Die fotoquote:Op zaterdag 21 februari 2015 16:35 schreef SuicideErrorist het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is al de tweede keer dat deze Italiaanse krant de Nederlander (of ja, de Koning in dit geval) direct in het Nederlands aanspreekt.
"Hoogheid Koning Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau. Wat uw landgenoten in Rome hebben uitgespookt is een onuitwisbare schande voor uw land. De enige troost voor de Romeinen zou zijn dat Nederland alle schade betaalt, om te beginnen die aan de fontein van Bernini. Hieronder vindt u een schatting van de uitgaven die nodig zijn om alles wat de supporters van Feyenoord hebben verwoest weer in orde te brengen. We zijn er zeker van dat u zich hierin zult mengen en hopen dat u de horde barbaren niet op een of andere manier zult vrijspreken door te doen alsof uw neus bloedt."
Voor de bekerfinale zijn er zelfs fans van Fiorentina neergeschoten door AS Roma hoolies. En dan noemen ze feyenoordfans barbaren.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 17:05 schreef bamibij het volgende:
Wat zijn die Romeinen aan het janken ook zegAlsof er nooit schade wordt gemaakt als die gasten tegen elkaar voetballen, er worden jaarlijks meerdere mensen neergestoken in dat Rome rondom voetbalwedstrijden man.
De supporters thuislaten zou een betere optie zijn geweest, misschien dat ze uitfans in de toekomst wel helemaal in de ban doen, het zou in ieder geval een hoop politie inzet besparen. Je kan de spelers van Feyenoord niet verbieden hun werk te doen, maar je kan wel beslissen geen kaarten aan de fans te verkopen. Dat groepje dat zonder kaartje naar Rome is afgereisd is gewoon opgegaan in de menigte die wel een kaartje hadden, iets wat ze niet hadden kunnen doen als er geen kaartverkoop was geweest. In Amsterdam zijn zeer waarschijnlijk erngstige rellen voorkomen doordat die Polen hun fans moesten thuislaten, dat zegt eigenlijk al genoeg.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:32 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat dacht je van niet naar Italië afreizen? Als men daartoe had besloten lijkt het me alleszins redelijk om te veronderstellen dat die fontein nu nog onbeschadigd zou zijn geweest.
Je kunt dat wel heel onrechtvaardig vinden, maar dat dit soort wantoestanden voorkomen lijkt mij vooralsnog belangrijker. Overigens als Feijenoord dit kon zien aankomen en het had kunnen voorkomen door bijvoorbeeld gewoon niet te spelen dan draagt de club wat mij betreft ook morele verantwoordelijkheid.
[..]
Daarom: men heeft nagelaten deze wedstrijd af te zeggen. Had men kunnen doen, en het had veel schade voorkomen. Dat Feijenoord als club niet direct verantwoordelijkheid is voor het wangedrag van haar supporters verandert daar nul komma niks aan.
Dat vind je nu als jong ventje misschien nog wel stoer. Als je later volwassen bent zul je inzien dat het te belachelijk voor woorden is. Net als het hele gebeuren in Rome overigens.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 15:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hahaha... dat is eigenlijk best wel baas.
Stonden er dan mensen met een kaartje op de plein?quote:Op zondag 22 februari 2015 00:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
De supporters thuislaten zou een betere optie zijn geweest, misschien dat ze uitfans in de toekomst wel helemaal in de ban doen, het zou in ieder geval een hoop politie inzet besparen. Je kan de spelers van Feyenoord niet verbieden hun werk te doen, maar je kan wel beslissen geen kaarten aan de fans te verkopen. Dat groepje dat zonder kaartje naar Rome is afgereisd is gewoon opgegaan in de menigte die wel een kaartje hadden, iets wat ze niet hadden kunnen doen als er geen kaartverkoop was geweest. In Amsterdam zijn zeer waarschijnlijk erngstige rellen voorkomen doordat die Polen hun fans moesten thuislaten, dat zegt eigenlijk al genoeg.
Ik mag toch aanemen van wel, er gaan toch geen 6000 man op goed geluk naar Rome?quote:Op zondag 22 februari 2015 01:57 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Stonden er dan mensen met een kaartje op de plein?
Ons probleem niet. Dat kutvoetbal zorgt al decennialang voor zulke problemen. En telkens moeten we medelijden hebben met die zogenaamde goedwillende stadionbezoeker die zijn handjes wél schoon zou houden.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 13:25 schreef bamibij het volgende:
omdat 200 man zich niet kunnen gedragen moeten we het plezier van de overige 30.000 in dat stadion maar ontnemen?
Wist niet dat je ook een huisvrouwtje was.quote:Op zondag 22 februari 2015 02:13 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ons probleem niet. Dat kutvoetbal zorgt al decennialang voor zulke problemen. En telkens moeten we medelijden hebben met die zogenaamde goedwillende stadionbezoeker die zijn handjes wél schoon zou houden.
Pleur op. Kijk die wedstrijd gewoon lekker mee op tv.
Poolse hooligans.quote:Op zondag 22 februari 2015 00:05 schreef Hathor het volgende:
In Amsterdam zijn zeer waarschijnlijk erngstige rellen voorkomen doordat die Polen hun fans moesten thuislaten, dat zegt eigenlijk al genoeg.
Kaarten kun je ter plekke ook gewoon aanschaffen voor de thuisvakken natuurlijk. Zo omzijl ik in Nederland ook al jaren de combi's.quote:Op zondag 22 februari 2015 01:58 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik mag toch aanemen van wel, er gaan toch geen 6000 man op goed geluk naar Rome?
Nee, een nicht met een passie voor curling.quote:Op zondag 22 februari 2015 09:20 schreef Jibberwism het volgende:
Wist niet dat je ook een huisvrouwtje was.
Ja dat idee had ik ook, zal wel via de supportersvereniging zijn gegaan of zo toch?quote:Op zondag 22 februari 2015 09:38 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Kaarten kun je ter plekke ook gewoon aanschaffen voor de thuisvakken natuurlijk. Zo omzijl ik in Nederland ook al jaren de combi's.
En nee, heb geen stadionverbod. Maar grootste deel had natuurlijk al een kaartje voor het uitvak.
Staan allemaal geregistreerd via hun seizoenskaart. Dat was officieel de enige mogelijkheid om aan kaarten te komen voor deze wedstrijd.quote:Op zondag 22 februari 2015 11:48 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja dat idee had ik ook, zal wel via de supportersvereniging zijn gegaan of zo toch?
quote:Burgemeester Rome: benefiet Oranje in De Kuip
ROME - Het Nederlands elftal moet een benefietwedstrijd spelen tegen Italië in De Kuip in Rotterdam. Dat stelt burgemeester Ignazio Marino van Rome zondag voor. De opbrengst van het vriendschappelijke duel zou moeten gaan naar het herstel van de door Feyenoord-supporters veroorzaakte schade bij de Spaanse trappen in Rome.
"Duizenden Nederlandse en Europese supporters hebben hun spijt en medeleven betuigd. We gaan dit voorstellen bij de Italiaanse voetbalbond en rekenen erop dat de Nederlandse autoriteiten ook positief zullen reageren," zegt Marino tegen Italiaanse media.
Rellende Feyenoord-supporters richtten woensdag en donderdag voor miljoenen schade aan in Rome in aanloop naar het duel met AS Roma.
Ik ben geen jong ventje meer en natuurlijk is het niet "baas". Toch vind ik het stoerder dan janken en moeilijk doen om onder je straf uit te komen. Liever had ik gezien dat deze kerel zich had gedragenquote:Op zondag 22 februari 2015 00:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat vind je nu als jong ventje misschien nog wel stoer. Als je later volwassen bent zul je inzien dat het te belachelijk voor woorden is. Net als het hele gebeuren in Rome overigens.
Wat een zielige wijven die Romeinenquote:Op zaterdag 21 februari 2015 16:35 schreef SuicideErrorist het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is al de tweede keer dat deze Italiaanse krant de Nederlander (of ja, de Koning in dit geval) direct in het Nederlands aanspreekt.
"Hoogheid Koning Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau. Wat uw landgenoten in Rome hebben uitgespookt is een onuitwisbare schande voor uw land. De enige troost voor de Romeinen zou zijn dat Nederland alle schade betaalt, om te beginnen die aan de fontein van Bernini. Hieronder vindt u een schatting van de uitgaven die nodig zijn om alles wat de supporters van Feyenoord hebben verwoest weer in orde te brengen. We zijn er zeker van dat u zich hierin zult mengen en hopen dat u de horde barbaren niet op een of andere manier zult vrijspreken door te doen alsof uw neus bloedt."
quote:Op zondag 22 februari 2015 21:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat een zielige wijven die Romeinen
quote:Op zondag 22 februari 2015 19:47 schreef het_grobbekuiken het volgende:
De Italianen zijn nog niet klaar met huilen.
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |