JohnB52 | zaterdag 21 februari 2015 @ 16:42 | |
![]() Teams: - Ferrari - Force India - Lotus F1 Team - McLaren - Mercedes AMG - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Caterham F1 Team - Marussia F1 Team - Williams ![]() Chassis/Motor: Mercedes F1 W06 - Mercedes V6 turbo 44. Lewis Hamilton WDC 2008/2014 06. Nico Rosberg ![]() Chassis/Motor: RB11 - Renault V6 turbo 03. Daniel Ricciardo 26. Daniil Kvyat ![]() Chassis/Motor: Williams FW37 - Mercedes V6 Turbo 19. Felipe Massa 77. Valteri Bottas ![]() Chassis/Motor: Ferrari F15-T - Ferrari V6 05. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13 07. Kimi Räikkönen WDC 2007 ![]() Chassis/Motor: McLaren MP4-30 - Honda V6 Turbo 22. Jenson Button WDC 2009 14. Fernando Alonso WDC 2005/06 ![]() Chassis/Motor: Lotus E23 - Mercedes V6 Turbo 08. Romain Grosjean 13. Pastor Maldonado ![]() Chassis/Motor: Force India VJM08 - Mercedes V6 Turbo 27. Nico Hulkenberg 11. Sergio Perez ![]() Chassis/Motor: Toro Rosso STR10 - Renault V6 Turbo 33. Max Verstappen ![]() 55. Carlos Sainz Jr. ![]() Chassis/Motor: Sauber C34 - Ferrari V6 Turbo 09. Marcus Ericsson 12. Felipe Nasr ![]() Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo ??. ??. Deelname van Manor Racing is hoogst onwaarschijnlijk na de verkoop van de inboedel. ![]() Chassis/Motor: Caterham CT04 - Renault V6 Turbo ??. ??. Deelname van Caterham is nog twijfelachtig, alles hangt af van de verkoop van het team/nieuwe investeerder. Voor meer info zie de [F1] Silly season topics F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Autosport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 (Aankomende) Nederlandse coureurs: - Ho-Pin Tung - Beitske Visser - Giedo van der Garde - Nigel Melker - Robin Frijns - Max & Jos Verstappen - Nyck de Vries - Jeroen Slaghekke - Kelvin Snoeks - Daniël de Jong Zie verder de topics over Nederlandse Talenten. Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Racekalender 2015 ![]() Wijzigingen 2015 uitgelegd [ Bericht 99% gewijzigd door Ambrosius op 21-02-2015 20:51:30 ] | ||
Mexicanobakker | zaterdag 21 februari 2015 @ 16:51 | |
Goede OP. | ||
JohnB52 | zaterdag 21 februari 2015 @ 16:57 | |
Thanx. Hij kopieerde de oude OP dus niet mee. En via mobiel even alles kopiëren en plakken werk blijkbaar niet. | ||
Nober | zaterdag 21 februari 2015 @ 17:02 | |
![]() Wat is dat hekje eigenlijk? | ||
sasquatsch | zaterdag 21 februari 2015 @ 17:13 | |
Honda heeft met de nieuwe MGU-K dezelfde problemen ala donderdag. Ziet er voorlopig niet zo goed uit voor McLaren. | ||
#ANONIEM | zaterdag 21 februari 2015 @ 17:19 | |
...en wéér heeft Alonso een ongelukkige teamswitch gemaakt... | ||
Kleffe_Dop | zaterdag 21 februari 2015 @ 17:35 | |
Waarschijnlijk zijn het allemaal sensoren om luchtflow of iets dergelijks te meten. | ||
Sinister-D- | zaterdag 21 februari 2015 @ 17:58 | |
Ingecalculeerd risico. Vooral ingecalculeerd op zijn bankrekening...... | ||
Nober | zaterdag 21 februari 2015 @ 18:00 | |
Dag 1, 2 en 3.Dikbedrukt vandaag in actie. McLaren 2007 was zo slecht nog niet alleen gingen ze voor de rookie en niet voor hem. Bij Ferrari toch ook wel een paar goede jaren gekend. Maar die derde wereldtitel zal er niet komen dit jaar. [ Bericht 50% gewijzigd door Nober op 21-02-2015 18:08:12 ] | ||
nils7 | zaterdag 21 februari 2015 @ 18:51 | |
Investeringsjaar dit jaar en het jaar erop oogsten | ||
TargaFlorio | zaterdag 21 februari 2015 @ 18:59 | |
Lijkt om inderdaad om flow richting de sidepod te meten. | ||
sasquatsch | zaterdag 21 februari 2015 @ 19:15 | |
Nee, voor beiden. En dat was het probleem. Als ze een eerste rijder hadden gehad was die wereldkampioen geworden. | ||
Geralt | zaterdag 21 februari 2015 @ 19:16 | |
Ze gingen voor die choker van een Lewis ![]() | ||
Geralt | zaterdag 21 februari 2015 @ 19:16 | |
Veel ronden vandaag voor Max. Puik werk verricht. Even een dubbele GP zowat gereden op een dag. Prima. ![]() | ||
Mexicanobakker | zaterdag 21 februari 2015 @ 19:19 | |
Na Hongarije gingen ze voor Lewis en die verklootte het. | ||
Nober | zaterdag 21 februari 2015 @ 19:44 | |
Hij doet er het langst over om die derde titel te pakken (8 jaar), ga er dus maar niet vanuit. | ||
Ferry_76 | zaterdag 21 februari 2015 @ 21:19 | |
Deze helm herken je op tien kilometer hoogte nog: ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
sasquatsch | zaterdag 21 februari 2015 @ 22:52 | |
Dat is dus niet waar. Lees de boeken over dat seizoen er maar op na. Ze deden juist erg hun best om geen van beide coureurs voor te trekken. Anders hadden ze hem wel eerder binnen gehaald in China. Juist doordat ze geen keuze wilden maken bleef Lewis te lang buiten en eindigde hij in de grindbak, omdat zijn banden te ver versleten waren. | ||
sasquatsch | zondag 22 februari 2015 @ 09:09 | |
Alonso en Button zullen vandaag beiden testen. Alonso in de morgen en Button in de middag. Dit omdat Button veel minder ronden heeft gereden dan Alonso door de problemen met de MGU-K. | ||
Ferry_76 | zondag 22 februari 2015 @ 12:00 | |
Alonso tot elf uur precies 1 rondje gereden... | ||
Tarado | zondag 22 februari 2015 @ 12:02 | |
zit sowieso een luchtje aan dat kampioenschap, cadeautje voor Kimi/Ferrari | ||
Ferry_76 | zondag 22 februari 2015 @ 12:02 | |
Sainz op softs 0.8 sec sneller dan Vettel op softs. ![]() | ||
Tarado | zondag 22 februari 2015 @ 12:03 | |
dan Button vanmiddag 1, gaat lekker | ||
Ferry_76 | zondag 22 februari 2015 @ 12:10 | |
Op zich wel gunstig voor STR, hun auto is niet de allersnelste, maar met zoveel vraagtekens rond Honda en Force India, de onzekerheid rond Marussia en de nog niet optimale betrouwbaarheid van Sauber en Red Bull is er een reële kans op punten de eerste paar races. | ||
Ferry_76 | zondag 22 februari 2015 @ 12:37 | |
Verstappen gisterochtend op de supersofts: 1:24.379 Sainz op de Supersofts vanochtend: 1:25:604 | ||
Pagan | zondag 22 februari 2015 @ 12:39 | |
Rode vlag, ws. Alonso die stil staat. Edit: het is Alonso. Gaat lekker daar. ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 22 februari 2015 @ 12:46 | |
Sterker nog: dan is een P5 ineens haalbaar. | ||
Ferry_76 | zondag 22 februari 2015 @ 12:49 | |
Nou, ik ga er toch vanuit dat Mercedes en Williams (Al hebben beide teams echt nog geen ruk laten zien tot nog toe), en ook Ferrari en Red Bull buiten bereik zijn. Lotus lijkt in de buurt van STR te zitten op het moment. Maar met wat geluk moeten ze toch wel wat punten kunnen pakken. | ||
Ferry_76 | zondag 22 februari 2015 @ 12:50 | |
It seems that the red flag is due to an accident. @alo_oficial crashed with his McLaren. We'll keep informing #F1 #BarcelonaTest #Circuit Er is een ambulance op de baan. | ||
Sinister-D- | zondag 22 februari 2015 @ 12:53 | |
Complot van Alonso om zijn teamgenoot nu al te dwarsbomen ![]() ![]() | ||
Pagan | zondag 22 februari 2015 @ 12:53 | |
Heeft hij hem kort gereden voor Button, het zal toch niet... | ||
Pagan | zondag 22 februari 2015 @ 12:54 | |
| ||
Geralt | zondag 22 februari 2015 @ 12:55 | |
Issie hard eraf gegaan? ![]() | ||
Geralt | zondag 22 februari 2015 @ 12:56 | |
| ||
#ANONIEM | zondag 22 februari 2015 @ 12:56 | |
Ehm. Ambulance op de baan. | ||
Peterselieman | zondag 22 februari 2015 @ 12:56 | |
zegt nog niet zoveel. Vandaag staat er meer wind dan gisteren en je weet daarnaast niet wat ze aan het testen zijn | ||
Tarado | zondag 22 februari 2015 @ 12:57 | |
![]() | ||
Geralt | zondag 22 februari 2015 @ 12:57 | |
| ||
Geralt | zondag 22 februari 2015 @ 12:58 | |
![]() | ||
Tarado | zondag 22 februari 2015 @ 12:58 | |
| ||
Geralt | zondag 22 februari 2015 @ 12:58 | |
| ||
Geralt | zondag 22 februari 2015 @ 12:58 | |
Nou gelukkig maar. Benieuwd of het een fout van hemzelf was of falen van de auto ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 22 februari 2015 @ 12:59 | |
Kijk, niks aan de hand. Mooi. | ||
Geralt | zondag 22 februari 2015 @ 12:59 | |
Geen beelden van dus waarschijnlijk. | ||
Tarado | zondag 22 februari 2015 @ 13:00 | |
op z'n auto toch wel neem ik aan | ||
Geralt | zondag 22 februari 2015 @ 13:01 | |
Owja, die wel. De vraag is echter of die beelden vrijgegeven worden. | ||
Geralt | zondag 22 februari 2015 @ 13:02 | |
Volgens mij is dat standard practice niet? Ongeacht wat iemand aangeeft of hoe hard de klap eruit ziet of geweest is. Althans dat dacht ik. Dat men altijd even een checkup kreeg. Toch? ![]() | ||
Tarado | zondag 22 februari 2015 @ 13:04 | |
Hij heeft toch alle tijd, duurt langer om die auto weer op te lappen | ||
RolStaart-Beer | zondag 22 februari 2015 @ 13:07 | |
Dat is nogal logisch. | ||
Geralt | zondag 22 februari 2015 @ 13:08 | |
Ja maar zo staat het niet in het bericht! | ||
Geralt | zondag 22 februari 2015 @ 13:08 | |
![]() | ||
sasquatsch | zondag 22 februari 2015 @ 13:18 | |
![]() | ||
Geralt | zondag 22 februari 2015 @ 13:23 | |
Is hij nou per heli weggevlogen voor verdere checks? Dat is mij niet geheel duidelijk aan die zin. | ||
Fiorano | zondag 22 februari 2015 @ 13:26 | |
Jup, klopt! | ||
Geralt | zondag 22 februari 2015 @ 13:26 | |
![]() Het ziet er allemaal niet heel spannend uit als ik eerlijk ben. | ||
Pagan | zondag 22 februari 2015 @ 13:27 | |
De auto lijkt mij redelijk intact te zijn, de wielen en achtervleugel zitten er nog op. Zijdelingse impact misschien? | ||
Tarado | zondag 22 februari 2015 @ 13:27 | |
![]() | ||
Geralt | zondag 22 februari 2015 @ 13:27 | |
![]() Jup per helikopter. | ||
Geralt | zondag 22 februari 2015 @ 13:28 | |
Hopelijk valt het mee ![]() | ||
Tarado | zondag 22 februari 2015 @ 13:33 | |
Al met al geen fris begin van McLaren Honda | ||
Geralt | zondag 22 februari 2015 @ 13:34 | |
Nee dat zeker niet. Ik moet nog zien dat Alfons ooit nog zn 3de titel gaat pakken. Komend jaar in elk geval op zeker niet. En ik zie het ook nog gebeuren dat hij in de nabije toekomst richting Mercedes vertrekt en dat het jaar erop McLaren de titel pakt ![]() ![]() | ||
Ferry_76 | zondag 22 februari 2015 @ 13:35 | |
Gelukkig heeft de auto veel potentieel! ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 22 februari 2015 @ 13:36 | |
Bij een auto die niet zo snel gaat, is er natuurlijk veel ruimte voor verbetering ![]() Dito bij een motor die vaak stuk gaat. | ||
Geralt | zondag 22 februari 2015 @ 13:37 | |
| ||
Tarado | zondag 22 februari 2015 @ 13:40 | |
Hij gokt gewoon, best begrijpelijk, ondanks dat Ferrari het ogenschijnlijk leuk doet zie ik ze Mercedes het niet moeilijk maken dit jaar en ik betwijfel of een ander team dat wel gaat lukken. | ||
Geralt | zondag 22 februari 2015 @ 13:47 | |
Zal wel loslopen ![]() | ||
Geralt | zondag 22 februari 2015 @ 14:02 | |
Helekopter moet nog getankt worden? | ||
Ferry_76 | zondag 22 februari 2015 @ 14:09 | |
Sebastian Vettel reed pal achter Alonso en zag het gebeuren. Hij vertelde aan Auto Motor und Sport: "Hij reed niet snel, ik schat 150 km/u/ Ineens ging hij rechtsaf - het zag er niet eens uit als een ongeluk. Hij is een paar keer in de muur geknald en toen verloor ik hem uit het oog." | ||
Nymphetic13 | zondag 22 februari 2015 @ 14:13 | |
Tobias Grüner AMuS @tgruener #F1 Vettel was behind Alonso before the crash: "The speed was slow - maybe 150kph. Then he turned right into the wall. It looked strange. | ||
Ferry_76 | zondag 22 februari 2015 @ 14:13 | |
https://www.rtlgp-magazin(...)ck-in-barcelona.html
![]()
![]() | ||
TargaFlorio | zondag 22 februari 2015 @ 14:14 | |
![]() ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 22 februari 2015 @ 14:15 | |
Hm. Dat LMP1-dingetje had ik niet zien aankomen. | ||
Sharpdressedman | zondag 22 februari 2015 @ 14:15 | |
blablabla, alonso is ervaren en zeker eigenwijs genoeg om te vertellen hoe hij er over denkt | ||
Geralt | zondag 22 februari 2015 @ 14:17 | |
Vettel wilde dat alleen doen als de boete EN een beetje te behappen is EN als het geld naar een goed doel gaat. Als dat geld rechtstreeks in de zakken van de FIA gaat doet ie het niet. | ||
Ferry_76 | zondag 22 februari 2015 @ 14:18 | |
Volgens mij verdient Vettel genoeg aan al die minireplica's van zijn helmen die er te koop zijn, voor hem al een goede reden om regelmatig van design te wisselen. | ||
Tarado | zondag 22 februari 2015 @ 14:25 | |
![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Fir3fly | zondag 22 februari 2015 @ 14:26 | |
Ik neem het voorlopig met een korreltje zout aangezien Renault schijnbaar geen interesse heeft in Le Mans. Maar dat zinnetje over reglementaire vrijheden zou iedere F1-fan toch aan het denken moeten zetten... | ||
Geralt | zondag 22 februari 2015 @ 14:28 | |
Jordi Vidal de fotograaf van het moment met een clarinet welke gulp de la en er is niet veel vuur, ah er gaat niet gedisputeerd ja. | ||
Geralt | zondag 22 februari 2015 @ 14:29 | |
Ik ken best goed spaans merk ik. Ik snap precies wat er staat ![]() | ||
Tarado | zondag 22 februari 2015 @ 14:32 | |
Bij nader inzien zie ik dat er 2 dezelfde foto's zijn, dit had de eerste moeten zijn ![]() | ||
Ferry_76 | zondag 22 februari 2015 @ 14:33 | |
Ziet er vooral uit als een goede oefening voor de marshalls.... ![]() | ||
Geralt | zondag 22 februari 2015 @ 14:36 | |
Dat een crash er niet heftig uitziet wil niet automatisch zeggen dat hij ook niet heftig kan zijn he. | ||
Geralt | zondag 22 februari 2015 @ 14:39 | |
Las net ook al berichten op twitter dat hij al bewusteloos zou zijn geraakt vlak voor de crash. Geen idee wat er van waar is. | ||
Geralt | zondag 22 februari 2015 @ 14:39 | |
Wel veel zieke daar. Is dat eten wel goed? ![]() | ||
Nymphetic13 | zondag 22 februari 2015 @ 15:13 | |
Teams hebben hun eigen eten, Als het nu Alonso en Button waren met problemen dan had ik je gelijk gegeven. Ondertussen McLaren has issued this statement regarding Alonso's accident and treatment:
| ||
flipsen | zondag 22 februari 2015 @ 15:29 | |
Pfff, en ik maar denken dat er stond: "Jordi Vida fotografeerde het moment en het is duidelijk te zien dat het een zijdelingse impact was en niet erg hard, daar was hij al onwel/bewusteloos". Vooral dat laatste is lijkt me raar. | ||
Peterselieman | zondag 22 februari 2015 @ 15:38 | |
Plof zei de Force India van Hülkenberg | ||
kepler | zondag 22 februari 2015 @ 15:40 | |
Daar lijkt het wel een beetje op, als ik de foto's zo zie is het niet een hele heftige crash | ||
Pagan | zondag 22 februari 2015 @ 15:43 | |
Rode vlag, Hulkenberg staat stil met een rokende Force India. | ||
Nymphetic13 | zondag 22 februari 2015 @ 16:08 | |
Oke Fernando Alonso moet minimaal een nacht waarschijnlijk 2 nachten in het ziekenhuis blijven ter observatie, G sensor heeft impact van 30G geregistreerd maar is mogelijk fout. Manager van Alonso zegt dat de auto geen probleem had en dat Alonso ook niet ziek was of wat dan ook. Of te wel nergens een probleem en toch een hele rare crash... En ondertussen maakt Sainz zich heel erg populair bij Toro Rosso door weer de wagen in de banden te parkeren. Ditmaal in bocht 3. Doet Max het toch een stuk beter | ||
WheeledWarrior | zondag 22 februari 2015 @ 16:18 | |
McLaren heeft echt een enorm probleem. | ||
Ferry_76 | zondag 22 februari 2015 @ 16:28 | |
Nu staat Bottas stil in Bocht 4. De baanposten daar krijgen het nog druk! | ||
Ferry_76 | zondag 22 februari 2015 @ 16:50 | |
Grosjean haalt nog wat van zijn snelste tijd af. Op superzachte banden rijdt hij met de E23 Hybrid een 1.24.067 Dat is tot op heden ook de snelste tijd van de afgelopen dagen | ||
alwaysonhold | zondag 22 februari 2015 @ 16:53 | |
Ja, max doet sainz nu al zijn oortjes wassen... | ||
Meike26 | zondag 22 februari 2015 @ 16:57 | |
Volgens mij hadden ze huize Verstappen nog wel wat sponsjes liggen.. ![]()
| ||
TargaFlorio | zondag 22 februari 2015 @ 17:13 | |
![]() ![]() | ||
Ferry_76 | zondag 22 februari 2015 @ 17:31 | |
Rosberg op medium viertiende langzamer dan Grosjean op de supersofts.... | ||
Geralt | zondag 22 februari 2015 @ 17:42 | |
Ook daar is Max duidelijk de winnaar. Het zijn allebei geen tekenaars natuurlijk en dat zie je ook, maar de tekening van Max is veel beter ![]() | ||
Ferry_76 | zondag 22 februari 2015 @ 17:53 | |
Bijna traditioneel wordt ook deze sessie afgesloten met een stilvallende sauber! | ||
Nober | zondag 22 februari 2015 @ 17:54 | |
Max kan ook beter over water lopen. | ||
Kleffe_Dop | zondag 22 februari 2015 @ 17:55 | |
Kijktip voor vanavond! Sport1 heeft tegenwoordig de uitzendrechten voor de NASCAR Sprint Cup wedstrijden. Vanavond is om 19.15u de start van het NASCAR seizoen met de Daytona 500, op Sport1 Extra 2. Veteranen Jeff Gordon en Jimmie Johnson starten vanaf de eerste startrij gevolgd door Dale Earnhardt Jr. en Matt Crafton, waarbij Crafton een last minute invaller is voor Kyle Busch die gisteren in het voorprogramma (Xfinity series) zijn been brak. Het startveld telt 43 auto's, spektakel gegarandeerd dus! Gunstige tijd dus voor ons in Nederland, mooi met het bord op schoot. ![]() | ||
TheFreshPrince | zondag 22 februari 2015 @ 18:22 | |
Laat maar komen! | ||
#ANONIEM | zondag 22 februari 2015 @ 18:33 | |
I'm in! Toch maar vast Sport1 genomen... | ||
alwaysonhold | zondag 22 februari 2015 @ 18:54 | |
Jongens, vraagje. Weet iemand of je Sport 1 Go kan gebruiken om tegelijkertijd te kijken vanaf verschillende Nederlandse ip adressen? Anders is die 10 euro per maand voor sport 1 go voor f1 leuk om te delen met mijn andere F1 vrienden...Dat lijkt me nice als dit kan, iemand ervaring mee? Via di:t https://video.sport1.nl/main/faq lees je alleen maar Sport1 Go kunt u kijken op uw computer (Mac, PC), telefoon (iPhone) en tablet (iPad, Android, Windows 8). Voor al deze platformen geldt dat u in kunt loggen met een geldig maandabonnement en kunt kijken via de Sport1 app. Ik heb vijf apparaten of meer in gebruik en kan niet meer kijken. Wat nu? U kunt Sport1 Go op maximaal 5 verschillende apparaten bekijken. Heeft u al 5 apparaten geregistreerd dan is het nodig eerst een apparaat te verwijderen, dit kan elke 24 uur. Dit doet u door na het inloggen op Sport1 Go te kiezen voor ‘Mijn account’ (rechtsboven in uw scherm). Kies vervolgens links in uw scherm voor ‘apparaatbeheer’. Nu kunt u links in uw scherm zien welke apparaten op het moment geregistreerd zijn bij Sport1 Go. Door op ‘verwijder’ te klikken, kunt u apparaten ontkoppelen van de dienst. Hierna kunt u nieuwe devices toevoegen. | ||
Ferry_76 | zondag 22 februari 2015 @ 19:14 | |
1. Romain Grosjean, Lotus-Mercedes, 1m24.067s (Supersoft), 111 ronden 2. Nico Rosberg, Mercedes, 1m24.321s (Medium), 129 ronden 3. Daniil Kvyat, Red Bull-Renault, 1m24.941s (Soft), 102 ronden 4. Felipe Nasr, Sauber-Ferrari, 1m24.956s (Supersoft), 73 ronden 5. Valtteri Bottas, Williams-Mercedes, 1m25.345s (Medium), 127 ronden 6. Carlos Sainz Jr, Toro Rosso-Renault, 1m25.604s (Supersoft), 88 ronden 7. Sebastian Vettel, Ferrari, 1m26.312s (Medium), 74 ronden 8. Nico Hulkenberg, Force India-Mercedes, 1m26.591s, 36 ronden 9. Fernando Alonso, McLaren-Honda, 1m27.956s, 20 ronden En volgens Pirelli is het verschil tussen de supersofts en mediums 1,5 tot 2 seconden.... Hopelijk kan Williams nog wat laten zien. | ||
TargaFlorio | zondag 22 februari 2015 @ 19:23 | |
5 Apparaten dus lijkt me ook 5 verschillende ip's. Als het puur op ip basis was dan zou er toch geen limiet van 5 apparaten zijn? Even contact opnemen met Sport1 zou ik zeggen. | ||
alwaysonhold | zondag 22 februari 2015 @ 19:41 | |
Zou fijn zijn, misschien hier mensen die het willen delen? Lijkt me leuk initiatief ![]() | ||
Ferry_76 | zondag 22 februari 2015 @ 20:38 | |
Alonso mogelijk een stroomstoot van het ERS gehad?: https://www.rtlgp-magazin(...)fernando-alonso.html | ||
0108daniel | zondag 22 februari 2015 @ 23:34 | |
Klopt. Mogelijke gevolgen zijn hartfalen met hartstilstand tot gevolg. Update nieuws is dat hij nog steeds in het ziekenhuis ligt. | ||
twiFight | maandag 23 februari 2015 @ 02:53 | |
Dat Alonso een schok gehad heeft is al ontkend door McLaren. Ook is hij niet flauwgevallen volgens hen. Dat hij de nacht in het ziekenhuis blijft is vrij standaard procedure, aangezien hij een hersenschuddig heeft gehad door de impact. | ||
Geralt | maandag 23 februari 2015 @ 06:18 | |
Dat kan allemaal zijn, maar volgens Vettel die achter hem reed vloog die auto ineens de muur in. Als er een technisch mankement was dan had het team dit al lang naar buiten kunnen brengen lijkt me, want ze hebben tijd genoeg gehad om te kijken hoe en wat dacht ik zo. Ik kan me voorstellen dat als je een optater krijgt dat je rare stuurbewegingen gaat maken. Anyway, speculaas en we zullen het misschien wel nooit weten, maar als hij een schok heeft gehad dan zal hij denk ik toch ook niet lekker instappen zonder daar nog eens over terug te denken lijkt me ![]() | ||
Sharpdressedman | maandag 23 februari 2015 @ 08:06 | |
De manager van alonso heeft al gezegd dat het kwam door de wind. Ook andere rijders hebben aangegeven op dat punt last van de wind te hebben gehad enof zijn even naast de baan geraakt door die wind. | ||
Tarado | maandag 23 februari 2015 @ 08:28 | |
Dat is ook een aanname | ||
Kleffe_Dop | maandag 23 februari 2015 @ 09:28 | |
Wind? Dat heb ik nog nooit gehoord in de 18 jaar dat ik F1 volg... ![]() | ||
Nattekat | maandag 23 februari 2015 @ 09:33 | |
Ipv wind van precies 180°, komt het nu van 170° ofzo, en dat gebeurt ook in een bocht naar rechts. Op normale circuits zal dat ook veel minder snel gebeuren door alle bebouwing eromheen. | ||
WheeledWarrior | maandag 23 februari 2015 @ 10:07 | |
Barcelona is toch een normaal circuit? Of bedoel je dat het normaal voller staat met tribunes, trucks etc. | ||
Nattekat | maandag 23 februari 2015 @ 10:14 | |
Nee ![]() Wat ik er meer mee bedoelde was een gemiddeld circuit, Barcalona is één van de weinigen die zo open is. Tijdens een GP hebben ze er minder last van omdat het dan al hooglente is. | ||
sasquatsch | maandag 23 februari 2015 @ 10:21 | |
Sainz ging ook van de baan af door de harde wind. | ||
0108daniel | maandag 23 februari 2015 @ 10:40 | |
Wind is natuurlijk onzin. Dan zou het gemiddeld 195.55 km/u wind moeten staan zodat een coureur zijn stuur niet meer recht kan houden... | ||
#ANONIEM | maandag 23 februari 2015 @ 10:46 | |
Het schijnt dat Max ook beter boerenkool kan eten dat de rest van het veld en zeker beter dan Sainz. Dat mag heel speciaal heten, aangezien zelfs een coureur als Fangio op zijn zeventiende nog niet eens wist wat boerenkool is. | ||
Kleffe_Dop | maandag 23 februari 2015 @ 11:16 | |
Hmmm.. weer iets nieuws geleerd. | ||
Tarado | maandag 23 februari 2015 @ 11:20 | |
maar het schijnt wel zo te zijn dat hij in die zelfde bocht als Alonso precies de andere kant eraf ging dus het Alonso incident blijft vreemd | ||
Nattekat | maandag 23 februari 2015 @ 12:02 | |
Die wagens zijn gemaakt voor pure wind van voren, bij een briesje van 50km/u merk je het wel. | ||
Ferry_76 | maandag 23 februari 2015 @ 12:20 | |
Diashow met foto's, waarbij het op de eerste foto lijkt of zijn hoofd helemaal naar rechts is weggedraaid: http://www.gpupdate.net/n(...)estdag-in-barcelona/ Ook lijkt het wel of hij bewust naar rechts stuurt op de tweede foto. | ||
0108daniel | maandag 23 februari 2015 @ 13:22 | |
De wind was maximaal in die bochten 34.2km/u. Daarnaast lijkt het me heel onwaarschijnlijk dat je dan gelijk het stuur niet meer kan recht houden. In meer dan 24 jaar dat ik kijk is het nog nooit op deze manier gebeurd. De kans dat alonso een schok heeft gehad ligt eerder voor de hand. | ||
Fer | maandag 23 februari 2015 @ 13:26 | |
Meer wind van voren is meer downforce, wind van achteren minder downforce. Daarnaast kan een zijdelings windstoot of draaiing ook voor een andere balans zorgen. Ze rijden immers op de limiet. | ||
Pagan | maandag 23 februari 2015 @ 13:50 | |
Alonso blijft op Intensive Care na ongeval | ||
nils7 | maandag 23 februari 2015 @ 14:00 | |
Al jaren is er sprake over wind in Mont Melo. Ben er zelf geweest in 2001 (in Mei) en toen werd het zo koud dat ik de vuilniszak (die we bij hadden om op het gras te gaan zitten) aan had getrokken voor een beetje warmte. | ||
Wertha | maandag 23 februari 2015 @ 14:03 | |
In theorie. Alonso reed niet op de limiet, want dat kan de McLaren nog helemaal niet. Als we Vettel mogen geloven reed Alonso zelfs langzaam, voor F1 begrippen. | ||
twiFight | maandag 23 februari 2015 @ 14:27 | |
Ik blijf het ergens toch grappig vinden dat een F1 team met alle telemetrie van de wagen én tientallen gespecialiseerde engineers én de coureur, die verder gewoon de hele tijd bij bewustzijn was en dus simpelweg heeft kunnen zeggen wat er gebeurd is niet worden geloofd en dat een aantal mensen op een forum het wel beter weten. Ik snap best dat speculeren leuk is hoor, maar dit gaat zo vaak echt nergens over. | ||
sasquatsch | maandag 23 februari 2015 @ 14:31 | |
Zolang ze niet zeggen wat wel de oorzaak was, blijven we speculeren. ![]() | ||
sasquatsch | maandag 23 februari 2015 @ 14:32 | |
Rory Byrne terug bij Ferrari
| ||
twiFight | maandag 23 februari 2015 @ 14:37 | |
Snap ik, maar McLaren heeft al wél gezegd dat het geen stroomstoot was en dat Alonso ook niet flauwgevallen is. McLaren noemt het 'just a normal testing accident', maar specificeert verder niet hoe of wat. Speculatie over de wind komt van buiten McLaren, maar dat de coureurs wel last hadden van de wind is bevestigd door o.a. Saintz en Rosberg. En dit zijn allemaal feiten (dat die uitspraken zijn gedaan), geen speculatie. | ||
twiFight | maandag 23 februari 2015 @ 14:40 | |
Nog even de Ted's Notebooks trouwens: Dit is trouwens een beschamend sneu interview van Sky (wat je aan Ted en Carlos ook wel kunt merken). Dat de producers dit een goed idee vonden is echt te stom voor woorden. | ||
twiFight | maandag 23 februari 2015 @ 14:45 | |
Op deze pagina staat een filmpje van Rachel. Daar heb ik trouwens ook meer informatie vandaan. Maar wat Rachel vertelde en wat voor mij wel nieuw was is dat er schijnbaar tijdens een crash gemeten wordt hoe groot de impact is (tot zover niets nieuws) en dat er bij een voldoende grote impact een lampje gaat branden in de auto. De marshalls kunnen dan zien dat het een grote impact was en de coureur moet dan verplicht naar het ziekenhuis (per FIA regulations). Nooit geweten, ik dacht dat dat verder ter oordeel van de dienstdoende FIA arts was. | ||
Ener-G | maandag 23 februari 2015 @ 15:50 | |
Denk dat dat gewoon protocol is, boven x g impact is er kans op fataal hersenletsel, wat zich over het algemeen pas na 24-48 uur openbaart. (de boel zwelt op) | ||
sasquatsch | maandag 23 februari 2015 @ 15:56 | |
Een reconstructie van de crash van Alonso.![]() | ||
0108daniel | maandag 23 februari 2015 @ 15:58 | |
Ooooo is het echt zo gegaan? Dan valt het inderdaad reuze mee. Dacht echt dat hij zijn stuur naar rechts hard gedraaid en tegen de vangrail was geknald. | ||
Geralt | maandag 23 februari 2015 @ 16:43 | |
Dus we kunnen gewoon stellen dat die pannenkoek een fout gemaakt heeft? Toch? ![]() | ||
0108daniel | maandag 23 februari 2015 @ 16:52 | |
Nope | ||
sasquatsch | maandag 23 februari 2015 @ 16:52 | |
McLaren heeft een statement uitgebracht
| ||
Geralt | maandag 23 februari 2015 @ 16:54 | |
Dat klinkt mij meer iets als waar een rookie door verrast kan worden. Klinkt me niet echt in de oren als iets waar een tweevoudig wereldkampioen zich door laat vangen. Als ik heel eerlijk ben dan. ![]() | ||
Fir3fly | maandag 23 februari 2015 @ 17:00 | |
Maar jij hebt dan ook het redeneringsvermogen van een pannenkoek. | ||
Tarado | maandag 23 februari 2015 @ 17:04 | |
ach wie weet was hij even met wat anders bezig, toch een ander stuurtje dan afgelopen jaren | ||
Geralt | maandag 23 februari 2015 @ 17:04 | |
Nouja dat weet ik niet. Klinkt het jou in de oren alsof een ervaren coureur, sterker nog, eens van de meest ervaren coureurs op de grid zich hier door laat vangen? Mij niet in elk geval en als dat wel zo is geweest dan vind ik dat een fout. Juist omdat het zo een ervaren coureur betreft. ![]() | ||
Geralt | maandag 23 februari 2015 @ 17:05 | |
En ook in dat geval is het een fout van Alonso vind ik ![]() | ||
twiFight | maandag 23 februari 2015 @ 17:20 | |
Een ervaren coureur zijn betekent dan ook niet dat je geen fouten meer maakt/kan maken. Hooguit dat de kans erop minder is. Bovendien, als je per se wilt vergelijken met andere coureurs, valt er weinig te zeggen wat andere coureurs was gebeurd in die auto, met die banden, op dat stuk van de baan, met die temperatuur, met die wind, etc. In de F1 is zelden één factor de oorzaak. Anyway, ik denk dat McLaren min of meer blij is dat het tijdens een test gebeurt en niet halverwege een race met kans op punten. Alhoewel de testplanning wel overhoop is nu. Maar er zijn geen punten verloren. | ||
Geralt | maandag 23 februari 2015 @ 17:21 | |
Vetlel reed (dacht ik, niet 100% zeker) met dezelfde banden, op datzelfde stuk baan, met dezelfde snelheid, met dezelfde temperatuur en dezelfde wind. Vetlel vloog er niet af. Ik vind het nogal amateuristisch overkomen. ![]() | ||
Tarado | maandag 23 februari 2015 @ 17:25 | |
Zeker, als het niet mechanisch is dan is het zijn fout, wind of geen wind. Wel lullig dat door de impact niets van de auto brak waardoor hij het zwaarder te verduren heeft gehad | ||
Meike26 | maandag 23 februari 2015 @ 18:07 | |
2 scenario's komen er in mij op. 1e, ze spreken de waarheid en door een onverwachte windvlaag is Alonso van de baan geraakt. Dit kan bijvoorbeeld ook komen doordat Alonso even iets op het stuur wilde veranderen. 2e, ze verdoezelen een groter probleem, geven nu deze wind de schuld, maar er is meer aan het handje en openheid van zaken geven kan gevolgen hebben voor het team qua sponsors en personeel, vertrouwen ebt weg etc etc. | ||
sasquatsch | maandag 23 februari 2015 @ 18:10 | |
Maldonado ging vorig jaar op dezelfde manier op dezelfde plek eraf. | ||
flipsen | maandag 23 februari 2015 @ 18:17 | |
Maar dat is Maldonado en die maakte gewoon stuurfout op stuurfout, al beginnend in de bocht ervoor ![]() | ||
sasquatsch | maandag 23 februari 2015 @ 18:19 | |
Klopt, maar het gaat om het moment dat de auto in bocht 3 op de astroturf terecht komt en vervolgens de controle verliest. Dat kan met Alonso ook gebeurd zijn. | ||
0108daniel | maandag 23 februari 2015 @ 18:53 | |
Alonso is way more ervaren dan maldonado. | ||
Fir3fly | maandag 23 februari 2015 @ 18:57 | |
Typisch weer, gewoon een simpel ongeluk en meteen komen er weer allerlei maffe conspiracy lui om de hoek kijken. | ||
Fer | maandag 23 februari 2015 @ 19:08 | |
Het is voor iedereen en ook voor Alonso een nieuwe nog onbekende auto. Hoe de auto zich gedraagt in bepaalde omstandigheden, vooral het remmen en insturen, is gewoon nog niet helemaal bekend. Lijkt mij volkomen normaal. Ik denk dat weinig mensen zich beseffen hoe gedetailleerd en hoe diep het besturen van een f1 wagen gaat. Een tikje feller insturen of harder remmen, sneller terugschakelen, het maakt gewoon uit. Net als een 20cm meer links of rechts de bocht in gaan en dat zuchtje wind. Mensen die de vrije trainingen volgen, zien ook veel meer stuurfoutjes. Foutjes die tijdens de race nooit gemaakt worden. | ||
twiFight | maandag 23 februari 2015 @ 19:44 | |
Waarbij bij de Lotus wel bekend was dat dat in 2014 een knakenbak met het stuurgedrag van overdatum pudding was. Lotus lijkt dit jaar weer goed te gaan. Hopelijk scoren ze aardig wat punten zodat ze volgend jaar geen pay driver meer nodig hebben. | ||
WEST | maandag 23 februari 2015 @ 20:45 | |
sport1 heeft de eerste maand 5 euro en daarna de normale prijs. Deze aanbieding geldt t/m 28 maart. | ||
0108daniel | maandag 23 februari 2015 @ 21:38 | |
Klopt, dit was vorig jaar ook. Echter moet je minimaal 1 jaar lid blijven. | ||
franklop | maandag 23 februari 2015 @ 22:25 | |
Is er overigens laatste tijd nog nieuws over Bianchi geweest? | ||
Nattekat | maandag 23 februari 2015 @ 22:29 | |
http://www.non-stop-peopl(...)-etat-de-sante-75240 Kort samengevat: ze zijn positief Betrouwbaarheid: muah, maar meer is er niet. | ||
alwaysonhold | maandag 23 februari 2015 @ 22:51 | |
Bij ziggo maandelijks opzegbaar. Vorig jaar was de actie 3 maanden voor de prijs van 1. Veel betere actie. Zoiezo is de 2de grandprix van 29 maart live op de BBC. Ideaal! | ||
WEST | maandag 23 februari 2015 @ 23:22 | |
Lees jij eerst de actie voorwaarden maar. | ||
Ferry_76 | maandag 23 februari 2015 @ 23:24 | |
Deel 4 van de RBR Max docu: http://www.redbull.tv/epi(...)grand-prix#autostart | ||
alwaysonhold | dinsdag 24 februari 2015 @ 10:12 | |
Crosspost FHF / Sport 1 go stream delen | ||
Fiorano | dinsdag 24 februari 2015 @ 10:20 | |
Alain Prost is vandaag jarig:![]() ![]() Dit is wel degelijk Alian Prost in een Ligier. Overigens vermomd als Erik Comas. Verhaal er achter heb ik ooit wel eens gelezen, maar ben ik nu even kwijt. Ook jarig vandaag is Pedro de la Rosa, hij teste in 1999 met een Arrows offroad: ![]() | ||
twiFight | dinsdag 24 februari 2015 @ 18:43 | |
Voor offroad testwerk zou ik toch Kimi inhuren ![]() Ben overigens blij dat we van de grooved slicks af zijn. | ||
Ferry_76 | dinsdag 24 februari 2015 @ 20:05 | |
...En over De La Rosa gesproken: http://www.racexpress.nl/(...)o-de-la-rosa/n/64859 | ||
WheeledWarrior | dinsdag 24 februari 2015 @ 20:08 | |
Prost reed na zijn ontslag bij Ferrari (eind '91) een aantal tests bij Ligier, ter voorbereiding op een mogelijke comeback. Uiteindelijk nam ie een sabbatical en ging ie in '93 naar Williams (met kampioenschap als resultaat). | ||
alwaysonhold | dinsdag 24 februari 2015 @ 21:00 | |
Crosspost, dit lukt trouwens met meerdere Sport 1 go stream volgen ![]() ![]() | ||
WEST | dinsdag 24 februari 2015 @ 21:04 | |
Trouwens voor de mensen die motorsTV hebben. Aankomend weekend is de V8 supercars erop live. De eerste ronde is de Clipsal 500 op het circuit van Adelaide. ![]() | ||
franklop | dinsdag 24 februari 2015 @ 21:06 | |
Gelukje voor UPC starter abo's. RTL Duitsland vanaf april standaard in zenderpakket | ||
WEST | dinsdag 24 februari 2015 @ 21:07 | |
ik hou niet van Duits commentaar. ![]() | ||
DutchTrain | dinsdag 24 februari 2015 @ 21:17 | |
Koop je voor 10 euro de F1 app, heb je meteen live timing, alle pitradio's en goed engels commentaar ![]() | ||
TargaFlorio | dinsdag 24 februari 2015 @ 21:17 | |
Hoe laat? | ||
WEST | dinsdag 24 februari 2015 @ 21:20 | |
Tis wel snachts en s'ochtents vroeg http://www.motorstv.com/tv-guide?d=2015-02-28 | ||
alwaysonhold | dinsdag 24 februari 2015 @ 21:20 | |
Of je deelt gewoon met 4 man op fok je sport 1 go abo 😜 | ||
TargaFlorio | dinsdag 24 februari 2015 @ 21:31 | |
Dat wordt de herhaling kijken op Motors TV of torrent downloaden. ![]() Ik heb overigens wel zin in V8SC. Is toch met afstand het mooiste toerwagenkampioenschap dat er is. Hopelijk wint SVG of McLauglin. | ||
WEST | dinsdag 24 februari 2015 @ 21:32 | |
ik neem alles op en kijk ik later terug. Heb toch zo'n recorder. | ||
Smoofie | dinsdag 24 februari 2015 @ 22:08 | |
Sport 1 go is echt slecht. Stuttering en geen HD. | ||
Pagan | dinsdag 24 februari 2015 @ 23:47 | |
Alonso moet nog minstens nacht doorbrengen in ziekenhuis | ||
Geralt | woensdag 25 februari 2015 @ 00:01 | |
Ik las de berichten net. Blijf het toch een vreemd verhaal vinden. Als er niks aan de hand was en hij heeft slechts een lichte hersenschudding overgehouden, waarom dan zolang in het ziekenhuis houden? Als ik een lichte hersenschudding heb dan stuurt men mij dezelfde dag nog naar huis, eventueel met een wekadvies van elke paar uur ff wakker laten maken door Brennie en mn naam zeggen en de datum ofzoiets. Hoezo nóg een dag in het ziekenhuis? ![]() | ||
Ferry_76 | woensdag 25 februari 2015 @ 00:02 | |
Gerard Decarouge overleden. | ||
Ferry_76 | woensdag 25 februari 2015 @ 00:03 | |
Je bent niet de enige: https://www.rtlgp-magazin(...)ijn-van-mclaren.html
| ||
Geralt | woensdag 25 februari 2015 @ 00:08 | |
Precies wat Mark zegt dus. | ||
sasquatsch | woensdag 25 februari 2015 @ 00:12 | |
Een aantal Duitse websites zetten ook vraagtekens bij de oorzaak zoals door McLaren aangegeven. http://f1-insider.com/zweifel-version-des-alonso-crashs/ http://www.auto-motor-und(...)im-netz-9288468.html | ||
Fir3fly | woensdag 25 februari 2015 @ 00:21 | |
Die Mark Koense is ook een klaphark eerste klas ![]() Wat een belachelijk gedoe zeg. Ik kan niet wachten tot het seizoen weer begint zodat dit gezeik ook weer eens afgelopen is ![]() | ||
Ferry_76 | woensdag 25 februari 2015 @ 00:30 | |
Ik zie nu ook op de twitter foto van Alnoso in het ziekenhuis dat hij aan een infuus ligt, en dat er bij zijn linker elleboog een bos draden loopt. Ook niet echt nodig bij een hersenschudding. | ||
twiFight | woensdag 25 februari 2015 @ 05:06 | |
Ah, fokkers zijn nu ook al arts? Dat McLaren vaak problemen bagatelliseert richting de pers mag geen geheim meer heten, maar ik krijg toch wel héél erg het gevoel dat de pers hier met een kwijlende mond en zwetende handjes opduikt om maar iets te hebben om te schrijven in deze off-season maanden. Hoera, weer wat clicks en dus wat extra centjes. Maar als je met wilde theorien komt, laat dan wat bewijs zien. Geef wat bronnen. Want "een ooggetuige hier" en een "ooggetuige daar" is wel heel makkelijk artikeltjes schrijven. | ||
Geralt | woensdag 25 februari 2015 @ 06:21 | |
McLaren laat anders ook geen bewijs zien. Als het zogezegd door een zuchtje wind kwam dan moet dat toch ook ergens in de telemetrie terug te zien zijn. Denk ik. | ||
SimtekF1 | woensdag 25 februari 2015 @ 07:46 | |
Wat een mooie auto's in 1999 he | ||
Coelho | woensdag 25 februari 2015 @ 09:29 | |
Gezien de foto's had de auto toch slechts een lichte impact in de muur, eerder schampend dan frontaal. Het zou mij niets verbazen als de eerste geruchten - Fernando verloor zijn bewustzijn voor de crash - de enige juiste waren. En men is nu aan het uitzoeken of daar een oorzaak voor te vinden is. | ||
Ener-G | woensdag 25 februari 2015 @ 10:00 | |
Als het klopt dat ie wartaal aan het uitslaan was toen ie uit de cockpit gehaald werd zou het weleens een TIA kunnen zijn vlak voordat ie crashte, en dat kan je nou net niet gebruiken als F1 coureur en team, daar zijn de belangen veel te groot voor. | ||
Fiorano | woensdag 25 februari 2015 @ 10:19 | |
Dat is wel heel erg speculaas zeg ![]() Als jij een klapper maak kun je ook best wartaal uitslaan. Een auto hoeft niet persé veel schade te hebben om een beste klapper te maken. Als hij hem rechtlijnig op de Sitepod geraakt heeft (1 van de sterkste punten van de auto ) kun je best een behoorlijk aantal g-krachten te voortduren krijgen zonder dat de auto beschadigd | ||
0108daniel | woensdag 25 februari 2015 @ 10:31 | |
Vergelijk het maar met een ronde ijzersterke bal waar niks mee kan gebeuren. Zelf zit je in de beugels in zo'n bal. Als je deze van kilometers hoog zou gooien dan gebeurd er met jezelf vanalles en is er geen schade aan de bol. | ||
Kleffe_Dop | woensdag 25 februari 2015 @ 10:52 | |
![]() Ja. ![]() | ||
Ener-G | woensdag 25 februari 2015 @ 10:58 | |
Daarom zeg ik ook, het zou kunnen. Uiteraard. Door evenwijdig de muur te raken is de wielophanging niet afgebroken (die is daarvoor ontworpen, om kinetische energie te absorberen), en daardoor heeft Alonso ondanks de ogenschijnlijk lichte crash een tik van de volle 30 g impact te verduren gekregen, ook niet erg prettig. [ Bericht 12% gewijzigd door Ener-G op 25-02-2015 11:13:17 ] | ||
Beach | woensdag 25 februari 2015 @ 11:58 | |
Hebben we nu kans dat KMag de 1e race rijdt? | ||
Ferry_76 | woensdag 25 februari 2015 @ 12:01 | |
30G is ook ongeveer de impact die Hamilton maakte toen hij vorig jaar in de kwalificatie op Hockenheim crashte. Hij racete de volgende dag gewoon. 75G is de crash die Kubica in Canada had. Hij stond de volgende dag weer buiten het ziekenhuis met een gekneusde enkel en een lichte hesenschudding. Ralf Schumacher crashte op Indianapolis met 77G en stond ook de volgende dag weer buiten (Al bleek later dat hij schade aan zijn wervelkolom had.) En Fernando Alonso schampt een muur met 30G, loopt een hersenschudding op en ligt vier dagen aan de apparatuur in een ziekenhuis volgens de officiele lezing. Maar ja McLaren kennende zal de waarheid nooit boven tafel komen. | ||
Wertha | woensdag 25 februari 2015 @ 12:23 | |
Of Kubica weer eens in een F1 bolide zetten. ![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 25 februari 2015 @ 12:34 | |
Doe Stoffel maar. | ||
WheeledWarrior | woensdag 25 februari 2015 @ 13:26 | |
En een sneak peek van de nieuwe Force India![]() | ||
sasquatsch | woensdag 25 februari 2015 @ 13:41 | |
Deze foto zet je ook aan het denken.![]() Bron | ||
Ener-G | woensdag 25 februari 2015 @ 13:46 | |
Kubica gaat nooit meer terugkeren in de F1:
| ||
nils7 | woensdag 25 februari 2015 @ 13:46 | |
Manor kondigd Will Stevens aan. | ||
Pleasureman_Gunther | woensdag 25 februari 2015 @ 13:49 | |
![]() | ||
Fiorano | woensdag 25 februari 2015 @ 13:54 | |
Dat is de schaduw van een flapje/camera, kan die tweet even niet vinden waarin dat stond. Edit: ![]() | ||
sasquatsch | woensdag 25 februari 2015 @ 13:58 | |
Duidelijk. | ||
flipsen | woensdag 25 februari 2015 @ 14:10 | |
Vind je? De jas en brandblusser van die vent ernaast doen geloven dat de zon aan de rechterkant op de foto staat. Dan klopt die schaduwtheorie toch niet ![]() In before: jij bent gek ![]() | ||
Ener-G | woensdag 25 februari 2015 @ 14:12 | |
Het is geen schaduw maar het spiegelbeeld, die wagen heeft een chrome finish. In de close up op die tweede foto kun je dat duidelijk zien. | ||
Coelho | woensdag 25 februari 2015 @ 14:21 | |
Strak design. | ||
IkWilbert | woensdag 25 februari 2015 @ 14:54 | |
Alonso gaat de laatste test niet rijden, Kevin Magnussen zal hem vervangen. Zojuist bekend gemaakt door McLaren | ||
Gort | woensdag 25 februari 2015 @ 15:04 | |
Neen. Dit zijn vrij duidelijk twee verschillende plekken op de body. De klep op de Button-auto is volgens mij ook te zien op de Alonso-auto: links naast de zwarte plek. Daarnaast: een ervaren rijder die zich laat verrassen door de wind is één ding, maar dan 2x tegen de muur stuiteren is een tweede. Dit zaakje stinkt. | ||
0108daniel | woensdag 25 februari 2015 @ 15:13 | |
Was vorig jaar al bekend ![]() | ||
Ener-G | woensdag 25 februari 2015 @ 15:24 | |
Ik reageerde op Vriezzer. | ||
Funzel | woensdag 25 februari 2015 @ 15:40 | |
Het zou toch wat wezen als ze het nog gaan halen ook. | ||
#ANONIEM | woensdag 25 februari 2015 @ 15:41 | |
Nu nog een oplossing voor de 107%-regel bedenken. | ||
WheeledWarrior | woensdag 25 februari 2015 @ 15:49 | |
Zolang ze een poging doen zich te kwalificeren voor de races hebben ze recht op hun prijzengeld toch? | ||
sasquatsch | woensdag 25 februari 2015 @ 16:20 | |
Niet nodig. Als je de 107% niet haalt wil niet zeggen dat je niet mee mag doen. Dat is dan aan de stewards. | ||
#ANONIEM | woensdag 25 februari 2015 @ 16:21 | |
Tot nu toe kon er dan toch alsnog meegedaan worden omdat de 107%-tijd wel in een VT was gehaald? | ||
sasquatsch | woensdag 25 februari 2015 @ 16:29 | |
Meestal wel. In de regels staat "Under exceptional circumstances" waarbij dit als een van de mogelijke redenen genoemd wordt. Misschien dat Manor als exceptional bestempeld wordt omdat ze met 2014 motoren rijden.
| ||
Fiorano | woensdag 25 februari 2015 @ 16:38 | |
Ok. | ||
Googolplexian | woensdag 25 februari 2015 @ 16:46 | |
| ||
WEST | woensdag 25 februari 2015 @ 17:02 | |
misschien met vd Garde als 'tweede' rijder. | ||
sasquatsch | woensdag 25 februari 2015 @ 17:09 | |
Mogelijk. Van der Garde maakte gisteren bekend dat er binnenkort racing news aan zit te komen. | ||
WEST | woensdag 25 februari 2015 @ 17:12 | |
misschien wel de laatste poging om zijn F1 carrière nog te redden. | ||
sasquatsch | woensdag 25 februari 2015 @ 18:01 | |
De FIA gaat de crash van Alonso onderzoeken
| ||
Sharpdressedman | woensdag 25 februari 2015 @ 18:18 | |
Tuurlijk | ||
Geralt | woensdag 25 februari 2015 @ 18:19 | |
Dat flapje staat aan de verkeerde kant om daar een schaduw te werpen als ik de rest van de foto zo bekijk qua belichting. | ||
sasquatsch | woensdag 25 februari 2015 @ 18:23 | |
Dat meldde flipsen ook al. Maar het zou de spiegeling van de camera kunnen zijn. | ||
flipsen | woensdag 25 februari 2015 @ 18:34 | |
Enniewee, als de FIA nu pas een onderzoek instelt, heeft McL net genoeg tijd gehad om even alle data te "corrigeren" ![]() | ||
Googolplexian | woensdag 25 februari 2015 @ 18:38 | |
| ||
twiFight | woensdag 25 februari 2015 @ 18:39 | |
Tuurlijk. En het waren de onzichtbare reptilians die de auto van de weg af lieten gaan zodat de NWO dichterbij komt en de Rothchild familie weer een paar miljardjes meer binnen kunnen harken. Echt waar want er was een ooggetuige. | ||
Wertha | woensdag 25 februari 2015 @ 18:45 | |
Ik weet ook wel dat Kubica niet meer gaat racen. Mijn 'suggestie' ging over een zogenaamde F1 off-road test. | ||
franklop | woensdag 25 februari 2015 @ 19:01 | |
Gaat me toch meer op de beelden en versta Duits wel goed. En het is maar voor de helft van de races ![]() | ||
Ferry_76 | woensdag 25 februari 2015 @ 19:19 | |
Dezelfde van der Garde die wegging bij Caterham omdat hij nog een jaar achteraan rijden niet zag zitten..? | ||
Ferry_76 | woensdag 25 februari 2015 @ 19:21 | |
Denk het wel, de T-cam bovenop weerspiegelt ook in het bodywork. | ||
WEST | woensdag 25 februari 2015 @ 20:08 | |
dat klopt maar heeft hij een keus? Wil hij nog F1 rijden dan moet hij wel. | ||
nils7 | woensdag 25 februari 2015 @ 21:49 | |
Ik mis 1 team ![]() | ||
Sinister-D- | woensdag 25 februari 2015 @ 21:53 | |
even quoten zodat deze bovengehaald kan worden als je zelf ook eens met bizarre complottheorieën aankomt. | ||
ColtZ40 | woensdag 25 februari 2015 @ 22:00 | |
2 | ||
sasquatsch | woensdag 25 februari 2015 @ 22:25 | |
Deze dan? ![]()
[ Bericht 1% gewijzigd door sasquatsch op 26-02-2015 21:48:55 ] | ||
Geralt | woensdag 25 februari 2015 @ 22:28 | |
Verrek dat is morgen alweer ja? ![]() Wat vliegt de tijd. Nog even en het is half maart ![]() ![]() ![]() | ||
DutchTrain | woensdag 25 februari 2015 @ 22:43 | |
En het weer ziet er ook goed uit om vrijdag te gaan kijken naar Verstappen ![]() http://www.weeronline.nl/Europa/Spanje/Montmelo/4126833 | ||
kepler | woensdag 25 februari 2015 @ 23:12 | |
Het blijft gewoon een vreemd verhaal. Er zijn vaak genoeg auto's geweest die op deze manier gecrasht zijn en toen was er niks aan de hand. Het kan een freak accident zijn, maar drie nachten ziekenhuis voor een lichte hersenschudding is ook niet heel normaal. Complottheorieën geloof ik ook nooit zo in, maar hier is iets meer aan de hand. Kan een hele logische verklaring zijn, maar ergens wordt iets verzwegen. | ||
Peterselieman | woensdag 25 februari 2015 @ 23:54 | |
Als ze dat zouden doen dan moet je jezelf afvragen of je nog bij dat team betrokken wilt zijn. Ergo, ze zullen het niet doen, omdat er lering uit kan worden getrokken en het misschien wel iets oplevert waar anderen in de toekomst nog iets aan zouden kunnen hebben. | ||
WheeledWarrior | donderdag 26 februari 2015 @ 10:30 | |
De Toro Rosso heeft een nieuwe neus ![]() ![]() | ||
Nattekat | donderdag 26 februari 2015 @ 10:32 | |
Nog steeds beter dan vorig jaar. | ||
WheeledWarrior | donderdag 26 februari 2015 @ 10:37 | |
Maar minder dan de neus die ze bij de eerdere tests gebruikten. | ||
0108daniel | donderdag 26 februari 2015 @ 11:01 | |
Jazeker en deze maand telt maar 28 dagen ![]() | ||
Rossdale | donderdag 26 februari 2015 @ 11:38 | |
Ze gaan dus voor een Williams-neus | ||
flipsen | donderdag 26 februari 2015 @ 11:40 | |
Heeft te lang in de zon gezeten, aan de zijkanten is hij aan het vervellen ![]() | ||
Nattekat | donderdag 26 februari 2015 @ 11:42 | |
Als ie maar sneller is. | ||
sasquatsch | donderdag 26 februari 2015 @ 13:07 | |
Karun Chandhok denkt dat de Toro Rosso niet zo goed is.
| ||
Spooky4u | donderdag 26 februari 2015 @ 13:12 | |
http://www.f1today.net/nl(...)-bij-red-bull-racing Leuk, imo niet echt nieuwswaardig,en beter voor Max om en vol jaar STR te doen. | ||
WEST | donderdag 26 februari 2015 @ 13:19 | |
![]() | ||
WEST | donderdag 26 februari 2015 @ 13:20 | |
juist laat hem eerst maar een jaar STR doen. En dan kan je wel verder kijken. | ||
JohnB52 | donderdag 26 februari 2015 @ 13:30 | |
Dat denk ik ook, gezien aantal Mercedes en Ferrari teams, waarvan de motoren stuk beter presteren... | ||
0108daniel | donderdag 26 februari 2015 @ 13:41 | |
?? | ||
twiFight | donderdag 26 februari 2015 @ 13:47 | |
Tsja, veel hangt natuurlijk af van de hoek + kracht. Een kleine verandering in hoek kan een heel ander resultaat geven. Helaas is de FIA nooit zo scheutig met informatie en beeldmateriaal. En stel dat er medische complicaties zijn, dan kan het ook nog altijd een keuze van Alonso of zijn familie zijn om dit niet naar buiten te brengen. In die zin hebben ze ook wel recht op wat privacy natuurlijk. Speculeren is op dit moment heel logisch, maar ik word een beetje moe van mensen die niets willen geloven en alles afdoen als 'verbergen' en dan vervolgens aankomen met een verhaal waar uberhaupt helemaal geen bron voor is. Dat is echt van de regen in de drup. | ||
sasquatsch | donderdag 26 februari 2015 @ 13:53 | |
Persconferentie Ron Dennis over de crash:
| ||
#ANONIEM | donderdag 26 februari 2015 @ 14:05 | |
Nou, dat lijkt me een heel redelijk verhaal. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2015 14:27:44 ] | ||
nils7 | donderdag 26 februari 2015 @ 14:41 | |
Klopt het dus toch dat iemand hier riep dat hij vanaf race 3 in die RBR zit? En elke coureur een stoeltje passen? Volgens mij hebben ze gewoon Buemi als reserve coureur toch? En heb het nog nooit gehoord. | ||
Peterselieman | donderdag 26 februari 2015 @ 14:54 | |
Hydraulisch lek bij McLaren, dus het blijft bij de 7 ronden die Button vandaag gereden heeft. Gaat goed daar | ||
0108daniel | donderdag 26 februari 2015 @ 14:54 | |
Bij Mclaren is een hydraulisch lek geconstateerd..... Wat zal het volgende zijn (Edit: zie dat Peter me net voor was ![]() | ||
Nober | donderdag 26 februari 2015 @ 14:56 | |
Als die 1-2 finishen in Melbourne... sandbagging's finest. ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 26 februari 2015 @ 14:58 | |
nah, ze mogen blij zijn als ze voor Sauber, Toro Rosso en Force India eindigen. | ||
El_Pinjo | donderdag 26 februari 2015 @ 15:00 | |
Denk dat ze blij mogen zijn als ze de finish halen. Volgens mij hebben ze nog niet eens de helft van een raceafstand achtereen gereden. ![]() | ||
Rossdale | donderdag 26 februari 2015 @ 15:03 | |
Eindigt Manor tenminste niet èlke race kansloos laatste ![]() | ||
0108daniel | donderdag 26 februari 2015 @ 15:14 | |
Dit brengt ook spanning op voor de eerste wedstrijden. Want hoe zal Mclaren het er vanaf brengen. Dit is eigenlijk elk jaar wel spannend hoe de auto's het doen in de eerste wedstrijden, maar dit jaar denk ik dat het iets spannender gaat worden. | ||
Peterselieman | donderdag 26 februari 2015 @ 15:16 | |
Sainz staat weer eens stil met de Toro Rosso | ||
Ferry_76 | donderdag 26 februari 2015 @ 15:44 | |
Volgens Buxton niet eens meer dan tien rondjes achter elkaar (Tot vandaag althans) | ||
Doevelaer | donderdag 26 februari 2015 @ 15:47 | |
Prima tijd van Massa. | ||
twiFight | donderdag 26 februari 2015 @ 16:11 | |
En Lotus kondigt aan ene Carmen Jorda als development driver aangetrokken te hebben. En die wil (logischerwijs) ooit races gaan rijden. Ik vind het een mokkel, had nog nooit van haar gehoord en hoop dat ze snel races gaat rijden (de F1 kan wel wat vrouw gebruiken als je het mij vraagt), maar erg realistisch vind ik het niet. Maar goed, uiteraard is het erg voordelig voor de PR van Lotus. Meer info. | ||
Karstman | donderdag 26 februari 2015 @ 16:43 | |
Het is geen Susie Wolf maar ik ben voor. #TeamSusie | ||
nils7 | donderdag 26 februari 2015 @ 16:44 | |
Ze heeft nog nooit wat gewonnen http://en.wikipedia.org/wiki/Carmen_Jord%C3%A1 | ||
Karstman | donderdag 26 februari 2015 @ 16:48 | |
Beste finish 28e... maar het zal wel allemaal voor de PR zijn inderdaad. Deze juf doet het vooral goed op de foto. | ||
twiFight | donderdag 26 februari 2015 @ 16:57 | |
Maar ze is wel even de dochter van coureur Jose Miguel Jorda! ook nog nooit van gehoord Maar ach, ze mag van mij wel in wat Lotus specials verschijnen hoor. Ik hoop wel dat ze haar uitleggen dat een F1 wagen een anti-stall systeem heeft... too soon? | ||
#ANONIEM | donderdag 26 februari 2015 @ 17:16 | |
Dat werd vorig jaar ook van Red Bull gezegd. Die deden het uiteindelijk nog best aardig. Testen zegt niet zoveel. | ||
sasquatsch | donderdag 26 februari 2015 @ 17:20 | |
28ste in het GP3 kampioenschap, 13de in een GP3 race en 10de in een Indy Lights race. Dan heeft Beitske Visser al meer gepresteerd, om maar een voorbeeld te noemen. Dus ja, puur PR. Maar dat is Susie Wolff ook en Simona de Silvestro vorig jaar bij Sauber ook. Al geef ik die laatste de meeste kans om enigszins succesvol te kunnen zijn, gezien haar resultaten in de IndyCar. | ||
Peterselieman | donderdag 26 februari 2015 @ 17:53 | |
Susie sla ik een heel stuk hoger aan dan deze dame | ||
sasquatsch | donderdag 26 februari 2015 @ 18:22 | |
Tijden van vandaag:
| ||
Karstman | donderdag 26 februari 2015 @ 20:07 | |
Ja ik ook, misschien verwoorde ik het wat raar. #TeamSusie | ||
wimderon | vrijdag 27 februari 2015 @ 02:12 | |
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150226_01550746 | ||
Sinister-D- | vrijdag 27 februari 2015 @ 07:59 | |
Hmm moeilijk. Competitief zijn in GP2 met ART, maar moeten strijden tegen mannen als Lynn en Gasly is een DAMS. Als ie dan de titel zou halen is dat een hele mooie maar absoluut geen garantie on een F1 zitje te krijgen. Of een zitje hebben en kansloos achteraan rijden maar je wel eventueel in de kijker kunnen rijden ![]() | ||
DutchTrain | vrijdag 27 februari 2015 @ 08:28 | |
Ziet er naar uit dat het tot een of drie gaat regenen op het circuit. Best leuk om wat in de regen te zien rijden, maar met een zonnetje is het toch wat fijner op de tribunes... | ||
DutchTrain | vrijdag 27 februari 2015 @ 08:32 | |
Oh, die heb ik nog eens in de Indylights zien rijden. Junior Strous liep nog wat te flirten met haar. En toen was het ook wel duidelijk dat ze er niet alleen vanwege haar racetalent rondreed (zal thuis nog even de foto erbij zoeken) | ||
nils7 | vrijdag 27 februari 2015 @ 09:41 | |
Jij zit er of..? | ||
Funzel | vrijdag 27 februari 2015 @ 10:13 | |
Danica Patrick ![]() | ||
Mexicanobakker | vrijdag 27 februari 2015 @ 10:17 | |
Die zou ik geven. | ||
sasquatsch | vrijdag 27 februari 2015 @ 10:34 | |
Alleen maar op ovals, minder op de gewone circuits. | ||
franklop | vrijdag 27 februari 2015 @ 11:32 | |
Max al net zo snel als Sainz gister. Weet het, het zegt helemaal niks. Maar wil het toch gezegd hebben ![]() | ||
WEST | vrijdag 27 februari 2015 @ 11:44 | |
Zegt niks maar het voelt wel lekker ![]() | ||
WEST | vrijdag 27 februari 2015 @ 11:49 | |
Pitstop van Max
| ||
LWD-Godius | vrijdag 27 februari 2015 @ 11:53 | |
Interessant artikel over de vernieuwde STR10: BITE SIZE TECH: TORO ROSSO STR10(B) (3RD PRE-SEASON TEST) | ||
Peterselieman | vrijdag 27 februari 2015 @ 11:57 | |
Nog even oefenen bij Autosport:
| ||
Nattekat | vrijdag 27 februari 2015 @ 11:58 | |
Het zegt dat de TR sneller wordt of dat Max sneller is ![]() | ||
Rossdale | vrijdag 27 februari 2015 @ 12:05 | |
Die bandenman rechtsvoor mag nog even blijven oefenen ![]() | ||
Karstman | vrijdag 27 februari 2015 @ 12:05 | |
Dit inderdaad! | ||
franklop | vrijdag 27 februari 2015 @ 12:12 | |
Manor zou vandaag bevestigd worden voor 2015 | ||
franklop | vrijdag 27 februari 2015 @ 12:16 | |
Dicht dan maar |