduidelijkheid. Zonder wat meer tekst was het inderdaad niet helemaal te volgen.![]()
Vandaag was het de final day van mijn 0-5km schema, dus ik ging maar gewoon vol aan de bak, probeerde het als een wedstrijd te lopen (bij gebrek aan wedstrijden hier). Maarrrr... heb ik nu wel of niet 5km gelopen, that´s the question. In zo´n 70-80% van mijn loopjes is volgens Garmin mijn rondje precies 500m. En ik heb toch echt 10 rondjes gerend. Maar vandaag vond Garmin dat mijn rondje korter was, dus heb ik maar 4.70km gelopen. Ja doei! Gewoon lekker 5km van gemaakt in EndoEn daarom een bekertje, maar of ie nou verdiend is?
Ennieewee, ik kan weer 5km rennenNu even 2 weekjes rustigjes aan en dan pak ik het 5-10km schema weer op. HM in oktober, ik kom eraan
![]()
Volgende keer als er hier weer Agility-kampioenschappen zijn leen ik even de odometer en ga het gewoon nauwkeurig opmeten
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Vanochtend "10km" bij de Dobbeloop gedaan.
Het plan was om net onder de 35 minuten te lopen en dat is precies gelukt: 34:59. Dit zou een PR zijn als het ook echt 10 km was, maar dat was het niet: 9.8. (maar dat wist ik gelukkig al van tevoren)
Het 1e rondje ging goed, het 2e was zwaar. Verder was het een leuk loopje, met lekker weer; niet veel te klagen dus. Behalve over de afstand dan..![]()
Natuurlijk weet je het van te voren, maar ik snap niet zo goed waarom het dan toch als 10km aangekondigd wordt? Waarom noem je het dan niet ook gewoon 9,8km?
Los van dat alles, wat een DIJK van een tijd
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Mooie loopjes komen er weer langs!
Hier eindelijk (sinds blessure) weer een goeie ldl kunnen doen. 22 kilometer waarvan 10 op beoogd M tempo. Weet niet of dat beoogde tempo realistisch is, had het er best zwaar mee. Maar ach, de knie zeurde nauwelijks, het was mooi weer, en ik begin er weer in te gelovenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ach, het is een maandelijks prestatieloopje van de plaatselijke schaatsvereniging. Het rondje is ongeveer 5km, dus dat dat een beetje naar boven wordt afgerond, kan ik nog wel inkomen
Als je van tevoren dit zeer lokaal loopje als wedstrijd uitzoekt om een PR te lopen, kan ik me wel indenken dat je er niet echt blij mee bent.![]()
Toch een PR: een Persoonlijk parkoersRecord!quote:Op zondag 22 februari 2015 15:21 schreef Mr.B. het volgende:
Het plan was om net onder de 35 minuten te lopen en dat is precies gelukt: 34:59. Dit zou een PR zijn als het ook echt 10 km was, maar dat was het niet: 9.8. (maar dat wist ik gelukkig al van tevoren)
Het 1e rondje ging goed, het 2e was zwaar. Verder was het een leuk loopje, met lekker weer; niet veel te klagen dus. Behalve over de afstand dan..
Ik wil daar ook eens gaan lopen. Eens per jaar organiseren ze een leuke HM, alleen is die midden in de zomer...![]()
Dat is natuurlijk ook echt de enige reden waarom je er čcht van zou kunnen balenquote:Op zondag 22 februari 2015 15:36 schreef Mr.B. het volgende:
Ach, het is een maandelijks prestatieloopje van de plaatselijke schaatsvereniging. Het rondje is ongeveer 5km, dus dat dat een beetje naar boven wordt afgerond, kan ik nog wel inkomen
Als je van tevoren dit zeer lokaal loopje als wedstrijd uitzoekt om een PR te lopen, kan ik me wel indenken dat je er niet echt blij mee bent.
quote:Op zondag 22 februari 2015 15:21 schreef Mr.B. het volgende:
Het 1e rondje ging goed, het 2e was zwaar. Verder was het een leuk loopje, met lekker weer; niet veel te klagen dus. Behalve over de afstand dan..Lekkere tijd hoor!
YUR en ik hebben vandaag gezellig naast elkaar op een yogamatje gelegen. Het zag er lekker soepel uit met z'n tweeën. Al had YUR het excuus dat hij gisteren 42km gelopen had en ik deze week 4kmDaarnaast nog wat rondgehobbeld bij Oosterbeek, leuke afdaling afracen en beetje klimmen. Geen last gehad van mijn enkel
Dus nu weer verder met trainen, maar nog wel iets rustig beginnen. Begonnen vandaag trouwens met wat uitleg over voeding en benodigdheden voor de Eigertrail. Was weer een leuke dag!
![]()
Dat is mooiquote:Op zondag 22 februari 2015 15:40 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]Lekkere tijd hoor!
YUR en ik hebben vandaag gezellig naast elkaar op een yogamatje gelegen. Het zag er lekker soepel uit met z'n tweeën. Al had YUR het excuus dat hij gisteren 42km gelopen had en ik deze week 4kmDaarnaast nog wat rondgehobbeld bij Oosterbeek, leuke afdaling afracen en beetje klimmen. Geen last gehad van mijn enkel
Dus nu weer verder met trainen, maar nog wel iets rustig beginnen. Begonnen vandaag trouwens met wat uitleg over voeding en benodigdheden voor de Eigertrail. Was weer een leuke dag!
Gewoon een pijntje dus dat niet zo gek is na ruim een marathon lopen.
![]()
Netjes!quote:Op zondag 22 februari 2015 15:21 schreef Mr.B. het volgende:
Het 1e rondje ging goed, het 2e was zwaar. Verder was het een leuk loopje, met lekker weer; niet veel te klagen dus. Behalve over de afstand dan..It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
Was leuk ja! En het lopen ging toen ik eenmaal een beetje opgewarmd was ook niet eens zo slechtquote:Op zondag 22 februari 2015 15:40 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]Lekkere tijd hoor!
Yoga daarentegen...F means you're fucked![]()
Wat een lekker loopweer! Zonnetje, niet te koud en les 15 van Evy.
Horloge laadt niet meer op, dus het lijkt wel 14 maanden geleden, toen liep ik ook zo.
Met fysio ben ik klaar, dus nu weer rustig opbouwen.
Ik denk alleen niet dat ik rondje Nederland ga halen, het gaat allemaal wat langzaam helaas.![]()
Wie heeft de gouden tip voor hoe je een gelletje naar binnen werkt zonder dat je handen en smoel gelijk onder de plakzooi zitten en je 'm toch helemaal leeg krijgt?![]()
Eigenlijk niet heel veel moeite mee. Ik scheur bij mijn SIS gelletje het topje er af, uiteinde in mijn mond en dan tussen duim en wijsvinger leeg schuiven. Of gewoon leegzuigen natuurlijk.quote:Op zondag 22 februari 2015 16:21 schreef TMan het volgende:
Wie heeft de gouden tip voor hoe je een gelletje naar binnen werkt zonder dat je handen en smoel gelijk onder de plakzooi zitten en je 'm toch helemaal leeg krijgt?![]()
Joehoe!! ik heb vandaag mijn langste loopje ooit gelopen!![]()
8,11 km, in 1:01 uur. Gemiddelde snelheid 7:34 min/km en een gemiddelde hartslag van 175. (dat is voor mijn doen redelijk netjes)
Ben lekker moe maar voldaan![]()
![]()
Mijn 30km training: de eerste 5 bagger, precies zoals pijll dat beschreef, maar ik wist dat ik er even doorheen moest. Pas na 8km toen ik mijn eerste gel nam leek het echt goed te gaan, hoewel ik steeds te snel ging voor een rustige duurloop. Maar trager gaan lukte me niet. Ik zat telkens op 6:36min/km waarbij de eerste kms met stoplichten was.
Op ruim 15 omgekeerd, en op 22 de telefoon gepauzeerd omdat ik wilde plassen bij het tankstation. En toen heb ik met mijn koude, verdoofde vingers de powerknop iets te lang aangeraakt waardoor de telefoon uitging.
En hier geldt: niet gelogd is niet gelopen.![]()
Het stomme is dat het een onbemand tankstation was en ik niet eens kon plassen.
De laatste 8 km waren zoals je de laatste 8 bij een marathon zou lopen als je het niet goed indeelt of gewoon op bent. En ik was op. Het voelde als strompelen.
Toen ik thuis was had ik helse pijn aan mijn rechterkuit, geen kramp, geen spierpijn, maar zenuwpijn. Even gestretcht en gauw onder de douche, waarna het meteen beter ging. Kwam dus door de kou, mijn voetzolen waren ook wit. Toch raar, want aan mijn benen heb ik het nooit echt koud.
Toch wat plusjes: het loopje kwam uiteindelijk toch in Runkeeper te staan. Ik weet nu dat SiS-gel citroensmaak naar zeep smaakt en dat Gu-gel, hoewel erg dik, best goed te kanen is. Het laatste geldt ook voor de Squeezy, maar er zit slechts 25 gram in een zakje.
Uiteindelijk 30,8km in 03:23h gedaan. De schade valt dus mee.![]()
Ik doe hetzelfde als Glen, gewoon van onder naar boven schuiven.
Zouzo, hartstikke netjes. Ik ben ook moe, heb net even mijn ogen dichtgedaan.![]()
YUR, ongelooflijk knap dat je die trail hebt gedaan.Ik zou er met zo weinig training jiet aan durven beginnen. Maar wees voorzichtig he, ook jij bent maar een mens.![]()
oprollen, van onder af aanquote:Op zondag 22 februari 2015 16:21 schreef TMan het volgende:
Wie heeft de gouden tip voor hoe je een gelletje naar binnen werkt zonder dat je handen en smoel gelijk onder de plakzooi zitten en je 'm toch helemaal leeg krijgt?Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Dat was een heerlijk rondje in een heerlijk zonnetje. Genoten!
http://app.endomondo.com/workouts/475827218/2436456![]()
quote:Op zondag 22 februari 2015 16:44 schreef GlenHighland het volgende:
Dat was een heerlijk rondje in een heerlijk zonnetje. Genoten!
http://app.endomondo.com/workouts/475827218/2436456![]()
Hij gaat lekker, die voorbereiding van jou.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Heerlijk gespeeld in het bos bij IJmuiden. Helaas na 5 of 6 km moeten stoppen omdat knie weer boos werd.
Dus we gaan weer in de pauzestand. En proberen daar niet teveel over na te denken want ik word er nogal moedeloos van.
Maargoed, zit niks anders op dan rust en tijd geven. En aan de techniek werken. Misschien blijft het dan ooit wel goed gaan.
Edit: maar wat ik wel kon lopen ging lekkerdus dat onthouden we
YUR en jero: klinkt best hilarisch
Wyccie: pfff 30 km, vind ik knap! Had jij nou een marathon gepland staan binnenkort?
