Laten we eens beginnen met het neerleggen van de verantwoordelijkheid waar die hoort te liggen: bij de organisatoren.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:04 schreef MouzurX het volgende:
[..]
De uitgaansavonden leiden ook tot politieinzet, ieder weekend weer.
Verbieden dus.
Wel een garantie voor draagvlak voor schadelijk beleid.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:05 schreef Molurus het volgende:
[..]
De meeste fokkers zijn tamelijk ongevaarlijk en richten niet dit soort schade aan.
Dom is geen garantie voor schade.
Er is niemand die 500 mensen zonder ticket naar Rome heeft gestuurd, beste man..quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:10 schreef Molurus het volgende:
[..]
Laten we eens beginnen met het neerleggen van de verantwoordelijkheid waar die hoort te liggen: bij de organisatoren.
Die kunnen dan in hoofdlijnen twee dingen doen: zorgdragen voor de beveiliging rondom zo'n evenement, of zo'n evenement niet door laten gaan als ze zelf niet het vertrouwen hebben dat die veiligheid kan worden gegarandeerd.
Hoezo?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:10 schreef Molurus het volgende:
[..]
Laten we eens beginnen met het neerleggen van de verantwoordelijkheid waar die hoort te liggen: bij de organisatoren.
Die kunnen dan in hoofdlijnen twee dingen doen: zorgdragen voor de beveiliging rondom zo'n evenement, of zo'n evenement niet door laten gaan als ze zelf niet het vertrouwen hebben dat die veiligheid kan worden gegarandeerd.
niets raars aan, deze baas was een van mijn jeugdhelden:quote:Op vrijdag 20 februari 2015 20:24 schreef Hathor het volgende:
[..]
Jij bent gewoon bizar vreemd, een negert die van ijshockey houdt? Moet je me toch eens uitleggen.
Is dat kroeg tegen kroeg? Is daar sprake van organisatie?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:04 schreef MouzurX het volgende:
[..]
De uitgaansavonden leiden ook tot politieinzet, ieder weekend weer.
Verbieden dus.
Wat boeit dat?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:37 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Is dat kroeg tegen kroeg? Is daar sprake van organisatie?
En wat mij betreft mag ook daar wel eens vaker met artikel 252 wvs gezwaaid worden.
Ja, maar het is en blijft frappant dat het alleen bij voetbal op grote schaal gebeurt, dat men weet wie de daders zijn, dat de daders er niet voor terugdeinzen op clubs en lokale politici te bedreigen en we dat allemaal maar lijdzaam moeten toezien terwijl de clubs er hun handen van aftrekken want het gebeurt niet in het stadion en dan is het opeens hun probleem niet meer en hebben ze er niets mee te maken.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:38 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Wat boeit dat?
Er gebeuren nou eenmaal gevechten en je hebt er politieinzet voor nodig.
Hebben voetbalsupporters geen rechten?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:49 schreef MouzurX het volgende:
Maar affijn, zoals bij VI al wordt aangegeven: Gewoon alle koppen op internet, heb je ze zo gevonden.
Jahoor. Dan zoeken ze een ander excuus.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:41 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ja, maar het is en blijft frappant dat het alleen bij voetbal op grote schaal gebeurt, dat men weet wie de daders zijn, dat de daders er niet voor terugdeinzen op clubs en lokale politici te bedreigen en we dat allemaal maar lijdzaam moeten toezien terwijl de clubs er hun handen van aftrekken want het gebeurt niet in het stadion en dan is het opeens hun probleem niet meer en hebben ze er niets mee te maken.
Ik ben het zat dat ik belasting betaal om herstelwerkzaamheden en beveiliging te betalen voor een stel hersenloze figuren die van mening zijn dat het normaal is om een stad kapot te slaan als ze winnen, verliezen of gelijkspelen. Dat ben ik al jaren.
De hooligans komen op het voetbal af, haal het voetbal weg, denk je dan echt dat ze dan nog als een plaag sprinkhanen van stad naar stad trekken?
Gebeurt nu ook al voor andere criminelen dus jouw vraag zou dan:quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:45 schreef bamibij het volgende:
[..]
Hebben voetbalsupporters geen rechten?
Nee, ik klaag over de veroorzakers, die debiele idioten die minder intelligent gedrag vertonen dan de gemiddelde neanderthaler en het normaal vinden om te slopen omdat ze fan zijn van een club.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:47 schreef MouzurX het volgende:
Jahoor. Dan zoeken ze een ander excuus.
Als je het zat bent om belasting te betalen voor herstelwerkzaamheden dan moet je klagen over de lage straffen die worden opgelegd.
Maar in die tijd heb ik wel een weg. We hebben het hier over mensen die moedwillig dingen slopen omdat ze het niet leuk vinden dat hun club verliest (of wint maar er staat politie in de buurt en dat mag niet ofzo, dat is provocatiequote:Het zou zomaar kunnen zijn dat de kosten van een weg opnieuw aanleggen omdat een willekeurige gemeente eerst de bestrating vernieuwd en dan een jaar later de riolering gaat vervangen, hoger zijn dan een x aantal wedstrijden bij elkaar.
Maar wel een beetje.quote:Niet om het als compleet onbelangrijk weg te zetten
Goedpraatgedrag, het is de schuld van de autoriteiten dat hersenloze kuddedieren vermomt als volwassen mensen zich niet kunnen gedragen.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:55 schreef richolio het volgende:
http://supportersnotcusto(...)lys-worst-hooligans/
Wat vinden jullie hiervan? Ik weet het nog niet zo goed.
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 13:04 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Goedpraatgedrag, het is de schuld van de autoriteiten dat hersenloze kuddedieren vermomt als volwassen mensen zich niet kunnen gedragen.
Neh, moest nog even een mening ontwikkelen, ben net wakker. Ik ga in geen manier mee in dat denkbeeld van die supporters hoor, het doet inderdaad lijken op goedpraatgedrag. Bijna een beetje bagatelliserend.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 13:04 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Goedpraatgedrag, het is de schuld van de autoriteiten dat hersenloze kuddedieren vermomt als volwassen mensen zich niet kunnen gedragen.
Wat weet je eigenlijk nog niet zo goed? Is het moeilijk voor je om de verantwoording te leggen bij de veroorzakers?
Doet dat er wat toe? Het is altijd heel opvallend hoe rellende supporters de schuld leggen bij de agenten. Als supporters zich zouden gedragen dan zou inzet sowieso niet nodig zijn maar ik begrijp dat dat voor voetbalsupporters een héél erg moeilijk concept is.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 13:08 schreef bamibij het volgende:
[..]
Ben je wel eens bij een voetbalwedstrijd geweest?
Het is echt heel eenvoudig: als deze wedstrijd was afgelast was de schade er niet geweest.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:12 schreef koosfransoos het volgende:
[..]
Er is niemand die 500 mensen zonder ticket naar Rome heeft gestuurd, beste man..
Welke organisatie wil je daar dan de schuld voor geven?
Natuurlijk moet de hand in veel gevallen in eigen boezem. Maar er zijn ook gevallen dat excessief politiegeweld een grote rol heeft gespeeld in de escalatie en waarom zou je dat niet aan de kaak mogen en moeten stellen?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 13:13 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Doet dat er wat toe? Het is altijd heel opvallend hoe rellende supporters de schuld leggen bij de agenten. Als supporters zich zouden gedragen dan zou inzet sowieso niet nodig zijn maar ik begrijp dat dat voor voetbalsupporters een héél erg moeilijk concept is.
Geen hand in eigen boezem steken, nee, altijd maar weer komen met ja maar zij, ja maar hullie, het valt allemaal wel mee en het hoort erbij.
Nee. Doe de wereld een plezier en stop met ademen als je je niet kan inhouden tijdens het bijwonen van een voetbalwedstrijd.
Als we nooit meer naar buiten gaan, dan is er buiten ook nooit meer schade.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 13:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het is echt heel eenvoudig: als deze wedstrijd was afgelast was de schade er niet geweest.
En eerlijk gezegd interesseert het me dan echt geen lor meer of er iemand 500 mensen zonder ticket naar Rome heeft gestuurd.
Hoe weet je dat zo zeker? 2 jaar geleden werden er twee oefenwedstrijden in Engeland van Feyenoord afgelast uit vrees voor rellen. 1500 man gingen toch die kant op..quote:Op zaterdag 21 februari 2015 13:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het is echt heel eenvoudig: als deze wedstrijd was afgelast was de schade er niet geweest.
Hahaha... dat is eigenlijk best wel baas.quote:Feyenoord-vandalen betalen direct hoge boetes
Er is in Italië stomverbaasd gereageerd op de gemakzuchtige manier waarop de 21-jarige Feyenoord supporter Jan Robbert B., ondernemer in de bouw, net als de andere opgepakte vandalen zonder problemen duizenden euro's boete heeft betaald nadat hij de binnenstad van Rome had verwoest.
De website van de Italiaanse krant Corriere della Sera maakt hier melding van. Het zou om een totaalbedrag gaan van 45000 euro.
Nachtje cel
Jan Robbert B. bracht een nacht in een politiecel door en heeft de dag erna meteen de boete betaald. Overigens riskeert niemand onder de Feyenoord-aanhang om de gevangenis in te gaan.
Dat is in Italië pas mogelijk als je een delict hebt gepleegd waar minstens drie jaar gevangenis voor staat. Wel wordt de vandalen, totdat het proces begint, verboden om naar Rome te gaan en mogen ze de komende drie jaar geen voetbalwedstrijden in Italië meer bezoeken.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)etalen_boetes__.html
Als iedereen thuis in bed blijft gebeuren er ook geen autoongelukken meer.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 13:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
En eerlijk gezegd interesseert het me dan echt geen lor meer of er iemand 500 mensen zonder ticket naar Rome heeft gestuurd.
Lol gemiste omzet 6 miljoen in totaal?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 16:35 schreef SuicideErrorist het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is al de tweede keer dat deze Italiaanse krant de Nederlander (of ja, de Koning in dit geval) direct in het Nederlands aanspreekt.
"Hoogheid Koning Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau. Wat uw landgenoten in Rome hebben uitgespookt is een onuitwisbare schande voor uw land. De enige troost voor de Romeinen zou zijn dat Nederland alle schade betaalt, om te beginnen die aan de fontein van Bernini. Hieronder vindt u een schatting van de uitgaven die nodig zijn om alles wat de supporters van Feyenoord hebben verwoest weer in orde te brengen. We zijn er zeker van dat u zich hierin zult mengen en hopen dat u de horde barbaren niet op een of andere manier zult vrijspreken door te doen alsof uw neus bloedt."
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |