abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 februari 2015 @ 09:01:41 #121
176916 Karrs
2007-2017
pi_149686033
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 06:37 schreef reza1 het volgende:

[..]

Ja, zij bezetten het land van de Palestijnen.
En dan is het oké om raketten op ze af te schieten. ^O^

Prima. Wil je zo redeneren? Dan zijn alle Palestijnen terroristen. :Y
En dan moet Gaza tot de laatste man, vrouw en kind uitgemoord worden als ze nog eens raketten op Israël afschieten. :Y
Eén pot nat, immers?

[ Bericht 18% gewijzigd door Karrs op 15-02-2015 10:29:20 ]
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_149697855
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 06:34 schreef hottentot het volgende:

[..]

Je maakt een grapje hoop ik.
Simpelweg googlen mag ook hoor:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Palestina_%28regio%29
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_149697951
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 06:53 schreef hottentot het volgende:

[..]

Je probeert slim over te komen, maar mijn zelfs mijn buurman zou begrijpen dat de Jom Kipoer oorlog bedoelt word, en daarnaast zijn de Palestijnse gebieden nooit aangeduid als Cisjordanië, dit geld alleen voor De Westelijke Jordaanoever.

De Palestijnse gebieden bestaat uit Westbank en Gaza.
Ik rust mijn Kees: heb wel wat beters te doen. Ga maar fijn je buurman lastig vallen.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_149698167
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 10:46 schreef Szikha het volgende:

[..]

Alvast sorry voor spelfouten ;)
Jij zegt dat als beide partijen elkaar gelijkwaardig gaan behandelen komt er voortuigang.
Ben je nou zo naief?

Ik zeg jou : dat zou niet in het belang zijn van de Palestijnen.
Al dat geklets, voorstellen, bemoeienis van andere landen/machten, ego's van leiders, 'free Palestina' marsen ect ect ect ect ect heeft ze niks maar dan ook niks geholpen. Ze staan er desondanks nog altijd alleen voor.
Weet je? Er wordt zoveel geld geinvesteerd voor de Palestijnse vluchtelingen (is zelfs een aparte vluchtelingen organisatie voor ze)
Zoveel aandacht krijgen ze (er is zelfs een aparte item in UN raad)
Overal in de wereld is er aandacht voor ze. Van Engeland totaan Pakistan is men volop mee bezig.
En nu mijn vraag : wat schieten de Palestijnen er zelf mee op? Jij ziet het als vooruitgang maar de Palestijnen dus niet.
Laat ik het zo zeggen al die geld, aandacht en 'hulp' , onderhandelingen en noem maar op heeft ze geen flikker geholpen.

En dat is de trieste waarheid.
(Het scheelt al heel wat als je ook nog iets zinnigs te melden hebt. ;) )

Maar bij al dat geklets etc. zijn de Palestijnen niet als serieuze gesprekspartners behandeld door hun tegenpartij: de staat Israel. En dat heeft de rest van de wereld toegelaten.

Overigens kun je je afvragen of de staat Israel zichzelf wel serieus neemt. Het gedrag doet mij vaak denken aan een bange hond die bij voorbaat maar hard gaat blaffen. Of een kneus die uit angst voor het verkeer maar in een veel te grote auto gaat rijden. Maar goed, dat is psychologie van de koude grond.
pi_149698302
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 20:40 schreef Szikha het volgende:

[..]

De Ottomanen hebben ook flink zitten schuiven met provincies.

Frankrijk wilde gewoon koste wat het kost Syrië hebben. Rusland ging uiteraard maar al te graag akkoord want die zat te loeren op Turkije.
Syrië werd juist beloofd aan de Arabieren door de Britten. Zij hadden immers , samen met de Joden de Britten geholpen om de Turken te verdrijven in ruil voor een Groot Arabië
Die zou er toch nooit zijn gekomen maar desondanks hebben de Britten en Fransen en Russen een heel smerig spelletje gespeeld.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sykes-Picotverdrag

Maar dat is allemaal al uitgebreid besproken.
Inderdaad. Maar sommige mensen lijken te denken dat de wereld pas begonnen is toen zij geboren werden.
pi_149733566
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 17:17 schreef Kees22 het volgende:

[..]

(Het scheelt al heel wat als je ook nog iets zinnigs te melden hebt. ;) )

Maar bij al dat geklets etc. zijn de Palestijnen niet als serieuze gesprekspartners behandeld door hun tegenpartij: de staat Israel. En dat heeft de rest van de wereld toegelaten.

Overigens kun je je afvragen of de staat Israel zichzelf wel serieus neemt. Het gedrag doet mij vaak denken aan een bange hond die bij voorbaat maar hard gaat blaffen. Of een kneus die uit angst voor het verkeer maar in een veel te grote auto gaat rijden. Maar goed, dat is psychologie van de koude grond.
De leiders nemen elkaar nooit serieus. Vertegenwoordigers van de Palestijnen , zij die zogenaamd waarnemen voor de Palestijnen noem ik nou niet bepaald serieus. En ik ben zelfs van mening dat ze ook niet het beste voor hebben met de Palestijnen.
Verre van dat.
Dit denk ik overigens ook over Israel en eigenlijk de gehele wereld!
Ik moet nog leiders tegenkomen die echt om zijn bevolking geeft.

Ik ben niet van mening dat Israel bang is. Ik denk eerder dat Israel leeft van de angst onder de Joden overal ter wereld.
Netanyahu heeft na de afgelopen aanslagen in Kopenhagen opgedragen aan de Joden om massaal Europa te vertrekken.
Hij heeft 40 miljoen euro beschikbaar gesteld.

Maar tja, kun je kritiek op hebben als Jood maar als Joden het slachtoffer blijven is het niet de schuld van Israel maar van de maatschappijen waarin de Joden leven en zich ernstig bedreigd voelen.
In Frankrijk staan er militairen voor synagoges!(In NL ook) Het is bloedserieus.
En ik vraag me af hoe lang het nog gaat duren voordat ook moskeeen het mikpunt worden en ook daar militaire bescherming nodig voor is.
En als het zo doorgaat heeft alles bescherming nodig.
Wat is er in hemelsnaam gebeurd in de wereld?
Ik denk dat het heel belangrijk is dat Europa en zijn bevoling rustig blijft.
Maar wie ben ik. En ik denk dat binnen korte tijd, als het zo doorgaat, de laatste Joden Europa gaat verlaten voor Israel.

Israel is de lachende partij. Of hoe zeg je dat?
Maar is een beetje offtopic
pi_149746936
Je wantrouwen tegen regeringen en leiders deel ik volmondig!

Ik denk dat Israel uiteindelijk helemaal niet de lachende partij zal zijn. Het land is amper in staat om zelf het hoofd boven water te houden, mede omdat het zo'n groot en kostbaar leger op de been houdt. En als je de angst onder de bevolking zo koestert en voedt als het doet, kom je nooit aan lachen toe.

De Deense opperrabijn zei ook zeer terecht dat Netanyahu niet de juiste dingen zei. Hij voedt de angst, maar dat is precies de verkeerde reden om naar Israel te verhuizen.

En wat die discriminatie betreft: ik constateer dat geen enkel volk is staat is gebleken om zichzelf 2000 jaar lag feitelijk te isoleren van de volkeren waar het tussen woont. Joden lijken genetisch meer op Palestijnen dan op de Europeanen en andere volkeren waartussen ze woonden.
Iemand die zich consequent anders opstelt/gedraagt dan zijn buren, kan vroeg of laat een oploop voor zijn deur verwachten. Als het slecht gaat met de economie of er breken ziektes uit of zo, dan wordt gezocht naar een zondebok, daar kun je gewoon op rekenen.

Maar goed, dat heeft met de Palestijnse ambassade in Stockholm niet veel te maken.
pi_149799318
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 23:18 schreef Kees22 het volgende:

En wat die discriminatie betreft: ik constateer dat geen enkel volk is staat is gebleken om zichzelf 2000 jaar lag feitelijk te isoleren van de volkeren waar het tussen woont. "Joden lijken genetisch meer op Palestijnen dan op de Europeanen en andere volkeren waartussen ze woonden"
Iemand die zich consequent anders opstelt/gedraagt dan zijn buren, kan vroeg of laat een oploop voor zijn deur verwachten. Als het slecht gaat met de economie of er breken ziektes uit of zo, dan wordt gezocht naar een zondebok, daar kun je gewoon op rekenen.

Maar goed, dat heeft met de Palestijnse ambassade in Stockholm niet veel te maken.
Sorry post gemist.
Een zin uit je post : "Joden lijken genetisch meer op Palestijnen dan op de Europeanen en andere volkeren waartussen ze woonden"

Sorry maar wat is dit voor onzin? Welke Palestijnen?!
Heb dat nooit begrepen van westelingen.

Joden zijn altijd in dat gebied de meerderheid heweest. Zij zijn 'palestijnen' ( zie Karl Marx , Mark Twaiin en die ander Karl hupelepup) deze karl beschrijft trouwens (uit 1866) toen hij door Palestina ging "geen mens gezien"
Ook als je rondsnuffelt in de Ottomaanse geschriften waren er nog geen 100.000 moslims ( de helft niet eens arabieren) in het gehele gebied ( wat toen 4x zo groot als het huidige Israel nu is)
Ook beschreven de Ottomanen dat het gehele gebied niets anders dan woestijn was.
De ooit zogenaamde Palestijnse leider ( Arafat) kwam niet eens uit dat gebied. Hij was een Egytenaar.

Heb een beetje moeite met de term Palestijnen.
Ook dat het westen spreekt van 'gestolen land'. Er is geen land gestolen.
En indien je vind van wel: waarom bekritiseert niemand Jordanie dan? Die bezit nochtans het grootste gedeelte van Palestijns gebied.

Maar goed. Het is zo'n diepgewortelde hoax in het Westen. Dat krijg je never nooit meer eruit.

Dat neemt niet weg dat ik pro Israel ben. Er is immers veel eerder door de Britten land beloofd aan de Arabieren voor hun bijdrage tegen de Turken (voor de Balfour verklaring in 1917 waarin hij ook aan de Joden land beloofden)
En als mensen zich graag Palestijnen zien en noemen prima. Je mag je noemen zoals je wilt. Maar het heeft zo'n politieke lading.

Ik ben wel voor een Palestijnse staat. Iedereen heeft recht om in vrede te leven.
En vrede moet maken. Bekende uitspraak is ook " kun je niet winnen sluit dan vrede"
Het is geven en nemen in de wereld.
pi_149877668
quote:
14s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:40 schreef Szikha het volgende:

[..]

Sorry post gemist.
Een zin uit je post : "Joden lijken genetisch meer op Palestijnen dan op de Europeanen en andere volkeren waartussen ze woonden"

Sorry maar wat is dit voor onzin? Welke Palestijnen?!
Heb dat nooit begrepen van westelingen.

Joden zijn altijd in dat gebied de meerderheid heweest. Zij zijn 'palestijnen' ( zie Karl Marx , Mark Twaiin en die ander Karl hupelepup) deze karl beschrijft trouwens (uit 1866) toen hij door Palestina ging "geen mens gezien"
Ook als je rondsnuffelt in de Ottomaanse geschriften waren er nog geen 100.000 moslims ( de helft niet eens arabieren) in het gehele gebied ( wat toen 4x zo groot als het huidige Israel nu is)
Ook beschreven de Ottomanen dat het gehele gebied niets anders dan woestijn was.
De ooit zogenaamde Palestijnse leider ( Arafat) kwam niet eens uit dat gebied. Hij was een Egytenaar.

Heb een beetje moeite met de term Palestijnen.
Ook dat het westen spreekt van 'gestolen land'. Er is geen land gestolen.
En indien je vind van wel: waarom bekritiseert niemand Jordanie dan? Die bezit nochtans het grootste gedeelte van Palestijns gebied.

Maar goed. Het is zo'n diepgewortelde hoax in het Westen. Dat krijg je never nooit meer eruit.

Dat neemt niet weg dat ik pro Israel ben. Er is immers veel eerder door de Britten land beloofd aan de Arabieren voor hun bijdrage tegen de Turken (voor de Balfour verklaring in 1917 waarin hij ook aan de Joden land beloofden)
En als mensen zich graag Palestijnen zien en noemen prima. Je mag je noemen zoals je wilt. Maar het heeft zo'n politieke lading.

Ik ben wel voor een Palestijnse staat. Iedereen heeft recht om in vrede te leven.
En vrede moet maken. Bekende uitspraak is ook " kun je niet winnen sluit dan vrede"
Het is geven en nemen in de wereld.
Palestijnen zijn gewoon de mensen die in Palestina wonen.
Volgens jou in 1866 nog geen 100.000 moslims? En joden waren in de meerderheid?

Ik heb uiteraard hier en daar wat cijfers verzameld, want de sprookjes komen regelmatig terug.

……………………………………..Palestijnse bevolking (x 1.000 inw.)
…………………………………..joden…………….anderen………….Totaal
1800…….…………………………..7……………………268…………………275
1860……………………………….10……………………411…………………421
1878……………………………….20……………………447…………………467
1890……………………………….43……………………489…………………532
1922……………………………….84…………………..668………………….752
1931……………………………..175…………………..859……………...1.033
1937……………………………..386…………………..997………………1.383
1945……………………………..608……………..…1.237………………1.846
1947……………………………..650………………..1.305……………...1.955

Dat Arafat een Egyptenaar was wordt opeens een verwijt. Maar de meerderheid van de joodse Israeli's is nog steeds eerste- of tweede-generatie-allochtoon. Dus vanwaar het verwijt?
pi_149881084
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 01:17 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik heb uiteraard hier en daar wat cijfers verzameld, want de sprookjes komen regelmatig terug.

??????????????..Palestijnse bevolking (x 1.000 inw.)
?????????????..joden?????.anderen????.Totaal
1800??.??????????..7????????268???????275
1860????????????.10????????411???????421
1878????????????.20????????447???????467
1890????????????.43????????489???????532
1922????????????.84???????..668???????.752
1931???????????..175???????..859?????...1.033
1937???????????..386???????..997??????1.383
1945???????????..608?????..?1.237??????1.846
1947???????????..650??????..1.305?????...1.955

Dat Arafat een Egyptenaar was wordt opeens een verwijt. Maar de meerderheid van de joodse Israeli's is nog steeds eerste- of tweede-generatie-allochtoon. Dus vanwaar het verwijt?
Het verwijt?
Was een grote terroist.
Dat hij dood en verderf heeft gezaaid.
Niets gedaan voor de gemeenschap. Integenstelling: ellende en terreur.
Nog altijd. Dankzij zijn nalatenschap.

Helaas teveel woorden vuil gemaakt aan hem :r

En met Joodse meerderheid bedoelde ik IN Jeruzalem.
pi_149899819
Wat mij betreft kan er geen sprake van erkenning zijn zolang Hamas vrijwel dagelijks raketten op Israël afvuurt. Pas wanneer ze blijvend de wapens neerleggen, valt te bezien of we een Palestijnse staat kunnen erkennen.

Dat Zweden dat trouwens wél doet, is bizar. Het zou veel beter zijn als de EU daar één lijn in trok. Maar ja, we weten wat voor een regering Zweden heeft....
pi_149900124
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 21:20 schreef Elfletterig het volgende:
Wat mij betreft kan er geen sprake van erkenning zijn zolang Hamas vrijwel dagelijks raketten op Israël afvuurt. Pas wanneer ze blijvend de wapens neerleggen, valt te bezien of we een Palestijnse staat kunnen erkennen.

Dat Zweden dat trouwens wél doet, is bizar. Het zou veel beter zijn als de EU daar één lijn in trok. Maar ja, we weten wat voor een regering Zweden heeft....
Die raketjes zullen toch nooit stoppen zolang de status quo gehandhaafd blijft. Lijkt mij dus een prima actie van Zweden.
pi_149900487
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 01:17 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dit komt vast uit een bron, heb je die voor de gelegenheid even vergeten erbij te vermelden? Een link had je een hoop typwerk gescheeld, misschien staan er nog wel meer dingen in; zoals wie die "anderen" zijn. Zou zo maar kunnen dat dat grotendeels Ottomaanse bezetters waren.
Racist
pi_149901212
Mensen woonachtig in het gebied Palestina werden door de buitenwereld ( lees het christelijk westen) Palestijnen genoemd.

Inwoners van het gebied hebben zich nooit ( nooit) zo genoemd
Alleen de Filistijnen eeuwen geleden maar die kwamen niet uit dat gebied
Geen énkele Semiet zou zich in zijne kop gehaald hebben om zich zo te noemen!
pi_149902350
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 21:52 schreef Szikha het volgende:
Mensen woonachtig in het gebied Palestina werden door de buitenwereld ( lees het christelijk westen) Palestijnen genoemd.

Inwoners van het gebied hebben zich nooit ( nooit) zo genoemd
Alleen de Filistijnen eeuwen geleden maar die kwamen niet uit dat gebied
Geen énkele Semiet zou zich in zijne kop gehaald hebben om zich zo te noemen!
Weet ik toch, de naam Palestijn is door Arafat geïntroduceerd om een volk/land te creeëren die nooit bestaan heeft. Een slimme zet, dat wel. Super racistisch ook nog eens, want dat volk kon blijkbaar uit niets anders bestaan dan (islamitische) arabieren. De gedachtengang moge duidelijk zijn.
Dan te bedenken dat 1.6 miljoen arabieren zichzelf wèl Israëlisch mogen noemen maar geen Palestijn mag zich Jordaniër, Egyptenaar, Syriër of Libanees.noemen.
Racist
pi_149905770
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 21:35 schreef Toga het volgende:

[..]

Dit komt vast uit een bron, heb je die voor de gelegenheid even vergeten erbij te vermelden? Een link had je een hoop typwerk gescheeld, misschien staan er nog wel meer dingen in; zoals wie die "anderen" zijn. Zou zo maar kunnen dat dat grotendeels Ottomaanse bezetters waren.
Die bron heb ik indertijd gewoon gegoogled, en het was een uitgebreid verhaal met allerlei verschillende bronnen die onderling vergeleken werden en op waarde geschat. Ik heb daar een beetje de gemiddelde waarden uit overgenomen, er van uitgaande dat de waarheid wel ergens in het midden zou liggen. Die anderen waren christenen en moslims in diverse soorten, maar de onderlinge verdeling daarvan is hier niet zo relevant.
En Ottomaanse bezetters? Het Ottomaanse Rijk was in 1850 al aan het verzwakken, en dat was bijna 1200 jaar na de verovering door de eerste moslims. Inmiddels was het gebied al meerdere keren in andere handen overgegaan. Joden woonden er sinds pakweg 60 A.D. niet zo heel veel meer.
pi_149905844
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 09:45 schreef Szikha het volgende:

[..]

Het verwijt?
Was een grote terroist.
Dat hij dood en verderf heeft gezaaid.
Niets gedaan voor de gemeenschap. Integenstelling: ellende en terreur.
Nog altijd. Dankzij zijn nalatenschap.

Helaas teveel woorden vuil gemaakt aan hem :r

En met Joodse meerderheid bedoelde ik IN Jeruzalem.
Over terrorisme moeten de joden niet te veel mekkeren, want daar konden ze zelf ook heel wat van.

Een joodse meerderheid in Jeruzalem zou me toch wel verbazen, al was hun aandeel daar beduidend groter. Maar waar komen dan de aanspraken op de rest van Palestina vandaan?
pi_149906335
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 22:24 schreef Toga het volgende:

[..]

Weet ik toch, de naam Palestijn is door Arafat geïntroduceerd om een volk/land te creeëren die nooit bestaan heeft. Een slimme zet, dat wel. Super racistisch ook nog eens, want dat volk kon blijkbaar uit niets anders bestaan dan (islamitische) arabieren. De gedachtengang moge duidelijk zijn.
Dan te bedenken dat 1.6 miljoen arabieren zichzelf wèl Israëlisch mogen noemen maar geen Palestijn mag zich Jordaniër, Egyptenaar, Syriër of Libanees.noemen.
Je kletst, en dat weet je. Een deel van een Britse kaart uit 1924:
http://upload.wikimedia.o(...)stine_south_1924.jpg
En nog een, waarvan ik de datum niet kan zien, maar ik schat dat de bron beslist niet anti-Israel is:
http://www.westarkchurchofchrist.org/wings/john/map.jpg
En nog een uit 1850:
http://upload.wikimedia.o(...)ne-mitchell-1850.jpg
En nog een uit 1893:
http://www.davidrumsey.co(...)alestine,-Jerusalem- die en passant Szikha's claim dat de joden in Jeruzalem in de meerderheid waren, onwaarschijnlijk maakt.
En er zijn er nog veel meer.

En alleen de islamitische en christelijke Palestijnen bleven zich Palestijn noemen toen de joden zich opeens Israeliër gingen noemen. Dus wie is er racistisch?
pi_149911043
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 00:16 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je kletst, en dat weet je. Een deel van een Britse kaart uit 1924:
http://upload.wikimedia.o(...)stine_south_1924.jpg
En nog een, waarvan ik de datum niet kan zien, maar ik schat dat de bron beslist niet anti-Israel is:
http://www.westarkchurchofchrist.org/wings/john/map.jpg
En nog een uit 1850:
http://upload.wikimedia.o(...)ne-mitchell-1850.jpg
En nog een uit 1893:
http://www.davidrumsey.co(...)alestine,-Jerusalem- die en passant Szikha's claim dat de joden in Jeruzalem in de meerderheid waren, onwaarschijnlijk maakt.
En er zijn er nog veel meer.

En alleen de islamitische en christelijke Palestijnen bleven zich Palestijn noemen toen de joden zich opeens Israeliër gingen noemen. Dus wie is er racistisch?
Nog een keer:
Het (christelijk) Westen noemden de inwoners Palestijnen.
De inwoners van het desbetreffende gebied noemden zichzelf niet zo.

En over christelijke Palestijnen zou ik niet veel meer van verwachten.
De ooit overwegende christelijke wijken lopen leeg (in de wijk naast Bethelem zijn zo goed als alle christelijke families vertrokken)
pi_149911082
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 00:00 schreef Kees22 het volgende:

-knip-

Maar waar komen dan de aanspraken op de rest van Palestina vandaan?
Zoals ik al eerder poste, ik bedoelde Jeruzalem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')