Mr.B: snellerd! Het is inderdaad een leuk loopje.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ik mag zeker niet klagen. Ik loop de afstanden makkelijk, geen pijntjes of blessures....quote:Op zondag 22 februari 2015 16:55 schreef Guard het volgende:
[..]![]()
Hij gaat lekker, die voorbereiding van jou.
Als dat maar goed gaat....![]()
![]()
Even afkloppen danquote:Op zondag 22 februari 2015 17:27 schreef GlenHighland het volgende:
[..]
Ik mag zeker niet klagen. Ik loop de afstanden makkelijk, geen pijntjes of blessures....
Als dat maar goed gaat....
Ik vond het vooral knap lastig. Maar dat zware zat echt in mijn hoofd. Met de benen niks meer aan de hand, kon weer met mijn zevenmijlspassen door de stad banjeren en hoef ook niet te foamrolleren.quote:Op zondag 22 februari 2015 17:00 schreef Murmeli het volgende:
Wyccie: pfff 30 km, vind ik knap! Had jij nou een marathon gepland staan binnenkort?
Ik train nu onder voorbehoud vanwege mijn enkel. Zoals het er nu naar uitziet gaat het goed. Ik loop al maanden op platte schoenen, gisteren hele middag op hakken en nu is mijn enkel opeens bijna pijnvrij.![]()
Alleen die afstand he ... mentaal ding.![]()
Je hebt nu iig de heilige 3-0 gehaald, hoe kut het ook ging, hij is wel in de pocket! Respect daarvoor en je bent weer wat ervaringen rijker voor een eventuele marathon!quote:Op zondag 22 februari 2015 18:12 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik vond het vooral knap lastig. Maar dat zware zat echt in mijn hoofd. Met de benen niks meer aan de hand, kon weer met mijn zevenmijlspassen door de stad banjeren en hoef ook niet te foamrolleren.
Ik train nu onder voorbehoud vanwege mijn enkel. Zoals het er nu naar uitziet gaat het goed. Ik loop al maanden op platte schoenen, gisteren hele middag op hakken en nu is mijn enkel opeens bijna pijnvrij.![]()
Alleen die afstand he ... mentaal ding.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Goed Wyc!![]()
hier zitten de zweetdruppels op m'n bril na een zware sessie core-oefeningen. Pffffffffffffffff. Maar, ook dat geeft voldoening. Die 30-mijler komt er, zónder rugpijn. #determinationJa doei.![]()
In dat zelfde gebied organiseert AV40 in mei een (lekker kleinschalige) halve marathon, de Delftse Parkenloop of Groene halve marathon. Dit jaar op 3 mei, ik denk dat ik die ga lopen als voorbereiding op de hele drie weken later.quote:Op zondag 22 februari 2015 15:36 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Toch een PR: een Persoonlijk parkoersRecord!
Ik wil daar ook eens gaan lopen. Eens per jaar organiseren ze een leuke HM, alleen is die midden in de zomer...![]()
Thanks. Volgend weekend ga ik waarschijnlijk naar de 35, maar als het niet lukt is het ook geen ramp. Ik loop dan met de Road2Rotterdam mee. Hopelijk komt de TomTom op tijd binnen.
MoBlo, als er iemand is die dat kan ben jij het wel. Wat jij allemaal kan met die rug van jou vind ik heel knap. Niet alleen je wilskracht om door te gaan met hardlopen, maar ook je geduld en discipline om je oefeningen te doen, en gas terug kunnen nemen.![]()
Ja mevrouwquote:Op zondag 22 februari 2015 16:34 schreef wyccie het volgende:
Ik doe hetzelfde als Glen, gewoon van onder naar boven schuiven.
Zouzo, hartstikke netjes. Ik ben ook moe, heb net even mijn ogen dichtgedaan.![]()
YUR, ongelooflijk knap dat je die trail hebt gedaan.Ik zou er met zo weinig training jiet aan durven beginnen. Maar wees voorzichtig he, ook jij bent maar een mens.
Nu tich wel wat spierpijn van vanochtend. Zat vanmiddag loopje van vandaag met die van 3 weken geleden te vergelijken op endomondo: coopertest precies gelijk en bij andere afstanden maximaal 3 seconden verschil.
Zelfs nog een bekertje gehaald![]()
![]()
Nog niet naar de fysio geweest, want werk, verjaardagen, files en blabla, maar na een week rust en een klein sprintje naar de trein doet m'n enkel meteen alweer pijn. Ben volgens mij - ook met eventuele hulp van fysio en/of huisarts - volgens mij voorlopig nog niet uit de lappenmand![]()
Verder natuurlijk buitengewone prestaties allemaal enzo.![]()
Hahahaha. Nee.quote:Op zondag 22 februari 2015 19:23 schreef wyccie het volgende:
Hats, misschien helpt het jou ook om even op hakken rond te lopen.
ik kreeg gisteren nog commentaar dat ik naast mijn 5 paar hardloopschoenen ook nog 3 paar hardloopschoenen als gewone schoenen draag. Ik draag echt helemaal nooit hakken.![]()
Ik heb twee paar trailschoenen als 'gewone' schoenen. Ik draag ze niet naar mijn werk, maar trek ze aan als ik naar het zwembad of het sportcentrum fiets. Soms voor boodschappen.
Ben jij ook door je enkel gezwikt? Het lijkt wel een enkelepidemie.![]()
Ik heb al een tijd last van m'n enkel. Kreeg er last van na een duurloop, maar dacht dat het inderdaad kwam dat ik met trainen en loopje in Egmond eventueel een paar keer door m'n enkel ben gegaan. Ik vergeet dat altijd snel, want ben hypermobiel in m'n kleine gewrichten, dus doet maar even pijn. Maar na vrij veel rust had ik vorige week na een klein duurloopje de volgende dag meteen weer een dikke en pijnlijke voet, en dat is nu nog steeds blijkbaar alles behalve over. Tamelijk irritant. Dus nog maar meer rust.quote:Op zondag 22 februari 2015 19:32 schreef wyccie het volgende:
Ik heb twee paar trailschoenen als 'gewone' schoenen. Ik draag ze niet naar mijn werk, maar trek ze aan als ik naar het zwembad of het sportcentrum fiets. Soms voor boodschappen.
Ben jij ook door je enkel gezwikt? Het lijkt wel een enkelepidemie.![]()
Mijn enkel (al zit de pijn eigenlijk links van de wreef) is ook nog niet genoeg genezen om te kunnen hardlopen. Nu lopen zou meer kapot maken dan ik wil. Morgen dus al twee weken niet gelopen. Benieuwd wat dat met de conditie doet en of ik de CPC nu nog ga halen (over twee weken).
Bloeduitstortingen zijn nu zo goed als verdwenen trouwens.
De Balijbrug is een bitch.![]()
Ah, ik ken dat. Hier ook hypermobiel en al talloze keren door mijn enkels gegaan.
Dat het ook weer dik wordt is wel apart.![]()
Misschien schoenen met meer demping?![]()
quote:Op zondag 22 februari 2015 19:42 schreef Zwabberhark het volgende:
Mijn enkel (al zit de pijn eigenlijk links van de wreef) is ook nog niet genoeg genezen om te kunnen hardlopen. Nu lopen zou meer kapot maken dan ik wil. Morgen dus al twee weken niet gelopen. Benieuwd wat dat met de conditie doet en of ik de CPC nu nog ga halen (over twee weken).
Bloeduitstortingen zijn nu zo goed als verdwenen trouwens.
De Balijbrug is een bitch.
Zit die brug in de marathon van Rotterdam?
Doe je ook oefeningen om je enkelgewricht soepel te houden?![]()
Nee, ze willen daar graag een snel parkoers. Niet dat de Kenianen bevriezen of stikken.quote:Op zondag 22 februari 2015 19:46 schreef wyccie het volgende:
[..]
Zit die brug in de marathon van Rotterdam?Ja, ik maak draaiende bewegingen met de voet. Een keer per uur 5x linksom en 5x rechtsom. Verder rol ik een tennisbal onder mijn voet. Daarnaast loop ik natuurlijk wel gewoon rond in huis, op het werk en daarbuiten.quote:Doe je ook oefeningen om je enkelgewricht soepel te houden?![]()
Ik heb er in de afgelopen jaren niet eerder last van gehad. De pijn begon ook pas na een loop op m'n schoenen met heel veel demping, dus denk niet dat dat heel erg gaat helpen. Meer rust en dan rustig weer opbouwen waarschijnlijk wel.quote:Op zondag 22 februari 2015 19:44 schreef wyccie het volgende:
Ah, ik ken dat. Hier ook hypermobiel en al talloze keren door mijn enkels gegaan.
Dat het ook weer dik wordt is wel apart.![]()
Misschien schoenen met meer demping?![]()
Jullie zijn in ieder geval goed bezig met rust en oefeningen. Kut dat het zo lang duurt.
Ik ga ook maar even wat oefeningen doen. Maar eerst nog een bonbon.![]()
![]()
Mr.Y heeft vanmorgen alweer hardgelopen in Zuid Limburg; ditmaal met zijn schoonvader. Bonding time, dit dat alles.
Ik heb geen last van het loopje van gisteren, dus dat geeft hoop. Morgenavond of dinsdagochtend weer lopen. Daarnaast een badpak![]()
![]()
aangeschaft vandaag, om meer te kunnen zwemmen zonder bang te zijn voor een al te enthousiast schuivend topje. Eens kijken of m'n conditie en kracht baat hebben bij die crosstraining.
♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Een dergelijjke opbouw is niet zonder risico. Ga maar na, dat zou betenen dat je na 40 trainingen een 100 km binnen 10 uur lopen.quote:Op zondag 22 februari 2015 11:30 schreef Weekendwarrior het volgende:
Na 4 jaar krachttraining was mijn conditie toch wel een beetje slecht. En om dit toch op een beetje bij te houden eind vorige maand begonnen met een kwartiertje 11 km/h. Nu dit steeds aan het opbouwen met een kwartier. Afgelopen vrijdag 11km hardgelopen, gang zit er lekker in.
Probeer wat te varieren in tempo, en bouw de afstand niet te hard uit.Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Fijn!quote:Op zondag 22 februari 2015 20:22 schreef Yuki het volgende:
Mr.Y heeft vanmorgen alweer hardgelopen in Zuid Limburg; ditmaal met zijn schoonvader. Bonding time, dit dat alles.
Ik heb geen last van het loopje van gisteren, dus dat geeft hoop. Morgenavond of dinsdagochtend weer lopen. Daarnaast een badpak![]()
![]()
aangeschaft vandaag, om meer te kunnen zwemmen zonder bang te zijn voor een al te enthousiast schuivend topje. Eens kijken of m'n conditie en kracht baat hebben bij die crosstraining.
Brrr badpak. Maar zwemmen schijnt goed te zijn. Ik ga ook eens kijken wanneer hier vrij zwemmen is. (Woon 400m van een zwembad vandaan, in de zomer zou ik zo thuis kunnen gaan omkleden)Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Wat is er mis met een badpak als je baantjes gaat zwemmen?
Murmeli, heb je dat handheld ding geprobeerd?![]()
ik ben na het douchen ook knock-out gegaanquote:Op zondag 22 februari 2015 16:34 schreef wyccie het volgende:
heerlijk
![]()
Ik werd trouwens super beroerd na het lopen, misselijk. Komt dat vaker voor, is dat van de inspanning?![]()
Oh ik ben gewoon geen badpakfan bij mezelf.quote:Op zondag 22 februari 2015 21:30 schreef wyccie het volgende:
Wat is er mis met een badpak als je baantjes gaat zwemmen?
Murmeli, heb je dat handheld ding geprobeerd?
Ja, laatst een keer. Niet ideaal maar beter dan de mij tot nu toe bekende optiesdus ik denk dat ik Marc ff mail dat ik hem wel wil houden. Maar eerst ff op mijn salaris wachten.
Stom zwembad hier. Open van 12-13 u en 21-22 uur. Soms van 7-8.30. En het kost 4,15 per keer. Niet ideaal maar ik ga toch maar proberen denk ik.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Kan. Dan moet je wel flink diep zijn gegaan. Of iets verkeerds gegeten ervoor of erna misschien? Doe volgende keer iets rustiger aan evt en kijk ff of het vaker voorkomt. Kan ook eenmalig gevalletje pech zijn geweest.quote:Op zondag 22 februari 2015 21:31 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
[..]
ik ben na het douchen ook knock-out gegaanheerlijk
![]()
Ik werd trouwens super beroerd na het lopen, misselijk. Komt dat vaker voor, is dat van de inspanning?
Nu wel weer fris en fruitig?Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Wat een gekke openingstijden. Hebben ze geen strippenkaart om de kosten wat te drukken? Hier kun je voor 40 euro per jaar een sportpas nemen, en dan betaal je voor het zwembad (en de ijsbaan) een stuk minder per keer. Kan best wat schelen als je vaker gaat.quote:Op zondag 22 februari 2015 21:45 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Oh ik ben gewoon geen badpakfan bij mezelf.
Ja, laatst een keer. Niet ideaal maar beter dan de mij tot nu toe bekende optiesdus ik denk dat ik Marc ff mail dat ik hem wel wil houden. Maar eerst ff op mijn salaris wachten.
Stom zwembad hier. Open van 12-13 u en 21-22 uur. Soms van 7-8.30. En het kost 4,15 per keer. Niet ideaal maar ik ga toch maar proberen denk ik.![]()
Ja nu gelukkig weer prima, mijn maag moest blijkbaar leeg en toen ging het weer. ik heb het 1x eerder gehad, na een wedstrijd vorig jaar. Toen was ik redelijk kapot, en deze keer was het voor mij toch ook wel zwaar. Ik wil het niet veel rustiger aan doen omdat het opbouwen al zo langzaam gaat. Ik zal ff in de gaten houden of het weer gebeurd als ik zo ver ga. Maar het kan dus inspanning zijn.quote:Op zondag 22 februari 2015 21:51 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Kan. Dan moet je wel flink diep zijn gegaan. Of iets verkeerds gegeten ervoor of erna misschien? Doe volgende keer iets rustiger aan evt en kijk ff of het vaker voorkomt. Kan ook eenmalig gevalletje pech zijn geweest.
Nu wel weer fris en fruitig?![]()
Zouzo, adem je wel goed door?
Hier is het zwembad open van 8 tot 22, sommige dagen al vanaf 7. Ik betaal 200 euro voor mijn sportkaart waarmee ik gratis baantjes kan reserveren (helaas maar max 48 uur van tevoren).![]()
Ik heb het ook een keer gehad, gewoon te ver gegaan toen denk ik.quote:Op zondag 22 februari 2015 22:07 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
[..]
Ja nu gelukkig weer prima, mijn maag moest blijkbaar leeg en toen ging het weer. ik heb het 1x eerder gehad, na een wedstrijd vorig jaar. Toen was ik redelijk kapot, en deze keer was het voor mij toch ook wel zwaar. Ik wil het niet veel rustiger aan doen omdat het opbouwen al zo langzaam gaat. Ik zal ff in de gaten houden of het weer gebeurd als ik zo ver ga. Maar het kan dus inspanning zijn.
Maar het kan ook een combi van heftige inspanning in combi met wat je gegeten hebt zijn. Sommige dingen liggen niet lekker op de maag bij inspanning.
Maar had je nog van wat anders laat behalve misselijk? Trillende handen, benen? Slap lichaam? En hoe kwam je bij na je inspanning? Overgeven en klaar of had het meer voeten in aarde om bij te komen?![]()
Ben je harder gegaan dan normaal, grotere afstand? Heb het zelf 1 keer gehad dat ik echt beroerd was na het rennen, nadat ik 10km gelopen had terwijl ik normaal alleen 5 deed. Als je echt vol gaat kan ik me wel voorstellen dat het gebeurd...quote:Op zondag 22 februari 2015 21:31 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
[..]
ik ben na het douchen ook knock-out gegaanheerlijk
![]()
Ik werd trouwens super beroerd na het lopen, misselijk. Komt dat vaker voor, is dat van de inspanning?
Verder inderdaad eten, of gebrek eraan, 'algeheel; gevoel' op dat moment... Zou me er niet te veel zorgen over maken als dit 'een keer' gebeurt. Als het vaker gebeurt train je te hard (maar dat moet je dan toch zelf wel in de gaten hebben lijtk me) of zou ik misschien eens naar de huisarts oid gaan voor een bloedtest ofzo? Just in case...![]()
Ik vraag me af wat Mrs.RD zegt als ik in Juni voorstel om als dagje uit de Balijbrug te gaan bezoeken...
"Honey, just see it as a pilgrimage...."'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Dan gaat het maar langzaam. In principe zou je op een training meestal niet stuk moeten gaan.quote:Op zondag 22 februari 2015 22:07 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
[..]
Ja nu gelukkig weer prima, mijn maag moest blijkbaar leeg en toen ging het weer. ik heb het 1x eerder gehad, na een wedstrijd vorig jaar. Toen was ik redelijk kapot, en deze keer was het voor mij toch ook wel zwaar. Ik wil het niet veel rustiger aan doen omdat het opbouwen al zo langzaam gaat. Ik zal ff in de gaten houden of het weer gebeurd als ik zo ver ga. Maar het kan dus inspanning zijn.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Zouzo, ik vond mijn schema op gegeven moment ook wat traag. Ik heb toen de weekend loopjes wat langer gemaakt op iets sneller tempo. Gevolg overbelasting, rust moeten houden en ca 10 weken teruggevallen qua opbouw...![]()
![]()
Lekker bezig. Op naar de 10 km!quote:Op zondag 22 februari 2015 16:28 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Joehoe!! ik heb vandaag mijn langste loopje ooit gelopen!![]()
8,11 km, in 1:01 uur. Gemiddelde snelheid 7:34 min/km en een gemiddelde hartslag van 175. (dat is voor mijn doen redelijk netjes)
Ben lekker moe maar voldaan
[ Bericht 0% gewijzigd door RobertoCarlos op 23-02-2015 08:28:12 ]Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
You sick man.. Stel dan de Utrechtse heuvelrug of de Veluwe voorquote:Op maandag 23 februari 2015 03:50 schreef rechtsedirecte het volgende:
Ik vraag me af wat Mrs.RD zegt als ik in Juni voorstel om als dagje uit de Balijbrug te gaan bezoeken...
"Honey, just see it as a pilgrimage...."![]()
![]()
Niets zo mooi als naar een overhypte fietsbrug te gaan kijken als je in NL bent
Die Utrechtse Heuvelrug is wel mooi lopen ja. Maar daarover later meer.quote:Op maandag 23 februari 2015 08:41 schreef Nirak het volgende:
[..]
You sick man.. Stel dan de Utrechtse heuvelrug of de Veluwe voor
Eerst nog even jompelen voor een eerste 10 kilometer, bijna 10 kilometer in een heel snelle tijd, trailers die af hebben gezien bij de TbtS (en dan soms de dag erna alweer lopen), Woolderesloper (jeugdsentiment, jarenlang meegedaan) en alle andere lopers die ik nu niet genoemd heb:![]()
Ik heb voor het eerst van mijn leven online hardloopschoenen besteld. Ik zou dat normaal nooit doen, omdat ik toch zeker wil weten dat de schoenen bij mij passen. Maar dit zijn schoenen die ik al heb in een andere kleur, dus het type is al goed gekeurd. Ze komen pas over een paar weken binnen, maar dit zijn ze:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hoi, gisteren 6KM gelopen. Zonder pijn. Vanmorgen opgestaan. Zonder pijn.
Nog 13 maanden tot Rotterdam 2016![]()
quote:Op maandag 23 februari 2015 09:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Nog 13 maanden tot Rotterdam 2016![]()
That's the spirit!![]()
Leuke schoenen! Ik ga binnenkort ook een ander kleurtje van mijn huidige schoenen bestellen denk ik
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Nice! Eindelijk! Ik loop niet mee dan trouwensquote:Op maandag 23 februari 2015 09:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Nog 13 maanden tot Rotterdam 2016
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
![]()
Oranje schoenen
Het is dat ik m'n schoenen neit op kleur koop, maar als ze er in het Oranje zijn, dan neem ik ze in 't oranje!Ja doei.![]()
Ik hoef voorlopig nog geen nieuwe schoenen gelukken.
Op mijn groene heb ik nu 652,5km gelopen
En op mijn nieuwe blauwe (waarop ik de marathon wil doen) 226,2km
Dus voor die twee paar op 1000km zitten ben ik nog wel even zoet.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik had trouwens van een vriendin de Runnersworld van augustus gehad, en daar stond een pijlenschema in 'wat heb je als beginner echt nodig'. Naast het advies dat beginners ook al een GPS horloge nodig hadden, vonden ze ook dat als je meer dan 2x per week liep, je 2 paar schoenen nodig had. Wtfquote:Op maandag 23 februari 2015 09:25 schreef mosselmossel het volgende:
Ik hoef voorlopig nog geen nieuwe schoenen gelukken.
Op mijn groene heb ik nu 652,5km gelopen
En op mijn nieuwe blauwe (waarop ik de marathon wil doen) 226,2km
Dus voor die twee paar op 1000km zitten ben ik nog wel even zoet.
Wel een Suunto Fenix 3 dan hč?quote:Op maandag 23 februari 2015 09:27 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik had trouwens van een vriendin de Runnersworld van augustus gehad, en daar stond een pijlenschema in 'wat heb je als beginner echt nodig'. Naast het advies dat beginners ook al een GPS horloge nodig hadden, vonden ze ook dat als je meer dan 2x per week liep, je 2 paar schoenen nodig had. WtfJa doei.![]()
Maandagochtend op werk na een geweldig loopweekend: Met een bak koffie die nog steeds zo smaakt als de Petzl NightTrail-modder op internet speuren naar mooie filmpjes, foto's, en blogs van de Trail by the Sea en de Eiger kennismakingsclinic.
Op de een of andere manier zijn maandagochtenden ineens heel erg tof
en in 2017 Texel?quote:Op maandag 23 februari 2015 09:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Nog 13 maanden tot Rotterdam 2016
Staat in mijn hoofd iig al met potlood opgeschreven
Eens kijken of ik mijn loopmaatje van het eerste uur zo ver kan krijgen dan.quote:Op maandag 23 februari 2015 09:19 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Nice! Eindelijk! Ik loop niet mee dan trouwens
Maar goed, eerst maar weer eens 'gewoon' lekker 3 keer per week 10K kunnen lopen.![]()
Ik heb al wat foto's gezien van de Yoga sessie, maar heb jou en Jero nog niet echt duidelijk kunnen ontdekken in een sunsalutation pose of zo...quote:Op maandag 23 februari 2015 09:32 schreef YUR het volgende:
Maandagochtend op werk na een geweldig loopweekend: Met een bak koffie die nog steeds zo smaakt als de Petzl NightTrail-modder op internet speuren naar mooie filmpjes, foto's, en blogs van de Trail by the Sea en de Eiger kennismakingsclinic.
Op de een of andere manier zijn maandagochtenden ineens heel erg tofMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Doet me denken aan mijn roei-jaren, maandagen waren sowieso nooit productief omdat je nog zoveel endorfine in je hoofd had van een wedstrijdweekend en idd alleen maar naar foto's aan het zoeken wasquote:Op maandag 23 februari 2015 09:32 schreef YUR het volgende:
Op de een of andere manier zijn maandagochtenden ineens heel erg tof
Een dikkevoor de service van bibits.
Ze gaan we een vervangend magneetje opsturen, voor nop
Dat horloge lijkt mij inderdaad onzin als beginner. Ik ben ooit begonnen met een heel goedkoop hardloophorloge van de Aldi. Alleen hartslag en tijd, verder niets geloof ik. Na een paar jaar toch wat meer wensen én de bevestiging dat ik al even liep en dat ook wel wilde blijven doen een Polar met foodpod aangeschaft om ook snelheid en afstanden te kunnen meten. Ook daar jaren mee gedaan en mee gaan lopen na mijn hardloopppauze van een aantal jaar. En nu sinds een tijdje dus een Polar met GPS.quote:Op maandag 23 februari 2015 09:27 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik had trouwens van een vriendin de Runnersworld van augustus gehad, en daar stond een pijlenschema in 'wat heb je als beginner echt nodig'. Naast het advies dat beginners ook al een GPS horloge nodig hadden, vonden ze ook dat als je meer dan 2x per week liep, je 2 paar schoenen nodig had. Wtf
Die schoenen snap ik beter, in mijn herinnering heb ik ook wel eens wat gelezen over herstel van de schoen zelf (48 uur of zo geloof ik) en het "wennen" aan een bepaalde schoen. Voor het lopen is het beter om niet altijd op één paar schoenen te lopen, omdat een ander model je voeten weer wat anders belast. In mijn geval zou alleen lopen op de beide paren NB dus ook niet handig zijn, maar ik heb dus ook nog een paar Brooks ter afwisseling. Ik leg het misschien niet helemaal duidelijk uit zo, maar dat is volgens mij de gedachte achter meerdere paren schoenen...![]()
Ik kreeg de kleermakerszit niet eens voor elkaarquote:Op maandag 23 februari 2015 09:39 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik heb al wat foto's gezien van de Yoga sessie, maar heb jou en Jero nog niet echt duidelijk kunnen ontdekken in een sunsalutation pose of zo...
Ja maar dat uitdampen/herstellen van de schoen valt echt wel mee voor een beginner die in het begin 3x in de week 20 minuten loopt.quote:Op maandag 23 februari 2015 09:44 schreef McTwente het volgende:
Die schoenen snap ik beter, in mijn herinnering heb ik ook wel eens wat gelezen over herstel van de schoen zelf (48 uur of zo geloof ik) en het "wennen" aan een bepaalde schoen. Voor het lopen is het beter om niet altijd op één paar schoenen te lopen, omdat een ander model je voeten weer wat anders belast. In mijn geval zou alleen lopen op de beide paren NB dus ook niet handig zijn, maar ik heb dus ook nog een paar Brooks ter afwisseling. Ik leg het misschien niet helemaal duidelijk uit zo, maar dat is volgens mij de gedachte achter meerdere paren schoenen...
En dat laatste argument kun je ook andersom gebruiken; als je op verschillende schoenen verschillend belast wordt, kan dat ook weer juist tot pijntjes lijden omdat je niet genoeg gewend kunt raken aan één van beiden.
Ik vind het in ieder geval niet echt aanmoedigend om mensen voor te houden dat ze 500-600 euro moeten uitgeven voordat ze uberhaupt kunnen beginnen aan hardlopen, wat voor de meesten dan neer zal komen op 8x 1 minuutje rennen in het begin. Dan is de drempel wel erg hoog.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik was aan het twijfelen vanochtend over zwemmen. Gisteren m'n oefeningen gedaan, voelt goed/beter, hopelijk vanavond nog steeds en dan rennen. Morgen zwemmen en weer oefeningen in de gym.Er is niet echt een andere optie op 't momentquote:Op zondag 22 februari 2015 18:33 schreef wyccie het volgende:
MoBlo, als er iemand is die dat kan ben jij het wel. Wat jij allemaal kan met die rug van jou vind ik heel knap. Niet alleen je wilskracht om door te gaan met hardlopen, maar ook je geduld en discipline om je oefeningen te doen, en gas terug kunnen nemen.als ik geen gas terug neem lig ik weer letterlijk te creperen van de pijn. Heb iets teveel met die rug nog gedaan wat niet heel verstandig was, dus moet er nu voor goedmaken. Heb 'n 24-wekenschema voor m'n 30-miler, en als het die op Nieuwjaarsdag wordt heb ik nog even om sterker te worden!
Ja doei.![]()
Hoe awesome begin van het jaar zou dat zijn!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
quote:Op maandag 23 februari 2015 09:52 schreef La_Tramposa het volgende:
Hoe awesome begin van het jaar zou dat zijn!met een loop/groep die echt awesome en super supportive (en vrij kleinschalig) is
![]()
Ja doei.![]()
Ik loop op vier verschillende paren (voor vier keer per week). Niet alleen voor het herstel van de schoen, maar ook om niet al teveel aan één schoen te wennen. Ik heb het idee dat mijn voet/enkel er sterker van wordt als ik verschillende typen schoenen afwissel. Ook met het soort training (weg, baan, interval, duurloop, ) of wedstrijd wisselt het welke schoen ik draag.quote:Op maandag 23 februari 2015 09:44 schreef McTwente het volgende:
[..]
Die schoenen snap ik beter, in mijn herinnering heb ik ook wel eens wat gelezen over herstel van de schoen zelf (48 uur of zo geloof ik) en het "wennen" aan een bepaalde schoen. Voor het lopen is het beter om niet altijd op één paar schoenen te lopen, omdat een ander model je voeten weer wat anders belast. In mijn geval zou alleen lopen op de beide paren NB dus ook niet handig zijn, maar ik heb dus ook nog een paar Brooks ter afwisseling. Ik leg het misschien niet helemaal duidelijk uit zo, maar dat is volgens mij de gedachte achter meerdere paren schoenen...![]()
Daarnaast vind ik het gewoon leuk om veel schoenen te hebben![]()
Ja, fijn, nu wil ik écht écht écht nieuwe schoenenquote:Op maandag 23 februari 2015 09:54 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Ik loop op vier verschillende paren (voor vier keer per week). Niet alleen voor het herstel van de schoen, maar ook om niet al teveel aan één schoen te wennen. Ik heb het idee dat mijn voet/enkel er sterker van wordt als ik verschillende typen schoenen afwissel. Ook met het soort training (weg, baan, interval, duurloop, ) of wedstrijd wisselt het welke schoen ik draag.![]()
Daarnaast vind ik het gewoon leuk om veel schoenen te hebben![]()
!
Ja doei.![]()
Hmm nu ga ik door jullie toch weer twijfelen of ik niet een ander soort schoen erbij moet kopen ipv weer dezelfde
Same here, en een mailtje van Sportshoes met een kortingscode van 10% is bijna voldoende om te gaan shoppen...quote:Op maandag 23 februari 2015 09:56 schreef La_Tramposa het volgende:
Hmm nu ga ik door jullie toch weer twijfelen of ik niet een ander soort schoen erbij moet kopen ipv weer dezelfdeMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Je hebt geen keuze. Je moetquote:Op maandag 23 februari 2015 09:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, fijn, nu wil ik écht écht écht nieuwe schoenen![]()
!
![]()
![]()
Met dat eerste punt ben ik het helemaal eens.quote:Op maandag 23 februari 2015 09:48 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja maar dat uitdampen/herstellen van de schoen valt echt wel mee voor een beginner die in het begin 3x in de week 20 minuten loopt.
En dat laatste argument kun je ook andersom gebruiken; als je op verschillende schoenen verschillend belast wordt, kan dat ook weer juist tot pijntjes lijden omdat je niet genoeg gewend kunt raken aan één van beiden.
Ik vind het in ieder geval niet echt aanmoedigend om mensen voor te houden dat ze 500-600 euro moeten uitgeven voordat ze uberhaupt kunnen beginnen aan hardlopen, wat voor de meesten dan neer zal komen op 8x 1 minuutje rennen in het begin. Dan is de drempel wel erg hoog.
En de gedachte achter het tweede punt is volgens mij, dat je voeten niet "lui" worden door ze elke keer iets anders te belasten. En natuurlijk zijn mijn beide hardloopschoenen antipronatie met ongeveer dezelfde drop. VFF's naast mijn normale schoenen is vragen om problemen. Ik vergelijk het maar met trailen: enerzijds is het heel goed voor je enkels, omdat je lichaam de oneffenheden moet corrigeren. Anderzijds is de kans dat je een keer omzwikt of wegglijdt groter dan op asfalt. En dat kan juist weer leiden tot blessures.
En ik sluit me wel aan bij de gedachte dat je mensen niet het idee moet geven dat ze meteen bakken met geld moeten investeren, zoals ook bij dat televisieprogramma over "hoe goedkoop is hardlopen nu eigenlijk?" met hun peperdure A-merken en inschrijfgeld van de (duurdere) marathons.![]()
Geen idee, ik weet niet zo goed hoe ik anders moet ademhalen.quote:Soms adem ik idd wat te snel, en kalmeer mezelf dan om door de neus in te ademen en door mijn mond weer uit.
![]()
Aan de andere kant: ik ken ook genoeg mensen die gewoon één paar hebben en daar zonder problemen altijd op lopen.Dank je. Het ging wel lekker jaquote:Op maandag 23 februari 2015 09:58 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Goed gelopen gisteren, trouwens!![]()
![]()
Ik durf nog geen nieuwe schoenen te kopen, beetje bang dat ik het over een paar weken misschien toch niet zo leuk meer vind.Ik loop nu eigenlijk op te oude schoenen.. Denk dat als ik dit schema heb afgerond ik dan maar nieuwe schoenen ga halen. Dan kan ik in ieder geval 5km achter elkaar lopen.
Nee, verder ging het wel, alleen heel erg misselijk. Gelijk bij thuiskomst maag geleegd, daarna ben ik gaan douchen (dat ging redelijk goed) en toen ben ik in bed gaan liggen. Toen de ergste misselijkheid weg was ben ik in slaap gevallen.Wel heel slap wakker geworden en enorme honger. 3 broodjes gegeten en een kom soep en toen was alles weer goed.quote:Op zondag 22 februari 2015 23:03 schreef Nirak het volgende:
[..]
Ik heb het ook een keer gehad, gewoon te ver gegaan toen denk ik.
Maar het kan ook een combi van heftige inspanning in combi met wat je gegeten hebt zijn. Sommige dingen liggen niet lekker op de maag bij inspanning.
Maar had je nog van wat anders laat behalve misselijk? Trillende handen, benen? Slap lichaam? En hoe kwam je bij na je inspanning? Overgeven en klaar of had het meer voeten in aarde om bij te komen?
Ik had voor het lopen van die noodles gegeten, misschien valt dat niet zo goed in combinatie met hardlopen..![]()
Vind je het nu al niet leuk dan?quote:Op maandag 23 februari 2015 10:04 schreef DeLuna het volgende:
e kopen, beetje bang dat ik het over een paar weken misschien toch niet zo leuk meer vind. Ik loop nu eigenlijk op te oude schoenen.. Denk dat als ik dit schema heb afgerond ik dan maar nieuwe schoenen ga halen. Dan kan ik in ieder geval 5km achter elkaar lopen.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Allemaal leuk en aardig, maar het eerste halfjaar dat ik liep deed ik dat met 1 paar schoenen.
Dat was genoeg investeren in iets waarvan je niet zeker weet of je het gaat volhouden.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Jawelquote:Op maandag 23 februari 2015 10:06 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Vind je het nu al niet leuk dan?Maar ik heb wel vaker zoiets, dan koop ik vanalles en dan uiteindelijk vind ik het niet meer leuk of ik kom er niet meer aan toe ofzo.
Tja uiteindelijk is 'kom ik er niet meer aan toe' natuurlijk gewoon een keuze. Je kan ook een dealtje sluiten met jezelf: je mag nieuwe schoenen kopen, maar dan moet je wel doortrainen tot minimaal een 10km wedstrijdquote:Op maandag 23 februari 2015 10:08 schreef DeLuna het volgende:
[..]
JawelMaar ik heb wel vaker zoiets, dan koop ik vanalles en dan uiteindelijk vind ik het niet meer leuk of ik kom er niet meer aan toe ofzo.
Klopt. Nu is het ook heel anders omdat ik niet meer zwem, dus ik verwacht het nu veel langer vol te houden dan destijds.quote:Op maandag 23 februari 2015 10:09 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Tja uiteindelijk is 'kom ik er niet meer aan toe' natuurlijk gewoon een keuze. Je kan ook een dealtje sluiten met jezelf: je mag nieuwe schoenen kopen, maar dan moet je wel doortrainen tot minimaal een 10km wedstrijd
Ik ben niet echt voluit gegaan, heb rustig gelopen (7:34 per km) omdat ik verder wilde ipv sneller.quote:Op zondag 22 februari 2015 23:57 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Ben je harder gegaan dan normaal, grotere afstand? Heb het zelf 1 keer gehad dat ik echt beroerd was na het rennen, nadat ik 10km gelopen had terwijl ik normaal alleen 5 deed. Als je echt vol gaat kan ik me wel voorstellen dat het gebeurd...
Verder inderdaad eten, of gebrek eraan, 'algeheel; gevoel' op dat moment... Zou me er niet te veel zorgen over maken als dit 'een keer' gebeurt. Als het vaker gebeurt train je te hard (maar dat moet je dan toch zelf wel in de gaten hebben lijtk me) of zou ik misschien eens naar de huisarts oid gaan voor een bloedtest ofzo? Just in case...
Ik maak me er niet heel druk om hoor, was meer benieuwd of zoiets bij inspanning kon horen. Maar het zal de combi van gek eten en inspanning wel zijn.
Ben kind aan huis bij de HA en ziekenhuis (helaas), dus lichamelijk weet ik dat dat het niet is.
McTwente, nice shoes!![]()
![]()
quote:Op maandag 23 februari 2015 09:56 schreef La_Tramposa het volgende:
Hmm nu ga ik door jullie toch weer twijfelen of ik niet een ander soort schoen erbij moet kopen ipv weer dezelfdeJullie moeten natuurlijk vooral doen waar je jezelf prettig bij voelt. Zoveel mensen, zoveel meningen...quote:Op maandag 23 februari 2015 09:57 schreef Guard het volgende:
[..]
Same here, en een mailtje van Sportshoes met een kortingscode van 10% is bijna voldoende om te gaan shoppen...![]()
Pfff. Na een onrustige nacht dacht ik een korte ronde interval te gaan doen. Omdat het lekker begon toch maar voor mijn volle ronde gegaan. Nu zit ik wel even te knikkenbollen, maar nog steeds wel een lekker gevoel. Verval tussen eerste kilometer en de laatste kilometers is alleen wel erg groot. Ik vraag me af of ik dan überhaupt nog iets train.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life is what you make it.![]()
Het hoort er dus niet bij. Goed in de gaten houden dus.quote:Op maandag 23 februari 2015 10:14 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
[..]
Ik ben niet echt voluit gegaan, heb rustig gelopen (7:34 per km) omdat ik verder wilde ipv sneller.
Ik maak me er niet heel druk om hoor, was meer benieuwd of zoiets bij inspanning kon horen. Maar het zal de combi van gek eten en inspanning wel zijn.
Ben kind aan huis bij de HA en ziekenhuis (helaas), dus lichamelijk weet ik dat dat het niet is.
McTwente, nice shoes!![]()
![]()
Ik ben niet koopziek of zo hoorquote:Op maandag 23 februari 2015 13:01 schreef McTwente het volgende:
[..]
[..]
Jullie moeten natuurlijk vooral doen waar je jezelf prettig bij voelt. Zoveel mensen, zoveel meningen...Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
http://news.disneylandpar(...)lf-marathon-in-2016/
Jaaa![]()
Gewoon een halve marathon in Disneyland Parijs
![]()
Laat me raden. Veel geld betalen en vroeg opstaan.quote:Op maandag 23 februari 2015 13:05 schreef DeLuna het volgende:
http://news.disneylandpar(...)lf-marathon-in-2016/
Jaaa![]()
Gewoon een halve marathon in Disneyland Parijs
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik zit momenteel een beetje in een vormdip geloof ikStill running, maar de laatste twee weken gaan de loopjes met de nodige pijn en moeite. Afgelopen week slechts twee loopjes gedaan van respectievelijk 5 en 6 km, en bij de laatste loop van afgelopen donderdag kwamen wat pijntjes naar boven in de schenen en bovenbenen. Dus toen heb ik maar naar m'n lichaam geluisterd en rust gehouden tot vandaag, met de hoop dat het allemaal weer de goede kant op zou gaan. Vanochtend een duurloop gedaan van 10 kilometer, maar het loopt nog steeds zwaar
De eerste 5 kilometers een avg. pace van 6:52 daar waar ik normaal tijdens een duurloop rond 6:37 zit. Ik vind dat zelf best een groot verschil.
Ik vrees dus dat ik m'n eerste vormdip te pakken heb sinds afgelopen september, toen ik begonnen ben met 3x per week hardlopen. Dat maakt het daadwerkelijk de deur uit gaan momenteel ook iets lastiger .. Over twee weken heb ik namelijk een 10km wedstrijd gepland staan, waar ik een aanval zou doen op mijn PR van 58:19. Maar als dat zo gaat als vandaag mag ik blij zijn dat ik onder het uur finish![]()
Enfin, niet miepen maar ...
http://app.endomondo.com/workouts/476197958/18161294'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'![]()
Deze periodes horen er ook bij, helaas. Gewoon rustig blijven...zo lang je naar je lichaam luistert, komt het vanzelf weer goedquote:Op maandag 23 februari 2015 13:24 schreef trolley het volgende:
![]()
Ik zit momenteel een beetje in een vormdip geloof ikStill running, maar de laatste twee weken gaan de loopjes met de nodige pijn en moeite. Afgelopen week slechts twee loopjes gedaan van respectievelijk 5 en 6 km, en bij de laatste loop van afgelopen donderdag kwamen wat pijntjes naar boven in de schenen en bovenbenen. Dus toen heb ik maar naar m'n lichaam geluisterd en rust gehouden tot vandaag, met de hoop dat het allemaal weer de goede kant op zou gaan. Vanochtend een duurloop gedaan van 10 kilometer, maar het loopt nog steeds zwaar
De eerste 5 kilometers een avg. pace van 6:52 daar waar ik normaal tijdens een duurloop rond 6:37 zit. Ik vind dat zelf best een groot verschil.
Ik vrees dus dat ik m'n eerste vormdip te pakken heb sinds afgelopen september, toen ik begonnen ben met 3x per week hardlopen. Dat maakt het daadwerkelijk de deur uit gaan momenteel ook iets lastiger .. Over twee weken heb ik namelijk een 10km wedstrijd gepland staan, waar ik een aanval zou doen op mijn PR van 58:19. Maar als dat zo gaat als vandaag mag ik blij zijn dat ik onder het uur finish![]()
Enfin, niet miepen maar ...
http://app.endomondo.com/workouts/476197958/18161294
Ja helaas wel inderdaad. Ik begrijp het alleen niet zo, want met dit weer zoals vandaag is hardlopen gewoonquote:Op maandag 23 februari 2015 13:26 schreef YUR het volgende:
[..]
Deze periodes horen er ook bij, helaas. Gewoon rustig blijven...zo lang je naar je lichaam luistert, komt het vanzelf weer goed, en zou het toch geen moeite hoeven kosten om een lekker rondje te hobbelen. Maar inderdaad blijven luisteren naar m'n lichaam is in deze periode wel essentieel, daar lopen genoeg levende bewijzen van rond hier in dit topic
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'![]()
Wolve, zou je dit aan de WLWW willen toevoegen? Thanks!
1
2[b]3 oktober 2015 - [url=http://www.marathonzeeland.nl/]Kustmarathon (Burgh Haamstede - Zoutelande[/url][/b]
[*] YUR - MarathonF means you're fucked![]()
Ik vind het niet zo'n groot verschil hoor.. Het is een duurloop dus snelheid maakt niet eens veel uit!quote:Op maandag 23 februari 2015 13:24 schreef trolley het volgende:
beetje in een vormdip geloof ik Still running, maar de laatste twee weken gaan de loopjes met de nodige pijn en moeite. Afgelopen week slechts twee loopjes gedaan van respectievelijk 5 en 6 km, en bij de laatste loop van afgelopen donderdag kwamen wat pijntjes naar boven in de schenen en bovenbenen. Dus toen heb ik maar naar m'n lichaam geluisterd en rust gehouden tot vandaag, met de hoop dat het allemaal weer de goede kant op zou gaan. Vanochtend een duurloop gedaan van 10 kilometer, maar het loopt nog steeds zwaar De eerste 5 kilometers een avg. pace van 6:52 daar waar ik normaal tijdens een duurloop rond 6:37 zit. Ik vind dat zelf best een groot verschil.
Ik vrees dus dat ik m'n eerste vormdip te pakken heb sinds afgelopen september, toen ik begonnen ben met 3x per week hardlopen. Dat maakt het daadwerkelijk de deur uit gaan momenteel ook iets lastiger .. Over twee weken heb ik namelijk een 10km wedstrijd gepland staan, waar ik een aanval zou doen op mijn PR van 58:19. Maar als dat zo gaat als vandaag mag ik blij zijn dat ik onder het uur finishIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ga je kijken welke zwaarder is?quote:Op maandag 23 februari 2015 13:56 schreef YUR het volgende:
[ code verwijderd ]
Nee, ik vond het vorig jaar zo leuk om te kijken, dat ik m nu ook zelf een keertje moet lopenquote:
Geen idee maar ik heb mij aangemeld voor meer informatie.quote:Op maandag 23 februari 2015 13:10 schreef pijll het volgende:
[..]
Laat me raden. Veel geld betalen en vroeg opstaan.
Das ook een goede redenquote:Op maandag 23 februari 2015 14:00 schreef YUR het volgende:
[..]
Nee, ik vond het vorig jaar zo leuk om te kijken, dat ik m nu ook zelf een keertje moet lopen
Vanavond bij voetbalvereniging waar ik lid ben een ledencontactavond waar Jan van Staa (scout FC Twente) en Ingrid Prigge hun verhaal komen doen. Ben wel erg benieuwd wat ze te vertellen hebben.![]()
Staat genoteerd!quote:Op maandag 23 februari 2015 13:56 schreef YUR het volgende:
3 oktober 2015 - Kustmarathon (Burgh Haamstede - Zoutelande
• YUR - Marathon
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Nu niet meer.quote:Op maandag 23 februari 2015 14:22 schreef YUR het volgende:
[..]
Thanks! En ik zie nu dat er een fout in zat...sorryNT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Toen ik nog voetbalde zou ik niet zo geďnteresseerd zijn in het verhaal van een (top) lange afstandsloper. Nu natuurlijk wel, maar ik vraag me af of een voetbalvereniging de juiste doelgroep hiervoor is. Of worden vaker "andere" sporters uitgenodigd?quote:Op maandag 23 februari 2015 14:12 schreef Voccar het volgende:
Vanavond bij voetbalvereniging waar ik lid ben een ledencontactavond waar Jan van Staa (scout FC Twente) en Ingrid Prigge hun verhaal komen doen. Ben wel erg benieuwd wat ze te vertellen hebben.![]()
![]()
Ik hoop op een fijne CPC. Mijn rug is volledig ingestort na 1 dag skiën. En linkerarm bijna ontwricht. Dus
![]()
Dan maar "die hände zum himmel"![]()
![]()
It gets betterquote:Op maandag 23 februari 2015 14:40 schreef Quoi het volgende:
Ik hoop op een fijne CPC. Mijn rug is volledig ingestort na 1 dag skiën. En linkerarm bijna ontwricht. Dus
![]()
Dan maar "die hände zum himmel"
Daar hoef je niet voor te lopen. TbtS is zwaarder.quote:Wolve, kun je mij er ook bij zetten? Blijkbaar zijn we eruit gehaald ergens.quote:Op maandag 23 februari 2015 13:56 schreef YUR het volgende:
[ code verwijderd ]Vond ik ook leuk!quote:Op maandag 23 februari 2015 14:00 schreef YUR het volgende:
[..]
Nee, ik vond het vorig jaar zo leuk om te kijken, dat ik m nu ook zelf een keertje moet lopenZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
En je staat er mooi op, in het filmpje op de sitequote:Op maandag 23 februari 2015 14:49 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Daar hoef je niet voor te lopen. TbtS is zwaarder.
[..]
Wolve, kun je mij er ook bij zetten? Blijkbaar zijn we eruit gehaald ergens.
[..]
Vond ik ook leuk!
Huh?quote:Op maandag 23 februari 2015 14:52 schreef YUR het volgende:
[..]
En je staat er mooi op, in het filmpje op de siteZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
quote:Op maandag 23 februari 2015 14:49 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Wolve, kun je mij er ook bij zetten? Blijkbaar zijn we eruit gehaald ergens.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Dan is het met recht een mosselfilmpje...quote:Op maandag 23 februari 2015 14:52 schreef YUR het volgende:
[..]
En je staat er mooi op, in het filmpje op de site
Man, ik ben zo scherp op maandagquote:Op maandag 23 februari 2015 15:01 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Dat was me nog nooit opgevallen, dat ik daar in zit.
Ik zou paar jaar geleden daar ook niet zo in geďnteresseerd zijn. Er worden wel vaker andere sporters uitgenodigd. Vind het wel logisch om naast iemand uit andere sport ook iemand uit de voetbal uit te nodigen.quote:Op maandag 23 februari 2015 14:26 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Toen ik nog voetbalde zou ik niet zo geďnteresseerd zijn in het verhaal van een (top) lange afstandsloper. Nu natuurlijk wel, maar ik vraag me af of een voetbalvereniging de juiste doelgroep hiervoor is. Of worden vaker "andere" sporters uitgenodigd?![]()
Gisteren heb ik dus de Utrechtse Heuvelrug Trail (UHT) gelopen met vier andere lopers, ongeveer een maand nadat enkele anderen hier dit al hebben gedaan. Hieronder een verslag:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.TL; DR: trailen is stiekem best leuk.De UHT is een aanrader. Het parcours was modderig, we hebben als groep veel lol gehad. En verder: lees het verslag gewoon!
![]()
En uiteraard de log, want anders telt hij niet mee: UHT![]()
Gaaaaf zeg die UHT. Is de route eigenlijk uitgezet met bordjes en zo?
Lijkt mij ook wel echt gaaf om een keer te doen. Misschien nog wel liever in mijn eentje dan met een groep, ik zou niet goed weten waar ik 3 uur lang over moet praten en dat leidt ook zo af van de natuur en het lopen
Ingrid Priggequote:Op maandag 23 februari 2015 14:12 schreef Voccar het volgende:
Zij loopt nog steeds alle broekies er uit met haar 51 jaar. Ik kan me zo geen snellere Twentse loopster bedenken.![]()
quote:Op donderdag 19 februari 2015 14:11 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat het geen wedstrijd is en een trail maakt toch niet zoveel uit?Dan kun je lekker van de omgeving genieten en ondertussen evt wat kletsen. En het is per definitie een trail omdat er geen asfalt in een natuurgebied ligt. En moet je bowlen om 11 uur 's ochtends?
Hmmmm.quote:Op maandag 23 februari 2015 16:00 schreef La_Tramposa het volgende:
Lijkt mij ook wel echt gaaf om een keer te doen. Misschien nog wel liever in mijn eentje dan met een groep, ik zou niet goed weten waar ik 3 uur lang over moet praten en dat leidt ook zo af van de natuur en het lopen
Ik ga de UHT binnenkort ook eens doen. Als het een paar weken niet geregend heeft.![]()
Er staat evtquote:Op maandag 23 februari 2015 16:10 schreef pijll het volgende:
[..]
[..]
Hmmmm.
Ik ga de UHT binnenkort ook eens doen. Als het een paar weken niet geregend heeft.
De route staat op de website. Er zijn diverse mogelijkheden om deze te volgen. De twee waarschijnlijk meest gebruikte zijn via het gpx bestand (wat wij ook hebben gedaan, één van de loopsters had zo'n handheld GPS apparaat mee) of via de geprinte routebeschrijving. Er zijn geen bordjes onderweg, ik denk ook niet dat dat zou werken aangezien het klassement loopt van 1 november 2014 tot en met 28 februari 2015.quote:Op maandag 23 februari 2015 16:00 schreef La_Tramposa het volgende:
Lijkt mij ook wel echt gaaf om een keer te doen. Misschien nog wel liever in mijn eentje dan met een groep, ik zou niet goed weten waar ik 3 uur lang over moet praten en dat leidt ook zo af van de natuur en het lopenNatuurlijk niet! Er werd natuurlijk wel gepraat onderweg, op één na kende ik de andere lopers ook al. En de fietsster zelfs heel goed.quote:Op maandag 23 februari 2015 16:07 schreef motorbloempje het volgende:
In een groep lopen betekent, godzijdank,niet dat je de hele tijd moet praten! Toch?
Maar er werd ook genoeg gelopen zonder dat er gepraat werd. Je loopt ook een deel door stiltegebied en daar hebben we ook rekening mee gehouden. En verder geldt ook: hoe vermoeider, hoe minder geklets.![]()
Aanrader om te doen! En een tijdje geen regen maakt het wel prettiger om er te lopen. Al hoort modder er volgens een medeloper bij: "als er geen modder is, is het ook geen trail".quote:Op maandag 23 februari 2015 16:10 schreef pijll het volgende:
[..]
[..]
Hmmmm.
Ik ga de UHT binnenkort ook eens doen. Als het een paar weken niet geregend heeft.![]()
![]()
Leuk verslagje McTwente.
Ik heb al een balletje opgegooid wanneer we een "mooi weer UHT" gaan lopen, want met sneeuw en regen en modder is ook heel leuk natuurlijk maar ik ben toch ook wel erg benieuwd naar de route als het mooi groen is en zo...Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Dat het klassement alleen in de winter geldt betekent toch niet dat er geen bordjes kunnen staan?Maar goed als je dus ultratrailpunten wilt bemachtigen moet je voor 28 februari een GPXje klussen begrijp ik
Het zou mooi zijn als er markeringen komen, maar ja dat kost geld enzo., zeker de permanente markeringquote:Op maandag 23 februari 2015 16:32 schreef La_Tramposa het volgende:
Dat het klassement alleen in de winter geldt betekent toch niet dat er geen bordjes kunnen staan?Maar goed als je dus ultratrailpunten wilt bemachtigen moet je voor 28 februari een GPXje klussen begrijp ik
Je kunt alleen een paar schoenen verdienen in het algemene winterklassement (en trail-roem natuurlijk) en voor de beste maandprestatie is er een muts.
Voor de rest kan je natuurlijk ook buiten het klassement tijdsvak lopen, gewoon lekker genieten zonder prijzen.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
My point exactly.quote:Op maandag 23 februari 2015 16:30 schreef McTwente het volgende:
[..]
Aanrader om te doen! En een tijdje geen regen maakt het wel prettiger om er te lopen. Al hoort modder er volgens een medeloper bij: "als er geen modder is, is het ook geen trail".![]()
Leuk verslag en dito foto's McT. Mooie omgeving om te lopen. Jammer van de modder en de diepe plassen, daar kun je niet serieus doorheen hardlopen.![]()
Ik houd me aanbevolen!quote:Op maandag 23 februari 2015 16:30 schreef Guard het volgende:
Leuk verslagje McTwente.
Ik heb al een balletje opgegooid wanneer we een "mooi weer UHT" gaan lopen, want met sneeuw en regen en modder is ook heel leuk natuurlijk maar ik ben toch ook wel erg benieuwd naar de route als het mooi groen is en zo...
*schrapt zijn voornemen om dit jaar geen afstanden meer te lopen langer dan een HM, met eventuele uitzondering voor de LTM*![]()
Pfffffherinner me eraan dat ik nooit meer in de club gooi of er mensen een kortere loop willen doen op een relatief makkelijk tempo, want nu gaan er mensen mee die écht nog véél langzamer lopen, en iedereen zegt iedereen dat iedereen 'wel mee kan'
en nu loop ik straks op een tempo dat ik niet echt fijn vind
Maargoed, het wordt vast gezellig!
Ja doei.![]()
Landgoed Twente Marathon.quote:
Een wedstrijd waar je mij dus nooit zal vinden. Hij komt door Denekamp, en daar ben ik vroeger eens het kanaal in gefietst.![]()
Een marathon ren je meestal niet dronken. Tenzij je de MdV doet, uiteraard!quote:Op maandag 23 februari 2015 18:10 schreef pijll het volgende:
[..]
Landgoed Twente Marathon.
Een wedstrijd waar je mij dus nooit zal vinden. Hij komt door Denekamp, en daar ben ik vroeger eens het kanaal in gefietst.Ja doei.![]()
Ik was toen een jaar of 10, en niet dronkenquote:Op maandag 23 februari 2015 18:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Een marathon ren je meestal niet dronken. Tenzij je de MdV doet, uiteraard!
MdV? Bedoel je de MdM? Die staat wel op mijn lijstje!![]()
quote:Op maandag 23 februari 2015 18:24 schreef pijll het volgende:
[..]
Marathon du Medoc. Waar de drankposten nog echte drankposten zijnwijn
Deze week alleen maar bier en schnitzels voor mij. Ik wil de UHT nog wel een keer alleen lopen. Het is heel mooi allemaal maar die "verplichte" pauzes haalde mij wel een beetje uit het ritme. En ik was ook wel een beetje slecht voorbereid
.
![]()
Zodra het een tijdje droog is geweest dan ga ik die UHT ook proberen.
(En als ik weer op niveau ben).![]()
De CPC is al over minder dan 2 wekenDus de Salland Trail al over minder dan 3
![]()
Ik vond de UHT eerlijk gezegd een beetje tegenvallen qua parcours
Maar dat kan ook komen doordat ik zo ongeveer mn slechtste dag van het jaar had daar...F means you're fucked![]()
Gewoon de A12 volgen, over de vluchtstrookquote:Op maandag 23 februari 2015 19:18 schreef Mr.B. het volgende:
Die UHT wil ik alleen doen als ze er een mooi, snel stuk asfalt aanleggenF means you're fucked![]()
Ik wil er natuurlijk wel een stukje natuurbeleving bij. Auto'squote:Op maandag 23 februari 2015 19:25 schreef YUR het volgende:
[..]
Gewoon de A12 volgen, over de vluchtstrook![]()
![]()
Jij gaat veel te hard voor natuurbelevingquote:Op maandag 23 februari 2015 19:32 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Ik wil er natuurlijk wel een stukje natuurbeleving bij. Auto'sF means you're fucked![]()
Zo weer terug van de training!![]()
Deze keer 4x9 min. Het ging goed, knie voelde ik af en toe maar niet hinderlijk. Maarja weer die kuit he. Dit x bij de 2e interval, die wel afgemaakt en in de pauze gestrekt en goed uitgelopen.Van de trainer mag ik hem niet meer uitlopen als her niet gaat... Dus bij de 3e x stopte ik de laatste 1,5 minuut om ff te strekken en toen weer verder gerend. Laatste interval ging wel oke
maar die laatste minuut was een hel... Afijn volgens trainer moet ik t zo doen en dan is het over 1-2 weken weg.
Linkje(met wandelen en warmingupdribbelll)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
op zich geen slecht idee, maar mijn hardloopagenda zit al behoorlijk vol tot aan de MVB.quote:Op maandag 23 februari 2015 19:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:
UHT![]()
Ik wil 'm in de aanloop naar de MVB nog wel een keer lopen!
Eigenlijk ben ik gaan hardlopen omdat ik natuur zo haatquote:Op maandag 23 februari 2015 19:34 schreef YUR het volgende:
[..]
Jij gaat veel te hard voor natuurbeleving![]()
Ik ben in Zoetermeer gaan wonen om die reden.quote:Op maandag 23 februari 2015 19:56 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Eigenlijk ben ik gaan hardlopen omdat ik natuur zo haat![]()
Peoples. Ik had van de week een discussie met mijn vader over het opbouwen naar een halve marathon. Ik ga de halve van Enschede lopen 19 april. In 2013 heb ik dit één keer eerder gedaan, toen ben ik gefinished in 2:00:42. Helaas net niet de 2 uur gehaald omdat ik onderweg heel gemeen kramp kreeg in de voet![]()
Hoe dan ook. Ik wil de HM nu graag ietsje sneller lopen (wil mikken op 1:55) en om energie 'over te houden' ben ik van plan om de duurloop op te bouwen tot een km of 25, in het weekend van Pasen. Gisteren heb ik 21 km gelopen en dat gaat prima. Rustige DL, vriendinnetje mee op de fiets, veel kletsen onderweg. D'n oude heer meent echter dat deze opbouw er voor gaat zorgen dat ik te veel belast en daardoor niet ok ga lopen tijdens de HM? Voor de gehele picture: ik loop 3-4x per week; weekend de DL, doordeweeks 1x interval met een omvang van 7-8 km ish en 1x loopje met wat tempo met een omvang van 10-12km en wanneer ik zin/tijd heb loop ik nog een rustig, klein rondje van 5 omdat het zo lekker is.
Hoe denken jullie hier over? Zit ik wel/niet op de goede weg?Fear is the path to the Dark Side.![]()
Het zou verstandig zijn om om de 3 a 4 weken een "rustweek" in te plannen. Paar korte duurloopjes, geen interval of lange trainingen.quote:Op maandag 23 februari 2015 19:59 schreef Artoo het volgende:
Peoples. Ik had van de week een discussie met mijn vader over het opbouwen naar een halve marathon. Ik ga de halve van Enschede lopen 19 april. In 2013 heb ik dit één keer eerder gedaan, toen ben ik gefinished in 2:00:42. Helaas net niet de 2 uur gehaald omdat ik onderweg heel gemeen kramp kreeg in de voet![]()
Hoe dan ook. Ik wil de HM nu graag ietsje sneller lopen (wil mikken op 1:55) en om energie 'over te houden' ben ik van plan om de duurloop op te bouwen tot een km of 25, in het weekend van Pasen. Gisteren heb ik 21 km gelopen en dat gaat prima. Rustige DL, vriendinnetje mee op de fiets, veel kletsen onderweg. D'n oude heer meent echter dat deze opbouw er voor gaat zorgen dat ik te veel belast en daardoor niet ok ga lopen tijdens de HM? Voor de gehele picture: ik loop 3-4x per week; weekend de DL, doordeweeks 1x interval met een omvang van 7-8 km ish en 1x loopje met wat tempo met een omvang van 10-12km en wanneer ik zin/tijd heb loop ik nog een rustig, klein rondje van 5 omdat het zo lekker is.
Hoe denken jullie hier over? Zit ik wel/niet op de goede weg?
Voor de rest ziet je schema er niet verkeerd uitMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik had ook erg last van mijn kuit, maar ik doe nu sinds een week of 2 iedere dag een eenvoudige oefening onder de douche: 10 seconden op je tenen, 10 seconden rust en dat een keer of 6-10. En verdomd, sindsdien totaal geen last meer! Wellicht handig? Of kijk eens hier: http://www.runinfo.nl/spierversterkendeoefeningen.htmquote:Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Bedankt, daar had ik niet aan gedacht. Even een stapje terug komt eigenlijk precies goed uit in deze drukke week.quote:Op maandag 23 februari 2015 20:01 schreef Guard het volgende:
[..]
Het zou verstandig zijn om om de 3 a 4 weken een "rustweek" in te plannen. Paar korte duurloopjes, geen interval of lange trainingen.
Voor de rest ziet je schema er niet verkeerd uit
Fear is the path to the Dark Side.![]()
Het is op zich niet nodig voor een HM om een duurloop van meer dan een km 17/18 of zo te doen (of eigenlijk een duurloop met een lengte in tijd als je beoogde HM-tijd) Maar als je het goed opbouwt en je die km's zonder problemen kunt lopen, dan is daar niets mis mee.quote:Op maandag 23 februari 2015 19:59 schreef Artoo het volgende:
Hoe denken jullie hier over? Zit ik wel/niet op de goede weg?
Verder wat Guard zegt over rustweken. Ik zou dan het aantal en soort trainingen en de intensiteit gelijkhouden, maar de duur daarvan een stuk inkorten![]()
Thanks! Had er al veel gekregen, maar ik zal het eens uitproberenquote:Op maandag 23 februari 2015 20:04 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik had ook erg last van mijn kuit, maar ik doe nu sinds een week of 2 iedere dag een eenvoudige oefening onder de douche: 10 seconden op je tenen, 10 seconden rust en dat een keer of 6-10. En verdomd, sindsdien totaal geen last meer! Wellicht handig? Of kijk eens hier: http://www.runinfo.nl/spierversterkendeoefeningen.htm![]()
![]()
Maak je geen zorgen, sportkleding is elastisch!
Welkom, 44rdbei
Ik heb geen sportkleding, die moet ik dus eerst gaan kopen...quote:Op maandag 23 februari 2015 20:55 schreef Guppyfriend het volgende:
Maak je geen zorgen, sportkleding is elastisch!
Welkom, 44rdbei![]()
Komt goedquote:Op maandag 23 februari 2015 20:57 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Ik heb geen sportkleding, die moet ik dus eerst gaan kopen...kun je gewoon bij elke sportzaak kopen. Schoenen zijn het belangrijkste onderdeel
Staan op de lijst.quote:Op maandag 23 februari 2015 21:00 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Komt goedkun je gewoon bij elke sportzaak kopen. Schoenen zijn het belangrijkste onderdeel
voor de rest moet ik iets van een sportbroek en een shirt kopen....
best te overzien...
Donderdagavond = koopavond.
en dan kan ik zaterdagochtend beginnen...
Als ik dan nog durf...![]()
Dit inderdaad. Minder kilometers lopen. Die 25kilometer gewoon helemaal niet doen, want dat heb je nergens voor nodig. Gewoon lekker nog een paar relaxte duurloopjes doen van een kilometer of 15, 16. Twee of drie weken ervoor nog een keer een kilometer of 18 en dan lekker terugschroeven naar nog minder. Ofzo. Ik zou als je echt puur voor een snelle tijd wil gaan daar in de week ervoor alleen nog op maandag of dinsdag wat lopen. Verder niet meer.quote:Op maandag 23 februari 2015 20:45 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Het is op zich niet nodig voor een HM om een duurloop van meer dan een km 17/18 of zo te doen (of eigenlijk een duurloop met een lengte in tijd als je beoogde HM-tijd) Maar als je het goed opbouwt en je die km's zonder problemen kunt lopen, dan is daar niets mis mee.
Verder wat Guard zegt over rustweken. Ik zou dan het aantal en soort trainingen en de intensiteit gelijkhouden, maar de duur daarvan een stuk inkortenZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Natuurlijk wel! Zo ben ik ook begonnen!quote:Op maandag 23 februari 2015 21:04 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Staan op de lijst.
voor de rest moet ik iets van een sportbroek en een shirt kopen....
best te overzien...
Donderdagavond = koopavond.
en dan kan ik zaterdagochtend beginnen...
Als ik dan nog durf...
Tip om het vol te doen, kies een beginnersschema! Dan ga je niet te snel van start
Zo veel tegenstrijdige adviezenquote:Op maandag 23 februari 2015 21:05 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Minder kilometers lopen. Die 25kilometer gewoon helemaal niet doen, want dat heb je nergens voor nodig. Gewoon lekker nog een paar relaxte duurloopjes doen van een kilometer of 15, 16. Twee of drie weken ervoor nog een keer een kilometer of 18 en dan lekker terugschroeven naar nog minder. Ofzo. Ik zou als je echt puur voor een snelle tijd wil gaan daar in de week ervoor alleen nog op maandag of dinsdag wat lopen. Verder niet meer.Bij de vereniging waar ik liep destijds raadde wel aan om lekker ver te gaan, en dat werd me drie weken geleden in de zaak waar ik mijn nieuwe schoenen heb gekocht ook verteld. Het is zo lastig allemaal!
De week voor de HM rust houden had ik al wel bedacht, dat heb ik de vorige keer ook gedaan en dat beviel goed.
Maar, bedankt!Fear is the path to the Dark Side.![]()
wat ik gelezen heb beginnen met een kwartiertje en hardlopen en lopen afwisselen...quote:Op maandag 23 februari 2015 21:08 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Natuurlijk wel! Zo ben ik ook begonnen!
Tip om het vol te doen, kies een beginnersschema! Dan ga je niet te snel van start
Klinkt wel erg weinig...![]()
Weinig is goedquote:Op maandag 23 februari 2015 21:10 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
wat ik gelezen heb beginnen met een kwartiertje en hardlopen en lopen afwisselen...
Klinkt wel erg weinig...Heel rustig opbouwen. Dat is beter voor je hele systeem. 6x 1 minuut wandelen afwisselen met 1 minuutje rennen is in de eerste week echt al genoeg, als je helemaal vanaf 0 begint.
Fear is the path to the Dark Side.![]()
Je hoort overal wat anders, gewoon een kwestie van proberen.quote:Op maandag 23 februari 2015 21:10 schreef Artoo het volgende:
[..]
Zo veel tegenstrijdige adviezenBij de vereniging waar ik liep destijds raadde wel aan om lekker ver te gaan, en dat werd me drie weken geleden in de zaak waar ik mijn nieuwe schoenen heb gekocht ook verteld. Het is zo lastig allemaal!
De week voor de HM rust houden had ik al wel bedacht, dat heb ik de vorige keer ook gedaan en dat beviel goed.
Maar, bedankt!![]()
44rdbei., je wilt in het verkeerde jaargetijde beginnen.
De meesten hier zijn begonnen met als belangrijkste hulpmiddel de alles versluierende duisternis van een herfstavond
ja maar zo is er altijd wel een excuus...quote:Op maandag 23 februari 2015 21:12 schreef rechtsedirecte het volgende:
44rdbei., je wilt in het verkeerde jaargetijde beginnen.
De meesten hier zijn begonnen met als belangrijkste hulpmiddel de alles versluierende duisternis van een herfstavond
Daarnaast zie ik de mensen in mijn familie allemaal elk jaar iets dikker worden, ik wil de trend door breken.
oja en gisteren zei een collega tegen me dat ik in buikje begin te krijgen en ze had nog gelijk ook...
![]()
Dat had ik de eerste keer niet eens geredquote:Op maandag 23 februari 2015 21:10 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
wat ik gelezen heb beginnen met een kwartiertje en hardlopen en lopen afwisselen...
Klinkt wel erg weinig...Ik heb les 1 van Evy (zie ook de OP) gelopen en ik was op sterven na dood. Ik moest toen 3min rennen
ok, rustig beginnen dus....quote:Op maandag 23 februari 2015 21:11 schreef Artoo het volgende:
[..]
Weinig is goedHeel rustig opbouwen. Dat is beter voor je hele systeem. 6x 1 minuut wandelen afwisselen met 1 minuutje rennen is in de eerste week echt al genoeg, als je helemaal vanaf 0 begint.
ik was van plan om het park in de buurt te verkennen, gaat wel even duren voor ik het hele park verkend heb![]()
![]()
Maar op een gegeven moment wordt je park te kleinquote:Op maandag 23 februari 2015 21:17 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
ok, rustig beginnen dus....
ik was van plan om het park in de buurt te verkennen, gaat wel even duren voor ik het hele park verkend hebdan weet je dat je goed bezig bent!
44rdbei., veel succes en blijf je voortgang posten hier!!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
quote:Op maandag 23 februari 2015 21:21 schreef thelaudprince het volgende:
volgend jaar loop je ons er allemaal uit !![]()
Ik heb een paar topic teruggelezen, voorlopig niet....![]()
doe ikquote:Op maandag 23 februari 2015 21:20 schreef rechtsedirecte het volgende:
44rdbei., veel succes en blijf je voortgang posten hier!!![]()
![]()
Hee 44rdbei met buikje
Succes met beginnen.
Qua sportkleding: mocht je niet meteen veel willen uitgeven dan heeft h&m soms ook wel wat.
En effe naar een hardloopwinkel voor de schoenen. Die kijken hoe je loopt enzo.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ach, de mafkezen die marathons lopen of verder moet je even buiten beschouwing laten. Er zijn er ook die 3, 5, 10 etc km lopen.quote:Op maandag 23 februari 2015 21:23 schreef 44rdbei het volgende:
[..]![]()
Ik heb een paar topic teruggelezen, voorlopig niet....Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
5 moet op termijn haalbaar zijn.quote:Op maandag 23 februari 2015 21:25 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ach, de mafkezen die marathons lopen of verder moet je even buiten beschouwing laten. Er zijn er ook die 3, 5, 10 etc km lopen.![]()
Ik ben je aan het motiverenquote:Op maandag 23 februari 2015 21:23 schreef 44rdbei het volgende:
[..]![]()
Ik heb een paar topic teruggelezen, voorlopig niet....![]()
![]()
quote:Op maandag 23 februari 2015 21:26 schreef thelaudprince het volgende:
[..]
Ik ben je aan het motiverenoh word wel gewaardeerd hoor
.
![]()
Ik sprak net iemand op messenger die zijn dat dikke aardbeien juist het lekkerste zijn...
Oef, voor het eerst een hongerklopje gehad tijdens het lopen, dat was niet zo leuk. Tijdens het teruglopen van de zaaltraining, voelde me zo leeg en zo'n lege smaak in mijn mond en mijn benen voelden alsof er duizemd kilo beton in zat. In het begin probeerde ik er nog tegen te vechten, het is minder dan 4k dus ik dacht als ik doorloop ben ik in minder dan 20min thuis. Maar op een gegeven moment stortte mijn tempo steeds verder in. Enfin, blij dat ik thuis ben met eten voor mijn neus..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Je moet er alleen niet te veel van eten...quote:Op maandag 23 februari 2015 21:27 schreef rechtsedirecte het volgende:
Ik sprak net iemand op messenger die zijn dat dikke aardbeien juist het lekkerste zijn...![]()
Zijn moet natuurlijk zei zijn
ik ga ook zeker doorzettenquote:Op maandag 23 februari 2015 21:30 schreef YUR het volgende:
Welkom 44rdbei! Leuk dat je mee komt doen, we gaan je volgen![]()
![]()
44rbei, veel plezier en laat je niet afschrikken door die malloten die per se uren achter elkaar willen lopen. Die zijn ook ooit begonnen met kleine stukjes.![]()
Bedankt voor de tip.quote:Op maandag 23 februari 2015 21:24 schreef Murmeli het volgende:
Hee 44rdbei met buikje
Succes met beginnen.
Qua sportkleding: mocht je niet meteen veel willen uitgeven dan heeft h&m soms ook wel wat.
En effe naar een hardloopwinkel voor de schoenen. Die kijken hoe je loopt enzo.
Zit nog te twijfelen of ik zo'n hardloopbroek 'tight' ga kopen of gewoon een jogging broek...![]()
over 5 km's gesproken, ik ga er ook 1 of 2 doen dit jaar aangezien ik nog nooit een 5 heb gelopen in wedstrijdverband, zelfde met 10 EM![]()
tight +1quote:Op maandag 23 februari 2015 21:34 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip.
Zit nog te twijfelen of ik zo'n hardloopbroek 'tight' ga kopen of gewoon een jogging broek...![]()
Allereerst welkom, en leuk dat je ook wil beginnen met hardlopen!quote:Op maandag 23 februari 2015 21:34 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip.
Zit nog te twijfelen of ik zo'n hardloopbroek 'tight' ga kopen of gewoon een jogging broek...
Ik zou nu geen tight meer kopen. Met een beetje geluk kunnen we over een paar weken weer in de korte broek, en dan heb je die tight pas weer ergens eind oktober nodig.
Dus voor die paar weken zou ik lekker in een joggingbroek gaan lopen
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'![]()
maar een joggingbroek zou ik ook moeten kopen...quote:Op maandag 23 februari 2015 21:36 schreef trolley het volgende:
[..]
Allereerst welkom, en leuk dat je ook wil beginnen met hardlopen!
Ik zou nu geen tight meer kopen. Met een beetje geluk kunnen we over een paar weken weer in de korte broek, en dan heb je die tight pas weer ergens eind oktober nodig.
Dus voor die paar weken zou ik lekker in een joggingbroek gaan lopen
en ze zijn niet veel goedkoper, al denk ik dat ik me misschien wel wat prettiger voel in een jogging broek.
Het is trouwens best lang geleden dat ik voor het laatst heb gesport, ik weet eigenlijk niet waarom..
Forum Opties Forumhop: Hop naar: