abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149537116
quote:
Bij een raketaanval op de Oekraense plaats Kramatorsk zijn drie doden en vijftien gewonden gevallen. Dat meldt persbureau Reuters.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 13:38:27 #3
104871 remlof
Europees federalist
pi_149537201
Patriots zijn wellicht wat duur, maar anti-raketsystemen lijken mij typisch defensieve wapens die het westen als eerste zal leveren aan de Oekraense strijdkrachten. Dus niet aan de meevechtende rechtse hordes uiteraard.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 13:39:28 #4
321876 Cherna
Fuck the System
pi_149537235
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:33 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat artikel gaat over trade deals. China profiteert van Ruslands zwakke positie als onderhandelingspartner en mss gebruikt China Rusland als proxie in het geopolitieke spel.

Dat is echter heel wat anders dan dat China troepen naar de Oekraine gaat sturen om Rusland te helpen. Rusland staat er alleen voor militair gezien. Met een populatie van ~ 144 miljoen, en het feit dat Rusland niet openlijk kan opereren denk ik niet dat het er goed uit ziet op de langere termijn.
Ik heb het niet over manschappen maar genoeg geld om er een zeer langdurig conflict van te maken waar uiteindelijk niemand wat aan heeft. De EU heeft dat volgens mij ook wel in de gaten. Merkel en Hollande zijn niet voor niets bezig om het op te lossen door middel van de dialoog en tegen het sturen van wapens zijn.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_149537357
Ik weet niet of ik deze vraag hier zou moeten stellen maar stel dat Putin de gaskraan zou dichtdraaien dan draait zijn hele economie toch ook gewoon naar de klote, het zelfde verhaal als er iets met nukes zou komen? Want Rusland levert toch aan heel veel landen in het Westen waardoor als ze meer sancties zouden opdragen het gewoon onmogelijk is om dan de economie draaiende te houden?

(Ik zit hier al een tijd mee in mijn hoofd en op nu.jij wil ik het niet vragen, dus beter hier op FOK!)
pi_149537424
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:39 schreef Cherna het volgende:
Ik heb het niet over manschappen maar genoeg geld om er een zeer langdurig conflict van te maken waar uiteindelijk niemand wat aan heeft. De EU heeft dat volgens mij ook wel in de gaten. Merkel en Hollande zijn niet voor niets bezig om het op te lossen door middel van de dialoog en tegen het sturen van wapens zijn.
Ik denk persoonlijk dat het Westen op dialoog aan stuurt omdat er in de Oekraine weinig te winnen is. Het land is totaal verrot, corrupt en bankroet.

Ik denk echter dat populatie wel degelijk relevant is. Oekraine is met 44 miljoen inwoners zo n 30% van de 146 miljoen van Rusland. Lijkt mij een behoorlijke kluif om onder de duim te houden. Zeker als je niet openlijk kan opereren. Ter vergelijking, Irak (36 miljoen) en Afghanistan (26 miljoen) zijn samen zo n 19% van de USA (320 miljoen). De USA had echter ook hulp van andere Westerse landen.

Oekraine onder de duim houden is dus heftiger voor Rusland dan dat Afghanistan en Irak samen waren voor de USA. Obviously is de Oekraine momenteel alleen deels bezet. Echter, zolang het Westen van de Oekraine niet onder de duim wordt gehouden blijven de soldaten en milities komen.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 13:46:06 #8
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_149537459
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:42 schreef MotherFoker het volgende:
Ik weet niet of ik deze vraag hier zou moeten stellen maar stel dat Putin de gaskraan zou dichtdraaien dan draait zijn hele economie toch ook gewoon naar de klote, het zelfde verhaal als er iets met nukes zou komen? Want Rusland levert toch aan heel veel landen in het Westen waardoor als ze meer sancties zouden opdragen het gewoon onmogelijk is om dan de economie draaiende te houden?

(Ik zit hier al een tijd mee in mijn hoofd en op nu.jij wil ik het niet vragen, dus beter hier op FOK!)
De Russische economie is bijna volledig gebaseerd op gas- en oliebaten. Als hij de kraan volledig dichtdraait gaat Rusland failliet, daar is iedereen het wel over eens. Sommigen zien echter opties voor Rusland om een voldoende grote afzetmarkt te vinden in het oosten, door meer pijpleidingen aan te leggen naar China.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  dinsdag 10 februari 2015 @ 13:47:26 #9
104871 remlof
Europees federalist
pi_149537491
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:46 schreef DeJori het volgende:

[..]

De Russische economie is bijna volledig gebaseerd op gas- en oliebaten. Als hij de kraan volledig dichtdraait gaat Rusland failliet, daar is iedereen het wel over eens. Sommigen zien echter opties voor Rusland om een voldoende grote afzetmarkt te vinden in het oosten, door meer pijpleidingen aan te leggen naar China.
Succes, want tot 2012 ging daar 0,0% van het gas heen:

En in 2009 ging maar 12% van de olie naar Azi:

dinsdag 10 februari 2015 @ 13:48:09 #10
321876 Cherna
Fuck the System
pi_149537512
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:44 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik denk persoonlijk dat het Westen op dialoog aan stuurt omdat er in de Oekraine weinig te winnen is. Het land is totaal verrot, corrupt en bankroet.

Ik denk echter dat populatie wel degelijk relevant is. Oekraine is met 44 miljoen inwoners zo n 30% van de 146 miljoen van Rusland. Lijkt mij een behoorlijke kluif om onder de duim te houden. Zeker als je niet openlijk kan opereren. Ter vergelijking, Irak (36 miljoen) en Afghanistan (26 miljoen) zijn samen zo n 19% van de USA (320 miljoen). De USA had echter ook hulp van andere Westerse landen.

Oekraine onder de duim houden is dus heftiger voor Rusland dan dat Afghanistan en Irak samen waren voor de USA. Obviously is de Oekraine momenteel alleen deels bezet. Echter, zolang het Westen van de Oekraine niet onder de duim wordt gehouden blijven de soldaten en milities komen.
Rusland zal het alleen om het oosten gaan. De rest zal niet meer interessant zijn. Daar valt ook weinig te halen
pi_149537566
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:48 schreef Cherna het volgende:
Rusland zal het alleen om het oosten gaan. De rest zal niet meer interessant zijn. Daar valt ook weinig te halen
Nergens valt veel te halen. De Oekraine is verrot zowel in het Westen als in het Oosten. Het Oosten zal er nu, door het conflict, nog slechter voorstaan.

Echter, zoals ik al zei, als Rusland alleen het Oosten van Oekraine zou willen, zal er een permanente stroom soldaten en milities naar het Oosten komen, vanuit het Westen. Als Rusland echt het Oosten van de Oekraine zou willen, denk ik dat het de gehele Oekraine zal moeten verslaan.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 13:56:03 #12
321876 Cherna
Fuck the System
pi_149537729
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:42 schreef MotherFoker het volgende:

Natuurlijk draait hij zich dan zelf de nek om. Het probleem is alleen dat je jezelf als EU zijnde ook enorme schade gaat toebrengen op lange termijn als de Russen door de verstoorde verhoudingen in het oosten zijn heil gaat zoeken. Neem de Botlek. Daar ligt een terminal in de planning voor de oliehandel vanuit Rusland. Olie niet voor eigen gebruik maar voor de handel juist waar NL zo goed in is. En dat is nog maar een klein voorbeeld.
pi_149537853
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:56 schreef Cherna het volgende:

[..]

Natuurlijk draait hij zich dan zelf de nek om. Het probleem is alleen dat je jezelf als EU zijnde ook enorme schade gaat toebrengen op lange termijn als de Russen door de verstoorde verhoudingen in het oosten zijn heil gaat zoeken. Neem de Botlek. Daar ligt een terminal in de planning voor de oliehandel vanuit Rusland. Olie niet voor eigen gebruik maar voor de handel juist waar NL zo goed in is. En dat is nog maar een klein voorbeeld.
Wat ik vooral lees en zelf bang voor ben dat het gewoon escaleert, en natuurlijk wil niet iedereen dat, denken jullie nou dat we het kunnen stoppen of tenminste zouden kunnen kalmeren. Ik denk dat Merkel en Hollande zelf allebei heel goed weten en proberen dit diplomatisch op te lossen, zelf hoop ik ook dat het lukt, maar ik denk dat daar weinig aan te doen zal zijn..
pi_149537917
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:00 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Wat ik vooral lees en zelf bang voor ben dat het gewoon escaleert, en natuurlijk wil niet iedereen dat, denken jullie nou dat we het kunnen stoppen of tenminste zouden kunnen kalmeren. Ik denk dat Merkel en Hollande zelf allebei heel goed weten en proberen dit diplomatisch op te lossen, zelf hoop ik ook dat het lukt, maar ik denk dat daar weinig aan te doen zal zijn..
Wat versta je onder escaleren? Dat het overslaat naar Nederland op een gegeven moment? Want daar hoef je niet bang voor te zijn. Dat er daar nog meer slachtoffers gaan vallen lijkt me iets dat niet te stoppen is, aangezien Rusland niet terug in z'n mand gaat.
pi_149538052
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:02 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Wat versta je onder escaleren? Dat het overslaat naar Nederland op een gegeven moment? Want daar hoef je niet bang voor te zijn. Dat er daar nog meer slachtoffers gaan vallen lijkt me iets dat niet te stoppen is, aangezien Rusland niet terug in z'n mand gaat.
Om eerlijk te zijn deels wel ja, maar dat komt ook gewoon omdat iedereen steeds loopt te zeggen omdat er bezuinigd is op Defensie en al die andere dingen. (Zelf zit een vriendin van mijn moeder erbij en zij blijft er verdomme gewoon kalm onder, terwijl ze in Afghanistan en al die andere dingen is geweest.) Ik zelf vind mezelf gewoon een grote pussy to be honest. Maar ik denk ook dat het komt door alle media de laatste tijd met "Nukes, Doomsday clock aka zoveel voor middernacht, IS, Rusland en al die andere dingen." en ik weet ik moet me er geen druk om maken, en de druk is ook behoorlijk afgenomen sinds ik op FOK! zit.
pi_149538099
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:06 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn deels wel ja, maar dat komt ook gewoon omdat iedereen steeds loopt te zeggen omdat er bezuinigd is op Defensie en al die andere dingen. (Zelf zit een vriendin van mijn moeder erbij en zij blijft er verdomme gewoon kalm onder, terwijl ze in Afghanistan en al die andere dingen is geweest.) Ik zelf vind mezelf gewoon een grote pussy to be honest. Maar ik denk ook dat het komt door alle media de laatste tijd met "Nukes, Doomsday clock aka zoveel voor middernacht, IS, Rusland en al die andere dingen." en ik weet ik moet me er geen druk om maken, en de druk is ook behoorlijk afgenomen sinds ik op FOK! zit.
Een cursusje Russisch voor beginners...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149538190
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:08 schreef ZOA het volgende:

[..]

Een cursusje Russisch voor beginners...
Hmm?
pi_149538203
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:06 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

D'r gaat sowieso niemand met nukes gooien want dat is einde oefening voor dat land zelf. Het ergste wat Rusland kan doen is ons de oorlog verklaren en dan wordt dat waarschijnlijk uitgevochten in Oost-Europa. Maar zelfs dat is niet heel waarschijnlijk omdat Rusland dan met vlag en wimpel tenonder gaat.

Als er wapens geleverd gaan worden gaat Oekrane zich beter verdedigen en zullen er daar aan Russische zijde meer doden vallen. Die oorlog gaat dan nog jaren duren in Oekrane of Rusland trekt zich een keer terug. That's all als je het mij vraagt.
pi_149538242
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:11 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Hmm?
Omdat je dan tenminste beter kan communiceren met iedereen ten oosten van pak um beet Dresden
dan dat je dat met Engels probeert...
pi_149538250
Telegraph twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 14:08:08 Putin has presented the Egyptian president with a gift - in the form of a Kalashnikov rifle: http://t.co/WBYa7z8WOA http://t.co/08riPXXqrG reageer retweet
pi_149538315
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:13 schreef ZOA het volgende:

[..]

Omdat je dan tenminste beter kan communiceren met iedereen ten oosten van pak um beet Dresden
dan dat je dat met Engels probeert...
Heb ik mijn broer voor, die spreekt Russisch alsof ie dr opgegroeid is.
pi_149538361
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:15 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Heb ik mijn broer voor, die spreekt Russisch alsof ie dr opgegroeid is.
^O^
  dinsdag 10 februari 2015 @ 14:20:23 #23
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_149538425
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_149538699
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:13 schreef Houtenbeen het volgende:
Telegraph twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 14:08:08 Putin has presented the Egyptian president with a gift - in the form of a Kalashnikov rifle: http://t.co/WBYa7z8WOA http://t.co/08riPXXqrG reageer retweet
[ afbeelding ]
Het kan erger...laatstelijk was er een Fokkertje die mij niet zo aardig vond en mij alleen de kogels had toebedacht...
  Moderator dinsdag 10 februari 2015 @ 14:31:23 #25
8781 crew  Frutsel
pi_149538718
quote:
Paar mensen heeft daar verdomd veel geluk :{
(Mogelijk een paar ook verdomd veel pech :{ )
  † In Memoriam † dinsdag 10 februari 2015 @ 14:32:39 #27
230491 Zith
pls tip
pi_149538760
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:31 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Paar mensen heeft daar verdomd veel geluk :{
(Mogelijk een paar ook verdomd veel pech :{ )
Je ziet wat jongens rennen rond 20-30seconden met inslaande raketten vlak naast ze (Jongens modat die vrouw roept "God! Boys!").
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_149538762
NewsOnTheMin twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 14:31:37 Moscow and Cairo sign preliminary agreement to build nuclear power plant in Egypt. (i24) reageer retweet
  dinsdag 10 februari 2015 @ 14:35:37 #30
104871 remlof
Europees federalist
pi_149538837
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:34 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ik had niet anders verwacht.
pi_149539070
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:35 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik had niet anders verwacht.
Zegt alles over de aard van de onderhandeling als je eerst je tegenstander in de tang wilt nemen met militaire middelen op de grond.

Verder staan er in het stukje nog allerlei details, zoals deze toelichting op de video in post 26.
quote:
The rebels reported advances, too. Basurin said late Monday that they have surrounded the railway hub of Debaltseve, the focus of fierce fighting in the past weeks, cutting it off from a major highway. A video posted online by a rebel-sympathizing website showed the separatists moving along the highway while the bloodied bodies of Ukrainian soldiers lay on the side of the road.
The view from nowhere.
pi_149539644
RT_com twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 14:59:47 UPDATE: 7 dead, 16 injured in rocket attack on #Kramatorsk, E. #Ukraine - local authorities http://t.co/OyEWNVEtDi http://t.co/SMPs3XgBzn reageer retweet
cnni twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 15:01:13 Would U.S. go to war to protect NATO partners from Russian aggression, asks Simon Tisdall. http://t.co/ojqDEkV8Bk http://t.co/leXrpPWlsn reageer retweet
Dankjewel VS :')
pi_149539850
johnfraher twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 14:09:11 It's the thought that counts. Putin flies to Egypt and gives Sisi a present of...an AK-47 http://t.co/DwvD8PkXr3 http://t.co/GhE4FAlS0L reageer retweet
pi_149539896
quote:
0s.gif [b]Op dinsdag 10 februari 2015 15:00 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile
cnni twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 15:01:13 Would U.S. go to war to protect NATO partners from Russian aggression, asks Simon Tisdall. http://t.co/ojqDEkV8Bk http://t.co/leXrpPWlsn reageer retweet
Dankjewel VS :')
Uit het CNN artikel:
quote:
For its part, the British government splutters impotently on the sidelines. As usual, it is waiting for Washington to tell it what to do.
Lol :P
  dinsdag 10 februari 2015 @ 15:13:40 #35
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_149540015
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:07 schreef theNull het volgende:
johnfraher twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 14:09:11 It's the thought that counts. Putin flies to Egypt and gives Sisi a present of...an AK-47 http://t.co/DwvD8PkXr3 http://t.co/GhE4FAlS0L reageer retweet
[ afbeelding ]
Graven ze samen de strijdbijl uit?
pi_149540054
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:07 schreef theNull het volgende:
[ afbeelding ]
Boys and toys...
pi_149540062
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:13 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Graven ze samen de strijdbijl uit?
Ze zijn vriendjes geworden.
Putin gaat een kerncentrale bouwen in Egypte en Egypte mag toetreden tot de EurAsian freetrade zone
pi_149540104
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:15 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Putin gaat een kerncentrale bouwen in Egypte en Egypte mag toetreden tot de EurAsian freetrade zone
Is dat goed nieuws of slecht nieuws?
  dinsdag 10 februari 2015 @ 15:17:41 #39
440653 BarryOSeven
pi_149540115
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:15 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

En dan geeft Putin een schrale AK. :')

Hij had op zijn minst met bladgoud bedekt moeten zijn...
pi_149540122
Hij is alvast vriendjes aan het maken voor de komende oorlog.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 15:18:00 #41
440653 BarryOSeven
pi_149540123
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:17 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Is dat goed nieuws of slecht nieuws?
Ligt eraan of je van plan bent recent naar Rusland te emigreren.
pi_149540139
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:18 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ligt eraan of je van plan bent recent naar Rusland te emigreren.
Nou nee, hoezo dat dan?
  dinsdag 10 februari 2015 @ 15:23:18 #43
440653 BarryOSeven
pi_149540280
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:18 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Nou nee, hoezo dat dan?
Dan zou je een bijstander extra hebben om je land te beschermen.
pi_149540309
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:23 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Dan zou je een bijstander extra hebben om je land te beschermen.
Stuur me even een priv bericht want ik snap niet wat je zegt en voel me nu echt een dom blondje.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 15:25:47 #45
440653 BarryOSeven
pi_149540349
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:24 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Stuur me even een priv bericht want ik snap niet wat je zegt en voel me nu echt een dom blondje.
Kan ik niet, ben nog geen 7 dagen lid.

Wat ik bedoel is dat het goed nieuws is voor een Rus, slecht nieuws voor een Europaan.

Bijstander voor Putin is bij een eventuele oorlog meer leger tegen het Westen :)

Snap je het of zal ik je over 6 dagen alsnog even een PM sturen? :P
pi_149540372
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:25 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Kan ik niet, ben nog geen 7 dagen lid.

Wat ik bedoel is dat het goed nieuws is voor een Rus, slecht nieuws voor een Europaan.

Bijstander voor Putin is bij een eventuele oorlog meer leger tegen het Westen :)

Snap je het of zal ik je over 6 dagen alsnog even een PM sturen? :P
Ok hehe sorry, ik ben ook ongeveer net 7 dagen lid dus ik zit ook echt van: thefuck. Ik voel me zo blond af en toe.
pi_149540414
RT_com twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 15:26:39 Putin & al-Sisi agree to create Russian industrial zone near Suez Canal http://t.co/qI2tRuhHDz http://t.co/KlGOecRny0 reageer retweet
nog meer cadeautjes
  dinsdag 10 februari 2015 @ 15:28:16 #48
440653 BarryOSeven
pi_149540420
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:26 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Ok hehe sorry, ik ben ook ongeveer net 7 dagen lid dus ik zit ook echt van: thefuck. Ik voel me zo blond af en toe.
Het is niet dat wanneer je langer lid bent, je ineens meer gaat begrijpen :P Begrijp je?
pi_149540456
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:28 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Het is niet dat wanneer je langer lid bent, je ineens meer gaat begrijpen :P Begrijp je?
Haha, als je mijn eerdere posts hier ziet ongeveer pagina n snap je denk ik wel waarom ik af en toe zo paniekerig doe, ik probeer namelijk positief te denken dat ze niet verder europa gaan verneuken.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 15:31:13 #50
440653 BarryOSeven
pi_149540514
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:29 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Haha, als je mijn eerdere posts hier ziet ongeveer pagina n snap je denk ik wel waarom ik af en toe zo paniekerig doe, ik probeer namelijk positief te denken dat ze niet verder europa gaan verneuken.
Goede instelling, alleen kun je helaas deze situatie niet wegdenken. Mensen met meer macht dan jij en ik hebben besloten dat ze misschien wel eens willen gaan vechten met elkaar. Dan kunnen wij denken wat we willen, maar we staan daar straks wel schouder aan schouder in de loopgraaf.

Maar het is nog niet zover, woensdag middag pas...
pi_149540537
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:29 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Daarvoor moet je in Brussel zijn ... of eigenlijk Berlijn... niet in Moskou
pi_149540590
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:31 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Goede instelling, alleen kun je helaas deze situatie niet wegdenken. Mensen met meer macht dan jij en ik hebben besloten dat ze misschien wel eens willen gaan vechten met elkaar. Dan kunnen wij denken wat we willen, maar we staan daar straks wel schouder aan schouder in de loopgraaf.

Maar het is nog niet zover, woensdag middag pas...
Wat ik nu overal heb gehoord zou het kalm en "goed" eruit zien naarmate ik weer van alles heb gelezen dat Cyprus, Rusland een basis wil aanbieden en dat Merkel en Hollande dan afstand van de V.S. zouden doen dit was mijn bron Klik
  dinsdag 10 februari 2015 @ 15:35:56 #53
440653 BarryOSeven
pi_149540668
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:33 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Wat ik nu overal heb gehoord zou het kalm en "goed" eruit zien naarmate ik weer van alles heb gelezen dat Cyprus, Rusland een basis wil aanbieden en dat Merkel en Hollande dan afstand van de V.S. zouden doen dit was mijn bron Klik
Griekeland naar Rusland neigt.

Je hoort van alles en je weet niets.

Een ding weet ik wel: Politiek spreekt nooit graag over oorlog richting burger.

Als ze dan nu ineens massaal de woorden: Totale oorlog, en Derde Wereld Oorlog in hun mond gaan nemen. Dan weet je dat ze geen weg meer zien om er onderuit te komen.
pi_149540700
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:35 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Griekeland naar Rusland neigt.

Je hoort van alles en je weet niets.

Een ding weet ik wel: Politiek spreekt nooit graag over oorlog richting burger.

Als ze dan nu ineens massaal de woorden: Totale oorlog, en Derde Wereld Oorlog in hun mond gaan nemen. Dan weet je dat ze geen weg meer zien er onderuit te komen.
Klopt wel, zelf gewoon nu maar hopen dat het alleen daar in Oekrane blijft, hoe lullig en kut het ook klinkt voor de mensen die daar wonen..
pi_149540725
Overleg morgen gaat gewoon door?
  dinsdag 10 februari 2015 @ 15:38:12 #56
440653 BarryOSeven
pi_149540729
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:36 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Klopt wel, zelf gewoon nu maar hopen dat het alleen daar in Oekrane blijft, hoe lullig en kut het ook klinkt voor de mensen die daar wonen..
Dat horen we morgenmiddag...
pi_149540754
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:38 schreef Ketchupcurry het volgende:
Overleg morgen gaat gewoon door?
Waarom zou het niet doorgaan?
pi_149540834
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:39 schreef Infection het volgende:

[..]

Waarom zou het niet doorgaan?
Ik dacht dat er eerst een wapenstilstand nodig was voordat ze verder zouden praten? Maar ik lees dat nergens meer.
pi_149540925
Egypt to join Russia-led Eurasian free trade zone
quote:
Egypt has established a free trade zone with the Russian-led Eurasian Economic Union, which includes Russia, Armenia, Belarus, and Kazakhstan, president Sisi of Egypt announced at a joint news conference with Russian President Vladimir Putin.

“We have reached an agreement to establish a free trade zone between Egypt and the Eurasian Economic Union," Egyptian President Abdel al-Sisi said.

There was more than $4.5 billion of trade between Russia and Egypt in 2014, a more than 80 percent increase on the year before, said President Putin.

Now it will be easier for Egyptian products to reach the markets of Russia, Belarus, Kazakhstan, and Armenia, and vice-versa.

The possibility of setting up a free trade zone with Europe was discussed by Russia, Belarus and Kazakhstan last summer at a conference in Sochi.

Russian zone on the Suez
The two countries also agreed to create a Russian industrial zone near the Suez Canal. Russian businesses have stakes in more than 400 Egyptian companies.

Russia and Egypt will work jointly on new investment projects, especially in transport, manufacturing, and energy – both oil and nuclear.

Lukoil, Russia’s second largest oil company produces more than 16 percent of the oil coming from Egypt.

Russia will help Egypt develop nuclear power plants and train personnel to create a new nuclear power industry in the country.

Egypt also wants to boost profits from Russian tourists. The country’s tourist sector suffered greatly due to a downgrade in security in the wake of the ouster of President Hosni Mubarak in 2011 and is currently struggling to win back foreign visitors.

In 2014, more than 3 million Russians traveled to Egypt for tourism despite the worsening economic situation in Russia.
Kan Nederland een voorbeeld aannemen.
pi_149540929
Mogelijke reden voor de berichten over een neergeschoten Russisch vliegtuig:
quote:
In an interview this morning a former U.S. ambassador to Ukraine made a completely speculative statement on Russian air attack plans against Ukrainian forces reported the Ukrainian propaganda outlet Censor.net:

If Putin uses aviation in Donbas, US response will be swift - former Ambassador to Ukraine Herbst"

"Certainly, everyone is concerned that the Kremlin is making this war in Ukraine increasingly open. They used to hide all their steps, all their aggression. Now it's increasingly clear what Moscow is doing. So, conceivably, Moscow can decide to use its Air Force," he stated, adding that if it does that even the most skeptical Europeans who doubted the hand of the Kremlin in the conflict will see that Russia is conducting war.

"Our report (on the situation in Ukraine to President Obama - ed.) did not specifically recommend anti-aircraft weapons … but we talked about it," Herbst said. He added that the reason for that is a possible major escalation of the conflict. The former ambassador stated that if Putin were to use his Air Force, the United States' reaction would be swift.

That statement by the former ambassador was a huge invitation for a "false flag" event. As the Ukraine and Russia fly similar types of air planes a "false flag" attack by Ukrainian planes on Ukrainian forces could easily be "sold" as a Russian attack. The ambassador seemingly offers that as a way to get the U.S. militarily involved.

The propaganda managers of the neo-Nazi Ukrainian Azov battalion immediately picked up the offer.
On its Facebook page Azov proclaimed (auto translated original):

The battalion of special purpose "Azov" - new page
2 hours ago
Russia used aircraft during Debaltseve 2 Su-25 attacked the positions of the 40th Battalion.
Russian aircraft attacked the Ukrainian viyskovosluzhbo SRO near Novohryhorivka.
2 Su-25 Russian Air Force 20 minutes ago inflicted airstrike on positions 40th Battalion in the area under Novohryhorivka Debaltseve.

Other Ukrainian propaganda outlets and Twitter propaganda accounts immediately jumped on that "report" by the Azov battalion.

But they were unlucky. The Ukrainian high command had not yet been informed of, or was not yet willing to jump onto, the promising "false flag" wagon prepared by Ambassador Herbst. The "Anti Terror Operation" headquarter denied (auto translated original) Russian air attacks:

At the headquarters of anti-terrorist operation (ATO) did not confirm the information about the air strikes, which the positions of the Ukrainian military allegedly paid a Russian aircraft. On this edition of the commentary "Gordon" said Speaker ATO Andrei Lysenko.
"Information is not supported by air strikes. Moreover, in the area non-flying weather. All this is fake," - said Lysenko.
Today edition "Tsenzor.NET" citing its sources reported that Russian aircraft attacked the Ukrainian troops in the village Novogrigorevka, which is located near the town of Debaltsevo Donetsk region.

Nice try everyone ...
http://www.moonofalabama.(...)g-offer-aborted.html
pi_149540994
Iemand een map van de laatste situatie? Kramatorsk zou op 50 km van de frontlijn liggen, nogal ver voor een raketaanval.
pi_149541176
ArmedResearch twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 15:40:07 REPORT: Receiving several claims from #NAF sources that they have entered #Debaltseve. #Ukraine reageer retweet
pi_149541549
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:44 schreef reza1 het volgende:

[..]

Zelf denk ik dat het een goeie zet van Egypte was, ik geef je er volkomen gelijk in.
pi_149541647
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:06 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Zelf denk ik dat het een goeie zet van Egypte was, ik geef je er volkomen gelijk in.
Die Eurazatiasche alliantie is al gefaald voordat ie goed en wel van de grond is. Niemand vertrouwt Rusland meer, buiten Egypte dan blijkbaar.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 16:09:22 #65
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149541666
quote:

[..]

Die pijpleidingen liggen er al en gaan zodirekt op volle toeren draaien.

Maar wat hebben we hier aan? Als Rusland de kraan dichtdraait dan dwingt het letterlijk de EU om de aanval te openen want de komplete economie zal er aan gaan in Europa, en dat accepteren de EU en de USA nooit. Net zo min als Rusland de boycot zal blijven accepteren.
Ik weet wel zeker dat ze aan beide kanten al een oorlogs scenario klaar hebben liggen.

Als je er goed over nadenkt dan zijn we oliedom bezig in Europa. Het ging allemaal aardig, zeker de handel met Rusland ging prima en de betrekkingen werden ook steeds beter en nu word alles verkloot door een waardeloos land genaamd Oekrainie die bestuurd word door corrupte mafia bazen. Fantastisch toch.......?? :( :( :(
pi_149541729
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:09 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Die pijpleidingen liggen er al en gaan zodirekt op volle toeren draaien.

Maar wat hebben we hier aan? Als Rusland de kraan dichtdraait dan dwingt het letterlijk de EU om de aanval te openen want de komplete economie zal er aan gaan in Europa, en dat accepteren de EU en de USA nooit. Net zo min als Rusland de boycot zal blijven accepteren.
Ik weet wel zeker dat ze aan beide kanten al een oorlogs scenario klaar hebben liggen.

Als je er goed over nadenkt dan zijn we oliedom bezig in Europa. Het ging allemaal aardig, zeker de handel met Rusland ging prima en de betrekkingen werden ook steeds beter en nu word alles verkloot door een waardeloos land genaamd Oekrainie die bestuurd word door corrupte mafia bazen. Fantastisch toch.......?? :( :( :(
Ben niet pro Rusland of pro Oekrane maar zelf vind ik deels wel dat je gelijk hebt en we ons hier gewoon niet mee moeten bemoeien, als Hollande en Merkel nouja meer Merkel gewoon een goed woordje doen (weet niet of het gaat helpen maar het blijkt de goeie kant op de gaan.) zij is de enige die Putin serieus neemt en slim is door te zeggen een diplomatische oplossing.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 16:12:03 #67
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_149541755
quote:

[..]

Groot succes die Euraziatische unie. Ze halen zelfs Afrikaanse landen d'r bij.
En wat een pareltjes ook allemaal.
Egypte, Rusland, Wit-Rusland, Khazachstan, Armeni. _O-
pi_149541840
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:08 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Die Eurazatiasche alliantie is al gefaald voordat ie goed en wel van de grond is. Niemand vertrouwt Rusland meer, buiten Egypte dan blijkbaar.
Onzin, in Wit-Rusland, Kazachstan, Armeni, Kyrgyzstan en Georgi wil de meerderheid lid worden.
En behalve Egypte is ook bijvoorbeeld China en Iran genteresseerd in een vrijhandel.
pi_149541866
quote:
13s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:14 schreef reza1 het volgende:

[..]

Onzin, in Wit-Rusland, Kazachstan, Armeni, Kyrgyzstan en Georgi wil de meerderheid lid worden.
En behalve Egypte is ook bijvoorbeeld China en Iran genteresseerd in een vrijhandel.
Iran handelt toch al aan tijdje met Rusland?
pi_149541885
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:12 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Groot succes die Euraziatische unie. Ze halen zelfs Afrikaanse landen d'r bij.
En wat een pareltjes ook allemaal.
Egypte, Rusland, Wit-Rusland, Khazachstan, Armeni. _O-
Onder andere China ook. :W
China Proposing to Establish Free Trade Zone With Eurasian Economic Union
quote:
China proposed to the Eurasian Economic Union to think about creation of a free trade zone in the future, according to Russian Ambassador to China Andrei Denisov.
BEIJING, (Sputnik) — China offered to establish a free trade zone with the Eurasian Economic Union in the future, Russian Ambassador to China Andrei Denisov told RIA Novosti.

“Chinese partners were very careful in regard to this integration in the beginning. They simply needed to make sure that it works. Now they show interest in increasing cooperation not only with the separate countries – Kazakhstan, Belarus, Russia, Armenia and Kyrgyzstan in the future, but with the union as such. And as far as I know they even proposed to us, the members of the union, to think about creation of a free trade zone in the future,” Denisov said.
Denisov added that both sides are already discussing mechanisms to cooperate in the future.

The Eurasian Economic Union, which includes Russia, Armenia, Belarus and Kazakhstan, came into force on January 1. Kyrgyzstan's membership, agreed to in December 2014, is expected to come into force in May.
pi_149541914
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:15 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Iran handelt toch al aan tijdje met Rusland?
Ja, maar er is geen vrijhandelszone zone tussen Rusland/de Euroaziatische Unie en Iran en die gaat er wel komen nu.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 16:17:37 #72
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_149541933
quote:
Nog zo'n democratisch hoogstandje.
pi_149541948
quote:

[..]

Nederland, de wereldmacht die wars van de EU, zijn eigen vrijhandelsverdrag gaat sluiten met Egypte! Ik zie het helemaal goedkomen. Export naar dat land gaat het verlies van Duitsland en Frankrijk vast overtreffen.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 16:18:32 #74
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149541977
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:08 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Denk het niet. In al die jaren handel met Rusland, van gasleveringen en olieleveringen, is Rusland altijd een betrouwbare leverancier geweest. Oekrainie daarentegen......
pi_149541989
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:17 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Iedereen flipte een tijdje omdat Kim Jong Un, waarschijnlijk in mei naar Rusland zou gaan onder andere waar 20 andere wereldleiders zouden zijn onder andere die van China.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 16:19:02 #76
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_149542000
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:17 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Nederland, de wereldmacht die wars van de EU, zijn eigen vrijhandelsverdrag gaat sluiten met Egypte! Ik zie het helemaal goedkomen. Export naar dat land gaat het verlies van Duitsland en Frankrijk vast overtreffen.
Waarom handelen met Duitsland, Frankrijk, Engeland, de VS...
Je weet toch dat de echte winsten in Egypte, Wit Rusland en Khazachstan liggen.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 16:20:59 #77
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_149542069
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:18 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Iedereen flipte een tijdje omdat Kim Jong Un, waarschijnlijk in mei naar Rusland zou gaan onder andere waar 20 andere wereldleiders zouden zijn onder andere die van China.
Rusland heeft een prima relatie met Noord-Korea. Mooie deal om slaven uit Noord-Korea in Siberi bomen te laten kappen.

Daar kunnen we in Nederland een voorbeeld aan nemen.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 16:21:06 #78
361691 DeJori
pi_149542074
quote:
China handelt met praktisch iedereen:

1 United States 521
2 Hong Kong 401
3 Japan 312.55
4 South Korea 274.24
5 Taiwan 197.28
6 Germany 161.56
7 Australia 136.37
8 Malaysia 106.07
9 Brazil 90.27
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  dinsdag 10 februari 2015 @ 16:21:23 #79
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149542082
Interessant stukje....
http://www.stopdebankiers.eu/rusland-draait-gaskraan-dicht/

Nu blijken de gas reserves van Oekrane zo groot dat Rusland wellicht volledig buiten spel zou komen te staan als de productiecapaciteit zich naar verwachting zou ontwikkelen. Oekrane zou worden ingelijfd in Europa en daarmee zou Europa voor haar gas plotseling zelfvoorzienend zijn. Europa zou vrij zijn van de Russische chantage waar ze eerder aan heeft blootgestaan en de Oekrane zou een moneymaker zijn voor iedereen die daarmee gemoeid was.

Was Janoekovytsj aanvankelijk vriend van de EU en beloofde hij samenwerking met het ondertekenen van contracten met oliegiganten Shel, ExxonMobile, ENI en Vitol, weigerde hij het EU-handelsverdrag te ondertekenen. Het EU handelsverdrag is een contract tot landverraad dat zelf de corporatistisch ingestelde Janoekovytsj te ver ging. Deze politieke zelfmoord heeft de huidige neonazi’s in het zadel geheven en, Janoekovytsj wordt nu betiteld als massa moordenaar voor de moorden op vreedzame demonstranten. Dat deze scherpschutters weinig verschil maakten tussen de demonstranten en hun oppositie, is een klein detail dat door de EU en de regering in Kiev liever over het hoofd wordt gezien.
pi_149542134
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:17 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Nee dat kun je beter Qatar en Saudi-Arabi als bondgenoten hebben zoals het westen.
pi_149542160
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:20 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Rusland heeft een prima relatie met Noord-Korea. Mooie deal om slaven uit Noord-Korea in Siberi bomen te laten kappen.

Daar kunnen we in Nederland een voorbeeld aan nemen.
Rusland heeft juist handels en goeie relatie met landen die ruzie hebben met de V.S. onder andere Noord Korea, Iran enz,
  dinsdag 10 februari 2015 @ 16:23:55 #82
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_149542164
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:21 schreef DUTCHKO het volgende:
Interessant stukje....
http://www.stopdebankiers.eu/rusland-draait-gaskraan-dicht/

Nu blijken de gas reserves van Oekrane zo groot dat Rusland wellicht volledig buiten spel zou komen te staan als de productiecapaciteit zich naar verwachting zou ontwikkelen. Oekrane zou worden ingelijfd in Europa en daarmee zou Europa voor haar gas plotseling zelfvoorzienend zijn. Europa zou vrij zijn van de Russische chantage waar ze eerder aan heeft blootgestaan en de Oekrane zou een moneymaker zijn voor iedereen die daarmee gemoeid was.

Was Janoekovytsj aanvankelijk vriend van de EU en beloofde hij samenwerking met het ondertekenen van contracten met oliegiganten Shel, ExxonMobile, ENI en Vitol, weigerde hij het EU-handelsverdrag te ondertekenen. Het EU handelsverdrag is een contract tot landverraad dat zelf de corporatistisch ingestelde Janoekovytsj te ver ging. Deze politieke zelfmoord heeft de huidige neonazi’s in het zadel geheven en, Janoekovytsj wordt nu betiteld als massa moordenaar voor de moorden op vreedzame demonstranten. Dat deze scherpschutters weinig verschil maakten tussen de demonstranten en hun oppositie, is een klein detail dat door de EU en de regering in Kiev liever over het hoofd wordt gezien.

_O-
  dinsdag 10 februari 2015 @ 16:24:15 #83
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149542175
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:22 schreef reza1 het volgende:

[..]

Nee dat kun je beter Qatar en Saudi-Arabi als bondgenoten hebben zoals het westen.
Die hofleverancier zijn van de ISIS boy's..... :Y
pi_149542204
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:17 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Net als Zwitserland en IJsland het ook zonder handel met Duitsland en Frankrijk moeten stellen omdat ze niet lid zijn van de EU, oh wacht..
pi_149542242
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:25 schreef reza1 het volgende:

[..]

Net als Zwitserland en IJsland het ook zonder handel met Duitsland en Frankrijk moeten stellen omdat ze niet lid zijn van de EU, oh wacht..
Er is nogal een verschil tussen handel, en een handelsverdrag.
pi_149542277
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:26 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Er is nogal een verschil tussen handel, en een handelsverdrag.
Zwitserland en IJsland hebben een handelsverdrag met de EU..
  dinsdag 10 februari 2015 @ 16:27:31 #87
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149542291
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:25 schreef reza1 het volgende:

[..]

:) Tja en de "pareltjes" die wel lid zijn, niet te vergeten, zoals Bulgarije, Roemenie, Griekenland etc....
pi_149542552
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:27 schreef reza1 het volgende:

[..]

Zwitserland en IJsland hebben een handelsverdrag met de EU..
Je meent het! Misschien hebben we er ook wel een met Egypte?

Dat maakt het niet nuttig voor ons om, als onderdeel van een grotere groep, een handelverdrag zoals EAEC op te zetten. Laat de EEA zijn werk maar gewoon doen.
pi_149542618
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:48 schreef meth1745 het volgende:
Iemand een map van de laatste situatie? Kramatorsk zou op 50 km van de frontlijn liggen, nogal ver voor een raketaanval.
Daar zit het HQ van de Azov op dit moment
pi_149542697
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:34 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Je meent het! Misschien hebben we er ook wel een met Egypte?

Dat maakt het niet nuttig voor ons om, als onderdeel van een grotere groep, een handelverdrag zoals EAEC op te zetten. Laat de EEA zijn werk maar gewoon doen.
De EU laat haar handelsverdragen bepalen door politieke belangen, niet wat in het voordeel is van EU en haar inwoners. China heeft meerdere keren aangedrongen op een handelsbedrag met de EU maar de EU houdt dat af terwijl er wel een handelsverdrag met de VS komt die zeer veel macht aan bedrijven geeft. Tevens heeft de EU economische sancties tegen Iran ingesteld wat totaal niet in het belang van de EU en haar inwoners is.
pi_149542743
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:36 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Daar zit het HQ van de Azov op dit moment
Maar op welke afstand zitten de rebellen?
pi_149542987
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:40 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Maar op welke afstand zitten de rebellen?

Op ongeveer 50-70km van het front
pi_149543560
paulhirschson twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 15:09:39 #Israel Foreign Minister to visit #Ukraine tomorrow. Will meet PM Arsani Yatsenyuk & others. reageer retweet
pi_149543614
Ik heb een vraag en ik ben benieuwd naar jullie opvattingen hierover.

Hoe kan het mogelijk zijn voor Oekrane om berhaupt wapens te ontvangen van Amerika als het land geen geld heeft? Er zijn toch sterke signalen dat het land economisch ook veel te lijden heeft?

Kortom, Hoe kan Oekrane wapens ontvangen in de huidige economische staat?

[ Bericht 13% gewijzigd door Marijnepijn op 10-02-2015 17:06:52 (kort vraagje erij) ]
pi_149543648
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 17:05 schreef Marijnepijn het volgende:
Ik heb een vraag en ik ben benieuwd naar jullie opvattingen hierover.

Hoe kan het mogelijk zijn voor Oekrane om berhaupt wapens te ontvangen van Amerika als het land geen geld heeft? Er zijn toch sterke signalen dat het land economisch ook veel te lijden heeft?
Gewoon ''gratis''
pi_149543704

Die bovenste is clustermunitie, normale hoek gezien de luchtweerstand die ie ondervindt als hij opengaat. Benieuwd naar inslaghoek analyse van de andere.
pi_149543752
paulhirschson twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 16:57:48 #Israel FM will sign a trilateral, sustainable development, agreement with #Canada & #Ukraine reageer retweet
pi_149543914
quote:

[..]

Rusland lijdt wat dat betreft aan de Hollandse ziekte. Potverteren op de aardgasbaten van Slochteren voor sociale uitkeringen. En niet zoals Noorwegen daar economische reserves mee gaan opbouwen.
pi_149544197
quote:
Statement by OSCE Chief Monitor in Ukraine on situation in Kramatorsk

KYIV, 10 Feb, 2015 - Today, in the early afternoon, the city of Kramatorsk in Donetsk region was struck by several shells which landed in heavily-populated residential neighbourhoods. Deaths and injuries have been reported. The OSCE Special Monitoring Mission to Ukraine (SMM) made all efforts to observe the impact of the shelling within the constraints of the rapidly deteriorating security situation.

Once again, innocent civilians are bearing the brunt of a violent conflict characterized by increasing the death-toll and indiscriminate shelling. That Kramatorsk was a relatively peaceful city until now gives us reason for concern that the violence is expanding to new areas.

I call upon all sides to exercise maximum restraint, and for an immediate ceasefire. Dialogue, and not the use of weapons, is the only path towards a durable peace.
pi_149544626
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 17:09 schreef meth1745 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die bovenste is clustermunitie, normale hoek gezien de luchtweerstand die ie ondervindt als hij opengaat. Benieuwd naar inslaghoek analyse van de andere.
Volgens Twitter zou het gaan om de BM30-Smerch

pi_149544879
pi_149545070
quote:
Is het niet een beetje gevaarlijk om daar zo vlak naast te gaan staan? Lijkt me dat die eigenlijk eerst onschadelijk zou moeten worden gemaakt...
pi_149545350
pi_149545701
quote:
Members of Trilateral Contact Group for Ukraine coming to Belarus

MINSK - A motorcade of four VIP-class vehicles has left the Minsk airport territory and is heading for the city center, where the Trilateral Contact Group for settling the conflict in eastern Ukraine is scheduled to meet on Feb. 10 evening.

Several minutes earlier, the four vehicles had entered the airfield and then left it with passengers inside, an Interfax correspondent reported. The vehicle windows were tinted, and so it could not be said for sure who was in them, he said.

An Interfax correspondent reported that Russian Ambassador to Kyiv Mikhail Zurabov, former Ukrainian President Leonid Kuchma, and OSCE envoy Heidi Tagliavini had arrived in Minsk for the Contact Group meeting.
The view from nowhere.
pi_149545823
quote:
Ik vind dit redelijk ver gaan. Ik zie de Russen straks echt niet ineens Polen binnen vallen :').
Zonder wrijving geen glans
pi_149545859
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:13 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is de nieuwe AK-12.
Ура для россии
pi_149545903
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:31 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Ik vind dit redelijk ver gaan. Ik zie de Russen straks echt niet ineens Polen binnen vallen :').
In 2014 waren ze al bezig had ik ergens gelezen, ze nemen het zekere voor het onzekere, en de NOS plaatst het.
pi_149545940
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:34 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

In 2014 waren ze al bezig had ik ergens gelezen, ze nemen het zekere voor het onzekere, en de NOS plaatst het.
Polen is al een tijdje bezig met zo'n partizanen strijd ja...
pi_149546034
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:35 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Polen is al een tijdje bezig met zo'n partizanen strijd ja...
Polen heeft niet altijd een goeie band met Rusland gehad en nu zijn ze bang om in de steek gelaten te worden.
pi_149546073
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:38 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Polen heeft niet altijd een goeie band met Rusland gehad en nu zijn ze bang om in de steek gelaten te worden.
Polen is nu navo lid. Dat is wel even anders. Ik zie het niet gebeuren allemaal.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 18:40:17 #113
361691 DeJori
pi_149546090
quote:

[..]

-edit, sorry las altijd een goeie band. :@
pi_149546135
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:40 schreef DeJori het volgende:

[..]

-edit, sorry las altijd een goeie band. :@
Haha maakt niet uit.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:39 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Polen is nu navo lid. Dat is wel even anders. Ik zie het niet gebeuren allemaal.
Het zelfde hier.
pi_149546392
quote:

[..]

Met recht ook. Als Oost-Europeaan zou ik me ook weinig comfortabel voelen momenteel..
pi_149546532
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Met recht ook. Als Oost-Europeaan zou ik me ook weinig comfortabel voelen momenteel..
Ik snap ze volkomen.
pi_149547171
JeroenAkkermans twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 19:08:06 In Minsk. Hier moet het O-Oekrane topoverleg plaatsvinden. Maar de vooruitzichten zijn net zo somber als de locatie http://t.co/2xQ7AHU8Tk reageer retweet
  dinsdag 10 februari 2015 @ 19:12:42 #118
104871 remlof
Europees federalist
pi_149547221
quote:

[..]

Polen heeft nooit een goeie band met Rusland gehad.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 19:14:30 #119
24329 KNAK
ff w88,......
pi_149547281
Alsof het Russische volk op een oorlog zit te wachten. Dat de NAVO vieze spelletjes speelt en Ukraine wil inlijven is een ander verhaal. Oorlog zal er niet van komen, Een autonoom oost Ukraine zal het gaan worden in het ergste geval. In de tijd waarin we nu leven , met zoveel belangen zal dit als een sisser gaan aflopen,.. Uiteindelijk worden we dan weer allemaal vriendjes en hebben we in 2017 weer een friendship-day met de Russen

Dat is dan te hopen :')
Mai pben rai~!
pi_149547330
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:14 schreef KNAK het volgende:
Alsof het Russische volk op een oorlog zit te wachten. Dat de NAVO vieze spelletjes speelt en Ukraine wil inlijven is een ander verhaal. Oorlog zal er niet van komen, Een autonoom oost Ukraine zal het gaan worden in het ergste geval. In de tijd waarin we nu leven , met zoveel belangen zal dit als een sisser gaan aflopen,.. Uiteindelijk worden we dan weer allemaal vriendjes en hebben we in 2017 weer een friendship-day met de Russen

Dat is dan te hopen :')
Ik vind je geweldig, :)
  dinsdag 10 februari 2015 @ 19:23:12 #121
24329 KNAK
ff w88,......
pi_149547561
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:15 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Ik vind je geweldig, :)
Eindelijk die langverwachte erkenning :p

Ukraine heeft genoeg mensen om naast oost te sturen en alles schoon te vegen, doen ze niet.
Rusland heeft genoeg om datgene wat ze willen bereiken daadwerkelijk te bereiken, gebeurt ook niet.

Separatisten klooien wat aan en gaan of krijgen wat ze willen, of ze worden verslagen. Einde verhaal. Dit alles is dan ook geen aanleiding voor een totale oorlog tussen 2 landen en meer een dispuut in de regio.

Is er iemand van mening dat dit kan ontaarden in een groot conflict? Zo ja, wie moet dat dan gaan starten ? En waarom is dat dan nog niet zo?

[ Bericht 0% gewijzigd door KNAK op 10-02-2015 19:33:03 ]
Mai pben rai~!
  dinsdag 10 februari 2015 @ 19:31:28 #122
198365 Morendo
The Real Deal
pi_149547899
quote:

[..]

Ach, die hitsen de boel ook behoorlijk op nu, met Tusk en die onvermijdelijke Sikorski. Rommelen in NAVO-lidstaten is een absolute 'no go' voor Rusland. De Krim is van Rusland. De regio rond Luhansk en Donetsk mogen zich ook afscheiden, als dat is wij zij willen. En laten we dan weer de banden met Rusland versterken en absoluut niet luisteren naar trigger happy cowboys als McCain.
Die Lebenslust bringt dich um.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 19:36:06 #123
361691 DeJori
pi_149548101
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:23 schreef KNAK het volgende:

[..]

Ukraine heeft genoeg mensen om naast oost te sturen en alles schoon te vegen, doen ze niet.in
Rusland heeft genoeg om datgene wat ze willen bereiken daadwerkelijk te bereiken, gebeurt ook niet.

Separatisten klooien wat aan en gaan of krijgen wat ze willen, of ze worden verslagen. Einde verhaal. Dit alles is dan ook geen aanleiding voor een totale oorlog tussen 2 landen en meer een dispuut in de regio.

Is er iemand van mening dat dit kan ontaarden in een groot conflict? Zo ja, wie moet dat dan gaan starten ? En waarom is dat dan nog niet zo?
Ik denk dat je die vraag anders zou moeten stellen; zie het conflict (in de brede zin) snel opgelost worden? Als Merkel en Hollande het voor elkaar krijgen op de achtergrond van sancties, een lage olieprijs en de grote kosten van het conflict Poetin zo ver te krijgen te stoppen met stoken, hem de Krim te geven en Oekrane uit te roepen tot een federatie met autonomie voor de oostelijke regio's, is het dan opgelost? Zijn de spanningen dan uit de lucht en kunnen we weer verder op de voet van een aantal jaar terug? Zolang dat scenario niet plaatsvind, zal het conflict langzaamaan verder escaleren.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 19:36:45 #124
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_149548133
quote:
in 1939 en in 1945 vertrouwde Polen op hulp van de bondgenoten in Europa, die nooit kwam. Inmiddels is Polen lid van de NAVO die het land bij een eventuele aanval zal beschermen
volgens mij waren de polen in 1939 ook lid van de League of Nations

die zouden ze toen ook hebben moeten beschermen, maar dat faalde ook een klein beetje
mee bekant vangde gin haas.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 19:38:45 #125
361691 DeJori
pi_149548233
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:36 schreef kawa4 het volgende:

[..]

die zouden ze toen ook hebben moeten beschermen, maar dat faalde ook een klein beetje
League of Nations is een voorganger van de VN, niet te vergelijken met de NAVO.
pi_149548331
ChristopherJM twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 19:23:54 #Kramatorsk update: 12 people (including 5 soldiers) dead and 64 people hospitalized after rocket attack in #Ukraine. http://t.co/VmUSsEYTez reageer retweet
The view from nowhere.
pi_149548584
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:36 schreef kawa4 het volgende:

[..]

De geallieerden verklaarden Duitsland de oorlog na de invasie van Polen. Denk je dat de oorlog anders verlopen zou zijn als Polen voordien partisanen had opgeleid?
  dinsdag 10 februari 2015 @ 19:48:40 #128
198365 Morendo
The Real Deal
pi_149548640
http://news.yahoo.com/mcc(...)obama-172807857.html

Strijders in het conflictgebied hebben eerst meer wapens nodig om uiteindelijk vrede te kunnen bereiken. ^O^
pi_149548706
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:23 schreef KNAK het volgende:

[..]

Ukraine heeft genoeg mensen om naast oost te sturen en alles schoon te vegen, doen ze niet.in

Ten eerste is het al ontaard in een groot conflict. Wie dat gaat starten? Poetin natuurlijk met zijn draaikont die iedere dag van mening verandert. Afspraken die vandaag worden gemaakt, worden morgen weer van tafel geveegd. Dat is inmiddels toch wel duidelijk?

En dan nu mijn vraag aan de echte experts: Zien jullie ook de parallellen met de conferentie van Mnchen?
pi_149548817
Wie schrijft die shit trouwens bij de NOS?
quote:
En de geschiedenis geeft ze gelijk: in 1939 en in 1945 vertrouwde Polen op hulp van de bondgenoten in Europa, die nooit kwam.
http://nos.nl/nieuwsuur/a(...)or-op-de-russen.html
Duitsland de oorlog verklaren was niet voldoende? Wat the fuck hadden we meer moeten doen? 8)7
  dinsdag 10 februari 2015 @ 19:53:31 #131
198365 Morendo
The Real Deal
pi_149548841
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:50 schreef ROADRUNN3R het volgende:

[..]

Ten eerste is het al ontaard in een groot conflict. Wie dat gaat starten? Poetin natuurlijk met zijn draaikont die iedere dag van mening verandert. Afspraken die vandaag worden gemaakt, worden morgen weer van tafel geveegd. Dat is inmiddels toch wel duidelijk?

En dan nu mijn vraag aan de echte experts: Zien jullie ook de parallellen met de conferentie van Mnchen?
Putin zal heus niet heel Oekraine gaan bezetten/annexeren. Daar heeft Rusland ook simpelweg het geld niet voor.
pi_149548871
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:52 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Duitsland de oorlog verklaren was niet voldoende? Wat the fuck hadden we meer moeten doen? 8)7
Polen lag er toen ook geografisch lekker bereikbaar bij ja. :')
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_149548978
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:53 schreef Morendo het volgende:

[..]

Putin zal heus niet heel Oekraine gaan bezetten/annexeren. Daar heeft Rusland ook simpelweg het geld niet voor.
waar schrijf ik dat dan?
Mijn vraag is vooral of mensen de parallellen zien tussen de conferentie van Mnchen (1938) en de conferentie morgen in Minsk.
pi_149549091
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:52 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Ze hadden ook daadwerkelijk kunnen gaan vechten en niet afwachten tot Hitler daadwerkelijk de Benelux en Frankrijk binnenviel. Ze lieten Hitler (en de Sovjets) er gewoon mee wegkomen.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 20:00:02 #135
198365 Morendo
The Real Deal
pi_149549115
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:56 schreef ROADRUNN3R het volgende:

[..]

waar schrijf ik dat dan?
Mijn vraag is vooral of mensen de parallellen zien tussen de conferentie van Mnchen (1938) en de conferentie morgen in Minsk.
Je spreekt in raadsels. Je gaat blijkbaar uit van de vooronderstelling dat er parallellen zijn. Nou, welke zijn dat volgens ju dan? Of misschien moet je het juiste antwoord in een spoiler zetten.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 20:02:04 #136
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_149549218
bij de conferentie in munchen was tsjechoslowakije niet uitgenodigd.
en de tsjechen hadden ook echt helemaal nix te zeggen over de toekomst van hun land.
dat werd wel even beslist door engeland - frankrijk en duitsland - italie

ik neem aan dat Oekrane daar morgen wel bij is, en mischien ook wel iets te zeggen heeft over
hun toekomst

plus sudetenland is volgens mij zonder 1 schot ingenomen / ge-annexeerd

[ Bericht 11% gewijzigd door kawa4 op 10-02-2015 20:09:05 ]
mee bekant vangde gin haas.
pi_149549365
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:59 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ze hadden ook daadwerkelijk kunnen gaan vechten en niet afwachten tot Hitler daadwerkelijk de Benelux en Frankrijk binnenviel. Ze lieten Hitler (en de Sovjets) er gewoon mee wegkomen.
We kunnen wel een inzamelingsactie voor een enkeltje Oekraine Oost houden, hoor, held van het 'ze' ;)

Zonder sovjets was dit forum trouwens auf Deutsch.
so long and thanks for all the fish
pi_149549444
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:00 schreef Morendo het volgende:

[..]

Je spreekt in raadsels. Je gaat blijkbaar uit van de vooronderstelling dat er parallellen zijn. Nou, welke zijn dat volgens ju dan? Of misschien moet je het juiste antwoord in een spoiler zetten.
Sudeten ;)
pi_149549530
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:59 schreef 99.999 het volgende:

[..]

heb je een bron die bewijst dat zo'n aanpak voordeel zou geboden hebben? Ze mochten al van geluk spreken in Duinkerke, hoe denk je dat het afgelopen zou zijn als GB meteen troepen naar Polen gestuurd had?
En was het Nederlandse leger klaar voor een aanval op Duitsland? Of het Belgische leger?
  dinsdag 10 februari 2015 @ 20:09:47 #140
198365 Morendo
The Real Deal
pi_149549554
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:06 schreef ROADRUNN3R het volgende:

[..]

Sudeten ;)
Evident. Maar daar gaat het ook bij blijven. De regering in Kiev moet wat realistischer worden en erkennen dat ze een gespleten land zijn. In plaats van bijvoorbeeld nieuwe initiatieven te ontplooien om de Russische taal af te schaffen.
pi_149549687
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:11 schreef Houtenbeen het volgende:
JeroenAkkermans twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 19:08:06 In Minsk. Hier moet het O-Oekrane topoverleg plaatsvinden. Maar de vooruitzichten zijn net zo somber als de locatie http://t.co/2xQ7AHU8Tk reageer retweet
[ afbeelding ]
Dat gebouw heb ik 4 maanden terug nog voor gedaan, het is inderdaad een nogal bijzondere locatie :P
pi_149549716
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:02 schreef kawa4 het volgende:
bij de conferentie in munchen was tsjechoslowakije niet uitgenodigd.
en de tsjechen hadden ook echt helemaal nix te zeggen over de toekomst van hun land.
dat werd wel even beslist door engeland - frankrijk en duitsland - italie

ik neem aan dat Oekrane daar morgen wel bij is, en mischien ook wel iets te zeggen heeft over
hun toekomst

plus sudetenland is volgens mij zonder 1 schot ingenomen / ge-annexeerd
Vandaar ook de bijnaam het verraad van Mnchen.
en ja, natuurlijk is Sudetenland zonder 1 schot ingenomen, daar gebeurde immers hetzelfde als de sepataristen nu op de Krim hebben geflikt.
pi_149549815
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:12 schreef J.B. het volgende:

[..]

Dat gebouw heb ik 4 maanden terug nog voor gedaan, het is inderdaad een nogal bijzondere locatie :P
Ik vertrek zelf ook volgende week naar de Oekraine (Kiev) en daarna door naar Wit Rusland.
pi_149549851
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:12 schreef J.B. het volgende:

[..]

Je bent toch geen pro-Russische rebel die deelnam van het Minsk overleg. Je gaat me toch niet vertellen dat je daar vrijwillig op vakantie was.
The view from nowhere.
pi_149549911
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:15 schreef ROADRUNN3R het volgende:

[..]

Ik vertrek zelf ook volgende week naar de Oekraine (Kiev) en daarna door naar Wit Rusland.
Survivallen of stedentrip? :P
pi_149549930
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:56 schreef ROADRUNN3R het volgende:

[..]

waar schrijf ik dat dan?
Parallellen zeggen niets. Er is altijd een treaty te vinden die je punt "bewijst".
Als de Chinezen willen aantonen dat je het Westen niet kan vertrouwen hebben ze een hele bibliotheek aan overeenkomsten om uit te kiezen.
pi_149549968
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:15 schreef ROADRUNN3R het volgende:

[..]

Ik hoop dat je niet te lang naar Wit-Rusland gaat want in dat hele land is echt geen reet te beleven :P Misschien een ijshockeywedstrijd meepikken als je in Minsk bent, dat vond ik wel een interessante ervaring :)
pi_149549998
Lees dat het helemaal niet zeker is dat Poetin morgen aanwezig is bij het overleg, zie het wel gebeuren dat die helemaal niet komt.
pi_149550018
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:18 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Survivallen of stedentrip? :P
Op uitnodiging van universiteiten, is overigens nog de enige manier om een visum te krijgen. ;)
pi_149550065
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:20 schreef ROADRUNN3R het volgende:

[..]

Op uitnodiging van universiteiten, is overigens nog de enige manier om een visum te krijgen. ;)
Oeh nice, tripverslag als je terugkomt?
  dinsdag 10 februari 2015 @ 20:24:36 #151
198365 Morendo
The Real Deal
pi_149550180
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:21 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

pi_149550190
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:21 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Ja, als daar interesse in is(?)
Zolang je nog geen thesis over onderwerpen als democratie of emancipatie hebt geschreven, blijft de KGB nog wel op afstand en krijg je een visum.
pi_149550276
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:09 schreef meth1745 het volgende:

[..]

heb je een bron die bewijst dat zo'n aanpak voordeel zou geboden hebben? Ze mochten al van geluk spreken in Duinkerke, hoe denk je dat het afgelopen zou zijn als GB meteen troepen naar Polen gestuurd had?
En was het Nederlandse leger klaar voor een aanval op Duitsland? Of het Belgische leger?
Het Franse leger was Duitsland binnengevallen en kwam weinig tegenstand tegen. Als ze toen hadden doorgepakt had het goed anders kunnen lopen. In plaats daarvan trokken ze zich na een goede week terug.
Een bron dat het dan anders was gelopen is natuurlijk niet te geven. Het is immers een 'wat als' discussie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2015 20:41:03 ]
pi_149550279
ArmedResearch twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 20:13:42 IMAGES: Reportedly the papers of a high ranking #Ukraine officer killed yesterday near #Debaltseve.H/t @ras75ras http://t.co/adgf7DcRH6 reageer retweet

iets meer gehavend dan de documenten die Poroshenko presenteerde...
pi_149550403
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:16 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Je bent toch geen pro-Russische rebel die deelnam van het Minsk overleg. Je gaat me toch niet vertellen dat je daar vrijwillig op vakantie was.
Och ik vind de voormalige Sovjet-Unie gewoon erg interessant, ik heb t/m Azerbeidzjan inmiddels alle landen bezocht. Wit-Rusland is wel met afstand het meest saaie/lelijke/nietszeggende land tot dusver, zelfs Moldavi was interessanter :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2015 20:32:04 ]
pi_149550448
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:50 schreef ROADRUNN3R het volgende:

[..]

Deze man.

:')
  dinsdag 10 februari 2015 @ 20:34:08 #157
440653 BarryOSeven
pi_149550491
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:27 schreef meth1745 het volgende:
ArmedResearch twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 20:13:42 IMAGES: Reportedly the papers of a high ranking #Ukraine officer killed yesterday near #Debaltseve.H/t @ras75ras http://t.co/adgf7DcRH6 reageer retweet
[ afbeelding ]
iets meer gehavend dan de documenten die Poroshenko presenteerde...
Zit me te bedenken wat er met dat paspoort gebeurt kan zijn waardoor het er zo goor uit ziet. Iemand? :?
pi_149550499
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:31 schreef J.B. het volgende:

[..]

Och ik vind de voormalige Sovjet-Unie gewoon erg interessant, ik heb t/m Azerbeidzjan inmiddels alle landen bezocht. Wit-Rusland is wel met afstand het meest saaie/lelijke/nietszeggende land tot dusver, zelfs Moldavi was interessanter :')
Je kunt er jagen en vissen.
The view from nowhere.
pi_149550593
EuromaidanPR twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 20:28:25 #Lviv battalion commander Ihor Volskyi blasted on fougasse in car on way from Stanytsia Luhanska t #Debaltseve,killed http://t.co/2pN5KmVGle reageer retweet
google translate:
quote:
Killed Combat "city". Lviv police chief injured
Tuesday, February 10, 2015, 20:53
Print

The vehicle, which was head of the Interior Ministry in Lviv region Dmitry Zagariya, hit a bomb near Debaltsevo Donetsk region.

This was announced by the agency "Interfax-Ukraine" MP faction "Bloc Poroshenko" Andrew Antonyschak.

"Two cars are traveling from village Lugansk Debaltseve in what is now a battalion of special police" Lions ". Near Debaltsevo car bombs blew up on, died Combat" Lviv "Igor Volsky, Zagariya wounded" - said Antonyschak, who was elected curator battalion them. Kulczycki.

According to him, all injured 4 people.

"Zagariya twice sent an SMS asking for help, is on the scene went commandos. Believe me, every effort is made to pull them out," - said the MP, without specifying to whom Zagariya send SMS.

Meanwhile, the Department of Public Relations Directorate police reported that they could neither confirm this information or refute it. Now because of Zagariya not.
http://www.pravda.com.ua/news/2015/02/10/7058133/?attempt=1
pi_149550891
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:34 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Zit me te bedenken wat er met dat paspoort gebeurt kan zijn waardoor het er zo goor uit ziet. Iemand? :?
wtf?? Hoe denk je dat mensen in een oorlog sterven? Explosies, afgerukte ledematen, brandende voertuigen, maar je verwacht dat de voorwerpen die ze bij zich dragen vlekkeloos blijven?
pi_149551077
Anti-West sentiment in Russia hits all-time high
quote:
The number of Russians with negative attitude towards the US and EU has hit its highest in modern history, with 36 percent wanting their country to further distance itself from the West, according to the latest poll.

The research was conducted by the major independent pollster Levada Center in late January and its results were released on Monday.

The number of Russians who claimed their negative attitude to the United States rose to 81 percent compared to 44 percent one year ago. The number of those who perceived the current relations between the two nations as hostile rose from 4 percent to 42 percent in a year.

Some 71 percent of those polled claimed negative attitude to the European Union (up from 34 percent a year ago) and 24 percent said that the EU and Russian Federation were in hostile relations, compared to just 1 percent in January 2014.

Forty percent of citizens want the Russian authorities to improve the relations with Western nations, but 36 percent hold that Russia must further distance itself from the West.

Levada Center’s deputy director, Aleksey Grazhdankin, told reporters that the poll had revealed that the public attitude to Western nations in Russia is now at its worst over the past 25 years. He blamed the situation on the ongoing crisis in Ukraine and on the Western sanctions campaign against Russia. He added that most Russians saw sanctions only as leverage in economic competition.

The two countries claiming the most positive attitudes from Russians were Belarus and China with 81 percent and 80 percent respectively. These figures compared to 83 percent and 77 percent respectively in January last year.
pi_149551404
DrStanchev twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 19:24:11 @Liveuamap Pro Russian protest in Sofia. http://t.co/hpEiyHyYis reageer retweet
pi_149551454
De Oekraense Gryvna is gisteren trouwens compleet ingestort, van 19 Gryvna/euro naar 29 Gryvna/euro.
Bron: http://www.xe.com/currencycharts/?from=EUR&to=UAH&view=1W

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2015 20:58:48 ]
pi_149551485
tassagency_en twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 19:56:12 Militia have information Kiev is preparing attack on Donetsk — DPR Defense Ministry http://t.co/kHUJU962E4 reageer retweet
pi_149551490
RT_com twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 20:31:21 'US seeks to start war in Europe' - Marine Le Pen http://t.co/odVxEYcm4M http://t.co/HDdIz6yWgL reageer retweet
  dinsdag 10 februari 2015 @ 20:58:10 #166
198365 Morendo
The Real Deal
pi_149551495
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:57 schreef J.B. het volgende:
De Oekraense Gryvna is vandaag trouwens compleet ingestort, van 19 Gryvna/euro naar 29 Gryvna/euro.
Bron: http://www.xe.com/currencycharts/?from=EUR&to=UAH
Toen ik daar twee jaar geleden was, was het zo'n vijf gryvna voor een euro.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 20:58:59 #167
198365 Morendo
The Real Deal
pi_149551538
Le Pen is ook tegen de fascisten in Kiev.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 20:59:29 #168
361691 DeJori
pi_149551556
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:58 schreef Houtenbeen het volgende:
RT_com twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 20:31:21 'US seeks to start war in Europe' - Marine Le Pen http://t.co/odVxEYcm4M http://t.co/HDdIz6yWgL reageer retweet
-RT
-Le Pen

Goeie combo.
pi_149551650
Is John McCain a weapon of mass destruction?
quote:
US Senator John McCain is calling on the Obama administration to send weapons to Ukraine, thereby turning up the thermostat in a country where an estimated 50,000 civilians and soldiers have already perished.

Appearing as a guest on the Hannity show, host Sean Hannity opened the diabolical dialogue with McCain by casually rewriting modern history, possibly in anticipation of another Hollywood blockbuster.

Hannity: “I know [President Barack Obama] has met with Chancellor Merkel, but he seems reluctant and resistant [to deliver weapons] even though Crimea and the Ukraine were pretty much annexed by Putin to do anything to support [Kiev]. Why?”

The more I am forced to watch Fox News, the more I believe the pause/rewind button was invented so that viewers can make sure they heard the hyperbole correctly.

Did Hannity, a political opinionator for Fox News, actually suggest that Putin “pretty much annexed” Crimea and Ukraine? No, he didn’t suggest it, he actually said it, and we can be sure McCain will not correct him on the matter. Indeed, the old warhorse will place a cherry and some whip cream on top of Hannity’s heaping mound of what is generally known in the business as ‘bullsh*t.’

McCain: “Five thousand Ukrainians have been murdered. The first time since the end of World War II that one country has dismembered a nation in Europe and to not give them weapons to defend themselves will go down as one of the shameful chapters of American history, and the Chancellor of Germany and the President of France don’t surprise me, but they should be ashamed too.”

Pause-Rewind-Replay-Scream.

First, McCain is being conveniently conservative with the number of fatalities in Ukraine. Just this week, a source in German intelligence told Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung that the real number of deaths in the Ukrainian civil war was about 50,000 – a number 10-times higher than that put forward by McCain and Ukrainian President Petro Poroshenko.

Is McCain deliberately deflating the Ukrainian death toll so as not to alarm the European Union as to the true nature of the ticking time bomb on their doorstep? Is Poroshenko being disingenuous about death and destruction in order to secure more lethal means for attacking East Ukraine? Judging by his performance at the Munich Security Conference, where he flashed some “Russian soldiers’ passports” as some sort of proof of a full-blown Russian invasion of Ukraine, anything is possible.

Second [Hollywood script writers, please pay attention], Russia did not dismember Ukraine. Kiev seems quite capable of performing that feat without any outside assistance. Despite the provocative assertion that Russia “seized” Crimea, the reality would put American moviegoers to sleep in their seats.

About one month after Ukrainian President Viktor Yanukovich fled the Ukrainian capital Kiev, not looking back till he reached Russia, the people of Crimea decided to hold a referendum on whether or not to become part of the Russian Federation. Ninety-six percent of the residents voted in favor of the decision, and one year later, according to a poll, they remain very satisfied with their status.

Had McCain wanted to show a real example of a European country being physically dismembered, he could have pointed with much more honesty to the now-extinct Federal Republic of Yugoslavia, which was obliterated by 78 days of non-stop NATO bombings on the capital Belgrade (March 24, 1999 to June 10, 1999). The attack was never green-lighted by the UN and was the first time that NATO used force against a sovereign nation that posed no threat to members of the alliance.

Or he could have just as easily pointed to the string of serial invasions that have been carried out with impunity by the United States across the Middle East, where imported American weapons are falling into the hands of allies and enemies alike, from Syrian rebels with known links to al-Qaeda, to the newest bogeyman on the block, the Islamic State.

But that would have required an element not traditionally found in US politicians, especially when the subject is Russia, known as truth.

In any event, I can’t help wondering where we’d be now in Ukraine had John McCain won the White House against Barack Obama back in 2008. Perhaps that’s a question the people of Europe had better ask themselves, especially as Obama’s presidency winds down.

Clearly, there are some individuals in Washington who have no apparent qualms with parts of Europe going down in flames, so long as it strengthens American interests.
pi_149551675
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:59 schreef DeJori het volgende:

[..]

-RT
-Le Pen

Goeie combo.
Beiden draaien op geld van het Kremlin, dat past dus aardig :P
pi_149551936

Helden _O_
  dinsdag 10 februari 2015 @ 21:11:09 #173
361691 DeJori
pi_149551972
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:09 schreef reza1 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Helden _O_
Leuk meisje met die witte jas. Ik zou haar doen.
pi_149551997
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:09 schreef reza1 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Helden _O_
Goed om te zien dat je je zogenaamde 'objectiviteit' nu gewoon hebt laten varen en openlijk pro-Poetin bent.
pi_149552008
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:59 schreef DeJori het volgende:

[..]

-RT
-Le Pen

Goeie combo.
zucht, kan iemand even een quote van palin door NOS, CNN, Reuters of whoever aanhalen? Als we toch bezig zijn met niet terzake doende commentaren.
pi_149552059
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Goed om te zien dat je je zogenaamde 'objectiviteit' nu gewoon hebt laten varen en openlijk pro-Poetin bent.
Ik was vanaf het begin al openlijk pro-vrijheidsstrijders en pro-Russisch beleid ten opzichte van Oekrane.
pi_149552119
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:11 schreef DeJori het volgende:

[..]

Leuk meisje met die witte jas. Ik zou haar doen.
Ik wou net hetzelfde zeggen
pi_149552199
AFP twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 21:15:07 #BREAKING Obama calls Putin to discuss violence, Russian actions in Ukraine reageer retweet
pi_149552533
Ah, net even het 20.00 journaal van NOS teruggekeken.

En ja hoor, na 6 minuten pas(!) anti-Rusland/Poetin propaganda.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 21:36:43 #180
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_149552804
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:29 schreef Smack10 het volgende:

Dat jij een feitelijke beschrijving van Poetin als anti-Poetin propaganda ziet ligt wellicht aan jouw wereldbeeld.
pi_149553074
Ben wel benieuwd naar wat er nou in dat telefoongesprek gezegd wordt.
pi_149553135
rConflictNews twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 21:42:51 A ceasefire in southeast Ukraine has been agreed to, reports @tass_agency, citing unnamed source - @reportedly reageer retweet
quote:
'Bestand kort voor top Oekrane'

Kort voor het begin van vredesbesprekingen morgen in Wit-Rusland hebben vertegenwoordigers van de Oekraense regering, Rusland, pro-Russische rebellen en de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE) een principeakkoord over een bestand in Oost-Oekrane bereikt. Dat heeft een bron bij de onderhandelingen dinsdag aan het Russische persbureau Itar-Tass gemeld.

Morgen praten de Oekraense president Petro Porosjenko, de Russische president Vladimir Poetin, het Franse staatshoofd Franois Hollande en de Duitse bondskanselier Angela Merkel in de Wit-Russische hoofdstad Minsk over het bloedvergieten in Oekrane. In de aanloop naar die top zijn dinsdag de leden van de zogenoemde contactgroep voor Oekrane in Minsk bijeengekomen. De contactgroep bestaat uit afgezanten van Rusland, Oekrane en de OVSE. Ook de pro-Russische rebellen schoven aan bij het overleg. (ANP)
pi_149553175
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:43 schreef Infection het volgende:
Wanneer ze samen naar het volgende feestje van DSK gaan
pi_149553290
NOS nieuws heeft het over de Polen die zich voorbereiden op de komst van de Russen.

Telkens als je denkt dat het niet slechter kan. :')
  dinsdag 10 februari 2015 @ 21:51:38 #185
361691 DeJori
pi_149553481
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:44 schreef Houtenbeen het volgende:
rConflictNews twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 21:42:51 A ceasefire in southeast Ukraine has been agreed to, reports @tass_agency, citing unnamed source - @reportedly reageer retweet
[..]

Ik geloof het, gezien het verloop de afgelopen tijd, pas als er daadwerkelijk niet meer wordt gevochten.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 21:52:59 #186
52513 whosvegas
The Trickster
pi_149553559
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Mensen die pro Poetin zijn |:(
Are you nuts??
pi_149553563
cnnbtk twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 21:38:16 :::: This World Will End Soon ....... What Preparation To Meet God Almighty? http://t.co/BuGDAaD9s0#dcfc #Debaltseve #DeflateGate #days reageer retweet
er staat CNN, dus...
pi_149553747
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:53 schreef meth1745 het volgende:
cnnbtk twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 21:38:16 :::: This World Will End Soon ....... What Preparation To Meet God Almighty? http://t.co/BuGDAaD9s0#dcfc #Debaltseve #DeflateGate #days reageer retweet
er staat CNN, dus...
Fake-account :P
Het echte acc is cnnbkr
pi_149553796
quote:
CNN Breaking News
@cnnbtk
‏‏‏‏‏‏‏‏((( يا أيها الناس قولوا لا إله إلا الله تفلحوا ))) ((( O people! Say No God But Allah To Obtain Salvation )))

http://www.islam-guide.com
Seems legit :')
pi_149553821
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:56 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Fake-account :P
maar nog steeds relevanter dan de opmerking dat Le pen en RT een goede combo zijn. :6
pi_149553830
Akkoord akkoord, Rusland houd zich toch nergens aan. Merkel moet gewoon eens vragen wat Poetin nou eigenlijk wil

Waarschijnlijk terug naar de grenzen van 1989 met uitzondering van de voormalige DDR
pi_149553919
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:58 schreef meth1745 het volgende:

[..]

maar nog steeds relevanter dan de opmerking dat Le pen en RT een goede combo zijn. :6
Die opmerking maak ik niet :o
pi_149554021
Dat gezicht van Poetin zodra het Russische Volkslied verkracht wordt door een Egyptisch orkest _O-

pi_149554071
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:58 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Het is toch niet zo vreemd dat instanties die door het Kremlin worden gefinancierd pro-Russische standpunten innemen? Dat benoemen past goed binnen dit topic als het aan de orde komt lijkt me.
pi_149554077
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:59 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Die opmerking maak ik niet :o
I know. :P
Opgelost:
cnnbkr twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 21:38:16 :::: This World Will End Soon ....... What Preparation To Meet God Almighty? http://t.co/BuGDAaD9s0#dcfc #Debaltseve #DeflateGate #days reageer retweet
weet je zeker dat het cnnbkr is btw? cnnbrk lijkt logischer...
pi_149554110
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:02 schreef meth1745 het volgende:

[..]

I know. :P
Opgelost:
cnnbkr twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 21:38:16 :::: This World Will End Soon ....... What Preparation To Meet God Almighty? http://t.co/BuGDAaD9s0#dcfc #Debaltseve #DeflateGate #days reageer retweet
weet je zeker dat het cnnbkr is btw? cnnbrk lijkt logischer...
Typo :'(
pi_149554332
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:01 schreef SuicideErrorist het volgende:
Dat gezicht van Poetin zodra het Russische Volkslied verkracht wordt door een Egyptisch orkest _O-

als dit echt is is het wel heel erg sneu :')
  dinsdag 10 februari 2015 @ 22:10:17 #198
361691 DeJori
pi_149554450
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:01 schreef SuicideErrorist het volgende:

Haha _O-

Het klinkt als Lucky TV maar als je op youtube zoekt komt alleen deze versie tevoorschijn.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 22:11:25 #199
361691 DeJori
pi_149554511
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:07 schreef Romanus het volgende:

[..]

Jawel hoor, hier ook via RT:

pi_149554781
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:43 schreef Infection het volgende:
NOS twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 22:15:18 President Obama heeft de Russische president Poetin gevraagd om morgen een vredesakkoord te sluiten over Oekrane: http://t.co/XVBy0pC3TU reageer retweet
pi_149554808
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:07 schreef Romanus het volgende:

[..]

De berichtgeving an sich al. :')
pi_149554894
[quote]0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:16 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

NOS twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 22:15:18 President Obama heeft de Russische president Poetin gevraagd om morgen een vredesakkoord te sluiten over Oekrane: http://t.co/XVBy0pC3TU reageer retweet
[/quote]
Giving ultimatums isn’t the way to talk to President Putin – Kremlin

http://www.thepeoplesvoice.org/TPV3/News.php/2015/02/09/title-128
pi_149555079
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:18 schreef Kloon7 het volgende:

[..]

Giving ultimatums isn’t the way to talk to President Putin – Kremlin[/b]

Tja, voor Russia Today is volledig toegeven aan de wensen en eisen van Poetin vermoedelijk de enige wijze waarop je tegen hem mag praten...
pi_149555105
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:02 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is toch niet zo vreemd dat instanties die door het Kremlin worden gefinancierd pro-Russische standpunten innemen? Dat benoemen past goed binnen dit topic als het aan de orde komt lijkt me.
Ok, ik benoem:
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:16 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Effe melden dat de NOS door Den Haag gefinancierd wordt, en Obama een extreem-Westerse politicus is.
pi_149555121
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, voor Russia Today is volledig toegeven aan de wensen en eisen van Poetin vermoedelijk de enige wijze waarop je tegen hem mag praten...
Gewoon een vraagje he, neem je jezelf nog wel serieus of denk je dat anderen dat doen?
pi_149555162
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:22 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Ok, ik benoem:

[..]

