Dit ja. Denk dat de main bus wel makkelijk is maar niet het meest efficiėnt om zo snel mogelijk uit te breiden. Een main bus die al vroeg wordt opgesplits naar twee of drie in gelijke delen, dat is beter denk ik. Maar dan zou je alle halfproducten moeten checken qua resources.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 21:12 schreef mschol het volgende:
een productie cheat-sheet zou ook wel fijn zijn
https://bitbucket.org/Nicksaurus/foreman/downloadsquote:Op zaterdag 28 februari 2015 21:12 schreef mschol het volgende:
een productie cheat-sheet zou ook wel fijn zijn
thnxquote:Op zondag 1 maart 2015 13:04 schreef Bart het volgende:
[..]
https://bitbucket.org/Nicksaurus/foreman/downloads
[ afbeelding ]
Ja en nee. Het voordeel is dat als je wil uitbreiden, je gewoon een product kan aankoppelen aan een bestaande pijp met hetzelfde product, dan komt het vanzelf goed.quote:Op zondag 1 maart 2015 15:49 schreef mschol het volgende:
[..]
thnx
dat olie gebeuren erbij vind ik ook een klote productie chain t.b.h.
Steen is wel lekker als je veel last hebt van aliens. M'n hele basis heeft een gigantische muur.quote:Op maandag 2 maart 2015 09:28 schreef jogy het volgende:
Een productielijn voor steen is wel enigszins overkill zie ik nu eigenlijk. Ik heb 3 smelters continue laten produceren maar kwam erachter dat ik het eigenlijk niet nodig heb. Ik denk dat ik het terugschaal naar 1 smelter en een volle krat, kan ik de lijn ergens anders voor gebruiken of zo. Maar ik begin het te begrijpen, dat is wel fijn.
Ik heb nu voor de vorm inderdaad overal een muur neergegooid maar ik heb geen aliens (beginnerspotje, even alles uitvogelen) dus het is wel handig om het erin te zetten maar alleen relevant wanneer ik aliens daadwerkelijk aan zet. Kijken hoe ik een turret verdediging neer kan zetten met autmatische kogel-toevoerquote:Op maandag 2 maart 2015 11:01 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Steen is wel lekker als je veel last hebt van aliens. M'n hele basis heeft een gigantische muur.
Overigens was een tip van iemand om de muur aan de buitenkant af te schermen met houten kisten. Zodat de muur uiteindelijk vier breed is zeg maar. En daar dan turrets achter.
Alles moet geautomatiseerd worden. Alles.quote:Op maandag 2 maart 2015 12:22 schreef Bart het volgende:
Ik heb nooit gebruik gemaakt van automatische kogelaanvoer, aangezien je toch af en toe alles langs moet gaan voor reparaties, dan kun je net zo goed gelijk even de ammo bijvullen waar nodig. Op een gegeven moment krijg je ook laserturrets, die hebben alleen maar stroom nodig.
Mwa, dit is wel erg veel moeite, zeker bij een grote basis, voor dat beetje wat er gebruikt wordtquote:Op maandag 2 maart 2015 12:33 schreef jogy het volgende:
[..]
Alles moet geautomatiseerd worden. Alles.
True enough, hopelijk gaan ze op een gegeven moment ook een soort zelf-reparatie mogelijkheden invoeren of zoquote:Op maandag 2 maart 2015 12:34 schreef Bart het volgende:
[..]
Mwa, dit is wel erg veel moeite, zeker bij een grote basis, voor dat beetje wat er gebruikt wordt.
Ik heb gewoon repair drones rondvliegen die alles fixen.quote:Op maandag 2 maart 2015 12:34 schreef jogy het volgende:
[..]
True enough, hopelijk gaan ze op een gegeven moment ook een soort zelf-reparatie mogelijkheden invoeren of zo.
Ooohh, daar ben ik nog lang niet. Ik ben al blij dat ik het voor elkaar heb gekregen om de production chain van groene en rode lab units te bouwenquote:Op maandag 2 maart 2015 12:35 schreef Bart het volgende:
[..]
Ik heb gewoon repair drones rondvliegen die alles fixen.
Nee dat werkt niet. Bouwen, afbreken en repareren moet door construction drones.quote:Op maandag 2 maart 2015 13:59 schreef jogy het volgende:
Maar automatisch muur reparaties is nog niet mogelijk of zou je dat in theorie met zo'n armpje kunnen doen die het automatisch plaatst wanneer deze verdwenen is of zo?
Ah ok, maar die kunnen dus ook muren doen, tof. Ik ben hier nog zo lang niet klaar mee merk ik alweerquote:Op maandag 2 maart 2015 14:26 schreef Bart het volgende:
[..]
Nee dat werkt niet. Bouwen, afbreken en repareren moet door construction drones.
Drones die automatisch je muur repareren en je eigen voorraad automatisch aanvullen zijn echt super relaxt.quote:Op maandag 2 maart 2015 16:13 schreef SuperHarregarre het volgende:
Drones vind ik maar niks. De lol is juist de lopende band managen.
Met laserturrets en repair drones heb je echt geen omkijken meer naar je verdediging. Wel zorgen dat een fabriek automatisch repair packs in een drone port stopt, en dat je genoeg drones hebt (kan ook automatisch geproduceerd worden uiteraard).quote:Op maandag 2 maart 2015 17:06 schreef jogy het volgende:
En dan natuurlijk de grote test om dat ding dan gewoon onbeheerd een paar uur te laten draaien en kijken wat er van je basis over is naderhand..
Als je vervuiling erger wordt. Heb je alt ingedrukt tijdens het spelen? Dan kun je namelijk zien wat er in je fabrieken gebouwd wordt en tevens wordt alle vervuiling weergeven op de kaart.quote:Op maandag 2 maart 2015 21:18 schreef TigerXtrm het volgende:
Wanneer duiken alliens eigenlijk op, want ik zit nou al een tijdje te bouwen en heb er nog geen één gezien
Ik heb alleen wat last van OCD en als ik dan drones in 't wilde weg rond zie vliegen trek ik 't niet.quote:Op maandag 2 maart 2015 16:21 schreef Bart het volgende:
[..]
Drones die automatisch je muur repareren en je eigen voorraad automatisch aanvullen zijn echt super relaxt.
Hahaha, dan bezorg ik je waarschijnlijk een paniekaanval als ik een screenshot laat zien van mijn verneukte chaosquote:Op dinsdag 3 maart 2015 05:46 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik heb alleen wat last van OCD en als ik dan drones in 't wilde weg rond zie vliegen trek ik 't niet.Ik leg al die lopende banden ook het liefst perfect naast elkaar en symmetrisch met links/rechts of boven/onder dezelfde setup qua fabrieken.
doe maar posten danquote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:09 schreef jogy het volgende:
[..]
Hahaha, dan bezorg ik je waarschijnlijk een paniekaanval als ik een screenshot laat zien van mijn verneukte chaos.
Hehequote:Op dinsdag 3 maart 2015 05:46 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik heb alleen wat last van OCD en als ik dan drones in 't wilde weg rond zie vliegen trek ik 't niet.Ik leg al die lopende banden ook het liefst perfect naast elkaar en symmetrisch met links/rechts of boven/onder dezelfde setup qua fabrieken.
Is goed, ik upload het vanavond welquote:
Nice, met dat rekening houden met en ideale plaatsingen/combinaties heb ik altijd moeitequote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:58 schreef Sejt het volgende:
Leuk spel
Vooral voor efficiency fanaten zoals ik. "Het kan altijd beter" vermaak.
Dit is mijn 3e probeersel, waar ik de eerste 2 zo'n 5 tot 6 uur gespeeld heb. Waar ik nu voornamelijk rekening mee hou, is het makkelijk kunnen toevoegen van extra fabrieken per onderdeel.
[ afbeelding ]
Flink opgepropt allemaalquote:Op donderdag 5 maart 2015 17:01 schreef Sejt het volgende:
Ondertussen ziet het er bij mij zo uit:
[ afbeelding ]
Toch een gerommel met de pijpen en naar mijn gevoel teveel gepruts aan de rechterkant.
En?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 19:00 schreef mschol het volgende:
Vanaf Dinsdag komt dit spel in de ijskast te staan bij mij...
Cities skylines komt dan uit
Gewoon ditquote:Op vrijdag 6 maart 2015 19:00 schreef mschol het volgende:
Vanaf Dinsdag komt dit spel in de ijskast te staan bij mij...
Cities skylines komt dan uit
Oh nee ik dacht dat je hem al aan het spelen was, was benieuwd hoe het wasquote:
helaas pas morgen ja..quote:Op maandag 9 maart 2015 22:06 schreef Bart het volgende:
[..]
Oh nee ik dacht dat je hem al aan het spelen was, was benieuwd hoe het was. Maar dat weet je morgen dus pas
.
Ik heb nog ergens een 0.5.x setup staan ergens. Het spel was toen al verslavend, nu nog steeds. Meestal is het een paar weken volop spelen naar een zo goed mogelijk ontwerp, om daarna een paar maand niet meer aan te raken.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:03 schreef Maanvis het volgende:
ik zie dat ik nog versie 0.9.8 heb (van ergens april 2014..) waar zat die updater ook alweer? ik kan hem niet meer vinden, en automatisch update ie 'm ook niet.
Meestal ben ik aan laser turrets voordat de echte grote aanvallen komen. Daarvoor kan je gerust alles op het gemak aanvoeren.quote:Op maandag 2 maart 2015 12:22 schreef Bart het volgende:
Ik heb nooit gebruik gemaakt van automatische kogelaanvoer, aangezien je toch af en toe alles langs moet gaan voor reparaties, dan kun je net zo goed gelijk even de ammo bijvullen waar nodig. Op een gegeven moment krijg je ook laserturrets, die hebben alleen maar stroom nodig.
Nice, ziet er goed uitquote:Op dinsdag 10 maart 2015 22:34 schreef Jump het volgende:
[..]
Meestal ben ik aan laser turrets voordat de echte grote aanvallen komen. Daarvoor kan je gerust alles op het gemak aanvoeren.
Dit is een van mijn laatste spellen: http://images.internix.be/factorio/
In het begin in een enkele baan meer dan voldoende, maar dan zit je met 50 splitters en heb je op het einde bijna niks meer over. Zeker eenmaal je advanced circuits begint te maken. Je kan nooit van alles genoeg hebbenquote:Op woensdag 11 maart 2015 09:14 schreef Bart het volgende:
[..]
Nice, ziet er goed uit. Dubbele banen voor koper ijzer en printplaten, dat moet ik de volgende keer ook doen.
Wat een kutspel.quote:Op woensdag 11 maart 2015 09:22 schreef Kreator het volgende:
Klinkt goed dit. Misschien eens wat tijd aan besteden. Was altijd gek op TTD en Simcity enzo. Thx voor de tip.
Onmogelijk.quote:
Ik deed eerst een 'vrij' spelletje maar snapte er geen hol van. Toen maar aan de missies begonnen en nu snap ik het wel, maar het kon me nog niet boeien. Misschien moet ik het langer dan een half uur spelen.quote:
Daarom speel ik het ook niet met je moeder.quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:38 schreef Maanvis het volgende:
tis alleen voor intelligente mensen dat wel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |