abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 maart 2015 @ 21:37:12 #181
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_150330872
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 20:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zo, dat had ik echt niet verwacht :o :o

Ik zag die beelden van die MD80 van Delta in het journaal, dus ik dacht 'even kijken wat voor kist dat is'. Maar aldus wikipedia krijgen ze nog steeds 717's geleverd :o
Nee.

quote:
The first order was placed in October 1995; McDonnell Douglas and Boeing merged in 1997[2] prior to production. The airliner entered service in 1999 as the Boeing 717. Production ceased in May 2006 after 156 were built
bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_717
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_150332189
quote:
Ja.

Ze krijgen momenteel 717's binnen die ze leasen van Southwest. ;)

Enne, even de A380 vloot updaten: :P



[ Bericht 10% gewijzigd door Iemand91 op 05-03-2015 22:19:37 ]
pi_150338822
Vandaag in de geschiedenis: kort



- 6 maart 1968: De crash van Air France vlucht 212.
Deze vlucht van Air France gaat van Santiago (Chili), Lima (Peru), Quito (Ecuador), Bogota (Columbia), Caracas (Venezuela), Pointe-à-Pitre (Guadeloupe), Santa Maria (Azoren), Lissabon (Portugal) naar Parijs-Orly.
Bij de landing op Guadeloupe crasht het vliegtuig iets na half negen 's avonds op 1200 meter hoogte op de berghelling van de berg Grande Découverte.
Alle 52 passagiers en 11 crew overleven de crash die te wijten valt aan een visual approach die was begonnen vanaf een onjuist geïdentificeerd punt.

Nog geen twee jaar later verongelukt op 3 december 1969 een Boeing 707 van Air France op dezelfde vlucht 212; na vertrek uit Caracas stort deze in zee wanneer het op weg is naar Guadeloupe waarbij alle 63 inzittenden omkomen.
6 jaar eerder verongelukt op 22 juni 1962 nog een 707 van Air France nog geen 40 kilometer verderop op het eiland waarbij alle 113 inzittenden omkomen.
Die crash gebeurde nog geen 2 weken nadat op 3 juni 1962 een Air France 707 op Parijs-Orly verongelukt bij takeoff waarbij 130 van de 132 inzittenden omkwamen.

Vlucht 212 wat op 6 maart op Guadeloupe verongelukt was gloednieuw.
De Boeing 707 (F-BLCJ "Chateau de Lavoute Polignac") was op 24 januari dat jaar aan Air France geleverd en had er nog maar 33 vlieguren in totaal opzitten.
Sterker nog; deze vlucht terug naar Parijs was haar 2e commerciële vlucht.
Van F-BLCJ zijn dan ook geen foto's te vinden.
pi_150338994
Hebben ze bij KLM niet meer die deals dat je voor 99 euro een reis kon boeken naar een stad in Europa die ze pas één dag vantevoren aankondigen? ;(
pi_150343358
Zag dit filmpje net op Scrambe


Terrain pull up >:)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_150344455
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 22:00 schreef Iemand91 het volgende:
Enne, even de A380 vloot updaten: :P

[ afbeelding ]
Zal ik veilig verwijderen ?
Nee joh trek eruit dat ding, het is koffietijd _O-
pi_150346028
Ok, dit is wel heel apart.

Zoals jullie mogelijk wel weten is Harrison Ford nogal bekend met de luchtvaart en ik kwam enkele dagen geleden deze foto tegen waarvan ik twijfelde of ik die hier zou posten.
Hier maakt hij (afgelopen vrijdag) een vlucht met zijn Ryan PT-22 Recruit:




Vandaag lees ik net dat hij gisteren een ongeluk heeft gehad met dit toestel en een noodlanding op Penmar Golf Course heeft gemaakt, pal naast het vliegveld. Motorvermogen viel weg vlak na takeoff.
Hij is gewond geraakt maar niet ernstig.






Harrison Ford commenteert de documentaire Living in the Age of Airplanes die volgende maand zal uitkomen:



[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 06-03-2015 12:45:59 ]
pi_150348308
De hyperdrive generator nokte er mee uit?

  vrijdag 6 maart 2015 @ 13:12:14 #189
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_150349559
pi_150357350
A350 ziet er normaal niet zo groot uit, maar op deze foto met een 757 op de voorgrond zie je pas hoe groot hij eigenlijk is. https://www.flickr.com/ph(...)hotostream/lightbox/
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_150357433
PH-BFT is in Nederlands luchtruim; vliegt momenteel Noordoostpolder in.
Landt op Polderbaan; zal daarna naar E17 gaan om vervolgens naar J86.
Rond 18:15 uur wordt het hangar 14 ingereden.

RTV Noord-Holland staat op(!) Schiphol de kist op te wachten.
Straks hier live te volgen.

dsajet twitterde op vrijdag 06-03-2015 om 16:43:03 We staan er klaar voor, stream dadelijk up! @klm Boeing 747 met nwe livery @rtvnh reageer retweet
Daar bij RTV NH zijn ze wel betrokken bij Schiphol zeg. :P

EDIT: live feed is up.
EDIT #2: lol, achter de 747 aan racen met de auto. _O-

[ Bericht 6% gewijzigd door Iemand91 op 06-03-2015 17:08:03 ]
  vrijdag 6 maart 2015 @ 16:55:18 #192
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_150357877


Vanuit deze hoek _O_ _O_ _O_
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
pi_150360565
Niks mis mee!
--
pi_150363056
Niet slecht, hopelijk houden ze deze 747 mooi schoon en glimmend.
pi_150363429
nice!
Geniet van het leven:):)
  zaterdag 7 maart 2015 @ 00:27:05 #196
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_150375409
Tja :{

pi_150376800
OEM, gelukkig ben jij er nog.
pi_150380118
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 16:55 schreef mar456 het volgende:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)01767.jpg]afbeelding[/url] ]

Vanuit deze hoek _O_ _O_ _O_
Blijft toch de queen of the skies. Gelukkig heb ik er nog een paar keer in kunnen vliegen, voordat ze definitief uitgefaseerd worden. :)
  zaterdag 7 maart 2015 @ 15:57:47 #199
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_150386936
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 10:25 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Blijft toch de queen of the skies. Gelukkig heb ik er nog een paar keer in kunnen vliegen, voordat ze definitief uitgefaseerd worden. :)
Ik maar één keer helaas, al jaren geleden. Wel op stoel 1A, dat dan weer wel :9~

Aerolineas Argentinas vloog nog met ze en had een mooie aanbieding BC enkele reis, kwam precies goed uit voor mijn emigratie :Y
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 18:08:03 #200
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_150390602
Boven in een Air France 747 naar Miami gevlogen. Zit toch wel relaxed daarboven.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 19:25:31 #201
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_150393096
Regelmatig bovenin, of voorin gezeten naar Mexico City, Bangkok, Hong Kong en Chicago. Maar met een FB Platinum zat ik pre Premium Economy net zo lief in een 777 op de voorste rij in de Cattle class. En in cattle class vlieg ik toch liever in een A330/340 al duurt de vlucht dan meestal wel een uurtje langer.

Overigens kan ik die nieuwe livery wel heel erg waarderen. De nieuwe cattle class stoelen zitten ook prima.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 7 maart 2015 @ 19:52:29 #202
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_150394292
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 19:25 schreef buzz1291 het volgende:
En in cattle class vlieg ik toch liever in een A330/340 al duurt de vlucht dan meestal wel een uurtje langer.
Ik zit echt prima met mijn 1.90m in een A340 van Iberia of Aerolineas Argentinas :Y Zat op de terugweg overigens wel aan het raampje, met een PES-box bij mijn voeten, maar daar hoegenaamd geen last van gehad eigenlijk. Verbaase me wel, ik heb dat ding bij KL(e)M een keer vervoekt (en sindsdien nooit meer met een KL 777 gevlogen).
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator zaterdag 7 maart 2015 @ 20:30:14 #203
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150396007
Heeft de KLM in haar A330's precies dezelfde stoelen als in een vergelijkbare Boeing (777/747)? Of heeft elke fabrikant zijn eigen stoelen?

Misschien ligt het verschil dan aan A340 VS 777, flipsen? Tot dusverre zat ik in een A320 (Alitalia, Wizzair, Lufthansa?) altijd prettiger dan in en 737 (KLM, Ryanair, JAT, Air Bulgaria) dus ik zou zeggen dat het niet aan de maatschappij ligt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 7 maart 2015 @ 21:16:18 #204
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_150398051
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 19:52 schreef flipsen het volgende:

[..]

Ik zit echt prima met mijn 1.90m in een A340 van Iberia of Aerolineas Argentinas :Y Zat op de terugweg overigens wel aan het raampje, met een PES-box bij mijn voeten, maar daar hoegenaamd geen last van gehad eigenlijk. Verbaase me wel, ik heb dat ding bij KL(e)M een keer vervoekt (en sindsdien nooit meer met een KL 777 gevlogen).
KL(e)M 777-300 en nu ook die 200 zijn natuurlijk de aids onder de cabine indeling met hun 3-4-3 opstelling en armleuningen nog smaller dan in een lokale stadsbus. Ik vloog onlangs met Etihad in een 777 met 3-4-3 opstelling en daar waren stoel en leuning echt breder. Gangpad was dan weer niet fatsoenlijk te belopen, maar who cares. Het leek ook wel of de trolly's smaller waren. Maar dat kan natuurlijk niet bij KLM gezien het gemiddelde formaat van de dikbil trolly dollies wat daar in hemelsblauw rondloopt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 7 maart 2015 @ 21:17:56 #205
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_150398137
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 20:30 schreef derLudolf het volgende:
Heeft de KLM in haar A330's precies dezelfde stoelen als in een vergelijkbare Boeing (777/747)? Of heeft elke fabrikant zijn eigen stoelen?

Misschien ligt het verschil dan aan A340 VS 777, flipsen? Tot dusverre zat ik in een A320 (Alitalia, Wizzair, Lufthansa?) altijd prettiger dan in en 737 (KLM, Ryanair, JAT, Air Bulgaria) dus ik zou zeggen dat het niet aan de maatschappij ligt.
Iedere maatschappij kan zijn eigen stoelindeling kiezen. British Airways vliegt bijvoorbeeld nog met een 3-3-3 in zijn 777 (in ieder geval die naar Buenos Aires). En dat is echt wel een merkbaar verschil :Y
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_150400660
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 20:30 schreef derLudolf het volgende:
Heeft de KLM in haar A330's precies dezelfde stoelen als in een vergelijkbare Boeing (777/747)? Of heeft elke fabrikant zijn eigen stoelen?
Net als de bijna alles wat op en aan een vliegtuig hangt haalt een maatschappij de stoelen elders vandaan.
In het geval van de nieuwe stoelen die in de 777's komen zijn deze afkomstig van Recaro en wel het type CL3710.

En ik lees elders dat deze maand de eerste 2 MD-11 freighters van Martinair al uit de vloot gaan.
PH-MCR (MD-11CF, 30 maart 1995 aan Martinair geleverd en in eigendom) en PH-MCS (MD-11CF, 3 april 1995 aan Martinair geleverd en in eigendom) schijnen deze maand hun laatste vluchten voor Martinair te maken.
Grote kans dat PH-MCP hierna volgt want deze MD-11CF (2 december 1994 aan Martinair geleverd) is ook in eigendom.
De overige 3 (-MCY, -MCU en -MCW) zijn in financial lease en de laatste operational lease.
Die zullen waarschijnlijk in 2016 volgen.

Dus wil je -MCR en -MCS nog willen afvinken; ga nog even langs Schiphol.



Oh, en als je de komende dagen met KLM vliegt; dat wordt even op een houtje koekje bijten:

Geen eten op KLM-vluchten na ammoniaklek
quote:
Door een ammoniaklek bij KLM Catering Services op Schiphol kan de luchtvaartmaatschappij voorlopig geen eten serveren op zijn vluchten. De passagiers krijgen koeken of nootjes, zegt een woordvoerder.

Het lek heeft gevolgen voor Europese vluchten. Op intercontinentale vluchten kan wel eten worden opgediend. Hoelang er geen eten op de Europese vluchten kan worden geserveerd is niet bekend. Passagiers zijn op tijd geïnformeerd, zegt de KLM.

Het ammoniaklek onstond aan het einde van de middag in een koelingsapparaat in het cateringgebouw. Vier medewerkers zijn door ambulancepersoneel onderzocht, maar ze mankeerden niks. Het lek is inmiddels gedicht.


[ Bericht 12% gewijzigd door Iemand91 op 08-03-2015 01:02:21 ]
  Moderator zaterdag 7 maart 2015 @ 22:24:31 #207
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150401914
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 22:06 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Net als de rest wat op en aan een vliegtuig hangt haalt een maatschappij de stoelen elders vandaan.
In het geval van de nieuwe stoelen die in de 777's komen zijn deze afkomstig van Recaro en wel het type CL3710.

Aha, ik snap het. Dat verschilt dus per maatschappij en niet per fabrikant.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_150404411
Geef mij emirates maar, klm bussines class uitermate slecht!
Geniet van het leven:):)
pi_150405815
Vandaag in de geschiedenis:


9M-MRO, exact een maand voor de verdwijning op Kuala Lumpur.

- 8 maart 2014: Vlucht 370 van Malaysia Airlines verdwijnt.
De vlucht van Kuala Lumpur naar Beijing werd uitgevoerd door 9M-MRO.
Een Boeing 777-200ER die op 14 mei 2002 haar eerste vlucht vloog en op 31 mei aan Malaysia Airlines werd geleverd.
Om 00:41 vertrok de 777 met aan boord 227 passagiers en 12 crew vanaf baan 32R en vloog richting Beijing.
Om 01:19 is er de laatste communicatie met MH370 wanneer het van de Kuala Lumpur radar wordt overgedragen op de Ho Chi Min Area Control Center (ACC).
quote:
[Lumpur Radar] "Malaysian three seven zero, contact Ho Chi Minh one two zero decimal nine. Good night."
[Flight 370] "Good night. Malaysian three seven zero."
Om 01:21 uur verdwijnt MH370 van de radar.



Een jaar later is er nog geen spoor van het vliegtuig of haar inzittenden gevonden.

Als de informatie bij onderstaande foto klopt dan is dit een van de allerlaatste foto's van 9M-MRO; de datum is 7 maart 2014; de dag voor de verdwijning en indien juist mogelijk haar laatste landing ooit:



- 8 maart 2015 (vandaag dus)::
Een unieke Boeing 747 maakt haar allerlaatste vlucht.
VH-OJA, een 747-400 "City of Canberra" heeft een paar uur geleden haar allerlaatste vlucht gemaakt van Sydney naar het iets verderop gelegen Illawarra Regional Airport.
Hier zal ze door de Historical Aircraft Restoration Society (HARS) permanent tentoongesteld worden.
3 van haar motoren zullen echter verwijderd worden en gebruikt worden voor de rest van Qantas' vloot, later zullen 3 andere motoren aan de 747 worden gehangen.

Vertrek uit Sydney en route:



Vlucht QF7474 vertrok om 07:36 uur lokale tijd (21:30 uur onze tijd) met een totaalgewicht van 201 ton - waarvan 20 ton brandstof, genoeg om eventueel terug te keren naar Sydney indien nodig - en landde 12 minuten later om 07:48 uur voor het oog van duizenden toeschouwers op Illawarra Airport. (nu dus 2 uur en 12 minuten geleden)

Het is de eerste keer dat op dat vliegveld een 747-400 landt; voor het remmen werd geen thrust reverse gebruikt; de baan is slechts 30 meter breed en de buitenste motoren hangen dus buiten de baan.
De bandenspanning werd verlaagd van de standaard 208psi naar 120psi om beschadiging van de korte landingsbaan te voorkomen.
GoPro beelden vanuit de cockpit zullen later op Qantas' Youtube-kanaal worden gezet.

De eerste beelden van de allerlaatste landing van de oud-recordhouder:







Sint Maarten is er niets bij :P :

Na ruim 25 jaar heeft VH-OJA er 13.883 commerciële vluchten opzitten, heeft 4.094.568 passagiers vervoerd en heeft bijna 85 miljoen kilometer gevlogen; het equivelant van 110 retourvluchten naar de maan.
Haar laatste vlucht was vlucht 64 van Johannesburg naar Sydney op 13-14 januari dit jaar.
Na haar landing op Sydney had ze er 106.143 uren opzitten.
Haar aankomst in Sydney op 14 januari dit jaar:



VH-OJA is de tweede 747 van Qantas die bewaard zal blijven; de eerste is VH-EBQ, een 747-200 waarmee Qantas tussen 1979 en 2000 vloog en sinds 2002 in het Qantas Founders Outback Museum op Longreach Airport.

Wat VH-OJA zo speciaal maakt is een van haar eerste vluchten; haar delivery flight aan Qantas in 1989.
Op 17 augustus vloog de eerste 747-400 voor Qantas (er zouden nog 30 -400's volgen) namelijk non-stop van London Heathrow naar Sydney; een vlucht van 17.039 kilometer die 20 uur, 9 minuten en 5 seconden duurde met een gemiddelde snelheid van 845.58 km/h.
Op dat moment zette het zo het non-stop afstandsrecord neer.

Meer over deze vlucht, in mijn geschiedenispost van 17 augustus 2014:
quote:
VH-OJA. Een Boeing 747 en wel de 12e -400 van de productielijn en de eerste 747-400 voor Qantas zet een recordvlucht neer.
De kist was uit eerder vanaf Boeing Field naar London Heathrow gevlogen.
Na jarenlange planning was alles afgestemd op de vlucht; er was zoveel mogelijk gewicht bespaard waaronder de inhoud van de watertanks en bepaalde voorzieningen in de cargo-ruimte. Echter waren niet het interieur zoals de stoelen verwijderd; de kist zou in theorie de volgende dag passagiers moeten kunnen vliegen.

De 747 werd volgestopt met 227.124 liter speciale brandstof, ofwel zo'n 183.5 ton; pak 'm beet de helft van de 358.000 kg. dat het toestel zou wegen bij take-off. Er werd zoveel brandstof getankt dat het begon te overstromen (letterlijk; en dat was gepland).
De 747 werd met een tug naar baan 28R (huidige 27R) gesleep waar dan pas de motoren gestart werden; alles om brandstof te besparen.

Uiteindelijk vertrok de 747 rond 09:00 uur met 5 crew, 2 cabin crew en 18 passagiers (inclusief engineers van Boeing en Rolls Royce) als Qantas vlucht 7441 vanaf Heathrow richting....Sydney. Non-stop.

Om 14:19 uur lokale tijd landden ze op baan 16R van Sydney Airport na een vlucht van 20 uur, 9 minuten en 5 seconden na een afstand van 17.039 kilometer afgelegd te hebben met een gemiddelde snelheid van 845.58 kilometer per uur.
Dit zette records neer, onder meer een afstandsrecord.
Doordat het gewicht van de 747 steeds minder werd door minder brandstof bleef de kist stijgen; uiteindelijk haalt ze 13.746,5 meter bij de westkust van Australië.

Het afstandsrecord bleef ruim 6 jaar staan totdat op 10 november 1995 een 777-200LR deze verbrak.
VH-OJA vliegt nog steeds voor Qantas; ruim 25 jaar na haar eerste vlucht op 3 juli 1989.
De landing in Sydney in 1989:


[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 08-03-2015 01:38:51 ]
  zondag 8 maart 2015 @ 03:16:13 #210
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_150410204
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 22:06 schreef Iemand91 het volgende:
Dus wil je -MCR en -MCS nog willen afvinken; ga nog even langs Schiphol.
Gisterochtend nog op Ezeiza (Buenos Aires) :Y Weet alleen niet welke dat was, maar vond het toch leuk om hem door mijn vliegtuigraampje net aan te zien komen :Y
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')