Effe melden dat de NOS door Den Haag gefinancierd wordt, en Obama een extreem-Westerse politicus is.
Dit.
pi_149555256
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:22 schreef Kloon7 het volgende:

[..]

Gewoon een vraagje he, neem je jezelf nog wel serieus of denk je dat anderen dat doen?
Serieuzer dan de Poetinfans hier :).

Maar hoe denk jij dan dat er volgens Russia Today (waar je naar linkt) tegen Poetin gepraat moet worden?
pi_149555313
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:22 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Ok, ik benoem:

[..]

Dat mag je noemen maar het lijkt me een erg gezochte vergelijking.
pi_149555318
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:51 schreef DeJori het volgende:

[..]

Ik geloof het, gezien het verloop de afgelopen tijd, pas als er daadwerkelijk niet meer wordt gevochten.
volkskrant twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 22:21:46 Pro-Russische separatisten: nog geen akkoord over staakt-het-vuren http://t.co/ncuoKUAukJ reageer retweet
De Volkskrant is een krant die door het Westen is gefinancierd
pi_149555356
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Serieuzer dan de Poetinfans hier :).

Maar hoe denk jij dan dat er volgens Russia Today (waar je naar linkt) tegen Poetin gepraat moet worden?
Hoe denk jij dat er volgens de NOS tegen rutte gepraat moet worden?
pi_149555508
Liveuamap twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 22:24:49 #Russia fired missiles on Hrodivka, near Krasnoarmiisk. About 10 wounded http://t.co/qFI6mTteUw http://t.co/k8jiCeynyy via @RobPulseNews reageer retweet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_149555563
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:26 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Hoe denk jij dat er volgens de NOS tegen rutte gepraat moet worden?
Vrij kritisch over het algemeen.

Maar in hoeverre is dat relevant voor dit topic?
pi_149555730
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:18 schreef Kloon7 het volgende:

[..]

Giving ultimatums isn’t the way to talk to President Putin – Kremlin[/b]

Merkel kijkt altijd naar de harde cijfers, zo heeft ze de Oekrainers duidelijk gemaakt dat ze zelfs met Amerikaanse wapens geen schijn van kans maken tegen de Russen. Ze zal Putin wel een beeld geschetst hebben van wat er voor Rusland wacht als hij niet stopt met vechten.

Overigens vandaag weer veel Russische raketaanvallen op steden en Azov is een paar dorpen rondom Mariupol gaan aanvallen. Al met al geen acties die een vredesverdrag 'helpen'.
pi_149555759
Niet zeker of ik die bronverwijzingen kan vertrouwen, Houtenbeen lijkt me een vertegenwoordiger van de prothese lobby.
pi_149555824
prothese lobby :?
pi_149555973
http://www.washingtontimes.com/news/2008/oct/12/europes-next-war/

KUHNER: Will Russia-Ukraine be Europe’s next war?
Artikel uit Oktober 2008
pi_149556022
Heeft iemand een recent kaartje van het grondgebied van de rebellen? Ik dacht namelijk een tijdje terug ergens te hebben gelezen dat Azov nagenoeg vernietigd was in de buurt van Marioepol, maar zal dan wel niet zo zijn? (Of inmiddels aangevuld natuurlijk)
pi_149556149
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:38 schreef Romanus het volgende:
Heeft iemand een recent kaartje van het grondgebied van de rebellen? Ik dacht namelijk een tijdje terug ergens te hebben gelezen dat Azov nagenoeg vernietigd was in de buurt van Marioepol, maar zal dan wel niet zo zijn? (Of inmiddels aangevuld natuurlijk)
http://kot-ivanov.livejournal.com zet tegenwoordig weer regelmatig kaartjes on-line. Is geloof ik pro-rebellen maar wel redelijk betrouwbaar.
pi_149556165
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:34 schreef Houtenbeen het volgende:
prothese lobby :?
Kom nou, we weten allemaal wat de afzetmarkt voor houten benen is in oorlogsgebied!

* meth1745 hoopt vurig dat houtenbeen geen houten been heeft... :X
pi_149556265
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:40 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Kom nou, we weten allemaal wat de afzetmarkt voor houten benen is in oorlogsgebied!

Hehe. ;)
pi_149556343
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:40 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Oh :P

Wat een domme acc-naam heb ik gekozen
pi_149556401
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Vrij kritisch over het algemeen.

Kan je die stelling ook concreet onderbouwen?
pi_149556565
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:40 schreef Igen het volgende:

[..]

http://kot-ivanov.livejournal.com zet tegenwoordig weer regelmatig kaartjes on-line. Is geloof ik pro-rebellen maar wel redelijk betrouwbaar.
Dankje, ze hebben vrij veel veroverd de laatste paar maanden.
22 juli 2014

9 februari 2015
pi_149556719
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:37 schreef Fossieltje het volgende:

Artikel uit Oktober 2008
Lijkt me buitengewoon logisch dat ze dat in Washington al wisten, die helpen gewoon een handje als het niet uitkomt.
pi_149557105
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:49 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Lijkt me buitengewoon logisch dat ze dat in Washington al wisten, die helpen gewoon een handje als het niet uitkomt.
Kan je je theorie over een Amerikaans complot om Oekraine te destabiliseren ook wat nader onderbouwen?
pi_149557173
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:49 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Iemand voorspelt in 2008 dat een oorlog tussen Rusland en Oekraine onvermijdelijk is, gegeven de imperialistische ambities van Rusland. En jij denk dat Washington daarbij gebaat is en de helpende hand uitsteekt?
The view from nowhere.
pi_149557340
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:59 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Iemand voorspelt in 2008 dat een oorlog tussen Rusland en Oekraine onvermijdelijk is, gegeven de imperialistische ambities van Rusland. En jij denk dat Washington daarbij gebaat is en de helpende hand uitsteekt?
Ja natuurlijk, een oorlog op je eigen grens is niet echt handig toch?
pi_149557380
Liveuamap twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 23:01:02 Russian official: We could help Iran attack Saudi Arabia if US arms Ukraine http://t.co/0TCfItN7rC #Ukraine via @AlexandruC4 reageer retweet
:P
pi_149557388
Gaan we al dood?
pi_149557487
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:29 schreef Smack10 het volgende:

Dan hadden ze vast eerst een stukje anti-Assad propaganda.
pi_149557515
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Kan je je theorie over een Amerikaans complot om Oekraine te destabiliseren ook wat nader onderbouwen?
Amerikaans = Goldman Sachs = illuminati = Bilderbergers = Een samenzwering ten behoeve van het ondersteunen van Zionistische belangen door het reduceren van de wereldbevolking. Dat je dat niet inziet zeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2015 23:07:10 ]
pi_149557581
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:06 schreef J.B. het volgende:

[..]

Amerikaans = Goldman Sachs = illuminati = Bilderbergers = Een samenzwering ten behoeve van het ondersteunen van Zionistische belangen door het reduceren van de wereldbevolking. Dat je dat niet inziet zeg.
Excuus.
pi_149557704
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Excuus.
Geen probleem, ik begrijp dat je het druk hebt om zo nu en dan te posten terwijl je de mensheid verdedigt tegen het rode gevaar, staande op een berg puin met een MI16 in je linkerhand, en je smartfoon in de rechter, daar in Oost Oekranie - held <3

Dan ontgaat je wel eens een vraag die je niet zelf stelt. no worries.
pi_149557716
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:37 schreef Fossieltje het volgende:

Artikel uit Oktober 2008
Artikel uit 1998, NAVO website:

quote:
The attempts to conceptualize domestic sources of Russian foreign policy
have led many authors in Russia and the West to the emphasis on the differences
between various schools of thought within the Russian political elite.
Classifications of the Russian foreign policy community members into

Atlanticists” and “
Eurasianists,” “democrats ” and “communists” has become
one of the main topics in the literature on Russian foreign policy making. Indeed,
different political actors in Russia have divergent analytical lenses focusing on the
same world. They conceptualize the state, nation, and security in different kind of
discourse. While the government develops concrete programs and official
“concepts,” the opposition uses party documents and books written by their
political and intellectual leaders for presenting their views. They have different
visions of what Russia is, as well as its major security threats, aims and
instruments of security policies. However, there are some fundamental foreign
policy issues most of the political forces in Russia agree on. Extremely negative
attitude toward NATO’s enlargement is one of the issues that unite Russian
political elite.
Why are liberals and dye-hard communists, doves and hawks do
not have many differences on this issue? It is logical to hypothesize that there is a
consensus within the Russian elite on some fundamental issues concerning
geopolitical position of the country and that this agreement is not at odds with the
general perceptions of common people.
http://www.nato.int/acad/fellow/98-00/zevelev.pdf
pi_149558178
1999:
quote:
After the collapse of the Soviet Union and the Warsaw Treaty Organization (WTO), the countries of Central and Eastern Europe looked to the West for a new security structure, particularly through the North Atlantic Treaty Organization (NATO). Three of these countries (Poland, Hungary, and the Czech Republic) have very recently joined the Alliance and NATO is seriously considering a second round of expansion. However, many significant problems must be solved before enlarging the Alliance again. In light of this, NATO should rigorously avoid such a move until these problems are fully resolved and should carefully chart its course through the wake of a restructured defense and security system in Europe. I found most source material for this project in the Air University Library at Maxwell AFB, AL, along with much other associated material through the Internet. I used materials representing all sides of the debate and from all significant parties involved. Although the debate is still ongoing, my research led me to conclude an additional round of NATO expansion, especially so soon after the first round, would be at best imprudent and at worst irresponsible and foolhardy. Acordingly, I believe another round of NATO enlargement should not be undertaken at all.
http://www.fas.org/man/nato/99-082.pdf

(FAS=federation of American Scientists, opgericht door de Manhattan project wetenschappers, gesponsord door 64 Nobelprijs winnaars)

papers pro en contra NAVO uitbreiding, 1993 tot 1999:
NATO Expansion - Analytical Perspectives

NATO Expansion and the Danger of a Second Cold War
Cato Foreign Policy Briefing No. 38 - 1996
http://www.cato.org/pubs/fpbriefs/fpb-038.html
pi_149558369
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:23 schreef meth1745 het volgende:

[..]
Die waarschuwingen waren toch wel een beetje overdreven, lijkt me. De toetredingen tot nu toe zijn toch niet cht een probleem gebleken.

Wel denk ik dat "we" te gretig zijn geweest om Oekrane en Georgi dingen in het vooruitzicht te stellen. Die landen hadden zich wmb. eerst zelf uit het Gemenebest van Onafhankelijke Staten los moeten maken en zich tenminste tot op het niveau van pakweg Bulgarije of Roemeni moeten ontwikkelen voor we met zoiets bezig zouden gaan, m.a.w. nooit of pas ver in de toekomst.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2015 23:29:32 ]
pi_149558663
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Die waarschuwingen waren toch wel een beetje overdreven, lijkt me. De toetredingen tot nu toe zijn toch niet cht een probleem gebleken.

Als je denkt dat Ruslands huidig optreden niets te maken heeft met de uitbreiding van de NAVO, dan niet, nee.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 23:40:22 #238
198365 Morendo
The Real Deal
pi_149558766
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Wel denk ik dat "we" te gretig zijn geweest om Oekrane en Georgi dingen in het vooruitzicht te stellen. Die landen hadden zich wmb. eerst zelf uit het Gemenebest van Onafhankelijke Staten los moeten maken en zich tenminste tot op het niveau van pakweg Bulgarije of Roemeni moeten ontwikkelen voor we met zoiets bezig zouden gaan, m.a.w. nooit of pas ver in de toekomst.
Verdere uitbreidingen van de NAVO lijken mij eerlijk gezegd volstrekt onzinnig. Welk vijandig blok wil de westerse wereld vernietigen dan?
pi_149558773
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:37 schreef meth1745 het volgende:
Als je denkt dat Ruslands huidig optreden niets te maken heeft met de uitbreiding van de NAVO, dan niet, nee.
Het is Ruslands optreden dat het probleem is, niet landen die vrijwillig tot NAVO toetreden. Dat Rusland besluit op deze manier te reageren betekent niet dat het toetreden van landen tot NAVO fout was.
pi_149558779
TheAlmostFunny twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 23:03:19 You lose interest in horror movies. They seem far-fetched, and not scary. Pale by comparison to what’s happening here, in real life.#Donetsk reageer retweet
pi_149558838
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:37 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Rusland in Oekrane rotzooi schopt (enkel) uit rancune over de Navo-toetreding van Estland of Bulgarije, nee. Zo'n duivelse sadist is Poetin toch ook weer niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2015 23:43:06 ]
  dinsdag 10 februari 2015 @ 23:42:15 #242
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_149558843
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:40 schreef Morendo het volgende:

[..]

Verdere uitbreidingen van de NAVO lijken mij eerlijk gezegd volstrekt onzinnig. Welk vijandig blok wil de westerse wereld vernietigen dan?
De NAVO wil niks vernietigen. De landjes die bij de NAVO kwamen die willen niet vernietigd worden door Rusland. En die angst blijkt geheel terecht.
pi_149559255
Het grootste gevaar voor een 3de wereldoorlog is de weigering van Westerse politici om toe te geven dat NAVO uitbreiding bedreigend is voor Rusland. Het is als wanneer een agent (of eender welke gewapende persoon) omsingeld wordt door een straatbende, die steeds dichterbij komen, en zeggen dat ze geen kwaad in hun zin hebben. Dan kan je als agent nog zo dikwijls protesteren en waarschuwen, als ze blijven dichterbij komen en ontkennen dat ze een gevaar vormen, dan blijft die agent niets anders over dan te schieten.

Met een openlijke vijand kan je onderhandelen, met een partij die claimt geen vijand te zijn, die zegt dat haar wapens tegen anderen (Iran) gericht zijn daar kan je niet mee praten omdat ze doet alsof er niets te bespreken is. De enige mogelijkheid is dan geweld gebruiken.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 23:59:19 #244
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_149559398
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:54 schreef meth1745 het volgende:
Het is als wanneer een agent omsingeld wordt door een straatbende, die steeds dichterbij komen, en zeggen dat ze geen kwaad in hun zin hebben. Dan kan je als agent nog zo dikwijls protesteren en waarschuwen, als ze blijven dichterbij komen en ontkennen dat ze een gevaar vormen, dan blijft die agent niets anders over dan te schieten.

Je kunt het ook van een andere kant bekijken. Je wordt als verdachte omsingeld door agenten. dan kun je je misschien ook eens afvragen wat je fout doet. Vergeet niet. De NAVO is geen verplichting en elk land dat lid is mag zich zonder problemen terugtrekken.
Horrible Cunt!
pi_149559420
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:54 schreef meth1745 het volgende:
Het grootste gevaar voor een 3de wereldoorlog is de weigering van Westerse politici om toe te geven dat NAVO uitbreiding bedreigend is voor Rusland. Het is als wanneer een agent (of eender welke gewapende persoon) omsingeld wordt door een straatbende, die steeds dichterbij komen, en zeggen dat ze geen kwaad in hun zin hebben. Dan kan je als agent nog zo dikwijls protesteren en waarschuwen, als ze blijven dichterbij komen en ontkennen dat ze een gevaar vormen, dan blijft die agent niets anders over dan te schieten.

Met een openlijke vijand kan je onderhandelen, met een partij die claimt geen vijand te zijn, die zegt dat haar wapens tegen anderen (Iran) gericht zijn daar kan je niet mee praten omdat ze doet alsof er niets te bespreken is. De enige mogelijkheid is dan geweld gebruiken.
Rusland joint straks gewoon de NAVO. Let maar op.
pi_149559440
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:59 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Je kunt het ook van een andere kant bekijken. Je wordt als verdachte omsingeld door agenten. dan kun je je misschien ook eens afvragen wat je fout doet. Vergeet niet. De NAVO is geen verplichting en elk land dat lid is mag zich zonder problemen terugtrekken.
Cuba had ook vrijwillig Russische kernwapens toch was de VS daar niet zo blij mee...
pi_149559469
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:59 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Rusland joint straks gewoon de NAVO. Let maar op.
Alsof de V.S. dat wil. :')
pi_149559545
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:01 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Alsof de V.S. dat wil. :')
Tuurlijk. Hoe meer bij de club , des te beter. Minder kans op oorlog dit dat alles.
pi_149559614
rConflictNews twitterde op woensdag 11-02-2015 om 00:04:18 BREAKING: Russian Air Force IL61 now in German airspace heading south-west #SU9006 #AFL9006 #avgeek - @L0gg0l reageer retweet
rConflictNews twitterde op woensdag 11-02-2015 om 00:04:52 #Ukraine contact group representatives deny ceasefire deal in Minsk - Reuters via @zerohedge http://t.co/qW4ruGpgCc reageer retweet
pi_149559636
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:07 schreef Smack10 het volgende:
rConflictNews twitterde op woensdag 11-02-2015 om 00:04:18 BREAKING: Russian Air Force IL61 now in German airspace heading south-west #SU9006 #AFL9006 #avgeek - @L0gg0l reageer retweet
rConflictNews twitterde op woensdag 11-02-2015 om 00:04:52 #Ukraine contact group representatives deny ceasefire deal in Minsk - Reuters via @zerohedge http://t.co/qW4ruGpgCc reageer retweet
Dat vliegtuig is gewoon een normaal regeringsvliegtuig met een of andere hoge functionaris erin
  woensdag 11 februari 2015 @ 00:09:01 #251
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_149559667
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:00 schreef reza1 het volgende:

[..]

Cuba had ook vrijwillig Russische kernwapens toch was de VS daar niet zo blij mee...
Wacht eventjes. Ik heb nooit ergens beweerd dat de Amerikanen heilige boontjes zijn en dat zal ik ook nergens beweren. Ik ben er zelfs flink van overtuigd dat hun politieke systeem kapot is en een grondige vernieuwing nodig heeft.

Ik heb het nu over de Russen. Ze missen gewoonweg enig vorm van zelfreflectie. Dat krijg je doordat men liever positieve leugens gelooft dan negatieve waarheden.
Horrible Cunt!
pi_149559683
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:59 schreef tong_poh het volgende:

[..]

En van de hot topics in US "defence" is tegenwoordig China's AA/AD en manieren om dit te doorbreken.

The U.S. Needs an Integrated Approach to Counter China’s Anti-Access/Area Denial Strategy

http://www.heritage.org/r(...)area-denial-strategy

Waarom is de VS zo bezorgd dat China in staat zou zijn om een regio van 500 km rond z'n grens te verdedigen? Omdat de VS z'n wereldwijde hegemonie wil in stand houden.

Het grote probleem met het Westen is dat ze zich niet in de positie van de tegenpartij kunnen verplaatsen. Ze willen een machtspositie die ze van de tegenpartij nooit zouden aanvaarden.
  woensdag 11 februari 2015 @ 00:12:35 #253
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_149559745
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:09 schreef meth1745 het volgende:

[..]

En van de hot topics in US "defence" is tegenwoordig China's AA/AD en manieren om dit te doorbreken.

The U.S. Needs an Integrated Approach to Counter China’s Anti-Access/Area Denial Strategy

http://www.heritage.org/r(...)area-denial-strategy

Waarom is de VS zo bezorgd dat China in staat zou zijn om een regio van 500 km rond z'n grens te verdedigen? Omdat de VS z'n wereldwijde hegemonie wil in stand houden.

Het grote probleem met het Westen is dat ze zich niet in de positie van de tegenpartij kunnen verplaatsen. Ze willen een machtspositie die ze van de tegenpartij nooit zouden aanvaarden.
Waar kom jij nu weer mee aanzetten? Ik heb het niet over de VS. Ik heb het over Rusland. Dat is hier het hele probleem. Continu dat gezeik van: "Ja maar de VS".
Horrible Cunt!
pi_149559771
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:12 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Waar kom jij nu weer mee aanzetten? Ik heb het niet over de VS. Ik heb het over Rusland. Dat is hier het hele probleem. Continu dat gezeik van: "Ja maar de VS".
Ja, daarmee zeg je dat Rusland een rol heeft.

De V.S. heeft daarentegen ook een rol.

Dit nog niet snappen. :')
  woensdag 11 februari 2015 @ 00:20:10 #255
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_149559872
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:13 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ja, daarmee zeg je dat Rusland een rol heeft.

De V.S. heeft daarentegen ook een rol.

Dit nog niet snappen. :')
Je begrijpt mij verkeerd, maar dat begrijp ik. Sommigen zijn soms iets langzamer van begrip. Maakt niks uit.

Ik ontken de rol van de VS niet. Ik wil alleen dat de Russen en al hun volgelingen realiseren dat Rusland in deze hele situatie een zeer negatieve rol speelt. Zoals men in het Engels zegt: two wrongs don't make a right. Door dit soort reactionair denken, zijn jullie geen haar beter dan de politici die dit hele gezeik hebben veroorzaakt. Kleuterschool gedrag noem ik het.
Horrible Cunt!
pi_149559877
pi_149559884
EUROPA AAN DE VOORAVOND VAN NIEUWE OORLOG?
http://defensie-platform.(...)d-van-nieuwe-oorlog/

quote:
Zolang het Westen, en zeker Europa, dit niet onder ogen wil zien, heeft Europa geen ‘pouvoir ‘; immers machtspolitiek, geopolitiek, is nooit weggeweest. Europa echter heeft zich laten bedwelmen door het mantra ‘nooit meer oorlog’ en zich gericht op hoog verheven idealen van eeuwige wereldvrede door het aangaan van economische en financile verbanden die de noodzaak van oorlog zouden uitbannen. Hoe naef en blind is Europa: buiten Europa denkt, leeft, en doet men anders (Afrika, Midden-Oosten, ISIS) en dat is heel diplomatiek uitgedrukt.
quote:
De formatie van een NAVO Quick Reaction Force, binnen 24 uur in te zetten, – de NATO heeft inmiddels aangekondigd dat deze niet 13.000 maar 30.000 manschappen moet omvatten- , is voor het publiek geruststellend. Maar inzet van deze multinationale force behoeft instemming van de parlementen van alle 28 NAVO-bondgenoten.

Als die instemming al verwezenlijkt wordt, gaat dat maanden kosten.

Waar blijft dan de ‘quick reaction‘? Ook Poetin beseft dat heel goed.
Is echt de toestemming van alle parlementen nodig? :')

Achteraf zie je een WO1 en WO2 altijd van kilometers afstand aankomen. Maar de mensen die er middenin zaten, dachten misschien ook "het zal wel loslopen", "ze blaffen, maar bijten niet", "dat durven ze nooit". Hopelijk loopt alles met een sisser af en bijt Poetin niet in EU/NAVO-gebied.
pi_149559934
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:20 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Je begrijpt mij verkeerd, maar dat begrijp ik. Sommigen zijn soms iets langzamer van begrip. Maakt niks uit.

Ik ontken de rol van de VS niet. Ik wil alleen dat de Russen en al hun volgelingen realiseren dat Rusland in deze hele situatie een zeer negatieve rol speelt. Zoals men in het Engels zegt: two wrongs don't make a right. Door dit soort reactionair denken, zijn jullie geen haar beter dan de politici die dit hele gezeik hebben veroorzaakt. Kleuterschool gedrag noem ik het.
Nee, het getuigt van grote volwassenheid om personen als Merkel de grond in te boren omdat ze een diplomatieke oplossing wil.

Daarmee haar pogingen ondermijnen door constant te blijven roepen dat je wapens gaat leveren.

Maar goed, je zal wel niet eens weten waar ik het over heb of wie Merkel is. :W
pi_149559997
Dit conflict heeft straks ook weer te maken met waar de basis van het strategisch denken in het westen en met name de VS in ligt. Dat ligt in de theorie van Nash uit de Koude Oorlog en dan met name 'The Game Theory', die er vanuit gaat dat iedereen altijd voor zijn eigen gewin gaat. Om te winnen dien je dus altijd dezelfde bargaining chips te hebben. De Koude Oorlog werkte precies zo, omdat zowel Moskou als Washington elkaar konden wegvagen met 1 druk op de knop, kwam het nooit tot een grote oorlog. Het bewijs voor de Amerikanen dat het model ook echt werkt.

De Amerikanen zien het leveren aan wapens aan Oekraine dan ook meer als het herstellen van de balans dan escalatie. Als Oekraine met Amerikaanse anti-tank raketten de Russische tanks kan slopen dan rijden die niet langer meer de grens over. Sturen de Russen meer tanks, dan sturen zij meer raketten. Sturen de Russen vliegtuigen dan sturen zij anti-air wapens. Ze zullen Oekraine echter nooit 'genoeg' geven om de overhand te krijgen over de Russen. Waardoor beide partijen gedwongen worden om naar de onderhandelingstafel te gaan of het vechten te staken.

De NAVO werkt volgens hetzelfde principe, maar de Europeanen hebben hun legers niet genoeg onderhouden, waardoor er een onbalans dreigt. Om die onbalans te vullen maakt Amerika het leger steeds sterker, vervolgens laten de Europeanen de boel nog meer verloederen en gaan de Amerikanen wederom meer spenderen etc.

Het is onmogelijk om de Amerikanen te overtuigen dat de theorie uit de Koude Oorlog niet klopt, want het heeft gewerkt. Tegelijkertijd is Putin in al zijn conflicten, zoals Tsjetsjenie, Georgie en nu Oekraine in de aanval gegaan, omdat dat hem de grootste winst heeft opgeleverd. Als Putin, zoals Duitse media melden morgen echt niet komt opdagen in Minsk dan zullen de Amerikanen gegarandeerd wapens gaan leveren aan Kiev, zeker nu steden ver achter de front linie ook geraakt worden.
pi_149560025
rConflictNews twitterde op woensdag 11-02-2015 om 00:25:48 UPDATE: Russian Air Force plane belongs to Russian Minister of Defence, and could be heading to South America reageer retweet
  woensdag 11 februari 2015 @ 00:30:12 #261
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_149560046
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:23 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Nee, het getuigt van grote volwassenheid om personen als Merkel de grond in te boren omdat ze een diplomatieke oplossing wil.

Daarmee haar pogingen ondermijnen door constant te blijven roepen dat je wapens gaat leveren.

Maar goed, je zal wel niet eens weten waar ik het over heb of wie Merkel is. :W
Ik merk dus, dat je niet sterk in een discussie staat en erg traag van begrip bent. Want je blijft dingen herhalen over de VS en je begint en je wil het ook op de man spelen. Prima wat jij wil. Ik heb het niet over de VS. Die wil ik buiten de discussie houden. Ik ben absoluut geen fan van de regering van de VS. Ik vind alleen de VS met al hun fouten nog steeds 10X beter dan Rusland.

Overigens heeft de VS niet gezegd, dat ze wapens gaan leveren. Ze hebben gezegd, dat ze overwegen wapens te leveren.
Horrible Cunt!
pi_149560059
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:21 schreef Fossieltje het volgende:
EUROPA AAN DE VOORAVOND VAN NIEUWE OORLOG?
http://defensie-platform.(...)d-van-nieuwe-oorlog/

[..]

[..]

Is echt de toestemming van alle parlementen nodig? :')

Achteraf zie je een WO1 en WO2 altijd van kilometers afstand aankomen. Maar de mensen die er middenin zaten, dachten misschien ook "het zal wel loslopen", "ze blaffen, maar bijten niet", "dat durven ze nooit". Hopelijk loopt alles met een sisser af en bijt Poetin niet in EU/NAVO-gebied.
Genoeg analisten zagen de problemen vijftien jaar geleden al aankomen. Het Westen heeft jarenlang gekozen voor de taktiek van ontkenning, doen alsof hun optreden geen probleem opleverde voor Rusland.
Rusland doet nu precies hetzelfde, ontkennen dat het betrokken is. En het Westen is gefrustreerd. Rusland heeft de laatste decennia altijd vanuit precedenten gehandeld, het kopieerde Westerse acties in Kosovo etc... en ontkent staalhard dat het betrokken is, net zoals het Westen staalhard ontkende dat het rakettenschild tegen Rusland gericht was of dat NAVO uitbreiding een bedreiging voor Rusland vormde. Schijnheilig ontkennen is de nieuwe norm geworden... get used to it.
pi_149560079
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:29 schreef Smack10 het volgende:
rConflictNews twitterde op woensdag 11-02-2015 om 00:25:48 UPDATE: Russian Air Force plane belongs to Russian Minister of Defence, and could be heading to South America reageer retweet
Ik neem aan dat ze het dit keer wel aangekondigd hadden?
  woensdag 11 februari 2015 @ 00:33:50 #264
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_149560114
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:31 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Genoeg analisten zagen de problemen vijftien jaar geleden al aankomen. Het Westen heeft jarenlang gekozen voor de taktiek van ontkenning, doen alsof hun optreden geen probleem opleverde voor Rusland.
Rusland doet nu precies hetzelfde, ontkennen dat het betrokken is. En het Westen is gefrustreerd. Rusland heeft de laatste decennia altijd vanuit precedenten gehandeld, het kopieerde Westerse acties in Kosovo etc... en ontkent staalhard dat het betrokken is, net zoals het Westen staalhard ontkende dat het rakettenschild tegen Rusland gericht was of dat NAVO uitbreiding een bedreiging voor Rusland vormde. Schijnheilig ontkennen is de nieuwe norm geworden... get used to it.
Appels met peren vergelijken. Maar ik ben het wel met je eens over het raketschild. Dat is wel bedoeld tegen het nucleair arsenaal van Rusland naar mijn mening.
Horrible Cunt!
  woensdag 11 februari 2015 @ 00:34:29 #265
440653 BarryOSeven
pi_149560125
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:27 schreef Nintex het volgende:

De NAVO werkt volgens hetzelfde principe, maar de Europeanen hebben hun legers niet genoeg onderhouden, waardoor er een onbalans dreigt. Om die onbalans te vullen maakt Amerika het leger steeds sterker, vervolgens laten de Europeanen de boel nog meer verloederen en gaan de Amerikanen wederom meer spenderen etc.

Het is onmogelijk om de Amerikanen te overtuigen dat de theorie uit de Koude Oorlog niet klopt, want het heeft gewerkt. Tegelijkertijd is Putin in al zijn conflicten, zoals Tsjetsjenie, Georgie en nu Oekraine in de aanval gegaan, omdat dat hem de grootste winst heeft opgeleverd. Als Putin, zoals Duitse media melden morgen echt niet komt opdagen in Minsk dan zullen de Amerikanen gegara
Waarop inderdaad Amerika een steeds groter en duurder leger heeft, en op een gegeven moment dit wel moet inzetten om daadwerkelijk ook de kosten te kunnen dekken.
pi_149560162
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:30 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Ik merk dus, dat je niet sterk in een discussie staat en erg traag van begrip bent. Want je blijft dingen herhalen over de VS en je begint en je wil het ook op de man spelen. Prima wat jij wil. Ik heb het niet over de VS. Die wil ik buiten de discussie houden. Ik ben absoluut geen fan van de regering van de VS. Ik vind alleen de VS met al hun fouten nog steeds 10X beter dan Rusland.

Overigens heeft de VS niet gezegd, dat ze wapens gaan leveren. Ze hebben gezegd, dat ze overwegen wapens te leveren.
Dus je speelt op de man en verwijt mij daarna daarvan.

Zelf herhaal je nu hele tijd dingen over Rusland.

Als je het er niet over wilt hebben kan je beter in kladblok gaan typen, komen er ook geen reacties. :W
pi_149560175
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:34 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Waarop inderdaad Amerika een steeds groter en duurder leger heeft, en op een gegeven moment dit wel moet inzetten om daadwerkelijk ook de kosten te kunnen dekken.
Het leger inzetten is nog veel duurder.
The view from nowhere.
pi_149560231
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:34 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Een leger is een diplomatiek machtsmiddel, hoeft helemaal niet fysiek ingezet te worden om iets te bereiken.

Verder snap je niet een basis economisch begrip: "sunk cost". Google het eens.....
pi_149560253
De VS gebruikt z'n leger voor "power projection". Dat levert voordeel op zonder tot actie te moeten overgaan. In feite hebben ze een wereldwijd "protection racket".
pi_149560265
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:41 schreef meth1745 het volgende:
De VS gebruikt z'n leger voor "power projection". Dat levert voordeel op zonder tot actie te moeten overgaan. In feite hebben ze een wereldwijd "protection racket".
Precies. Elk land overigens, tenzij men geen enkel benul heeft.
pi_149560283
quote:
UN Criticizes Ukraine Fighting Tactics; Raises Toll to 5,358

The United Nations on Tuesday sharply criticized both the Ukrainian government and the pro-Russian rebels for turning bus stops, schools, markets and hospitals into battlegrounds where civilians are getting killed.

Indiscriminate shelling and an escalation in the fighting in eastern Ukraine have killed at least 224 civilians in the past three weeks alone, the U.N. said, raising the overall death toll to 5,358 people since April.

Hostilities between Russian-backed separatists and Ukrainian troops resumed with a vengeance in January after a month of relative calm. The latest peace talks broke down Saturday, with both sides blaming the other for prolonging the fighting.

"Bus stops and public transport, marketplaces, schools and kindergartens, hospitals and residential areas have become battlegrounds ... in clear breach of international humanitarian law," U.N. High Commissioner for Human Rights Zeid Ra'ad Al Hussein said, adding that 545 civilians were wounded in the last three weeks as well.

He blamed the high civilian death toll on "the indiscriminate shelling of residential areas in both government-controlled territory and in areas controlled by the armed groups."
http://abcnews.go.com/Int(...)utm_medium=Anonymous
  woensdag 11 februari 2015 @ 00:44:49 #272
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_149560298
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:36 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dus je speelt op de man en verwijt mij daarna daarvan.

Zelf herhaal je nu hele tijd dingen over Rusland.

Als je het er niet over wilt hebben kan je beter in kladblok gaan typen, komen er ook geen reacties. :W
Ahum. Jij speelt het vanaf de eerste reactie op de man en nu ga je huilie doen? Beetje zielig hoor.

Ik ga het nu nogmaals vertellen in de hoop, dat jij het door je dikke schedel krijgt (op de man?).

Ik ben op de hoogte van de rol van de VS. Ik wil gewoon dat de pro Russische mensen hier eens ophouden met hun: "VS=Satan en Rusland=heilig" gedoe.

De VS is in heel veel gevallen de afgelopen 20 jaar de agressor geweest. Dat valt moeilijk te ontkennen. Maar dit keer is het toch echt Rusland.
Horrible Cunt!
pi_149560366
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:42 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Precies. Elk land overigens, tenzij men geen enkel benul heeft.
Maar andere landen nemen hun toevlucht niet zo vaak tot het viseren van buitenlanders. Het kremlin pakt de eigen burgers aan, de VS daarentegen gaan wereldwijd, Noriega, Russische hackers, Europese bankiers, etc.. ze claimen wereldwijde jurisdictie, terwijl ze internationale jurisdictie weigeren voor hun eigen burgers. En de enige persoon die in de gevangenis belandde wegens martelen door de CIA was de persoon die het naar buiten bracht. En dan durven ze nog de moral highground claimen...
pi_149560403
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:50 schreef meth1745 het volgende:
Maar andere landen nemen hun toevlucht niet zo vaak tot het viseren van buitenlanders. Het kremlin pakt de eigen burgers aan, de VS daarentegen gaan wereldwijd, Noriega, Russische hackers, Europese bankiers, etc.. ze claimen wereldwijde jurisdictie, terwijl ze internationale jurisdictie weigeren voor hun eigen burgers. En de enige persoon die in de gevangenis belandde wegens martelen door de CIA was de persoon die het naar buiten bracht. En dan durven ze nog de moral highground claimen...
Ik verwijs je naar de posts van tong_poh.

Ik heb geen zin om de USA te verdedigen, en het is totaal niet relevant hier. Rusland is de aggressor in de Oekraine. Hoe goed of fout de USA is doet daar niets aan af.
  woensdag 11 februari 2015 @ 00:54:40 #275
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_149560416
quote:

[..]

Lang verhaal kort: Wij wonen al sinds de WWII onder het juk van de VS. Is het echt zo erg? Wil je liever Rusland hebben, die de macht overneemt? De VS gunt ons tenminste nog zeer hoge mate van zelfbestuur. Denk je, dat de russen net zo vrijgevig zijn?
Horrible Cunt!
pi_149560422
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:53 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik heb geen zin om de USA te verdedigen, en het is totaal niet relevant hier. Rusland is de aggressor in de Oekraine. Hoe goed of fout de USA is doet daar niets aan af.
Het heeft er alles mee te maken. Rusland moet een grens stellen, voordat het vernietigd wordt.
pi_149560435
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:55 schreef meth1745 het volgende:
Het heeft er alles mee te maken. Rusland moet een grens stellen, voordat het vernietigd wordt.
Dat is totale onzin. Japan heeft een all out war met de USA verloren, Duitsland ook. Beide landen zijn niet "vernietigd" en hebben een veel hogere standard of living dan Rusland. In beide gevallen trouwens was de USA niet de aggressor.
  woensdag 11 februari 2015 @ 00:57:03 #278
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_149560439
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:55 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Wat kan ik hier nou op zeggen? Dit is nog ergere paranoia dan de FSB heeft.
Horrible Cunt!
  woensdag 11 februari 2015 @ 00:57:29 #279
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_149560443
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:56 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat is totale onzin. Japan heeft een all out war met de USA verloren, Duitsland ook. Beide landen zijn niet "vernietigd" en hebben een veel hogere standard of living dan Rusland. In beide gevallen trouwens was de USA niet de aggressor.
QFT
Horrible Cunt!
pi_149560448
quote:

[..]

En daar komt de volgende theorie bij kijken waar de VS op rust, "Wie moet anders de wereld leiden als de Amerikanen dat niet doen? Willen we dat Putin's corrupte mafiastaat meer invloed krijgt of de jihadisten? De Europeanen komen niet eens op voor hun eigen 'vrijheid' en laten Putin de achtertuin bombarderen, het is aan de VS om vrijheid en democratie te verdedigen etc.."

Soms levert dit gedachtegoed 'goede' dingen op, zoals de inmenging in WW2 en Koeweit en soms een chaos, zoals in Irak.
  woensdag 11 februari 2015 @ 01:01:30 #281
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_149560484
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:57 schreef Nintex het volgende:

[..]

En daar komt de volgende theorie bij kijken waar de VS op rust, "Wie moet anders de wereld leiden als de Amerikanen dat niet doen? Willen we dat Putin's corrupte mafiastaat meer invloed krijgt of de jihadisten? De Europeanen komen niet eens op voor hun eigen 'vrijheid' en laten Putin de achtertuin bombarderen, het is aan de VS om vrijheid en democratie te verdedigen etc.."

Soms levert dit gedachtegoed 'goede' dingen op, zoals de inmenging in WW2 en Koeweit en soms een chaos, zoals in Irak.
Jij hebt een goede inzicht wat betreft de politiek van de VS, naar mijn mening.
Horrible Cunt!
pi_149560518
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:56 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Grenada, Irak, Haiti, Afghanistan, Panama, Nicaragua, El Salvador, Romero, zes miljoen doden door doodseskaders in Zuid Amerika, het aanleren van marteltechnieken op twaalfjarige meisjes, School of the Americas,strategy of tension in Itali... leer je geschiedenis. Meer zwarten in gevangenis dan er ooit slaven ingevoerd zijn uit Afrika, 100-voudige straffen voor cocainegebruik door zwarten tov blanken. Als er enige rechtvaardigheid bestond was de VS allang uitgevaagd.
  woensdag 11 februari 2015 @ 01:08:02 #283
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_149560536
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 01:06 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Grenada, Irak, Haiti, Afghanistan, Panama, Nicaragua, El Salvador, Romero, zes miljoen doden door doodseskaders in Zuid Amerika, het aanleren van marteltechnieken op twaalfjarige meisjes, School of the Americas,strategy of tension in Itali... leer je geschiedenis. Meer zwarten in gevangenis dan er ooit slaven ingevoerd zijn uit Afrika, 100-voudige straffen voor cocainegebruik door zwarten tov blanken. Als er enige rechtvaardigheid bestond was de VS allang uitgevaagd.

En jij denkt, dat het anders zou zijn met een Rusland of een China aan het roer? Droom lekker verder.
Horrible Cunt!
pi_149560546
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 01:08 schreef tong_poh het volgende:

[..]

En jij denkt, dat het anders zou zijn met een Rusland of een China aan het roer? Droom lekker verder.
In tegenstelling tot de VS zijn de Chinese en Russische ambities beperkt tot hun eigen achtertuin.
pi_149560553
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:44 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Ahum. Jij speelt het vanaf de eerste reactie op de man en nu ga je huilie doen? Beetje zielig hoor.

Ik ga het nu nogmaals vertellen in de hoop, dat jij het door je dikke schedel krijgt (op de man?).

Ik ben op de hoogte van de rol van de VS. Ik wil gewoon dat de pro Russische mensen hier eens ophouden met hun: "VS=Satan en Rusland=heilig" gedoe.

De VS is in heel veel gevallen de afgelopen 20 jaar de agressor geweest. Dat valt moeilijk te ontkennen. Maar dit keer is het toch echt Rusland.
Je snapt het echt niet he? :')

Wel schattig hoor, daar niet van. _O-
  woensdag 11 februari 2015 @ 01:12:15 #286
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_149560586
quote:
10s.gif Op woensdag 11 februari 2015 01:09 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Je snapt het echt niet he? :')

Wel schattig hoor, daar niet van. _O-
Arrogante presumptie siert je niet!
Horrible Cunt!
pi_149560611
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:57 schreef Nintex het volgende:

[..]

De enige stabiele instelling is deze waarbij je de partijen kan verwisselen en hetzelfde resultaat krijgt.
pi_149560618
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:29 schreef Smack10 het volgende:
quote:
Russian Defense Minister to Visit Venezuela, Cuba, Nicaragua This Week

Defense Ministry spokesman said that Russian Defense Minister Sergei Shoigu will depart on Wednesday for a three-day Latin American tour which includes visits to Venezuela, Cuba and Nicaragua.

MOSCOW (Sputnik) — Russian Defense Minister Sergei Shoigu will depart on Wednesday for a three-day Latin American tour which includes visits to Venezuela, Cuba and Nicaragua, a Defense Ministry spokesman said Tuesday.

According to Maj. Gen. Igor Konashenkov, Shoigu will discuss military and military-technical cooperation with defense and state officials in these countries, and "exchange opinions on key issues of global and regional security."

Russia is actively pursuing defense cooperation with Latin American countries, which includes sales of weaponry, construction of naval maintenance and resupply facilities, as well as the occasional use of local airbases for landing of Russian strategic bombers on global patrol missions.

Russia's relations with a number of Western countries, as well as with NATO, deteriorated significantly over the Ukrainian crisis. Moscow has repeatedly expressed readiness to cooperate, including in the military sphere, with China, India, Latin American countries, Southeast Asia and the Arab world, including increasing the number of military bases abroad.

In December 2014, Russian Deputy Defense Minister Anatoly Antonov said Moscow plans to increase its military and technical cooperation with Latin American countries by developing their ports and local airports for military use.

SputnikNews
  woensdag 11 februari 2015 @ 01:14:29 #289
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_149560622
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 01:09 schreef meth1745 het volgende:

[..]

In tegenstelling tot de VS zijn de Chinese en Russische ambities beperkt tot hun eigen achtertuin.
Niet als de VS niet zou bestaan.
Horrible Cunt!
pi_149560626
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:53 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Als je de connectie niet snapt en zegt dat het niet relevant is, dan kan je inderdaad onmogelijk naar de situatie kijken en indenken hoe Rusland zich voelt.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:54 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Lang verhaal kort: Wij wonen al sinds de WWII onder het juk van de VS. Is het echt zo erg? Wil je liever Rusland hebben, die de macht overneemt? De VS gunt ons tenminste nog zeer hoge mate van zelfbestuur. Denk je, dat de russen net zo vrijgevig zijn?
Zeer hoge mate van zelfbestuur, wordt steeds gekker met jou.

We zijn gewoon het schoothondje van de V.S. , geen bondgenoot maar eerder een bange teckel.
  woensdag 11 februari 2015 @ 01:16:20 #291
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_149560643
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 01:14 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Als je de connectie niet snapt en zegt dat het niet relevant is, dan kan je inderdaad onmogelijk naar de situatie kijken en indenken hoe Rusland zich voelt.

[..]

Zeer hoge mate van zelfbestuur, wordt steeds gekker met jou.

We zijn gewoon het schoothondje van de V.S. , geen bondgenoot maar eerder een bange teckel.
Bekijk het wetboek van de VS en ons eigen wetboek eens en durf dan nog eens te beweren dat we geen eigen bestuur hebben.
Horrible Cunt!
pi_149560787
AndreyPanevin twitterde op woensdag 11-02-2015 om 01:24:22 Example of a #Donetsk Republic Military ID - Even in #NAF they use military IDs NOT passports#PoroshenkoLiar http://t.co/hKAwEcuiDs reageer retweet

ik begrijp z'n punt niet....

[ Bericht 1% gewijzigd door meth1745 op 11-02-2015 01:48:28 ]
  woensdag 11 februari 2015 @ 02:26:29 #293
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_149561247
Obama maant Poetin kort voor top Oekrane

De Amerikaanse president Barack Obama heeft dinsdag met zijn Russische ambtgenoot Vladimir Poetin gebeld. Obama drong er bij Poetin op aan morgen in te stemmen met een vredesakkoord voor Oekrane, aldus het Witte Huis

Obama zei dat Poetin de vredestop woensdag in de Wit-Russische hoofdstad Minsk moet aangrijpen om op een vreedzame wijze een eind te maken aan de strijd in Oekrane tussen de Oekrainse regering en pro-Russische rebellen. Volgens Obama zullen de kosten voor Moskou verder oplopen als het met onder meer wapens en geld de opstandelingen blijft steunen. Woensdag praten Poetin, de Oekraense president Petro Porosjenko, het Franse staatshoofd Franois Hollande en de Duitse bondskanselier Angela Merkel in Minsk over het bloedvergieten in Oekrane.

Bestand
Kort voor het begin van vredesbesprekingen hebben vertegenwoordigers van de Oekraense regering, Rusland, pro-Russische rebellen en de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE) een principeakkoord over een bestand in Oost-Oekrane bereikt. Dat heeft een bron bij de onderhandelingen aan het Russische persbureau Itar-Tass gemeld.

In de aanloop naar die top zijn vandaag de leden van de zogenoemde contactgroep voor Oekrane in Minsk bijeengekomen. De contactgroep bestaat uit afgezanten van Rusland, Oekrane en de OVSE. Ook de pro-Russische rebellen schoven aan bij het overleg.

Volgens Itar-TASS is de contactgroep het inmiddels eens over een bestand en de wijze waarop naleving daarvan moet worden gecontroleerd. Verder zouden de partijen het eens zijn over het weghalen van zware wapens uit de gebieden waar wordt gevochten. Over de status van de door rebellen gecontroleerde regio's en lokale verkiezingen zou nog overleg worden gevoerd.

Lees ook
Neem nu een abonnement op het AD!
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)r-top-Oekraine.dhtml
There is only one religion
  woensdag 11 februari 2015 @ 02:30:41 #294
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_149561274
'Bestand kort voor top Oekrane'

10/02/15 22:25 - MOSKOU - Kort voor het begin van vredesbesprekingen woensdag in Wit-Rusland hebben vertegenwoordigers van de Oekraense regering, Rusland, pro-Russische rebellen en de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE) een principeakkoord over een bestand in Oost-Oekrane bereikt. Dat heeft een bron bij de onderhandelingen dinsdag aan het Russische persbureau Itar-Tass gemeld.
http://www.ad.nl/ad/nl/14(...)r-top-Oekraine.dhtml
There is only one religion
pi_149561529
quote:
Echt ongelooflijk en bijna niet voor te stellen....

22 dagen Riviera al vanaf 99 Euro :o :o
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_149561606
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 01:09 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Tering, jij wordt echt met de dag dommer.
pi_149561610
"Hey, kijk, hij daar zonder benen, hij heeft geen ambitie om de marathon te winnen."
  woensdag 11 februari 2015 @ 04:51:21 #298
430880 mig72
De Professional
pi_149561611
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 04:42 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Tering, jij wordt echt met de dag dommer.
Hij heeft wel een punt hoor,

kijk maar eens op een kaart die het aantal en de verspreiding van amerikaanse oorlogsschepen en onderzeers weergeeft en combineer dat met een van hun militaire basissen in den vreemde en dan snap jij het wel.
  woensdag 11 februari 2015 @ 04:51:42 #299
430880 mig72
De Professional
pi_149561612
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 04:47 schreef LelijKnap het volgende:
"Hey, kijk, hij daar zonder benen, hij heeft geen ambitie om de marathon te winnen."
Pistorius?
  woensdag 11 februari 2015 @ 04:51:56 #300
430880 mig72
De Professional
pi_149561613
done
  woensdag 11 februari 2015 @ 04:52:13 #301
430880 mig72
De Professional
pi_149561614
nu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo