Tijd dat Nederland Palestina ook erkent, dat de zionisten zelfs niet voor een tweestatenoplossing zijn blijkt keer op keer.quote:Nadat Zweden Palestina in oktober van afgelopen jaar officieel als staat heeft erkend, krijgt de staat nu een ambassade in het land. Mahmoud Abbas is in Stockholm op bezoek om er vanavond de eerste Palestijnse ambassade van West-Europa te openen.
Abbas hoopt dat de erkenning van Zweden en de opening van deze ambassade een voorbeeld is voor andere West-Europese landen.
Nederland heeft Palestina nog niet erkend, maar zij hebben zich in december wel aangesloten bij het Internationaal Strafhof in Den Haag.
zo, dat is een domme opmerkingquote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:58 schreef Dven het volgende:
Gaat Zweden er ook eentje in Palestina openen? Vraag me af hoe lang het duurt voor de eerste zelfmoordterroristen daar dan naar binnen wandelen
Die afbeelding hoort automatisch te worden geplaatst zodra er een NWS topic over Zweden wordt geopend.quote:
Eh, oke. Doeiquote:Op dinsdag 10 februari 2015 21:14 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
zo, dat is een domme opmerking
quote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:58 schreef Dven het volgende:
Gaat Zweden er ook eentje in Palestina openen? Vraag me af hoe lang het duurt voor de eerste zelfmoordterroristen daar dan naar binnen wandelen
Hey.quote:
Ik verwacht eerder een "verdwaalde" Israelische raket.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:58 schreef Dven het volgende:
Zal Nederland niet doen als natiestaat. Het pro-Israel gevoel is ons met de calvinistische eetlepel ingegeven. Overigens is de EU-bezettingsregering wel pro-Arabisch en pro-Israel en doet het er alles aan om het Nederlandse standpunt te verzwakken of te negeren. Niets voor niets werd met het aantreden van de paarse junta in 2012 de pro-Israëlische VVD,er Uri Rosenthal vervangen door de sociaal-democratische Timmermans die in het verleden zijn afkeer voor de Joodse staat nooit onder stoelen of banken heeft gestoken. De EU zal palestina erkennen en Nederland zal dit (helaas) voor lief moeten accepteren of willen we nu eens niet het braafste jongetje van de klas zijn....quote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:51 schreef reza1 het volgende:
Palestina opent ambassade in Stockholm
[..]
Tijd dat Nederland Palestina ook erkent, dat de zionisten zelfs niet voor een tweestatenoplossing zijn blijkt keer op keer.
quote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:58 schreef Dven het volgende:
Net nu er zoveel schot in de zaak zat.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:08 schreef DeParo het volgende:
Het is dus vrijwel onbegrijpelijk dat de Zweedse regering dit doet en toelaat ze frustrerend het vredesproces.
Als jullie een keer vriendjes willen zijn met de joden en ze niet om willen leggen omdat ze kafir zijn, prima. Anders niet.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:51 schreef reza1 het volgende:
[..]
Tijd dat Nederland Palestina ook erkent, dat de zionisten zelfs niet voor een tweestatenoplossing zijn blijkt keer op keer.
Waarom zou het voor Nederland een ramp zijn als we Palestina als een staat erkennen?quote:Op woensdag 11 februari 2015 03:03 schreef 729Sinistra het volgende:
[..]
Zal Nederland niet doen als natiestaat. Het pro-Israel gevoel is ons met de calvinistische eetlepel ingegeven. Overigens is de EU-bezettingsregering wel pro-Arabisch en pro-Israel en doet het er alles aan om het Nederlandse standpunt te verzwakken of te negeren. Niets voor niets werd met het aantreden van de paarse junta in 2012 de pro-Israëlische VVD,er Uri Rosenthal vervangen door de sociaal-democratische Timmermans die in het verleden zijn afkeer voor de Joodse staat nooit onder stoelen of banken heeft gestoken. De EU zal palestina erkennen en Nederland zal dit (helaas) voor lief moeten accepteren of willen we nu eens niet het braafste jongetje van de klas zijn....
quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als jullie een keer vriendjes willen zijn met de joden en ze niet om willen leggen omdat ze kafir zijn, prima. Anders niet.
Nou, de meer progressieve Israelische partijen doen het in de peilingen lang niet zo slecht, daarnaast is het niet het geval dat de Palestijnen wel veel doen om de vredesgesprekken te bevorderen, dus waarom een kant slechts begunstigen is toch een vrij deconstructieve stap.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:11 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Net nu er zoveel schot in de zaak zat.
Ik geloof dat Israël ook al enige tijd een ambassade heeft en als staat wordt erkend.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:20 schreef DeParo het volgende:
dus waarom een kant slechts begunstigen is toch een vrij deconstructieve stap.
Een centraal onderdeel van het vredesproces is de uiteindelijke vorming van een Palestijnse staat gebaseerd op bepaalde grenzen. Als je dat aspect al begunstigt is er nog vrij weinig om over te onderhandelen.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik geloof dat Israël ook al enige tijd een ambassade heeft en als staat wordt erkend.
De grenzen zijn niet geheel onbelangrijk. Uiteindelijk is het ook vreemd dat een ander land de vorming van een eigen staat kan blijven blokkeren door onderhandelingen gaande te houden. Israël hoeft ook niet beloond te worden wat mij betreft.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:28 schreef DeParo het volgende:
[..]
Een centraal onderdeel van het vredesproces is de uiteindelijke vorming van een Palestijnse staat gebaseerd op bepaalde grenzen. Als je dat aspect al begunstigt is er nog vrij weinig om over te onderhandelen.
Of je beloont ze allebei wel, of je behoudt het zoals het is en laat de partijen het zelf maar uitvechten bijvoorbeeld, deze Zweedse stap is dus zeer maar dan ook zeer deconstructief te noemen. De grenzen zijn overigens zeker niet onbelangrijk maar dat betekent niet dat een andere partij maar even tussenbeide denkt te moeten kunnen springen om zelf maar te zeggen waar de grenzen komen, dan hoeven de Palestijnen niet meer eens naar de onderhandelingstafel te komen, er is nog weinig reden voor om dat vervolgens te doen zeg maar.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:31 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De grenzen zijn niet geheel onbelangrijk. Uiteindelijk is het ook vreemd dat een ander land de vorming van een eigen staat kan blijven blokkeren door onderhandelingen gaande te houden. Israël hoeft ook niet beloond te worden wat mij betreft.
Ik zie niet in waarom het schadelijk is. Er was toch al een behoorlijke onbalans qua verhoudingen. Israël een machtig leger en een erkende staat. De Palestijnen weinig in te brengen qua leger en ook geen eigen staat. Daarnaast zijn er ook al veel afspraken over de grenzen geschonden door Israël. Ik denk eigenlijk dat het wel goed is om de druk op Israël wat op te voeren om een doorbraak te forceren.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:33 schreef DeParo het volgende:
[..]
Of je beloont ze allebei wel, of je behoudt het zoals het is en laat de partijen het zelf maar uitvechten bijvoorbeeld, deze Zweedse stap is dus zeer maar dan ook zeer deconstructief te noemen. De grenzen zijn overigens zeker niet onbelangrijk maar dat betekent niet dat een andere partij maar even tussenbeide denkt te moeten kunnen springen om zelf maar te zeggen waar de grenzen komen, dan hoeven de Palestijnen niet meer eens naar de onderhandelingstafel te komen, er is nog weinig reden voor om dat vervolgens te doen zeg maar.
Het probleem is dat de Palestijnen ook niet de mogelijkheden hebben om een fatsoenlijke staat te bouwen en een betrouwbaar regime tot stand te brengen, dus je geeft de Palestijnen langzaam bijna een volwaardige status, maar ze zijn alles behalve op hetzelfde niveau als bijvoorbeeld Israel. Je krijgt simpelweg een nieuw Arabisch schurkenregime dat meer gebaat is bij een oorlog dan bij vrede. Maar je mag denken wat je wilt in ieder geval, je zal zien dat het alleen een averechts effect zal hebben, je drijft Israel op deze manier ook nog eens verder van je vandaan en dat is dom te noemen, daarnaast vraag ik me af waarom zo'n Zweeds regime denkt dit te doen, het is duidelijk niet om het vredesproces te bevorderen iedereen weet dat dit niet op deze manier zal lukken, opvallend en dus zeer deconstructief hopelijk blijft Nederland Israel steunen.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:37 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom het schadelijk is. Er was toch al een behoorlijke onbalans qua verhoudingen. Israël een machtig leger en een erkende staat. De Palestijnen weinig in te brengen qua leger en ook geen eigen staat. Daarnaast zijn er ook al veel afspraken over de grenzen geschonden door Israël. Ik denk eigenlijk dat het wel goed is om de druk op Israël wat op te voeren om een doorbraak te forceren.
Die mogelijkheid hebben ze in elk geval niet als ze niet als staat worden gezien. Als ze een staat hebben is het aan hun om er wat van te maken.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:40 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het probleem is dat de Palestijnen ook niet de mogelijkheden hebben om een fatsoenlijke staat te bouwen en een betrouwbaar regime tot stand te brengen, dus je geeft de Palestijnen langzaam bijna een volwaardige status, maar ze zijn alles behalve op hetzelfde niveau als bijvoorbeeld Israel. Je krijgt simpelweg een nieuw Arabisch schurkenregime dat meer gebaat is bij een oorlog dan bij vrede. Maar je mag denken wat je wilt in ieder geval, je zal zien dat het alleen een averechts effect zal hebben, je drijft Israel op deze manier ook nog eens verder van je vandaan en dat is niet dom zo.
Ze hebben al zoveel kansen gehad om er iets van te maken en telkens is het mislukt door eigen toedoen, de Oslo-akkoorden gaven bijna een onbeperkte balans voor de Palestijnen om een volwaardige staat te bouwen, maar het is vooral in de zakken van corrupte politici gegaan en er zijn wapens mee gekocht op grote schaal, terwijl als ze het serieus had gebruikt, en een betrouwbaar regime plus staat was gekomen had Israel vooraan gestaan om deze te accepteren dus.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Die mogelijkheid hebben ze in elk geval niet als ze niet als staat worden gezien. Als ze een staat hebben is het aan hun om er wat van te maken.
Kijk, als het in jou ogen bezetters zijn... Tjah, dan zal je ook nooit een erkenning kunnen verwachten.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:31 schreef reza1 het volgende:
[..]
Erg vreemd dat je raketten afvuurd op bezetters inderdaad.
die mogelijkheid hebben ze ook niet door de bezetting. israel blokkeert alle mogelijke ontwikkeling voor de Palestijnen. En grappig dat iemand hier over de oslo akkoorden begint, terwijl dat een deal van totale uitbuiting was voor de palestijnen, waar ze het maar mee eens moesten worden onder het mom "iets is beter dan niets" en de israeliers in die periode des te meer nederzettingen gingen bouwen (verdubbelde zelfs)quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Die mogelijkheid hebben ze in elk geval niet als ze niet als staat worden gezien. Als ze een staat hebben is het aan hun om er wat van te maken.
Ik ben wel klaar met dat wijzen naar één kant. Waar twee zolang vechten heeft het geen zin een schuldige aan te wijzen want wie waarmee is begonnen kom je nooit uit.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:45 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ze hebben al zoveel kansen gehad om er iets van te maken en telkens is het mislukt door eigen toedoen, de Oslo-akkoorden gaven bijna een onbeperkte balans voor de Palestijnen om een volwaardige staat te bouwen, maar het is vooral in de zakken van corrupte politici gegaan en er zijn wapens mee gekocht op grote schaal, terwijl als ze het serieus had gebruikt, en een betrouwbaar regime plus staat was gekomen had Israel vooraan gestaan om deze te accepteren dus.
Als een van jouw belangrijkste bronnen nog steeds de Elektronische Intifade is snap ik dat je deze onzin blijft zeggen.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:52 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
die mogelijkheid hebben ze ook niet door de bezetting. israel blokkeert alle mogelijke ontwikkeling voor de Palestijnen. En grappig dat iemand hier over de oslo akkoorden begint, terwijl dat een deal van totale uitbuiting was voor de palestijnen, waar ze het maar mee eens moesten worden onder het mom "iets is beter dan niets" en de israeliers in die periode des te meer nederzettingen gingen bouwen (verdubbelde zelfs)
Om die reden kan je net zo makkelijk zeggen dat het minstens zo belangrijk is om slechts een partij te begunstigen.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:54 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik ben wel klaar met dat wijzen naar één kant. Waar twee zolang vechten heeft het geen zin een schuldige aan te wijzen want wie waarmee is begonnen kom je nooit uit.
Leer jij eerst maar eens wat Nederlands.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:55 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als een van jouw belangrijkste bronnen nog steeds de Elektronische Intifade eens snap ik dat je deze onzin blijft zeggen.
Ik heb al aangegeven dat het wat mij betreft een eerlijker speelveld wordt als er twee staten moeten onderhandelen over grenzen. Overigens denk ik dat erkennning van de staat ook negatieve gevolgen kan hebben voor de Palestijnen als ze er een potje van maken.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:56 schreef DeParo het volgende:
[..]
Om die reden kan je net zo makkelijk zeggen dat het minstens zo belangrijk is om slechts een partij te begunstigen.
Je hebt gelijk. Ze bouwen heel Oost-Jeruzalem en de Westbank vol, dus het zijn kolonisten.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kijk, als het in jou ogen bezetters zijn... Tjah, dan zal je ook nooit een erkenning kunnen verwachten.
De rest doet er niet toe.quote:
Bijna grappig.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:57 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Leer jij eerst maar eens wat Nederlands.
Overigens zijn dat de feiten.
Maar dat wordt het in dit geval dus niet omdat zo niet het belangrijkste onderhandelingspunt de Palestijnse staatswording is, en dat tweede, want al die misdadige regimes die worden vervolgd.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:59 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik heb al aangegeven dat het wat mij betreft een eerlijker speelveld wordt als er twee staten moeten onderhandelen over grenzen. Overigens denk ik dat erkennning van de staat ook negatieve gevolgen kan hebben voor de Palestijnen als ze er een potje van maken.
Dat mag jij vinden.quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:02 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
grappig? Ik zou het eerder diep triest vinden het schijnheilige gedrag van israel.
ja zionistjes zoals jijzelf genieten natuurlijk alleen maar van meer nederzettingen bouwen, snap ik wel hoorquote:
Zionisten komen in verschillende vormen en maten dus wat dat betreft lees je eens wat beter in.quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:02 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
ja zionistjes zoals jijzelf genieten natuurlijk alleen maar van meer nederzettingen bouwen, snap ik wel hoor
Ik heb geen glazen bol weet alleen dat er nu ook geen vooruitgang is en lees dat er wel steeds meer nederzetting komen waardoor de grenzen effectief wel steeds meer getrokken worden, eenzijdig door Israël.quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:02 schreef DeParo het volgende:
[..]
Maar dat wordt het in dit geval dus niet omdat zo niet het belangrijkste onderhandelingspunt de Palestijnse staatswording is, en dat tweede, want al die misdadige regimes die worden vervolgd.
Misschien is dat maar beter ook dat Israel dit doet.quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:05 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik heb geen glazen bol weet alleen dat er nu ook geen vooruitgang is en lees dat er wel steeds meer nederzetting komen waardoor de grenzen effectief wel steeds meer getrokken worden, eenzijdig door Israël.
quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:06 schreef DeParo het volgende:
[..]
Misschien is dat maar beter ook dat Israel dit doet.
Erg vreemd dat je mensen die jijzelf aanvalt als bezetter ziet.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:31 schreef reza1 het volgende:
[..]
Het is wel vreemd in mijn ogen om te zeggen dat het goed is dat Israël meer rechten claimt terwijl anderen de Palestijnen niet iets mogen gunnen.quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:06 schreef DeParo het volgende:
[..]
Misschien is dat maar beter ook dat Israel dit doet.
Is ook onzin. Typisch een zionistenreactie.quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:29 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is wel vreemd in mijn ogen om te zeggen dat het goed is dat Israël meer rechten claimt terwijl anderen de Palestijnen niet iets mogen gunnen.
Mahmoud is dan ook de enige Iranier die geen neuscorrectie heeft laten doen.quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:35 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Wow, check die jodenneus van Achmed dan.
Quote van een Oostenrijker:quote:Op woensdag 11 februari 2015 23:51 schreef Szikha het volgende:
Quote van een Libanees:
"The Palestinian nation is an issue created by the Jordanians during Saladin and has become a headache not only for Israelis and Jews, but also for us all Arabs and specially for us in Lebanon. None wants them, specially inside our lands, this human dross. When I look at them and Muslims in general, I
remember President Bashir Gemayel and venerate his memory. These Palestinians are sewer rats who have never learned neither will learn how to live in society. They deserve to be sent into the wilderness..."
De Palestijnse gebieden bevatten ook het huidige Israel. Waarom zouden ze geaccepeerd moeten hebben dat hun land werd in gepikt door een stel niet-Palestijnse joden?quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:26 schreef hottentot het volgende:
[..]
Erg vreemd dat je mensen die jijzelf aanvalt als bezetter ziet.
Zonder de oorlog zouden de Palestijnse gebieden nog bij de originele landen horen, dan hadden ze misschien wel een afscheiding kunnen bewerkstelligen, want ook de andere landen zijn die Palestijnen liever kwijt.
Volgens de VN zijn het ook bezetters.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kijk, als het in jou ogen bezetters zijn... Tjah, dan zal je ook nooit een erkenning kunnen verwachten.
Antisemiet.quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:35 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Wow, check die jodenneus van Achmed dan.
Boehoehoe! Joden hebben een grote neus zodat ze goud op een kilometer kunnen ruiken. Ney zoals Duitsers kuilen graven, Nederlanders hun vinger in de dijk stoppen en negers dikke lippen hebben.quote:
Past mooi in je straatje toch, zo'n bewering?quote:Op donderdag 12 februari 2015 07:00 schreef reza1 het volgende:
[..]
Volgens de VN zijn het ook bezetters.
Want de rest doet er niet toe.quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:10 schreef Peunage het volgende:
[..]
Want de rest is niet fijn om te lezen.
Ik quoted deze man uit Libanon om te laten zien hoe gek de wereld is. Hoe haat kan leiden tot vernietiging, uitsluiting en ellende.quote:Op donderdag 12 februari 2015 01:26 schreef Peunage het volgende:
[..]
Quote van een Oostenrijker:
"The black-haired Jewish youth lies in wait for hours on end, satanically glaring at and spying on the unsuspicious girl whom he plans to seduce, adulterating her blood and removing her from the bosom of her own people. The Jew uses every possible means to undermine the racial foundations of a subjugated people."
En nu?
Erg vreemd dat je dan raketten terugkrijgt inderdaad.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:31 schreef reza1 het volgende:
[..]
Dat is niet vreemd maar dat maakt het nog niet goed, het is niet vreemd dat je als je Daesh aanvalt je ook wordt aangevallen maar dat maakt het nog niet goed.quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:37 schreef Donnis het volgende:
[..]
Erg vreemd dat je dan raketten terugkrijgt inderdaad.
quote:Op donderdag 12 februari 2015 06:59 schreef reza1 het volgende:
[..]
De Palestijnse gebieden bevatten ook het huidige Israel.
Je mag de Palestijnen prima iets gunnen, dat is het probleem niet, het probleem is dat de Palestijnen dat wat ze willen hebben simpelweg niet op de huidige wijze kunnen krijgen.quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:29 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is wel vreemd in mijn ogen om te zeggen dat het goed is dat Israël meer rechten claimt terwijl anderen de Palestijnen niet iets mogen gunnen.
Nee hoor, het was meer een vraag wat jij nou precies bedoelt.quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:20 schreef Szikha het volgende:
[..]
Ik quoted deze man uit Libanon om te laten zien hoe gek de wereld is. Hoe haat kan leiden tot vernietiging, uitsluiting en ellende.
Waar de onderbuikgevoelens regeert.
Jouw response op mijn post is precies wat ik dus bedoel : deze is geplaatst uit onderbuikgevoelens.
Ah okquote:Op donderdag 12 februari 2015 19:04 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee hoor, het was meer een vraag wat jij nou precies bedoelt.
Dus IS aanvallen geeft je een vrijbrief om ook maar andere landen aan te vallen?quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:43 schreef reza1 het volgende:
[..]
Dat is niet vreemd maar dat maakt het nog niet goed, het is niet vreemd dat je als je Daesh aanvalt je ook wordt aangevallen maar dat maakt het nog niet goed.
Allebei belonen, dus allebei een ambassade. Lijkt me logisch.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:33 schreef DeParo het volgende:
[..]
Of je beloont ze allebei wel, of je behoudt het zoals het is en laat de partijen het zelf maar uitvechten bijvoorbeeld, deze Zweedse stap is dus zeer maar dan ook zeer deconstructief te noemen.
Een ambassade openen betekent niet dat je de grenzen bepaald. China en India hebben allebei een ambassade in Nederland, en hebben meerdere grensgeschillen. Dat ze een ambassade in Nederland hebben betekent niet dat Nederland een mening heeft over die grenzen.quote:De grenzen zijn overigens zeker niet onbelangrijk maar dat betekent niet dat een andere partij maar even tussenbeide denkt te moeten kunnen springen om zelf maar te zeggen waar de grenzen komen, dan hoeven de Palestijnen niet meer eens naar de onderhandelingstafel te komen, er is nog weinig reden voor om dat vervolgens te doen zeg maar.
Als je land bezet is is het inderdaad moeilijk een fatsoenlijke staat op te bouwen. En Israel in alles haar zin geven is al helemaal een ramp voor het vredesproces.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:40 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het probleem is dat de Palestijnen ook niet de mogelijkheden hebben om een fatsoenlijke staat te bouwen en een betrouwbaar regime tot stand te brengen, dus je geeft de Palestijnen langzaam bijna een volwaardige status, maar ze zijn alles behalve op hetzelfde niveau als bijvoorbeeld Israel. Je krijgt simpelweg een nieuw Arabisch schurkenregime dat meer gebaat is bij een oorlog dan bij vrede. Maar je mag denken wat je wilt in ieder geval, je zal zien dat het alleen een averechts effect zal hebben, je drijft Israel op deze manier ook nog eens verder van je vandaan en dat is dom te noemen, daarnaast vraag ik me af waarom zo'n Zweeds regime denkt dit te doen, het is duidelijk niet om het vredesproces te bevorderen iedereen weet dat dit niet op deze manier zal lukken, opvallend en dus zeer deconstructief hopelijk blijft Nederland Israel steunen.
Onzin. Als er in jouw land wegen zijn waar alleen burgers van de bezettingsstaat gebruik van mogen maken dan kan je echt niet over onbeperkte kansen spreken. En als Israel de twee staten oplossing accepteert, waarom weigeren ze dan Palestina als een staat te behandelen?quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:45 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ze hebben al zoveel kansen gehad om er iets van te maken en telkens is het mislukt door eigen toedoen, de Oslo-akkoorden gaven bijna een onbeperkte balans voor de Palestijnen om een volwaardige staat te bouwen, maar het is vooral in de zakken van corrupte politici gegaan en er zijn wapens mee gekocht op grote schaal, terwijl als ze het serieus had gebruikt, en een betrouwbaar regime plus staat was gekomen had Israel vooraan gestaan om deze te accepteren dus.
Wat?quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De Palestijnen zijn inderdaad fossielen die al lang uitgestorven hadden moeten zijn.quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:31 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Is ook onzin. Typisch een zionistenreactie.
"Misschien is het maar ook beter dat de palestijnen uitgeroeid worden en hun gebied nog meer gestolen wordt"
het treurige is, is dat een groot deel daar ook zo over nadenkt.
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 02:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
De Palestijnen zijn inderdaad fossielen die al lang uitgestorven hadden moeten zijn.
En jouw achterlijke zionistengeblaat is al net zo vermoeiend.quote:
Dat heet een reactie geven, simpel figuur.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 02:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
En jouw achterlijke zionistengeblaat is al net zo vermoeiend.
Droom jij maar lekker verder van nukes op Israel, achterlijke idioot.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 02:48 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Dat heet een reactie geven, simpel figuur.
Ga jij maar weer lekker verder een selectieve debiel zijn.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 02:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
Droom jij maar lekker verder van nukes op Israel, achterlijke idioot.
Dat klopt niet altijd. Dan kan je ook zeggen dat Nederland ook deels schuldig was aan de Duitse inval in 1940. Waar twee vechten hebben twee schuld, toch?quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:54 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik ben wel klaar met dat wijzen naar één kant. Waar twee zolang vechten heeft het geen zin een schuldige aan te wijzen want wie waarmee is begonnen kom je nooit uit.
Dat klopt 100%. Je zou het niet denken gezien mijn eerdere reacties, maar ik ben overtuigd Zionist. Maar dan wel binnen de grenzen van 1967 en in vrede met de niet Joden zowel binnen als buiten die grenzen graag.quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:04 schreef DeParo het volgende:
[..]
Zionisten komen in verschillende vormen en maten dus wat dat betreft lees je eens wat beter in.
quote:Op woensdag 11 februari 2015 23:51 schreef Szikha het volgende:
Quote van een Libanees:
"The Palestinian nation is an issue created by the Jordanians during Saladin and has become a headache not only for Israelis and Jews, but also for us all Arabs and specially for us in Lebanon. None wants them, specially inside our lands, this human dross. When I look at them and Muslims in general, I
remember President Bashir Gemayel and venerate his memory. These Palestinians are sewer rats who have never learned neither will learn how to live in society. They deserve to be sent into the wilderness..."
Inderdaad. En daarom is het tijd om iets nieuws te proberen. Iedereen accepteert in theorie de twee staten oplossing, maar Zweden is het eerste land dat het ook in de praktijk brengt. Als iedereen, inclusief de VS en Israel, dat ook zouden doen dan zouden we een heel stuk verder zijn. Dan kan je netjes tussen twee gelijkwaardige gesprekspartners, met gelijke verantwoordelijkheden en plichten, echte afspraken gaan maken. Over zaken als grenzen, dubbele nationaliteiten, recht van burgers van beide landen om in elkaars landen te wonen (denk zowel aan Joodse kolonisten in Palestina als aan Palestijnen die verdreven zijn uit Israel in 1948), respect voor verschillende geloven, mensenrechten, etc.quote:Op donderdag 12 februari 2015 18:43 schreef DeParo het volgende:
[..]
Je mag de Palestijnen prima iets gunnen, dat is het probleem niet, het probleem is dat de Palestijnen dat wat ze willen hebben simpelweg niet op de huidige wijze kunnen krijgen.
In jou ogen misschien niet nee, omdat het niet in je straatje past.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 02:19 schreef Viajero het volgende:
[..]
Wat?
Dus is jouw optiek had Nederland nooit erkenning van Duitsland kunnen verwachten zolang we ze als bezetters zagen?
Serieus, er zit echt compleet geen logica in wat je zegt.
quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:11 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Net nu er zoveel schot in de zaak zat.
Doel je met 'iedereen' het Westen?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 03:33 schreef Viajero het volgende:
[..]
Inderdaad. En daarom is het tijd om iets nieuws te proberen. Iedereen accepteert in theorie de twee staten oplossing, maar Zweden is het eerste land dat het ook in de praktijk brengt. Als iedereen, inclusief de VS en Israel, dat ook zouden doen dan zouden we een heel stuk verder zijn. Dan kan je netjes tussen twee gelijkwaardige gesprekspartners, met gelijke verantwoordelijkheden en plichten, echte afspraken gaan maken.
Ah mooi! Het begin is er.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:51 schreef reza1 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 03:04 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat klopt niet altijd. Dan kan je ook zeggen dat Nederland ook deels schuldig was aan de Duitse inval in 1940. Waar twee vechten hebben twee schuld, toch?
Maar goed, dat is even om oprecht te zeggen dat je dat argument niet zomaar kan gebruiken.
In dit geval echter heb je zeker wel gelijk dat beide kanten schuld hebben.
Israel saboteert op alle mogelijke manieren de Palestijnse staat (nederzettingen, controleposten, "targeted killings" waar een gebouw met 20 mensen wordt platgelegd om één vijand te doden, ongelijke waterverdeling, ongelijke rechtspraak, etc), en de Palestijnen doen hard hun best om te verzekeren dat de Israelis ze niet kunnen vertrouwen (de terugtrekking uit Gaza belonen met een regen van raketten, antisemitisme als hoofdvak op basisscholen, zelfmoordterroristen, massaal de straat op om Israelische doden te vieren, wapens opslaan in scholen en ziekenhuizen, etc).
Maar ik denk dat het probleem is dat mensen vooral bezig zijn met elkaar schuldig te verklaren (klassiek moment, een jaar of 10-20 geleden: Sharon, in zijn zwaar Israelisch accent: "Arafat, guilty!") in plaats van een oplossing te zoeken.
Ik schat dat een meerderheid aan beide kanten direct zou tekenen voor een twee staten oplossing met beide in vrede en welvaart met elkaar levend.
Maar helaas heb je aan beide kanten extremistische gekken die teveel macht hebben. De radicale Joden uit Brooklyn die op basis van de belofte van God aan Abraham in de Thora zwaarbewapend de olijfgaard van hun Palestijnse buurman compleet vernietigen. De radicale Moslims van Hamas die nadat ze hun buurman van zes hoog van het dak hebben gegooid omdat hij als homo geboren is met de Koran in hun hand Iraanse raketten afvuren op onschuldige burgers omdat ze vinden dat alle Joden dood moeten.
En omdat die radicale gekken slachtoffers maken is het voor de andere kant ook weer makkelijker om hun eigen mensen te radicaliseren.
En dat kan ik ook goed begrijpen. Het is heel makkelijk dit te typen vanuit mijn warme, veilige appartement in London. Maar als de ene kant mijn broer vermoord, dan weet ik niet wat ik zou doen tegen de andere kant. Als hij wordt opgeblazen door een Palestijnse zelfmoordterrorist dan zou ik misschien wraak nemen op de Palestijnen, als hij wordt gedood door een Israelische raketaanval dan zou ik misschien wraak nemen op Israel. Ik hoop van niet, maar ik heb geen idee hoe ik zou reageren als dat echt zou gebeuren. En daar gebeurt het echt, zowel voor Israelis als voor Palestijnen.
Ik hoop dat ik in zo'n geval mijn primitieve wraakgevoelens zou kunnen onderdrukken, en als eerbetoon aan mijn broer zou bijdragen aan meer begrip en meer zoeken naar een beter manier om nu en in de toekomst een beter leven op te bouwen, ipv eindeloos door te zeuren over wie er wel of niet fout was in 1000 BC, 597 BC, 73 BC, 638, 1917, 1936, 1948, 1967, 1993, 2000 of wanneer dan ook. Of wat er in welk heilig boek allemaal aan wie beloofd wordt.
Allemaal heel interessant voor academici en historici, maar het draagt alleen maar bij aan meer haat en verdeling, en niet aan een oplossing.
Nee hoor, gewoon kaarten uit de 19e eeuw erbij pakken. Het gebied tussen de Jordaan en de Middellandse Zee heette toen gewoon Palestina.quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:57 schreef hottentot het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Voor een trol is je basis kennis te laag om serieuze reacties uit te lokken.
Vanwege dat laatste heb ik ook geen vertrouwen in het beleid van de staat. Je kunt het jonge, nog beďnvloedbare mensen niet aandoen om op te treden zoals het leger optreedt. Het is slecht voor de moraal en voor het moreel als je als jonge vent of meid van 19 een hardwerkende vader of moeder van een gezin of een oude opa of oma kunt behandelen als oud vuil.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 03:33 schreef Viajero het volgende:
[..]
Inderdaad. En daarom is het tijd om iets nieuws te proberen. Iedereen accepteert in theorie de twee staten oplossing, maar Zweden is het eerste land dat het ook in de praktijk brengt. Als iedereen, inclusief de VS en Israel, dat ook zouden doen dan zouden we een heel stuk verder zijn. Dan kan je netjes tussen twee gelijkwaardige gesprekspartners, met gelijke verantwoordelijkheden en plichten, echte afspraken gaan maken. Over zaken als grenzen, dubbele nationaliteiten, recht van burgers van beide landen om in elkaars landen te wonen (denk zowel aan Joodse kolonisten in Palestina als aan Palestijnen die verdreven zijn uit Israel in 1948), respect voor verschillende geloven, mensenrechten, etc.
Ik denk echt dat de enige kans op vrede is als je twee gelijkwaardige gesprekpartners hebt. En in mijn visie is dat op de lange termijn ook veruit de beste oplossing voor Israel.
Nogmaals, ik ben Zionist. Maar ik geloof in het land van melk en honing, niet de gemilitariseerde en geradicaliseerde staat die er nu is. En in plaats van te focussen op alle slechte dingen die de Palestijnen doen zoek ik liever naar manieren waarop het Joodse volk in vrede, veiligheid en welvaart in de Joodse staat Israel leeft dan de situatie van nu, waar ik gewoon het verschil zie tussen de levenslustige, optimistische Israelische vrienden van 18, 19 voordat ze het leger ingaan, en de getraumatiseerde en cynische vrienden die ze dan na drie jaar Tsahal zijn.... Niet iedereen die het leger ingaat komt er getraumatiseerd uit natuurlijk, maar ik ben echt geschrokken van hoeveel compleet uitgedoofde Israelische veteranen ik in Goa ben tegengekomen...
Hij steld dat toch niet voor?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 00:47 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee hoor, gewoon kaarten uit de 19e eeuw erbij pakken. Het gebied tussen de Jordaan en de Middellandse Zee heette toen gewoon Palestina.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |