Ingetogener kleding: vind ik een heel slecht idee, omdat het voor de zoveelste keer de seksualiteit en moraliteit verbind met kuisheid. Het is een middel om mensen - maar in het bijzonder vrouwen - te onderdrukken. Een persoon die vrij met zijn/haar seksualiteit omgaat is niet gelijk een moreel laagstaander iemand. Dit is de reden waarom ik zo fel tegenstander bent van hoofddoekjes, boerka's en andere symbolische kledij. Een prostituee heeft net zoveel recht op respect als ieder ander, hij/zij is immers een MENS.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:51 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Eh nee, dat zeker niet. Daarin ben ik het compleet met je eens.
Wel: ingetogener kleding, respect voor ouderen, zorg voor ouderen, sterke familie-cultuur en tradities (vind ik best belangrijk), geen doorgesnoven samenleving willen. Dat soort dingen.
O.a. kledingstukken - o.a. het kunnen aanschaffen van bepaalde geschriften - of de mogelijkheid om een gebedshuis neer te zetten.quote:
Nog nooit meegemaakt.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Aanpassen aan wat? Over calimero-gedrag gesproken. Als mensen een hoofddoek zien krijgen ze al een hartverzakking.
Ik voel me prettiger als ik me mag kleden en gedragen zoals ik wil, dan wanneer iemand mij vertelt hoe ik me moet kleden en gedragen. Op welke manier zorgen fatsoensnormen dan voor een prettige samenleving?quote:Op zondag 15 februari 2015 13:26 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Zucht. Ik doe nog een poging.
Fatsoensnormen zijn essentieel voor een prettige samenleving.
Het is niet verstandig om zulke uitspraken te doen als je door een handvol mensen op hetzelfde punt aangevallen wordt en alsnog weigert ook maar een duimbreed toe te geven. Het zou wel eens kunnen lijken op een gevalletje 'wat je zegt, ben je zelf'.quote:Jouw egoïsme staat helaas niet toe dat je je laat corrigeren. Dat is het probleem.
Bepaalde geschriften kun je pas niet aanschaffen als ze strafbare teksten bevatten. Lijkt me niet vreemd.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
O.a. kledingstukken - o.a. het kunnen aanschaffen van bepaalde geschriften - of de mogelijkheid om een gebedshuis neer te zetten.
Ik ben Nederlandse. Met kennelijk on-Nederlandse opvattingen.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:35 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wat weerhoudt u om terug te gaan naar Turkije, schijnt dat daar nu flink de islam wordt toegepast door de overheid?
En de cultuur en wetenschap die hij naar het midden en verre oosten bracht?quote:Op zondag 15 februari 2015 13:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Alexander de Grote kwam uit Macedonië...
Hij heeft het overduidelijk niet naar zijn zin hier. Daar is een remedie tegen... opflikkeren naar een oord waar je wel kunt aarden.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is tegen de vrijheid van meningsuiting. Waarom zou hij weg moeten gaan?
strafbare teksten?! Hoe zit het met de vrijheid van meningsuiting?quote:Op zondag 15 februari 2015 13:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Bepaalde geschriften kun je pas niet aanschaffen als ze strafbare teksten bevatten. Lijkt me niet vreemd.
Ik bedoel niet die extremen. Ik bedoel dat we er van kunnen léren. Nu wordt alles wat typerend is voor de moslim-cultuur, verworpen en belachelijk gemaakt. En altijd komen die extremen naar boven: oh jij bent zeker voor onderdrukking en boerka's.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:35 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ingetogener kleding: vind ik een heel slecht idee, omdat het voor de zoveelste keer de seksualiteit en moraliteit verbind met kuisheid. Het is een middel om mensen - maar in het bijzonder vrouwen - te onderdrukken. Een persoon die vrij met zijn/haar seksualiteit omgaat is niet gelijk een moreel laagstaander iemand. Dit is de reden waarom ik zo fel tegenstander bent van hoofddoekjes, boerka's en andere symbolische kledij. Een prostituee heeft net zoveel recht op respect als ieder ander, hij/zij is immers een MENS.
Respect voor ouderen/zorg voor ouderen: geldt dat ook voor mensen die slachtoffer zijn (geweest) van kindermishandeling? Fijn dat je dus gedwongen wordt om voor je onderdrukker/mishandelaar te zorgen. Zo respectvol ook voor wat jou is aangedaan.
Een sterke familie-cultuur en tradities: van mentale benauwdheid, via een sociale gevangenis tot gewelddadige eerwraak. Dank u, maar ik blief niet.
Nee, ik deel jouw bewondering voor dergelijke normen en waarden niet. En zou zeer zeker niet willen leven in een samenleving die dergelijke normen en waarden afdwingt. Jij bekijkt alles vanuit jouw referentiekader en denkt daarmee te weten wat "goed" of "fout" is. Dat mag. Die vrijheid heb je en moet je hebben. Maar als je in je arrogantie probeert om die normen aan anderen op te leggen, dan zit je goed fout. Want jij weet niet wat andermans motieven en behoeftes zijn en geen enkel weldenkend mens zit te wachten op de onderdrukking die jij voorstaat.
Door hetgeen ik al aan het begin zei: louter te reageren op radicalen en alleen hen de aandacht geven, de gematigden weg te framen (als niet gematigd bijvoorbeeld), door het gebruik van bepaalde terminologie (taqqiya, moslims zouden liegen, ze zijn niet betrouwbaar) en een constante stroom aan beledigingen.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Op welke manier zou het dan aan de autochtonen kunnen liggen? Beperken die de vrijheid van moslims om zich te verweren? Nee. Reageren die extreem negatief op iedere kritiek? Nee. Op welke manier zouden autochtonen het debat dan saboteren?
Ah, je bedoelt die extreem verguisde partij? Waar vrijwel iedere andere Nederland luidkeels en zonder twijfel afstand van neemt? Die partij die links en rechts belachelijk gemaakt wordt?quote:Op zondag 15 februari 2015 13:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er is een mainstream partij in Nederland die aardig wat bij haar zou willen verbieden.
Ik insinueer dat jij wel eens degene kan zijn die ernaast zit, ondanks dat je zo stellig beweert dat het de anderen zijn.quote:
Heeft niks met de islam te maken. Een bivakmuts en integraalhelm zijn over het algemeen ook verboden. Welke geschriften? De Koran?quote:Op zondag 15 februari 2015 13:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
O.a. kledingstukken - o.a. het kunnen aanschaffen van bepaalde geschriften - of de mogelijkheid om een gebedshuis neer te zetten.
Voorbeeldje: je kunt een hufter zijn in het verkeer en je kunt een prettig persoon zijn in het verkeer. Wat zou nou wenselijk zijn voor een prettige samenleving?quote:Op zondag 15 februari 2015 13:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik voel me prettiger als ik me mag kleden en gedragen zoals ik wil, dan wanneer iemand mij vertelt hoe ik me moet kleden en gedragen. Op welke manier zorgen fatsoensnormen dan voor een prettige samenleving?
Dan zijn we snel uitgepraat.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Bepaalde geschriften kun je pas niet aanschaffen als ze strafbare teksten bevatten. Lijkt me niet vreemd.
Ja, dat moet juridisch toegestaan zijn. Weet je waarom? Jouw religieuze overtuiging en het verwoorden daarvan hoe netjes ook is een grote belediging van een Christen, soenniet, salafist of a-religieus persoon. De enige manier om daarin iedereen gelijke rechten toe te kennen is geen enkel verbod op "het beledigen" van ideeen of een mening. En een religieuze overtuiging is hoe diep ook in de bredere wereld van overtuigingen niets dan een mening/idee etc. Juridisch gezien moet je dus geen verbod willen op "belediging". Zeker niet in een multiculturele of multi-religieuze maatschappij.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:30 schreef Peunage het volgende:
Misschien moet je van die obsessie met "hun cultuur" af. Kijk eens naar "onze" cultuur. Vrijheid van meningsuiting is een groot goed. Vind je het echt goed dat het misbruikt kan worden voor infantiele opmerkingen en belediging?
Dat mag hij zelf wel bepalen, ook onderdeel van zijn vrijheid.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hij heeft het overduidelijk niet naar zijn zin hier. Daar is een remedie tegen... opflikkeren naar een oord waar je wel kunt aarden.
Als iedereen in de sloot springt, spring jij dan ook?quote:Op zondag 15 februari 2015 13:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het is niet verstandig om zulke uitspraken te doen als je door een handvol mensen op hetzelfde punt aangevallen wordt en alsnog weigert ook maar een duimbreed toe te geven. Het zou wel eens kunnen lijken op een gevalletje 'wat je zegt, ben je zelf'.
Is dat een serieuze vraag?quote:Op zondag 15 februari 2015 13:38 schreef meth1745 het volgende:
[..]
strafbare teksten?! Hoe zit het met de vrijheid van meningsuiting?
Was Grieks. Macedonië ligt in Griekenland (niet het land, wel de provincie waar Alexander vandaan kwam). En Griekenland ligt nog net in het Westen.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:37 schreef stopnaald het volgende:
[..]
En de cultuur en wetenschap die hij naar het midden en verre oosten bracht?
Wat een onzin.quote:Op zondag 15 februari 2015 11:27 schreef starla het volgende:
[..]
De beschaving is zo'n beetje uitgevonden in het oude Perzië. Daarnaast was er zonder Islam praktisch geen astronomie en geneeskunde zoals we deze nu kennen. Dus goede dingen hebben ze ook gedaan.
Jammer, dat de beschaving daar alleen aan involutie onderhevig is i.p.v. evolutie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |