abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 maart 2015 @ 19:12:36 #201
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_150743745
https://www.kiesraad.nl/n(...)erkiezingen-23-maart

De Kiesraad gaat ook de uitslagen van afzonderlijke stembureaus publiceren, tot nu toe was het altijd tot op gemeenteniveau. Dat is wel gaaf, en dus ook de eerste keer dat dat gebeurt. Ik ben nu al blij. :).
  dinsdag 17 maart 2015 @ 19:32:47 #202
78918 SeLang
Black swans matter
pi_150744600
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 16:54 schreef Roces18 het volgende:

[..]

pvv is midden overigens ;)
Welnee, PVV is typisch oud links. Beetje zoals de SP. Bescherming van arbeiders proletariaat en dergelijke.

Die enige reden die ik kan bedenken waarom de PVV vaak "rechts" wordt genoemd is vanwege het anti-islam standpunt dat om één of andere vage reden als een "rechts" punt wordt gezien.

Btw: PvdA lijst 6? Hoelang zou het nog duren voordat ze Samsom eruit flikkeren? :D
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_150744724
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 16:54 schreef Roces18 het volgende:

[..]

pvv is midden overigens ;)
Dat is een vrij discutabele stelling. In hun voornaamste prioriteit zijn ze eerder extreem-rechts. De zogenaamde linkse punten geven ze elke keer als eerste op wanneer het er op aankomt...
  dinsdag 17 maart 2015 @ 19:35:55 #204
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_150744743
VVD is oud rechts. Bescherming van aandeelhouders, huizenbezitters en dergelijke.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_150744848
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 19:32 schreef SeLang het volgende:

[..]

Welnee, PVV is typisch oud links. Beetje zoals de SP. Bescherming van arbeiders proletariaat en dergelijke.

Die enige reden die ik kan bedenken waarom de PVV vaak "rechts" wordt genoemd is vanwege het anti-islam standpunt dat om één of andere vage reden als een "rechts" punt wordt gezien.
het rechtse standpunt met betrekking tot vreemdelingen heeft bij hen absolute prioriteit.

Maar goed, het is de enige anti-Europapartij, jij gaat dus op de PVV stemmen?
quote:
Btw: PvdA lijst 6? Hoelang zou het nog duren voordat ze Samsom eruit flikkeren? :D
Op basis van de peilingen van De Hond conclusies trekken is meer wat voor types als Verdonk.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 19:39:02 #206
286575 Roces18
Chef de party
pi_150744901
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 19:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is een vrij discutabele stelling. In hun voornaamste prioriteit zijn ze eerder extreem-rechts. De zogenaamde linkse punten geven ze elke keer als eerste op wanneer het er op aankomt...
Ik vind ze in ieder geval midden. Ze hebben stand punten links (economie) en rechts (cultuur) , ik hou dan ook altijd dit aan;
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_150745088
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 19:39 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ik vind ze in ieder geval midden. Ze hebben stand punten links (economie) en rechts (cultuur) , ik hou dan ook altijd dit aan;
[ afbeelding ]
Het speelt wat mij betreft ook erg mee waar ze hun prioriteiten stellen. Ze hadden ooit zo'n links punt als het niet verhogen van de AOW-leeftijd, dat lag echter al voor het einde van de verkiezingsavond in de prullenbak... Zo werkt die club. Als ze een 'rechts' punt binnen kunnen halen, dan laten ze ieder 'links' punt zo schieten...
  dinsdag 17 maart 2015 @ 19:45:50 #208
286575 Roces18
Chef de party
pi_150745239
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 19:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het speelt wat mij betreft ook erg mee waar ze hun prioriteiten stellen. Ze hadden ooit zo'n links punt als het niet verhogen van de AOW-leeftijd, dat lag echter al voor het einde van de verkiezingsavond in de prullenbak... Zo werkt die club. Als ze een 'rechts' punt binnen kunnen halen, dan laten ze ieder 'links' punt zo schieten...
Hoezo, zo werkt die ''club'', het is nou niet een politieke partij die de afgelopen jaren al de luxe had om dergelijke standpunten niet weg te doen in ruil voor iets anders. Daarnaast doet elke politieke partij dat om zo maar te scoren, dus dat vind ik een beetje algemeen.
pi_150745827
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 19:45 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Hoezo, zo werkt die ''club'', het is nou niet een politieke partij die de afgelopen jaren al de luxe had om dergelijke standpunten niet weg te doen in ruil voor iets anders. Daarnaast doet elke politieke partij dat om zo maar te scoren, dus dat vind ik een beetje algemeen.
Daarnaast beschouwt de partij zich als rechts, beschouwt haar achterban zich als rechts en is het enkel voor rechtse partijen eventueel een optie om met hen samen te werken (en andersom).
  dinsdag 17 maart 2015 @ 19:58:47 #210
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_150745862
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 19:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

In sommige landen wordt opkomen voor ouderen eerder als 'rechts' gezien...
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 17 maart 2015 @ 19:58:56 #211
286575 Roces18
Chef de party
pi_150745867
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 19:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Daarnaast beschouwt de partij zich als rechts, beschouwt haar achterban zich als rechts en is het enkel voor rechtse partijen eventueel een optie om met hen samen te werken (en andersom).
Haar achterban? Behoor ik niet tot haar achterban dan :P ? Misschien niet het stereotype maar toch. Daarnaast is het een beetje speculatie op dit moment en zullen we het wel zien de aankomende jaren.
pi_150745882
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 19:32 schreef SeLang het volgende:

[..]

ze zijn net als een partij als de VVD tegen belastingverhogingen, het is en blijft gewoon een conservatief-rechtse afsplitsing van de VVD, zo is de partij ook begonnen
  dinsdag 17 maart 2015 @ 20:09:17 #213
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_150746290
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 19:59 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

ze zijn net als een partij als de VVD tegen belastingverhogingen, het is en blijft gewoon een conservatief-rechtse afsplitsing van de VVD, zo is de partij ook begonnen
Ik denk niet dat de PVV zelf echt weet wat ze precies zijn.... hoe de wind van klagend Nederland waait zijn ze.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2015 @ 20:29:57 #214
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_150747261
http://www.gelderlander.n(...)eft-gezegd-1.4812116

quote:
ARNHEM - Het Gelderse PVV-Statenlid Marc van Kampen heeft 4 jaar lang geen woord gezegd in Provinciale Staten. Zowel in de adviescommissies als in de plenaire vergaderingen heeft hij niets gezegd. Het is voor zover bekend voor het eerst dat een Statenlid in Gelderland een hele zittingsperiode lang niet sprak.

Van Kampen zegt niet het gevoel te hebben dat daarmee zijn carrière als Statenlid mislukt is. "Ik heb in de fractievergaderingen van de PVV mijn bijdrage kunnen leveren. Op welke punten ik dat gedaan heb? Dat zou ik moeten nakijken, ik heb dat niet paraat."

Verlaten
Van Kampen kondigde in december aan dat hij de PVV wilde verruilen voor de partij Voor Nederland (VNL), van de ex-PVV'ers Bontes en Van Klaveren. Hij bleef echter deel uitmaken van de Gelderse PVV-fractie. Maar sinds afgelopen zaterdag heeft hij die partij naar eigen zeggen verlaten en is hij aan de slag gegaan voor VNL. Van Kampen zegt een nieuwe periode als Staten- of raadslid niet uit te sluiten. "Alles is mogelijk. Ik heb veel geleerd."
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 17 maart 2015 @ 20:33:15 #215
104871 remlof
Europees federalist
pi_150747406
quote:
Wat een droeftoeter :')

Maar goed, fascisten kunnen ook maar beter hun muil houden.
pi_150747533
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 19:59 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

PVV is behoorlijk links hoor... Net zo links als SP. Ze zijn alleen rechts van betreft hun islamofobie.

Maar eigenlijk is PVV gewoon populistisch. Gewoon roepen war goed scoort. Tokkies willen niet dat er ook maar ergens op wordt bezuinigd dus dan roept de PVV dat ze niet willen bezuinigen.:)
  dinsdag 17 maart 2015 @ 20:38:09 #217
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_150747639
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 20:35 schreef studentje7 het volgende:

[..]

PVV is behoorlijk links hoor... Net zo links als SP. Ze zijn alleen rechts van betreft hun islamofobie.
Ik kan die linkse standpunten van de PVV niet zo serieus nemen, wetende dat Wilders in de VVD nog zo rechts als wat was.

Ik denk eerder dat hij met die punten stemmen bij links wil weghouden.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_150747810
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 20:38 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Ik kan die linkse standpunten van de PVV niet zo serieus nemen, wetende dat Wilders in de VVD nog zo rechts als wat was.

Ik denk eerder dat hij met die punten stemmen bij links wil weghouden.
Oh ik neem die punten ook niet serieus. Puur punten om makkelijk te scoren.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 20:44:23 #219
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_150747926
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 20:41 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Oh ik neem die punten ook niet serieus. Puur punten om makkelijk te scoren.
Zijn zat die het zeer serieus nemen, dat zijn de mensen die bedrogen uit zullen komen mocht PVV een echt aan de macht komen, ben ik bang.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_150753333
Slotpeiling TNS Nipo
Zijn (te) optimistisch over de regionale partijen

pi_150754358
Ook over PVV en SP lijkt het me te positief. Die zullen niet erg massaal opdraven voor deze verkiezingen.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 22:39:56 #222
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_150754506
Mijn stem voor de proviniciale verkiezingen staat vast, maar voor het waterschap kan het nog veranderen. Met het KiesKompas kom ik het dichtst in de buurt van de ChristenUnie. De lokale/regionale partijen hebben wat mij betreft te veel tunnelvisie in hun standpunten door enkel het eigenbelang van boeren en burgers in de regio te willen beschermen.

Tsja, ik kan nu ook niet zeggen dat ik zo veel heb met de Waterschappen.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 22:41:45 #223
198365 Morendo
The Real Deal
pi_150754613
Ik denk dat de regering + C3 een meerderheid gaat halen. Nipt, maar toch.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_150754635
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 22:37 schreef 99.999 het volgende:
Ook over PVV en SP lijkt het me te positief. Die zullen niet erg massaal opdraven voor deze verkiezingen.
Tijdens de Europese verkiezingen haalde de PVV 13% en toen was de opkomst dramatisch
pi_150754743
quote:
PVV Limburg 'annexeert' Kurhaus Scheveningen

DEN HAAG- Dat er bij de Provinciale Statenverkiezingen flink gestreden wordt is bekend. De annexatiedrift van de PVV in Limburg gaat misschien wat ver.
Op een verkiezingsposter poseert de nummer 11 van de PVV Limburg, Willem Dierks uit Sittard, vol trots voor het Kurhaus. Met de kreet 'Trots op os sjoen Limburg' wil hij de Limburgse kiezer op hem laten stemmen.

Toch fijn dat een 'sjoene Limburger' trots is op het Kurhaus. Volgens onze laatste informatie staat het Kurhaus gewoon op Scheveningen in Zuid-Holland en niet in Limburg.
http://www.omroepwest.nl/(...)#iKVlziRVdQUKZTbW.99
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')