Yes.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 12:24 schreef n8n het volgende:
[..]
Hmm ja dat is waar, al is het dan gelimiteerd tot de toggle actie. Beter is dan inderdaad om de functie een element mee te geven, dat kan dan een variable zijn of een inline aangeroepen element.
[ code verwijderd ]
| 1 2 3 | .hidden { display: none; } |
| 1 2 3 4 5 6 | function toggleClass(el, cls) { el.classList.toggle(cls); } // Dus het showen en hiden van je element doe je met toggleClass(jeElement, 'hidden'); |
Dat sowieso ja, werk altijd met classes om te togglen, seperatie van gedrag en daarvoor bestemde markup. Had even geen aandacht voor de bigger picturequote:Op zaterdag 13 juni 2015 12:58 schreef Crutch het volgende:
[..]
Yes.
Ik zou het (zijnde native javascript) toch anders aanpakken.
Maak een css class en noem 'm 'hidden':
[ code verwijderd ]
En definieer je togglefunctie zo:
[ code verwijderd ]
Voordeel hiervan is dat je meerdere eigenschappen kan togglen.
Precies.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 13:05 schreef n8n het volgende:
[..]
Dat sowieso ja, werk altijd met classes om te togglen, seperatie van gedrag en daarvoor bestemde markup. Had even geen aandacht voor de bigger picture
Macht der gewoonte. Het gooit het 'resultaat' expliciet uit het geheugen. Kleine performance win en ik vind het semantisch wat logischer omdat je niks teruggeeft. Zonder werkt het ook prima.quote:
Volgens de specs mogen zowel blank als _blank, maar er zit wel een verschil in betekenis.quote:Op maandag 15 juni 2015 20:31 schreef KimJong-un het volgende:
Vraagje, een heel simpel vraagje.
Op mijn werk gebruikt iedereen bij een link: target="blank".
Ikzelf heb het zo geleerd: target="_blank".
Beiden doen het, maar als ik google op HTML5 target = blank dan kom ik alleen _blank tegen als zijnde juist. Wat is de juiste?
Iemand?
Waarom zou je die keuze bij de gebruiker laten? Wij hebben veelal een oudere doelgroep die echt geen idee heeft hoe ze dat makkelijk doen moeten (cmd/ctrl + klik) of rechtsklikken.quote:Op maandag 15 juni 2015 23:36 schreef Light het volgende:
[..]
Volgens de specs mogen zowel blank als _blank, maar er zit wel een verschil in betekenis.
Verder ben ik het met KomtTijd... eens dat je ze beter allebei niet gebruikt en de keuze voor het al dan niet openen in een nieuw venster (nieuwe tab) bij de gebruiker neerlegt.
Nice. Ik was in Duitsland twee jaar geleden. Was tof.quote:
Ik wil ook geen editor meer zonderquote:Op maandag 22 juni 2015 00:02 schreef Crutch het volgende:
Multicursor. Ben ik zelf een groot fan van.
Sja voor frontenders gaat dat natuurlijk niet altijd op he.quote:Op maandag 22 juni 2015 09:04 schreef n8n het volgende:
Multicursor heb je toch heul niet nodig met DRY code
Prusters will be prutsin. Elk concept is net zo goed als hij wordt uitgewerkt.quote:Op maandag 22 juni 2015 09:19 schreef totalvamp het volgende:
pff ik ben die smart scrollable designs zo zat op me telefoon. Allemaal leuk en aardig dat bootstrap, maar vaak krijg je dan een half werkende site ervoor terug.
Hopelijk gaat die trend snel weer weg.
Ja, maar ik moet nog een mobiele site tegenkomen die precies hetzelfde kan als zijn desktop versie.quote:Op maandag 22 juni 2015 09:33 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Prusters will be prutsin. Elk concept is net zo goed als hij wordt uitgewerkt.
de vraag is meer of je dat moet willen.quote:Op maandag 22 juni 2015 17:11 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ja, maar ik moet nog een mobiele site tegenkomen die precies hetzelfde kan als zijn desktop versie.
Ja, als ik bijvoorbeeld op de hoofdsite kan sorteren op provincie maar bij de mobiele versie kun je alleen alles van heel NL zien.quote:Op maandag 22 juni 2015 17:18 schreef Catch22- het volgende:
[..]
de vraag is meer of je dat moet willen.
dat is zeker een geval van luiheidquote:Op maandag 22 juni 2015 17:21 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ja, als ik bijvoorbeeld op de hoofdsite kan sorteren op provincie maar bij de mobiele versie kun je alleen alles van heel NL zien.
Dat soort dingen
Volgens mij is dat vooral luiheid...
En irritantquote:
quote:Op maandag 22 juni 2015 17:11 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ja, maar ik moet nog een mobiele site tegenkomen die precies hetzelfde kan als zijn desktop versie.
Je bent nog nooit op Tweakers.net geweest?quote:Op maandag 22 juni 2015 17:11 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ook binnen DRY code heb je nog wel plekken waar je toch voor een deel dezelfde code blijft typen. Neem bijvoorbeeld het opslaan van wat input in lokale variabelen.quote:Op maandag 22 juni 2015 09:04 schreef n8n het volgende:
Multicursor heb je toch heul niet nodig met DRY code
was ook maar een grapjequote:Op dinsdag 23 juni 2015 09:48 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Ook binnen DRY code heb je nog wel plekken waar je toch voor een deel dezelfde code blijft typen. Neem bijvoorbeeld het opslaan van wat input in lokale variabelen.
[ afbeelding ]
Of er later een variabele aan toevoegen
[ afbeelding ]
Het zijn vaak maar kleine dingetjes als dit die op zichzelf weinig voor lijken te stellen. Maar als je dan ineens op een andere editor werkt die dat niet heeft merk je ineens hoe onhandig het is om dingen steeds opnieuw te moeten typen, of met copy/paste aan de slag moet.
Oepsquote:
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | <div id="form" class="form" style="float:right;"> <h1>Driver, you've been flyin'!</h1> <form action="insert.php" method="post"> <input name="license" id="license" type="text" placeholder="Your licenceNumber"> <input name="time" id="time" type="text" placeholder="What Time"> <input name="where" id="where" type="text" placeholder="Which Road?"> <input name="comment" id="comment" type="text" placeholder="Any additional comments?"> <input name="button" type="submit" value="Send me my Fine"> </form> <p/> Dit is formulier 2.<p/> Als je dit formulier invult ga je naar "insert.php". <p/>Daar wordt wat je hebt ingevuld in de database gezet <span class="bold">(2pt)</span>, tenminste, <u>als</u> je alle velden heb ingevuld.<span class="bold">(1pt)</span><p/>Eerst moet moet je nog in phpMyAdmin een tabel maken met de naam "verkeersboetes"<span class="bold">(2pt)</span>.<p/>Alles uit de tabel verkeersboetes moet meteen na het toevoegen ook wordenuitgelezen op die pagina <span class="bold">(2pt)</span>. </div> |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | <table width="600" border="0" cellspacing="4" cellpadding="4"> <tr> <td>Licence nr</td> <td>Time</td> <td>Place</td> <td>Comment</td> </tr> <tr> <td></td> <td></td> <td></td> <td></td> </tr> </table> |
DIG / [PHP/(My)SQL] voor dummies #121 Symfony yoquote:Op vrijdag 26 juni 2015 16:35 schreef ikbenrond het volgende:
Hallo..
[ code verwijderd ]
Stel ik wil deze uitlezen naar een andere pagina? Kan dat? insert.php heeft deze tabelletjes, daar moeten de gegevens inkomen
[ code verwijderd ]
quote:Microsoft Edge Performance Evaluated
Now that Windows 10 is close to launch, Anandtech has put Microsoft's new browser, Edge, through a series of tests to see how it stacks up against other browsers. Edge has shown significant improvements since January.
It handily beats Chrome and Firefox in Google's Octane 2.0 benchmark, and it managed the best score on the Sunspider benchmark as well. But Chrome and Firefox both still beat Edge in other tests, by small margins in the Kraken 1.1 and HTML5Test benchmarks, and larger ones in WebXPRT and Oort Online.
The article says, "It is great to see Microsoft focusing on browser performance again, and especially not sitting idle since January, since the competition in this space has not been idle either."
sweet, ff kijken of er nog plek is.quote:Op woensdag 22 juli 2015 11:54 schreef Deeltjesversneller het volgende:
voor de geinteresseerden, in augustus geeft sogeti een gratis 3 daagse cursus angularjs: https://www.sogeti.nl/upd(...)mmer-school-augustus
dan zie ik je daar. Met burgers als dieetwensquote:Op woensdag 22 juli 2015 13:01 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
geloof het wel, heb me vanochtend gewoon aan kunnen melden
| 1 2 3 4 5 6 7 | <iframe src="html5-iframe-afbeeldingen/leeg.html" name="iframe1" title="eerste frame"></iframe> <iframe src="html5-iframe-afbeeldingen/leeg.html" name="iframe2" title="tweede frame"></iframe><br /> <br /> <iframe src="html5-iframe-afbeeldingen/leeg.html" name="iframe3" title="derde frame"></iframe> <iframe src="html5-iframe-afbeeldingen/leeg.html" name="iframe4" title="vierde frame"></iframe><br /> <iframe src="html5-iframe-afbeeldingen/leeg.html" name="iframe5" id="iframe5" title="vijfde frame"></iframe> <br /> |
| 1 2 3 4 5 | <article> <h2>News Article</h2> <iframe src="html5-iframe-afbeeldingen/form.php" name="iframe6" id="iframe6" title="zesde frame"></iframe> <br /> </article> |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | iframe { border:none; width:350px; height:230px; } #iframe5 { border:none; width:910px; height:230px; } #iframe6 { border:none; width:910px; height:830px; } |
Als ik je code in een Codepen plak dan lijkt het gewoon goed te gaan. (De rode achtergrond heb ik er even in gezet om de afmetingen snel te kunnen zien).quote:Op zondag 26 juli 2015 15:19 schreef jodelahity het volgende:
Ik ben nu 3 uur bezig met het proberen goed te krijgen van iets zeer (normaal gesproken) simpels maar het lukt me niet.
Korte uitleg: ik heb een index.php pagina, heb daarin iframes met ID's (ja ik weet het iframes zijn niet goed, gebruik ze even nu omdat ik toch straks de hele site overhoop ga gooien alsnog). Een andere iframe heb ik gewoon als ID iframe5 genoemd, in CSS vervolgens de hoogte en breedte vastgesteld en dat werkt gewoon.
Nu heb ik exact hetzelfde gedaan bij een ander iframe (wel in een ander <article> en ik krijg het nooit te werken nu. Ik heb heel veel al geprobeerd.
In het eerste artikel
[ code verwijderd ]
In het tweede artikel (zelfde index.php document)
[ code verwijderd ]
De CSS
[ code verwijderd ]
Iframe6 blijft gewoon het standaard formaat houden. Ik heb letterlijk tientallen keren gekeken en veranderd (ID's, onderling uitgewisseld) maar het lukt niet.
Het raarste is dat als ik iframe6 als ID iframe5 noem dat hij dan wel gewoon de CSS pakt.. hij doet dan gewoon wel wat dat eerste codestukje doet bij iframe5.. maar bij iframe6 (of wat ik daar ook invul) doet ie niks, ook al is de CSS exact gelijk.
Het enige verschil is dat het in een ander artikel staat en ik verwijs naar een form (die gewoon goed werkt).
Zit met mijn handen in het haar wat dit betreft.. begrijp niet waarom het niet werkt..
Bedankt voor die laatste tip.quote:Op zondag 26 juli 2015 15:27 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Als ik je code in een Codepen plak dan lijkt het gewoon goed te gaan. (De rode achtergrond heb ik er even in gezet om de afmetingen snel te kunnen zien).
Zoals mstx in het php topic ook al aangaf, ga met de Element Inspector aan de slag (rechter muis knop, element inspecteren in Chrome) om te kijken waar het element bij jouw zijn afmetingen krijgt.
Overigens is het niet nodig om bij #iframe5 en 6 opnieuw border:none aan te geven. Deze krijgen ze al vanaf iframe mee. Je hoeft alleen stijlen die je wilt overschrijven opnieuw op te geven.
Zoek eens op responsive imagesquote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:12 schreef Apekoek het volgende:
Goed, hoeveel Kb zou idealiter een foto/banner moeten zijn van heel smal tot heel breed? Laten we zeggen 1920 tot het dubbele als het gaat om grote monitors. Ik wil hoge kwaliteit maar niet al te lange laadtijden.
idealiter is een volledig pagina < 1.5MB. Voor afbeeldingen kan je kijken naar lazy loading, responsive images.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:12 schreef Apekoek het volgende:
Goed, hoeveel Kb zou idealiter een foto/banner moeten zijn van heel smal tot heel breed? Laten we zeggen 1920 tot het dubbele als het gaat om grote monitors. Ik wil hoge kwaliteit maar niet al te lange laadtijden.
| 1 | document.getElementById("<%= i %>").style.width = Math.min(screen.availWidth, screen.availHeight); |
Heb je de code in een jsfiddle/codepen?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 15:31 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hallo allemaal,
Ik heb voor een header in een website in een tabelcel een H1 titel staan die de opgegeven hoogte van de tabel doet overschrijden.
Iemand die weet hoe ik de opgegeven height in een tabel kan forceren?
Gr. Chevy
Voor het headergedeelte ja.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 15:43 schreef PimD het volgende:
Je hebt een tabel toch niet gebruikt voor layout he...
Daar zijn tig andere en vooral juiste oplossingen voor.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 15:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
Mij leek dit wel handig want ik wilde een paar objecten naast elkaar zetten
Oke. Zoals?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 15:52 schreef donroyco het volgende:
[..]
Daar zijn tig andere en vooral juiste oplossingen voor.
Je had ook div boxes kunnen zeggen, had je die code niet hoeven schrijvenquote:
Ik heb die code niet geschrevenquote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Je had ook div boxes kunnen zeggen, had je die code niet hoeven schrijven
Rest van de pagina bestaat daar namelijk uit. Alleen met tabellen staan bijv. de afbeeldingen meteen op juiste hoogte dus leek me dat wel aantrekkelijk.
Maar toch bedankt voor de tips.
Flexbox ftwquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:24 schreef n8n het volgende:
Ironisch genoeg gebruik ik nu vrij regelmatig display: table en table-cell om verticaal te centreren.
dat bedoelde ik iddquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:24 schreef n8n het volgende:
Ironisch genoeg gebruik ik nu vrij regelmatig display: table en table-cell om verticaal te centreren.
hoe laat je dat 'graceful' degraderen dan? Want je layout is een mess wanneer het niet ondersteund wordt.quote:
Als je het alleen gebruikt voor verticaal centreren, dan is het ergste dat kan gebeuren dat het bovenin staat ipv in het midden. Tsja, dat is dan pech.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 10:52 schreef n8n het volgende:
[..]
hoe laat je dat 'graceful' degraderen dan? Want je layout is een mess wanneer het niet ondersteund wordt.
dat is waar maar om alleen daarvoor flexbox te gebruiken is ook weer zo wat, zeker omdat de ondersteuning nog niet je van het is.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 12:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je het alleen gebruikt voor verticaal centreren, dan is het ergste dat kan gebeuren dat het bovenin staat ipv in het midden. Tsja, dat is dan pech.
Hoezo? We hebben het over 3 regels CSS ofzoquote:Op zondag 16 augustus 2015 15:20 schreef n8n het volgende:
[..]
dat is waar maar om alleen daarvoor flexbox te gebruiken is ook weer zo wat
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | <style type="text/css"> <!-- body { background-image: url(example); background-repeat: no-repeat; } --> </style> |
Als je de code in het CSS stylesheet neerzet hoef je alleen dit deel in te voeren.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 18:01 schreef Inolvidable het volgende:
body {
background-image: url(example);
background-repeat: no-repeat;
}
| 1 2 3 4 | body { background-image: url(example); background-repeat: no-repeat; } |
Jep, inderdaad. Met bovenstaande code kwam ik al iets verder (dankje dus!). Ik heb me wat ingelezen in HTML en CCS, maar sommige dingen gaan me toch boven m'n pet. Ik ben op dit moment de pagina aan het verhuizen dus ik kan ook niet heel veel uitproberen, maar ik probeer het nu bij m'n eigen website uit en het komt dan slechts als een klein kadertje en het thema is nog steeds zichtbaar ook al verwijder ik dat.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 18:23 schreef Tijn het volgende:
Waarschijnlijk wil je ook de height van het html- en body-element op 100% zetten en iets als "background-size: cover" gebruiken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |