Mijn vriendin komt uit Louisiana en kookt Cajun en Creole: Gumbo, jambalaya, etouffée, po'boys, etc. In de koude maanden zal het dus voornamelijk warme pot zijn (soep of stoofschotel met brood of in een bread bowl) en in de warme maanden meer po'boys, zoetigheid en Sweet Tea.quote:Op donderdag 19 februari 2015 08:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
...
Het ligt er dus allemaal vooral aan:
Wat voor product ga je verkopen/bereiden?
Hoe vaak en op welke schaal?
Busje/foodtruck is voor ons ook nog verre toekomstmuziek, maar ik ben wel benieuwd hoe je je zoektocht aanpakt. Wat heb je in gedachten? Een oude Citroën met je machine in de achterbak? Of een echte truck waar je in kan staan? En waar zoek je? Marktplaats?quote:Op donderdag 19 februari 2015 10:43 schreef -Mellow- het volgende:
ik ben ermee bezig het iets serieuzer aan te pakken, ook met een busje erbij want ik kan niet overal heen fietsen natuurlijk,
Ooo, laat het even weten als je bij Fenix staat!quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:53 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Mijn vriendin komt uit Louisiana en kookt Cajun en Creole: Gumbo, jambalaya, etouffée, po'boys, etc. In de koude maanden zal het dus voornamelijk warme pot zijn (soep of stoofschotel met brood of in een bread bowl) en in de warme maanden meer po'boys, zoetigheid en Sweet Tea.
Dit jaar is puur ter verkenning, twee of drie kleinschalige culinaire marktjes proberen, een keertje bij Fenix.
Will do. Eerst een bedrijfs-WA verzekering afsluiten, staat in hun algemene voorwaardenquote:Op donderdag 26 februari 2015 09:20 schreef minilot het volgende:
[..]
Ooo, laat het even weten als je bij Fenix staat!
Voor authentieke gumbo, jambalaya, etouffée en po'boys kun je me midden in de nacht wakker maken!
Ik zou bij jullie zeker al wat komen kopen, ik ben gek op de keuken uit de deep south, en maak graag zelf Gumbo, shrimp&grits, of gewoon popcorn chicken.Ook lange bbq sessies doe ik graagquote:Op donderdag 19 februari 2015 09:53 schreef robdriessen het volgende:
Mijn vriendin komt uit Louisiana en kookt Cajun en Creole: Gumbo, jambalaya, etouffée, po'boys, etc. In de koude maanden zal het dus voornamelijk warme pot zijn (soep of stoofschotel met brood of in een bread bowl) en in de warme maanden meer po'boys, zoetigheid en Sweet Tea.
Dit jaar is puur ter verkenning, twee of drie kleinschalige culinaire marktjes proberen, een keertje bij Fenix. Mocht het aanslaan, dan kunnen we verder gaan investeren, grotere markten en misschien zelfs richting catering en over een paar jaar zelfs een kleine foodtruck. Maar dat uiteraard alleen bij gebleken succes. Het is een hobby, de extra inkomsten zijn altijd welkom, maar ons bestaan hangt er niet van af.
O god, TVP!!quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:53 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Dit jaar is puur ter verkenning, twee of drie kleinschalige culinaire marktjes proberen, een keertje bij Fenix. Mocht het aanslaan, dan kunnen we verder gaan investeren, grotere markten en misschien zelfs richting catering en over een paar jaar zelfs een kleine foodtruck. Maar dat uiteraard alleen bij gebleken succes. Het is een hobby, de extra inkomsten zijn altijd welkom, maar ons bestaan hangt er niet van af.
Zo ver ben ik nog niet. De plannen zijn er al heel lang en ik heb nu net eindelijk mijn rijbewijs gehaald. Ik ga binnen een paar weken eerst naar Australie om te werken en te sparen en dan hoop ik met een jaar een busje te kopen. Wat het dan precies wordt weet ik nu nog niet.quote:Op donderdag 26 februari 2015 09:12 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Busje/foodtruck is voor ons ook nog verre toekomstmuziek, maar ik ben wel benieuwd hoe je je zoektocht aanpakt. Wat heb je in gedachten? Een oude Citroën met je machine in de achterbak? Of een echte truck waar je in kan staan? En waar zoek je? Marktplaats?
Jumquote:Op donderdag 19 februari 2015 09:53 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Tof!quote:Op zaterdag 28 februari 2015 17:01 schreef Isegrim het volgende:
In de zomer staan er vlakbij ons huis op vrijdag allemaal foodtrucks, bij de Hofbogen.
Ik denk dat er grof geld betaald moet worden om met je truck daar te parkeren, dus dat dat voor TS + vriendin niet echt aan de orde is.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 17:39 schreef Oceanonix het volgende:
De verschillende muziekfestivals in nederland zijn ook een goede staplaats. Pinkpop had vorig jaar een hele straat met alleen maar foodtrucks. Fijn als je de pinkpoppatat niet als maaltijd ziet.
Thanks voor de tip, het staat in de agendaquote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:09 schreef n0a het volgende:
Je hebt ook Food Truck Festival Trek dat een aantal steden aandoet, waar onder Rotterdam. http://www.festival-trek.nl
Dat denk ik ook. Je moet klein beginnen.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik denk dat er grof geld betaald moet worden om met je truck daar te parkeren, dus dat dat voor TS + vriendin niet echt aan de orde is.
pinkpop is mega je hebt ook kleine lokale festivals. Ook daar moet gegeten worden.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik denk dat er grof geld betaald moet worden om met je truck daar te parkeren, dus dat dat voor TS + vriendin niet echt aan de orde is.
In de UK is men veel liberaler hiermee, en dus vind je ze overal in enorme variatie aan producten.quote:Op maandag 6 april 2015 18:27 schreef Stompzinnig het volgende:
Jammer dat in veel steden die dingen alleen mogen staan met evenementen omdat anders de horeca gaat klagen.
Amsterdam is nu een proef begonnen met een aantal foodtrucks die op meerdere aangewezen lokaties mogen staan.quote:Op maandag 6 april 2015 18:27 schreef Stompzinnig het volgende:
Jammer dat in veel steden die dingen alleen mogen staan met evenementen omdat anders de horeca gaat klagen.
Oeh, dit is HEUL interessant. Precies in ons straatjequote:
Dacht gelijk aan dit topic toen ik dat event voorbij zag komen!quote:Op vrijdag 17 april 2015 19:57 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Oeh, dit is HEUL interessant. Precies in ons straatje
In ander nieuws: KvK inschrijving is geregeld, website, Facebook en Twitteraccounts geclaimd, font gevonden voor logo, dit weekend een foto voor de tijdelijke website. Zodra we live gaan, horen jullie het als eerstequote:Op vrijdag 17 april 2015 19:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Dacht gelijk aan dit topic toen ik dat event voorbij zag komen!
Als ik nou een echte profiteur was, schreef ik ons ook nog in bij Hanos, Zegro en ISPC. Maar daar komen we toch nooitquote:Op vrijdag 17 april 2015 20:14 schreef Isegrim het volgende:
Wij hebben bij Sligro helemaal niks cadeau gehad.
Dat klinkt leuk zeg! Had nog geen pinksterplannen, maar dit is wel een optie! Thanksquote:
Jammer dat ze wel vertellen wie er optredens doen, maar niet wat ze aan Cayun serverenquote:Op woensdag 13 mei 2015 13:41 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat klinkt leuk zeg! Had nog geen pinksterplannen, maar dit is wel een optie! Thanks
Haha, nee we staan voorlopig nog niet op een foodtruck festival. De investering voor de aanschaf, verbouwing en decoratie van zo'n joekel gaan we niet snel bij elkaar schrapen. En dan praten we nog niet eens over het halen van het rijbewijs Cquote:Op woensdag 13 mei 2015 13:29 schreef Xlarge het volgende:
RobDriessen, hoe is het met de vorderingen ?
Ik ga van het weekend naar Rotterdam, sta je er toevallig al ?
Ik heb trek in gumbo
http://www.festival-trek.nl/
http://bogue.nl/food-truc(...)its-af-in-rotterdam/
Veel plezierquote:Op zondag 24 mei 2015 15:08 schreef minilot het volgende:
Nu onderweg naar Klein New Orleans, dankzij dit topic
Zin in!
Bedankt!quote:Op maandag 20 april 2015 12:24 schreef emil23 het volgende:
Bij ons in het dorp is dit jaar voor het eerst een "foodtruckfestival"
http://www.barrelfoodtruckfest.nl/
Misschien is dat iets?
Hoe vond je het? Wij hebben in ieder geval veel zin om volgend jaar mee te doenquote:Op zondag 24 mei 2015 15:08 schreef minilot het volgende:
Nu onderweg naar Klein New Orleans, dankzij dit topic
Zin in!
Hey, wat grappigquote:Op maandag 15 juni 2015 12:17 schreef Xlarge het volgende:
Robdriessen, misschien heb jij ze al lang, maar ik zag bij de Makro bevroren Lousiana Crawlfish liggen.
ik heb voor mijzelf wat meegenomen, omdat ik altijd al nieuwsgierig was hoe dat zou proeven.
Misschien iets voor op jouw menukaart
[ afbeelding ]
Tof! Succesquote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:50 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Hey, wat grappigNog niet gezien. Misschien maar eens een keer een vergelijking doen met de 'algemene' rivierkreeftjes die hier vers verkrijgbaar zijn.
In ander nieuws: 12 september staan we naar alle waarschijnlijkheid voor het eerst op een markt. ENG! Gelukkig is het maar een kleintje in Schiedam.
In ander ander nieuws: we hebben een aanbod gekregen om zomer 2016 een food stand op een festival te gaan bestieren. Een festival dat vorig jaar 70.000 man trok in 3 dagen. Veeg me op.
Ik kom dan graag langs om eens wat te proeven en met name hoe jullie invulling geven aan een rasecht New Orleans Gumbo food danwel Southern gerechten.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:50 schreef robdriessen het volgende:
12 september staan we naar alle waarschijnlijkheid voor het eerst op een markt. ENG! Gelukkig is het maar een kleintje in Schiedam.
Laat mij ook even weten of het doorgaat, dan kom ik even kijken en wat eten, ik zit in de buurtquote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:50 schreef robdriessen het volgende:
[..]
In ander nieuws: 12 september staan we naar alle waarschijnlijkheid voor het eerst op een markt. ENG! Gelukkig is het maar een kleintje in Schiedam.
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:50 schreef robdriessen het volgende:
Goffer, we worden nog profi. Schort met logo!
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |