Iets zegt me dat hier dan wel maatregelen tegen komen ondanks dat Feyenoord een voetbalclub van vrede is.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:09 schreef PippenScottie het volgende:
Feyenoord fans die zeggen dat de club niet verantwoordelijk is.
Dat dit het gedrag is van hooligans die geen echte Feyenoord fans zijn.
Die vinden dat de zaak door de media wordt opgeklopt en niet uit de hand zou zijn gelopen als de politie niet zou hebben geprovoceerd.
Het doet me vaag denken aan een andere maatschappelijke discussie die nu loopt, maar ik kan mijn vinger niet precies op de zere plek leggen...
Dat zijn het toch ook?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Of je sluit gewoon je ogen en gaat er gewoon van uit dat het toch allemaal maar tokkies zijn, veel makkelijker joh.
Het grootste deel van de supporters is zo niet, hoor!quote:Op zaterdag 21 februari 2015 09:12 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Iets zegt me dat hier dan wel maatregelen tegen komen ondanks dat Feyenoord een voetbalclub van vrede is.
Als gematigde Feyenoorders nou eens een krachtig signaal afgeven dat ze dit gedrag afkeuren, dan zou ik je misschien geloven.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 09:12 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Iets zegt me dat hier dan wel maatregelen tegen komen ondanks dat Feyenoord een voetbalclub van vrede is.
Wellicht kunnen we die gematigde Feyenoorders dan ook zwaar bewapenen.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 10:02 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Als gematigde Feyenoorders nou eens een krachtig signaal afgeven dat ze dit gedrag afkeuren, dan zou ik je misschien geloven.
Maar ik zie alleen maar reacties dat het aan de media ligt en aan de politie en dat er sprake was van een incidentje.
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:47 schreef Hathor het volgende:
http://news.google.com/ne(...)126589&ssid=s&at=dt0
Hier, even een andere insteek.
Hoe is het wangedrag van voetbalsupporters de verantwoordelijkheid van de politie?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 09:33 schreef MouzurX het volgende:
Ik vind het gewoon een slecht optreden van de Italiaanse (en Nederlandse) politie. In Parijs mocht je voor de wedstrijd van ajax als hooligan je niet in het centrum begeven. Ik snap dan ook niet dat 1. Ze geen weet hebben gehad van 500+ mensen die naar Rome zouden gaan zonder ticket. 2. Ze überhaupt zo langzaam gereageerd hebben op dat plein.
Wat kan Feyenoord nog meer doen dan dat ze al hebben gedaan? De supporters met een kaartje hebben niks gedaan. De rest kunnen ze toch niet allemaal volgen? Als mensen met een stadionverbod naar Rome gaan wat kan Feyenoord dan nog doen? Het enige wat je daar tegen kan doen is een meldingsplicht en dat komt van een nederlandse rechter, niet van Feyenoord.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:18 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hoe is het wangedrag van voetbalsupporters de verantwoordelijkheid van de politie?
Sommige mensen lijken het nogal vanzelfsprekend te vinden dat de belastingbetaler opdraait voor dit soort wantoestanden. Ik zou niet weten waarom dat vanzelfsprekend zou moeten zijn.
Wat mij betreft wordt die verantwoordelijkheid neergelegd bij de betrokken voetbalclubs. Laat hen die inschatting maar maken en opdraaien voor de organisatie en de kosten daarvan! Ik zie niet waarom dat uit mijn portemonnee zou moeten komen.
En clubs die die verantwoordelijkheid onvoldoende naar zich toetrekken mogen wat mij betreft direct worden opgeheven.
Dit is echt net zo'n oplossing als: ze moeten hun paspoort afpakken!?!?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:18 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hoe is het wangedrag van voetbalsupporters de verantwoordelijkheid van de politie?
Sommige mensen lijken het nogal vanzelfsprekend te vinden dat de belastingbetaler opdraait voor dit soort wantoestanden. Ik zou niet weten waarom dat vanzelfsprekend zou moeten zijn.
Wat mij betreft wordt die verantwoordelijkheid neergelegd bij de betrokken voetbalclubs. Laat hen die inschatting maar maken en opdraaien voor de organisatie en de kosten daarvan! Ik zie niet waarom dat uit mijn portemonnee zou moeten komen.
En clubs die die verantwoordelijkheid onvoldoende naar zich toetrekken mogen wat mij betreft direct worden opgeheven. Die zijn dan verwijtbaar in gebreke gebleven.
Laten we wel wezen: Feijenoord had dit gezien het verleden kunnen zien aankomen, en bij onzekerheid over de organisatie kunnen besluiten om gewoon niet te spelen. Lullig voor de fans, maar niet mijn probleem.
Wat dacht je van niet naar Italië afreizen? Als men daartoe had besloten lijkt het me alleszins redelijk om te veronderstellen dat die fontein nu nog onbeschadigd zou zijn geweest.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:28 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Wat kan Feyenoord nog meer doen dan dat ze al hebben gedaan?
De supporters met een kaartje hebben niks gedaan. De rest kunnen ze toch niet allemaal volgen? Als mensen met een stadionverbod naar Rome gaan wat kan Feyenoord dan nog doen? Het enige wat je daar tegen kan doen is een meldingsplicht en dat komt van een nederlandse rechter, niet van Feyenoord.
Daarom: men heeft nagelaten deze wedstrijd af te zeggen. Had men kunnen doen, en het had veel schade voorkomen. Dat Feijenoord als club niet direct verantwoordelijkheid is voor het wangedrag van haar supporters verandert daar nul komma niks aan.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:28 schreef MouzurX het volgende:
De politie in Nederland kan daarnaast ook wel informatie delen met de Italiaanse.
Ze dachten blijkbaar dat er 50 man zou zijn? Iedere willekeurige Nederlander had ze wel kunnen vertellen dat er waarschijnlijk meer zouden zijn.
Dan kan je alle voetbalwedstrijden afzeggen.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:32 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat dacht je van niet naar Italië afreizen? Als men daartoe had besloten lijkt het me alleszins redelijk om te veronderstellen dat die fontein nu nog onbeschadigd zou zijn geweest.
Je kunt dat wel heel onrechtvaardig vinden, maar dat dit soort wantoestanden voorkomen lijkt mij vooralsnog belangrijker. Overigens als Feijenoord dit kon zien aankomen en het had kunnen voorkomen door bijvoorbeeld gewoon niet te spelen dan draagt de club wat mij betreft ook morele verantwoordelijkheid.
[..]
Daarom: men heeft nagelaten deze wedstrijd af te zeggen. Had men kunnen doen, en het had veel schade voorkomen. Dat Feijenoord als club niet direct verantwoordelijkheid is voor het wangedrag van haar supporters verandert daar nul komma niks aan.
Gozer werd bij z'n hotel gepakt door een aantal scooterrijders, bewapend met ijzeren staven. Onderarm waar het bot uit stak, kop kapot en rug beurs.quote:
De Romeinen die ik sprak willen, zoals iedere buitenlander, zich de tering in blowen in Amsterdam en dan een uurtje voor de wedstrijd naar Rotterdam komen..quote:Op vrijdag 20 februari 2015 23:08 schreef MakkieR het volgende:
Krijgt Rotterdam niet volgende week die Romeinen op bezoek? wat zal dat gezellig worden in het centrum payback time
Ik heb geen problemen met clubs waarvan de supporters zich nooit misdragen. Die zijn er ook hoor. Er is hier een heel duidelijk verband tussen wangedrag en deze club.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:33 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dan kan je alle voetbalwedstrijden afzeggen.
Dat hoor je vaker, ik zie het echt niet gebeuren. Wellicht dat het supportervolk overstapt naar een andere club. En dan heffen we wat mij betreft ook die club op zo gauw blijkt dat de club haar supporters niet onder controle kan houden.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:33 schreef MouzurX het volgende:
Vervolgens gaan de hooligans naar de hockeywedstrijden en kan je die allemaal gaan afzeggen.
Dan heb je duidelijk niet opgelet.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:30 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dit is echt net zo'n oplossing als: ze moeten hun paspoort afpakken!?!?
(Met de auto kom je er dan nog steeds)
Ik heb nog nooit gehoord van een dance feest wat werd afgelast omdat mensen zonder kaartje misschien konden gaan rellen.
Als evenementen standaard zo uitpakken dat je de politie gegarandeerd moet inzetten dan is het inderdaad tijd om dat soort grootschalige evenementen af te kappen. Of de rekening van de inzet en de gevolgen van eventuele schade bij de organisator leggen.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:44 schreef MouzurX het volgende:
Met Carnaval zijn er ook altijd gevechten e.d. moeten we heel Carnaval ook maar verbieden onder het nom: de politie is er blijkbaar alleen voor snelheidsboetes uitschrijven en niet voor de veiligheid in de openbare ruimte tijdens evenementen?
De uitgaansavonden leiden ook tot politieinzet, ieder weekend weer.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:02 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Als evenementen standaard zo uitpakken dat je de politie gegarandeerd moet inzetten dan is het inderdaad tijd om dat soort grootschalige evenementen af te kappen. Of de rekening van de inzet en de gevolgen van eventuele schade bij de organisator leggen.
Dat heb ik nou met het gros van de FOKkers. Te stupide om rond te lopen, laat staan stemmen.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:13 schreef Molurus het volgende:
[..]
Neem jij dit werkelijk serieus? Heb je de beelden ook gezien? Dat ziet er bepaald niet uit als een vreedzaam groepje supporters dat wordt opgedreven door de politie namelijk.
Ik hoop dat ze aan de hand van de beelden stuk voor stuk worden geïdentificeerd, opgepakt en gewoon een paar jaar de cel in gaan. Dit soort volk wil je gewoon niet hebben rondlopen in de samenleving.
De meeste fokkers zijn tamelijk ongevaarlijk en richten niet dit soort schade aan.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:04 schreef Jibberwism het volgende:
[..]
Dat heb ik nou met het gros van de FOKkers. Te stupide om rond te lopen, laat staan stemmen.
Ik heb de politie toch echt een hele groep mensen een smalle straat in zien jagen... Ik denk eerder dat jij de beelden niet hebt gezien, beste man. En natuurlijk waren ze er een flinke teringbende van aan het maken, maar het opjagen van de politie heeft dit echt wel verergerd..quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:13 schreef Molurus het volgende:
[..]
Neem jij dit werkelijk serieus? Heb je de beelden ook gezien? Dat ziet er bepaald niet uit als een vreedzaam groepje supporters dat wordt opgedreven door de politie namelijk.
Ik hoop dat ze aan de hand van de beelden stuk voor stuk worden geïdentificeerd, opgepakt en gewoon een paar jaar de cel in gaan. Dit soort volk wil je gewoon niet hebben rondlopen in de samenleving.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |