Heeft ie om overplaatsing gevraagd?quote:Op maandag 16 februari 2015 15:50 schreef stbabylon het volgende:
Verjaard.
En dan nog was hij wacht in een totalitaire staat, ik niet dat hij kon zeggen: daar moeten jullie mee kappen! zonder zelf de kogel te krijgen.
Maar de SS was geen theekransje, daar kwam je niet zomaar bij, daar moest je minimaal een overtuigd nazi voor zijn. Gewoon alsnog straffen.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:50 schreef stbabylon het volgende:
Verjaard.
En dan nog was hij wacht in een totalitaire staat, ik niet dat hij kon zeggen: daar moeten jullie mee kappen! zonder zelf de kogel te krijgen.
Weet niet, jij wel?quote:Op maandag 16 februari 2015 15:51 schreef agter het volgende:
[..]
Heeft ie om overplaatsing gevraagd?
Er waren meer mensen overtuigd nazi die niet gestraft zijn, dus die vlieger gaat niet op.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar de SS was geen theekransje, daar kwam je niet zomaar bij, daar moest je minimaal een overtuigd nazi voor zijn. Gewoon alsnog straffen.
Als het onvrijwillig was, kan hij vast zijn brieven met verzoek om overplaatsing wel laten zien. 😀quote:
Zeker, deze man was verward.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:54 schreef Downwards het volgende:
Een taakstraf van 120 uur lijkt mij hier wel op z'n plaats.
alsof je om overplaatsing kon vragen in die tijdquote:Op maandag 16 februari 2015 15:54 schreef agter het volgende:
[..]
Als het onvrijwillig was, kan hij vast zijn brieven met verzoek om overplaatsing wel laten zien. 😀
Hij heeft anderhalf jaar in Auschwitz gewerkt. Me dunkt, een overplaatsing duurt niet zo lang.quote:
En dit natuurlijk.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:52 schreef marcb1974 het volgende:
Veroordelen is het minimum. Of er dan een straf volgt is een tweede.
Euhhh.. ja, dat kon.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:55 schreef Leipo666 het volgende:
alsof je om overplaatsing kon vragen in die tijd
ja, en dat stond gelijk aan werkweigering = kogelquote:
Jahoor. Dat kon gewoon.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:55 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
alsof je om overplaatsing kon vragen in die tijd
Als je er niks van weet, post dan gewoon niks.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:58 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ja, en dat stond gelijk aan werkweigering = kogel
alsof er dan ook maar iemand is die om een overplaatsing vraagt
Nein. Er hatte das nicht gewusst.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:52 schreef vigen98 het volgende:
Niet straffen, 93 jaar is te oud. Zijn schuldgevoel is al genoeg straf.
SS-er Hans Münch weigerde mee te doen met het 'scheiden' van de mannen en vrouwen bij aankomst in Auschwitz. Hij heeft gewoon door mogen werken daar.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:59 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als je er niks van weet, post dan gewoon niks.
Ja, je hoorde dan gewoon bij de Waffen-SS.quote:Op maandag 16 februari 2015 16:00 schreef agter het volgende:
Ook een terechte vraag: maakt het werken als bewaker in zo'n kamp je medeplichtig?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |