Revolt of 1834 (Palestine)quote:Op zaterdag 21 februari 2015 23:59 schreef Kees22 het volgende:
En Ottomaanse bezetters? Het Ottomaanse Rijk was in 1850 al aan het verzwakken, en dat was bijna 1200 jaar na de verovering door de eerste moslims. Inmiddels was het gebied al meerdere keren in andere handen overgegaan
400.000 Joden tot de kruisvaarders kwamen.quote:Joden woonden er sinds pakweg 60 A.D. niet zo heel veel meer.
Ja, Palestine als gebied bestaat al sinds mensenheugenis, en het bestaat uit land (aarde) ja. Maar het IS nooit een land geweest, er is nooit een Palestijnse overheid geweest. Of zijn inwoners van de Levant Levantijnen en hebben ze (?) recht op "hun land"? En de Saharijnen op de Sahara? En de tukkers in Twente?quote:Op zondag 22 februari 2015 00:16 schreef Kees22 het volgende:
Je kletst, en dat weet je. Een deel van een Britse kaart uit 1924:
Ja, dat had ik begrepen. Maar zoals ik al schreef: ik betwijfel sterk of de joden in Jeruzalem in de meerderheid waren, want op de kaart van Jeruzalem hebben ze maar ongeveer een kwart van de oppervlakte.quote:Op zondag 22 februari 2015 04:30 schreef Szikha het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder poste, ik bedoelde Jeruzalem
Ja en? Er bestaan nu nogal wat landen die daarvoor geen land waren. Israel om te beginnen, of je moet terug naar voor de jaartelling, toen Gallië ook nog bestond, en Frisia. En toen ook de Filistijnen nog bestonden.quote:Op zondag 22 februari 2015 10:43 schreef Toga het volgende:
[..]
Ja, Palestine als gebied bestaat al sinds mensenheugenis, en het bestaat uit land (aarde) ja. Maar het IS nooit een land geweest, er is nooit een Palestijnse overheid geweest. Of zijn inwoners van de Levant Levantijnen en hebben ze (?) recht op "hun land"? En de Saharijnen op de Sahara? En de tukkers in Twente?
De geallieërden hebben tijdens de 1e WO de Ottomanen uit dit hele gebied verdreven. De Fransen hebben hun mandaat verdeeld in Libanon en Syrië (die bestonden voorheen dus ook nog niet als land met een eigen onafhankelijk bestuur) en de Britten deden dat met (Trans)Jordanië, Irak en Israël.
Dus, nogmaals Palestine is een gebied en geen land, nu niet en nooit niet. Maar als je maar lang genoeg aan historievervalsing doet in de gehele arabische wereld door Israël uit de atlas te houden, komt het er misschien ooit nog eens van.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |