quote:
quote:
quote:Op dinsdag 10 februari 2015 13:39 schreef Belsezar het volgende:
Uitgeslapen tot half 11, ik ben verliefd op de airco in mijn slaapkamer
Het is 13:40quote:Op dinsdag 10 februari 2015 13:39 schreef Belsezar het volgende:
#haat.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 13:39 schreef Belsezar het volgende:
Niet in brazilie, kwart voor 11 nu.quote:
#dubbelhaat.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 13:41 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Niet in brazilie, kwart voor 11 nu.
Dacht dat het verschil groter was?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 13:41 schreef Belsezar het volgende:
[..]
KWART....VOOR...TWEE!!!!quote:Op dinsdag 10 februari 2015 13:41 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Normaal 5 uur maar wintertijd in nederland en zomertijd hier haalt er 2 uur vanaf.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 13:42 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dacht dat het verschil groter was?
Da's alweer warm zat.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 14:03 schreef Belsezar het volgende:
11 uur in de ochtend, 27 graden
Ok, ik hou al op
Nou ja, hier is het wel warm voor de tijd van het jaar iigquote:Op dinsdag 10 februari 2015 14:03 schreef Belsezar het volgende:
Ok, ik hou al op
quote:Op dinsdag 10 februari 2015 14:03 schreef Belsezar het volgende:
Ok, ik hou al op
Korte broek, slippers en zonnebril. Prima te doenquote:
En bier. En tieten. Omdat bier. En tieten.quote:
Check en check.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 14:43 schreef Barbusse het volgende:
[..]
En bier. En tieten. Omdat bier. En tieten.
Nu moet je echt ophouden.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 15:36 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Check en check.
En korte rokjes en jurkjes en over een uurtje bikinis op het strand
quote:Op dinsdag 10 februari 2015 15:36 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Check en check.
En korte rokjes en jurkjes en over een uurtje bikinis op het strand
Over een paar maandjes is het bij jou ook weer 33 graden, net als hier nuquote:Op dinsdag 10 februari 2015 15:44 schreef Barbusse het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En
[ afbeelding ]
En
[ afbeelding ]
33 gradenquote:Op dinsdag 10 februari 2015 15:54 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Over een paar maandjes is het bij jou ook weer 33 graden, net als hier nu
Ik weet niet of ik dan nog hier woon.....quote:Op dinsdag 10 februari 2015 15:54 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Over een paar maandjes is het bij jou ook weer 33 graden, net als hier nu
Wellicht ben ik tegen die tijd ook verhuisd.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 15:57 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik dan nog hier woon.....
Dat lijkt me niet neequote:Op dinsdag 10 februari 2015 15:58 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Wellicht ben ik tegen die tijd ook verhuisd.
Al zou een hemelsbrede verplaatsing van 1km niet echt een verandering van klimaat met zich meebrengen vrees ik.
je bent welkom in mijn bescheiden huisje in braziliequote:Op dinsdag 10 februari 2015 15:57 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik dan nog hier woon.....
Hier is 40 de grens.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 15:59 schreef HeatWave het volgende:
33 graden is in NL helemaal niet lekker. 25 is met ons klimaat de max, daarboven stik je
.
Moet ik eerst Portugees leren en een inkomen hebben daar.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 17:10 schreef Belsezar het volgende:
[..]
je bent welkom in mijn bescheiden huisje in brazilie
Oooh ik moet je echt mijn nieuwe jurk even dmmen. Hij is zo out of my comfort zone maar zo mooi!quote:Op dinsdag 10 februari 2015 17:44 schreef Samzz het volgende:
Zo, klaar voor vandaag. Straks m'n kersenjurk passen
.
quote:Op dinsdag 10 februari 2015 17:45 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Oooh ik moet je echt mijn nieuwe jurk even dmmen. Hij is zo out of my comfort zone maar zo mooi!
Picsquote:Op dinsdag 10 februari 2015 17:44 schreef Samzz het volgende:
.
Ik ben benieuwd! Ik heb een kersenjurk van Top Vintage, voor de helft vd prijs.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 17:45 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Oooh ik moet je echt mijn nieuwe jurk even dmmen. Hij is zo out of my comfort zone maar zo mooi!
Je kunt een dm krijgen van de jurk, niet van mij er inquote:
quote:Op dinsdag 10 februari 2015 18:11 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Je kunt een dm krijgen van de jurk, niet van mij er in
Ja ik weet niet wat dat betekendquote:
Ik heb helemaal geen pencildresses, dat durf ik met mijn figuur niet aanquote:Op dinsdag 10 februari 2015 18:11 schreef rhubarbje het volgende:
Heb je trouwens die pencil dress samzz?
Ik ook.quote:
Ik switch even naar hier en niet dm hoorquote:Op dinsdag 10 februari 2015 18:27 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen pencildresses, dat durf ik met mijn figuur niet aan.
Ik ookquote:
Vaste aanstelling? Bestaat dat nog in Nederland?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 18:39 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ik niet.
vaste aanstelling zou wel fijn zijn
Mja, misschien moet ik het ook gewoon maar proberen. Maar ik durf nietquote:Op dinsdag 10 februari 2015 18:42 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik switch even naar hier en niet dm hoorAnders ben ik dubbel bezig
Met een strakke onderbroek kom ik een heel eindEn gewoon niks eten en drinken de hele dag
[..]
Ik ook
Yep, zelfs bij de overheid... nog een half jaartje als het goed is.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 18:44 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Vaste aanstelling? Bestaat dat nog in Nederland?
Ja, voor mij is het over een jaar ook een mogelijkheidquote:Op dinsdag 10 februari 2015 18:44 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Hoe is de kans op een baan daar, Bels? Of is het simpel om daar lekker zwart een strandtentje te beginnen?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 18:59 schreef Belsezar het volgende:
Ok, eerste keer op een motor op het strand. Een 350 cc honda crossmotor was niet de beste beslissing maar wel leuk
Baan hier is voornamelijk kruiwagen werk. Zwart een strandtentje beginnen is een eitje. Bijna alles wat klein en bescheiden start word oogluikend toegestaan. Pas als je groter word moet je legaal worden.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 19:02 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Hoe is de kans op een baan daar, Bels? Of is het simpel om daar lekker zwart een strandtentje te beginnen?
Oeh, ik zie mogelijkheden danquote:Op dinsdag 10 februari 2015 19:06 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Baan hier is voornamelijk kruiwagen werk. Zwart een strandtentje beginnen is een eitje. Bijna alles wat klein en bescheiden start word oogluikend toegestaan. Pas als je groter word moet je legaal worden.
Spijkers en hout, je maakt een vlonder en bar. Zet er een paar flinke freezers/koelkasten bij, wat mooie serveersters in bikini en hotpants en je begint je zaak.quote:
Neem aan dat je wel soort van startkapitaal nodig hebt...?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 19:13 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Spijkers en hout, je maakt een vlonder en bar. Zet er een paar flinke freezers/koelkasten bij, wat mooie serveersters in bikini en hotpants en je begint je zaak.
Brazilie is nu het land van mogelijkheden, zeker als je de nationaliteit hebt.
Natuurlijk, freezers en bouwmateriaal zijn niet gratis. Maar ter vergelijking, minimum loon hier is rond de 350 euro netto pm. Dus materiaal is veel goedkoper hier.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 19:16 schreef Samzz het volgende:
[..]
Neem aan dat je wel soort van startkapitaal nodig hebt...?
Naaais! Ik ga dit even menemen in mijn toekomstplannen.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 19:13 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Spijkers en hout, je maakt een vlonder en bar. Zet er een paar flinke freezers/koelkasten bij, wat mooie serveersters in bikini en hotpants en je begint je zaak.
Brazilie is nu het land van mogelijkheden, zeker als je de nationaliteit hebt.
Ja, dat zal ook welquote:Op dinsdag 10 februari 2015 19:18 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Natuurlijk, freezers en bouwmateriaal zijn niet gratis. Maar ter vergelijking, minimum loon hier is rond de 350 euro netto pm. Dus materiaal is veel goekoper hier.
Ja als je 10 uur pd keihard werkt kan je een mooi bedrijf hebben. Zolang je maar op z'n europees werkt vernietig je alle concurrentie.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 19:20 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, dat zal ook wel.
In Suriname is dat ook ongeveer zo. Zoon van m'n vriendin heeft er een tijdje gewoond, verdiende flink meer dan 't minimumloon door zijn Nederlandse mentaliteit.
Ow, Ik werk op z'n mediterranees, ik zal sterven van hongerquote:Op dinsdag 10 februari 2015 19:23 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Ja als je 10 uur pd keihard werkt kan je een mooi bedrijf hebben. Zolang je maar op z'n europees werkt vernietig je alle concurrentie.
Pfff, is wel flink aanpoten dan.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 19:23 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Ja als je 10 uur pd keihard werkt kan je een mooi bedrijf hebben. Zolang je maar op z'n europees werkt vernietig je alle concurrentie.
Welnee, voorbeeld: stratenmakers in groepje van 3 leggen nog geen 50 meter in 3 wekenquote:Op dinsdag 10 februari 2015 19:24 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ow, Ik werk op z'n mediterranees, ik zal sterven van honger
Neem een vrouw die wel hard werkt.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 19:24 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ow, Ik werk op z'n mediterranees, ik zal sterven van honger
Owquote:Op dinsdag 10 februari 2015 19:26 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Welnee, voorbeeld: stratenmakers in groepje van 3 leggen nog geen 50 meter in 3 weken
I would like thatquote:
Ik stiekem ook, hoorquote:Op dinsdag 10 februari 2015 19:30 schreef rhubarbje het volgende:
Ik krijg het gevoel dat het toch iets te simplistisch word voorgesteld hier
Niet hoor, hier is stress een onbekend iets. Komt gewoon niet voor tenzij je naar de grote steden gaat. Rio, Sao Paulo, daar heb je stress. Daarbuiten niet. Alles relaxed, horloges en afspraken gaan niet samen.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 19:30 schreef rhubarbje het volgende:
Ik krijg het gevoel dat het toch iets te simplistisch word voorgesteld hier
Ja maar alsof alles goed komt als ik daar gewoon meteen zak geld heen gaquote:Op dinsdag 10 februari 2015 19:33 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Niet hoor, hier is stress een onbekend iets. Komt gewoon niet voor tenzij je naar de grote steden gaat. Rio, Sao Paulo, daar heb je stress. Daarbuiten niet. Alles relaxed, horloges en afspraken gaan niet samen.
Dat geloof ik ook niet zo, idd...quote:Op dinsdag 10 februari 2015 19:34 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ja maar alsof alles goed komt als ik daar gewoon meteen zak geld heen ga
Nee daar heb ik toch echt iets te vaak 'ik vertrek' voor gekeken
Duh, waar werkt dat wel op de wereld?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 19:34 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ja maar alsof alles goed komt als ik daar gewoon meteen zak geld heen ga
Nee daar heb ik toch echt iets te vaak 'ik vertrek' voor gekeken
Nou, dat is wel een beetje hoe je het voorsteltquote:Op dinsdag 10 februari 2015 19:36 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Duh, waar werkt dat wel op de wereld?
Ja hoor. Net 1 gehad, nadat ik vorig jaar ben overgestapt naar dit bedrijf.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 18:44 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is als je hard genoeg wilt werken je een grote voorsprong hebt. En er voldoende kansen zijn door de booming economie. Niet dat je aankomt met een zak geld en over 10 jaar miljonair bent.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 19:37 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nou, dat is wel een beetje hoe je het voorstelt.
Mja, als je hard wilt werken heb je bijna overal een voorsprong, daar is Brazilië niet uniek in, natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 19:40 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is als je hard genoeg wilt werken je een grote voorsprong hebt. En er voldoende kansen zijn door de booming economie. Niet dat je aankomt met een zak geld en over 10 jaar miljonair bent.
Toch wel, als je ziet wat een braziliaan in een week op een kantoor doet. Dat doet een nederlander in een dag.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 19:41 schreef Samzz het volgende:
[..]
Mja, als je hard wilt werken heb je bijna overal een voorsprong, daar is Brazilië niet uniek in, natuurlijk.
Niemand had het over miljonair zijn, ook nog eens.
Ja, maar zo werkt dat ook in de mediterraanse landen, bijvoorbeeld. Daar hoef je niet voor naar Brazilië, dat bedoel ik meerquote:Op dinsdag 10 februari 2015 19:45 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Toch wel, als je ziet wat een braziliaan in een week op een kantoor doet. Dat doet een nederlander in een dag.
Hoeft zeker niet maar voor mij wel zo makkelijk. 2 nationaliteiten, ik mag overal in zuid amerika werken, net als in de EUquote:Op dinsdag 10 februari 2015 19:47 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, maar zo werkt dat ook in de mediterraanse landen, bijvoorbeeld. Daar hoef je niet voor naar Brazilië, dat bedoel ik meer.
Oh ja, dat snap ik. Ah well, ik blijf voorlopig in 't mooie Zeelandquote:Op dinsdag 10 februari 2015 19:50 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Hoeft zeker niet maar voor mij wel zo makkelijk. 2 nationaliteiten, ik mag overal in zuid amerika werken, net als in de EU
Als het nou wat tropischer was geweestquote:Op dinsdag 10 februari 2015 19:53 schreef Samzz het volgende:
[..]
Oh ja, dat snap ik. Ah well, ik blijf voorlopig in 't mooie Zeeland. Hoop ik
.
Mwa, ik vind temperaturen van rond de 25 a 30 graden in de zomer meer dan genoegquote:Op dinsdag 10 februari 2015 19:55 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Als het nou wat tropischer was geweest
Nederland is zo slecht niet, denk ikquote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:03 schreef rhubarbje het volgende:
Maar je hebt het zelf ook al 2 jaar of zo over daar heen willen verhuizen en makkelijk aan een baantje komen? Niet om lullig te doen of zo, maar je bent nog steeds hier
Hij zit nu toch in Brazilie, of mis ik nu iets?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:03 schreef rhubarbje het volgende:
Maar je hebt het zelf ook al 2 jaar of zo over daar heen willen verhuizen en makkelijk aan een baantje komen? Niet om lullig te doen of zo, maar je bent nog steeds hier
Op vakantie, jaquote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:08 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Hij zit nu toch in Brazilie, of mis ik nu iets?
Ah, zo. Ook niks mis meequote:
Nee, zou er ook wel op vakantie willenquote:
Mijn probleem is dat ik geen papieren heb dat mijn portugees 100 procent is en dan kom je op administratief gebied moeilijk binnen. En herscholing in het portugees vanuit NL is niet simpel. Als je zelf een zaak start is dat niet zo van belang maar bij in dienst gaan wel.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:03 schreef rhubarbje het volgende:
Anders ik welquote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:13 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee, zou er ook wel op vakantie willen.
Je bent terug of niet? Niet gearresteerd en zoquote:Op woensdag 11 februari 2015 06:51 schreef Ang3l het volgende:
O nee. We zijn geen [Singles] meer. Ik vergeet t nog steeds
Hallo Relatie & Probleem Peoples of the world!
gewoon duits doen en harder schreeuwen als ze je niet begrijpen. Werkt voor hen ookquote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:16 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Mijn probleem is dat ik geen papieren heb dat mijn portugees 100 procent is en dan kom je op administratief gebied moeilijk binnen. En herscholing in het portugees vanuit NL is niet simpel. Als je zelf een zaak start is dat niet zo van belang maar bij in dienst gaan wel.
Ik heb nu 2 cursussen gedaan en het is nog altijd niet voldoende. Als ik straks terug ben begint nummer 3.
Nee vrijdag pasquote:Op woensdag 11 februari 2015 07:37 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Je bent terug of niet? Niet gearresteerd en zo
Je wordt oud!quote:Op woensdag 11 februari 2015 07:57 schreef CherryLips het volgende:
Je bleef toch een maand? Waar blijft de tijd
Ik zag gisteren ook foto's van de kinderen van kennissen, ik dacht dat dat nog peuters waren maar de oudste was al een jaar of zeven. Godverdomme
Ik kan ook niets aan je overlatenquote:Op woensdag 11 februari 2015 07:55 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nee vrijdag pas
Er is dus nog een mogelijkheid
Ik hoop het niet want avondje uit vanavond.quote:Op woensdag 11 februari 2015 09:07 schreef rhubarbje het volgende:
Vandaag wordt een stomme dag. Ik voel het
Ik heb echt m'n best gedaan HW! ECHT!quote:Op woensdag 11 februari 2015 09:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik kan ook niets aan je overlaten.
Het was gewoon niet goed genoeg blijkbaar, nou ja, het is weer eens niet anders, we moeten er maar weer mee leren leven.quote:Op woensdag 11 februari 2015 09:13 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik heb echt m'n best gedaan HW! ECHT!
Dat ik weer terugkom? Ja. Inderdaad. Sorry he....quote:Op woensdag 11 februari 2015 09:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het was gewoon niet goed genoeg blijkbaar, nou ja, het is weer eens niet anders, we moeten er maar weer mee leren leven.
Daar heb ik nog nooit last van gehad voorheen, zal nu ook wel meevallenquote:Op woensdag 11 februari 2015 09:14 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat ik weer terugkom? Ja. Inderdaad. Sorry he....
Bijna weekend!quote:Op woensdag 11 februari 2015 09:10 schreef HeatWave het volgende:
Mwah, het is woensdag, voorlopig nog niets bijzonders aan de hand.
Kersenjurk?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 17:44 schreef Samzz het volgende:
.
Maar straks wordt het weer lentequote:Op woensdag 11 februari 2015 09:10 schreef HeatWave het volgende:
Mwah, het is woensdag, voorlopig nog niets bijzonders aan de hand.
Aww. Dit is bijna een post waarin je zegt dat je me wel tolereert!quote:Op woensdag 11 februari 2015 09:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Daar heb ik nog nooit last van gehad voorheen, zal nu ook wel meevallen.
Ik tolereer je al jaren toch? Keep your friends close, keep a surface to air missile target locked on your enemiesquote:Op woensdag 11 februari 2015 09:30 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Aww. Dit is bijna een post waarin je zegt dat je me wel tolereert!Love is in the airwave!
I love the way you come up with those nicknames for your penisquote:Op woensdag 11 februari 2015 09:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik tolereer je al jaren toch? Keep your friends close, keep a surface to air missile target locked on your enemies.
Anders ik wel. Dat is een stuk frisser!quote:
Ja, die zag ik niet aankomen natuurlijkquote:Op woensdag 11 februari 2015 09:32 schreef Ang3l het volgende:
[..]
I love the way you come up with those nicknames for your penis
Wat ze zeggen over Aziatische pikkies is waar hoorquote:Op woensdag 11 februari 2015 09:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, die zag ik niet aankomen natuurlijk.
Alsof jij nog kan lopen na die singaporiaanse inwendige stokslagen.
Och arme tochquote:Op woensdag 11 februari 2015 09:38 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Wat ze zeggen over Aziatische pikkies is waar hoor
Indiers zijn al wel groterquote:
Het maakt jou ook echt geen ene moer uit he, als het maar ooit een hartslag gehad heeftquote:
Nou, graag nog wel een hartslag hoor. Al liggen die Chinezen er net zo dood bij.quote:Op woensdag 11 februari 2015 09:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het maakt jou ook echt geen ene moer uit he, als het maar ooit een hartslag gehad heeft.
quote:Op woensdag 11 februari 2015 09:44 schreef Samzz het volgende:
[..]
Zwart met kersjes en bloesempjes erop.
Ja, en toch fokken die als virussenquote:Op woensdag 11 februari 2015 09:50 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nou, graag nog wel een hartslag hoor. Al liggen die Chinezen er net zo dood bij.
"een stukje taart " bij een kop koffie of thee. Niet de moeite waardquote:Op woensdag 11 februari 2015 09:43 schreef CherryLips het volgende:
V&D trakteert klanten op taart
Even taart halen vanmiddag.
Het is 3 meter lopenquote:Op woensdag 11 februari 2015 11:38 schreef Cue_ het volgende:
[..]
"een stukje taart " bij een kop koffie of thee. Niet de moeite waard
Wat wordt het?quote:
Ja he, ik dacht dat ik hem in maart hoorde te krijgen maar ik had hem twee weken geleden al.quote:Op woensdag 11 februari 2015 13:16 schreef MissMSX het volgende:
Belastingaanslag van de gemeente binnen. Die komt ook elk jaar een maand eerder
In maart krijg je die van 2016quote:Op woensdag 11 februari 2015 13:18 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja he, ik dacht dat ik hem in maart hoorde te krijgen maar ik had hem twee weken geleden al.
Zoiets vraag je nietquote:Op woensdag 11 februari 2015 13:18 schreef MissMSX het volgende:
[..]
In maart krijg je die van 2016
Hoeveel mag jij neerleggen?
Hoppaa! Het geld kan toch niet opquote:Op woensdag 11 februari 2015 09:43 schreef CherryLips het volgende:
V&D trakteert klanten op taart
Even taart halen vanmiddag.
quote:
Het is alweer opgeklaard, tijd voor een biertje idd!quote:
Tiger of heineken of asahi super dry?quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:08 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Het is alweer opgeklaard, tijd voor een biertje idd!
Ik kom morgenochtend pas thuis en 's avonds begint 't alquote:
Oh ja, goed punt, uit de binnenstad blijven dit weekend.quote:Op donderdag 12 februari 2015 06:53 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik kom morgenochtend pas thuis en 's avonds begint 't al
Ik gooi wel wat van vorig jaar om m'n lijf.
Jup. Paar daagjes in quarantaine als je er niet van houdt.quote:Op donderdag 12 februari 2015 07:51 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Oh ja, goed punt, uit de binnenstad blijven dit weekend.
Ergste is de optocht zaterdag, maar ik ga 's ochtends boodschappen doen en 's middags Axis&Allies, dus ga het wel reddenquote:Op donderdag 12 februari 2015 07:54 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Jup. Paar daagjes in quarantaine als je er niet van houdt.
A&A durt meestal vrij lang toch? En is binnen. Dus dan ben je idd ff veiligquote:Op donderdag 12 februari 2015 08:16 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ergste is de optocht zaterdag, maar ik ga 's ochtends boodschappen doen en 's middags Axis&Allies, dus ga het wel redden
Goedemiddagquote:
Ja paar uren.quote:Op donderdag 12 februari 2015 08:17 schreef Ang3l het volgende:
[..]
A&A durt meestal vrij lang toch? En is binnen. Dus dan ben je idd ff veilig
Ik moet nog steeds een keer Diplomacy spelen. Ook zoiets geloof ik.
True, daarom doe ik het hooguit 1 keer per jaar.quote:
Vrouwen slaan wel meer verjaardagen overquote:
Van die eind dertigers die zichzelf 18 jaar met 20 jaar ervaring noemen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Vrouwen slaan wel meer verjaardagen over.
Ja, 'ik ben voor de 10 keer 28 hihihihihihihih"quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:18 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Van die eind dertigers die zichzelf 18 jaar met 20 jaar ervaring noemen.
Ik heb volgende week vrijdag een verjaardagsfeest van m'n beste vriend die 30 wordt.quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:18 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik ben altijd kei jong. En sowieso altijd jonger dan Babs!quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:20 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, volgend jaar ben ik gewoon 31. Dit jaa rheb ik geen leeftijd!
Ik vier elk jaar m'n 21e verjaardag.quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:18 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Collectieve zwakzinnigheid is het, dat 'kei" gelulquote:
Je moet het ook op z'n Nijmeegs zeggen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Collectieve zwakzinnigheid is het, dat 'kei" gelul.
Nee die rochel G van jou, DAT is lekkerquote:
Mwa. Mijn Duits is nog kei prima. Alleen die naamvallen ben ik redelijk kei vergeten. Dus daar zal ik dan wel kei veel fouten in maken, maar verstaan doen ze me zeker kei goed!quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:26 schreef CherryLips het volgende:
Krijg een mailtje: hoi, spoedvertaling naar het Duits.
Ja, want dat is net Nederlands
Mwah, jullie hebben zogenaamd een zachte g, tot er een letter "r" aan het einde van een woord of zin staat.quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:26 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nee die rochel G van jou, DAT is lekker
Uh. Waar haal je dat vandaan?quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mwah, jullie hebben zogenaamd een zachte g, tot er een letter "r" aan het einde van een woord of zin staat.
Zechhhh, machhhh ik de boterGGGGGGGGGGGGGGGGGG!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Maar wij hebben een harde g hoor.
Net alsof je gaat kitsenquote:Op donderdag 12 februari 2015 09:28 schreef motorbloempje het volgende:
Niets zo fijnals een goede harde godverdomme.
Wtf.quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:18 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Jullie wereldberoemde TV chef, Rudolf heet ie toch? Een nee, jullie horen dat collectieve spraakgebrek gewoon niet meer. Geen Limbo maar Toine van Peperstraten heeft het ook.quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:29 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Uh. Waar haal je dat vandaan?
Daar klopt echt geen ene fuck van. iig niet mijn dialect of accent.
Er zit geen g in boter, noch aan t einde in de streek waar ik vandaan kom.
Ggggggggspuug. Net een lama man.
Man naar mijn hart.quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mwah, jullie hebben zogenaamd een zachte g, tot er een letter "r" aan het einde van een woord of zin staat.
Lieve schat. Ten eerste is er geen "jullie" en ten tweede komt hij uit Belgie en woont hij in Tilburg wat echt een HEEL ander accent isquote:Op donderdag 12 februari 2015 09:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Jullie wereldberoemde TV chef, Rudolf heet ie toch? Een nee, jullie horen dat collectieve spraakgebrek gewoon niet meer. Geen Limbo maar Toine van Peperstraten heeft het ook.
En dan gaan we nu naar de Kuip voor de klassiekerGGGGGGGGGGGGG!!!!!!
Als je het eenmaal hoort wil je iemand villen als ie praat.
Dit klopt helemaal.quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ben zo blij dat onze Ms Pacman weer terug is, niemand hapt als jijquote:Op donderdag 12 februari 2015 09:33 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Lieve schat. Ten eerste is er geen "jullie" en ten tweede komt hij uit Belgie en woont hij in Tilburg wat echt een HEEL ander accent isSowieso is het beide geen Limboland
. Ken je Aardrijkskunde. Ikweet dat de aarde voor je beperkt is en ophoudt buiten Amsterdam, maar iets meer interesse of algemene ontwikkeling had ik wel verwacht.
En dan noemen ze "ons" domme Provinxciaaltjes
Mag ik dan wel zo'n strikje?quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ben zo blij dat onze Ms Pacman weer terug is, niemand hapt als jij.
Heb ik meteen m'n kei leuke carnavals outfit te pakken!quote:
Hieromquote:Op donderdag 12 februari 2015 09:36 schreef Ang3l het volgende:
EN HOEZO BEN IK MISS PACMAN EN NIET MISTER?!
Ik heb een kei leuke piemol hangen hoor. In Azie schrikken de bottoms zich lam.
De lichte paniek in hun ogen is priceless
Miss Pacman heeft geen dongelong die onder haar jurkje uithengelt!quote:
Alsof dat te zien was met die 50 pixels (piksels)quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:39 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Miss Pacman heeft geen dongelong die onder haar jurkje uithengelt!
Dongelongquote:Op donderdag 12 februari 2015 09:39 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Miss Pacman heeft geen dongelong die onder haar jurkje uithengelt!
Heeft er eentje 3fm zitten luisteren hoor.quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hell no, dit soort me al jaren.quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:41 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Heeft er eentje 3fm zitten luisteren hoor.
En geheel toevallig gooi je het hier in het topic 5 minuten nadat Giel er over begintquote:Op donderdag 12 februari 2015 09:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hell no, dit soort me al jaren.
Ja, ik heb nog nooit 1 min 3fm geluisterd vrijwillig, en ik heb hetzelfde verhaal hier een tijd geleden al neergeplempt.quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:44 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
En geheel toevallig gooi je het hier in het topic 5 minuten nadat Giel er over begint
Nope, Pinguin Radio, vanaf 9:00.quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:45 schreef Samzz het volgende:
Haalt HW zijn grappen stiekem gewoon van de radio?
Daar maken ze geen grapjes?quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nope, Pinguin Radio, vanaf 9:00.
Nee, ze hebben geen DJ's, niemand lult.quote:
Gielquote:Op donderdag 12 februari 2015 09:44 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
En geheel toevallig gooi je het hier in het topic 5 minuten nadat Giel er over begint
Gebruik je in het dagelijks leven ook zo vaak 'kei'?quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:36 schreef Ang3l het volgende:
EN HOEZO BEN IK MISS PACMAN EN NIET MISTER?!
Ik heb een kei leuke piemol hangen hoor. In Azie schrikken de bottoms zich lam.
De lichte paniek in hun ogen is priceless
Ik heb Giel nooit leuk gevonden. 3FM ook nietquote:Op donderdag 12 februari 2015 09:51 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Giel
Ik ben blij dat Nederland eindelijk mijn mening over die gast begint te delen.
Lees steeds meer ergernissen over die kwal.
Daar kunnen we het wel weer over eens zijn, pretentieus omhooggeluld ventje is dat zeg.quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:51 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Giel
Ik ben blij dat Nederland eindelijk mijn mening over die gast begint te delen.
Lees steeds meer ergernissen over die kwal.
We staan echt exact met een soortgelijke mening aan de andere kant van de medaille.quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, ik heb nog nooit 1 min 3fm geluisterd vrijwillig, en ik heb hetzelfde verhaal hier een tijd geleden al neergeplempt.
Maar ben blij dat ik niet de enige ben die die taalaids hoort.
Dat zou wel heel teleurstellend zijnquote:Op donderdag 12 februari 2015 09:45 schreef Samzz het volgende:
Haalt HW zijn grappen stiekem gewoon van de radio?
Zo vaak als in deze zin? Je snapt niet dat die sarcastisch bedoeld is?quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:52 schreef Chai het volgende:
[..]
Gebruik je in het dagelijks leven ook zo vaak 'kei'?
En maar janken want hij is zo in touch. Pleur op.quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Daar kunnen we het wel weer over eens zijn, pretentieus omhooggeluld ventje is dat zeg.
Staat ie daar met een hele DJset bij DWDD om 4 fragmentjes te laten horen, nee, dat had ECHT niet vanaf je telefoon gekund hoor.
Vandaar ook het huilende poppeke achter m'n zin.quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:52 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat zou wel heel teleurstellend zijn
Ik heb een iets hogere dunk van hem.
Ja schatje, maar diezelfde G rammen heel veel limburgers er dus na een woord uit, echt enorm hard dus.quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:52 schreef Ang3l het volgende:
[..]
We staan echt exact met een soortgelijke mening aan de andere kant van de medaille.
Voor mij is zo'n harde rochel lama G echt aids voor de oortjes
Man man man wat smerig en hard.
Kom naar Den Haag. Daar is zelfs de 'r' een 'g'quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:52 schreef Ang3l het volgende:
[..]
We staan echt exact met een soortgelijke mening aan de andere kant van de medaille.
Voor mij is zo'n harde rochel lama G echt aids voor de oortjes
Man man man wat smerig en hard.
Ook weer zoquote:
Nee, sowieso wordt er hier alleen gepocht door de mensen die ABN pratenquote:Op donderdag 12 februari 2015 10:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ook weer zo.
Alleen lopen jullie niet te pochen met een zachte G terwijl je die dus helemaal niet hebt.
Ik vind het gewoon grappig, niet elke zuiderling heeft dat hoor, maar heel veel wel. En allemaal prima, maar dan gaan ze dus een soort schuimbekkend klachen over de harde ch en hoe erch het is, en dan besluiten ze met iets als:quote:Op donderdag 12 februari 2015 10:14 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Nee, sowieso wordt er hier alleen gepocht door de mensen die ABN praten
Utrechtquote:Op donderdag 12 februari 2015 10:16 schreef Tally het volgende:
Utrechter praat alles gewoon hardElke letter
Ik vind het ook grappig. Zolang ik het maar niet meer dagelijks hoef aan te horenquote:
Limburgs kan ik ook wel hebben hoor, maar die zijn altijd zo felquote:Op donderdag 12 februari 2015 10:23 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik vind het ook grappig. Zolang ik het maar niet meer dagelijks hoef aan te horen
Dat heb ik bij de slijter ook.quote:Op donderdag 12 februari 2015 10:22 schreef MissMSX het volgende:
Dat je de bakker belt voor een bestelling en dat je niet eens hoeft te melden wat je wilt hebben omdat ze het al weten
Dorp in een stad
Gewoon gemoedelijk hoor!!quote:Op donderdag 12 februari 2015 10:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Limburgs kan ik ook wel hebben hoor, maar die zijn altijd zo fel.
Oj, ik wen maar moeilijk aan schoonmoeder's accent hoorquote:Op donderdag 12 februari 2015 10:23 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik vind het ook grappig. Zolang ik het maar niet meer dagelijks hoef aan te horen
Ik doel meer als je het over de G hebtquote:
Ik ook. Onzin dat ze zich daarover opwinden.quote:Op donderdag 12 februari 2015 10:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik doel meer als je het over de G hebt.
Het is als met veel van dat soort Noord/Zuid issues, Zuid maakt zich er veel drukker om dan Noordquote:Op donderdag 12 februari 2015 10:49 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik ook. Onzin dat ze zich daarover opwinden.
Ik weet ook alleen door FOK! dat Zuiderlingen heel Noord NL als Holland zien. Ook altijd klagen over toerisme van 'Hollanders', daar hoor ik mensen die woonachtig zijn op de Veluwe bijvoorbeeld nooit over. Zelf zijn ze natuurlijk geen toerist al ze een dagje naar Amsterdam gaan.quote:Op donderdag 12 februari 2015 10:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is als met veel van dat soort Noord/Zuid issues, Zuid maakt zich er veel drukker om dan Noord.
Ik heb iets van "mwah, vind het niet echt stoer zo'n zachte G, maar echt erg vind ik het niet". Andersom is het dus weer "die rendstedingen met hun GORE SMERIGE ROCHELENDE KUT HARDE G MOETEN DOOD!!!"
Ja, wederom overdreven.
Nooit gemerktquote:Op donderdag 12 februari 2015 10:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Limburgs kan ik ook wel hebben hoor, maar die zijn altijd zo fel.
Ach (harde G)! Zo vaak spreek je dr toch nietquote:Op donderdag 12 februari 2015 10:46 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Oj, ik wen maar moeilijk aan schoonmoeder's accent hoor
idd, wel massaal elke zaterdag de Kalverstraat overspoelen, maar wel klagen als er door een "hollenjer" carnaval gevierd wordt.quote:Op donderdag 12 februari 2015 10:55 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik weet ook alleen door FOK! dat Zuiderlingen heel Noord NL als Holland zien. Ook altijd klagen over toerisme van 'Hollanders', daar hoor ik mensen die woonachtig zijn op de Veluwe bijvoorbeeld nooit over. Zelf zijn ze natuurlijk geen toerist al ze een dagje naar Amsterdam gaan.
Gaat het nog steeds over dat het over de g gaat? damn.
quote:Op donderdag 12 februari 2015 10:58 schreef Tally het volgende:
[..]
Ach (harde G)! Zo vaak spreek je dr toch niet
Waar hebben we het eigenlijk over in dit postzegelformaat-landje?quote:Op donderdag 12 februari 2015 11:16 schreef stbabylon het volgende:
Willen jullie de discussie Hollanders vs leenbelgen wel daar houden en de rest van Nederland niet Holland noemen? Bvd
Nueh, dat nou ook weer niet. Maar IRL ben ik echt niet zo "hard" uiteraard, ik heb helemaal geen echte hekel aan iemand uit limburg met een accent oid.quote:
Zo dichtbij, maar toch te ver weg om er heen te gaanquote:Op donderdag 12 februari 2015 11:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waar hebben we het eigenlijk over in dit postzegelformaat-landje?.
Ik kan mijn beledigingen bijna naar Limburg schreeuwen zo dichtbij is alles eigenlijk maar toch lekker elkaar "haten".
Kan je wel "zo" doen, maar je weet dat het onzin is. Als ik daadwerkelijk een reden heb om er heen te gaan zou ik het gewoon doen, maar waarom zou ik zomaar uit het niets naar Limburg gaan? Dan ga ik liever naar Belgie, of Londen oid. Zo bijzonder is het daar niet (nee, hier ook niet).quote:Op donderdag 12 februari 2015 11:22 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Zo dichtbij, maar toch te ver weg om er heen te gaan
Terecht opzich natuurlijkquote:
Als ik de cijfers mag geloven vinden ze dat daar zelf ookquote:Op donderdag 12 februari 2015 11:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Kan je wel "zo" doen, maar je weet dat het onzin is. Als ik daadwerkelijk een reden heb om er heen te gaan zou ik het gewoon doen, maar waarom zou ik zomaar uit het niets naar Limburg gaan? Dan ga ik liever naar Belgie, of Londen oid. Zo bijzonder is het daar niet (nee, hier ook niet).
Het zal er best gezellig kunnen zijn, maar er wordt altijd gedaan alsof "ik" uit een soort principe niet buiten Amsterdam zou komenquote:Op donderdag 12 februari 2015 11:47 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Als ik de cijfers mag geloven vinden ze dat daar zelf ook
Nou, ik vind de natuur er wel mooiquote:Op donderdag 12 februari 2015 11:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het zal er best gezellig kunnen zijn, maar er wordt altijd gedaan alsof "ik" uit een soort principe niet buiten Amsterdam zou komen.
Maar er is nooit iemand die me kan vertellen waarom ik dan per se naar dat deel van NL moet.
Ja ok, ik ben niet zo'n natuurfan.quote:Op donderdag 12 februari 2015 11:55 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Nou, ik vind de natuur er wel mooi
En het is er absoluut een stuk gemoedelijker dan hier in de Randstad
Maar als dat je niet boeit hoef je er niet heen nee
Dat moet je niet aan mij vragen, want dat is geen uitspraak van mijquote:Op donderdag 12 februari 2015 11:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja ok, ik ben niet zo'n natuurfan.
Gemoedelijk, hoe dan? Ik vind het daar nooit minder of meer "gemoedelijk" dan hier. Mag ik 3 bier? Dank u!
Maar nogmaals, ik ben er allemaal wel geweest hoor, van Groningen tot Maastricht. Maar waarom ben ik zo "typisch" als ik de noodzaak niet zie om per se naar Limburg te gaan oid.
Alsof Maastrichtenaren elke dag het hele land doorgaan ofzo en dat ALLEEN Amsterdammers de meeste tijd in hun eigen stad doorbrengen.
Ook weer zoquote:Op donderdag 12 februari 2015 11:59 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dat moet je niet aan mij vragen, want dat is geen uitspraak van mij
En dat gemoedelijk vind ik lastig uit te leggen. Het is een bepaalde sfeer die er hangt. Dat is omvattender dan Mag ik 3 bier? Dank u!
Maar zo zwart/wit is het niet, maar gemiddeld genomen is er wel verschil in sfeer die er hangt. Op individueel niveau kan het alle kanten op. De een vind het gezellig als je langskomt als Hollander, de ander kijkt je met de nek aan. En omgekeerd ook: Limburgers van harte welkom, ofquote:Op donderdag 12 februari 2015 12:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ook weer zo.
Ik dus ook, ik vind het bijv in mijn stamkroeg ook enorm "gemoedelijk", iedereen is vriendelijk, gezellig een praatje, geintje etc.
Het is net alsof je daar met alle egards zou worden behandeld en hier met "KOM JE DOEN KANJERLIJER?!!"
En dat is niet zo natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |