abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_150150168
De nieuwe livery op de 747:




[ Bericht 1% gewijzigd door Thetallguy op 01-03-2015 21:19:42 ]
pi_150150252
quote:
13s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 17:56 schreef Iemand91 het volgende:
De nieuwe livery op de 747:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik kan er wel aan wennen denk ik. Vind het wel een goede verandering. Beter dan wat de meeste luchtvaartmaatschappijen deze tijd doorvoeren.
"Get busy living, or get busy dying"
  zaterdag 28 februari 2015 @ 18:14:17 #128
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_150150737
Whoa ik vind hem op de 747 misschien wel het mooist!
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_150163489
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 17:56 schreef Iemand91 het volgende:
De nieuwe livery op de 747:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]


Nice!
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zaterdag 28 februari 2015 @ 23:40:39 #130
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_150163572
Vind het mooier als op die 777.
Tics van je petten.
  zondag 1 maart 2015 @ 13:07:28 #131
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_150174925
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 23:40 schreef nattermann het volgende:
Vind het mooier als op die 777.
Het is ook een veel mooier vliegmachien :P
Wie dit leest is gek
pi_150175902
Staat echt prachtig op de 747 :9~
pi_150178552
Dat valt reuze mee!
--
pi_150180242
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 23:38 schreef Thetallguy het volgende:
Nice!
Waarom verander jij mijn post?

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 01-03-2015 16:54:15 ]
pi_150182402
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 16:19 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Waarom verander jij mijn post?
Ik wilde quoten maar drukte perongeluk op edit :P
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zondag 1 maart 2015 @ 19:01:27 #136
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_150186800
Ik reed vandaag in de buurt van Schiphol en ik keek omhoog.. tot mijn grote verbazing zag ik iets wat op een C-17 leek :D Ik keek nog een paar keer (was lastig aangezien ik op de motor zat) en geen twijfel mogelijk... het was inderdaad een C-17. Wel gaaf hoor.
Op Scramble heeft iemand foto's hiervan. Hij was van de RAF zo te zien.
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_150191203
quote:
99s.gif Op zondag 1 maart 2015 17:12 schreef Thetallguy het volgende:
Ik wilde quoten maar drukte perongeluk op edit :P
Dat veranderd wel helemaal de gewenste toon van mijn post.

Andere hoek:


Ik ben overal in de minderheid - sta zo ongeveer alleen - met mijn mening; maar ik blijf er wel bij.
pi_150193559
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 20:45 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Dat veranderd wel helemaal de gewenste toon van mijn post.

Andere hoek:
[ afbeelding ]

Ik ben overal in de minderheid - sta zo ongeveer alleen - met mijn mening; maar ik blijf er wel bij.
Dan denk ik dat je een negatieve PI had? Want tekst stond er verder niet in de post. Had niet door dat ik deze ook aangepast had. Heb iig weer een negatieve PI teruggezet :P

Las in het Belgische nieuws overigens dat de aankoop van SSJ's door VLM waarschijnlijk niet door zal gaan.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zondag 1 maart 2015 @ 22:50:37 #139
344250 75020
ik weet niet beter
pi_150198234
quote:
9s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 17:56 schreef Iemand91 het volgende:
De nieuwe livery op de 747:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Hoi, ik ben een trouwe lurker hier. Ik vind de nieuwe livery op de 747 erg mooi overkomen. Beter dan op de andere toestellen.
  zondag 1 maart 2015 @ 22:54:28 #140
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_150198372
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 20:45 schreef Iemand91 het volgende:
Ik ben overal in de minderheid - sta zo ongeveer alleen - met mijn mening; maar ik blijf er wel bij.
Mijn steun heb je :P

Ik vind trouwens de livery beter staan op de kisten waar ze niet voor bedoeld zijn. De Embraer en Fokker met de lage neuzen vind ik by far de lelijkste in de nieuwe livery.
pi_150199149
Ik vind de nieuwe livery niet per se lelijk. Ik vind het vooral niks toevoegen...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_150201144
Vandaag in de geschiedenis:



- 2 maart 1949: Boeing B-50A Superfortress (46-0010, "Lucky Lady II") landt op Carswell Air Force Base bij Fort Worth, Texas.
94 uur en 1 minuut eerder vertrok de B-50 daar op 26 februari voor een rondvlucht rond de wereld.
Vliegend richting het oosten werd het viermaal in de lucht bijgetankt door Boeing KB-29M Superfortresses; eerst boven de Azoren, daarna boven Saudië-Arabië, vervolgens boven de Filipijnen en als laatste nog een keer boven Hawaii.



De vluchthoogte zat tussen de 3000 en 6100 meter met een gemiddelde grondsnelheid van 401 km/h.
De totale afstand was 37.742 kilometer.
De vlucht werd uitgevoerd door een crew van 14 man met een standaard B-50.
De enige aanpassing was een extra brandstoftank in de bommenruimte.

De landing op 2 maart:


Bij de landing op 2 maart was dit de eerste non-stop vlucht rond de wereld.
Met deze vlucht werd aangetoond dat de Amerikaanse luchtmacht de capaciteit had om vanuit de VS waar dan ook ter wereld de atoombom te kunnen laten vallen als dat nodig was.

Tijdens een testvlucht op 13 augustus 1950 vielen alle vier motoren van 46-0010 weg.
De crew kon de landingsban van Davis–Monthan Air Force Base in Arizona niet meer bereiken en maakt op zo'n 3 kilometer van de basis een noodlanding in de woestijn.
Alle inzittenden overleven de landing, alleen de bommenrichter raakt gewond wanneer een cactus de cockpit binnendringt.
De B-50 is een total loss en wordt afgeschreven en staat nu in het Planes of Fame Museum op China Airport, Californië.



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



- 2 maart 1969: De eerste vlucht van de Aérospatiale-BAC Concorde.
De tweede supersonische passagiersvliegtuig (de Tupolev Tu-144 vloog 2 maanden eerder) maakt vanaf Aéroport de Toulouse-Blagnac haar allereerste vlucht.
Gevuld met 10 ton testapparatuur vertrekt om 15:40 uur het Franse prototype 001 F-WTSS met haar naverbranders aan vanaf de baan van Toulouse.
Gevolgd door 2 volgvliegtuigen (een voor het maken van video, de ander voor snelheidskalibratie) maakt de Concorde - steeds met het landingsgestel én haar neus naar beneden - een vlucht van 28 minuten waarna het om 16:08 uur een perfecte landing maakt op dezelfde baan.
De maximaal gehaalde snelheid bedraagt 435 km/h.





Prototype 001 werd door Aerospatiale in Toulouse gebouwd en tegelijkertijd werd 002 door BAC op Bristol Filton Airport gebouwd. Prototype 002 vloog voor het eerst op 9 April 1969.
Het zou nog tot 1 oktober 1969 duren voordat de Concorde voor het eerst supersonisch zou vliegen; dit gebeurde door alweer F-WTSS op haar 45e vlucht.
Hier houdt het toestel - 120 kilometer buiten Toulouse op een hoogte van 10.973 meter - 9 minuten lang Mach 1.05 aan.

De eerste commerciële vluchten vinden plaats op 21 januari 1976 wanneer British Airways en Air France - tegelijkertijd - de eerste vluchten maken: zie mijn geschiedenispost van 21 januari 2015.

Op 19 oktober 1973 ging F-WTSS met pensioen en vloog die dag haar laatste vlucht naar Aéroport de Paris-Le Bourget waar het nu ook opgesteld staat. (Naast haar Air France zuster F-BTSD)
F-WTSS heeft in totaal 397 vluchten gemaakt waarvan 249 supersonisch.
Totaal aantal vluchturen is 812 uur waarvan ruim 254 uur supersonisch.



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



- 2 maart 2012: Het laatste vertrek van een officiële Continental Airlines vlucht.
Continental vlucht 1267 vertrekt 's avonds om 12:59 uur vanaf Phoenix en landt de volgende dag om 05:15 uur plaatselijke tijd als United vlucht 1267 in Cleveland, Ohio.
De vlucht werd uitgevoerd door een Boeing 737-800, registratie is mij onbekend.
Het is niet de allerlaatste Continental Airlines vlucht; dat is vlucht 6 uit Tokio die op 3 maart 2012 om 12:10 uur op de luchthaven van Houston landt en werd uitgevoerd door N77012; een Boeing 777-200ER.




Die nacht van 2 op 3 maart 2012 worden overal de Continental borden vervangen door United borden en rond 1 uur 's nachts gaat de Continental site op zwart. Na 68 jaar is Continental Airlines niet meer.

Continental Airlines was een van de grootste luchtvaartmaatschappijen in de Verenigde Staten
(ten tijde van de fusie bezat het zo'n 348 toestellen en een kleine 100 orders) en werd in 1934 opgericht.
Binnen enkele jaren van elkaar fuseerden 8 grote maatschappijen in de VS; Delta met Northwest (2010), Continental met United (2012), Southwest met AirTran (2014) en momenteel American Airlines met US Airways.
Hierdoor blijven er in de VS slechts 4 grote maatschappijen over en worden bijna 9 op de 10 binnenlandse vluchten uitgevoerd door Delta, United, Southwest of American Airlines.
pi_150213485
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 20:45 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Dat veranderd wel helemaal de gewenste toon van mijn post.

Andere hoek:
[ afbeelding ]

Ik ben overal in de minderheid - sta zo ongeveer alleen - met mijn mening; maar ik blijf er wel bij.
Ik deel jouw mening eigenlijk ook wel. Het lijkt een beetje alsof er zo'n latex masker over de neus/mond heen zit getrokken dat net niet helemaal lekker past.
pi_150214283
De wedergeboorte van VLM

De VLM (Vlaamse Luchtvaartmaatschappij) vliegt sinds kort weer zelfstandig. In 2008 werd het bedrijf overgenomen door Air France-KLM waarna de naam VLM verdween en plaats maakte voor CityJet. In mei 2014 kwam het bedrijf in handen van het Duitse Intro Aviation. Zij beslisten om weer onder de naam VLM te gaan vliegen. In oktober 2014 werd VLM dan weer overgenomen door het eigen management en is het dus weer een zelfstandige Vlaamse maatschappij. Het management heeft grootse plannen. Zo wordt de vloot uitgebreid met nieuwe toestellen (SSJ100) en komen er stelselmatig nieuwe bestemmingen.

VLM gaat alvast vliegen vanop Antwerpen (thuisbasis), Rotterdam en Luik naar o.m. Hamburg, Avignon, Nice, Genève, Venetië en Bologna.

Er zullen 4 Sukoi Superjet 100-LR (Long Range) toestellen worden geleased met een aankoopoptie van nog eens 10 toestellen. De eerste LR-toestellen komen aan in 2016. In tussentijd bekijkt VLM of ze met de basisversie al vroeger kunnen gaan vliegen (naast de vertrouwde Fokker 50).



Welkom terug, VLM! :)
pi_150215101
Dat van de SSJ schijnt weer enigszins op losse schroeven te staan meldde een Belgische krant vorige week. Zal kijken of ik de linkt nog kan vinden. Ligt nogal gevoelig ook wat betreft investeren in Rusland op dit moment. Wellicht dat het C-series of Mitsubishi's worden, hoewel daar weer een langere wachttijd op zal zitten.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_150218458
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 15:08 schreef Thetallguy het volgende:
Dat van de SSJ schijnt weer enigszins op losse schroeven te staan meldde een Belgische krant vorige week. Zal kijken of ik de linkt nog kan vinden. Ligt nogal gevoelig ook wat betreft investeren in Rusland op dit moment. Wellicht dat het C-series of Mitsubishi's worden, hoewel daar weer een langere wachttijd op zal zitten.
Klopt, maar dat bericht is vandaag rechtgezet. De Russische investeringsbank had wat problemen, maar dat zou nu van de baan zijn.

De eerste VLM SSJ100 zou deze week aan de testvluchten beginnen.
pi_150220399


In het zonnetje in Maleisië!
"Get busy living, or get busy dying"
pi_150220537
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 14:06 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Ik deel jouw mening eigenlijk ook wel. Het lijkt een beetje alsof er zo'n latex masker over de neus/mond heen zit getrokken dat net niet helemaal lekker past.
Zoals iemand op Tweakers al zei:
quote:
met de huidige livery krijg ik het idee dat ik naar Disney Planes aan het kijken ben
Spijker op de kop.

En de laatste; hierna zal ik - hopelijk - ophouden; KLM heeft 'm ook officieel aangekondigd:
KLM_press twitterde op maandag 02-03-2015 om 14:00:44 Drying my new paint in the Malaysian sun. Our first 747 in the new livery, expected home @Schiphol this weekend ^GS reageer retweet
  maandag 2 maart 2015 @ 17:18:39 #149
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_150220654
Wat iemand op tweakers ook al zei: dat ding kan zo Planes in.
pi_150224421
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 16:27 schreef lolcat8811 het volgende:

[..]

Klopt, maar dat bericht is vandaag rechtgezet. De Russische investeringsbank had wat problemen, maar dat zou nu van de baan zijn.

De eerste VLM SSJ100 zou deze week aan de testvluchten beginnen.
En net op Luchtvaartnieuws nog een bericht dat de LR versie van de SSJ niet gecertificeerd is en de levering daarom tot Q3 2016 is uitgesteld... Hoop niet dat er afstel van dit uitstel komt!
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')