abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 februari 2015 @ 12:36:31 #1
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_149823369
quote:
Moordenaar juwelier Stratmann wil luxe cel niet kwijt

VEENHUIZEN -
Sandro G., de man die op gewetenloze wijze de Haagse juwelier Stratmann doodschoot, stapt naar de rechter omdat hij zijn luxe cel niet wil inruilen voor een normale gevangenis.
De moordenaar zit op een afdeling voor langgestraften in Veenhuizen, maar moet misschien plaatsmaken voor gedetineerden uit Noorwegen. Hij wil zijn luxe cel met allerlei privileges echter niet opgeven, meldt Omroep West.
G. werd eind 2013 in hoger beroep tot 10 jaar cel veroordeeld voor de fatale overval op de Haagse juwelier Ruud Stratmann in april 2012. Medeovervaller Ziya B. kreeg 8 jaar celstraf opgelegd
Hobbyruimte
Criminelen die veroordeeld worden tot een celstraf van 10 jaar tot levenslang komen op deze afdeling in de Drentse gevangenis terecht. Op de afdeling, die niet oogt als een gevangenis, mogen gedetineerden zelf koken, groenten telen, kippen houden en minimaal twee uur per dag luchten op een landelijk ogende luchtplaats. Daarnaast hebben ze toegang tot een recreatieruimte en een hobbyruimte.
En daar blijft het niet bij. Volgens Omroep West hebben alle criminelen een eigen televisie met 55 zenders in hun cel, een aangenaam uitzicht en ze mogen zelf de kleur van één muur in de cel bepalen.
Verhuizen
Dat riante gevangenisleven dreigen G. en zijn medebewoners op de luxe afdeling nu kwijt te raken. Om plaats te maken voor Noorse gevangenen, die hier waarschijnlijk worden opgevangen omdat in Noorwegen een cellentekort is, moeten ze verhuizen naar een 'gewone' gevangenis. Om dat te voorkomen is G. samen met een aantal andere gedetineerden naar de rechter gestapt. Het kort geding dient vrijdag.
Volgens advocaat Cremers, die enkele gedetineerden vertegenwoordigt, hebben de langgestrafte gevangenen overigens gewoon recht op de extra faciliteiten en privileges. ,,Voor gevangenen die een zéér lange straf uitzitten of levenslang hebben gekregen is het door Europa geregeld dat zijn in een woonomgeving verblijven", vertelt hij aan de regionale publieke omroep.
http://www.telegraaf.nl/b(...)eist_luxe_cel__.html

Dit is toch werkelijk waar niet normaal zeg :r. Dit land is het echt kwijt. Ze krijgen verdomme meer luxe dan mensen in een verzorgingstehuis.
UI Made bij VanilleKwark.
  donderdag 19 februari 2015 @ 12:41:40 #2
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_149823491
quote:
15s.gif Op donderdag 19 februari 2015 12:36 schreef RingBewoner het volgende:
Dit is toch werkelijk waar niet normaal zeg . Dit land is het echt kwijt. Ze krijgen verdomme meer luxe dan mensen in een verzorgingstehuis.
Inderdaad. Liever gooien we ze allemaal 15 jaar in de isoleer, zodat ze daarna weer gewoon normaal kunnen functioneren in onze maatschappij.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_149823516
Als ik daar een paar jaar had in gezeten zou ik ook niet tekenen voor minder. :')
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 19 februari 2015 @ 12:42:40 #4
343196 RingBewoner
pi_149823517
quote:
14s.gif Op donderdag 19 februari 2015 12:41 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Inderdaad. Liever gooien we ze allemaal 15 jaar in de isoleer, zodat ze daarna weer gewoon normaal kunnen functioneren in onze maatschappij.
:'). Dat is toch ook een ander uiterste man. Maar luchten, tv-zenders, een moestuin etc. Er zijn mensen in de bijstand die het minder hebben, dat kan toch niet kloppen?
  donderdag 19 februari 2015 @ 12:43:47 #5
358523 IkStampOpTacos
pi_149823544
quote:
14s.gif Op donderdag 19 februari 2015 12:42 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

:'). Dat is toch ook een ander uiterste man. Maar luchten, tv-zenders, een moestuin etc. Er zijn mensen in de bijstand die het minder hebben, dat kan toch niet kloppen?
Die mensen in de bijstand kunnen toch gewoon gaan werken?
-
  donderdag 19 februari 2015 @ 12:44:19 #6
343196 RingBewoner
pi_149823559
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 12:43 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Jij snapt er echt niks van he?
pi_149823562
quote:

[..]

De mensen die in de gevangenis zitten hadden zich toch gewoon aan de wet kunnen houden?
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  donderdag 19 februari 2015 @ 12:45:22 #8
435060 Varg89
Heeft een wolvenshirt!
pi_149823585
quote:

[..]

Jezus man :')
Die Furcht ist die Mutter der Moral.
Was mich nicht umbringt, macht mich stärker.
pi_149823607
quote:
14s.gif Op donderdag 19 februari 2015 12:41 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Hoezo weer eigenlijk? Want volgens mij functioneerde deze gast voor zijn straf juist helemaal niet normaal. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  donderdag 19 februari 2015 @ 12:47:52 #10
343196 RingBewoner
pi_149823637
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 12:46 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Hoezo weer eigenlijk? Want volgens mij functioneerde deze gast voor zijn straf juist helemaal niet normaal. :')
Verder niet op reageren. Ik ken maar weinig mensen die in zo weinig woorden blijk geven van totale onnozelheid.
  donderdag 19 februari 2015 @ 12:49:06 #11
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_149823670
quote:

[..]

Ze kunnen beter een moord plegen.
pi_149823691
quote:

[..]

Dit is toch werkelijk waar niet normaal zeg :r. Dit land is het echt kwijt. Ze krijgen verdomme meer luxe dan mensen in een verzorgingstehuis.
Hij heeft het recht om tegen deze beslissing in beroep te gaan. Als hem daadwerkelijk die luxere cel toegewezen wordt dan pas zou je daarover kunnen klagen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_149823705
Fredje Teeven zal wel diepbedroefd zijn als hij onze criminelen niet meer van luxe kan voorzien ;(
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  donderdag 19 februari 2015 @ 12:51:56 #14
343196 RingBewoner
pi_149823752
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 12:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Hij heeft het recht om tegen deze beslissing in beroep te gaan. Als hem daadwerkelijk die luxere cel toegewezen wordt dan pas zou je daarover kunnen klagen.
Het is van den zotte dat dit soort luxe bestaat voor criminelen en moordenaars zoals deze cultuurverrijker.
  donderdag 19 februari 2015 @ 12:54:19 #15
358523 IkStampOpTacos
pi_149823825
quote:
14s.gif Op donderdag 19 februari 2015 12:51 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Het is van den zotte dat dit soort luxe bestaat voor criminelen en moordenaars zoals deze cultuurverrijker.
Want je moet je niet focussen op rehabilitatie? Lekker zoals in Amerika iedereen laten creperen zodat ze als ze vrij zijn een normaal leven op kunnen bouwen. Oh wacht..
-
pi_149823836
quote:
Criminelen die veroordeeld worden tot een celstraf van 10 jaar tot levenslang komen op deze afdeling in de Drentse gevangenis terecht
Je kan dus beter 10 krijgen dan 9 jaar.

quote:

[..]

Waar dan ?? Alsof de banen voor het oprapen liggen. Daarnaast werken mensen in de bijstand tegenwoordig ook. In bijna alle gemeentes worden ze aan het werk gezet zonder loon maar slechts met behoud van uitkering. Moderne slavenarbeid.
God bestaat niet, dus leef en geniet
  donderdag 19 februari 2015 @ 12:55:18 #17
358523 IkStampOpTacos
pi_149823853
quote:

[..]

Waarom niet? Als het helpt mensen een nieuwe kans te geven is dat toch goed. Maar jij ziet liever jouw sadistische haatgevoelen geuit worden op die lui zodat jij tevreden thuis kan zitten?
-
pi_149823855
quote:
14s.gif Op donderdag 19 februari 2015 12:51 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

hey komop onze belastincenten moeten ergens naartoe he :7
pi_149823870
quote:

Het is gewoon een verplichting bij langdurige detentie.

Ergens is het toch ook wel heel vreemd dat Noorwegen zich wel aan deze regelgeving wenst te houden en dus deze voorziening eist en dat Nederland dan gewoon de regels aan de laars wenst te lappen omdat het geld oplevert...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 19 februari 2015 @ 12:55:49 #20
358523 IkStampOpTacos
pi_149823872
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 12:46 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Heeft vast een poos normaal gefunctioneerd.
-
  donderdag 19 februari 2015 @ 12:56:20 #21
358523 IkStampOpTacos
pi_149823894
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 12:44 schreef Sometimes het volgende:

[..]

De mensen die in de gevangenis zitten hadden zich toch gewoon aan de wet kunnen houden?
Klopt, maar schijnbaar hadden ze daar moeite mee, kan je ze toch gewoon helpen, net zoals het UWV mensen helpt die eigenlijk geen zin hebben om aan de slag te gaan.
-
  donderdag 19 februari 2015 @ 12:56:32 #22
343196 RingBewoner
pi_149823899
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 12:54 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Want je moet je niet focussen op rehabilitatie? Lekker zoals in Amerika iedereen laten creperen zodat ze als ze vrij zijn een normaal leven op kunnen bouwen. Oh wacht..
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 12:55 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Waarom niet? Als het helpt mensen een nieuwe kans te geven is dat toch goed. Maar jij ziet liever jouw sadistische haatgevoelen geuit worden op die lui zodat jij tevreden thuis kan zitten?
Dit soort mensen een nieuwe kans geven? In welke sprookjeswereld leef jij? Iedereen krijgt een kans en met een simpele overtreding of diefstal van een mars vind ik dat prima. Als je gewoon koelbloedig iemand doodschiet omdat je te lui bent om te werken dan hoef je van mij geen tweede kans te krijgen.
pi_149823903
quote:

[..]

Ik denk dat die gevangenen graag willen ruilen met mensen in de bijstand en andersom niet...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 19 februari 2015 @ 12:57:50 #24
358523 IkStampOpTacos
pi_149823922
quote:
14s.gif Op donderdag 19 februari 2015 12:56 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

[..]

Dit soort mensen een nieuwe kans geven? In welke sprookjeswereld leef jij? Iedereen krijgt een kans en met een simpele overtreding of diefstal van een mars vind ik dat prima. Als je gewoon koelbloedig iemand doodschiet omdat je te lui bent om te werken dan hoef je van mij geen tweede kans te krijgen.
Maar die krijgt hij wel als hij straks vrij komt dus wat jij vind is niet zo relevant. Nogmaals, wat moet er dan gebeuren? Een mindere behandeling zodat de kans nog groter is dat hij of anderen weer in de fout gaan? Je draait er nu wat omheen.
-
  donderdag 19 februari 2015 @ 12:58:01 #25
343196 RingBewoner
pi_149823926
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 12:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik denk dat die gevangenen graag willen ruilen met mensen in de bijstand en andersom niet...
Daar had deze jongen voor kunnen kiezen, maar hij koos voor een andere weg. En in plaats van gestraft te worden word hij nu beloond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')