Ik dacht dat ik een grapje maaktequote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:22 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik heb zelfs twee kookboekjes met dingen die je voor vogels kan maken.
Muffins, pizza, salade, van alles staat erin. Maar heb eigenlijk alleen de muffins gemaakt, toen eentje jarig was.
Was het lekker?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:22 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik heb zelfs twee kookboekjes met dingen die je voor vogels kan maken.
Muffins, pizza, salade, van alles staat erin. Maar heb eigenlijk alleen de muffins gemaakt, toen eentje jarig was.
Timm lijkt verdacht veel op mijn favoriete interviewer en persoonlijke held Jan Roos.quote:
Als Pjo bij mij komt wonen, ga ik ze weer maken.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:24 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik een grapje maaktehier zou ik ook wel foto's van willen zien
ja, gewoon bosbessenmuffins. Dat recept kun je als mens ook eten.quote:
NWS / [SC] Waar Uccie banketstaven downloadquote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:25 schreef timmmmm het volgende:
Kingstown, Fylax wil mijn badfoto zien. Ooit postte ik er eentje in deze SC, zoek hem even op voor me
Hoe vind jij dit zo snel?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:28 schreef YokiKater het volgende:
[..]
NWS / [SC] Waar Uccie banketstaven download
Leuke TTquote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:28 schreef YokiKater het volgende:
[..]
NWS / [SC] Waar Uccie banketstaven download
Baas van je onderbroek.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:30 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Ik ben de baas van het internet.
Niet mijn chickie hosselen jaquote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:20 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Volgende keer dat je bij LTVDK in bed kruipt, neem je de bus naar Roosendaal maar, dan krijg je een kooklesje van me. Die woont niet zo ver
Timmmmm!!quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:11 schreef timmmmm het volgende:
Koken met ome Tim
Vandaag staat een simpel gerechtje op het programma wat zo'n 6, 7 minuten duurt om te maken. Perfect voor een snelle hap dus en veel lekkerder dan die vieze magnetronmeuk. De rode draad in deze serie is een smerige keuken. Accepteer het
Wat gaat erin?
Een beetje spek, champignon, knolselderij en cruciaal is eigenlijk de paprika maar de paprika was op vandaag
Verder onmisbaar is kaas en een pakje kant en klaar pasta. Als je dat eet zoals het bedoeld is, koken en opsmikkelen, is het niet te hachelen. Maar het is wel makkelijk omdat snel. Dus moet je dat lekker maken.
Men beginne met het opzetten van een pannetje met water.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daarna gaan we de groente snijden. Hiervoor nemen we een snijplank en een mes.
[ afbeelding ]
Nou heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat een zekere kalifatima niks kan, dus voor de zekerheid even een verduidelijking
Je houdt het mes zo, met de scherpe kant naar beneden, daar snij je mee:
[ afbeelding ]
Dan gaan we aan het snijden. Dat is nog niet zo simpel als het lijkt en daarom heb ik wat tips zodat je straks met alle elf vingers kan schranzen voor het leven. Wees gerust, dit is meteen het lastigste.
Hou je vingers zo, in het zogeheten kraaienpootje:
[ afbeelding ]
Hoe ziet dat eruit mét champignon? Nou zo:
[ afbeelding ]
Of hak ze gewoon op eigen boerse wijze in plakjes. Waar jij je goed bij voelt.
Dan gaan we naar het lastigste onderdeel, het snipperen van een ui. Een stukje theorie: een ui heeft twee kanten, de wortel en de kant waar het plantje uitkomt als je het de kans geef. De wortelkant noem ik voor het makkelijk even de onderkant.
De onderkant, ofwel de wortelkant:
[ afbeelding ]
De ui bestaat uit verschillende lagen die maar op één plek vastzitten, aan de wortel. Als we hem dus gaan snipperen moet je nimmer de wortel eraf snijden. We toucheren de wortel slechts één keer, als we de ui doormidden snijden.
[ afbeelding ]
Dan haal je de schil (dat bruine) eraf en heb je een halve ui over. De bovenkant snijden we eraf.
[ afbeelding ]
Daarna snijden we de ui in tot nét onder de wortel. Dus niet helemaal doorsnijden, kookkornuiten van me.
[ afbeelding ]
De volgende stap is voor gevorderden, doe dit niet als je net begint. Nu snijden we de ui namelijk een of twee keer in in de breedte.
[ afbeelding ]
Daarna snijden we er snippers van.
[ afbeelding ]
Nu hebben we uien gesnipperd. Ook moet je even de paprika snijden, maar die had ik niet dus daar heb ik geen beeldmateriaal van. De paprika moet bijna even fijn als de ui. Ik heb in plaats daarvan knolselderij gebruikt omdat ik dat in huis had, maar paprika is dus beter
Dan hebben we de groenten gesneden. Inmiddels kookt het water wel want je snijdt niet zo snel maar we hebben de eerste keer tijd zat joh.
We pakken een runderbouillonblokje en dat snijden we in tweeën. De ene helft verdwijnt in het pannetje met water
[ afbeelding ]
Dan nu naar het spek. Dat gaan we bakken. Een grammetje of 100. Minder is ook goed of misschien zelfs beter als je niet zo van zout houdt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoog vuur, lekker bakken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Houten pollepel, lekker roeren
[ afbeelding ]
Als het een beetje bruingebakken is, gooien we de uien bij de spekjes. Even fruiten 2 minuten
[ afbeelding ]
En dan gooien we de rest erbij.
[ afbeelding ]
Vuur lager. Waar er eerst nog lekker veel vet in de pan was, is dat nu ineens weg. Dat klopt, geen paniek. Het is allemaal de schuld van de champignons, die zuigen vocht op.
[ afbeelding ]
Nu gaat er zo'n 200 ml water bij. 2 dl dus.
[ afbeelding ]
Dan gaan we nu eens naar dat dekselse pannetje water wat inmiddels al een uur staat te koken. We pakken de pasta erbij.
[ afbeelding ]
'Maar hoe lang moet dat dan koken ome Tim?'
Op het pakje kijken, kut.
[ afbeelding ]
Huppeteetje bij het kokende water.
[ afbeelding ]
Dan gooien we de andere helft van het bouillonblokje in de pan met groente en water
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat kookt lekker door, de pasta is aan het koken dus je kan even 3 minuten met je piemel spelen. Voor de gemiddelde FOK!ker genoeg om 3 keer klaar te komen, dus niks mis mee.
Dan is het groente/sauszooi al wat ingekookt, en kan je je pasta afgieten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit ziet er inmiddels zo uit. Meer water? Nog even door laten koken. Minder? beetje water erbij en laagzetten
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Laatste stap:
[ afbeelding ]
Hoe maken we zo'n pakje open? Als een baas. Arrrrrr
[ afbeelding ]
Erop gooien
[ afbeelding ]
Lekker roeren
[ afbeelding ]
En smikkelen maar! Door het zetmeel wat nog van de pasta komt en de kaas is de saus gebonden en lekkah aan de pasta geplakt.
De kraan zit aan de verkeerde kant.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:39 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Niet mijn chickie hosselen jaIk heb toch een toffere keuken
K&W / Show je keuken # 3
Je bent zelf van de verkeerde kantquote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:41 schreef Specularium het volgende:
[..]
De kraan zit aan de verkeerde kant.
Wat zit er allemaal op je kasten?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:39 schreef LTVDK het volgende:
[..]
K&W / Show je keuken # 3
Eens wel. Je moet in één keer overal bijkunnen. Goot, gasfornuis, koelkast, oven.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:49 schreef Specularium het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Die zit daar helemaal niet praktisch.
Je kan wel merken dat LTKDV als een vrouw denkt.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:52 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Eens wel. Je moet in één keer overal bijkunnen. Goot, gasfornuis, koelkast, oven.
Mooie keuken, maar als je hem écht gebruikt onpraktisch
Is daar iets mis mee?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:55 schreef Specularium het volgende:
[..]
Je kan wel merken dat LTKDV als een vrouw denkt.
Ah, daar zijn de gay gifjes weer.quote:
Noem jij Mani nou een homo?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:40 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ah, daar zijn de gay gifjes weer.
Dat zou hij wel willen.quote:
Ik denk dat een foto van mijn pauper keuken ook ontzettend leuk in dat topic zou passen.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:39 schreef LTVDK het volgende:
[..]
K&W / Show je keuken # 3
Gewoon doen.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:52 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ik denk dat een foto van mijn pauper keuken ook ontzettend leuk in dat topic zou passen.
Grote klasse Timmmmm, ben erg benieuwd hoe Yasmin dit aan gaat pakken. Ik denk persoonlijk dat dit net iets te moeilijk gaat zijn, maar wie weet.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:11 schreef timmmmm het volgende:
Koken met ome Tim
Vandaag staat een simpel gerechtje op het programma wat zo'n 6, 7 minuten duurt om te maken. Perfect voor een snelle hap dus en veel lekkerder dan die vieze magnetronmeuk. De rode draad in deze serie is een smerige keuken. Accepteer het
Wat gaat erin?
Een beetje spek, champignon, knolselderij en cruciaal is eigenlijk de paprika maar de paprika was op vandaag
Verder onmisbaar is kaas en een pakje kant en klaar pasta. Als je dat eet zoals het bedoeld is, koken en opsmikkelen, is het niet te hachelen. Maar het is wel makkelijk omdat snel. Dus moet je dat lekker maken.
Men beginne met het opzetten van een pannetje met water.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daarna gaan we de groente snijden. Hiervoor nemen we een snijplank en een mes.
[ afbeelding ]
Nou heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat een zekere kalifatima niks kan, dus voor de zekerheid even een verduidelijking
Je houdt het mes zo, met de scherpe kant naar beneden, daar snij je mee:
[ afbeelding ]
Dan gaan we aan het snijden. Dat is nog niet zo simpel als het lijkt en daarom heb ik wat tips zodat je straks met alle elf vingers kan schranzen voor het leven. Wees gerust, dit is meteen het lastigste.
Hou je vingers zo, in het zogeheten kraaienpootje:
[ afbeelding ]
Hoe ziet dat eruit mét champignon? Nou zo:
[ afbeelding ]
Of hak ze gewoon op eigen boerse wijze in plakjes. Waar jij je goed bij voelt.
Dan gaan we naar het lastigste onderdeel, het snipperen van een ui. Een stukje theorie: een ui heeft twee kanten, de wortel en de kant waar het plantje uitkomt als je het de kans geef. De wortelkant noem ik voor het makkelijk even de onderkant.
De onderkant, ofwel de wortelkant:
[ afbeelding ]
De ui bestaat uit verschillende lagen die maar op één plek vastzitten, aan de wortel. Als we hem dus gaan snipperen moet je nimmer de wortel eraf snijden. We toucheren de wortel slechts één keer, als we de ui doormidden snijden.
[ afbeelding ]
Dan haal je de schil (dat bruine) eraf en heb je een halve ui over. De bovenkant snijden we eraf.
[ afbeelding ]
Daarna snijden we de ui in tot nét onder de wortel. Dus niet helemaal doorsnijden, kookkornuiten van me.
[ afbeelding ]
De volgende stap is voor gevorderden, doe dit niet als je net begint. Nu snijden we de ui namelijk een of twee keer in in de breedte.
[ afbeelding ]
Daarna snijden we er snippers van.
[ afbeelding ]
Nu hebben we uien gesnipperd. Ook moet je even de paprika snijden, maar die had ik niet dus daar heb ik geen beeldmateriaal van. De paprika moet bijna even fijn als de ui. Ik heb in plaats daarvan knolselderij gebruikt omdat ik dat in huis had, maar paprika is dus beter
Dan hebben we de groenten gesneden. Inmiddels kookt het water wel want je snijdt niet zo snel maar we hebben de eerste keer tijd zat joh.
We pakken een runderbouillonblokje en dat snijden we in tweeën. De ene helft verdwijnt in het pannetje met water
[ afbeelding ]
Dan nu naar het spek. Dat gaan we bakken. Een grammetje of 100. Minder is ook goed of misschien zelfs beter als je niet zo van zout houdt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoog vuur, lekker bakken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Houten pollepel, lekker roeren
[ afbeelding ]
Als het een beetje bruingebakken is, gooien we de uien bij de spekjes. Even fruiten 2 minuten
[ afbeelding ]
En dan gooien we de rest erbij.
[ afbeelding ]
Vuur lager. Waar er eerst nog lekker veel vet in de pan was, is dat nu ineens weg. Dat klopt, geen paniek. Het is allemaal de schuld van de champignons, die zuigen vocht op.
[ afbeelding ]
Nu gaat er zo'n 200 ml water bij. 2 dl dus.
[ afbeelding ]
Dan gaan we nu eens naar dat dekselse pannetje water wat inmiddels al een uur staat te koken. We pakken de pasta erbij.
[ afbeelding ]
'Maar hoe lang moet dat dan koken ome Tim?'
Op het pakje kijken, kut.
[ afbeelding ]
Huppeteetje bij het kokende water.
[ afbeelding ]
Dan gooien we de andere helft van het bouillonblokje in de pan met groente en water
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat kookt lekker door, de pasta is aan het koken dus je kan even 3 minuten met je piemel spelen. Voor de gemiddelde FOK!ker genoeg om 3 keer klaar te komen, dus niks mis mee.
Dan is het groente/sauszooi al wat ingekookt, en kan je je pasta afgieten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit ziet er inmiddels zo uit. Meer water? Nog even door laten koken. Minder? beetje water erbij en laagzetten
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Laatste stap:
[ afbeelding ]
Hoe maken we zo'n pakje open? Als een baas. Arrrrrr
[ afbeelding ]
Erop gooien
[ afbeelding ]
Lekker roeren
[ afbeelding ]
En smikkelen maar! Door het zetmeel wat nog van de pasta komt en de kaas is de saus gebonden en lekkah aan de pasta geplakt.
Dat zei ik net.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 22:13 schreef Mani89 het volgende:
Mooie keuken pik, maar wat is er met die kraan aan de hand? Ik kan daar niet tegen.
[ afbeelding ]
Het is duidelijk dat die kraan hoort bij de rest van het aanrecht want ze hebben dezelfde kleur, dus hij moet gewoon andersom anders klopt het niet.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |