abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149911158
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 23:59 schreef Kees22 het volgende:

En Ottomaanse bezetters? Het Ottomaanse Rijk was in 1850 al aan het verzwakken, en dat was bijna 1200 jaar na de verovering door de eerste moslims. Inmiddels was het gebied al meerdere keren in andere handen overgegaan
Revolt of 1834 (Palestine)

quote:
Joden woonden er sinds pakweg 60 A.D. niet zo heel veel meer.
400.000 Joden tot de kruisvaarders kwamen.
Als dat niet zoveel is waarom zeur je dan over tsunami golven van Joden* ?!

Voor eerste wereldoorlog : 80.000 Joden
Na de oorlog: 60.000 Joden
pi_149912713
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 00:16 schreef Kees22 het volgende:
Je kletst, en dat weet je. Een deel van een Britse kaart uit 1924:
Ja, Palestine als gebied bestaat al sinds mensenheugenis, en het bestaat uit land (aarde) ja. Maar het IS nooit een land geweest, er is nooit een Palestijnse overheid geweest. Of zijn inwoners van de Levant Levantijnen en hebben ze (?) recht op "hun land"? En de Saharijnen op de Sahara? En de tukkers in Twente?
De geallieërden hebben tijdens de 1e WO de Ottomanen uit dit hele gebied verdreven. De Fransen hebben hun mandaat verdeeld in Libanon en Syrië (die bestonden voorheen dus ook nog niet als land met een eigen onafhankelijk bestuur) en de Britten deden dat met (Trans)Jordanië, Irak en Israël.
Dus, nogmaals Palestine is een gebied en geen land, nu niet en nooit niet. Maar als je maar lang genoeg aan historievervalsing doet in de gehele arabische wereld door Israël uit de atlas te houden, komt het er misschien ooit nog eens van.
Racist
  zondag 22 februari 2015 @ 10:55:06 #143
176916 Karrs
2007-2017
pi_149912874
Jullie weten dat het Kees22 is waarmee je in discussie bent, he?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  Moderator zondag 22 februari 2015 @ 12:31:07 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_149914591
is dit een nieuw israel vs de palestijnen topic geworden?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_149925537
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2015 04:30 schreef Szikha het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder poste, ik bedoelde Jeruzalem
Ja, dat had ik begrepen. Maar zoals ik al schreef: ik betwijfel sterk of de joden in Jeruzalem in de meerderheid waren, want op de kaart van Jeruzalem hebben ze maar ongeveer een kwart van de oppervlakte.
En dan verder: stel dat de joden aan hun positie in Jeruzalem enig recht ontlenen (wat dan uiteraard ook geldt voor de andere groepen bewoners!!), dan ondersteunt dat toch niet aanspraken op de rest van Palestina.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_149925800
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 10:43 schreef Toga het volgende:

[..]

Ja, Palestine als gebied bestaat al sinds mensenheugenis, en het bestaat uit land (aarde) ja. Maar het IS nooit een land geweest, er is nooit een Palestijnse overheid geweest. Of zijn inwoners van de Levant Levantijnen en hebben ze (?) recht op "hun land"? En de Saharijnen op de Sahara? En de tukkers in Twente?
De geallieërden hebben tijdens de 1e WO de Ottomanen uit dit hele gebied verdreven. De Fransen hebben hun mandaat verdeeld in Libanon en Syrië (die bestonden voorheen dus ook nog niet als land met een eigen onafhankelijk bestuur) en de Britten deden dat met (Trans)Jordanië, Irak en Israël.
Dus, nogmaals Palestine is een gebied en geen land, nu niet en nooit niet. Maar als je maar lang genoeg aan historievervalsing doet in de gehele arabische wereld door Israël uit de atlas te houden, komt het er misschien ooit nog eens van.
Ja en? Er bestaan nu nogal wat landen die daarvoor geen land waren. Israel om te beginnen, of je moet terug naar voor de jaartelling, toen Gallië ook nog bestond, en Frisia. En toen ook de Filistijnen nog bestonden.
Een samenhangende groep mensen in een samenhangend gebied wil wel vaker autonomie en dat wordt vaak ook redelijk gevonden.
Hoe dan ook willen de Palestijnen nu een eigen staat en daar wordt ook een begin mee gemaakt. Zonder Israel, uiteraard, want aan dat land hebben de Palestijnen niks, behalve veel overlast.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')