abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149830106
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 19-02-2015 17:57:19 ]
pi_149832037
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 01:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Kritiek op Turkse Patriotplannen

Minister Hennis (Defensie) moet bij haar Turkse collega opheldering vragen over de geplande aanschaf van Chinese Patriotraketten.

Het CDA wijst op het Turkse dreigement om niet meer met Frankrijk en de VS te onderhandelen over Patriotraketten totdat die landen zich in Turks voordeel uitspreken over de Armeense genocide. Het Turkse ministerie van Defensie zou nu een Chinese fabrikant op de eerste plaats hebben gezet om nieuwe antiraketsystemen te leveren.

Uitdagen
„Turkije blijft de NAVO-partners uitdagen”, zegt CDA-Kamerlid Knops. „Ik dacht dat het verhaal van die Chinese Patriots uit de wereld was, maar kennelijk niet. Het is niet alleen een middelvinger naar de NAVO-bondgenoten om met de Chinezen in zee te gaan. Het is ook een veiligheidsrisico dat systemen van een NAVO-partner zijn verbonden met China.”
Wat Knops vooral steekt, is dat de NAVO Turkije al ruim twee jaar helpt het land te beschermen tegen afzwaaiende raketten uit Syrië. Nederland had ook twee jaar Patriots staan bij de stad Adana. „De hele wereld helpt, en het land verdomt het zelf om serieus zijn eigen bescherming te gaan regelen.”

Hennis heeft de kwestie al eens aangekaart in Ankara. Ze liet zich eens ontvallen dat Turkije ’geen gemakkelijke bondgenoot’ was.
http://www.telegraaf.nl/b(...)rks_raketplan__.html
Het CDA weet er weer niks vanaf. Turkije had als voorwaarde gesteld dat er technologie transfer en co-productie zou zijn. De Turken gingen in eerste instantie voor de Amerikaanse patriots. Toen de Amerikanen tech transfer en co-productie weigerdern, hebben de Turken voor de Chinezen gekozen. De Chinezen waren wel bereid technologie te delen en gezamenlijk te produceren. Ook zal het Chinese systeem niet gekoppeld worden aan de NAVO systemen.
pi_149832058
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 16:31 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

-
Dat hoeft van mij nu ook weer niet maar ik zou het triest vinden als het 'westen' naar de pijpen van Turkijke danst. Gewoon samenkomen met die paar landen (volgens mij zijn er maar een paar kandidaten) en 1 formulering afspreken en met zijn allen op een persconferentie aangeven hoe je denkt over dat stukje geschiedenis. Op die manier maak je er een boemerang van: Turkije probeert de geschiedenis te vervalsen en het resultaat is dat de waarheid juist extra in de media komt. De beste manier om dit soort kinderachtig gedrag af te straffen. :)

Eisen dat een ander liegt, hoe zot kan je het maken? :s)
En dan zijn er hier ook nog mensen die niet begrijpen dat dit chantage is. 8)7

[ Bericht 4% gewijzigd door sp3c op 19-02-2015 18:24:19 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149832212
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 17:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat hoeft van mij nu ook weer niet maar ik zou het triest vinden als het 'westen' naar de pijpen van Turkijke danst. Gewoon samenkomen met die paar landen (volgens mij zijn er maar een paar kandidaten) en 1 formulering afspreken en met zijn allen op een persconferentie aangeven hoe je denkt over dat stukje geschiedenis. Op die manier maak je er een boemerang van: Turkije probeert de geschiedenis te vervalsen en het resultaat is dat de waarheid juist extra in de media komt. De beste manier om dit soort kinderachtig gedrag af te straffen. :)

Eisen dat een ander liegt, hoe zot kan je het maken? :s)
En dan zijn er hier ook nog mensen die niet begrijpen dat dit eisen is. 8)7
naar het schijnt heeft turkije al gekozen voor chineze producten. Wat heeft die verklaring dan voor zin? Het is een regelrechte belediging en ondermijning van het NAVO bondgenootschap. Turkije ligt de laatste tijd flink op ramkoers met het westen
pi_149832228
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 17:35 schreef polderturk het volgende:

[..]

Het CDA weet er weer niks vanaf. Turkije had als voorwaarde gesteld dat er technologie transfer en co-productie zou zijn. De Turken gingen in eerste instantie voor de Amerikaanse patriots. Toen de Amerikanen tech transfer en co-productie weigerdern, hebben de Turken voor de Chinezen gekozen. De Chinezen waren wel bereid technologie te delen en gezamenlijk te produceren. Ook zal het Chinese systeem niet gekoppeld worden aan de NAVO systemen.
Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat de Chinezen en de Russen een kandidaat zouden zijn, juist om deze reden (incompatibilteit met NATO-systemen). Anderzijds begrijp ik die Turken wel wat dit betreft. Ik vind die eisen zeer terecht. Hoe zit het voor landen zoals Nederland. Krijgen die wel die informatie?
#NoDAPL
pi_149832321
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 17:41 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

naar het schijnt heeft turkije al gekozen voor chineze producten. Wat heeft die verklaring dan voor zin? Het is een regelrechte belediging en ondermijning van het NAVO bondgenootschap. Turkije ligt de laatste tijd flink op ramkoers met het westen
Tja, een extremist heeft daar al een tijdlang de macht. :{
Ik heb er begrip voor dat ze graag de ins en outs van het systeem willen kennen, logisch. Voor de ramkoers heb ik geen begrip. We ('westerlingen') hoeven niet de confrontatie te zoeken maar we moeten zeker niet toegeven aan onredelijke eisen.
#NoDAPL
pi_149833171
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 17:35 schreef polderturk het volgende:

[..]

cda loopt weer achter de feiten :')
  Moderator donderdag 19 februari 2015 @ 18:25:51 #108
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_149833581
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 17:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Tja, een extremist heeft daar al een tijdlang de macht. :{
Ik heb er begrip voor dat ze graag de ins en outs van het systeem willen kennen, logisch. Voor de ramkoers heb ik geen begrip. We ('westerlingen') hoeven niet de confrontatie te zoeken maar we moeten zeker niet toegeven aan onredelijke eisen.
we moeten niets idd

het is immers geen chantage ofzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 19 februari 2015 @ 18:27:18 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_149833630
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 17:41 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

he ondermijnt het het bondgenootschap in vredesnaam?
pi_149833677
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 18:25 schreef sp3c het volgende:

[..]

we moeten niets idd

het is immers geen chantage ofzo
LOL
Als iemand een pistool op jou richt en dreigt jou te schieten als jij niet zegt dat hij mooie ogen heeft dan zou jij het nog geen chantage noemen. :s)
#NoDAPL
pi_149834042
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 18:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

he ondermijnt het het bondgenootschap in vredesnaam?
Tja. Het is heulen met de vijand he. Hoe meer ondermijnend wil je het hebben?
  Moderator donderdag 19 februari 2015 @ 18:42:57 #112
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_149834142
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 18:40 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

niet op dit moment

bovendien koopt bv Griekenland shit van de Russen
  Moderator donderdag 19 februari 2015 @ 18:44:40 #113
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_149834214
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 18:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

LOL
Als iemand een pistool op jou richt en dreigt jou te schieten als jij niet zegt dat hij mooie ogen heeft dan zou jij het nog geen chantage noemen. :s)
als iemand alleen een pistool van mij wil kopen als ik zeg dat hij mooie ogen heeft dan zou ik het geen chantage noemen nee

ik zou ook een compliment geven over zijn of haar kont trouwens

geld is geld
pi_149834287
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 18:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

niet op dit moment

bovendien koopt bv Griekenland shit van de Russen
China zie jij niet als vijand, begrijp ik?

Griekenland. Sja wat moet je met zo'n landje he? De positie van Turkije is wel een andere als je het mij vraagt
  Moderator donderdag 19 februari 2015 @ 18:48:55 #115
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_149834386
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 18:46 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

China zie jij niet als vijand, begrijp ik?

Griekenland. Sja wat moet je met zo'n landje he? De positie van Turkije is wel een andere als je het mij vraagt
nee, waarom zou ik?
pi_149834435
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 18:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee, waarom zou ik?
just asking
pi_149837621
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 17:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat de Chinezen en de Russen een kandidaat zouden zijn, juist om deze reden (incompatibilteit met NATO-systemen). Anderzijds begrijp ik die Turken wel wat dit betreft. Ik vind die eisen zeer terecht. Hoe zit het voor landen zoals Nederland. Krijgen die wel die informatie?
Bovendien kost het Amerikaanse systeem $11 miljard terwijl het Chinese maar $3,5 mld kost.
pi_149837941
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 18:40 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Waarom is China de vijand?
pi_149838253
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 20:21 schreef reza1 het volgende:

[..]

Waarom is China de vijand?
Concurrent is een betere kwalificatie
pi_149840229
Turkije moeten we afsnijden van de NAVO en de westerse wereld. Zij voelen zich veel beter thuis bij de middeleeuwse knokploegen die nu het Midden Oosten in de fik zetten. Het viel te proberen, maar het is helaas niet gelukt om ze iets bij te brengen. Jammer dan niet, laat ze maar lekker spelen met Chinese namaak raketten. :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')