Ik heb nu tegenwoordig juist liever projecten van 60maanden, leveren meer op en het is net zo veilig of zelfs veiliger.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:44 schreef vehkah het volgende:
ook ik heb het loonbedrijf meegepakt, knappe rente met korte looptijd.
Ik wil geen 60 mnd projecten hebben lopen.
Dit gaat wel volkomen denk ik. Verhaal is op zich wel goed. Twijfel zelf nog.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 08:38 schreef Groepfunder het volgende:
Nieuw project op op KOM: (Marlijn Mode, 8%, B, 60mnd)
https://www.kapitaalopmaat.nl/Marlijn-Mode-Terneuzen
Redelijk hoge rente ook wel. Heb een kleine investering gedaan.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 10:45 schreef NB1908 het volgende:
[..]
Dit gaat wel volkomen denk ik. Verhaal is op zich wel goed. Twijfel zelf nog.
M'n 1e project was een plus maten dames winkelquote:Op zaterdag 21 februari 2015 14:23 schreef Coelho het volgende:
Ik ga grote maten mode niet stimuleren. Dan liever een fitnesscentrum
Volgens mij bedoelen ze de leeftijd, en niet de maat met 40+quote:Op zaterdag 21 februari 2015 14:23 schreef Coelho het volgende:
Ik ga grote maten mode niet stimuleren. Dan liever een fitnesscentrum
Ik denk inderdaad niet dat ze met vijftigplussers doelen op maten.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 15:08 schreef didi80 het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelen ze de leeftijd, en niet de maat met 40+
In 5 jaar tijd kan er heel wat gebeuren met de ontwikkeling van een bedrijf, lees wel: positief en negatief.quote:
Klopt. Maar als je je geld blijft herinvesteren maakt het feitelijk niks uit en kost het je wel extra fee.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 23:24 schreef vehkah het volgende:
[..]
In 5 jaar tijd kan er heel wat gebeuren met de ontwikkeling van een bedrijf, lees wel: positief en negatief.
Sterk punt, bedankt voor je tip.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 23:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Klopt. Maar als je je geld blijft herinvesteren maakt het feitelijk niks uit en kost het je wel extra fee.
Ik las dit:quote:Op zaterdag 21 februari 2015 15:08 schreef didi80 het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelen ze de leeftijd, en niet de maat met 40+
en concludeerde iets te snel dat 40+ tot 50 de maat was waar we het hier over haddenquote:Marlijn Mode richt zich op dames vanaf 40+. De collectie loopt tot en met maat 50
Die ga ik ook eens rustig bekijken. Zo te zien was samen in vastgoed een betere naam geweest trouwens.quote:Op zondag 22 februari 2015 12:13 schreef crowd_funder het volgende:
Op www.sameningeld.nl zijn ook de eerste projecten begonnen.
Ik zou goed naar de terugkerende kosten kijken voordat je hier 250 euro in investeert. Zo goedkoop lijkt dat platform niet te zijn.quote:Op zondag 22 februari 2015 12:13 schreef crowd_funder het volgende:
Op www.sameningeld.nl zijn ook de eerste projecten begonnen.
Ik zit er ook even naar te kijken.quote:Op zondag 22 februari 2015 12:34 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Ik zou goed naar de terugkerende kosten kijken voordat je hier 250 euro in investeert. Zo goedkoop lijkt dat platform niet te zijn.
en je zit er misschien ook wel 30 jaar in ....quote:Op zondag 22 februari 2015 12:34 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Ik zou goed naar de terugkerende kosten kijken voordat je hier 250 euro in investeert. Zo goedkoop lijkt dat platform niet te zijn.
Maar het bedrag dat diegene terug moet betalen is wel lager per maand, Dus misschien zou die het bij een 36maands projecten problemen krijgen om het terug te betalen maar bij een 60maands niet omdat die lasten dan lager zijn per maand.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 23:24 schreef vehkah het volgende:
[..]
In 5 jaar tijd kan er heel wat gebeuren met de ontwikkeling van een bedrijf, lees wel: positief en negatief.
Inderdaadquote:Op zondag 22 februari 2015 12:59 schreef Camogli het volgende:
[..]
en je zit er misschien ook wel 30 jaar in ....
Maakt het denk ik alleen voor een minderheid interessant.quote:De projecten die SamenInGeld biedt, zijn projecten waarbij een geldlener een lening vraagt voor de duur van 30 jaar. Er wordt namelijk geleend voor het financieren van onroerend goed. Daarom krijgt u ook een recht van hypotheek via SamenInGeld, dat recht zal SamenInGeld via de stichting investeerders SamenInGeld voor u uitoefenen. U kunt onder bepaalde voorwaarden overigens al na 5 jaar uitstappen uit het project. Deze voorwaarden betreffen onder andere dat wij iemand anders bereid vinden uw deel aan financiering over te nemen.
kleine minderheid: er wordt nauwelijks in geinvesteerdquote:Op zondag 22 februari 2015 14:25 schreef BruderKlaus het volgende:
[..]
Inderdaad
[..]
Maakt het denk ik alleen voor een minderheid interessant.
Is al langsgekomen.quote:Op zondag 22 februari 2015 22:06 schreef Qunix het volgende:
Rente per jaar: 8,0%
Looptijd: 36 maanden
Classificatie: 5s
Graydon-rating: B
https://www.geldvoorelkaa(...)esteren.aspx?id=9537
Een mooie...
| 1 | http://gve.xzaz.nl/project/open.php |
Interessant. Wat zeiden ze over de grenzen? Iets over wanneer dit losgelaten gaat worden?quote:Op maandag 23 februari 2015 11:12 schreef eenjongen... het volgende:
Ze hebben het bij RTL Z over crowdfunding. Ze zeggen dat er in Nederland 80(!) platforms zijn. Voor de rest gaat het weer over dat de grenzen met betrekking op de inleg losgelaten zullen worden.
Cool, zo'n verzamelsite lijkt mij handig (zoals http://dagaanbieding.net/ )quote:Op maandag 23 februari 2015 09:48 schreef xzaz het volgende:
Ik heb nu KoM ook toegevoegd aan mijn projecten. Ben van plan om alle project te verzamelen en gewoon één groot platform te maken.
[ code verwijderd ]
Ik heb er even aan zitten denken, tot ik de verkoop prijs van die brillen zag. Dat is geen gimmick meer op een festivalquote:Op zaterdag 21 februari 2015 00:22 schreef deezler het volgende:
Helaas geen mails gehad vandaag, dus zijn daar nog slechts de restjes. Een Florine, waar ik geen trek heb in het financieren van reclame. En een houten brillenboer. Houten brillen zijn op zich wel leuk, mits ze ook mooi zijn (heb zelf een hele mooie). De houten brillen die dit bedrijf verkoopt vind ik lelijk.
Bovendien lijkt het product me een leuk dingetje om eenmalig eens op je toonbank te zetten. Weer eens iets nieuws, trekt aandacht. Maar serieuze handel? Niet om er een heel bedrijf voor op te richten.
Niet heel veel. Het ging over het AFM rapport, waarbij ze de overheid een aantal aanbevelingen doen, waaronder het loslaten van die 2 grenzen. De expert die langskwam zei dat Nederland zo'n 3 jaar achter ligt op het VK. Het VK neemt 3/4 van het totale crowdfundsaldo van Europa voor haar rekening en dat komt omdat daar bijvoorbeeld veel fiscale maatregelen zijn genomen om crowdfunding te stimuleren.quote:Op maandag 23 februari 2015 11:25 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Interessant. Wat zeiden ze over de grenzen? Iets over wanneer dit losgelaten gaat worden?
Aha bedankt. Wist ik niet dat er in de VK fiscale voordelen aan crowdfunding zaten. Zouden ze hier ook wel mogen doen van mij. Bijvoorbeeld vrijstelling in box 3quote:Op maandag 23 februari 2015 11:32 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Niet heel veel. Het ging over het AFM rapport, waarbij ze de overheid een aantal aanbevelingen doen, waaronder het loslaten van die 2 grenzen. De expert die langskwam zei dat Nederland zo'n 3 jaar achter ligt op het VK. Het VK neemt 3/4 van het totale crowdfundsaldo van Europa voor haar rekening en dat komt omdat daar bijvoorbeeld veel fiscale maatregelen zijn genomen om crowdfunding te stimuleren.
Maar ze zeiden niets over wanneer het losgelaten zal worden.
VK ( Verenigd Koningkrijk )quote:Op maandag 23 februari 2015 11:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Aha bedankt. Wist ik niet dat er in de VS fiscale voordelen aan crowdfunding zaten. Zouden ze hier ook wel mogen doen van mij. Bijvoorbeeld vrijstelling in box 3
Kan erg verschillen, bij mijn enige project duurde het ongeveer 2 weken tussen het overmaken en van start gaan van de lening. En dan duurt het nog een maand voor je je eerste geld terug krijgt natuurlijk.quote:Op maandag 23 februari 2015 12:09 schreef xzaz het volgende:
Hoelang heeft een project nodig om al het geld binnen te halen en uiteindelijk te gaan afbetalen?
Ik vind dat te lang duren momenteel, soms 2 weken inderdaadquote:Op maandag 23 februari 2015 12:09 schreef xzaz het volgende:
Hoelang heeft een project nodig om al het geld binnen te halen en uiteindelijk te gaan afbetalen?
Vind het ook wel erg lang duren; zo mis je je (spaar)rente ook die je eigenlijk had gehad over het bedrag wat je hebt ingelegd.quote:Op maandag 23 februari 2015 13:14 schreef µ het volgende:
[..]
Ik vind dat te lang duren momenteel, soms 2 weken inderdaad.
Mijn opmerking ging voer GvE trouwens, maar er zijn er natuurlijk meer.quote:Op maandag 23 februari 2015 13:15 schreef xzaz het volgende:
[..]
Vind het ook wel erg lang duren; zo mis je je (spaar)rente ook die je eigenlijk had gehad over het bedrag wat je hebt ingelegd.
Laten we het niet grote maken dan het is, 2 weken 1% rente is 3.84 cent per 100 euro.quote:Op maandag 23 februari 2015 13:15 schreef xzaz het volgende:
[..]
Vind het ook wel erg lang duren; zo mis je je (spaar)rente ook die je eigenlijk had gehad over het bedrag wat je hebt ingelegd.
True, maar voor GvE bij een bedrag van 150k heb je het over andere bedragen.quote:Op maandag 23 februari 2015 14:51 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Laten we het niet grote maken dan het is, 2 weken 1% rente is 3.84 cent per 100 euro.
6 tientjes, is ook de moeite niet om het 2 weken vast te houdenquote:Op maandag 23 februari 2015 14:58 schreef xzaz het volgende:
[..]
True, maar voor GvE bij een bedrag van 150k heb je het over andere bedragen.
Ach ja, mierenneuker in de marge inderdaad.quote:Op maandag 23 februari 2015 15:04 schreef CaLeX het volgende:
[..]
6 tientjes, is ook de moeite niet om het 2 weken vast te houden
Als ze een paar miljoen ¤ per jaar aan projecten weg zetten, is het wel degelijk de moeite waard om elk project 2 weken vast te houden...quote:Op maandag 23 februari 2015 15:04 schreef CaLeX het volgende:
[..]
6 tientjes, is ook de moeite niet om het 2 weken vast te houden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |