abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149881831

Welkom in het Eurocrisis topic!
Waar schulden met schulden worden afgelost.
Waar de banken de vestzak zijn en de EU burger de broekzak is.

GDP in prices of the previous year (economic growth)

Unemployment rate (as a % of labour force)

10-yr yields

Griekenland (l) en Ierland 9-yr (r)

Portugal (l) en ter vergelijking Duitsland (r)

Italie (l) en Spanje (r)
  zaterdag 21 februari 2015 @ 11:15:03 #2
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_149882360
Ze zullen er nu wel uitkomen denk ik
pi_149882719
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 11:15 schreef Hexagon het volgende:
Ze zullen er nu wel uitkomen denk ik
Voor nu wel inderdaad. Ze conformeren zich aan het staande beleid. Maar om nationaal te overleven moeten ze wel een keer iets binnen gaan halen.
  zaterdag 21 februari 2015 @ 11:37:50 #4
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_149882807
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 12:30 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Waarom doen alle regeringsleiders dan zo moeilijk over een Grexit? Waarom willen ze Griekenland dan zo graag in de EU houden?
Gezichtsverlies he

mssar dat het een financiële wereldramp zou zijn nee, het licht gaat echt niet uit hoor
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 21 februari 2015 @ 11:39:20 #5
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_149882838
Ach Griekenland is ook geografisch strategisch wel een fijn land om erbij te houden.
  zaterdag 21 februari 2015 @ 11:41:42 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_149882885
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 11:33 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Voor nu wel inderdaad. Ze conformeren zich aan het staande beleid. Maar om nationaal te overleven moeten ze wel een keer iets binnen gaan halen.
Het voordeel dat ze hebben is dat ze de handen vrij hebben om de belastingontduikende corrupte elite van Griekenland eens onder handen te nemen. Syriza is immers geen onderdeel van dat systeem geweest.
pi_149882902
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 11:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het voordeel dat ze hebben is dat ze de handen vrij hebben om de belastingontduikende corrupte elite van Griekenland eens onder handen te nemen. Syriza is immers geen onderdeel van dat systeem geweest.
Dat staat Nederland nooit toe, onze boterham, wat doe je.
so long and thanks for all the fish
  zaterdag 21 februari 2015 @ 11:42:57 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_149882918
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 11:42 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Dat staat Nederland nooit toe, onze boterham, wat doe je.
Want wij verdienen geld aan corrupte rijke Grieken?
pi_149882959
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 11:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Want wij verdienen geld aan corrupte rijke Grieken?
Ja, een bloeiende bedrijfstak, fiscale constructies. Je maakt een afspraak met de Nederlandse fiscus dat zij 5% van de buit krijgen en je dan dekken.
so long and thanks for all the fish
pi_149883023
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 11:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Misschien ben ik wat cynisch maar ik vraag me af hoeveel tijd ze nodig hebben om hun eigen corrupte systeem op te zetten of te versmelten met het oude :P .

Belastingontduiking en corruptie is daar volgens mij zowat onderdeel van de cultuur en niet alleen bij de elite.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_149883059
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 11:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Misschien ben ik wat cynisch maar ik vraag me af hoeveel tijd ze nodig hebben om hun eigen corrupte systeem op te zetten of te versmelten met het oude :P .

Belastingontduiking en corruptie is daar volgens mij zowat onderdeel van de cultuur en niet alleen bij de elite.
Eerlijk gezegd ben ik bang dit cynisme te moeten delen.
  zaterdag 21 februari 2015 @ 11:50:04 #12
323876 michaelmoore
pi_149883079
quote:

[..]

krijgen ze niet , de EU zal dit landje met zich mee moeten zeulen net als Nederland Drenthe met zich neemt

Ook geen ramp, maar het is de grote vraag wat ze zullen doen als Italie zo gaat doen , dat zit er aan te komen he
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_149883875
quote:

[..]

Ik weet het niet.

Is de Griek vanuit z'n hart een corrupte belastingontduiker?

Of is het meer zoiets van, als de overheid collectief bezit aan vriendjes verpatst en rijke stinkerds bij hun bedrijf een belastingtarief van rond de nul aanbiedt, waarom zou ik dan wel belasting betalen?

:?
  zaterdag 21 februari 2015 @ 12:25:05 #14
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149883937
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 11:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Gezichtsverlies he

mssar dat het een financiële wereldramp zou zijn nee, het licht gaat echt niet uit hoor
Niemand weet precies wat de gevolgen zijn voor de resterende zestien eurolanden en de waarde van de euro, simpelweg omdat nooit eerder een land de euro teruggaf. Sommige economen verwachten dat investeerders na het vertrek van Griekenland de jacht op de andere zwakke eurolanden openen: Portugal, Ierland, Spanje, mogelijk Italië. Dat maakt een implosie van de eurozone mogelijk.

Als Griekenland zijn schulden niet meer kan afbetalen, dreigt er een miljardenstrop voor de geldschieters. De eerste Griekse lening van 110 miljard is inmiddels door Athene opgenomen, van de tweede (130 miljard) is de eerste tranche (39,4 miljard) nagenoeg overgemaakt. Voor Nederland bedraagt het potentiële verlies zo'n 5 miljard euro. Mogelijk schort Athene de afbetaling alleen op.

De Europese Centrale Bank (ECB) kijkt tegen een grotere verliespost aan. De bank heeft destijds voor tientallen miljarden euro aan Griekse obligaties gekocht om Athene te steunen. Eventuele verliezen daarop worden uiteindelijk betaald door de deelnemende nationale banken, waaronder De Nederlandsche Bank.

http://www.volkskrant.nl/(...)e-gevolgen~a3255832/

Hoogst onzeker maar dat het pijn zal gaan doen is duidelijk. En ook zeker een goede kans op domino-effecten.
Feyenoord!
pi_149884170
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:22 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik weet het niet.

Of is het meer zoiets van, als de overheid collectief bezit aan vriendjes verpatst en rijke stinkerds bij hun bedrijf een belastingtarief van rond de nul aanbiedt, waarom zou ik dan wel belasting betalen?

Niet uit zijn hart maar het lijkt wel vrij diep ingesleten in de cultuur aldaar. En een dergelijke cultuur ombuigen is helaas niet iets wat je zomaar realiseert. Je kan je afvragen of de regering sterk genoeg is om de instituties aldaar echt te veranderen. Of gokken de mensen daar er op dat met een tijdje het hoofd laag houden de regering wel weer valt en de nieuwe wind overwaait.
pi_149884545
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:22 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik weet het niet.

Niet alleen de Griek, vrijwel ieder mens is vooral met zijn eigenbelang bezig. Ik geloof niet dat daar significante verschillen tussen zitten die veroorzaakt worden door etniciteit, wel door cultuur.

quote:

Dat is bij mensen die de boel besodemieteren vaak de manier om het goed te praten idd: "iedereen doet het, dus ik ook.", of "ik word door 'hen' genaaid, dus naai ik ze terug".

Zodra dat algemeen geaccepteerd wordt is het ontzettend moeilijk om dat om te draaien. De 'gewone Griek' zal het bestrijden van belastingontduiking/ontwijking van de elite toejuichen maar moord en brand schreeuwen als ze aan 'zijn' voordeeltjes gaan zitten. Zo werkt dat nou eenmaal :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 21 februari 2015 @ 12:53:37 #17
66825 Reya
Fier Wallon
pi_149884612
Het is sowieso een zaak van de lange adem. De verkiezing van Syriza kan bijdragen aan het ombuigen van het patroon, maar op zichzelf staand is zelfs een dergelijke machtswisseling zelden doorslaggevend.
pi_149886172
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 11:44 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ja, een bloeiende bedrijfstak, fiscale constructies. Je maakt een afspraak met de Nederlandse fiscus dat zij 5% van de buit krijgen en je dan dekken.
Dat is geen ontduiking verders verdienen wij vrij weinig aan die dorpjes waar niemand zijn waterrekening betaald. Al blijft het laakbaar natuurlijk.
Overigens hoop ik idd dat ze als nieuwe partij in deze 4 maanden gaan laten zien wat ze willen en kunnen. En idd de corruptie aanpakken. Maar zoals HiZ zegt hebben ze beloftes gemaakt die daar niet helemaal mee stroken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 21 februari 2015 @ 14:06:09 #19
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149886335
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 13:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat is geen ontduiking verders verdienen wij vrij weinig aan die dorpjes waar niemand zijn waterrekening betaald. Al blijft het laakbaar natuurlijk.
Overigens hoop ik idd dat ze als nieuwe partij in deze 4 maanden gaan laten zien wat ze willen en kunnen. En idd de corruptie aanpakken. Maar zoals HiZ zegt hebben ze beloftes gemaakt die daar niet helemaal mee stroken.
In principe is het natuurlijk helemaal terecht dat mensen hun waterrekening niet betalen. Water is van ons allemaal. Net zoals dat het raar is dat mensen moeten betalen voor een stukje grond.
Feyenoord!
pi_149886371
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 14:06 schreef Japie77 het volgende:

[..]

In principe is het natuurlijk helemaal terecht dat mensen hun waterrekening niet betalen. Water is van ons allemaal. Net zoals dat het raar is dat mensen moeten betalen voor een stukje grond.
:')
Schoon water kost echter energie, grondstoffen en bijbehorende infra om te maken en transporteren.
Als ze water uit de zee willen drinken gaan ze wat mij betreft hun gang.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  zaterdag 21 februari 2015 @ 14:11:13 #21
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149886469
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 14:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

:')
Schoon water kost echter energie, grondstoffen en bijbehorende infra om te maken en transporteren.
Als ze water uit de zee willen drinken gaan ze wat mij betreft hun gang.
En dat staat in verhouding tot het bedrag wat je moet betalen voor een waterrekening denk je?

Die infra ligt er al lang, transporteren ook niet trouwens, gaat gewoon door een buis hoor.
Feyenoord!
  zaterdag 21 februari 2015 @ 17:04:18 #22
323876 michaelmoore
pi_149891651
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:25 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Niemand weet precies wat de gevolgen zijn voor de resterende zestien eurolanden en de waarde van de euro, simpelweg omdat nooit eerder een land de euro teruggaf.

Sommige economen verwachten dat investeerders na het vertrek van Griekenland de jacht op de andere zwakke eurolanden openen: Portugal, Ierland, Spanje, mogelijk Italië. Dat maakt een implosie van de eurozone mogelijk.
Maar dit gaat toch een keer gebeuren , de schulden lopen nog steeds flink op vooral Italië
pi_149896914
Italie kan hetzelfde doen als Belgie in de jaren 90 ?
pi_149914312
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 14:11 schreef Japie77 het volgende:

[..]

En dat staat in verhouding tot het bedrag wat je moet betalen voor een waterrekening denk je?

Die infra ligt er al lang, transporteren ook niet trouwens, gaat gewoon door een buis hoor.
Wat voor simpele ziel ben jij |:( .
Dit kun je niet menen.

Ja dat staat behoorlijk in verhouding 85 (inc belastingen) per 1000 liter waarbij de belastingen de helft voor zijn rekening neemt.

Verder kosten die pompen en het onderhoud natuurlijk ook niets 8)7 .
  zondag 22 februari 2015 @ 13:13:46 #25
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149915634
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 12:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Wat voor simpele ziel ben jij |:( .
Dit kun je niet menen.

Ja dat staat behoorlijk in verhouding 85 (inc belastingen) per 1000 liter waarbij de belastingen de helft voor zijn rekening neemt.

Verder kosten die pompen en het onderhoud natuurlijk ook niets 8)7 .
Ok dus je me beledigd me en legt niks uit wat je punt ondersteund. En je probeerd me te overtuigen of wat precies?
Feyenoord!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')