abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149833508
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 18:20 schreef Elfletterig het volgende:

Mensen die oproepen tot het mishandelen van Nederlandse vrouwen / meisjes vanwege hun manier van kleden, worden wat mij betreft strafrechtelijk vervolgd.
Toen een moslima mishandeld werd vanwege het dragen van gezichtsbedekkende kledij vond jij dat anders maar wat prima!

Maar goed, die was niet Nederlands, dus geen gelijk geval.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_149833611
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 18:20 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dus als een auto achter mij aan het bumperkleven is, heb ik het recht om die auto van de weg te drukken, of zoiets? :?

In dit land mogen meisjes zich kleden zoals ze willen. Mensen die oproepen tot het mishandelen van Nederlandse vrouwen / meisjes vanwege hun manier van kleden, worden wat mij betreft strafrechtelijk vervolgd. En gezien de jonge leeftijd van de daders, moeten ook de ouders in dit verhaal worden betrokken. Die falen namelijk in de opvoeding.
Nee dit heet zich afzetten tegen de gevestigde orde.

Normaal houd ik niet van wikipedia als bron maar in dit geval is het al teveel eer:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Puberen
pi_149833615
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 18:08 schreef Ceberut het volgende:
:') Gelul. Pertinent onwaar. Keiharde leugens van jouw kant. Zijn we gewend.
Sorry, je hebt gelijk. Ik heb me vergist. Het is niet 40 tot 45 procent, het is "slechts" 40 procent. Je kunt er hier het nodige over lezen: Topicreeks: Brandpunt: 40% NL-moslims fundamentalist, 10% potentieel gewelddadig.

quote:
Lekker algemeen weer. Je had het over bijna de helft en nu durf je niet eens harde uitspraken over die helft te doen. Binnen die helft "leven denkbeelden", "waaronder". Net was je nog zo stellig met je "bijna de helft". Luchtfietser.
Hoe wil je dat ik dat doe? Uitspraken doen over de exacte denkbeelden die aanwezig zijn bij een kleine 400.000 mensen? Wat we kunnen vaststellen is dat zo'n 40 procent van de Nederlandse moslims fundamentalist is. En we weten ook welke opvattingen dergelijke fundamentalisten zoal omarmen.

Er zal (veel) meer tegen dergelijk fundamentalisme moeten worden gedaan dan nu het geval is.

quote:
Waaruit blijkt dit? Jij zuigt het uit je duim. Niets van wat je stelt heeft een solide basis.
Waaruit blijkt dit? :') Heb je het filmpje gezien? Moet je dit dan werkelijk nog vragen? Ze zijn geïndoctrineerd met religieus gevoede haat tegen niet-moslims. Het druipt er vanaf man...
pi_149833621
quote:
10s.gif Op donderdag 19 februari 2015 18:22 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Schrijf ik dat? Heb je je leesbril niet op, opoe?
Omdat je zegt dat ik een les in verdraagzaamheid nodig heb, dus dan ben je onverdraagzaam, neem ik aan.
Deze jongen heeft het duidelijk niet begrepen in deze samenleving, en hij heeft het niet zelf verzonnen en hij is daar ook niet alleen in, en juist dit soort jongens hebben daar wel een lesje in nodig, zodat ze het wel begrijpen in deze samenleving. Eens? Of niet? Want dan zijn we gauw klaar.
I´m back.
  donderdag 19 februari 2015 @ 18:27:46 #180
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_149833649
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 18:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Omdat je zegt dat ik een les in verdraagzaamheid nodig heb, dus dan ben je onverdraagzaam, neem ik aan.
Deze jongen heeft het duidelijk niet begrepen in deze samenleving, en hij heeft het niet zelf verzonnen en hij is daar ook niet alleen in, en juist dit soort jongens hebben daar wel een lesje in nodig, zodat ze het wel begrijpen in deze samenleving. Eens? Of niet? Want dan zijn we gauw klaar.
nee, verdomme zeg
pi_149833656
quote:
14s.gif Op donderdag 19 februari 2015 18:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zoiets zeggen gelovigen ook altijd.
Fijn voor ze. En laat het nou zo zijn dat gelovigen niet boven de wet staan. Laat het nou zo zijn dat het oproepen tot haat en geweld strafbaar is. Maar laat me raden: van jou moeten we dit maar gewoon lekker op z'n beloop laten zeker?
pi_149833670
De slachtofferrol zit er in elk geval vroeg ingebakken bij die nageboortes. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_149833688
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 18:28 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Fijn voor ze. En laat het nou zo zijn dat gelovigen niet boven de wet staan. Laat het nou zo zijn dat het oproepen tot haat en geweld strafbaar is. Maar laat me raden: van jou moeten we dit maar gewoon lekker op z'n beloop laten zeker?
Waarom val je dan nog steeds niet over wat dat meisje zegt in dat filmpje?
pi_149833702
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 18:15 schreef Ceberut het volgende:
En hier komt de aap uit de mouw. Walgelijk.
Waarom is dat zo walgelijk? Stel dat we de jongens uit het filmpje op basis van hun discriminerende en haatzaaiende opmerkingen zouden veroordelen tot een taakstraf, wat is daar dan zo walgelijk aan? :?
pi_149833807
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 18:16 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je hebt het filmpje niet bekeken?
Ik heb het bekeken. Er wordt duidelijk hoorbaar gezegd dat vrouwen moeten worden mishandeld. Ook de rest van de inhoud is zum kotzen.
pi_149833812
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 18:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Sorry, je hebt gelijk. Ik heb me vergist. Het is niet 40 tot 45 procent, het is "slechts" 40 procent. Je kunt er hier het nodige over lezen: Topicreeks: Brandpunt: 40% NL-moslims fundamentalist, 10% potentieel gewelddadig.

Je had het bij "Sorry" kunnen houden. Want het onderzoek dat je aanhaalt, ondersteunt jouw verhaal niet. Je kunt mensen niet als "fundamentalist/extremist" op basis van dat onderzoek.

quote:
Hoe wil je dat ik dat doe? Uitspraken doen over de exacte denkbeelden die aanwezig zijn bij een kleine 400.000 mensen? Wat we kunnen vaststellen is dat zo'n 40 procent van de Nederlandse moslims fundamentalist is. En we weten ook welke opvattingen dergelijke fundamentalisten zoal omarmen.

Er zal (veel) meer tegen dergelijk fundamentalisme moeten worden gedaan dan nu het geval is.
Dat kun je helemaal niet vaststellen. Het enige wat uit dat onderzoek volgt, is dat de ondervraagden het volgende bevestigend beantwoord hebben:

quote:
“Christians [Muslims] should return to the roots of
Christianity [Islam].”
“There is only one interpretation of the Bible [the
Koran] and every Christian [Muslim] must
stick to that.”
“The rules of the Bible [the Koran] are more import
ant to me than the laws of [survey
country].”
Jij maakt hiervan dat de helft van de moslims uit "Rotte Appels" bestaat.

quote:
Waaruit blijkt dit? :') Heb je het filmpje gezien? Moet je dit dan werkelijk nog vragen? Ze zijn geïndoctrineerd met religieus gevoede haat tegen niet-moslims. Het druipt er vanaf man...
Met andere woorden, je verzint het zelf. Jouw dikke duim dus.
pi_149833848
quote:
15s.gif Op donderdag 19 februari 2015 18:33 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik heb het bekeken. Er wordt duidelijk hoorbaar gezegd dat vrouwen moeten worden mishandeld. Ook de rest van de inhoud is zum kotzen.
En welk filmpje heb je dan gezien, de bij elkaar geknipte versie van geen stijl of het origineel dat overigens ook al bestond uit bij elkaar geknipte stukjes?
pi_149833950
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 18:20 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Het maakt uberhaupt niet uit of het nou de eerste of de honderdste keer is. Je wil discrimineren op afkomst/religie en daarbij gebruik jij het idee van de dubbele nationaliteit. Dit, denkende dat je daarmee een rechtvaardig instrument hebt, waarbij je ook nog in lijn met rechtsstatelijke beginselen handelt. Hiermee geef je alleen maar blijk van het feit dat je geen kennis van zaken hebt.
Ik ben me ervan bewust dat het afnemen van de Nederlandse nationaliteit als strafmiddel slechts in de kinderschoenen staat. Het is nu mogelijk bij jihadgangers, maar het middel zal breder moeten worden ingezet. Niet bij het eerste de beste vergrijp, maar bij onverbeterlijke criminelen, haatzaaiers of anderen die zich nadrukkelijk tegen onze westerse samenleving keren.

Als het gaat om het beschermen van westerse waarden en normen is een effectieve aanpak van (religieus) extremisme hard nodig. In het geval van moslim-extremisme (cq. haatzaaien richting de westerse samenleving) is uitzetting naar een moslimland een straf die dubbelop effectief is. We hebben dan hier een haatzaaier minder en de persoon in kwestie mag fijn gaan wonen in een moslimstaat; iets wat hij zo graag wil.
pi_149833985
quote:

[..]neem ik aan.
Ben jij een aannemer dan?
quote:
Deze jongen heeft het duidelijk niet begrepen in deze samenleving, en hij heeft het niet zelf verzonnen en hij is daar ook niet alleen in, en juist dit soort jongens hebben daar wel een lesje in nodig, zodat ze het wel begrijpen in deze samenleving. Eens?
Ik schreef duidelijk "ook". Als je maar niet denkt dat jij geen plek in die klas behoeft.
pi_149834046
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 18:37 schreef Elfletterig het volgende:
We hebben dan hier een haatzaaier minder en de persoon in kwestie mag fijn gaan wonen in een moslimstaat; iets wat hij zo graag wil.
Dat moet nog maar blijken want al pakje een nationaliteit af de mogelijkheid om te kunnen uitzetten naar een ander land is nog een heel ander verhaal. Het lijkt mij eigenlijk onmogelijk bij iemand die hier is geboren en getogen,
pi_149834067
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 18:26 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee dit heet zich afzetten tegen de gevestigde orde.

Normaal houd ik niet van wikipedia als bron maar in dit geval is het al teveel eer:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Puberen
Ik stel vast dat je problemen relativeert en onder het tapijt schuift. Je ziet drie geïndoctrineerde jochies haat spuien richting de westerse samenleving. Waarbij bij dat linkse jochie ook dat typische opgeheven vingertje (iets dat je steevast bij die moslim-fundamentalisten ziet) extra opvalt.

Maar zelfs al was dit een "normaal onderdeel" van puberen, dan nog is correctie meer dan geboden. Het is dan een onderdeel van hun opvoeding. En als ouders het nalaten (of dergelijk gedrag zelfs aanmoedigen), dan moet de overheid maar corrigeren.
pi_149834070
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 18:22 schreef DS4 het volgende:

[..]

Van mij mag je alles bijhouden.

Ik constateer dat jij je beroept op cijfers, dat ik vraag op welke je doelt en dat jij dan zegt dat ze niet bestaan. Dat is echt heel erg bizar!!!
:')
pi_149834097
quote:

[..]

Hij heeft geen betere argumenten dan goedkoop op de man spelen. Ik zou er verder niet al te veel op uit doen.
pi_149834140
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 18:29 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Waarom val je dan nog steeds niet over wat dat meisje zegt in dat filmpje?
Ik weet niet meer precies wie wat zei. Ik zag een paar mensen wat zeggen en het klonk allemaal verre van fraai. Daar waar het grensoverschrijdend is, mag het van mij worden aangepakt. Uiteraard. Dat vind ik namelijk altijd als er grenzen worden overschreden.
pi_149834157
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 18:39 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ben jij een aannemer dan?
Toevallig wel idd. :D.
quote:
[..]

Ik schreef duidelijk "ook". Als je maar niet denkt dat jij geen plek in die klas behoeft.
Verdraagzaamheid tov moslims-klasje? IRL of hier op FOK!?
Je valt ergens tegen, ik beschouw je als één van de intelligentste moslims hier op FOK!, maar blijkbaar wil je gewoon niet inzien dat er wat rammelt bij heel wat geloofsgenoten van jou. Dat vind ik toch gek. Meestal zien de intelligentste, hogeropgeleide moslims dat wel nl. En zeker nav zo'n interview, dat weliswaar niet representatief is, maar wel een tendens aangeeft die je ook ziet bij andere topics. Kijk, niemand weet wat de werkelijkheid is, niet alles is onderzocht en ook niet alles kun je zelfs representatief onderzoeken kennistheoretisch gesproken. Ook dat AFS onderzoek rammelt aan alle kanten nl.
I´m back.
  donderdag 19 februari 2015 @ 18:44:29 #196
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149834208
voorlopig is het natuurlijk nog maar gedachtegoed, het in de praktijk brengen van dit soort onzinnigheid lijkt me gewoon strafbaar en onder de wet vallen en dus aan te pakken. Desalniettemin geeft dit natuurlijk geen goed signaal af over hoe deze specifieke knulletjes in het leven staan
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_149834278
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 18:40 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat moet nog maar blijken want al pakje een nationaliteit af de mogelijkheid om te kunnen uitzetten naar een ander land is nog een heel ander verhaal. Het lijkt mij eigenlijk onmogelijk bij iemand die hier is geboren en getogen,
Het is echt niet zo bijster moeilijk. Iemand met een Nederlandse en Marokkaanse nationaliteit heeft na het afnemen van de Nederlandse nationaliteit nog maar één nationaliteit over. Die persoon is dan automatisch Marokkaans staatsburger. Zet ze op het vliegtuig naar Rabat en klaar.

Ik benadruk nogmaals dat ik zo'n straf niet bepleit bij het eerste de beste vergrijp, maar bij notoire wetsovertreders die onverbeterlijk zijn. Op een gegeven moment zijn we er als Nederlandse samenleving gewoon een keer klaar mee.
  donderdag 19 februari 2015 @ 18:46:55 #198
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149834312
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 18:45 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is echt niet zo bijster moeilijk. Iemand met een Nederlandse en Marokkaanse nationaliteit heeft na het afnemen van de Nederlandse nationaliteit nog maar één nationaliteit over. Die persoon is dan automatisch Marokkaans staatsburger. Zet ze op het vliegtuig naar Rabat en klaar.

Ik benadruk nogmaals dat ik zo'n straf niet bepleit bij het eerste de beste vergrijp, maar bij notoire wetsovertreders die onverbeterlijk zijn. Op een gegeven moment zijn we er als Nederlandse samenleving gewoon een keer klaar mee.
welke wet hebben deze knurftjes eigenlijk overtreden?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_149834364
quote:
3s.gif Op donderdag 19 februari 2015 18:44 schreef Re het volgende:
voorlopig is het natuurlijk nog maar gedachtegoed, het in de praktijk brengen van dit soort onzinnigheid lijkt me gewoon strafbaar en onder de wet vallen en dus aan te pakken. Desalniettemin geeft dit natuurlijk geen goed signaal af over hoe deze specifieke knulletjes in het leven staan
Dat klopt het zijn vaak gedachten alleen. En idd dit geeft een signaal of een tendens weer. Als ik een lerares bij Jinek zie die zegt dat ze geen les meer wil geven in wat er met onze Joodse vrienden is gebeurd tijdens wo2 dan sluit ik niet uit dat ze ook gewoon de werkelijkheid weergeeft.
I´m back.
pi_149834388
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 18:43 schreef Ryan3 het volgende:
Je valt ergens tegen, ik beschouw je als één van de intelligentste moslims hier op FOK!, maar blijkbaar wil je gewoon niet inzien dat er wat rammelt bij heel wat geloofsgenoten van jou. Dat vind ik toch gek. Meestal zien de intelligentste, hogeropgeleide moslims dat wel nl. En zeker nav zo'n interview, dat weliswaar niet representatief is, maar wel een tendens aangeeft die je ook ziet bij andere topics. Kijk, niemand weet wat de werkelijkheid is, niet alles is onderzocht en ook niet alles kun je zelfs representatief onderzoeken kennistheoretisch gesproken. Ook dat AFS onderzoek rammelt aan alle kanten nl.
Intelligentie en hoogopgeleid zijn betekent niet automatisch dat er geen conservatieve tot fundamentalistische denkbeelden aanwezig kunnen zijn. Ook de neiging om altijd voor de "eigen groep" in de bres te springen wordt er niet per se minder op.

Dat sommigen het probleem van fundamentalistisch gedachtegoed niet willen inzien, komt omdat ze er zelf gedeeltelijk of zelfs helemaal mee sympathiseren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')