abonnement Unibet Coolblue
pi_149685843
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.

Droomvrouwtje
Eind 2008 pil de prullenbak in, tot eind 2009 pilloos geweest, daarna aan pil ivm bruiloft. Januari 2010 en Juni 2011 opgenomen geweest vanwege ernstige buikklachten, men dacht aan een blinde darmontsteking, helaas bleek dit endometriose te zijn. MRI in juni 2010 bleek schoon, dus half jaar geprobeerd, Augustus 2011 weer MRI ernstige vorm van endometriose, beide kanten cysten. Ondertussen lopen we in azM. Sinds oktober 2011 gestart met Lucrin om de endometriose rustig te laten worden, operatie volgde in februari 2012: eileiders verwijderd, alles is nu ivf klaar, nu herstellen. 11 oktober start met decapeptyl en start van 1e ivf poging. 1e poging, 1 embryo goed genoeg voor terugplaatsing, helaas niet zwanger. Vertraging door cyste. 2e ivf poging start begin aug 2013. 1 terugplaatsing en 2 cryos. Sept 2013 terugplaatsing mislukt, nu pauze en volgende ronde cryo tp

dobbey
Dobbey, 33 jaar en sinds september 2011 bezig met de kinderwens. 26-6-2013 na een mega rollercoaster van 1,5 jaar eindelijk te horen gekregen dat ik in de vervroegde overgang zit en dus onvruchtbaar ben zodat we voor ons een onzekere periode konden afsluiten. Vanaf 5 september starten met eiceldonor traject. Goed keuring in december. In januari 2014 word er gestart met eiceldonatie

Frummeltje86
In december 2010 gestopt met de pil, sindsdien een onregelmatige cyclus (30-55 dagen). Sinds maart 2013 onder behandeling bij fertiliteitspoli, i.v.m. geconstateerde PCOS en verminderde zaadkwaliteit. 9x clomid, 5x gonal-f en ovitrelle waarvan 2x met IUI en in augustus 2014 eerste ivf-poging.
  maandag 16 februari 2015 @ 09:42:01 #2
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_149719440
Ik heb 3x een punctie gehad. Van de 1e keer kan ik me heel weinig herinneren, ik was door de pijnstillers en rustgevende medicatie totaal van de wereld. De 2x vond ik hel, maar terugkijkend ja het deed zeer, maar het was ook zo weer over. De 3x viel qua beleving er tussenin. En weet je, ik zou het zo weer doen. Pijnloos is het niet, maar je krijgt genoeg medicatie zo dat het dragelijk is.
En wat Nikki zegt. Ga niet op internet lopen zoeken naar verhalen.
Dikke knuf :*
Be happy with the little things in life
pi_149719686
Arja :*
Ik heb maar 2 keer een punctie gehad en beide keren 4/5 follikels aangeprikt. Was af en toe een beetje pijnlijk (ik ga er niet over liegen maar dat kwam ook omdat de follikels steeds wegsprongen ipv dat ze ingeprikt werden... beetje zachte ballon-idee zeg maar) maar wel goed te hebben. Zeker met de diclofenac en paracetamol die ik van te voren moest zetpillen. Later die dag nog een pilletje en lekker rustig aan, maar geen echte pijn.
pi_149723841
Ik heb 3x een punctie gehad. De eerste met alleen een roesje, de andere 2 met een morfinepreparaat en een roesje.

Het doet echt wel zeer, maar die pijn is ook wel heel snel weer weg. Concentreren op je ademhaling en de gynaecoloog vragen of ze blijft praten ter afleiding kan goed helpen. Bijvoorbeeld door haar te laten meetellen.

Hysterisch huilen en volledig in paniek werkt in elk geval een stuk minder goed.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_149740681
Ik vond alledrie de puncties meevallen. Niet omdat ze niet pijnlijk waren, maar omdat het steeds korte pijnscheuten waren.

De eerste 2 puncties waren met prikjes morfine, de laatste met Fentanyl. Het voordeel van de laatste keer was dat ik een half uur na de punctie alweer volledig helder was, in tegenstelling tot met de Dipidolor.

Ik denk dat er op internet meer verhalen staan van mensen die het vreselijk vonden, dan van mensen die het mee vinden vallen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_149796532
Update van mijn Tese: ik ben net weer thuis gekomen na een dag in het ziekenhuis te hebben door gebracht. En er is een voorlopige uitslag...

Er zijn zaadcellen in een van de testikels gevonden!! Waarschijnlijk zijn ze bruikbaar en kunnen we dus door naar een TESE/ICSI (met IVF dus). Daarover horen weer over twee weken waarschijnlijk meer (we hebben dan controle).

De pijn valt vooralsnog mee, maar goed, de verdoving en pijnstillers zijn dan ook nog niet uitgewerkt... Hopelijk blijft het zoals het nu is, dan is het goed uit te houden.

Zeer goed nieuws dus, totaal onverwacht. Maar we zijn wel heel blij en dankbaar dat we dit in ieder geval hebben gehad - en met dit resultaat.
ruimte gereserveerd voor signature...
  woensdag 18 februari 2015 @ 16:48:31 #7
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_149797449
Super gvman!

Arja de punctie die ik heb gehad wil ik er nog wel 50 van doen :D Mijn vriendin heeft 7 puncties gehad en stond s'avonds weer te hossen in de kroeg _O- Onze donor is de enige die ik ken waar het echt bij mis is gegaan en zelfs zij gaat nog een keer O+


(Ff compleet of topic.... Mijn grootste fan is niet meer.... :'( Mijn rots in de branding die uren bij me heeft gelegen in de ivf rollercoaster, de dankbaarheid groot toen ik haar weghaalde bij haar eerste eigenaren ivm mishandeling is gewoon weg....... Na 12 jaren trouwe dienst heb ik vanmorgen de keus moeten maken om afscheid te nemen van mijn meisje... Over 3 weken zou ze 13 worden en helaas heeft ze dat niet mogen halen ;( Ik loop compleet met mijn ziel onder de arm en weet gewoon van gekkigheid niet wat ik moet. Schoonmaken, bankhangen niets is goed genoeg, bah ik haat dit ) sorry.... Moest het ff kwijt :@
pi_149797654
Ai Dobbey... Wat triest! :'(

*ik wil niet ruw overkomen, maar ik ga er vanuit dat het om een huisdier gaat, toch? Het in te bagatelliseren (in tegendeel), maar ik maak het op uit je post... In ieder geval: Sterkte ermee!
ruimte gereserveerd voor signature...
  woensdag 18 februari 2015 @ 17:23:37 #9
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_149798832
GVman wat een goed nieuws!!

Ach dobbey :* wat naar
Be happy with the little things in life
pi_149799072
Wat een goed nieuws, GVman! Werd ook wel weer tijd voor wat positiefs in dit topic.

Dobbey, wat vreselijk. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 18 februari 2015 @ 17:43:18 #11
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_149799411
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:53 schreef GVman het volgende:
Ai Dobbey... Wat triest! :'(

*ik wil niet ruw overkomen, maar ik ga er vanuit dat het om een huisdier gaat, toch? Het in te bagatelliseren (in tegendeel), maar ik maak het op uit je post... In ieder geval: Sterkte ermee!
Idd een Hollandse Schapendoes.... De laatste jaren aardig de plaats ingenomen voor de verzorging ipv een kindje :{ Niet dat ik het zo noemde maar ik ging voor haar door het vuur en zij voor mij. Tientallen doktersafspraken, handen vol geld maar wat was ze het waard....... ze was gek op kinderen en de kleine van mijn vriendin en zij waren vanaf het begin af aan 2 handen op 1 buik, wat had ik haar graag een vriendje gegeven maar helaas.......


En nu hou ik op, dat sentimentele gedoe is niets voor mij :@
pi_149800032
Bedankt voor al jullie ervaringsverhalen. De intake is geweest en we hadden diezelfde dag nog mogen beginnen. Ware het niet dat er 2 cystes te zien waren op de echo..
Over 2 weken weer echo en dan hopen dat mijn lichaam het zelf heeft opgeruimd. Of dat ze geen hormonen meer afgeven, want dan kunnen we gewoon starten en worden de eventuele cystes bij de punctie meegenomen.
Ik ga denk ik voor een roesje bij de punctie.

Wat hebben jullie in het ivf contract gedaan met de keuze om embryos die niet goed genoeg zijn om terug te plaatsen of in te vriezen: wel/niet doneren aan de wetenschap om te experimenteren met nieuwe technieken in het lab ed?

Gv: wat een supernieuws! En wat is de wetenschap toch knap!

Ah dobbey, wat verdrietig. Een huisdier is zo verbonden met jezelf, je leven en je huis. Ik kan me de leegte goed voorstellen.
Hebben jullie al uitzicht op wanneer jullie weer verder gaan met de donor?
  woensdag 18 februari 2015 @ 18:38:51 #13
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_149800903
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 18:06 schreef Arja het volgende:
Bedankt voor al jullie ervaringsverhalen. De intake is geweest en we hadden diezelfde dag nog mogen beginnen. Ware het niet dat er 2 cystes te zien waren op de echo..
Over 2 weken weer echo en dan hopen dat mijn lichaam het zelf heeft opgeruimd. Of dat ze geen hormonen meer afgeven, want dan kunnen we gewoon starten en worden de eventuele cystes bij de punctie meegenomen.
Ik ga denk ik voor een roesje bij de punctie.

Wat hebben jullie in het ivf contract gedaan met de keuze om embryos die niet goed genoeg zijn om terug te plaatsen of in te vriezen: wel/niet doneren aan de wetenschap om te experimenteren met nieuwe technieken in het lab ed?

Gv: wat een supernieuws! En wat is de wetenschap toch knap!

Ah dobbey, wat verdrietig. Een huisdier is zo verbonden met jezelf, je leven en je huis. Ik kan me de leegte goed voorstellen.
Hebben jullie al uitzicht op wanneer jullie weer verder gaan met de donor?
Wij hebben er bij onze poging alsook bij de poging met de donor er voor gekozen om te vernietigen. Zit een heel verhaal achter maar voor ons voelde het niet "goed".

Zoals het er nu naar uit ziet starten wij ergens eind maart/begin april dus we hebben nog ff. Ik was al braaf gestopt met roken maar gister en vandaag is het weer prut dus morgen maar weer vol goede moed verder :@
  woensdag 18 februari 2015 @ 21:26:57 #14
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_149808229
@arja wij hebben de "mislukte" embryo's afgestaan voor de wetenschap. Al heb ik er zelf geen profijt van hoop ik zo in de toekomst andere stellen te helpen. Wie weet wat de onderzoeken nog brengt en ellende bespaart kan blijven.
Ik ga voor je duimen dat je cystes mooi krimpen of verdwijnen.

@dobbey ik snap deze stress net te veel is naast een stoppoging. Gun jezelf even een momentje rust :*
Be happy with the little things in life
pi_149809570
Arja wij hebben gekozen voor donatie aan de wetenschap.

Als we zelf nog embryo's over hadden dat we niet meer zouden gaan gebruiken in de toekomst, dan zouden die naar andere stellen gaan. Uiteindelijk was er alleen nooit iets over. -O- Ik vond het heel moeilijk om de keuze te maken, maar ik vond dat ik mijn eigen gedachte/gevoel erover in dit geval ondergeschikt moest maken aan iemands anders kinderwens. Als ik zelf in de situatie zou zitten dan zou ik ook willen dat ik gebruik kon maken van een gedoneerd embryo. Dat is voor ons reden geweest om voor afstaan aan andere stellen te kiezen (het was wel in België, geen idee of dit ook mag in Nederland).

Dobbey wat verdrietig. ;( Sterkte. :*
  donderdag 19 februari 2015 @ 08:14:11 #16
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_149817965
Dobbey :*

Arja wij hebben ze ook aan de wetenschap gegeven. En de laatste poging werd duidelijk wat ze daar mee doen. Nu worden er ook iets mindere kwaliteit embryootjes ingevroren omdat ze na ontdooien toch ook een goede kans maken van slagen.
Nikki mocht jij je embryootjes afstaan voor andere stellen? Wij mogen dat niet... helaas. Er liggen er nog acht en wij weten nog niet of we daar nog wat van gaan gebruiken maar hebben iig het invries contract verlengd. Als weggeven zou mogen.....
pi_149818554
Voor zover ik weet is weggeven aan andere stellen hier in Nederland niet mogelijk. Anders zou ik dat ook wel een mooie optie vinden. Ik moet het formulier verder nog invullen, maar mijn voorkeur gaat naar wetenschappelijk onderzoek. Ergens vind ik het een raar idee, want zo'n embryo is toch een potentieel persoon. Aan de andere kant denk ik ook dat het juist daarom ook heel belangrijk is. Als het afstaan aan stellen hier ook mogelijk zou zijn, zou ik dat ook wel willen.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_149819849
Wij hebben gedoneerd aan de wetenschap.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 19 februari 2015 @ 12:03:08 #19
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_149822627
in Zwolle mag je embryo's doneren aan andere stellen. Nu weet ik niet of het bij gewone ivf mag maar bij hè traject wat wij volgen met een eiceldonor wel.
pi_149830585
Wij hebben ook wetenschap gekozen. En wie weet zijn er daar een paar heen gegaan aangezien we er geloof ik wel een of twee hadden die niet goed genoeg waren voor tp. f uberhaupt niet bevrucht, ik weet hetniet meer precies.
Ik zie "mislukte" niet als potientiele personen want dat zijn het niet. Als je ze niet kan teurgplaatsen kunnen ze ook nooit nestelen en uitgroeien tot foetussen of kindjes mi.
Doneren was oo geen optie bij ons,weet ook niet of ik dat zou doen zomaar. Tis ook niet slechts een cel of een zaadje, maar echt al een hele mix van mij en mijn man wat je afstaat.
pi_149830759
Zo, een dag na de operatie... De boel "tussen mijn benen" is toch nog behoorlijk gevoelig, maar gelukkig is er geen nabloeding. Ik heb gelukkig goed kunnen slapen en met pijnstillers is het uit te houden. Koelen met coldpacks is wel lekker trouwens. Het ziekenhuis belde vanochtend nog even om na te gaan hoe het is. Mooi stuk organisatie in het Erasmus MC!

We kunnen het nog steeds amper bevatten: de mogelijkheid van een kind van mijn vrouw en mij. De hele mindset is ineens weer omgeschakeld. We moeten nog wel een voorbehoud maken, omdat de kwaliteit van het materiaal nog niet bekend is... Maar we kunnen in ieder geval vooruit kijken! En dat is wel een heel fijne gedachte.
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_149833605
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 08:14 schreef Hobbesje het volgende:
Dobbey :*

Arja wij hebben ze ook aan de wetenschap gegeven. En de laatste poging werd duidelijk wat ze daar mee doen. Nu worden er ook iets mindere kwaliteit embryootjes ingevroren omdat ze na ontdooien toch ook een goede kans maken van slagen.
Ik ben ergens bang dat ze redelijke embryos niet terug plaatsen, juist om er mee te kunnen experimenteren. Maar tegelijkertijd vind ik dat paranoia van mezelf en wil ik wel de wetenschap helpen.

quote:
Nikki mocht jij je embryootjes afstaan voor andere stellen? Wij mogen dat niet... helaas. Er liggen er nog acht en wij weten nog niet of we daar nog wat van gaan gebruiken maar hebben iig het invries contract verlengd. Als weggeven zou mogen.....
Mijn man zou dat ook willen. Ik niet, het gaat voor mij toch om een beginnend mensje met de unieke genetische mix van mij en mijn man. Wat als het ons niet lukt en een ander wel? En anoniem kan het volgens mij ook niet in Nederland. Hmm.
pi_149834689
Wij hebben ook voor de wetenschap gekozen. De cryo's die er nu nog zijn worden nog 3 jaar bewaard geloof ik, en dan willen we dat ze vernietigd worden.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_149838375
GV ik had je hele update gemist. Wat een goed nieuws! Hopelijk voelt jouw 'zaakje' ook snel weer beter. :Y

Ik mocht inderdaad mijn embryo's doneren. Ik denk echt dat het kwam omdat mijn behandeling in België plaatsvond. Ik zag/zie embryo's ook niet per se als kindjes van mij, het zijn voor mij gewoon klompjes cellen waar toevallig mijn dna in zit. Het 'straks heeft een ander wel een kindje van mij en ik niet' speelde niet, want we zouden ze natuurlijk pas afstaan als we zelf klaar waren.
pi_149848733
GVman wat een goed resultaat! ^O^

Dobs O+
pi_149848749
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 18:26 schreef Arja het volgende:

[..]

Ik ben ergens bang dat ze redelijke embryos niet terug plaatsen, juist om er mee te kunnen experimenteren.
Maar dat heeft dan wel als effect dat het slagingspercentage in dat ziekenhuis lager wordt, en dat is niet gunstig. (om mee te nemen in je afweging, niet om een discussie te starten, want ik kan me de angst best voorstellen)
pi_149920102
Ja, dat had ik me ook bedacht ophelia. We gaan ook maar voor doneren aan de wetenschap.

Pff ik word gek van die utrogestan. Eerst heb ik 2 weken afscheiding, waardoor ik me niet fris voel. Daarna ben ik ruim een week ongesteld en steeds als ik denk dat het eindelijk over is, verlies ik weer wat bloed.
Grr ik wil eindelijk weer eens seks met mijn man :(
pi_150104097
Hoe is het met de dames en heer in dit topic?
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 12:20:35 #29
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_150107702
GV man hoe is het? Weten jullie al meer?

Hoest met de dames?

Hier alles goed. Afgelopen maandag hebben we een adoptie rond gemaakt *) Geen hond was geen optie en na lang wikken en wegen met het oog op de toekomst uiteindelijk toch maar weer een hondje... Nou ja hondje.... :') Een Bordeaux dog pup van 4,5 mnd en nu al een kilo of 25 :X moeders 76 kg en vaders 80 dus dat word nog wat :D


Onze start voor de laatste ronde word waarschijnlijk later opgestart, onze donor is overspannen...... We zijn nu toch al zo ver dus die paar maanden meer of minder kunnen er ook nog wel bij :)
pi_150140646
Och Dob, jullie donor. Ik hoop voor jullie en voor haar dat ze er snel weer bovenop komt. :* En gefeliciteerd met jullie nieuwe pup! Hebben jullie hem al thuis? (pics? O-) ) Onze hond overleed toen ik zwanger was, ik ben nog steeds op zoek naar het juiste moment voor een nieuwe.

Hier is het op naar de volgende ronde na twee interessante weken. Een dag of 4 na de iui zat ik ineens tegen het plafond tijdens het douchen (gevoelige tepels) en werd ik van bepaalde geuren uit het niets heel misselijk. Maar dat ebte na een dag of vijf weer weg en de negatieve test en menstruatie waren meer dan duidelijk.
pi_150142789
Ik kom ff goed nieuws brengen... vrienden van mij zijn weer bezig, na een langere pauze van wat maanden en het ziet er vooralsnog goed uit. In plaats van eerdere wekenlange prikken en dan moeten horen dat het ziekenhuis toch wil afbreken (KLOTE!) en veel cystes gaat het nu eindelijk via het boekje. *O*

De uitgangsecho was helemaal goed schoon. Ze mochten op dag 3 gaan beginnen met prikken. Ze zitten nu op dag 8 (die dag hadden ze nog niet geprikt) en er waren 3 eitjes aan het groeien voor de IUI. Eentje links was 15, rechts was 10 en 8. Volgens mij hoopt het ziekenhuis dat die van 15 zo doorgroeit, want ze moeten morgen terugkomen. Ik ben super blij voor ze en duim dat het allemaal goed gaat. Natuurlijk weten we dat het niet gelijk raak hoeft te zijn, maar na de eerste 3 pogingen waarvan er 2 waren afgebroken is dit zo ook al heel fijn nieuws.
  zaterdag 28 februari 2015 @ 15:07:32 #32
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_150145174
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 12:00 schreef _Ophelia_ het volgende:
Och Dob, jullie donor. Ik hoop voor jullie en voor haar dat ze er snel weer bovenop komt. :* En gefeliciteerd met jullie nieuwe pup! Hebben jullie hem al thuis? (pics? O-) ) Onze hond overleed toen ik zwanger was, ik ben nog steeds op zoek naar het juiste moment voor een nieuwe.

Kloten dat het deze ronde niets geworden is :*

Voor onze donor is het echt balen en het is ook heel rot om haar zo te zien. Ik hoop voor haar dat ze zich snel wat beter voelt want dit is niet wat voor haar....


We hadden niet verwacht zo snel weer een hond te nemen maar ik denk dat het "makkelijker" was omdat ik weet dat er alles aan heb gedaan om haar hier te houden en haar een goed leven te geven, dat is in alle opzichten gelukt. Ik heb er veel in geïnvesteerd maar het is het waard geweest. Deze sul is ook weer zoiets, 4,5 mnd, niet gesocialiseerd en veel te mager maar hij is zo ontzettend lief dat ik hem niet kon achter laten. Op de een of andere manier trek ik dat aan of zo :') :@ ff kijken of dat wil met foto (hij is groot en ik weet niet hoe hij kleiner moet, sorry mods :@ )

pi_150148203
Ooj dobby O+

En ruk vd donor zeg... :*
S. 2014
J. 2016
pi_150169924
Wat een stoere hond Dobbey. Lekkere hond om een goed te knuffelen.

Gv man gefeliciteerd met de goede uitslag. Hopelijk is het goed te gebruiken.

Droomvrouwtje, Dikke kus voor jou.

-----------------------------------------------------------------

Vorige week (16-2) begonnen met de ovulatietesten, maar mijn cyclus bleef maar uit.
Wat een gedoe met die testen zeg. Ik vind het lastig wanneer ik ze moet doen.
Dat aangezien ik s' nachts altijd zoveel naar de toilet moet.

Toen ik positief was met mn test(ik weet niet meer precies welke dag het was), was ik dat niet in mijn bloed.
Ik ben gestopt met de testen en daarna alleen nog maar mijn bloed getest.
Aan het bloed te zien was mijn cyclus toch nog gestart. Ik ben ondertussen helemaal lek geprikt ;)
Gisteren kwam de piek waarop ik gewacht had en vandaag heb ik mijn eerste KID behandeling.
  zondag 1 maart 2015 @ 09:42:53 #35
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_150171017
Spannend Gaddle, heel veel succes ^O^
pi_150173195
Dobbey, wat een lieverd zeg. Volgens mij gaan jullie hem een ontzettend mooi huisje geven. En ik hoop dat de donor er snel weer bovenop is. Lijkt me erg vervelend voor haar. :*

Kahlie, dat klinkt zeker goed!

Gaddle, spannend! Veel succes. Ik ben niet echt op de hoogte van KID behandelingen, is je NOD straks gewoon op de dag dag dat je normaal ongesteld zou worden?
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_150174738
Ik mag over 15 dagen gaan testen, dus ik denk dat dat inderdaad de dag is waarop ik anders ongesteld zou/ zal worden.
  zondag 1 maart 2015 @ 14:31:18 #38
437909 GVman
korte tekst
pi_150176859
Hoi allen,

Herstel gaat goed, maar ik moet nog wel voorzichtig doen met broeken: te strak doet dus pijn. Hetzelfde geldt voor tillen en wandelen: dat doet pijn... Ze hebben beide testikels 'gebruikt', dus er zit geen verschil in zwelling tussen beide. Wel trekt de wond, hechtingen en litteken.

Gisteren hebben we dik 20 minuten gewandeld, daarna was ik wel behoorlijk moe.


De uitslag met duiding volgt dinsdag... Dikke kans dat we worden doorverwezen naar de gynaecoloog, omdat het werk dan voor mijn vrouw is. Maar goed, we hopen nog niet te veel: eerst de uitslag afwachten.

[ Bericht 0% gewijzigd door GVman op 02-03-2015 14:31:36 ]
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_150192394
Dobs: jouw hond O+

Ophelia: wat kan je lichaam je op het verkeerde been zetten he, met al die signalen.

Gaddle: die ovu testen moet je juist niet met ochtendurine doen, he?
Spannend de wachtweken!

Gv: de uitslag dinsdag. Wat een belangrijke dag. Spannend
pi_150193258
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 21:03 schreef Arja het volgende:
Gaddle: die ovu testen moet je juist niet met ochtendurine doen, he?
Spannend de wachtweken!
Inderdaad. de urine die na de ochtendurine komt.
pi_150208864
De echo was goed, de cystes zijn weg.
Dus vanavond beginnen met spuiten voor de 1e ivf-ronde
pi_150211069
Arja wat een goed nieuws! Succes komende weken.

GV man heel veel succes morgen. Hopelijk krijgen jullie goed nieuws en kunnen jullie snel door.
pi_150213448
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:50 schreef _NIKKI_ het volgende:
Arja wat een goed nieuws! Succes komende weken.

GV man heel veel succes morgen. Hopelijk krijgen jullie goed nieuws en kunnen jullie snel door.
Nouja, dit dus! O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 2 maart 2015 @ 14:40:58 #44
437909 GVman
korte tekst
pi_150214417
Arja: nice! Een eerste stap in een spannend traject...

Gaddle: spannend die wachtweken... Ik duim voor jullie

Dobbey: een mooie hond. Ik vind dit ras altijd zo sip kijken (door die 'pruillippen' en hangende oogleden), maar het zijn wel mooie dieren. En sterkte met ... wachten :|

En over ons traject: tja... morgen volgt meer duiding. Inmiddels heb ik via Freya en NVOG toch alvast maar wat folders gelezen over IVF. Je weet maar nooit.

Voor mij is het hoe dan ook de 'beëindiging' van mijn behandeling. Het ziekenhuis gaat mij immers geen (dure) vruchtbaarheidshormonen geven als dat niet strikt noodzakelijk is. Ofwel, ik moet weer terug naar Testosteron preparaten (voorheen was dit altijd Sustanon). Daar zal ik nog wat voorbereiding aan besteden. Het is wel vreemd: voor mij is het na morgen sowieso klaar dus, zonder dat ik al een uitslag weet...

Verder zit ik vandaag voor het eerst weer op mijn werk. Ik ben wel eens productiever geweest... En ik moet ook nog eens de hele tijd de schijn van een "liesbreuk" ophouden. De werkelijke reden van mijn ingreep heb ik op een 'need to know' basis gedeeld.
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_150219225
Goed nieuws arja!

En wat n leuke hond Dobbey! O+

De uitslagen van mijn ouders zijn bekend. De translocatie is erfelijk want mijn vader heeft het ook.
pi_150220833
Lastig gv, dat je de schijn van een liesbreuk op moet houden. Is er zo'n taboe op, of vind je het zelf lastig om te delen?

Cygne: wat betekent die uitslag voor het traject van zwanger worden van een gezond kind?
pi_150221615
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 17:22 schreef Arja het volgende:
Lastig gv, dat je de schijn van een liesbreuk op moet houden. Is er zo'n taboe op, of vind je het zelf lastig om te delen?

Cygne: wat betekent die uitslag voor het traject van zwanger worden van een gezond kind?
In feite betekent het dat er bewijs is dat iemand met precies dezelfde translocatie uiteindelijk gezonde kinderen heeft kunnen krijgen. Voor mijn ouders verklaart het waarom zij destijds zoveel miskramen kregen.
pi_150224699
Is er nog een verschil of een man of een vrouw het heeft?
Een bewijs dat het mogelijk is om gezonde kinderen krijgen is fijn, maar elke keer die angst. Ik blijf respect houden hoe sterk jij bent :*
pi_150224914
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 19:17 schreef Omentielvo het volgende:
Is er nog een verschil of een man of een vrouw het heeft?
Een bewijs dat het mogelijk is om gezonde kinderen krijgen is fijn, maar elke keer die angst. Ik blijf respect houden hoe sterk jij bent :*
Volgens de geneticus maakt dat weinig uit. Als ik weet dat t een keer goed komt houd ik t wel vol.
pi_150227321
Relatief goed nieuws dus, cygne! Fijn
pi_150231031
Dikke knuffel allemaal
  maandag 2 maart 2015 @ 21:32:38 #52
437909 GVman
korte tekst
pi_150231314
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 17:22 schreef Arja het volgende:
Lastig gv, dat je de schijn van een liesbreuk op moet houden. Is er zo'n taboe op, of vind je het zelf lastig om te delen?

Cygne: wat betekent die uitslag voor het traject van zwanger worden van een gezond kind?
Ik heb mijn werk op een need-to-know-basis geïnformeerd. Mijn leidinggevenden weten de werkelijke reden van mijn ziekenhuisbezoek twee weken geleden. Sterker nog, die heb ik bij aanvang van de hele hormoonspuiterij geïnformeerd, omdat het mijn werk kan beïnvloeden. Dat moet je dus voor zijn. De rest van de afdeling hoeft dat allemaal niet te weten. Dat kan een eigen leven leiden en daar heb ik geen behoefte aan. Had ik het verteld aan de afdeling en moeten we onverhoopt alsnog aan de KID dan weet (dus) ook de hele afdeling - en dat zijn al snel meer dan 60 mensen - dat. En die mensen weten dat over vijftien jaar (als mijn KIDdo's :') dan op school zitten) ook nog steeds. Dat wil ik dus niet. Niet voor mij, niet voor mijn vrouw en niet voor mijn kinderen. Daarom dus een ingreep die "een beetje in de buurt komt", die vrij onschuldig is en die makkelijk te begrijpen is voor buitenstaanders: de liesbreuk.

Er ligt inderdaad een taboe op het onderwerp onvruchtbaarheid en mannen. Het is niet voor niets dat er vaak over "mijn vriend...' (vul in onderwerp). Er zijn ook bijna geen boeken over verkrijgbaar en een zeer beperkt aantal blogs / posters op fora e.d. Volgens mij ben ik zo'n beetje de enige op zowel hier als Freya... Maar ook ik maak hiervoor speciale accounts aan: ik wil er best wel ervaringen e.d. over delen, maar het is niet zo dat ik daar dagelijks door bekenden aan herinnerd hoef te worden.

Mannen zelf praten er eigenlijk weinig over, zeker met andere mannen die niet onvruchtbaar (denken te) zijn en al helemaal in real life, maar: we hebben er minstens zo veel verdriet, frustratie en andere emoties om - misschien wel meer, ik weet het niet...

Onvruchtbaarheid behoorlijk vrouwelijk onderwerp is (zowel in 'communities' als in uitingen wordt het onderwerp gedomineerd door vrouwen). Een andere reden is dat mannen geacht worden in staat te zijn vrouwen te bezwangeren. Je stelt je als man erg kwetsbaar op wanneer je zegt dat je geen kinderen kunt 'maken', zeker in een mannengezelschap als een sportteam of dispuut o.i.d. Helemaal als je bovenstaande (over KID) erbij in ogenschouw neemt.

Een andere reden hebben: bij mannen is onvruchtbaarheid vaak deel van een andere aangeboren aandoening (bijv. Kallmann of Klinefelter) of als gevolg van therapieën tegen kanker. Er zijn specifieke 'communities' van Kallmann en Klinefelter op o.a. facebook en daar gaat het ook over het fenomeen kinderwens. Maar Onvruchtbaarheid is dan meer een bijkomstigheid die je leven niet beheerst in vergelijking met andere delen van het ziektebeeld. Van mijn onvruchtbaarheid had ik geen last (van het niet kunnen ruiken en de 2-wekelijkse shots testosteron wel), totdat ik mijn vrouw ontmoette en we het over een kinderwens hadden...

[ Bericht 4% gewijzigd door GVman op 02-03-2015 23:20:40 ]
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_150250000
Ik snap het. Lastig lijkt me dat voor een man.

Ik duim voor een goede uitslag voor jou!
  dinsdag 3 maart 2015 @ 17:48:34 #54
437909 GVman
korte tekst
pi_150255279
En er is witte rook! Het gevonden materiaal is van voldoende kwaliteit (en hoeveelheid) om te worden doorverwezen naar een gynaecoloog. Over een week of twee hebben we de eerste afspraak om een TESE/ICSI traject te starten bij mijn vrouw.

Twee opvallende zaken: we werken eigenlijk graag naar Voorburg (dat is veel dichterbij), maar daar werken ze niet met TESE-zaad. Het zij zo... Wel jammer dat weer nu veelvuldig naar Rotterdam moeten, terwijl Voorburg 5 minuten fietsen is.

Verder, ik blijf voor de komende periode nog aan de Pregnyl. De Gonal werd om aangeboden, maar daar zei ik nee op, omdat dat heel duur spul is. Maar ik denk dat ik toch alsnog om een recept ga vragen. Reden is eigenlijk dat het lang duurt voor dat er wat gewonnen kon worden, dus is doorzetten wel beter (voor evt. nieuw te winnen zaadcellen.

We zijn echt heel blij en dankbaar met deze uitslag! Mijn vrouw denkt ook nog in termen van onzekerheid (als het niet lukt dan is het toch een teleurstelling), maar we zijn echt wel een hele forse stap dichterbij een zwangerschap gekomen. Dichterbij dan weer zijn geweest en zeker ten opzichte van eerdere berichten.
ruimte gereserveerd voor signature...
  dinsdag 3 maart 2015 @ 19:27:29 #55
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_150258637
Wow, wat een enorm fijn nieuws GVman!

/lurkt weer verder
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_150259819
GVman wat geweldig! *O* Wel ruk dat je naar Rotterdam moet voor de verdere behandeling, maar dat is helaas niet anders. En over een week of twee is al heel snel, dat is wel fijn, dat er in ieder geval telkens iets is om naar uit te kijken. :Y
  dinsdag 3 maart 2015 @ 20:24:59 #57
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_150260768
*O* *O* GV super nieuws!!
pi_150262933
Jeeeeeej, goed nieuws!
pi_150264770
Gvman! Wat een supernieuws! Zo tof voor jullie, tegen alle verwachtingen in. O+ En dat verre rijden, dat went. Wij moeten naar het hoge noorden vanuit twente. Heeft zijn nadelen, maar uiteindelijk hopelijk een heel mooi resultaat. ;)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 14:53:50 #60
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_150385459
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 22:18 schreef Nanuke het volgende:
Gvman! Wat een supernieuws! Zo tof voor jullie, tegen alle verwachtingen in. O+ En dat verre rijden, dat went. Wij moeten naar het hoge noorden vanuit twente. Heeft zijn nadelen, maar uiteindelijk hopelijk een heel mooi resultaat. ;)
Waar in Twente ongeveer O~)
pi_150385478
Ik moet even spuien hoor. :@
Ik moest voor het ifv/pgd traject aan een andere pil (ik had een 3fasenpil, maar die mag je niet doorslikken, dus lastig met regelen), en ik ben me toch een partij labiel. Mijn humeur vliegt alle kanten op, in zoverre dat ik mezelf gewoon nauwelijks meer herken. Dat de zon schijnt is reden om te dansen, en dat er een gat zit in het t-shirt wat ik aan wil is reden voor een emotionele 'ik ben een dik varken en alles is stom' uitbarsting. Serieus, als dit een voorbode is voor wat er straks gebeurt met me op de andere hormonen, dan heb ik ontzettend medelijden met mijn man. :X Die trouwens enorm lief is, want hij blijft gewoon kalm onder mijn emotionele uitbarstingen en houd me vast en geeft me lekkere thee. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_150385674
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 14:53 schreef dobbey het volgende:

[..]

Waar in Twente ongeveer O~)
Gemeente hof van twente. Jij komt ook uit twente weg ja? :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_150387608
Nanuke: herkenbaar. Mijn emoties gaan ook alle kanten op momenteel en soms voel ik een enorme zwaarte over me heen komen. Ook voel ik me opgefokt en kan slecht ontspannen.

Ik ben weer begonnen met haptotherapie om meer in balans te komen en dat voelt goed. En ik wandel elke dag een half uur en doe ademhalingsoefeningen.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 17:15:46 #64
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_150388984
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 15:04 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Gemeente hof van twente. Jij komt ook uit twente weg ja? :D
:o straks zijn we buren :') Ik woon in dat vieze plaatsje :D
  zaterdag 7 maart 2015 @ 17:18:15 #65
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_150389058
Hier ook el labilio met de pil wat een stukje verergert werd door de decapeptyl en zodra ik Menopur of die andere begon te spuiten kwam ik weer in balans en was de evil me verdwenen
pi_150391159
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 17:15 schreef dobbey het volgende:

[..]

:o straks zijn we buren :') Ik woon in dat vieze plaatsje :D
Neeeee, dat kan echt niet! :o ik ga ff dm'en hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nanuke op 08-03-2015 10:00:58 ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zondag 8 maart 2015 @ 02:30:04 #67
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_150409613
:X Straks zijn we in het echte leven niet zo lief voor elkaar en dan zit je gewoon in hetzelfde topic te posten _O- _O-
pi_150412684
Ik ben keilief, dus dat zal ongetwijfeld meevallen! :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zondag 8 maart 2015 @ 13:53:06 #69
437909 GVman
korte tekst
pi_150417373
Dag dames, Dank voor alle gelukwensen en meeleven! Fijne groep is dit. De stemmingswisselingen die Arja beschrijft herken ik best goed. Ik heb dat zelf ook last van. Tja, het zij zo.

Mijn vrouw is zich inmiddels geestelijk aan het voorbereiden op de dingen die komen gaan: hormoonspuiterij, echo's, punctie, terugplaatsing enz... Ze is met name bang voor de psychische impacten de bijwerkingen. Gelukkig hebben we nog de medisch maatschappelijk werker waar we geregeld mee praten. In eerste instantie vooral voor mijn kant van de zaak, nu dus (ook) voor haar kant.

Vandaag lekker wandelen en de zorgen even vergeten. Het wordt lente!
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_150441215
Gv als jouw vrouw vragen heeft: brand maar los.

Wat een kutspul trouwens die cetrotide. Het jeukt daarna en mijn buik is nu al bont en blauw :{
  zondag 8 maart 2015 @ 22:43:05 #71
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_150443074
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 22:18 schreef Arja het volgende:
Gv als jouw vrouw vragen heeft: brand maar los.

Wat een kutspul trouwens die cetrotide. Het jeukt daarna en mijn buik is nu al bont en blauw :{
Certrotide is rotspul..... Onze donor kreeg die ook maar is na 2 dagen overgezet naar wat anders ivm pijn en dikheid. Je zou kunnen vragen om de vervanger er van.
pi_150450681
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 13:53 schreef GVman het volgende:

Vandaag lekker wandelen en de zorgen even vergeten. Het wordt lente!
Dat was inderdaad echt superfijn gisteren. Ik heb dan wel niet gewandeld, maar wel lekker boekje gelezen in de zon. Heerlijk. :D

En fijn dat de het zo herkenbaar is, dames (en heer). Niet dat het iets verandert voor mij, maar het is voor mezelf makkelijker te accepteren omdat het er een beetje 'bij hoort'. Heb gelukkig overdag genoeg te doen, en heb voor mijn man een nieuw spel gekocht zodat hij zich kan uitleven als ik weer eens niet te genieten ben 's avonds. ;)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_150456606
Ik had vandaag al 9 follikels, waarvan er verschillende 12,5 mm waren.
Woensdag weer echo en dan ergens tussen vrijdag en maandag de punctie
pi_150487577
Arja, wat ga je weer snel! Ik duim lekker verder voor een goede opbrengst. :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 09:07:28 #75
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_150487915
Wat fijn dat er folikels groeien arja! Zie je nog steeds op tegen de punctie of al wel een beetje gerustgesteld?
pi_150491532
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 09:07 schreef snoenk het volgende:
Wat fijn dat er folikels groeien arja! Zie je nog steeds op tegen de punctie of al wel een beetje gerustgesteld?
Allebei een beetje tegelijk.

Ik hoop hard op een goede opbrengst en veel emmy's in de vriezer. Dan is dit meteen de eerste en laatste punctie. En een bevalling is natuurlijk nog veel pijnlijker ;)
pi_150492395
Arja wat goed! Ik hoop dat ze allemaal mooi doorgroeien.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 14:03:05 #78
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_150494698
Dat gaat goed Arja!
pi_150496057
Fijn om te horen dat het goed gaat Arja :)

Mijn vrienden hebben afgelopen zondag de IUI gehad en ik duim dat ze straks zwanger is. Ik vond het super om te horen dat deze poging veel ontspannender en beter ging. Het zou fijn zijn als dit de laatste is...
pi_150607016
Ik had vandaag 7 follikels: 20mm, 18,5mm, 15,5mm, 15mm, 13mm x2, 14,5mm

Omdat er maar 2 boven de 17 zijn, moet ik nog een dag langer spuiten zodat de rest ook nog meedoet met de eisprong. Dus vandaag nog menopur en cetrotide en morgen dan nog cetrotide en de ovitrelle. En dan maandag de punctie en donderdag de tp.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 19:55:46 #81
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_150609714
Arja ik ga alvast voor hele mooie embryo's duimen :*
pi_150609955
Ik duim voor een goede opbrengst alsnog en uiteindelijk mooie embryo's.

Vanavond hoorden we van de zoveelste in de vriendengroep dat ze in verwachting zijn. En elke keer steekt het toch nog, dat schuldgevoel. Dat zonder mijn ziekte, of zonder mij, mijn man al lang kinderen had kunnen hebben. En ik weet dat hij niet zo denkt, maar soms.... ;( /hormonaal
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_150619304
Dankjewel meiden. Ik kom er net achter dat ik 1 cetrotide te weinig heb mee gekregen. Grr. Iedere keer als ik de controle even los laat, gaat het mis :')
Nu kan ik dus morgenochtend weer vroeg opstaan om te bellen en weer naar het ziekenhuis, voor de 4e keer deze week.
En dan zeggen mensen dat ik er niet te veel mee bezig moet zijn.. 4 keer naar het ziekenhuis, blauwe buik van iedere dag spuiten, eerder weg van feestjes, dit alles met mijn werk combineren en steeds afspraken afzeggen.

Nanuke, ik kan me jouw gevoel goed voorstellen, maar jouw vriend vindt het vast vreselijk dat je je zo schuldig voelt
pi_150624924
Goed nieuws Arja
Hopelijk blijft de rest ook doorgroeien.

Sterkte Nanuke
Gelukkig heb je een lieve man
  zaterdag 14 maart 2015 @ 07:59:25 #85
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_150625260
Nanuke :*
pi_150625845
Het is nog geen tijd om te testen, maar ik verlies nu al wat bloed. dat kan nooit een goed teken zijn.
Op naar de volgende ronde denk ik zo
pi_150633327
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 09:01 schreef Gaddle het volgende:
Het is nog geen tijd om te testen, maar ik verlies nu al wat bloed. dat kan nooit een goed teken zijn.
Op naar de volgende ronde denk ik zo
Wanneer was je eisprong?
pi_150634516
13 dagen terug
  zondag 15 maart 2015 @ 11:57:14 #89
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_150657743
Nanuke, kloten is dat hè? :*

Gaddle ik hoop dat het loos alarm is :{


Arja is het nog gelukt met de meds?
pi_150660717
helaas was het geen loos alarm. het is helemaal doorgebroken. wel duidelijk iig
  zondag 15 maart 2015 @ 16:55:17 #91
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_150667805
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:41 schreef Gaddle het volgende:
helaas was het geen loos alarm. het is helemaal doorgebroken. wel duidelijk iig
Kak :( :*
pi_150677235
Ah, jammer Gaddle!

Ja, het is goed gekomen met de meds. Morgen punctie.
pi_150677437
Arja heel veel succes morgen! ^O^ Ik hoop voor jullie op een goede score! :*
pi_150678111
Bah Gaddle, das flink balen.

arja, succes morgen! Dat dit maar de stap wordt naar jullie kindje! :*
  zondag 15 maart 2015 @ 22:17:01 #95
437909 GVman
korte tekst
pi_150680373
Ohw Gaddle, knuffel!
ruimte gereserveerd voor signature...
  zondag 15 maart 2015 @ 22:17:33 #96
437909 GVman
korte tekst
pi_150680393
En Arja: succes /sterkte morgen!
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_150686782
Lief van jullie.

Arja succes / sterkte vandaag
hopelijk heb je een goede score
pi_150687307
Wat een fijne mensen zijn er in dit topic toch. :*

Gaddie, wat balen zeg. :* Knuffel.

Arja, mijn duimen draaien voor je vandaag!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_150687568
Nanuke, ik snap je gevoel wel maar zo denk je "aan de andere kant" echt niet! Bij ons lag het probleem niet zo zeer bij mij maar was ik wel degene die het circus aan der lijf had maar daar heb ik me nooit vervelend over gevoeld of het idee dat ik met een andere vent makkelijker kinderen zou krijgen... Die kinderen zouden namelijk nooit zo leuk zijn als die we nu hebben/krijgen! Sterker nog, mijn idee van 3 kinderen is de wereld echt nog niet uit alleen omdat het wat moeilijker gaat! Ik zou met alle liefde nog een keer dit traject doen, als het lukt is het zo'n mooi kadootje voor ons beiden O+
pi_150692330
Ik had 11 goede eitjes!
Punctie was wel pijnlijk, maar maar even en niet ondraaglijk.

Nu afwachten tot donderdag.
  maandag 16 maart 2015 @ 13:03:05 #101
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_150693763
Lieve meisjes en heer,

Het lukt me niet om het hier bij te houden. Het OUD forum is best confronterend dus ik hou mij wat afzijdig. Dat neemt niet weg dat ik niet aan jullie denk.
Voor jullie allemaal een dikke knuf!!
:* :* :*
Be happy with the little things in life
pi_150694485
Ik denk ook aan jou, droomvrouwtje :*
pi_150701430
Spannend
Goede uitslag Arja
Dikke knuffel voor jou
pi_150701462
Sterkte Droomvrouwtje
pi_150707262
Och lieve DV ik denk ook aan jou/jullie. :*

Arja dat is een heel mooie score! Fijn dat het meeviel. Op naar een mooi resultaat donderdag. :*
pi_150726298
Mooie score Arja ^O^

DV :*

quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:41 schreef Gaddle het volgende:
helaas was het geen loos alarm. het is helemaal doorgebroken. wel duidelijk iig
Dat zuigt. -O-

Hier niet zoveel te melden, ik zit alweer een week op het wachtbankje, geen rare symptomen tot nu toe.
pi_150726766
Wat een mooie opbrengst, Arja!

DV, wat ben je toch ook een lieverd. :*

Lijnloos, dankjewel voor je lieve woorden. Ik heb je even gepmd, want de reactie werd wat lang.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 18 maart 2015 @ 07:45:18 #108
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_150762221
Droomvrouwtje :*

Gaddle :*

Arja, mooie opbrengst! En fijn dat het is meegevallen. Nu duimen voor mooie embryo's :)

Nanuke, fijn dat er beweging in begint te komen!

Voor alle andere wachtende dames: :* :* :*

Jullie zien me binnenkort weer meer hier, we willen verder met onze cryo's. De afgelopen maanden in een flinke dip gezeten, waar ik nog niet helemaal uit ben. Maar het gaat alweer een stuk beter. Krijg de nodige hulp.

Ik duim voor jullie dames. :* :*
pi_150762734
Wat vervelend dat je zo in een dip gezeten hebt, maar zo goed dat je er ook hulp bij hebt gezocht. Sterkte/succes de komende tijd. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_150764236
Spannend frummel! Lastig hoor die dips. Het heeft ook zo'n impact allemaal.

Hier begin ik behoorlijk zenuwachtig te worden voor morgen. Het ziekenhuis belt tussen 10 en 11 om te zeggen of er die dag een terugplaatsing gaat zijn. Ik zit in cursus als ze bellen en vind het zo vervelend dan een telefoontje aan te nemen. Prive en werk loopt zelfs zo door elkaar heen.
  woensdag 18 maart 2015 @ 11:08:35 #111
437909 GVman
korte tekst
pi_150766800
knuffel voor alle dames hier... (laat mijn vrouw het niet lezen, haha...). Ik leef echt met jullie mee, ook al vindt er bij mij nu minder behandeling plaats. En in het bijzonder natuurlijk voor Arja die binnenkort echt weer spannende dagen en wachtweken tegemoet gaat.

Vrijdag gaan wij naar de gynaecoloog voor de eerste (intake) afspraak, in Rotterdam. Best spannend allemaal, maar we merken dat we er ook echt wel zin in hebben. Klinkt misschien een beetje vreemd, maar wij komen dan ook vanuit de situatie dat we van een zekere onvruchtbaarheid naar een sterk verminderde vruchtbaarheid werken. De meeste mensen gaan uit van een (uiteindelijk onjuiste) veronderstelling dat er vruchtbaarheid is en komen - wanneer dat niet zo goed blijkt te zijn - terecht bij de gynaecoloog terecht: meer als teleurstelling.
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_150768555
Ik niet hoor gv, ik snap het helemaal dat je er zin in hebt. Ik heb van mezelf helemaal geen cyclus dus ook onvruchtbaar zonder hulp.
En verder groei je ook steeds meer in de medische molen en ben je er steeds meer aan toe om een echte kans te hebben. De meesten gaan pas naar een gyn als ze zelf al een jaar aan het proberen zijn met alle teleurstellingen vandien.

Succes met de intake!
  donderdag 19 maart 2015 @ 06:02:14 #113
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_150801531
Dank dames :*

GVman, ik had nog niet specifiek op jouw situatie gereageerd. Het lijkt me voor jou/jullie minstens zo heftig, de rollercoaster waar jullie doorheen gaan. Wat geweldig dat ze wat levends hebben gevonden bij jou! Je klinkt positief en hoopvol. Mooi, ik zal ook voor jullie duimen.
  donderdag 19 maart 2015 @ 06:08:58 #114
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_150801542
Arja, my fingers are crossed. Ik herken precies je gevoel. Heb vertrouwen :* Ik ging er zelf destijds vanuit dat er sowieso wat af zou vallen.

Voor mij hielp het op de momenten dat ik gebeld zou worden, een kaarsje te branden. En een beetje mijn eigen ding te doen. Plantjes water geven, iets poetsen, enzovoort. Naar mijn telefoon staren werkte in ieder geval niet ;)

En zo'n terugplaatsing is een fluitje van een cent, zeker in vergelijking met de punctie.

*duim* *duim*
pi_150802285
dankje frummel. Mijn collega's zien me aankomen als ik straks een kaarsje brandt tijdens de cursus :D
Maar ik snap wel wat je bedoelt.

Hoeveel cryos heb je nog? En hoeveel waren er bij jou afgevallen?
pi_150802303
Mijn duimen draaien, Arja! Hopelijk ben je zo meteen pupo!
pi_150802335
Arja heel veek succes vandaag! Ik duim voor een mooie score. :*
  donderdag 19 maart 2015 @ 08:52:50 #118
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_150802704
Oh ja, je moet werken vandaag... Ook afleiding ;)

Ik had twaalf eicellen, waarvan uiteindelijk acht bevrucht. Daarvan werd er een vers teruggeplaatst en na een dag nog zes in de vriezer. Eentje was niet goed genoeg. Vorig jaar nog twee cryo's laten terugplaatsen, dus we hebben er nog vier...
pi_150804626
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 08:52 schreef Frummeltje86 het volgende:
Oh ja, je moet werken vandaag... Ook afleiding ;)

Ik had twaalf eicellen, waarvan uiteindelijk acht bevrucht. Daarvan werd er een vers teruggeplaatst en na een dag nog zes in de vriezer. Eentje was niet goed genoeg. Vorig jaar nog twee cryo's laten terugplaatsen, dus we hebben er nog vier...
En hoeveelste poging is het bij jou? Fijn nog 4 in de vriezer. Is toch minder gedoe dan weer een punctie.

Ik ben gebeld en Supergoed nieuws! Er zijn 9 embryo's ontstaan! En ze lopen zelfs voor op hun ontwikkeling! Vanmmidag om 15 uur terugplaatsing! En morgen hoor ik of de andere emmy's nog verder zijn gegroeid tov vandaag en kunnen worden ingevroren!

Wat een hoop uitroeptekens. Valt het op dat ik opgelucht ben en met tranen in mijn ogen op het werk zit?
pi_150804690
Arja wat fijn! Ik ken je niet (lees alleen mee) maar moest vanmorgen wel aan je denken :@ wat een spanning! Heel veel succes! :*
pi_150804862
Oh Arja wat enorm fijn O+
  donderdag 19 maart 2015 @ 10:48:20 #122
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_150805274
Wauw Arja, wat een goed nieuws! *O*
pi_150805311
Arja, wat fijn!!! *O* Op naar een mooie tp...
  donderdag 19 maart 2015 @ 11:13:27 #124
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_150805899
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 10:17 schreef Arja het volgende:

[..]

En hoeveelste poging is het bij jou? Fijn nog 4 in de vriezer. Is toch minder gedoe dan weer een punctie.

Ik ben gebeld en Supergoed nieuws! Er zijn 9 embryo's ontstaan! En ze lopen zelfs voor op hun ontwikkeling! Vanmmidag om 15 uur terugplaatsing! En morgen hoor ik of de andere emmy's nog verder zijn gegroeid tov vandaag en kunnen worden ingevroren!

Wat een hoop uitroeptekens. Valt het op dat ik opgelucht ben en met tranen in mijn ogen op het werk zit?
Whoohoo! *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_150806140
Arja, ik kom even voor je juichen *O* *O*
Wat fijn!! O+ (x9)
Met een meidenkwartet
  donderdag 19 maart 2015 @ 11:25:27 #126
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_150806273
Wat fijn Arja! *O*
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_150806362
Arja! *O* Zomaar even 9 goede embryo's, wat ontzettend goed! *O*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  donderdag 19 maart 2015 @ 11:46:10 #128
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_150806900
Wat fijn arja!!
pi_150808392
Arja you go girl! *O*
Ik hoop dat er nog een paar mooie cryo's ingevroren kunnen worden ook!
pi_150812255
Arja wauw, wat een mooie score! O+ *O*
pi_150812774
Wat veel lieve reacties, dankjulliewel allemaal O+

Ik zit intussen met ontzettend volle blaas te wachten in het ziekenhuis en mag niet plassen. Ik hoop maar dat het spreek-uur niet uitloopt :')
  donderdag 19 maart 2015 @ 15:30:47 #132
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_150814277
Arja PUPO *O* *O* *O*
  donderdag 19 maart 2015 @ 15:36:09 #133
437909 GVman
korte tekst
pi_150814459
Hup Arja, hup Arja!!

Wat goed!
ruimte gereserveerd voor signature...
  donderdag 19 maart 2015 @ 16:54:59 #134
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_150817089
Arja PUPO! De duimen draaien voor je!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 19 maart 2015 @ 17:13:10 #135
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_150817584
Arja *O* PUPO *O* mijn duimen draaien voor je
Be happy with the little things in life
pi_150827624
Gefeliciteerd Arja :)
pi_150829326
Arja *O* wat een fantastisch nieuws!
Life is what happens while you are busy making other plans...
  vrijdag 20 maart 2015 @ 07:31:49 #138
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_150837604
Gelukt met de terugplaatsing, Arja? Dan ben je nu PUPO!!! *O*

En dat van die volle blaas; heel irritant inderdaad :X Nu weet ik van al die echo's en de punctie dat mijn baarmoeder naar achteren ligt. Toen ik dat zei, moest ik juist een lege blaas hebben. Zeer opluchtend!
pi_150843475
Ja de tp ging goed. De embryo was al 10-cellig.

Vandaag nog meer goed nieuws. Van de 8 embryo's die nog over waren, zijn er 7 van goede kwaliteit en kunnen de vriezer in! Er waren al klompjes ontstaan. We hebben dus heeel veel kansen uit de 1e poging! En ik hoef voorlopig geen punctie meer.

Wat een verademing. Na alle teleurstelligen de afgelopen jaren blijken we in het lab wel erg vruchtbaar.
Nu hopen dat emmy zich thuisvoelt in mijn buik.
  Vis een optie? vrijdag 20 maart 2015 @ 12:19:59 #140
70532 loveli
N
pi_150844683
Ik hoop het zo voor je!
crap in = crap out
  vrijdag 20 maart 2015 @ 12:30:44 #141
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_150845004
Klinkt heel herkenbaar, Arja. Wat een goed nieuws!!! En inderdaad, het gevoel dat je nog heel veel embryo's achter de hand hebt, is ontzettend fijn. Met de huidige technieken lukt het ze ook heel vaak om ze goed te ontdooien. Ook weer een geruststelling :)

Maar nu eerst broeden op deze! Hopelijk heb je die cryo's de eerstvolgende jaren nog niet nodig ;)
pi_150845476
Arja wat een fijn nieuws. *O* Toch hoop ik dat je ze de komende 9 maanden niet nodig zult hebben.
pi_150845479
Hihi ik zit mijn man al gek te maken door te zeggen dat ik van al onze embryo's houd. Alle 8..

Thnx loveli
O+
pi_150845543
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 12:45 schreef Arja het volgende:
Hihi ik zit mijn man al gek te maken door te zeggen dat ik van al onze embryo's houd. Alle 8..

Thnx loveli
O+
8 mini Arja's O+
  vrijdag 20 maart 2015 @ 13:35:04 #145
437909 GVman
korte tekst
pi_150847129
haha, 8 uit de kluiten gewassen Arja-embryootjes... Zie je het al voor je? :) Wanneer mag je testen of mini-Arja 1 is geland?

Wij zijn weer thuis uit het ziekenhuis. Nou ja, beide weer op het werk zeg maar.

Intake bij de gynaecoloog ging prima. De aandacht verschuift natuurlijk naar mijn vrouw. Ze had onlangs het eerste uitstrijkverzoek gekregen (bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker), dus dat werd gelijk meegenomen. Grappig was dat de gynaecoloog (van ongeveer onze leeftijd) een stagiair / co-arts bij zich had: een best wel jong kereltje en die moest dat uitstrijkje doen. Dat deed hij heel voorzichtig, waarna de gynaecoloog zelf zei dat ie wel wat harder mocht duwen op die eendenbek en zelf even doordrukte:'). Eigenlijk was het vooral... aandoenlijk: we moesten beide zowat onze lippen stukbijten om niet heel hard te lachen.

Wel vreemd was dat ze bij mij weer de nodige dingen vroegen (wat is er mis, ben je recentelijk geopereerd etc.) Dit terwijl ik al twee jaar lang rondloop in het ziekenhuis en dit verhaal al wel eens heb verteld aan de collega's van andrologie twee deuren verderop.

Ook nog typisch: ze vroeg aan mij of ik ooit iemand zwanger heb gemaakt... AAAARGH... waarom krijg je anders een verwijsbrief van je collega's twee deuren verder?? Verder nog de verwijzing dat er toch niet veel rietjes waren ingevroren na de TESE. Wat denk je zelf: mensen met een TESE hebben - per definitie - weinig oogstbaar spul. Daarom halen ze het uit edele delen en zitten we nu bij de gynaecoloog om embryootjes te maken... Het waren overigens vier rietjes, waarvan er 1 een derde was gevuld. Dat moet voldoende zaadcellen bevatten voor een paar kleine GV-mannetjes (of vrouwtjes). Maar goed, het is een andere aanvliegroute: waar kunnen we mee werken? (in plaats van: we hebben tot aan de TESE niets gevonden en nu is er ineens wel iets werkbaars).

Verder zijn we volgens mij echt een modelcasus: beide nooit gerookt/drugs gebruikt en matig tot geen alcohol, al jarenlang geen anticonceptie (zo'n beetje de enige blessing van onvruchtbaarheid bij mij...), maar wel foliumzuur. Er is nog bloed geprikt (test op chlamydia) en we moeten over drie weken terugkomen.
ruimte gereserveerd voor signature...
  zaterdag 21 maart 2015 @ 08:30:44 #146
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_150875785
Fijn dat de intake geweest is, GV! En ja, ervaring met het stellen van vragen waarvan het antwoord al duidelijk zou moeten zijn hebben wij ook... Soms moet je bepaalde dingen iets te vaak herhalen, maar elke arts moet volgens mij ook zijn eigen anamnese doen. Ik beantwoord alles steeds braaf ;)

Nou, ik sta echt versteld van mijn lijf. In de afgelopen maanden (vanaf oktober) is mijn cyclus ontzettend regelmatig; vandaag weer netjes na 33 dagen ongesteld. Volgende cyclus willen we weer starten.
pi_150878814
goed dat de intake is geweest, gv. Fijn om weer perspectief te hebben.

Frummel een regelmatige cyclus, wat goed. Ga je in je eigen cyclus terugplaatsen.

Gv ik mag 2 weken na de tp testen, dus 2 april. Althans dat zei het antonius waar Ik loop. Het umc waar de tp was zei na 2 weken en 1 dag.
Op internet lees ik dat sommige ziekenhuizen zeggen dat je 2 weken na de punctie mag testen, dat is 30 maart.

Ik weet nog niet hoe lang ik het vol ga houden.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 13:17:24 #148
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_150880493
Antonius en UMC zijn inderdaad voorzichtig in het voorschrijven van die testdatum. En hoe moeilijk ik het ook vond - met name in de tweede week - wij hebben gewacht tot 18 dagen na de punctie. Dan was het ook direct duidelijk... Al voelde ik een paar dagen voor die dag al niks meer gebeuren.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 13:19:07 #149
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_150880538
Wij gaan niet in eigen cyclus terugplaatsen, omdat niet zeker is dat ik ook echt een eisprong heb hiermee. En voor een succesvolle tp zijn die hormonen wel nodig, vandaar. Wordt weer prikken dus.
pi_150959074
Frummel, loop je ook bij Antonius of UMC?

Mijn man vindt dat ik pas 18 dagen na de punctie mag testen en als ik toch eerder test, omdat ik het niet kan houden, wil hij niet weten wat de uitslag is omdat het dan nog alle kanten op kan.

Ik ben bang dat ik toch echt moet gaan wachten. Duurt lang.
En ondertussen voel ik van alles gebeuren in mijn baarmoeder. Maar ik weet al lange tijd dat signalen helemaal niks hoeven te zeggen.

*negeer alles wat ik voel mantra*
pi_150961180
Hier ook de 18 dagen van het Umc aangehouden... Ik durfde niet eerder en toen ik eenmaal die grens had gehaald gaf me dat een soort van zekerheid dat het dan vast wel goed zat.
Succes meiden!
pi_150963423
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 19:46 schreef Arja het volgende:
Frummel, loop je ook bij Antonius of UMC?

Mijn man vindt dat ik pas 18 dagen na de punctie mag testen en als ik toch eerder test, omdat ik het niet kan houden, wil hij niet weten wat de uitslag is omdat het dan nog alle kanten op kan.

Ik ben bang dat ik toch echt moet gaan wachten. Duurt lang.
En ondertussen voel ik van alles gebeuren in mijn baarmoeder. Maar ik weet al lange tijd dat signalen helemaal niks hoeven te zeggen.

*negeer alles wat ik voel mantra*
Zo moeilijk dat negeren van die gevoelens. Ik kon het ook haast niet. In mijn poging kreeg ik erg last van mijn borsten. het was ook weer over toen ik ongesteld werd. Sterkte

Woensdag mag ik weer beginnen met testen(ovulatietest. Hopelijk gaat het deze keer wel goed.
  maandag 23 maart 2015 @ 21:45:14 #153
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_150965118
Antonius inderdaad voor ons. En UMC voor terugplaatsingen. Ik duim voor je Arja!

Gaddle, succes :*
pi_150975691
Arja,kan me voorstellen dat je man dat wil, maar lijkt me erg moeilijk. Succws met wachten, ik duim voor je. :*

Gaddie, succes met deze poging.

Ik heb weer wat meer mijn eigen zelf gevonden. Rustiger, positiever. Wel snel van slag nog, maar beter te doen. Gisteren begonnen met de menopur, maandag volgende echo. Gelukkig heb ik lekker veel te doen de komende tijd, zodat de tijd ook sneller gaat. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_150983106
Goed om te lezen Nanuke ^O^ en snel van slag is niet zo gek :*

Wachten zuigt Arja :* en dat alles wat je voelt alle kanten uit kan maakt het alleen maar irritanter.

Succes Gaddle!

Vandaag twee weken na de IUI, geen idee welke kant het hier op gaat.
pi_150985849
Ophelia ik duim voor je! En ook voor jou Arja!

Succes Gadle en Frummel. Ik hoop op veel positiviteit hier deze lente :*
Met een meidenkwartet
pi_151002436
Gek idee dat ik misschien wel met 1 van jullie in de wachtkamer heb gezeten :)

Gaddle: de volgende ronde begint alweer. Spannend weer. Succes.

Nanuke, fijn dat je je meer in balans voelt. Succes met de menopur!

Ophelia: al 2 weken na iui en nog geen bloed? Dat klinkt heel goed.
pi_151009161
Misschien ook wel met mij. Ik ga ook naar het UMC
Bedankt voor alle succesjes. Erg fijn die extra steun
  woensdag 25 maart 2015 @ 07:48:20 #159
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_151009204
Fijn dat je je rustiger voelt Nanuke. :*

Ophelia, spannend! Wanneer ga je testen?

Arja, houd je het nog vol?
pi_151018687
Ja hoor. En ik voel ook niet zo veel gekke dingen meer, dus dat maakt het ook makkelijker er niet te veel aan te denken
pi_151046786
En op naar de volgende ronde maar weer -O-
pi_151046871
He jakkes! Ik had zulke goede hoop voor je, met na 2 weken nog geen bloed en alles. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_151047085
Mja, ik had ergens al het idee dat de ovutest wel heel vroeg positief was, an sich kom ik netjes op 4 weken uit nu. Maar toch even slikken, vorige keer was de tweede ronde raak en dat hakt er toch een beetje in merk ik.
pi_151071917
Ophelia :*
pi_151072031
Ophelia :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_151073159
Ophelia :*
  vrijdag 27 maart 2015 @ 07:18:17 #167
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_151081655
Jammer Ophelia... :*
  vrijdag 27 maart 2015 @ 08:36:52 #168
437909 GVman
korte tekst
pi_151082395
Ophelia: knuffel! -O-
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_151082601
Ophelia, stom gedoe :*
pi_151082797
Wat jammer, Ophelia!
pi_151104777
Thnx O+
pi_151157061
Pff wat duurt het wachten de laatste dagen van de wachtweken lang. Lastig ook om dit weekend afleiding te zoeken met dat schijtweer.

Ik heb overigens 0 symptomen, dus heb er weinig vertrouwen in. Wel hoofdpijn en slecht slapen, maar dat is van de spanning denk ik
  zondag 29 maart 2015 @ 16:16:14 #173
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_151158304
Arja :* Die tweede week is inderdaad het moeilijkste... En geen symptomen zegt niks hè. Logisch dat je daar heel erg op let, maar echt: het kan alle kanten op. Sterkte in ieder geval :* Ik vermaak me op deze druilerige zondag met een dekentje en boek op de bank. Een goede tip wellicht? ;)
  zondag 29 maart 2015 @ 17:08:52 #174
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151160305
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 15:35 schreef Arja het volgende:
Ik heb overigens 0 symptomen, dus heb er weinig vertrouwen in. Wel hoofdpijn en slecht slapen, maar dat is van de spanning denk ik
Dat eerste was voor mij 2,5 jaar geleden de reden om te gaan testen ;) Heb jij nu niks aan, maar hou de hoop erin hoor! :*

(Ik reageer hier niet vaak, maar lees wel regelmatig even bij)
pi_151185826
Arja. :* met dit weer duurt wachten helemaal lang. Wanneer mag je ook weer testen?
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_151187860
Dankjulliewel meisjes.

Vandaag is de punctie 2 weken geleden. Donderdag is de tp 2 weken geleden. Ik ga donderdag testen als er nog geen bloed is
pi_151188691
De punctiedatum is toch dag eisprong? Toen ik nog bezig was met iui was ik altijd binnen 14 dagen na eisprong al ongesteld. Nu niet. Mag ik voorzichtig hoop hebben? Of pas 14 dagen na tp?

Bij de iui had ik ook utrogestan
pi_151193729
Ja, volgens mij is punctiedatum de dag van de eisprong. Ik denk dat voorzichtige hoop goed is. Als je nog niets voelt, voel je immers ook geen naderende ongesteldheid. Ik duim in elk geval voor je mee. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 30 maart 2015 @ 16:39:04 #179
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_151193781
Ophelia 😘😘 balen zeg

Arja, euh goede vraag, volgens mij idd de dag van punctie, 36u na het zetten van de pregnyl.
Het klinkt hoopvol!!
Ik duim voor je
Be happy with the little things in life
pi_151196836
Succes Arja
Ik duim voor je
pi_151199455
Succes Arja!

Dat een oom van je man aan je zoon vraagt "Wil jij dan geen zusje? Ja, jij wil wel een zusje hѐ?" :o :{ ;(

27 maanden and counting }:|
pi_151199807
Spannend Arja. Ik geloof dat ze de testdatum op meer dan 14 dagen na tp zetten zodat je geen valse positief krijgt door de pregnyl die je dan spuit. Dat zou dan al (ruim) uit je systeem moeten zijn. Bij onze eerste poging werd ik uiteindelijk op 19 dagen na punctie (1 dag na de testdag) ongesteld dus helaas is het nog steeds mogelijk. Maar ik duim gewoon heel hard dat geen symptomen ook geen ongesteldheid is! :Y
pi_151200740
Arja wat spannend. Knap dat je zo lang kunt wachten met testen zeg! :Y

Mrs Peel wat een stomme opmerking. -O-
pi_151210682
Hm ik had vandaag wat verkleurde afscheiding.
En soms ook wat pijn in bovenbenen en rug. Ik verwacht dat de menstruatie eraan komt.

Ben in ieder geval erg chagrijnig en heb er ook al een huilbui op zitten
pi_151210872
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 23:44 schreef Arja het volgende:
Hm ik had vandaag wat verkleurde afscheiding.
En soms ook wat pijn in bovenbenen en rug. Ik verwacht dat de menstruatie eraan komt.

Ben in ieder geval erg chagrijnig en heb er ook al een huilbui op zitten
:*

En: het kan nog steeds!
pi_151213834
Arja :* ik duim nog even stug door.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 08:17:48 #187
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_151214176
Arja ik duim voor je :*
pi_151222610
Ik heb vandaag wat bloedverlies en dacht ik doe voor de zekerheid een test. Dan weet ik of ik kan stoppen met de utrogestan:



:D

En nu? Whaaaa
Het is toch nog niet te vroeg om te testen?
pi_151223155
GEFELICITEERD! Wat goed!
pi_151223318
Voorzichtige jompel dan voor jou *O* !! Ik hoop dat dit hem inderdaad is Arja! Hoe tof zou dat zijn, gewoon in 1 keer!
pi_151223647
Arja, wat gaaf *O*
pi_151223990
Arja wat GOED!! *O* Hoe gaat het met het bloedverlies nu?

Hoop dat ie lekker blijft plakken!
pi_151224085
Arja *O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
  dinsdag 31 maart 2015 @ 14:08:00 #194
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151224097
Wow arja! Gefeliciteerd, geweldig!
  dinsdag 31 maart 2015 @ 14:08:11 #195
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_151224104
Arja, een duidelijke streep! Gefeliciteerd!
pi_151224194
Arja wat supergoed! Gefeliciteerd! *O* *O*
pi_151224394
Wat een mooi streepje! Gefeliciteerd! *O*
  dinsdag 31 maart 2015 @ 14:16:03 #198
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_151224412
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:33 schreef Arja het volgende:
Ik heb vandaag wat bloedverlies en dacht ik doe voor de zekerheid een test. Dan weet ik of ik kan stoppen met de utrogestan:

[ link | afbeelding ]

:D

En nu? Whaaaa
Het is toch nog niet te vroeg om te testen?
Tof zeg!!!! En nu blijven plakken kleine spruit!

Ik lurk hier af en toe :@
  dinsdag 31 maart 2015 @ 14:18:45 #199
149959 SQ
snelle trees
pi_151224517
Ooooh arja!!! Wat fijn! Gefeliciteerd!! *O* *O*
disclaimer
pi_151224544
Hier ook medelurker, wat goed *O* *O* *O*
pi_151224554
Wat een prachtige streepjes! *O* O+ *O*
pi_151224644
Arja Whoeeeee *O* *O*
Wat fijn!!
Met een meidenkwartet
pi_151225227
*O* *O*
  dinsdag 31 maart 2015 @ 14:49:57 #204
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151225598
Wat een mooie strepen Arja! Gefeliciteerd *O* *O*
pi_151225978
Wat lief al die reacties en in het update-topic. Ik sta gewoon in het update topic O+

Maakt het meteen wat echter, want ik kan het niet geloven. Ik heb denk ik de afgelopen jaren wel 100 omo-witte testen gezien en nu dit.
Maar ja dat bloedverlies...
Het is niet veel, maar ik gebruik ook nog utrogestan
pi_151226041
Fijn hoor. Gefeliciteerd!
  dinsdag 31 maart 2015 @ 15:02:38 #207
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_151226118
Gefeliciteerd!!
Mooie strepen.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 15:04:39 #208
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_151226204
Ja Arja!!!! You did it! *O* *O* *O*
Gefeliciteerd! ^O^
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_151226677
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 14:59 schreef Arja het volgende:
Wat lief al die reacties en in het update-topic. Ik sta gewoon in het update topic O+

Maakt het meteen wat echter, want ik kan het niet geloven. Ik heb denk ik de afgelopen jaren wel 100 omo-witte testen gezien en nu dit.
Maar ja dat bloedverlies...
Het is niet veel, maar ik gebruik ook nog utrogestan
Utrogestan kan volgens mij alleen bepaalde zwangerschapskwaaltjes geven. Niet een positieve test
Ik moest dat spul tot 6 weken zwanger gebruiken. Ik vond het destijds zo eng om daarmee te stoppen
  dinsdag 31 maart 2015 @ 15:19:08 #210
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151226880
:o Arja!! Gefeliciteerd!! *O* Wat heerlijk!! En ook al gelijk zo duidelijk _O_
pi_151227640
Arja! *O* *O*
pi_151228007
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 15:14 schreef Omentielvo het volgende:

[..]

Utrogestan kan volgens mij alleen bepaalde zwangerschapskwaaltjes geven. Niet een positieve test
Ik moest dat spul tot 6 weken zwanger gebruiken. Ik vond het destijds zo eng om daarmee te stoppen
Ik denk dat ze bedoelt dat de utrogestan ook de menstruatie kan tegenhouden.

Ik snap dat je het nog spannend vind, hoor Arja. Maar het zijn echt twee mooie streepjes. *O*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 15:54:21 #213
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_151228327
Wat tof! En spannend maar toch een *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 31 maart 2015 @ 15:56:21 #214
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_151228405
Arja!! *O* *O* *O*
  dinsdag 31 maart 2015 @ 16:08:10 #215
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_151228830
*O* Arja *O* mooie strepen *O*
Be happy with the little things in life
pi_151228947
*O* Arja wat super *O*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  dinsdag 31 maart 2015 @ 16:12:41 #217
344469 Amsel
zonder t
pi_151228954
Arja wat fijn O+
pi_151229112
Wat super Arja *O* duimen draaien voor een plakker!
pi_151229299
Gefeliciteerd Arja! Duimen draaien voor jullie :* *O*
E.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 16:32:51 #220
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_151229652
Wow! Wat super! *O*
Gefeliciteerd! *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_151231912
Arja *O*
blijven plakken kleintje!
pi_151232299
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 15:45 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Ik denk dat ze bedoelt dat de utrogestan ook de menstruatie kan tegenhouden.

Ik snap dat je het nog spannend vind, hoor Arja. Maar het zijn echt twee mooie streepjes. *O*
Ja dat en ik heb 2 dagen eerder getest dan het ziekenhuis had gezegd. Maar nog steeds wel 15 dagen na de punctie en dus eisprong. Toch vraag ik me af of het te vroeg was en ik wel gewoon ongesteld ben/word en die tweede streep er morgen niet meer is.

Weten jullie wanneer ik de eerste echo in het ziekenhuis krijg? Na 6 weken of zo? En vanaf wanneer gaan die 6 weken in?

Superbedankt voor alle felicitaties. Wat fijn dat er zoveel mensen meeleven, ook lurkers!
pi_151233148
Gefeliciteerd Arja! *O* Hoop op een plakker!!
pi_151233203
*O* arja *O*
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 31 maart 2015 @ 18:45:55 #225
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_151233665
Oooh wat tof!! O+
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_151233784
Wauw Arja wat gaaf! Ik duim voor een plakker!! *O*
  dinsdag 31 maart 2015 @ 18:54:40 #227
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_151233882
@arja meestal rekenen ze als een gewone zwangerschap, als je op freya en ivf uitrekenen zwangerschap zoekt, kun je daar een berekening doen (datum punctie of tp) Waarschijnlijk ben je nu 4 wkn en een beetje dan heb je over 2 wkn ongeveer een echo. Hier in Maastricht is het bij 7 wkn.
Dus dat is best al snel.
Bloedverlies kan ook innesteling zijn 😘
Be happy with the little things in life
pi_151234732
Arja wat goed! Gefeliciteerd! *O* Wat de rest zegt, dit is echt gewoon HCG hoor, het kan niet meer van de Pregnyl/Ovitrelle komen en zeker niet van de Utro.

Bloedverlies heb ik zowel bij L als bij T en S gehad. Het zegt niets, al maakt het je misschien wel onzeker. :*
pi_151235646
Gefeliciteerd Arja!!! *O*
  dinsdag 31 maart 2015 @ 19:53:23 #230
437909 GVman
korte tekst
pi_151236068
Ohw Arja, wat goed! Gefeliciteerd!!
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_151236399
Arja gefeliciteerd!! Spannend hoor! *O* *O*
  dinsdag 31 maart 2015 @ 20:40:32 #232
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151238112
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 17:49 schreef Arja het volgende:
Weten jullie wanneer ik de eerste echo in het ziekenhuis krijg? Na 6 weken of zo? En vanaf wanneer gaan die 6 weken in?
Gefeli!
Wij hadden vorig jaar na 6 weken de eerste echo. Eigenlijk 7 weken, maar de gynaecoloog ging op vakantie en kon niet wachten. Toen was er alleen nog een boontje te zien, en moesten we op de volgende echo wachten om te weten of de zwangerschap kans maakte (hartslag!). Het resultaat ligt nu net in z'n bedje.
censuur :O
  dinsdag 31 maart 2015 @ 20:44:37 #233
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_151238324
Ik zie echte strepen Arja!! *O* *O*

Ik mocht testen 14 dagen na (fictieve) punctie datum, daar zit jij nu op dus *O*
(fictief bij mij omdat ik zwanger werd van een cryo)
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_151240262
Gefeliciteerd Arja *O*

En wat spannend, hier heb je al die tijd naar toe geleefd, en nu is het dan zo ver. Op naar de volgende mijlpaal: de echo!
  dinsdag 31 maart 2015 @ 21:23:30 #235
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151240750
Hier doen ze een echo 5 weken na de IUI, dus bij ongeveer 7 weken zwangerschap :Y
pi_151241515
Arja gefeliciteerd *O*
Ik ga duimen voor een plakker!
pi_151251808
Arja wat goed! Dat er maar snel een mooie knipper mag volgen O+
pi_151252062
Dankjulliewel ook voor alle antwoorden.

Nog steeds bloed en het streepje is niet donkerder volgens mij

  woensdag 1 april 2015 @ 09:42:55 #239
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151253316
Die kutbolletjes kunnen ook bloedingen veroorzaken.
Zwangerschapshormoon verdubbeld elke 3 dagen ofzo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 1 april 2015 @ 09:45:36 #240
149959 SQ
snelle trees
pi_151253386
Droge testen zijn vaak donkerder dan natte. Dat is moeilijk vergelijkbaar. Maar ik snap het gevoel :* ik duim voor je!
disclaimer
pi_151253932
Ik heb echt zo vaak gedacht dat het mis was omdat een test lichter was dan een vorige en het resultaat is toch echt een heel toffe stuiterpeuter. :*
(veeltester hier, ik zocht echt zo naar zekerheid en bevestiging)
pi_151254326
Hij wordt ook niet lichter arja,hcg bouwt op he.
Hier ook zo onzeker, test was met zes weken lichter dan met vijf weken. Inmiddels bijna elf weken, ik ga hoop houden dat je hcg nog in opbouw is en dat je vrijdag een knaltest hebt. En dat je een innesteling bloeding hebt of iets anders onschuldig. Het is je zo gegund!
pi_151261401
Ik zie nauwelijks verschil, arja, dus lijkt me hoopgevend!

Net weer terug van een echo. Wat is t toch een eind elke keer. Vrijdag weer en dan hopelijk maandag punctie (want Man is dan nog vrij). We wachten rustig af. Ben in elk geval blij dat ik tot nu toe steeds geen eigen afspraken heb hoeven afzeggen voor de echo's . :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 1 april 2015 @ 15:07:11 #244
437909 GVman
korte tekst
pi_151263844
Ziet er nog steeds mooi uit Arja! Ik blijf voor je duimen.

Ik kwam onlangs een artikel uit de NY-Times tegen over een stel dat ik dezelfde situatie zit als mijn vrouw en ik: Syndroom van Kallmann en vruchtbaar willen worden (nog even los van alle toestanden in de - uitblijvende - puberteit die ik ook herken). Keer op keer geen effect zichtbaar...

Verschil is natuurlijk dat dit stel hun wondertjes heeft mogen ontvangen, met IVF/ICSI uit zaad dat op de normale manier is gekregen, al moesten zij langer wachten op zaadcellen. Bij mij is er uiteindelijk na twee jaar hormoonshots een tese uitgevoerd die zaadcellen opleverde. De emotionele rollercoaster is helemaal herkenbaar (zowel voor mijn vrouw als mij).
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_151264122
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 13:56 schreef Nanuke het volgende:
Ik zie nauwelijks verschil, arja, dus lijkt me hoopgevend!

Net weer terug van een echo. Wat is t toch een eind elke keer. Vrijdag weer en dan hopelijk maandag punctie (want Man is dan nog vrij). We wachten rustig af. Ben in elk geval blij dat ik tot nu toe steeds geen eigen afspraken heb hoeven afzeggen voor de echo's . :)
Maandag de punctie zou wel bijzonder zijn... paaseitjes. O+ Groeien de follikels goed door?

Arja wat een onzekerheid. Sterkte met afwachten. Bloed is gewoon ruk. -O- :*
pi_151265144
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 15:15 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Maandag de punctie zou wel bijzonder zijn... paaseitjes. O+ Groeien de follikels goed door?

Arja wat een onzekerheid. Sterkte met afwachten. Bloed is gewoon ruk. -O- :*
Dat zei ik ook al! Paaseitjes. O+
Er waren er zo'n beetje 8-10 zichtbaar zei de mevrouw, waarvan 3 ongeveer 14mm en 2 ongeveer 11mm. Ik weet niet zo goed wat ervan moet vinden, maar t is in elk geval een goed verschil met maandag, toen waren er nog maar 3 grote van ongeveer 10mm. Vrijdag maar weer verder kijken.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_151265552
Fijn he, gv, herkenbare verhalen lezen van lotgenoten.

Nanuke: hoe ver moet je rijden dan? Ik gelukkig steeds maar een kwartier, anders wordt het lastig combineren met werk.
Je eitjes groeien goed hoor en het kan best dat er nog een paar bijkomen. Ik duim voor je

Ik vind dit niemandsland maar niks. Eerst al 2 lange lange wachtweken en dan hoop je eindelijk duidelijkheid te hebben en dan dit. Ik kan me niet zwanger voelen, ik voel me eerder ongesteld. Kan me niet voorstellen dat een innesteling zo veel bloed kan zijn dat het een menstruatie lijkt.

Morgen heb ik een bel afspraak met het ziekenhuis. Ik hoop eigenlijk dat ik 2 keer bloed mag prikken om de hcg (stijging) te bepalen
  woensdag 1 april 2015 @ 16:33:14 #248
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_151266892
Test lijkt wel donkerder. En bloedverlies kan echt wel behoorlijk zijn weet ik uit ervaring. Slopend is dit...
Duim voor je en hoop dat je snel duidelijkheid krijgt (van het ziekenhuis).
pi_151274333
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 15:57 schreef Arja het volgende:
Kan me niet voorstellen dat een innesteling zo veel bloed kan zijn dat het een menstruatie lijkt.

Ik ook niet eigenlijk, maar het kan ook een andere oorzaak hebben. Ik ben benieuwd wat ze zeggen als je belt.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_151276495
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 15:57 schreef Arja het volgende:
Fijn he, gv, herkenbare verhalen lezen van lotgenoten.

Nanuke: hoe ver moet je rijden dan? Ik gelukkig steeds maar een kwartier, anders wordt het lastig combineren met werk.
Je eitjes groeien goed hoor en het kan best dat er nog een paar bijkomen. Ik duim voor je

Ik vind dit niemandsland maar niks. Eerst al 2 lange lange wachtweken en dan hoop je eindelijk duidelijkheid te hebben en dan dit. Ik kan me niet zwanger voelen, ik voel me eerder ongesteld. Kan me niet voorstellen dat een innesteling zo veel bloed kan zijn dat het een menstruatie lijkt.

Morgen heb ik een bel afspraak met het ziekenhuis. Ik hoop eigenlijk dat ik 2 keer bloed mag prikken om de hcg (stijging) te bepalen
Ik mocht dat destijds wel. Vrijdag geweest en maandags mocht ik weer. Het is natuurlijk nog steeds geen garantie, maar het haalde wel iets van de enorme onzekerheid weg. Gewoon vragen aan het zh hoor. :*
pi_151284952
Weten jullie nog, dat sprookje van de eerste ivf tp die meteen raak was?
Dat blijft een sprookje

Vandaag is er nog slechts een tuurstreepje over die ik niet eens op de foto kreeg en heb nu meer bloedverlies dan een menstruatie.

Wat een wreed grapje om zo dichtbij te zijn en zo lang hoop te hebben. Wij zijn er even stuk van. Veel stressklachten zijn weer terug gekomen bij mij.

We lassen even een pauze in. Was ik ook al van plan dit traject, meer pauzes en gewoon wel weekendjes weggaan e.d. Binnenkort een midweek weg en dan hopelijk uitgerust weer verder met een cryo.
pi_151284966
Awh nee arja :*
S. 2014
J. 2016
pi_151284985
Och lieve Arja wat ontzettend verdrietig. ;( Doe rustig aan en neem je tijd om dit te verwerken. Sterkte. :*
pi_151284999
:* Arja, wat verdrietig.
pi_151285023
Oh Arja, ik was zo blij voor je toen ik gister de streepjes zag... En dan dit :( :*
  donderdag 2 april 2015 @ 08:09:36 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_151285052
Arja, wat wrang ;( :*
disclaimer
  donderdag 2 april 2015 @ 08:14:26 #257
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_151285090
Lieve Arja, ik heb even twee dagen niet kunnen meelezen en reageren, maar wat heftig voor je zeg.... :* :* Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen... Wens jullie heel veel sterkte. Een pauze is voor ons heel goed geweest. Neem je tijd :*
pi_151285092
Ah nee Arja, wat ronduit Kut! ;(. Sterkte samen om deze teleurstelling te verwerken :*.
pi_151285215
Ohnee Arja ;( Wat een mindfuck is het ook he, met alle symptomen door de rothormonen... Het is jullie zo gegund!! Sterkte!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_151285469
Arja :*
pi_151285516
Oh nee, lieve Arja. Wat een teleurstelling. Ik hoop dat de pauze jullie weer een beetje rust geeft. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  donderdag 2 april 2015 @ 09:19:12 #262
437909 GVman
korte tekst
pi_151285924
kutzooi! (hmz, ik weet niet of dit pun intended is in dit geval).

Arja: knuffel!! Blijf aan je denken! (en aan de anderen hier natuurlijk).
ruimte gereserveerd voor signature...
  donderdag 2 april 2015 @ 09:49:48 #263
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_151286441
Arja :*
  donderdag 2 april 2015 @ 09:59:09 #264
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_151286600
Arja wat ontzettend verdrietig en gemeen. :*
  donderdag 2 april 2015 @ 10:02:28 #265
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_151286681
Verdorie Arja... :*
pi_151286959
Potver zeg. Arja :*
Met een meidenkwartet
pi_151286976
Shit Arja.. Verdorie ;( knuffel! :*
E.
pi_151287159
Jeetje Arja wat balen, heel veel sterkte ermee :*
pi_151288233
Verdorie :( :*
pi_151288426
;( :*
  Vis een optie? donderdag 2 april 2015 @ 11:27:43 #271
70532 loveli
N
pi_151288680
:*
crap in = crap out
  donderdag 2 april 2015 @ 11:45:40 #272
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_151289161
Arja😘😘 wat ontzettend wreed dit.
Dikke knuf
Be happy with the little things in life
  donderdag 2 april 2015 @ 12:08:27 #273
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151289809
Ah nee, Arja ;(

Inderdaad een wreed grapje. Sterkte en hopelijk kun je wat opladen voor een volgende tp :*
pi_151294211
Bah ik was zo hard aan het duimen.
Sterkte Arja
  donderdag 2 april 2015 @ 14:41:22 #275
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_151294890
Wat ontzettend balen! Dikke knuffel.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_151295595
He verdorie Arja, dit gun je niemand.... :* sterkte meis en dan vol energie en frisse moed op naar jullie eskimootjes!
  donderdag 2 april 2015 @ 15:13:58 #277
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_151296061
Arja :* Het was zo'n mooi sprookje ;(
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_151298760
Dankjulliewel, lieve schatten O+

Fijn om mijn hart te luchten en jullie reacties ontroeren me.

Ik troost me met de gedachte dat er vast iets mis was met Onze Emmy en het beter is dat het nu is gestopt, dan in een later stadium. Ik vond het heerlijk om een paar dagen zwanger te zijn en te durven fantaseren over hoe het zal zijn als we eindelijk ouders zijn.
We weten nu dat ik wel zwanger kan worden en we hebben nog 7 cryo's uit de eerste poging.

Komt goed. Eerst uithuilen, dan op vakantie!
  donderdag 2 april 2015 @ 16:54:20 #279
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151298902
Hulde voor jou Arja, wat kun je het goed bekijken :*

EN 7 cryo's is natuurlijk een goede zaak.
  donderdag 2 april 2015 @ 18:26:28 #280
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_151301542
Ach arja, wat naar ;(
Veel plezier op vakantie. Hopelijk kunnen jullie goed opladen weer voor een volgende poging. :*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_151302607
Bah, wat rot! Sterkte met de pauze :*
pi_151306166
Ohw Arja wat rot! En wat klink je dapper en vol goede moed. Neem je tijd om uit te huilen en bij te komen. :*
pi_151307483
Dit hele traject is een beproeving voor geduld, incasseren, regie loslaten, je overgeven, vertrouwen hebben en weer verder gaan.

Dat gaat de ene keer beter dan de andere. Soms voelt het heel zwaar en verdrietig en overschaduwt het alles, maar ik probeer de dingen ook in perspectief te zien en moed te houden.
pi_151307674
Ach Arja ;( :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_151310564
Bah wat stom. ;( Sterkte, Arja. :*
pi_151311871
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 20:46 schreef Arja het volgende:
Dit hele traject is een beproeving voor geduld, incasseren, regie loslaten, je overgeven, vertrouwen hebben en weer verder gaan.

Dat gaat de ene keer beter dan de andere. Soms voelt het heel zwaar en verdrietig en overschaduwt het alles, maar ik probeer de dingen ook in perspectief te zien en moed te houden.
Dit is wel een mooie verwoording. Heel herkenbaar ook. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  donderdag 2 april 2015 @ 23:05:00 #287
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_151315527
Arja :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 2 april 2015 @ 23:25:29 #288
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_151316360
Arja, wat ontzettend klote dit -O-
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_151326307
ik wil heel even ventileren. Ik voel me niet echt fijn. Mijn cyclus wil niet starten en is nu dus zo onregelmatig als de pest.
Ik wou dat mijn cyclus eens begon. bah
Ik heb nooit in gedacht dat mijn cyclus zo onregelmatig was. Zo dat ben ik even kwijt. zucht
oh ik heb ook nog eens super pijnlijke borsten
pi_151331530
Ventileren mag en kan hier altijd, gaddle. :* Het is ook klote als het allemaal niet loopt zoals het zou moeten, of zoals jij het graag zou willen.

Vandaag echo gehad, de follikels waren weer wat groter geworden. Nu drie van ongeveer 19, nog wat van ongeveer 14 en een aantal nog kleinere. Ik heb morgen weer een echo, en dan kunnen ze meer zeggen over wanneer de punctie zal zijn.
SPOILER: ook ik ventileer even
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo. En nu weer op naar morgen. En dan maandag. En dan het weekend. En dan wachten we wel weer verder af. :)

[ Bericht 9% gewijzigd door Nanuke op 04-04-2015 00:37:25 ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_151350861
Arja, wat rot. :*

@nanuke, heel begrijpelijk! Ik zit dan wel niet in de molen maar ik ben ook heel blij dat ik niet buitenshuis werk. Als ik me rot voel hoef ik me niet groot te houden. Hele andere situatie maar toch.
pi_151359195
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:09 schreef Nanuke het volgende:
SPOILER: ook ik ventileer even
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_151359586
Wat mclaura zegt!
En onderschat de invloed van hormonen niet, die doen ook wat met je energie huishouding
  zaterdag 4 april 2015 @ 17:56:12 #294
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_151363214
Nanuke :* ik sluit me aan bij mcLaura aan, dat je een weg bewandeld om je wens in vervulling te laten gaan houd niet in dat je het niet zwaar mag vinden, integendeel zelfs, je denkt ach ik doe dit wel even, om vervolgens erachter te komen dat je heftig reageerd op de hormonen, iets wat niet van te voren in is te schatten en andere zaken bijv.
Dikke knuf voor jou! :*


Uitspraken als, je weet waar je voor doet.. Nee dat weet je niet, je hoopt uiteindelijk dat je weet waar je het voor gedaan hebt.
En eerlijk al is de uitkomst kut, dan nog ben je "blij" dat je het gedaan hebt, niks doen is jezelf altijd afvragen "had ik maar" <-- dit bedoel ik niet bot ofzo hoor, maar dat is meer mijn ervaring hier in😘

Arja :* ik hoop dat de rust je een beetje goed doet

Gaddle dat is ook flink balen zeg :{
Be happy with the little things in life
pi_151374785
Nanuke hoe is het gegaan vandaag?
pi_151383438
Jullie zijn allemaal zo lief. Doet me echt goed. Dit topic helpt echt zo onwijs veel. O+

Droomvrouwtje, dat is ook inderdaad mijn instelling. Ik hoop dat t resultaat mooi zal zijn, maar zo niet dan hebben we in elk geval alles geprobeerd.

Nikki, er waren 6 eitjes groot genoeg, en nog een aantal van 14.5, dus ze wilden dat ik nog een dagje extra zou spuiten zodat die misschien nog bijtrekken. Dus dinsdag punctie, en dan heel hard duimen dat er zaterdag nog een aantal gezonde embryo's over zijn voor een terugplaatsing.

's Avonds had ik nog even een flinke huilbui. Die moest er blijkbaar even uit, want vandaag voel ik me weer een stuk beter.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_151399270
Nanuke dat is al heel mooi. Ik hoop voor jullie dat die kleintjes idnerdaad ook nog wat doorgroeien zodat er nog wat bonuseitjes bij komen tijdens de punctie.
Dat wachten na de punctie is echt killing. Normaal gesproken is dat het al, maar omdat gemiddeld 50% (bij ons dan) toch al af zou vallen is het extra spannend. Ik hoop met je mee dat jullie volgende week een terugplaatsing krijgen. :*
pi_151408172
Bij ons valt er ook 50% af. Ik vind dat ook echt het meest slopende. Het idee dat dit alles straks misschien niet eens een gezond embryo'tje oplevert. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_151410643
Helemaal niets over is ons gelukkig nooit overkomen, maar wij hebben wel een keer een score van 9 zieke 2 gezonde gehad. Dat was ook de enige poging waarbij ik niet zwanger raakte, omdat de overgebleven embyo van te slechte kwaliteit was. Dat werd al bij de tp gezegd, maar ze wilden het toch een kans geven. Alle andere keren was het percentage ziek/gezond ongeveer gelijk en al die keren (3 keer) raakte ik zwanger. Het is eigenlijk gewoon een kwestie van geluk hebben en als je dat niet hebt is dat in deze situatie ontzettend zuur. :{ Ik duim voor jullie dat de score 'gewoon' 50/50 of zelfs beter wordt en jullie een mooi embryo teruggeplaatst gaan krijgen. :*
pi_151415231
Jouw ervaringen geven mij ook veel hoop. Toen ik hier net postte heb ik jouw heel veel gevolgd (jullie gingen toen voor een 2e), en ik volg ook nog steeds de verhalen over jouw leuke tweeling. Ik heb daar heel veel aan, geeft me toch hoop dat de wens voor een groot gezin niet perse aan de wilgen hangt. Gelukkig ben ik jong en verder goed gezond, dus ik hoop dat dat toch een beetje geluk oplevert. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 6 april 2015 @ 14:10:37 #301
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_151416583
Arja :*

Nanuke, ik weet niet of je er in je omgeving over kunt/wil praten maar als het nodig is dan geef maar een gil.. Ik weet hoe fijn het is om af en toe ff je gal te spuwen bij iemand die weet wat je doormaakt en een date is zo gepland :*


Help ik kan geen nieuw topic openen :@
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')