Niemand die bij je thuis komt kijken of dat wel het geval is hoor. Wij voldeden daar in het begin natuurlijk ook niet aan. Geen enkel woonhuis voldoet daaraan.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Ga eens praten met de KVK en met de VWA
Als je het echt als bedrijf wilt doen en niet een beetje erbij voor cash in the tash zal je moeten voldoen aan allerlei hygiene regels.
Ik zou wel graag willen weten of een keuken daar aan voldoet voordat ik er catering bestel.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Niemand die bij je thuis komt kijken of dat wel het geval is hoor. Wij voldeden daar in het begin natuurlijk ook niet aan. Geen enkel woonhuis voldoet daaraan.
Mijn zusje heeft een aantal jaar vanuit huis gecaterd en heeft daar in die tijd niet één keer een vraag over gehad.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:40 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik zou wel graag willen weten of een keuken daar aan voldoet voordat ik er catering bestel.
Ik zag ooit een man de falafel klaarmaken met een sigaret in zijn bekquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:46 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Mijn zusje heeft een aantal jaar vanuit huis gecaterd en heeft daar in die tijd niet één keer een vraag over gehad.
Je eet ook liever niet bij iemand thuis? Of als een collega een taart bakt, wil je eerst zijn of haar keuken zien?
Een thuiskeuken kan nog zo schoon en netjes zijn, maar zal nooit voldoen aan de officiële regels.
Er zijn echt heel veel foodtrucks e.d. die een groot deel van de bereiding thuis doen.
This may come as a shock to you, maar een groot deel van de restaurants voldoet ook niet heel erg aan de regels.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:48 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik zag ooit een man de falafel klaarmaken met een sigaret in zijn bekFoodtrucks vertrouw ik sowieso niet. Maar als ik ergens voor moet betalen, dan wil ik wel dat het voldoet aan de vereisten die worden gesteld, terwijl ik dat niet verwacht als ik bij iemand eet. Als je daar namelijk vanaf wil zien kan je je ook afvragen waarom een restaurant aan de regels moet voldoen; immers voldoe je thuis niet ook aan die regels.
Nou, dat geloof ik wel, maar de illusie van controle vind ik wel prettig. Natuurlijk kunnen restaurants niet aan de eisen voldoen maar vind het wel prettig dat er een controle kan komen. Verder heb ik niets tegen mensen die thuis produceren en dan doorverkopen, alleen zal ik niet zo snel zo'n catering laten komen voor een feestje of iets dergelijks.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 17:04 schreef Isegrim het volgende:
[..]
This may come as a shock to you, maar een groot deel van de restaurants voldoet ook niet heel erg aan de regels.
Maar goed, het is niet verboten om op kleine schaal vanuit huis te produceren. Gebeurt steeds meer.
En op een gegeven moment krijg je behoefte aan een productieruimte en zoek je een pandje.
Het is geen slecht idee om aan voldoen van de HACCP regels te gaan werken, die zijn er niet om je te pesten maar een duidelijke handleiding in hoe je hygiënisch werkt. Ik heb de VWA een dikke tien jaar lang over de vloer gehad en nooit conflicten met ze gehad.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Niemand die bij je thuis komt kijken of dat wel het geval is hoor. Wij voldeden daar in het begin natuurlijk ook niet aan. Geen enkel woonhuis voldoet daaraan.
Ik zeg ook niet dat je niet moet proberen om zoveel mogelijk HACCP-conform te werken. Maar je huis zal daar gewoon nooit aan voldoen (zeker niet met een hond of zoals in ons geval met katten), maar dat is geen ramp.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is geen slecht idee om aan voldoen van de HACCP regels te gaan werken, die zijn er niet om je te pesten maar een duidelijke handleiding in hoe je hygiënisch werkt. Ik heb de VWA een dikke tien jaar lang over de vloer gehad en nooit conflicten met ze gehad.
Zie het net als je boekhouding goed op orde hebben, daar heb je zelf ook profijt van
Dit.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 14:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Even KVK langs, inschrijven, btw nummer, is in een uurtje geregeld.
Oh, en nooit je rekeningen lang open laten staan bij klanten. Boter bij de vis. Het is heel Nederlands om je leveranciers te laten bungelen, de betalingsmentaliteit hufterig tot schofterig noemen is een understatement.
Betaaltermijn verstreken - > Aanmaning met kostenquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 14:35 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dit.
Ik betaal rekeningen op de dag dat ik ze krijg. Kan niet van alle klanten hetzelfde zeggen...
Je kunt ze beter vast klaarzetten met de dag voor de uiterste betaaldatum als uitvoerdatumquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 14:35 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dit.
Ik betaal rekeningen op de dag dat ik ze krijg. Kan niet van alle klanten hetzelfde zeggen...
Mag dat wel?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 14:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Betaaltermijn verstreken - > Aanmaning met kosten
Alle inkopen halen we zelf bij de groothandel of bestellen we online. Meteen betaald. Alle door ons verstuurde facturen zijn tot nu toe nog netjes binnen de gestelde termijn van 15 dagen betaald. Daarbij moet wel gezegd dat al onze opdrachten zo ver binnen de vrienden-en-bekenden kring hebben gelegen. Dat scheelt.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 14:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Even KVK langs, inschrijven, btw nummer, is in een uurtje geregeld.
Oh, en nooit je rekeningen lang open laten staan bij klanten. Boter bij de vis. Het is heel Nederlands om je leveranciers te laten bungelen, de betalingsmentaliteit hufterig tot schofterig noemen is een understatement.
Meest gangbaar: eerst een eerste herinnering zonder kosten, dan een tweede herinnering met administratiekosten, vervolgens aanmaning en deurwaarder. Ik hoop dat het nooit zo ver hoeft te komen.quote:
Ik weet niet of het mag, maar ik denk dat ze je gewoon uitlachen als je dat doet.quote:
quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 14:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Je kunt ze beter vast klaarzetten met de dag voor de uiterste betaaldatum als uitvoerdatum
Daar ben ik niet van. Ik praat met mensen. En als het structureel is, besluit ik op enig moment dat ik ze niet meer als klant wil.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 14:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Betaaltermijn verstreken - > Aanmaning met kosten
Termijn Aanmaning verstreken -> Deurwaarder
Gewoon keihard zijn, kleintjes laten ze bungelen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |