abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149537116
quote:
Bij een raketaanval op de Oekraense plaats Kramatorsk zijn drie doden en vijftien gewonden gevallen. Dat meldt persbureau Reuters.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 13:38:27 #3
104871 remlof
Europees federalist
pi_149537201
Patriots zijn wellicht wat duur, maar anti-raketsystemen lijken mij typisch defensieve wapens die het westen als eerste zal leveren aan de Oekraense strijdkrachten. Dus niet aan de meevechtende rechtse hordes uiteraard.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 13:39:28 #4
321876 Cherna
Fuck the System
pi_149537235
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:33 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat artikel gaat over trade deals. China profiteert van Ruslands zwakke positie als onderhandelingspartner en mss gebruikt China Rusland als proxie in het geopolitieke spel.

Dat is echter heel wat anders dan dat China troepen naar de Oekraine gaat sturen om Rusland te helpen. Rusland staat er alleen voor militair gezien. Met een populatie van ~ 144 miljoen, en het feit dat Rusland niet openlijk kan opereren denk ik niet dat het er goed uit ziet op de langere termijn.
Ik heb het niet over manschappen maar genoeg geld om er een zeer langdurig conflict van te maken waar uiteindelijk niemand wat aan heeft. De EU heeft dat volgens mij ook wel in de gaten. Merkel en Hollande zijn niet voor niets bezig om het op te lossen door middel van de dialoog en tegen het sturen van wapens zijn.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_149537357
Ik weet niet of ik deze vraag hier zou moeten stellen maar stel dat Putin de gaskraan zou dichtdraaien dan draait zijn hele economie toch ook gewoon naar de klote, het zelfde verhaal als er iets met nukes zou komen? Want Rusland levert toch aan heel veel landen in het Westen waardoor als ze meer sancties zouden opdragen het gewoon onmogelijk is om dan de economie draaiende te houden?

(Ik zit hier al een tijd mee in mijn hoofd en op nu.jij wil ik het niet vragen, dus beter hier op FOK!)
pi_149537424
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:39 schreef Cherna het volgende:
Ik heb het niet over manschappen maar genoeg geld om er een zeer langdurig conflict van te maken waar uiteindelijk niemand wat aan heeft. De EU heeft dat volgens mij ook wel in de gaten. Merkel en Hollande zijn niet voor niets bezig om het op te lossen door middel van de dialoog en tegen het sturen van wapens zijn.
Ik denk persoonlijk dat het Westen op dialoog aan stuurt omdat er in de Oekraine weinig te winnen is. Het land is totaal verrot, corrupt en bankroet.

Ik denk echter dat populatie wel degelijk relevant is. Oekraine is met 44 miljoen inwoners zo n 30% van de 146 miljoen van Rusland. Lijkt mij een behoorlijke kluif om onder de duim te houden. Zeker als je niet openlijk kan opereren. Ter vergelijking, Irak (36 miljoen) en Afghanistan (26 miljoen) zijn samen zo n 19% van de USA (320 miljoen). De USA had echter ook hulp van andere Westerse landen.

Oekraine onder de duim houden is dus heftiger voor Rusland dan dat Afghanistan en Irak samen waren voor de USA. Obviously is de Oekraine momenteel alleen deels bezet. Echter, zolang het Westen van de Oekraine niet onder de duim wordt gehouden blijven de soldaten en milities komen.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 13:46:06 #8
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_149537459
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:42 schreef MotherFoker het volgende:
Ik weet niet of ik deze vraag hier zou moeten stellen maar stel dat Putin de gaskraan zou dichtdraaien dan draait zijn hele economie toch ook gewoon naar de klote, het zelfde verhaal als er iets met nukes zou komen? Want Rusland levert toch aan heel veel landen in het Westen waardoor als ze meer sancties zouden opdragen het gewoon onmogelijk is om dan de economie draaiende te houden?

(Ik zit hier al een tijd mee in mijn hoofd en op nu.jij wil ik het niet vragen, dus beter hier op FOK!)
De Russische economie is bijna volledig gebaseerd op gas- en oliebaten. Als hij de kraan volledig dichtdraait gaat Rusland failliet, daar is iedereen het wel over eens. Sommigen zien echter opties voor Rusland om een voldoende grote afzetmarkt te vinden in het oosten, door meer pijpleidingen aan te leggen naar China.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  dinsdag 10 februari 2015 @ 13:47:26 #9
104871 remlof
Europees federalist
pi_149537491
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:46 schreef DeJori het volgende:

[..]

De Russische economie is bijna volledig gebaseerd op gas- en oliebaten. Als hij de kraan volledig dichtdraait gaat Rusland failliet, daar is iedereen het wel over eens. Sommigen zien echter opties voor Rusland om een voldoende grote afzetmarkt te vinden in het oosten, door meer pijpleidingen aan te leggen naar China.
Succes, want tot 2012 ging daar 0,0% van het gas heen:

En in 2009 ging maar 12% van de olie naar Azi:

dinsdag 10 februari 2015 @ 13:48:09 #10
321876 Cherna
Fuck the System
pi_149537512
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:44 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik denk persoonlijk dat het Westen op dialoog aan stuurt omdat er in de Oekraine weinig te winnen is. Het land is totaal verrot, corrupt en bankroet.

Ik denk echter dat populatie wel degelijk relevant is. Oekraine is met 44 miljoen inwoners zo n 30% van de 146 miljoen van Rusland. Lijkt mij een behoorlijke kluif om onder de duim te houden. Zeker als je niet openlijk kan opereren. Ter vergelijking, Irak (36 miljoen) en Afghanistan (26 miljoen) zijn samen zo n 19% van de USA (320 miljoen). De USA had echter ook hulp van andere Westerse landen.

Oekraine onder de duim houden is dus heftiger voor Rusland dan dat Afghanistan en Irak samen waren voor de USA. Obviously is de Oekraine momenteel alleen deels bezet. Echter, zolang het Westen van de Oekraine niet onder de duim wordt gehouden blijven de soldaten en milities komen.
Rusland zal het alleen om het oosten gaan. De rest zal niet meer interessant zijn. Daar valt ook weinig te halen
pi_149537566
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:48 schreef Cherna het volgende:
Rusland zal het alleen om het oosten gaan. De rest zal niet meer interessant zijn. Daar valt ook weinig te halen
Nergens valt veel te halen. De Oekraine is verrot zowel in het Westen als in het Oosten. Het Oosten zal er nu, door het conflict, nog slechter voorstaan.

Echter, zoals ik al zei, als Rusland alleen het Oosten van Oekraine zou willen, zal er een permanente stroom soldaten en milities naar het Oosten komen, vanuit het Westen. Als Rusland echt het Oosten van de Oekraine zou willen, denk ik dat het de gehele Oekraine zal moeten verslaan.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 13:56:03 #12
321876 Cherna
Fuck the System
pi_149537729
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:42 schreef MotherFoker het volgende:

Natuurlijk draait hij zich dan zelf de nek om. Het probleem is alleen dat je jezelf als EU zijnde ook enorme schade gaat toebrengen op lange termijn als de Russen door de verstoorde verhoudingen in het oosten zijn heil gaat zoeken. Neem de Botlek. Daar ligt een terminal in de planning voor de oliehandel vanuit Rusland. Olie niet voor eigen gebruik maar voor de handel juist waar NL zo goed in is. En dat is nog maar een klein voorbeeld.
pi_149537853
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:56 schreef Cherna het volgende:

[..]

Natuurlijk draait hij zich dan zelf de nek om. Het probleem is alleen dat je jezelf als EU zijnde ook enorme schade gaat toebrengen op lange termijn als de Russen door de verstoorde verhoudingen in het oosten zijn heil gaat zoeken. Neem de Botlek. Daar ligt een terminal in de planning voor de oliehandel vanuit Rusland. Olie niet voor eigen gebruik maar voor de handel juist waar NL zo goed in is. En dat is nog maar een klein voorbeeld.
Wat ik vooral lees en zelf bang voor ben dat het gewoon escaleert, en natuurlijk wil niet iedereen dat, denken jullie nou dat we het kunnen stoppen of tenminste zouden kunnen kalmeren. Ik denk dat Merkel en Hollande zelf allebei heel goed weten en proberen dit diplomatisch op te lossen, zelf hoop ik ook dat het lukt, maar ik denk dat daar weinig aan te doen zal zijn..
pi_149537917
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:00 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Wat ik vooral lees en zelf bang voor ben dat het gewoon escaleert, en natuurlijk wil niet iedereen dat, denken jullie nou dat we het kunnen stoppen of tenminste zouden kunnen kalmeren. Ik denk dat Merkel en Hollande zelf allebei heel goed weten en proberen dit diplomatisch op te lossen, zelf hoop ik ook dat het lukt, maar ik denk dat daar weinig aan te doen zal zijn..
Wat versta je onder escaleren? Dat het overslaat naar Nederland op een gegeven moment? Want daar hoef je niet bang voor te zijn. Dat er daar nog meer slachtoffers gaan vallen lijkt me iets dat niet te stoppen is, aangezien Rusland niet terug in z'n mand gaat.
pi_149538052
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:02 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Wat versta je onder escaleren? Dat het overslaat naar Nederland op een gegeven moment? Want daar hoef je niet bang voor te zijn. Dat er daar nog meer slachtoffers gaan vallen lijkt me iets dat niet te stoppen is, aangezien Rusland niet terug in z'n mand gaat.
Om eerlijk te zijn deels wel ja, maar dat komt ook gewoon omdat iedereen steeds loopt te zeggen omdat er bezuinigd is op Defensie en al die andere dingen. (Zelf zit een vriendin van mijn moeder erbij en zij blijft er verdomme gewoon kalm onder, terwijl ze in Afghanistan en al die andere dingen is geweest.) Ik zelf vind mezelf gewoon een grote pussy to be honest. Maar ik denk ook dat het komt door alle media de laatste tijd met "Nukes, Doomsday clock aka zoveel voor middernacht, IS, Rusland en al die andere dingen." en ik weet ik moet me er geen druk om maken, en de druk is ook behoorlijk afgenomen sinds ik op FOK! zit.
pi_149538099
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:06 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn deels wel ja, maar dat komt ook gewoon omdat iedereen steeds loopt te zeggen omdat er bezuinigd is op Defensie en al die andere dingen. (Zelf zit een vriendin van mijn moeder erbij en zij blijft er verdomme gewoon kalm onder, terwijl ze in Afghanistan en al die andere dingen is geweest.) Ik zelf vind mezelf gewoon een grote pussy to be honest. Maar ik denk ook dat het komt door alle media de laatste tijd met "Nukes, Doomsday clock aka zoveel voor middernacht, IS, Rusland en al die andere dingen." en ik weet ik moet me er geen druk om maken, en de druk is ook behoorlijk afgenomen sinds ik op FOK! zit.
Een cursusje Russisch voor beginners...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149538190
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:08 schreef ZOA het volgende:

[..]

Een cursusje Russisch voor beginners...
Hmm?
pi_149538203
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:06 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

D'r gaat sowieso niemand met nukes gooien want dat is einde oefening voor dat land zelf. Het ergste wat Rusland kan doen is ons de oorlog verklaren en dan wordt dat waarschijnlijk uitgevochten in Oost-Europa. Maar zelfs dat is niet heel waarschijnlijk omdat Rusland dan met vlag en wimpel tenonder gaat.

Als er wapens geleverd gaan worden gaat Oekrane zich beter verdedigen en zullen er daar aan Russische zijde meer doden vallen. Die oorlog gaat dan nog jaren duren in Oekrane of Rusland trekt zich een keer terug. That's all als je het mij vraagt.
pi_149538242
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:11 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Hmm?
Omdat je dan tenminste beter kan communiceren met iedereen ten oosten van pak um beet Dresden
dan dat je dat met Engels probeert...
pi_149538250
Telegraph twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 14:08:08 Putin has presented the Egyptian president with a gift - in the form of a Kalashnikov rifle: http://t.co/WBYa7z8WOA http://t.co/08riPXXqrG reageer retweet
pi_149538315
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:13 schreef ZOA het volgende:

[..]

Omdat je dan tenminste beter kan communiceren met iedereen ten oosten van pak um beet Dresden
dan dat je dat met Engels probeert...
Heb ik mijn broer voor, die spreekt Russisch alsof ie dr opgegroeid is.
pi_149538361
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:15 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Heb ik mijn broer voor, die spreekt Russisch alsof ie dr opgegroeid is.
^O^
  dinsdag 10 februari 2015 @ 14:20:23 #23
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_149538425
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_149538699
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:13 schreef Houtenbeen het volgende:
Telegraph twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 14:08:08 Putin has presented the Egyptian president with a gift - in the form of a Kalashnikov rifle: http://t.co/WBYa7z8WOA http://t.co/08riPXXqrG reageer retweet
[ afbeelding ]
Het kan erger...laatstelijk was er een Fokkertje die mij niet zo aardig vond en mij alleen de kogels had toebedacht...
  Moderator dinsdag 10 februari 2015 @ 14:31:23 #25
8781 crew  Frutsel
pi_149538718
quote:
Paar mensen heeft daar verdomd veel geluk :{
(Mogelijk een paar ook verdomd veel pech :{ )
  † In Memoriam † dinsdag 10 februari 2015 @ 14:32:39 #27
230491 Zith
pls tip
pi_149538760
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:31 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Paar mensen heeft daar verdomd veel geluk :{
(Mogelijk een paar ook verdomd veel pech :{ )
Je ziet wat jongens rennen rond 20-30seconden met inslaande raketten vlak naast ze (Jongens modat die vrouw roept "God! Boys!").
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_149538762
NewsOnTheMin twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 14:31:37 Moscow and Cairo sign preliminary agreement to build nuclear power plant in Egypt. (i24) reageer retweet
  dinsdag 10 februari 2015 @ 14:35:37 #30
104871 remlof
Europees federalist
pi_149538837
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:34 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ik had niet anders verwacht.
pi_149539070
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:35 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik had niet anders verwacht.
Zegt alles over de aard van de onderhandeling als je eerst je tegenstander in de tang wilt nemen met militaire middelen op de grond.

Verder staan er in het stukje nog allerlei details, zoals deze toelichting op de video in post 26.
quote:
The rebels reported advances, too. Basurin said late Monday that they have surrounded the railway hub of Debaltseve, the focus of fierce fighting in the past weeks, cutting it off from a major highway. A video posted online by a rebel-sympathizing website showed the separatists moving along the highway while the bloodied bodies of Ukrainian soldiers lay on the side of the road.
The view from nowhere.
pi_149539644
RT_com twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 14:59:47 UPDATE: 7 dead, 16 injured in rocket attack on #Kramatorsk, E. #Ukraine - local authorities http://t.co/OyEWNVEtDi http://t.co/SMPs3XgBzn reageer retweet
cnni twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 15:01:13 Would U.S. go to war to protect NATO partners from Russian aggression, asks Simon Tisdall. http://t.co/ojqDEkV8Bk http://t.co/leXrpPWlsn reageer retweet
Dankjewel VS :')
pi_149539850
johnfraher twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 14:09:11 It's the thought that counts. Putin flies to Egypt and gives Sisi a present of...an AK-47 http://t.co/DwvD8PkXr3 http://t.co/GhE4FAlS0L reageer retweet
pi_149539896
quote:
0s.gif [b]Op dinsdag 10 februari 2015 15:00 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile
cnni twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 15:01:13 Would U.S. go to war to protect NATO partners from Russian aggression, asks Simon Tisdall. http://t.co/ojqDEkV8Bk http://t.co/leXrpPWlsn reageer retweet
Dankjewel VS :')
Uit het CNN artikel:
quote:
For its part, the British government splutters impotently on the sidelines. As usual, it is waiting for Washington to tell it what to do.
Lol :P
  dinsdag 10 februari 2015 @ 15:13:40 #35
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_149540015
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:07 schreef theNull het volgende:
johnfraher twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 14:09:11 It's the thought that counts. Putin flies to Egypt and gives Sisi a present of...an AK-47 http://t.co/DwvD8PkXr3 http://t.co/GhE4FAlS0L reageer retweet
[ afbeelding ]
Graven ze samen de strijdbijl uit?
pi_149540054
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:07 schreef theNull het volgende:
[ afbeelding ]
Boys and toys...
pi_149540062
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:13 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Graven ze samen de strijdbijl uit?
Ze zijn vriendjes geworden.
Putin gaat een kerncentrale bouwen in Egypte en Egypte mag toetreden tot de EurAsian freetrade zone
pi_149540104
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:15 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Putin gaat een kerncentrale bouwen in Egypte en Egypte mag toetreden tot de EurAsian freetrade zone
Is dat goed nieuws of slecht nieuws?
  dinsdag 10 februari 2015 @ 15:17:41 #39
440653 BarryOSeven
pi_149540115
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:15 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

En dan geeft Putin een schrale AK. :')

Hij had op zijn minst met bladgoud bedekt moeten zijn...
pi_149540122
Hij is alvast vriendjes aan het maken voor de komende oorlog.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 15:18:00 #41
440653 BarryOSeven
pi_149540123
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:17 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Is dat goed nieuws of slecht nieuws?
Ligt eraan of je van plan bent recent naar Rusland te emigreren.
pi_149540139
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:18 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ligt eraan of je van plan bent recent naar Rusland te emigreren.
Nou nee, hoezo dat dan?
  dinsdag 10 februari 2015 @ 15:23:18 #43
440653 BarryOSeven
pi_149540280
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:18 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Nou nee, hoezo dat dan?
Dan zou je een bijstander extra hebben om je land te beschermen.
pi_149540309
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:23 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Dan zou je een bijstander extra hebben om je land te beschermen.
Stuur me even een priv bericht want ik snap niet wat je zegt en voel me nu echt een dom blondje.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 15:25:47 #45
440653 BarryOSeven
pi_149540349
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:24 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Stuur me even een priv bericht want ik snap niet wat je zegt en voel me nu echt een dom blondje.
Kan ik niet, ben nog geen 7 dagen lid.

Wat ik bedoel is dat het goed nieuws is voor een Rus, slecht nieuws voor een Europaan.

Bijstander voor Putin is bij een eventuele oorlog meer leger tegen het Westen :)

Snap je het of zal ik je over 6 dagen alsnog even een PM sturen? :P
pi_149540372
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:25 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Kan ik niet, ben nog geen 7 dagen lid.

Wat ik bedoel is dat het goed nieuws is voor een Rus, slecht nieuws voor een Europaan.

Bijstander voor Putin is bij een eventuele oorlog meer leger tegen het Westen :)

Snap je het of zal ik je over 6 dagen alsnog even een PM sturen? :P
Ok hehe sorry, ik ben ook ongeveer net 7 dagen lid dus ik zit ook echt van: thefuck. Ik voel me zo blond af en toe.
pi_149540414
RT_com twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 15:26:39 Putin & al-Sisi agree to create Russian industrial zone near Suez Canal http://t.co/qI2tRuhHDz http://t.co/KlGOecRny0 reageer retweet
nog meer cadeautjes
  dinsdag 10 februari 2015 @ 15:28:16 #48
440653 BarryOSeven
pi_149540420
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:26 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Ok hehe sorry, ik ben ook ongeveer net 7 dagen lid dus ik zit ook echt van: thefuck. Ik voel me zo blond af en toe.
Het is niet dat wanneer je langer lid bent, je ineens meer gaat begrijpen :P Begrijp je?
pi_149540456
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:28 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Het is niet dat wanneer je langer lid bent, je ineens meer gaat begrijpen :P Begrijp je?
Haha, als je mijn eerdere posts hier ziet ongeveer pagina n snap je denk ik wel waarom ik af en toe zo paniekerig doe, ik probeer namelijk positief te denken dat ze niet verder europa gaan verneuken.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 15:31:13 #50
440653 BarryOSeven
pi_149540514
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:29 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Haha, als je mijn eerdere posts hier ziet ongeveer pagina n snap je denk ik wel waarom ik af en toe zo paniekerig doe, ik probeer namelijk positief te denken dat ze niet verder europa gaan verneuken.
Goede instelling, alleen kun je helaas deze situatie niet wegdenken. Mensen met meer macht dan jij en ik hebben besloten dat ze misschien wel eens willen gaan vechten met elkaar. Dan kunnen wij denken wat we willen, maar we staan daar straks wel schouder aan schouder in de loopgraaf.

Maar het is nog niet zover, woensdag middag pas...
pi_149540537
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:29 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Daarvoor moet je in Brussel zijn ... of eigenlijk Berlijn... niet in Moskou
pi_149540590
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:31 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Goede instelling, alleen kun je helaas deze situatie niet wegdenken. Mensen met meer macht dan jij en ik hebben besloten dat ze misschien wel eens willen gaan vechten met elkaar. Dan kunnen wij denken wat we willen, maar we staan daar straks wel schouder aan schouder in de loopgraaf.

Maar het is nog niet zover, woensdag middag pas...
Wat ik nu overal heb gehoord zou het kalm en "goed" eruit zien naarmate ik weer van alles heb gelezen dat Cyprus, Rusland een basis wil aanbieden en dat Merkel en Hollande dan afstand van de V.S. zouden doen dit was mijn bron Klik
  dinsdag 10 februari 2015 @ 15:35:56 #53
440653 BarryOSeven
pi_149540668
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:33 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Wat ik nu overal heb gehoord zou het kalm en "goed" eruit zien naarmate ik weer van alles heb gelezen dat Cyprus, Rusland een basis wil aanbieden en dat Merkel en Hollande dan afstand van de V.S. zouden doen dit was mijn bron Klik
Griekeland naar Rusland neigt.

Je hoort van alles en je weet niets.

Een ding weet ik wel: Politiek spreekt nooit graag over oorlog richting burger.

Als ze dan nu ineens massaal de woorden: Totale oorlog, en Derde Wereld Oorlog in hun mond gaan nemen. Dan weet je dat ze geen weg meer zien om er onderuit te komen.
pi_149540700
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:35 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Griekeland naar Rusland neigt.

Je hoort van alles en je weet niets.

Een ding weet ik wel: Politiek spreekt nooit graag over oorlog richting burger.

Als ze dan nu ineens massaal de woorden: Totale oorlog, en Derde Wereld Oorlog in hun mond gaan nemen. Dan weet je dat ze geen weg meer zien er onderuit te komen.
Klopt wel, zelf gewoon nu maar hopen dat het alleen daar in Oekrane blijft, hoe lullig en kut het ook klinkt voor de mensen die daar wonen..
pi_149540725
Overleg morgen gaat gewoon door?
  dinsdag 10 februari 2015 @ 15:38:12 #56
440653 BarryOSeven
pi_149540729
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:36 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Klopt wel, zelf gewoon nu maar hopen dat het alleen daar in Oekrane blijft, hoe lullig en kut het ook klinkt voor de mensen die daar wonen..
Dat horen we morgenmiddag...
pi_149540754
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:38 schreef Ketchupcurry het volgende:
Overleg morgen gaat gewoon door?
Waarom zou het niet doorgaan?
pi_149540834
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:39 schreef Infection het volgende:

[..]

Waarom zou het niet doorgaan?
Ik dacht dat er eerst een wapenstilstand nodig was voordat ze verder zouden praten? Maar ik lees dat nergens meer.
pi_149540925
Egypt to join Russia-led Eurasian free trade zone
quote:
Egypt has established a free trade zone with the Russian-led Eurasian Economic Union, which includes Russia, Armenia, Belarus, and Kazakhstan, president Sisi of Egypt announced at a joint news conference with Russian President Vladimir Putin.

“We have reached an agreement to establish a free trade zone between Egypt and the Eurasian Economic Union," Egyptian President Abdel al-Sisi said.

There was more than $4.5 billion of trade between Russia and Egypt in 2014, a more than 80 percent increase on the year before, said President Putin.

Now it will be easier for Egyptian products to reach the markets of Russia, Belarus, Kazakhstan, and Armenia, and vice-versa.

The possibility of setting up a free trade zone with Europe was discussed by Russia, Belarus and Kazakhstan last summer at a conference in Sochi.

Russian zone on the Suez
The two countries also agreed to create a Russian industrial zone near the Suez Canal. Russian businesses have stakes in more than 400 Egyptian companies.

Russia and Egypt will work jointly on new investment projects, especially in transport, manufacturing, and energy – both oil and nuclear.

Lukoil, Russia’s second largest oil company produces more than 16 percent of the oil coming from Egypt.

Russia will help Egypt develop nuclear power plants and train personnel to create a new nuclear power industry in the country.

Egypt also wants to boost profits from Russian tourists. The country’s tourist sector suffered greatly due to a downgrade in security in the wake of the ouster of President Hosni Mubarak in 2011 and is currently struggling to win back foreign visitors.

In 2014, more than 3 million Russians traveled to Egypt for tourism despite the worsening economic situation in Russia.
Kan Nederland een voorbeeld aannemen.
pi_149540929
Mogelijke reden voor de berichten over een neergeschoten Russisch vliegtuig:
quote:
In an interview this morning a former U.S. ambassador to Ukraine made a completely speculative statement on Russian air attack plans against Ukrainian forces reported the Ukrainian propaganda outlet Censor.net:

If Putin uses aviation in Donbas, US response will be swift - former Ambassador to Ukraine Herbst"

"Certainly, everyone is concerned that the Kremlin is making this war in Ukraine increasingly open. They used to hide all their steps, all their aggression. Now it's increasingly clear what Moscow is doing. So, conceivably, Moscow can decide to use its Air Force," he stated, adding that if it does that even the most skeptical Europeans who doubted the hand of the Kremlin in the conflict will see that Russia is conducting war.

"Our report (on the situation in Ukraine to President Obama - ed.) did not specifically recommend anti-aircraft weapons … but we talked about it," Herbst said. He added that the reason for that is a possible major escalation of the conflict. The former ambassador stated that if Putin were to use his Air Force, the United States' reaction would be swift.

That statement by the former ambassador was a huge invitation for a "false flag" event. As the Ukraine and Russia fly similar types of air planes a "false flag" attack by Ukrainian planes on Ukrainian forces could easily be "sold" as a Russian attack. The ambassador seemingly offers that as a way to get the U.S. militarily involved.

The propaganda managers of the neo-Nazi Ukrainian Azov battalion immediately picked up the offer.
On its Facebook page Azov proclaimed (auto translated original):

The battalion of special purpose "Azov" - new page
2 hours ago
Russia used aircraft during Debaltseve 2 Su-25 attacked the positions of the 40th Battalion.
Russian aircraft attacked the Ukrainian viyskovosluzhbo SRO near Novohryhorivka.
2 Su-25 Russian Air Force 20 minutes ago inflicted airstrike on positions 40th Battalion in the area under Novohryhorivka Debaltseve.

Other Ukrainian propaganda outlets and Twitter propaganda accounts immediately jumped on that "report" by the Azov battalion.

But they were unlucky. The Ukrainian high command had not yet been informed of, or was not yet willing to jump onto, the promising "false flag" wagon prepared by Ambassador Herbst. The "Anti Terror Operation" headquarter denied (auto translated original) Russian air attacks:

At the headquarters of anti-terrorist operation (ATO) did not confirm the information about the air strikes, which the positions of the Ukrainian military allegedly paid a Russian aircraft. On this edition of the commentary "Gordon" said Speaker ATO Andrei Lysenko.
"Information is not supported by air strikes. Moreover, in the area non-flying weather. All this is fake," - said Lysenko.
Today edition "Tsenzor.NET" citing its sources reported that Russian aircraft attacked the Ukrainian troops in the village Novogrigorevka, which is located near the town of Debaltsevo Donetsk region.

Nice try everyone ...
http://www.moonofalabama.(...)g-offer-aborted.html
pi_149540994
Iemand een map van de laatste situatie? Kramatorsk zou op 50 km van de frontlijn liggen, nogal ver voor een raketaanval.
pi_149541176
ArmedResearch twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 15:40:07 REPORT: Receiving several claims from #NAF sources that they have entered #Debaltseve. #Ukraine reageer retweet
pi_149541549
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:44 schreef reza1 het volgende:

[..]

Zelf denk ik dat het een goeie zet van Egypte was, ik geef je er volkomen gelijk in.
pi_149541647
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:06 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Zelf denk ik dat het een goeie zet van Egypte was, ik geef je er volkomen gelijk in.
Die Eurazatiasche alliantie is al gefaald voordat ie goed en wel van de grond is. Niemand vertrouwt Rusland meer, buiten Egypte dan blijkbaar.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 16:09:22 #65
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149541666
quote:

[..]

Die pijpleidingen liggen er al en gaan zodirekt op volle toeren draaien.

Maar wat hebben we hier aan? Als Rusland de kraan dichtdraait dan dwingt het letterlijk de EU om de aanval te openen want de komplete economie zal er aan gaan in Europa, en dat accepteren de EU en de USA nooit. Net zo min als Rusland de boycot zal blijven accepteren.
Ik weet wel zeker dat ze aan beide kanten al een oorlogs scenario klaar hebben liggen.

Als je er goed over nadenkt dan zijn we oliedom bezig in Europa. Het ging allemaal aardig, zeker de handel met Rusland ging prima en de betrekkingen werden ook steeds beter en nu word alles verkloot door een waardeloos land genaamd Oekrainie die bestuurd word door corrupte mafia bazen. Fantastisch toch.......?? :( :( :(
pi_149541729
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:09 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Die pijpleidingen liggen er al en gaan zodirekt op volle toeren draaien.

Maar wat hebben we hier aan? Als Rusland de kraan dichtdraait dan dwingt het letterlijk de EU om de aanval te openen want de komplete economie zal er aan gaan in Europa, en dat accepteren de EU en de USA nooit. Net zo min als Rusland de boycot zal blijven accepteren.
Ik weet wel zeker dat ze aan beide kanten al een oorlogs scenario klaar hebben liggen.

Als je er goed over nadenkt dan zijn we oliedom bezig in Europa. Het ging allemaal aardig, zeker de handel met Rusland ging prima en de betrekkingen werden ook steeds beter en nu word alles verkloot door een waardeloos land genaamd Oekrainie die bestuurd word door corrupte mafia bazen. Fantastisch toch.......?? :( :( :(
Ben niet pro Rusland of pro Oekrane maar zelf vind ik deels wel dat je gelijk hebt en we ons hier gewoon niet mee moeten bemoeien, als Hollande en Merkel nouja meer Merkel gewoon een goed woordje doen (weet niet of het gaat helpen maar het blijkt de goeie kant op de gaan.) zij is de enige die Putin serieus neemt en slim is door te zeggen een diplomatische oplossing.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 16:12:03 #67
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_149541755
quote:

[..]

Groot succes die Euraziatische unie. Ze halen zelfs Afrikaanse landen d'r bij.
En wat een pareltjes ook allemaal.
Egypte, Rusland, Wit-Rusland, Khazachstan, Armeni. _O-
pi_149541840
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:08 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Die Eurazatiasche alliantie is al gefaald voordat ie goed en wel van de grond is. Niemand vertrouwt Rusland meer, buiten Egypte dan blijkbaar.
Onzin, in Wit-Rusland, Kazachstan, Armeni, Kyrgyzstan en Georgi wil de meerderheid lid worden.
En behalve Egypte is ook bijvoorbeeld China en Iran genteresseerd in een vrijhandel.
pi_149541866
quote:
13s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:14 schreef reza1 het volgende:

[..]

Onzin, in Wit-Rusland, Kazachstan, Armeni, Kyrgyzstan en Georgi wil de meerderheid lid worden.
En behalve Egypte is ook bijvoorbeeld China en Iran genteresseerd in een vrijhandel.
Iran handelt toch al aan tijdje met Rusland?
pi_149541885
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:12 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Groot succes die Euraziatische unie. Ze halen zelfs Afrikaanse landen d'r bij.
En wat een pareltjes ook allemaal.
Egypte, Rusland, Wit-Rusland, Khazachstan, Armeni. _O-
Onder andere China ook. :W
China Proposing to Establish Free Trade Zone With Eurasian Economic Union
quote:
China proposed to the Eurasian Economic Union to think about creation of a free trade zone in the future, according to Russian Ambassador to China Andrei Denisov.
BEIJING, (Sputnik) — China offered to establish a free trade zone with the Eurasian Economic Union in the future, Russian Ambassador to China Andrei Denisov told RIA Novosti.

“Chinese partners were very careful in regard to this integration in the beginning. They simply needed to make sure that it works. Now they show interest in increasing cooperation not only with the separate countries – Kazakhstan, Belarus, Russia, Armenia and Kyrgyzstan in the future, but with the union as such. And as far as I know they even proposed to us, the members of the union, to think about creation of a free trade zone in the future,” Denisov said.
Denisov added that both sides are already discussing mechanisms to cooperate in the future.

The Eurasian Economic Union, which includes Russia, Armenia, Belarus and Kazakhstan, came into force on January 1. Kyrgyzstan's membership, agreed to in December 2014, is expected to come into force in May.
pi_149541914
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:15 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Iran handelt toch al aan tijdje met Rusland?
Ja, maar er is geen vrijhandelszone zone tussen Rusland/de Euroaziatische Unie en Iran en die gaat er wel komen nu.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 16:17:37 #72
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_149541933
quote:
Nog zo'n democratisch hoogstandje.
pi_149541948
quote:

[..]

Nederland, de wereldmacht die wars van de EU, zijn eigen vrijhandelsverdrag gaat sluiten met Egypte! Ik zie het helemaal goedkomen. Export naar dat land gaat het verlies van Duitsland en Frankrijk vast overtreffen.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 16:18:32 #74
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149541977
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:08 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Denk het niet. In al die jaren handel met Rusland, van gasleveringen en olieleveringen, is Rusland altijd een betrouwbare leverancier geweest. Oekrainie daarentegen......
pi_149541989
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:17 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Iedereen flipte een tijdje omdat Kim Jong Un, waarschijnlijk in mei naar Rusland zou gaan onder andere waar 20 andere wereldleiders zouden zijn onder andere die van China.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 16:19:02 #76
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_149542000
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:17 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Nederland, de wereldmacht die wars van de EU, zijn eigen vrijhandelsverdrag gaat sluiten met Egypte! Ik zie het helemaal goedkomen. Export naar dat land gaat het verlies van Duitsland en Frankrijk vast overtreffen.
Waarom handelen met Duitsland, Frankrijk, Engeland, de VS...
Je weet toch dat de echte winsten in Egypte, Wit Rusland en Khazachstan liggen.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 16:20:59 #77
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_149542069
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:18 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Iedereen flipte een tijdje omdat Kim Jong Un, waarschijnlijk in mei naar Rusland zou gaan onder andere waar 20 andere wereldleiders zouden zijn onder andere die van China.
Rusland heeft een prima relatie met Noord-Korea. Mooie deal om slaven uit Noord-Korea in Siberi bomen te laten kappen.

Daar kunnen we in Nederland een voorbeeld aan nemen.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 16:21:06 #78
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_149542074
quote:
China handelt met praktisch iedereen:

1 United States 521
2 Hong Kong 401
3 Japan 312.55
4 South Korea 274.24
5 Taiwan 197.28
6 Germany 161.56
7 Australia 136.37
8 Malaysia 106.07
9 Brazil 90.27
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  dinsdag 10 februari 2015 @ 16:21:23 #79
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149542082
Interessant stukje....
http://www.stopdebankiers.eu/rusland-draait-gaskraan-dicht/

Nu blijken de gas reserves van Oekrane zo groot dat Rusland wellicht volledig buiten spel zou komen te staan als de productiecapaciteit zich naar verwachting zou ontwikkelen. Oekrane zou worden ingelijfd in Europa en daarmee zou Europa voor haar gas plotseling zelfvoorzienend zijn. Europa zou vrij zijn van de Russische chantage waar ze eerder aan heeft blootgestaan en de Oekrane zou een moneymaker zijn voor iedereen die daarmee gemoeid was.

Was Janoekovytsj aanvankelijk vriend van de EU en beloofde hij samenwerking met het ondertekenen van contracten met oliegiganten Shel, ExxonMobile, ENI en Vitol, weigerde hij het EU-handelsverdrag te ondertekenen. Het EU handelsverdrag is een contract tot landverraad dat zelf de corporatistisch ingestelde Janoekovytsj te ver ging. Deze politieke zelfmoord heeft de huidige neonazi’s in het zadel geheven en, Janoekovytsj wordt nu betiteld als massa moordenaar voor de moorden op vreedzame demonstranten. Dat deze scherpschutters weinig verschil maakten tussen de demonstranten en hun oppositie, is een klein detail dat door de EU en de regering in Kiev liever over het hoofd wordt gezien.
pi_149542134
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:17 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Nee dat kun je beter Qatar en Saudi-Arabi als bondgenoten hebben zoals het westen.
pi_149542160
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:20 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Rusland heeft een prima relatie met Noord-Korea. Mooie deal om slaven uit Noord-Korea in Siberi bomen te laten kappen.

Daar kunnen we in Nederland een voorbeeld aan nemen.
Rusland heeft juist handels en goeie relatie met landen die ruzie hebben met de V.S. onder andere Noord Korea, Iran enz,
  dinsdag 10 februari 2015 @ 16:23:55 #82
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_149542164
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:21 schreef DUTCHKO het volgende:
Interessant stukje....
http://www.stopdebankiers.eu/rusland-draait-gaskraan-dicht/

Nu blijken de gas reserves van Oekrane zo groot dat Rusland wellicht volledig buiten spel zou komen te staan als de productiecapaciteit zich naar verwachting zou ontwikkelen. Oekrane zou worden ingelijfd in Europa en daarmee zou Europa voor haar gas plotseling zelfvoorzienend zijn. Europa zou vrij zijn van de Russische chantage waar ze eerder aan heeft blootgestaan en de Oekrane zou een moneymaker zijn voor iedereen die daarmee gemoeid was.

Was Janoekovytsj aanvankelijk vriend van de EU en beloofde hij samenwerking met het ondertekenen van contracten met oliegiganten Shel, ExxonMobile, ENI en Vitol, weigerde hij het EU-handelsverdrag te ondertekenen. Het EU handelsverdrag is een contract tot landverraad dat zelf de corporatistisch ingestelde Janoekovytsj te ver ging. Deze politieke zelfmoord heeft de huidige neonazi’s in het zadel geheven en, Janoekovytsj wordt nu betiteld als massa moordenaar voor de moorden op vreedzame demonstranten. Dat deze scherpschutters weinig verschil maakten tussen de demonstranten en hun oppositie, is een klein detail dat door de EU en de regering in Kiev liever over het hoofd wordt gezien.

_O-
  dinsdag 10 februari 2015 @ 16:24:15 #83
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149542175
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:22 schreef reza1 het volgende:

[..]

Nee dat kun je beter Qatar en Saudi-Arabi als bondgenoten hebben zoals het westen.
Die hofleverancier zijn van de ISIS boy's..... :Y
pi_149542204
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:17 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Net als Zwitserland en IJsland het ook zonder handel met Duitsland en Frankrijk moeten stellen omdat ze niet lid zijn van de EU, oh wacht..
pi_149542242
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:25 schreef reza1 het volgende:

[..]

Net als Zwitserland en IJsland het ook zonder handel met Duitsland en Frankrijk moeten stellen omdat ze niet lid zijn van de EU, oh wacht..
Er is nogal een verschil tussen handel, en een handelsverdrag.
pi_149542277
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:26 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Er is nogal een verschil tussen handel, en een handelsverdrag.
Zwitserland en IJsland hebben een handelsverdrag met de EU..
  dinsdag 10 februari 2015 @ 16:27:31 #87
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149542291
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:25 schreef reza1 het volgende:

[..]

:) Tja en de "pareltjes" die wel lid zijn, niet te vergeten, zoals Bulgarije, Roemenie, Griekenland etc....
pi_149542552
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:27 schreef reza1 het volgende:

[..]

Zwitserland en IJsland hebben een handelsverdrag met de EU..
Je meent het! Misschien hebben we er ook wel een met Egypte?

Dat maakt het niet nuttig voor ons om, als onderdeel van een grotere groep, een handelverdrag zoals EAEC op te zetten. Laat de EEA zijn werk maar gewoon doen.
pi_149542618
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:48 schreef meth1745 het volgende:
Iemand een map van de laatste situatie? Kramatorsk zou op 50 km van de frontlijn liggen, nogal ver voor een raketaanval.
Daar zit het HQ van de Azov op dit moment
pi_149542697
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:34 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Je meent het! Misschien hebben we er ook wel een met Egypte?

Dat maakt het niet nuttig voor ons om, als onderdeel van een grotere groep, een handelverdrag zoals EAEC op te zetten. Laat de EEA zijn werk maar gewoon doen.
De EU laat haar handelsverdragen bepalen door politieke belangen, niet wat in het voordeel is van EU en haar inwoners. China heeft meerdere keren aangedrongen op een handelsbedrag met de EU maar de EU houdt dat af terwijl er wel een handelsverdrag met de VS komt die zeer veel macht aan bedrijven geeft. Tevens heeft de EU economische sancties tegen Iran ingesteld wat totaal niet in het belang van de EU en haar inwoners is.
pi_149542743
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:36 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Daar zit het HQ van de Azov op dit moment
Maar op welke afstand zitten de rebellen?
pi_149542987
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:40 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Maar op welke afstand zitten de rebellen?

Op ongeveer 50-70km van het front
pi_149543560
paulhirschson twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 15:09:39 #Israel Foreign Minister to visit #Ukraine tomorrow. Will meet PM Arsani Yatsenyuk & others. reageer retweet
pi_149543614
Ik heb een vraag en ik ben benieuwd naar jullie opvattingen hierover.

Hoe kan het mogelijk zijn voor Oekrane om berhaupt wapens te ontvangen van Amerika als het land geen geld heeft? Er zijn toch sterke signalen dat het land economisch ook veel te lijden heeft?

Kortom, Hoe kan Oekrane wapens ontvangen in de huidige economische staat?

[ Bericht 13% gewijzigd door Marijnepijn op 10-02-2015 17:06:52 (kort vraagje erij) ]
pi_149543648
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 17:05 schreef Marijnepijn het volgende:
Ik heb een vraag en ik ben benieuwd naar jullie opvattingen hierover.

Hoe kan het mogelijk zijn voor Oekrane om berhaupt wapens te ontvangen van Amerika als het land geen geld heeft? Er zijn toch sterke signalen dat het land economisch ook veel te lijden heeft?
Gewoon ''gratis''
pi_149543704

Die bovenste is clustermunitie, normale hoek gezien de luchtweerstand die ie ondervindt als hij opengaat. Benieuwd naar inslaghoek analyse van de andere.
pi_149543752
paulhirschson twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 16:57:48 #Israel FM will sign a trilateral, sustainable development, agreement with #Canada & #Ukraine reageer retweet
pi_149543914
quote:

[..]

Rusland lijdt wat dat betreft aan de Hollandse ziekte. Potverteren op de aardgasbaten van Slochteren voor sociale uitkeringen. En niet zoals Noorwegen daar economische reserves mee gaan opbouwen.
pi_149544197
quote:
Statement by OSCE Chief Monitor in Ukraine on situation in Kramatorsk

KYIV, 10 Feb, 2015 - Today, in the early afternoon, the city of Kramatorsk in Donetsk region was struck by several shells which landed in heavily-populated residential neighbourhoods. Deaths and injuries have been reported. The OSCE Special Monitoring Mission to Ukraine (SMM) made all efforts to observe the impact of the shelling within the constraints of the rapidly deteriorating security situation.

Once again, innocent civilians are bearing the brunt of a violent conflict characterized by increasing the death-toll and indiscriminate shelling. That Kramatorsk was a relatively peaceful city until now gives us reason for concern that the violence is expanding to new areas.

I call upon all sides to exercise maximum restraint, and for an immediate ceasefire. Dialogue, and not the use of weapons, is the only path towards a durable peace.
pi_149544626
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 17:09 schreef meth1745 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die bovenste is clustermunitie, normale hoek gezien de luchtweerstand die ie ondervindt als hij opengaat. Benieuwd naar inslaghoek analyse van de andere.
Volgens Twitter zou het gaan om de BM30-Smerch

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')