abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149544104
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 17:08 schreef jackie12 het volgende:
edit- misschien zijn Sigrid en alle andere getuigen de beste getuigen die er zijn.
Maar dan worden we verneukt met de camera en telefoontijden en ligt het NFI te slapen
Tja, volgens mij kan het gewoon niet dat de camera- en telefoontijden uren of zelfs een hele dag afwijken. Dat is echt wel uitvoerig nagetrokken.

De meeste getuigen zijn waarschijnlijk maar 1x gehoord. De kans dat hun verklaringen allemaal niet kloppen is niet zo groot. Maar het kan wel dat de Panamese justitie of de media op een gegeven moment gedacht moeten hebben dat het om 1 april ging en niet om 31 maart.
pi_149544131
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 17:19 schreef JustinCase het volgende:
Maar als je het omdraait, en die getuigen als uitgangspunt neemt, maakt het natuurlijk wel uit. Dan is ineens de "officiële lezing" een verdacht want ze kunnen het niet allemaal mis hebben, en die onderzoeker heeft echt duidelijk gevraagd naar 1 april ( waarschijnlijk zit 'm daar de fout) dus "het officiële verhaal" klopt niet, het zaakje stinkt, er zijn belangen mee gemoeid, enz.
Dat begrijp ik, alleen, als je de getuigenissen plaatst op 31 maart om ze kloppend te maken, dan blijf je nog steeds met een aantal getuigenissen die niet kloppen en komen er andere discrepanties bij.
pi_149544235
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 17:25 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, alleen, als je de getuigenissen plaatst op 31 maart om ze kloppend te maken, dan blijf je nog steeds met een aantal getuigenissen die niet kloppen en komen er andere discrepanties bij.
De kans is inderdaad groot dat een aantal getuigenissen niet kloppen. In de ogen van Panamezen lijken Westerse mensen nu eenmaal veel op elkaar. Er zullen wel vaker twee vrouwelijke toeristen de El Pianista lopen. In de meeste moord- en vermissingszaken zijn er getuigenverklaringen die niet kloppen.
pi_149544312
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 17:20 schreef kuil het volgende:

[..]

Als meerdere mensen van Spanish by the River beweren dat ze hen nog gezien hebben moeten we er vanuit gaan dat dat klopt.
Meerdere getuigen die dezelfde aantoonbaar onjuiste "feiten" vertellen, is inderdaad niet erg waarschijnlijk. Dat gebeurt wel eens, maar dan hebben ze het meestal "samen gezien" of al met anderen gepraat over het (niet) gebeurde, voordat ernaar gevraagd wordt. Kan ook door de vraagsteller komen.

quote:
Bij Spanish by the River volgden ze les toch, dus het zou raar zijn als twee andere vrouwen abusievelijk zijn aangezien voor Kris en Lisanne.

Wel kunnen ze zich in de hectiek een dag vergist hebben. Of ze hadden het wel over maandagmiddag maar dit is in de media verkeerd vertaald naar dinsdagmiddag.
pi_149544369
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 17:17 schreef ToniB het volgende:
Jackie, of iemand anders, ook goed....
O ja misschien Plinio maar hij weet t niet zeker
Heb jij een link waarin hij hier iets over zegt?
En een link waarin hij stelt de meisjes wel te zijn tegen gekomen rond het middag uur.
Grijzemassa waar ben je ?!
Zij heeft denk ik de grootste database bijgehouden van ons allemaal.

Wat ik weet is dat hij in een artikel zei dat hij ze rond de middag tegenkwam op de Pianista maar het niet zeker weet omdat hij alle westerse meisjes op elkaar vindt lijken.
Mijn vraag is dan wat hij daar deed, met wie hij daar was en of hij ze tegenkwam naar beneden lopend of passerend naar boven?

Opvallend vind ik verder dat hij in de reportage van Eva W er nergens over rept dat hij ze is tegen gekomen.
pi_149544455
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 17:29 schreef kuil het volgende:

[..]

De kans is inderdaad groot dat een aantal getuigenissen niet kloppen. In de ogen van Panamezen lijken Westerse mensen nu eenmaal veel op elkaar. Er zullen wel vaker twee vrouwelijke toeristen de El Pianista lopen. In de meeste moord- en vermissingszaken zijn er getuigenverklaringen die niet kloppen.
In alle zaken. Soms kloppen ze onderling wel, maar dan zijn ze niet onafhankelijk van elkaar. Politiemensen zijn daar lang niet altijd op bedacht. Sommige agenten persteren het zelfs om getuigen in een groep, die uitgebreid overeen verondersteld voorval kwekt, te vragen hoe het gegaan is. En dan droogjes te rapporteren dat ze eensluidende getuigenverklaringen opgetekend hebben van een dozijn ooggetuigen.
pi_149544724
Trouwens, als Plinio zegt dat ie ze misschien is tegen gekomen op 1 april rond de middag op de Pianista dan is hij ze ook tegen gekomen.
Kris en Lisanne liepen namelijk om 12 uur op de Piansta. :)
pi_149544787
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 17:34 schreef jackie12 het volgende:
Wat ik weet is dat hij in een artikel zei dat hij ze rond de middag tegenkwam op de Pianista maar het niet zeker weet omdat hij alle westerse meisjes op elkaar vindt lijken.
Mijn vraag is dan wat hij daar deed, met wie hij daar was en of hij ze tegenkwam naar beneden lopend of passerend naar boven?
Tja.. die vraag (naar boven of naar beneden) is natuurlijk alleen interessant als hij ze inderdaad gezien heeft, en niet andere westerse meisjes. Wat hij daar deed lijkt me een goede openingsvraag om iemand meteen kopschuw te maken, maar verder zie ik het nut er niet van.
quote:
Opvallend vind ik verder dat hij in de reportage van Eva W er nergens over rept dat hij ze is tegen gekomen.
Maar weer doodgewoon, als hij achteraf geconcludeerd heeft dat het anderen geweest zijn, Er was ook een toerist of expat, die eventjes dacht dat hij ze misschien tegengekomen was. Is iemand zoek, dan wordt die op tal van plaatsen "misschien gezien."
pi_149544844
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 17:50 schreef JustinCase het volgende:

Tja.. die vraag (naar boven of naar beneden) is natuurlijk alleen interessant als hij ze inderdaad gezien heeft, en niet andere westerse meisjes. Wat hij daar deed lijkt me een goede openingsvraag om iemand meteen kopschuw te maken, maar verder zie ik het nut er niet van.

Kopschuw? Die man is gids.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_149544920
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 17:52 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Kopschuw? Die man is gids.
Ik stel me Jackie voor als de ondervragende speurneus, die zijn achterdocht niet onder stoelen of banken steekt. Zo eentje uit Flikken Maastricht of zo.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 17:56:01 #136
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_149544925
quote:
Aha, de steigerplank. Dat is de eerste brug over de Pianistenrivier
De boomstam is de 2e en de die met de rijplaten de 3e
Wie dit leest is gek
pi_149545088
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 17:55 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Ik stel me Jackie voor als de ondervragende speurneus, die zijn achterdocht niet onder stoelen of banken steekt. Zo eentje uit Flikken Maastricht of zo.
Ja, zo'n figuur met een zwarte jas, kraag hoog opgeslagen, hoed en zwarte glazen in de bril.
8-)
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_149545096
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:02 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Ja, zo'n figuur met een zwarte jas, kraag hoog opgeslagen, hoed en zwarte glazen in de bril.
8-)
^O^
pi_149545667
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 17:47 schreef jackie12 het volgende:
Trouwens, als Plinio zegt dat ie ze misschien is tegen gekomen op 1 april rond de middag op de Pianista dan is hij ze ook tegen gekomen.
Kris en Lisanne liepen namelijk om 12 uur op de Piansta. :)
Plinio, dat is toch dezelfde die zei dat een kadaver van een koe of paard niet door aaseters aangevreten wordt, als dat beest door een slangenbeet gestorven is? (volgens de blogger van Mostly Mystery, een fictie-schrijfster) Als hij dat zelf gelooft, dan kon hij wel eens het logisch vermogen missen om achteraf te concluderen dat het toch Kris en Lisanne waren. Als hij al op de hoogte was, dat ze er op die tijd liepen, en zijn "rond de middag" daarmee samenvalt. Liep Plinio trouwens zelf naar beneden, of is ook dat niet bekend? En zou Eva W. hem ernaar gevraagd hebben? Zo nee, is dat dan ook opmerkelijk?
pi_149545981
Als plinio daar was dan was dat iets eerder op de dag maar niet veel vroeger. Op de foto's met lies zie je dat het weer betrekt. (Wolken van links naar rechts op de foto's?) Plinio's foto's laat echter een klein wolkje zien. Verder is de foto (bijna) gelijk aan die van K&L.
pi_149546549
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:36 schreef ToniB het volgende:
Als plinio daar was dan was dat iets eerder op de dag maar niet veel vroeger. Op de foto's met lies zie je dat het weer betrekt. (Wolken van links naar rechts op de foto's?) Plinio's foto's laat echter een klein wolkje zien. Verder is de foto (bijna) gelijk aan die van K&L.
Betrok het weer die dag? De foto's waar je het over hebt wil ik graag bekijken, heb je een link? Of bedoel je Lisanne, en de foto's in de OP? Daar blijkt voor mij niet uit dat het van een zonnige dag verandert in een bewolkte. Wolken aan de ene kant, helder aan de andere, misschien wel de hele middag. Met af en toe een sluierwolkje, dan krijg je zulke verschillen ook.

Dat de foto van Plinio ook op die dag was, wist ik niet. Dacht dat hij die op verzoek later had gemaakt, t.b.v. de zoektochten.
pi_149546652
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:53 schreef JustinCase het volgende:

Dat de foto van Plinio ook op die dag was, wist ik niet. Dacht dat hij die op verzoek later had gemaakt, t.b.v. de zoektochten.
Geupload op 4 april als ik het me goed herinner. Inderdaad gemaakt tijdens een van de zoektochten.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149549407
Zover ik weet is niet een van de getuigen officieel gehoord. Was het niet die vage detective die ze bevraagd had?
Make my day!
pi_149553324
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 17:17 schreef ToniB het volgende:
Jackie, of iemand anders, ook goed....
O ja misschien Plinio maar hij weet t niet zeker
Heb jij een link waarin hij hier iets over zegt?
En een link waarin hij stelt de meisjes wel te zijn tegen gekomen rond het middag uur.
eerdere quote
Op WS heeft iemand een stukje overgetypt van de Volkskrant (komt volgens mij uit de papieren versie van 28/06, daar stond toen een 'reconstructie' van 3 pagina's lang).
http://www.websleuths.com(...)0672017#post10672017

"Ook andere getuigen melden hen te hebben gezien, maar op tegenstrijdige tijdstippen en richtingen. Zo passeert gids Plinio Montenegro rond het middaguur twee vrouwen op het pad. 'Ze zeiden 'good morning' met een Europees accent.' Ze lijken op Kris en Lisanne, maar hij is niet zeker. 'Sorry, maar jullie lijken allemaal op elkaar: lang, wit, licht haar en dezelfde kleren. En altijd met zijn tweeën. Wij kunnen al die toeristen echt niet uit elkaar houden.'
Het verklaart waarom dorpsgenoten denken de meisjes gezien te hebben op tegenstrijdige plekken."

Dus het is helemaal niet met zekerheid te zeggen dat niemand Kris en Lisanne heeft gezien die voormiddag.
pi_149553612
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 19:13 schreef gynaika het volgende:

[..]

Zich op maandag alvast op de hoogte stellen van de locatie van de Pianista, waar de start is. Als voorbereiding op de dinsdag.

Zich even omschakelen tot het maken van hikes waar zij op dat moment nog niet op waren ingesteld. Ze zouden immers vrijwilligerswerk gaan doen. Dat gaat voor een week lang niet door en dan is het toch even moeilijk om je in te stellen op geheel andere dingen. En is enige voorbereiding nodig.
Helemaal mee eens.

1 april
Nog veel onzeker.
Onderwerp: Niet naar huis informeren:

Ik zat nog s te denken over wel/of niet "overhaast/haastig"
vertrek die ochtend in combinatie met het "vreemde" doorbreken van het normale patroon alles tot in detail (qt broer Lisanne) aan het thuisfront door te geven.

Die ochtend was ook weer een bijzondere, in de zin dat misschien het thuisfront even naar het tweede plan werd verschoven, omdat de meisjes hadden gehoord van een brand op de plek waar hun vrienden logeerden. Dat was op dat moment even belangrijker.
Bericht nalezen, napraten, smsje sturen nam even hun tijd en gedachten in beslag.
Daarna tijd voor het nazoeken van El Pianista. En misschien wat rustig opgestart. En toen na al het dralen, besloten van:
Nu actie, nu gaan we: "we sturen wel een mooie foto vanaf de top, de Mirador, naar huis" en vanmiddag als we terug zijn gaan we uitgebreid vertellen hoe t was".
Ik neig er nu naar om achter het niet het thuisfront te informeren niet al teveel te zoeken. Dus bewust achterwege gelaten maar met de goede intenties.

Getuigen: (Voor 1 april: houd ik ook nog even Nilson's getuigenis in t hoofd. 3 vrouwen eind morgen Jaramillo road. Weliswaar had het lange meisje een bril, maar als er nou sunglasses had gestaan, zou t weer wel kunnen.
Misschien wel een lift naar pianista gekregen van de derde persoon om maar iets te noemen.
pi_149554528
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:48 schreef doorgaan het volgende:

[..]

eerdere quote
Op WS heeft iemand een stukje overgetypt van de Volkskrant (komt volgens mij uit de papieren versie van 28/06, daar stond toen een 'reconstructie' van 3 pagina's lang).
http://www.websleuths.com(...)0672017#post10672017

"Ook andere getuigen melden hen te hebben gezien, maar op tegenstrijdige tijdstippen en richtingen. Zo passeert gids Plinio Montenegro rond het middaguur twee vrouwen op het pad. 'Ze zeiden 'good morning' met een Europees accent.' Ze lijken op Kris en Lisanne, maar hij is niet zeker. 'Sorry, maar jullie lijken allemaal op elkaar: lang, wit, licht haar en dezelfde kleren. En altijd met zijn tweeën. Wij kunnen al die toeristen echt niet uit elkaar houden.'
Het verklaart waarom dorpsgenoten denken de meisjes gezien te hebben op tegenstrijdige plekken."

Dus het is helemaal niet met zekerheid te zeggen dat niemand Kris en Lisanne heeft gezien die voormiddag.
Waarschijnlijk is het dan toch P. die hen echt - en als enige - gezien heeft. De tijd is een schatting van P. maar Jackie stelt terecht dat ze rond het middaguur op het pad liepen.
pi_149555621
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:11 schreef matteo_111 het volgende:
Waarschijnlijk is het dan toch P. die hen echt - en als enige - gezien heeft. De tijd is een schatting van P. maar Jackie stelt terecht dat ze rond het middaguur op het pad liepen.
Rechercheurs hebben hopelijk nagevraagd of Plinio een tour had en met wie en indien met toeristen daar ook contact mee gezocht. Enige manier. Ik zoek zo nu en dan een reisverslag van buitenlanders onder april Boquete hiking/tour 2014 wat ook, incl. pictures in de hoop op iets te stuiten.
pi_149555766
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:53 schreef JustinCase het volgende:
Op dinsdag 10 februari 2015 18:36 schreef ToniB het volgende:
Iemand, ik meen F. zei ergens 2 april.."O, arme meiden, het weer sloeg ook om die dag". Gehoord, maar nu de bron nog.
pi_149558287
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:31 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Rechercheurs hebben hopelijk nagevraagd of Plinio een tour had en met wie en indien met toeristen daar ook contact mee gezocht. Enige manier. Ik zoek zo nu en dan een reisverslag van buitenlanders onder april Boquete hiking/tour 2014 wat ook, incl. pictures in de hoop op iets te stuiten.
welke rechercheurs?
Make my day!
pi_149558445
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:27 schreef agter het volgende:

[..]

welke rechercheurs?
o.a. D.S. zou ik denken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: