Nouja poging tot versieren, als ik naar mijn eigen ''successen'' kijk dan is zo een openingszin meestal gedoemd tot falen. Als je over iets kan praten met meer inhoud heeft dat vaak meer succes. Maar dat is ook het punt, als dat het beste is wat je voor handen hebt op dat moment.... Dan is dat toch een poging tot contact maken toch?quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:16 schreef Cue_ het volgende:
Contact maken betekent niet dat je alles op dezelfde manier moet doen
Daarbij is "ik vind je er leuk uitzien" meer poging tot versieren dan contact maken aangezien je over alles wel een compliment kan maken
Precies, kijk, bevestiging.quote:
Maar grappige is dat er altijd gepraat wordt over contact maken terwijl dat blijkbaar enkel met meiden wordt gedaan.quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nouja poging tot versieren, als ik naar mijn eigen ''successen'' kijk dan is zo een openingszin meestal gedoemd tot falen. Als je over iets kan praten met meer inhoud heeft dat vaak meer succes. Maar dat is ook het punt, als dat het beste is wat je voor handen hebt op dat moment.... Dan is dat toch een poging tot contact maken toch?
Gebeurt wel, maar zoals ik eerder zei, hebben mannen dus hun uiterlijk niet mee als reden om contact te maken.quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:27 schreef Cue_ het volgende:
Maar grappige is dat er altijd gepraat wordt over contact maken terwijl dat blijkbaar enkel met meiden wordt gedaan.
Contact maken met mannen is ook niet slecht om te oefenen.
Ik zeg toch dat je t niet over t uiterlijk hoeft te hebben.quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Gebeurt wel, maar zoals ik eerder zei, hebben mannen dus hun uiterlijk niet mee als reden om contact te maken.
Als ik mannen in de metro of tram hoor praten en dat interesseert mij is best een kans aanwezig dat ik ze aanspreek. Als je wat opener leeft en makkelijker conversaties gaat maken dan zul je dat zowel met mannen als met vrouwen doen.
Ik snap dat niet. Openingszin?quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nouja poging tot versieren, als ik naar mijn eigen ''successen'' kijk dan is zo een openingszin meestal gedoemd tot falen. Als je over iets kan praten met meer inhoud heeft dat vaak meer succes. Maar dat is ook het punt, als dat het beste is wat je voor handen hebt op dat moment.... Dan is dat toch een poging tot contact maken toch?
Awesomequote:Op woensdag 18 februari 2015 19:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik snap dat niet. Openingszin?
Ik heb in al die jaren nog nooit gedacht, wat zal ik zeggen... Hoe moet ik het zeggen...
Ik doe gewoon...
Lekker globaalquote:Op woensdag 18 februari 2015 19:51 schreef Typfaut het volgende:
Oh oh en leuke kleding!
Mooi strak truitje, leuke broek en sneakers -->![]()
Dan draai ik mijn hoofd wel om als ik een man zo zie passeren.
Altijd al gedacht dat je lieve uiterlijk een faēade was.quote:
Ik vind gewoon casual kleding heel erg leuk bij mannen.quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:53 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Lekker globaal
Daarbij kan je wel kledingtips geven, maar wat de ene leuk staat is bij een ander een enorme afknapper.
Dus dat kan je eig enkel irl doen
Inderdaad. Wellicht leert het hem niet als een kwijlerige autistische hyena meisjes na te staren en aan te grijzen terwijl ze willen sporten.quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:27 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar grappige is dat er altijd gepraat wordt over contact maken terwijl dat blijkbaar enkel met meiden wordt gedaan.
Contact maken met mannen is ook niet slecht om te oefenen.
Als we zo gaan handelen op FOK!, laten we dan beginnen bij jou. Gewoon puur om wie je bent.quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:31 schreef artelligence het volgende:
Kan Deezertje niet een permban krijgen op fok!, zijn school en de sportschool? Sorry hoor, maar dat obsessieve gedrag is niet gezond.
Dat verbaast me niets.quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb in al die jaren nog nooit gedacht, wat zal ik zeggen... Hoe moet ik het zeggen...
Ik doe gewoon...
Beste tip is niet te dragen wat die gasten uit het Wat draag jij vandaag?-topic plaatsen, met die overprijsde sneakers en opgerolde broekspijpen. Of pakken die slecht passen, lelijke kleur hebben en veel te veel aandacht verleggen naar die grote rotkop die erboven bobbelt.quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:53 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Lekker globaal
Daarbij kan je wel kledingtips geven, maar wat de ene leuk staat is bij een ander een enorme afknapper.
Dus dat kan je eig enkel irl doen
Wat voor de één casual is, is het voor de andere niet. Sommige denken bij casual aan afritsbare broeken, met extra veel zakken.quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:01 schreef Typfaut het volgende:
[..]
Ik vind gewoon casual kleding heel erg leuk bij mannen.![]()
En ja, natuurlijk moet de man er bij passen, maar ik ken er weinig die er niet leuk mee staan.
Grappigquote:Op woensdag 18 februari 2015 20:01 schreef Gray het volgende:
[..]
Als we zo gaan handelen op FOK!, laten we dan beginnen bij jou. Gewoon puur om wie je bent.
[..]
Beste tip is niet te dragen wat die gasten uit het Wat draag jij vandaag?-topic plaatsen, met die overprijsde sneakers en opgerolde broekspijpen. Of pakken die slecht passen, lelijke kleur hebben en veel te veel aandacht verleggen naar die grote rotkop die erboven bobbelt.![]()
Ja want hoe komt een gemiddelde jongen of meid anders aan een relatie? Iedereen is toch ooit begonnen met interesse in elkaar, aanstaren, vervolgens praten, uitdagen, kijken of 't klikt toch?quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:01 schreef Gray het volgende:
Inderdaad. Wellicht leert het hem niet als een kwijlerige autistische hyena meisjes na te staren en aan te grijzen terwijl ze willen sporten.
Gewoon normaal. Niks overdadigs, niks 'te veel' of 'te weinig'.quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Awesome![]()
Hoe ben jij van karakter qua sociaal gedrag?
Heb jij je badkamer ingericht met meubilair van het lachspiegelpaleis ofzo? Wat jij omschrijft is heel anders dan "interesse in elkaar, aanstaren, vervolgens praten, uitdagen, kijken of 't klikt". Wat jij doet is "aanstaren, vervolgens praten". En creepy glimlachen.quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:45 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja want hoe komt een gemiddelde jongen of meid anders aan een relatie? Iedereen is toch ooit begonnen met interesse in elkaar, aanstaren, vervolgens praten, uitdagen, kijken of 't klikt toch?
Je hebt helemaal niets te willen. Dit soort dingen kan je niet afdwingen. Je kan jezelf tot van alles opjagen, maar voor relaties zijn twee mensen nodig en die ander valt hoogstwaarschijnlijk niet op opgejutte loners.quote:Zoals gezegd, als ik dat initiatief zelf niet neem blijf ik nog vele jaren alleen, en dat ben ik al een tijdje, en ik wil straks niet eindigen met een 27-jarige dame die eigenlijk zo snel mogelijk een kind wilt en verwacht dat de man maar de kost verdiend zonder al die leuke jaren ervoor gehad te hebben zeg maar.
Behalve praten. Praten doe jij abnormaal en overdadig veel te veel. En daar heb ik niets te weinig mee gezegd.quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:58 schreef sitting_elfling het volgende:
Gewoon normaal. Niks overdadigs, niks 'te veel' of 'te weinig'.
Geen idee of ze het doorhebben. Feit is dat ik bewust of onbewust best wat jaartjes alleen ben nu en wil laten merken dat ik opensta voor leuk contact, en dat gaat vaak alleen met mensen die daar ook voor openstaan. En het is zeker niet dat ik elke vrouw obsessief ga bestuderen op eventuele matchkandidaat ofzo, maar simpelweg een gesprek met iemand starten is wel een manier om erachter te komen of ze openstaan voor een praatje. Als ze dat al afkappen weet je vaak genoeg.quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:59 schreef Gray het volgende:
[..]
Heb jij je badkamer ingericht met meubilair van het lachspiegelpaleis ofzo? Wat jij omschrijft is heel anders dan "interesse in elkaar, aanstaren, vervolgens praten, uitdagen, kijken of 't klikt". Wat jij doet is "aanstaren, vervolgens praten". En creepy glimlachen.
Überhaupt, aanstaren... Nee. Aankijken wellicht, maar alleen als je dat kan zonder tot creep te worden versleten. Meestal is dat weggelegd voor aantrekkelijke charmante mensen, en vrouwen.
[..]
Je hebt helemaal niets te willen. Dit soort dingen kan je niet afdwingen. Je kan jezelf tot van alles opjagen, maar voor relaties zijn twee mensen nodig en die ander valt hoogstwaarschijnlijk niet op opgejutte loners.
De wanhoop stroomt hier al van je af; denk je nou echt dat een dame jouw lang niet zo onschuldige intenties dat niet op zal merken in real life?
[..]
Behalve praten. Praten doe jij abnormaal en overdadig veel te veel. En daar heb ik niets te weinig mee gezegd.
Gelukkig ben je een topgozer en leuk om naar te luisteren.![]()
Waarom laten merken dat je openstaat voor contact? Van het 1 komt het ander en 5 week later zit je plots in een relatie. Ook in relaties heb ik vrienden weten te maken (van beide kanten). Of ze nu openstaan voor lang contact, kort contact, links of rechts, who cares. Met sommige mensen heb je in je leven heel veel contact in een korte periode en zie je/spreek je ze nooit weer. Maar dat kan dan altijd weer zorgen voor overbrugging, je bent nooit alleen op die manier.quote:Op woensdag 18 februari 2015 21:09 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Geen idee of ze het doorhebben. Feit is dat ik bewust of onbewust best wat jaartjes alleen ben nu en wil laten merken dat ik opensta voor leuk contact, en dat gaat vaak alleen met mensen die daar ook voor openstaan. En het is zeker niet dat ik elke vrouw obsessief ga bestuderen op eventuele matchkandidaat ofzo, maar simpelweg een gesprek met iemand starten is wel een manier om erachter te komen of ze openstaan voor een praatje. Als ze dat al afkappen weet je vaak genoeg.
Zeker dat ze het doorhebben. Props overigens dat je het niet ontkent.quote:Op woensdag 18 februari 2015 21:09 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Geen idee of ze het doorhebben. Feit is dat ik bewust of onbewust best wat jaartjes alleen ben nu en wil laten merken dat ik opensta voor leuk contact, en dat gaat vaak alleen met mensen die daar ook voor openstaan. En het is zeker niet dat ik elke vrouw obsessief ga bestuderen op eventuele matchkandidaat ofzo, maar simpelweg een gesprek met iemand starten is wel een manier om erachter te komen of ze openstaan voor een praatje. Als ze dat al afkappen weet je vaak genoeg.
Ik ben juist overgestapt van online daten naar offline omdat ik soms wekenlang met iemand app en het daar leuk heb en dan ontmoet je elkaar is die klik er gewoon in real niet en heb je weken weggegooid. Wou zelf soms wat sneller afspreken, maar de andere partij niet.quote:Op woensdag 18 februari 2015 21:19 schreef Gray het volgende:
[..]
Zeker dat ze het doorhebben. Props overigens dat je het niet ontkent.
Probleem is dat je sowieso al opbokst tegen het vooroordeel dat mannen alleen vrouwen aanspreken omdat penis-in-vagina. Doordat je alleen vrouwen aanspreekt, op een plek waar ze komen voor iets heel anders, en op een plek waar ze vaker komen, bevestig jij dat vooroordeel.
Verder heb ik echt het idee dat je tegen jezelf liegt, want jij wil niet leuk contact, jij wil een relatie. Je volgt een vrouw wekenlang, maar bent naar eigen zeggen niet obsessief bestuderen. Je gaat naar de sportschool, maar sporten is duidelijk niet de hoofdreden.
Ik ben een vent en ik krijg al kriebels van je gedrag. Mij lijkt dat iemand als jij beter een datingsite kan opzoeken, geen onrealistische eisen moet stellen aan de ander, en je breder sociaal ontwikkelen. Oprechte interesse kweken in een ander, niet uit utilistische overweging contact zoeken met die ander en jezelf iets anders voorhouden.
Wekenlang, damn. Daar zou ik hoogstens een paar dagen over doen, mocht ik daar om verlegen zitten.quote:Op woensdag 18 februari 2015 21:26 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik ben juist overgestapt van online daten naar offline omdat ik soms wekenlang met iemand app en het daar leuk heb en dan ontmoet je elkaar is die klik er gewoon in real niet en heb je weken weggegooid. Wou zelf soms wat sneller afspreken, maar de andere partij niet.
Komt vaak zat voor dat een ONS tot meer uitgroeit. Cafés zitten vol met singlevrouwen, dus ik snap niet waar je op doelt.quote:Tja, misschien niet de beste plekken om een relatie te scoren maar 's weekends een club induiken en flirten met een paar meiden komt vaak ook over als je uit bent op een ONS hoor. Dus dan blijft een café over, maar welke singlevrouw komt daar nou? Ohja, en op een teamsport gaan, maar ben niet echt sportief op fitness na..
Contact op school is eigenlijk nooit uitgegroeid tot vriendschappen omdat ik in een andere stad woonde dan ik studeerde (dus nooit op kamers gegaan). Kon met iedereen goed opschieten, maar alleen op school dus leuk contact en buiten dat was ik overal vrij veel op mezelf aangewezen. Iedere dag alleen reizen naar school andere groep die ook niet op kamers woonden moesten juist de andere kant van 't land op etc.,woon niet in een stad dus er is van nature uit hier ook bijna geen sociaal leven. Kom er dus nu, eigenlijk veel te laat, achter dat ik toen wat socialer had moeten zijnquote:Op woensdag 18 februari 2015 21:38 schreef Gray het volgende:
[..]
Wekenlang, damn. Daar zou ik hoogstens een paar dagen over doen, mocht ik daar om verlegen zitten.
[..]
Komt vaak zat voor dat een ONS tot meer uitgroeit. Cafés zitten vol met singlevrouwen, dus ik snap niet waar je op doelt.
Overigens mis je een enorme groep vrouwen doordat je verder geen sociale contacten hebt. Zo ben ikzelf met best van 'vriendinnetjes-van...' samen geweest. Of meiden die ik tegenkwam op feestjes en verjaardagen van vrienden. Via werk of school, noem maar op.
En als ik jou was zou ik ook wat verenigingen of cursussen opzoeken. Maar vooral wat meer voor jezelf leven en niet al je hoop vestigen op een hypothetische relatie in de toekomst die precies zo en zo moet zijn.
Wat is jouw geschiedenis, ervaring, met relaties en dergelijke? En vrienden?
Het is nooit te laat.quote:Op woensdag 18 februari 2015 21:43 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Contact op school is eigenlijk nooit uitgegroeid tot vriendschappen omdat ik in een andere stad woonde dan ik studeerde (dus nooit op kamers gegaan). Kon met iedereen goed opschieten, maar alleen op school dus leuk contact en buiten dat was ik overal vrij veel op mezelf aangewezen. Iedere dag alleen reizen naar school andere groep die ook niet op kamers woonden moesten juist de andere kant van 't land op etc.,woon niet in een stad dus er is van nature uit hier ook bijna geen sociaal leven. Kom er dus nu, eigenlijk veel te laat, achter dat ik toen wat socialer had moeten zijn
Dat was toen. Wat nu.quote:Op woensdag 18 februari 2015 21:43 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Contact op school is eigenlijk nooit uitgegroeid tot vriendschappen omdat ik in een andere stad woonde dan ik studeerde (dus nooit op kamers gegaan). Kon met iedereen goed opschieten, maar alleen op school dus leuk contact en buiten dat was ik overal vrij veel op mezelf aangewezen. Iedere dag alleen reizen naar school andere groep die ook niet op kamers woonden moesten juist de andere kant van 't land op etc.,woon niet in een stad dus er is van nature uit hier ook bijna geen sociaal leven. Kom er dus nu, eigenlijk veel te laat, achter dat ik toen wat socialer had moeten zijn
Inderdaad.quote:
Jup. Laten we hopen dat ik vandaag dan weer lekker te veel geanalyseerd heb, ze wel gewoon in is voor een praatje de volgende keer en anders duikt er vast wel weer iemand opquote:Op woensdag 18 februari 2015 21:49 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat was toen. Wat nu.
[..]
Inderdaad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat dus...Het maakt echt niet uit wat je zegt, het gaat meer om de manier waarop. En dat betekent echt niet dat ik goed kan versieren (helaas), maar een leuk praatje aan gaan is geen enkel probleem. Als je voor jezelf de druk niet hoog maakt qua intentie van het contact is contact leggen echt niet lastig.quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik doe gewoon...
Dat kan ik bevestigenquote:
Ben jij vroeger in de ketel met smoesjesdrank gevallen ofzo?quote:Op woensdag 18 februari 2015 21:26 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik ben juist overgestapt van online daten naar offline omdat ik soms wekenlang met iemand app en het daar leuk heb en dan ontmoet je elkaar is die klik er gewoon in real niet en heb je weken weggegooid. Wou zelf soms wat sneller afspreken, maar de andere partij niet.
Tja, misschien niet de beste plekken om een relatie te scoren maar 's weekends een club induiken en flirten met een paar meiden komt vaak ook over als je uit bent op een ONS hoor. Dus dan blijft een café over, maar welke singlevrouw komt daar nou? Ohja, en op een teamsport gaan, maar ben niet echt sportief op fitness na..
Haha, dat is imo gewoon foutquote:Op woensdag 18 februari 2015 20:07 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat voor de één casual is, is het voor de andere niet. Sommige denken bij casual aan afritsbare broeken, met extra veel zakken.Of driekwart broeken.
![]()
De één draagt toffe sneakers die in zijn, de ander loopt op van die bruine "sneakers" die ze als kind waarschijnlijk ook droegen.
Klopt, maar het wordt na die fase wel lastiger om dit nog te bewerkstelligen. Vooral voor mensen die van nature uit niet makkelijk contact maken of een achterstand hebben in hun ontwikkeling van sociale vaardigheden. In de studietijd staat bijna iedereen open voor nieuwe contacten en kom je in veel gelegenheden om nieuwe mensen te ontmoeten, zoals tijdens feestjes. Na de studententijd krijgen mensen andere prioriteiten en hebben zij ook nog eens minder tijd door full time baan en het burgerlijke leven.quote:
Dus?quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:57 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Klopt, maar het wordt na die fase wel lastiger om dit nog te bewerkstelligen. Vooral voor mensen die van nature uit niet makkelijk contact maken of een achterstand hebben in hun ontwikkeling van sociale vaardigheden. In de studietijd staat bijna iedereen open voor nieuwe contacten en kom je in veel gelegenheden om nieuwe mensen te ontmoeten, zoals tijdens feestjes. Na de studententijd krijgen mensen andere prioriteiten en hebben zij ook nog eens minder tijd door full time baan en het burgerlijke leven.
ja maar het is niet zo makkelijkquote:Op donderdag 19 februari 2015 14:12 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dus?
Iedere dag begint iedereen weer opnieuw om iets van z'n leven te maken. Of je nu 20/40 of 80 bent. Ook of je nu helemaal alleen bent of niet.
Wat is gewoon normaal? Hoeveel onbekenden spreken we over?quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:58 schreef sitting_elfling het volgende:
Gewoon normaal. Niks overdadigs, niks 'te veel' of 'te weinig'.
Je spreekt mensen aan of mensen spreken je aan. Ik ben niet het type wat ergens 3 uur zit en allerlei gekken bekken trekt om de aandacht van een dame te trekken in de hoop dat ze mijn vlieg en kunstwerk door heeft.
Gewoon normaal is niet bewust zijn van wat je doet.quote:Op donderdag 19 februari 2015 16:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat is gewoon normaal? Hoeveel onbekenden spreken we over?
Dus jij vertelt mij dat je helemaal niet weet of je wel gesprekken hebt met onbekenden in een week.quote:Op donderdag 19 februari 2015 16:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Gewoon normaal is niet bewust zijn van wat je doet.
Dus wanneer je iemand ziet waarvan je denkt: 'wow, die moet ik aanspreken'. En je gaat in je hoofd optie A, B of C af, dan is dat niet normaal.
Ik heb het nergens over (onbekenden?). Om het in jou termen te houden, waar de 'drol' heb je het over?quote:Op donderdag 19 februari 2015 16:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dus jij vertelt mij dat je helemaal niet weet of je wel gesprekken hebt met onbekenden in een week.
Ik geloof er geen drol van, je kunt toch wel een schatting maken zeg.
Maar twijfelen vind je niet normaal dus. Okay. Daar komt al een beetje een ''gewoon doen''' motto naar voren
Openingszinnen pas je niet toe op bekenden. Maar je had het erover dat je gewoon ''doet'' wat ik interpreteer als dat je gewoon zonder al te veel na te denken gesprekjes hebt met mensen.quote:Op donderdag 19 februari 2015 16:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb het nergens over (onbekenden?). Om het in jou termen te houden, waar de 'drol' heb je het over?
Als twijfelen normaal zou zijn. Zou niet twijfelen dus niet normaal zijn.
Dagelijks? Met meer dan met bekenden waarschijnlijkquote:Op donderdag 19 februari 2015 16:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Openingszinnen pas je niet toe op bekenden. Maar je had het erover dat je gewoon ''doet'' wat ik interpreteer als dat je gewoon zonder al te veel na te denken gesprekjes hebt met mensen.
Nu wil ik weten met hoeveel mensen onbekende je dan wel niet gesprekjes aanknoopt. ''gewoon normaal'' zegt me niet zoveel.
Okay, lets narrow it down. En met hoeveel mensen die niks te maken hebben met je werk?quote:Op donderdag 19 februari 2015 16:43 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dagelijks? Met meer dan met bekenden waarschijnlijk![]()
Ik ben consultant. Ik hoor van beroep met van alles en nog wat te kunnen kletsen.
Kijk hier eens naar.quote:Op woensdag 18 februari 2015 22:40 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Jup. Laten we hopen dat ik vandaag dan weer lekker te veel geanalyseerd heb, ze wel gewoon in is voor een praatje de volgende keer en anders duikt er vast wel weer iemand op
Dit, plus al die vooroordelen. Elke vrouw wil op haar 27ste een kind inderdaadquote:Op donderdag 19 februari 2015 09:33 schreef fathank het volgende:
[..]
Ben jij vroeger in de ketel met smoesjesdrank gevallen ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |