Vraag is alleen of het loonoffer het winstgevend gaat maken.quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:09 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Denk je nou echt dat die vent zich alleen bezig heeft gehouden met V&D? Het is gewoon heel simpel rondom V&D, het bedrijf is niet winstgevend, dan kan je de boel sluiten of ervoor zorgen dat het wel winstgevend gaat worden. Als hij geen miljoenenhuis koopt gaat V&D niet opeens wel winstgevend zijn.
Het geeft ze de tijd om te werken aan het 1 en ander, zoals minder huur afdwingen etc. Mocht het alsnog niet winstgevend zijn gooien ze het alsnog dicht.quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:10 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Vraag is alleen of het loonoffer het winstgevend gaat maken.
Misschien heeft ie wel een zwakke blaas.quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:10 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Jep, die besparing voor de V&D zal inderdaad rechtstreeks in de financiering van zijn huis gestoken worden.![]()
Overigens, wat moet je met 11 badkamers?
Dit is natuurlijk niet van de ene op de andere dag gebeurd. Dus ik vrees dat dit veel te laat komt. V&D kan sowieso niet door in de huidige vorm dat is zeker.quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Het geeft ze de tijd om te werken aan het 1 en ander, zoals minder huur afdwingen etc. Mocht het alsnog niet winstgevend zijn gooien ze het alsnog dicht.
Tja dat is iets wat Sun Capital mag uitzoekenquote:Op donderdag 19 februari 2015 13:11 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk niet van de ene op de andere dag gebeurd. Dus ik vrees dat dit veel te laat komt. V&D kan sowieso niet door in de huidige vorm dat is zeker.
Altijd handig dat je niet eerst 10 minuten moet lopen voordat je bij de wc bent.quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:10 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Jep, die besparing voor de V&D zal inderdaad rechtstreeks in de financiering van zijn huis gestoken worden.![]()
Hebberigheid.quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:10 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Het is natuurlijk nooit leuk als ze met zoiets komen denk ik, ben nog steed benieuwd waar Samson zijn huis contant van betaald heeft.quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:23 schreef bleiblei het volgende:
Wat een riooljournalistiek. wel sneu als je met dit soort bullcrap je loon bij elkaar moet schrapen.
Kleine stapje van de V&D naar de PvdAquote:Op donderdag 19 februari 2015 13:26 schreef john2406 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk nooit leuk als ze met zoiets komen denk ik, ben nog steed benieuwd waar Samson zijn huis contant van betaald heeft.
Het was volgens zeggen geleend van kennisen of familie, en dan ben ik benieuwd of die kennisen of familie het voorheen opgegeven hebben aan de belasting.
Is het niet meer richting riooljournalistiek, en daar zou ik graag meer over weten.quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:30 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Kleine stapje van de V&D naar de PvdA
Wat kan jou het schelen hoe Samsom zijn huis heeft betaald? Jaloers?quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:32 schreef john2406 het volgende:
[..]
Is het niet meer richting riooljournalistiek, en daar zou ik graag meer over weten.
Lijkt me dat ik het daarover ga hebben als ik het naadje van de kous erover weet he!quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:34 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Wat kan jou het schelen hoe Samsom zijn huis heeft betaald? Jaloers?
Eentje voor jezelf en 10 voor je coke hookers.quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:10 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Alsof de V&D zijn enige bron van inkomsten is. Hij is CEO van de investeringsmaatschappij die eigenaar is van V&Dquote:Op donderdag 19 februari 2015 13:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als hij zelf ook 5,8% inlevert, zie ik het probleem niet. Hij zal geen geld van het bedrijf in zijn huis (mogen) steken. Dat is gewoon geld dat hij al verdiend of geleend heeft.
Zal hij die 5.8% missen?quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als hij zelf ook 5,8% inlevert, zie ik het probleem niet. Hij zal geen geld van het bedrijf in zijn huis (mogen) steken. Dat is gewoon geld dat hij al verdiend of geleend heeft.
Nou, dan levert hij toch wat minder in? Wat kan mij het rotten.quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:41 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Alsof de V&D zijn enige bron van inkomsten is. Hij is CEO van de investeringsmaatschappij die eigenaar is van V&D
Daarom: iedereen die voor V&D werkt inleveren. Zowel de mensen op de vloer als de directeur. Eerlijk zullen we alles delen.quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:41 schreef aloa het volgende:
[..]
Zal hij die 5.8% missen?
Voor zijn personeel lijkt het me een groter probleem
Okee maar dan toch niet iedereen 10 euro maar iedereen 10 procent neem ik aan he?quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Daarom: iedereen die voor V&D werkt inleveren. Zowel de mensen op de vloer als de directeur. Eerlijk zullen we alles delen.
Ja, iedereen 5,8%. Dat zeg ik toch net?quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:45 schreef john2406 het volgende:
[..]
Okee maar dan toch niet iedereen 10 euro maar iedereen 10 procent neem ik aan he?
Eroverheen gelezen sorry zeg, maar wel eerlijk he?quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, iedereen 5,8%. Dat zeg ik toch net?
En dan nog? Iedereen levert in, en iedereen levert naar verhouding evenveel in. Hartstikke eerlijk toch?quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:47 schreef john2406 het volgende:
[..]
Eroverheen gelezen sorry zeg, maar wel eerlijk he?
5.8 voor een werknemer zal minder zijn als die procenten voor een directeur, teminste als deze dan niet besluit om zijn vrouw ook maar op de loonlijst te plaatsen he?
De beste man werkt niet voor VenD he.quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dan levert hij niet in. Ook goed.quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:49 schreef tofastTG het volgende:
[..]
De beste man werkt niet voor VenD he.
Die directeur zal genoeg miljoenen overhouden. De werknemer kan misschien net zijn sport ofzo niet meer betalen.quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:47 schreef john2406 het volgende:
[..]
Eroverheen gelezen sorry zeg, maar wel eerlijk he?
5.8 voor een werknemer zal minder zijn als die procenten voor een directeur, teminste als deze dan niet besluit om zijn vrouw ook maar op de loonlijst te plaatsen he?
Ach die sport accomodatie die word wel overeind gehouden door die wat het wel kunnen betalen, al vermoed ik dat die dan ook looneisen in de toekomst aan hun personeel gaat stellen.quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:50 schreef aloa het volgende:
[..]
Die directeur zal genoeg miljoenen overhouden. De werknemer kan misschien net zijn sport ofzo niet meer betalen.
Hij is niet de directeur.quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Daarom: iedereen die voor V&D werkt inleveren. Zowel de mensen op de vloer als de directeur. Eerlijk zullen we alles delen.
Dit heeft natuurlijk geen hol te maken met een woonwagen.quote:Op donderdag 19 februari 2015 14:46 schreef DroogDok het volgende:
Dat huis is best lelijk trouwens, je moet een behoorlijke kamper zijn om zoiets te kunnen waarderen denk ik.
Doet me denk aan zo'n groot uitgevallen woonwagen:
[ afbeelding ]
Het tilburg.quote:Op donderdag 19 februari 2015 14:46 schreef DroogDok het volgende:
Dat huis is best lelijk trouwens, je moet een behoorlijke kamper zijn om zoiets te kunnen waarderen denk ik.
Doet me denk aan zo'n groot uitgevallen woonwagen:
[ afbeelding ]
Ho ho jullie ik wil een gezond evenwicht, ik wil ook sex maar een vrouw die iedere minuut van de dag wil, wil ik ook niet!quote:Op donderdag 19 februari 2015 15:53 schreef thom_05 het volgende:
Kapitalisme. Dat wilden jullie zelf dus..
Nee hoor, bij normaal kapitalisme worden dit soort huizen gekocht door ondernemers, mensen die bedrijven uit de grond stampen en groot maken. Dat is deze man helemaal niet, dit is een soort boekhouder, handig in het schuiven met geld. Dat zijn soort schathemelrijk wordt met het kaalvreten en volladen met schulden van bedrijven is niet kapitalistisch maar neoliberaal.quote:Op donderdag 19 februari 2015 15:53 schreef thom_05 het volgende:
Kapitalisme. Dat wilden jullie zelf dus..
"Normaal kapitalisme", dat is opmerkelijk, alsof private equity of fondsen niet kan bestaan of beslissen en alsof alleen mensen die nieuwe dingen maken geld mogen verdienen. Dingen beter maken is in mijn ogen net zoveel geld; er zijn wereldwijd minder architecten nodig dan chirurgen.quote:Op donderdag 19 februari 2015 17:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee hoor, bij normaal kapitalisme worden dit soort huizen gekocht door ondernemers, mensen die bedrijven uit de grond stampen en groot maken. Dat is deze man helemaal niet, dit is een soort boekhouder, handig in het schuiven met geld. Dat zijn soort schathemelrijk wordt met het kaalvreten en volladen met schulden van bedrijven is niet kapitalistisch maar neoliberaal.
Je vers ontslagen ex-werknemers jaloers maken.quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:10 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Vrij breed, zo is wel duidelijk, want ook van b.v. verhuurders werd het e.e.a. gevraagd. Dus het kan niet anders dat ook de top met minder toe moet.quote:Op donderdag 19 februari 2015 17:34 schreef Elfletterig het volgende:
Waar die man z'n geld aan uitgeeft, moet -ie zelf weten. Relevanter lijkt me de vraag hoe het loonoffer bij V&D wordt opgevangen. Alleen door mensen op de werkvloer, of ook door mensen in de top?
quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:09 schreef RingBewoner het volgende:
Deze man heeft al geld verdient voordat hij bij V&D kwam, dat weet je?
Niets aan toe te voegen. Iemand als Bill Gates verdient zo'n huis (maar geeft een veel groter deel van zijn vermogen en inkomen aan goede doelen), een veredelde boekhouder mag zich best wat meer bescheiden opstellen.quote:Op donderdag 19 februari 2015 17:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee hoor, bij normaal kapitalisme worden dit soort huizen gekocht door ondernemers, mensen die bedrijven uit de grond stampen en groot maken. Dat is deze man helemaal niet, dit is een soort boekhouder, handig in het schuiven met geld. Dat zijn soort schathemelrijk wordt met het kaalvreten en volladen met schulden van bedrijven is niet kapitalistisch maar neoliberaal.
Je snapt de top van een bedrijf niet, of moeten pensionado's pensioen inleveren omdat hun pensioenfonds eigenaar is van de V&D?quote:Op donderdag 19 februari 2015 17:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Typisch, dit is illustrerend voor waarom het personeel weinig begrip kan opbrengen voor zo'n loonoffer, aan de top kunnen ze nog heel erg veel inleveren en dat weigeren ze, tja, dan moet je het ook niet aan het aan de gewone werknemers vragen.
Hoe groot zou dit zwembad zijn? Het lijkt me groot genoeg om baantjes in te trekken, ik schat dat het minstens 10 meter lang is.quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:03 schreef aloa het volgende:
V&D-baas vraagt loonoffer, koopt zelf miljoenenhuis
Marc Leder, V&D-eigenaar, wil koste wat het kost het warenhuis van de ondergang redden door het inhouden van 5,8 procent van het salaris van zijn medewerkers. Nu wordt duidelijk waar die besparing van tien miljoen per jaar naartoe gaat. Leder koopt namelijk een nieuw huis van 20 miljoen euro in de Hampstons, meldt Hollywoodhuizen.nl. Binnen twee jaar heeft hij zijn nieuwe stulpje er alweer uit, als de loonoffer doorgaat.
Marc Leder wordt nu al de Hugh Hefner van de Hamptons genoemd. Hij leidt na zijn scheiding in 2009 een leven van seks en rock & roll, meldt DeOndernemer.nl.
In totaal is het stukje grond zo’n 12.000 vierkante meter groot, waarvan 1.300 vierkante meter bezet wordt door het huis. Er is keuze uit 11 badkamers en 8 bedden. Mocht het koud in huis worden zijn er vier open haarden aanwezig. Van de grond er omheen zien we bijna niets op de foto, het huis past ruim 9 keer in de grond die hij heeft.
http://nieuws.nl/algemeen(...)-zelf-miljoenenhuis/
Ik snap dat heel erg goed maar desondanks mag je de eigenaar van het bedrijf rustig tot de top rekenen.quote:Op donderdag 19 februari 2015 17:59 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je snapt de top van een bedrijf niet, of moeten pensionado's pensioen inleveren omdat hun pensioenfonds eigenaar is van de V&D?
De deelnemers van het ABP en Zorg en Welzijn moeten zich schamen, als investeerders van Sun Capital, bedoel je?quote:Op donderdag 19 februari 2015 18:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik snap dat heel erg goed maar desondanks mag je de eigenaar van het bedrijf rustig tot de top rekenen.
Dus?quote:Op donderdag 19 februari 2015 18:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hoe groot zou dit zwembad zijn? Het lijkt me groot genoeg om baantjes in te trekken, ik schat dat het minstens 10 meter lang is.
Ja, wat gek dat hij niet in the projects wil gaan wonen...quote:Het is trouwens veelzeggend dat meneer per se in de Hamptons wil gaan wonen. Dat is een van de buurten bij uitstek waar de kakkers tussen kakkers wonen, gescheiden van het gepeupel. Waar iedereen zichzelf heel erg goed en belangrijk voelt.
Dat is in amerka toch verplicht niet?quote:Op donderdag 19 februari 2015 17:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niets aan toe te voegen. Iemand als Bill Gates verdient zo'n huis (maar geeft een veel groter deel van zijn vermogen en inkomen aan goede doelen), een veredelde boekhouder mag zich best wat meer bescheiden opstellen.
Boeiend, de eigenaar van het bedrijf vraagt een zeer groot loonoffer aan de werknemers die hem rijk hebben gemaakt en hij koopt zelf een huis van 20 miljoen USD in de grootste kakbuurt van de wereld. Meer hoeft er niet over gezegd te worden. Op zijn minst heb je geen enkel inzicht in PR als je zoiets doet. Sowieso ben je van god los als je 20 miljoen USD besteedt aan een woning in de grootste kakbuurt van de wereld. Die man is al lang het stadium gepasseerd dat zijn beide benen van de aarde kwamen.quote:Op donderdag 19 februari 2015 18:08 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De deelnemers van het ABP en Zorg en Welzijn moeten zich schamen, als investeerders van Sun Capital, bedoel je?
Niet verplicht, wel de norm. Niet in de mate waarin hij dat doet, verre van.quote:Op donderdag 19 februari 2015 18:09 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat is in amerka toch verplicht niet?
Wat is er mis met een huis van 2 miljoen Euro in Wassenaar of Blaricum? Ook al belachelijk maar toch nog van een andere ordegrootte. Maar goed, dit is het type mensen waarvoor het gepeupel werkt: ze worden rijk dankzij het gepeupel en vervolgens isoleren ze zichzelf volledig van het gepeupel en gaan ze in een schijnwereldje leven.quote:Op donderdag 19 februari 2015 18:09 schreef DS4 het volgende:
Ja, wat gek dat hij niet in the projects wil gaan wonen...
V&D heeft hem gekost. Sinds 2010 ca. 60/90 miljoen euro extra geld, van hem en zijn aandeelhouders. Dit is een beetje een zuur topic.quote:Op donderdag 19 februari 2015 18:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Boeiend, de eigenaar van het bedrijf vraagt een zeer groot loonoffer aan de werknemers die hem rijk hebben gemaakt en hij koopt zelf een huis van 20 miljoen USD in de grootste kakbuurt van de wereld. Meer hoeft er niet over gezegd te worden. Op zijn minst heb je geen enkel inzicht in PR als je zoiets doet. Sowieso ben je van god los als je 20 miljoen USD besteedt aan een woning in de grootste kakbuurt van de wereld. Die man is al lang het stadium gepasseerd dat zijn beide benen van de aarde kwamen.
Die huurschuld die ze hebben, is een gecreerde schuld. Ze hadden die panden gewoon in bezit, totdat een nieuw management daar anders over dacht en de panden verkocht..quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:09 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Denk je nou echt dat die vent zich alleen bezig heeft gehouden met V&D? Het is gewoon heel simpel rondom V&D, het bedrijf is niet winstgevend, dan kan je de boel sluiten of ervoor zorgen dat het wel winstgevend gaat worden. Als hij geen miljoenenhuis koopt gaat V&D niet opeens wel winstgevend zijn.
Het is een draad waarin terecht dit aan de kaak wordt gesteld: Een analyse van een van de topeconomen van de wereld (LSE, Princeton, NY Times) van het boek van Piketty.quote:Op donderdag 19 februari 2015 18:13 schreef GSbrder het volgende:
[..]
V&D heeft hem geld gekost. Sinds 2010 ca. 60/90 miljoen euro extra geld, van hem en zijn aandeelhouders. Dit is een beetje een zuur topic.
Nogal ver vliegen naar Florida.quote:Op donderdag 19 februari 2015 18:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat is er mis met een huis van 2 miljoen Euro in Wassenaar of Blaricum?
Met alle respect, maar als je heel veel geld hebt staat het je vrij om heel veel geld uit te geven.quote:Op donderdag 19 februari 2015 18:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat is er mis met een huis van 2 miljoen Euro in Wassenaar of Blaricum? Ook al belachelijk maar toch nog van een andere ordegrootte. Maar goed, dit is het type mensen waarvoor het gepeupel werkt: ze worden rijk dankzij het gepeupel en vervolgens isoleren ze zichzelf volledig van het gepeupel en gaan ze in een schijnwereldje leven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |