Oneens. De meest vreselijke misdaden hebben topbaantjes opgeleverd. Wil je rechtvaardigheid dan moet je je daar voor inzetten. Niet halfbakken een nu 93 jarig voetsoldaatje aan de schandpaal nagelen zodat we ons weer kunnen bevredigen op onze eigen rechtvaardige inborst.quote:Op maandag 16 februari 2015 18:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik vind dat zoiets niet moet verjaren. Een goede waarschuwing voor wie in de toekomst aan zoiets meewerkt.
Liever een beetje dan niets?quote:Op maandag 16 februari 2015 21:37 schreef Jibberwism het volgende:
[..]
Oneens. De meest vreselijke misdaden hebben topbaantjes opgeleverd. Wil je rechtvaardigheid dan moet je je daar voor inzetten. Niet halfbakken een nu 93 jarig voetsoldaatje aan de schandpaal nagelen zodat we ons weer kunnen bevredigen op onze eigen rechtvaardige inborst.
Dat doet niets af aan het feit dat hij medeplichtig is, en gewoon gestraft hoort te worden.quote:Op maandag 16 februari 2015 21:37 schreef Jibberwism het volgende:
[..]
Oneens. De meest vreselijke misdaden hebben topbaantjes opgeleverd. Wil je rechtvaardigheid dan moet je je daar voor inzetten. Niet halfbakken een nu 93 jarig voetsoldaatje aan de schandpaal nagelen zodat we ons weer kunnen bevredigen op onze eigen rechtvaardige inborst.
Nee want het zijn altijd dezelfde die de dans ontspringen.quote:Op maandag 16 februari 2015 21:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Liever een beetje dan niets?
Que? Hij heeft er wel 93 mogen leven. Laat hem minimaal die laatste jaren even leven in spijt.quote:Op maandag 16 februari 2015 21:34 schreef Jibberwism het volgende:
Laten gaan. Anno 2015 kunnen we de gerechtigheidsact wel eens laten vallen en de man is 93.
Begrijpelijk.quote:Op maandag 16 februari 2015 22:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Que? Hij heeft er wel 93 mogen leven. Laat hem minimaal die laatste jaren even leven in spijt.
Nooit te laat SS'ers te berechten zolang ze nog leven.
Misschien omdat ze van hem wel bewijs hebben en van een ander niet?quote:Op maandag 16 februari 2015 22:09 schreef Jibberwism het volgende:
[..]
Begrijpelijk.
Maar waarom hij wel en anderen niet? Tis allemaal niet per toeval ofzo. Ik ben daar gewoon klaar mee, dat volstrekt geperverteerde idee van "rechtvaardigheid".
Onzin. Daar ging die lap van even hierboven mede om.quote:Op maandag 16 februari 2015 22:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Misschien omdat ze van hem wel bewijs hebben en van een ander niet?
Aan het oostfront was het toen wel ff anders hoor....quote:Op maandag 16 februari 2015 18:07 schreef Polacco het volgende:
[..]
Daar hield het leger en de ss zich ook vooral bezig met het executeren van iedere jood die ze konden vinden. Die man was dus waarschijnlijk in zijn element aan het oostfront.
schuldgevoelquote:Op maandag 16 februari 2015 15:52 schreef vigen98 het volgende:
Niet straffen, 93 jaar is te oud. Zijn schuldgevoel is al genoeg straf.
Joden zijn ten oosten van de Molotov-Ribbentrop linie massaal afgeslacht door de Duitsers. Niet door ze naar een kamp te sturen maar door ze vlak bij hun woonplaats dood te schieten in massagraven.quote:Op maandag 16 februari 2015 22:55 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Aan het oostfront was het toen wel ff anders hoor....
Joden waren door de Russen ook al weggejaagd...
Dat lijkt me toch wel, je bent dienstverlenend actief om der endlösung te faciliteren.quote:Op maandag 16 februari 2015 16:00 schreef agter het volgende:
Ook een terechte vraag: maakt het werken als bewaker in zo'n kamp je medeplichtig?
Daar wordt ie als held ontvangen hoor..quote:Op maandag 16 februari 2015 22:13 schreef Nintex het volgende:
Stuur hem met een MG42 naar IS-bezet Libie, Irak of Syrie
Dat dus. Wat betreft het wel of niet vervolgen hoor je de stem van de fanatiekelingen het hardst. Is er wel eens onderzocht hoe de zwijgende meerderheid van de slachtoffers hier tegenover staat? Ik vind hun mening doorslaggevend.quote:Op maandag 16 februari 2015 17:40 schreef stbabylon het volgende:
Hij is vanaf 10 jaar oud geindoctrineerd, hij was 16 toen de oorlog begon. Het was niet alsof het een normale jongen, in een normaal land op zijn 20ste een advertentie zag voor wacht in een vernietigingskamp, goh dat lijkt me wel wat. Je moet naar het geheel kijken. En ik kan je met zekerheid zeggen dat er genoeg jongens van een jaar of 12~14 in Nederland rondlopen die je over 8 jaar in een moslimvernietegingskamp aan het werk kunt zetten. Zolang je die 8 jaar er maar aan besteed om steeds net een stapje verder te gaan.
Met de wetenschap van nu, vanuit jouw comfortabele positie is de beslissing toch net wat anders dan deze destijds was.quote:Op maandag 16 februari 2015 17:33 schreef Richestorags het volgende:
Op jonge leeftijd een domme keuze heeft gemaakt. Damn, als ik niet had geweten dat je advocaat was gaf je het wel weg in deze post. Bij de SS zitten is niet simpelweg een "domme keuze" als in een keer een bushokje vernielen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |