Je geeft duidelijk aan dat de islam dit soort gedrag faciliteert maar in een zekere zin probeer je, naar mijn opvatting, het ook weer goed te praten (corrigeer me als ik dat dus niet goed op heb gevat).quote:
Stel je voor dat we iets kunnen leren van andere mensen en zouden proberen om de middenweg te vinden....quote:Op zondag 15 februari 2015 13:38 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik bedoel niet die extremen. Ik bedoel dat we er van kunnen léren. Nu wordt alles wat typerend is voor de moslim-cultuur, verworpen en belachelijk gemaakt. En altijd komen die extremen naar boven: oh jij bent zeker voor onderdrukking en boerka's.
Neeeeeeeeeeeeee.
Wil je daarmee suggereren dat de moslimwereld dat niet doet bij de eigen geradicaliseerde partijen?quote:Op zondag 15 februari 2015 13:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ah, je bedoelt die extreem verguisde partij? Waar vrijwel iedere andere Nederland luidkeels en zonder twijfel afstand van neemt? Die partij die links en rechts belachelijk gemaakt wordt?
Inderdaad, die mensen ontbreekt het aan zelfkritiek. Gelukkig ontbreekt het de westerse maatschappij niet aan zelfkritiek, zodat ze ook zulke partijen durven aanvallen.
Een bivakmuts en een integraalhelm bedekken het gezicht. Wat heeft dat met een hoofddoek te maken.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:39 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Heeft niks met de islam te maken. Een bivakmuts en integraalhelm zijn over het algemeen ook verboden. Welke geschriften? De Koran?
Niets en niemand zou in bescherming moeten worden genomen. Ook juridisch niet. Vrijheid van meningsuiting is alleen dan echte vrijheid, als die absoluut is.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:51 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Ok maar dan moet het wel een mate van reciprociteit in zitten. Trouwens er is een beperking op de almachtige vrijheid van meningsuiting. Ook in de juridische zin.
Nou al zit ik ernaast. Ik vind het best.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik insinueer dat jij wel eens degene kan zijn die ernaast zit, ondanks dat je zo stellig beweert dat het de anderen zijn.
Hoezo? Dat soort zaken worden pas verboden als er bijvoorbeeld in wordt gesteld dat homo's van daken gegooid moeten worden. Wil je dat toestaan dan?quote:
Wil de PVV hoofddoeken verbieden? Heb je daar een bron van? Dacht namelijk dat het over de boerka ging.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een bivakmuts en een integraalhelm bedekken het gezicht. Wat heeft dat met een hoofddoek te maken.
Zie jij Peunage dan continu in het gezicht van een Christen zijn religieuze ervaringen uiten?quote:Op zondag 15 februari 2015 13:40 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ja, dat moet juridisch toegestaan zijn. Weet je waarom? Jouw religieuze overtuiging en het verwoorden daarvan hoe netjes ook is een grote belediging van een Christen, soenniet, salafist of a-religieus persoon. De enige manier om daarin iedereen gelijke rechten toe te kennen is geen enkel verbod op "het beledigen" van ideeen of een mening. En een religieuze overtuiging is hoe diep ook in de bredere wereld van overtuigingen niets dan een mening/idee etc. Juridisch gezien moet je dus geen verbod willen op "belediging". Zeker niet in een multiculturele of multi-religieuze maatschappij.
men verbied meningen waar men het niet mee eens is. Ik dacht dat de vrijheid van meningsuiting net diende om zulke meningen te beschermen.quote:
Het zijn alleen de radicale autochtone die zulke dingen doen. De meeste gematigde autochtonen spreken niet over taqqiya, die zetten moslims niet à priori weg als onbetrouwbaar en die negeren de gematigden niet.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Door hetgeen ik al aan het begin zei: louter te reageren op radicalen en alleen hen de aandacht geven, de gematigden weg te framen (als niet gematigd bijvoorbeeld), door het gebruik van bepaalde terminologie (taqqiya, moslims zouden liegen, ze zijn niet betrouwbaar) en een constante stroom aan beledigingen.
Er is geen enkele reden voor een gematigde om dan überhaupt het debat in te stappen. En dat weet ik, na 13 jaar over dit onderwerp te hebben gediscussieerd.
Het belasten van een specifiek kledingstuk vormt een inbreuk op de vrijheid van expressie / religie. Kopvoddentax vergeten?quote:Op zondag 15 februari 2015 13:42 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Wil de PVV hoofddoeken verbieden? Heb je daar een bron van? Dacht namelijk dat het over de boerka ging.
Nou, ik heb dit idee eerder op FOK! neergezet (kunnen léren van de moslim-cultuur en vice versa!) maar dat is niet bepaald in goede aarde gevallen.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:41 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Stel je voor dat we iets kunnen leren van andere mensen en zouden proberen om de middenweg te vinden....
Natuurlijk, maar hij moet niet verbaasd zijn als de haat jegens moslims door mensen als hij alleen maar toe zal nemen en ze uiteindelijk een handje geholpen gaan worden op te rotten. Dat is een gevolg van dat gedrag.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat mag hij zelf wel bepalen, ook onderdeel van zijn vrijheid.
Ja. En de grens ligt bij oproepen tot geweld of discriminatie. Religieuze teksten hebben dan nog wat extra ruimte gekregen, maar er is dus een grens. Die grens zouden we ook helemaal af kunnen schaffen, maar dat is een andere discussie.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:43 schreef meth1745 het volgende:
[..]
men verbied meningen waar men het niet mee eens is. Ik dacht dat de vrijheid van meningsuiting net diende om zulke meningen te beschermen.
Dat is wel even wat anders als mensen die "massaal een hartverzakking" zouden krijgen.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kwam er laatst nog eentje in een topic tegen.
quote:Op zondag 15 februari 2015 13:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Om de reden die ik aangeef. En inderdaad, veel keuze hebben ze niet en gaan ze ook niet krijgen. Moeten ze maar leren op een normale manier met mensen om te gaan.
De shootings in Parijs, Kopenhagen is geen gevaarlijke ontwikkeling?quote:Op zondag 15 februari 2015 13:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij in het debat hebt gezeten, maar moslims werden bijna gedwongen om überhaupt een stelling in te nemen. Dat lijkt mij alles behalve genuanceerd. Om nog maar te zwijgen over het feit dat een politieke partij die moslims grondrechten wilt ontnemen praktisch bovenaan staat in de peilingen. Het algehele debat is uitermate vergiftigd geraakt.
[..]
Volgens mij leef je in een parallel universum wat dat betreft. Zeker binnen de moslimgemeenschap zie ik positieve ontwikkelingen, echter aan de andere kant van de discussietafel zie ik eerder een tegenovergestelde beweging. Dat blijkt onder meer uit de opkomst van de PVV. Ik zie een enorme radicalisering en dat uit zich ook op fora als deze. Dat ontkennen is uitermate gevaarlijk.
Wil je zeggen dat het 'natuurlijk' is dat een complete groep wordt aangekeken op de gedraging van een éénling'.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:44 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar hij moet verbaasd zijn als de haat jegens moslims door mensen als hij alleen maar toe zal nemen en ze uiteindelijk een handje geholpen gaan worden op te rotten. Dat is een gevolg van dat gedrag.
Dat is een slechte vraag. Vrij vertaald staat er: "Je zou je niet-prettig kunnen gedragen, of je zou je prettig kunnen gedragen. Op welke manier gedraag je je prettig?"quote:Op zondag 15 februari 2015 13:39 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Voorbeeldje: je kunt een hufter zijn in het verkeer en je kunt een prettig persoon zijn in het verkeer. Wat zou nou wenselijk zijn voor een prettige samenleving?
Een post in een discussie met een andere user eruit pikken om iemand te framen. Een beter voorbeeld van wat ik bedoel bestaat er niet.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:45 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[..]
De shootings in Parijs, Kopenhagen is geen gevaarlijke ontwikkeling?
Jij.
en daarom moet de meerderheid van de bevolking stil zijn tegenover een kleine minderheid.quote:Op zondag 15 februari 2015 11:14 schreef Twiitch het volgende:
'Je kan niet aan mij vragen om samen te leven met mensen die mijn profeet en dierbaren beledigen. Dat is onderdrukking'
.......................................
Jij vindt kennelijk wel dat het moet. Als iedereen springt, is het niets meer dan fatsoenlijk om zelf ook te springen, toch?quote:Op zondag 15 februari 2015 13:40 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als iedereen in de sloot springt, spring jij dan ook?
Dat doet er niet toe vanuit juridisch oogpunt. Zodra Peunage zegt dat hij gelooft of het verwerpelijk vindt - vanuit religieuze overtuiging - dat Christenen Jezus god noemen en dat afgoderij is (gewoon Islamitisch standpunt) Christenen diep beledigd zijn vanwege de beschuldiging van afgoderij (shirk).quote:Op zondag 15 februari 2015 13:43 schreef Mutant01 het volgende:
Zie jij Peunage dan continu in het gezicht van een Christen zijn religieuze ervaringen uiten?
Omdat het hier een specifiek Koran verbod betreft. En niet een 'verbod op gewelddadige teksten'. Is het oude testament verboden dan?quote:Op zondag 15 februari 2015 13:42 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hoezo? Dat soort zaken worden pas verboden als er bijvoorbeeld in wordt gesteld dat homo's van daken gegooid moeten worden. Wil je dat toestaan dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |