abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149532714
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 09:08 schreef jackie12 het volgende:
In 8 1/2 uur 10% eraf. Ik zie dat mn bluetooth ook nog aanstond. Net uitgedaan
Probeer dat dan ook eens in een gebied waar geen of heel af en toe bereik is.
Volgens mij vreet roaming de meeste energie op.
pi_149535477
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 10:10 schreef jackie12 het volgende:
Zoals ik gisteravond zei forensisch patholoog F. van de Goot in RTL Late night.
Hij ging ook mee naar Panama bij de laatste zoektocht.
Het gaat niet over Kris en Lisanne maar wel interessant.

Hij claimt dat de helft van de moorden niet wordt opgelost door verkeerd onderzoek (na 19.52 min)

http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)ad-8edd-84e8d6dfe720

En wat staat er nu op de voorpagina van de Telegraaf:

http://www.telegraaf.nl/b(...)t_de_noodklok__.html

Wat ik er mee zeggen wil is dat ik niet van mn stoel zal vallen als het NFI destijds GEEN opdracht heeft gekregen om te kijken naar eventuele manipulatie op camera en telefoons.
tjee, zou Frank vd G zo direct als een van de 70 ook moeten afvloeien bij het NFI? Misschien kan hij dan bij Dick S aan de slag!
pi_149535612
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 12:29 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

tjee, zou Frank vd G zo direct als een van de 70 ook moeten afvloeien bij het NFI? Misschien kan hij dan bij Dick S aan de slag!
Hij werkt niet bij het NFI maar bij het Medisch Centrum Alkmaar.
pi_149537358
Ik loop me suf te zoeken of Sigrid nou bij Habla Ya of bij Spanisg by the river werkt
Zou een wereld van verschil maken namelijk.

De getuige die iedere keer naar voren werd geschoven in de eerste weken/maanden was Sigrid.
Zij was een "betrouwbare getuige" die de meiden op 1 april om 13.10 uur bij de taalschool had zien vertrekken.
Iedereen, ook ik, dachten dat dat wel zou kloppen en dat Sigrid dan ook wel bij de taalschool van Kris en Lisanne zou werken, Spanish by the river.

Nu blijkt dat Sigrid de meiden helemaal niet gezien kan hebben op 1 april 13.10 uur omdat Kris en Lisanne toen op de mirador stonden.
Dus is Sigrid dan in de war met de dag?

Maar wat als Sigrid nou ook nog eens blijkt te werken bij Habla Ya, dan zouden de meiden op 1 april vanaf Spanish by the river eerst naar de andere taalschool zijn gegaan om vandaar te vertrekken naar de Pianista??
pi_149539063
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 10:10 schreef jackie12 het volgende:
Hij claimt dat de helft van de moorden niet wordt opgelost door verkeerd onderzoek (na 19.52 min)

http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)ad-8edd-84e8d6dfe720
Dat zou goed kunnen. Zorgwekkend. Bekendste voorbeeld is natuurlijk de Deventer moordzaak, waar zowel het NFI als het OM grove fouten hebben gemaakt. Een moordzaak die heel goed opgelost had kunnen worden, maar na herziening (99% zeker dat die er komt) waarschijnlijk nooit meer opgelost gaat worden.
pi_149539782
Jackie misschien heb je hier wat aan. Sandra K. zegt hier;
100% zeker weten dat K&L dinsdag middag hier nog zijn gezien bij deze taalschool in Boquete.

Ze staat voor een gebouwtje en deur staat open naar receptie?
Waar lijkt het op? Spanish by the River of Habla Ya?

http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)3e-9bb4-503eb9b3a2d8

Vervolgens zegt Ingrid:
Het laatste moment is echt 13.10 uur geweest dat een lerares K&L heeft gezien en dat een medewerkster die in het kantoor zat hun weg hebben zien lopen.

Verder in een video van Habla Ya Boquete hoor ik dat een zekere Franklin R. op 1.24 zeggen;
U kunt de continentale waterscheiding zien. Aan één kant, de "Pacific Ocean", aan de andere kant , de vulkaan Baru. Het uitzicht is er ongelooflijk.

Bedoeld hij het uitzicht op "onze" Mirador?
En zo niet, waar anders kan hij bedoelen?
pi_149539784
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:42 schreef jackie12 het volgende:
De getuige die iedere keer naar voren werd geschoven in de eerste weken/maanden was Sigrid.
Weet je dat zeker? Degene die steeds het woord voerde was Ingrid, zeker niet Sigrid. Eileen is natuurlijk ook in beeld geweest en ene Marjolein http://impresa.prensa.com(...)as_0_3946855284.html

Sigrid heeft dat video interview gegeven, vanaf Habla Ya. Eileen en Marjolein werk(t)en voor SbtR.

Dit is wat Ingrid heeft geschreven in BG:
Ingrid Lommers says:
April 5, 2014 at 10:29 pm
Just one correction: It is NOT that they were going to meet a guide at the trail and the guide never showed up. They were going to hike a bit (just going a bit up and a bit down for the time they would like it… and making sure to be only hiking in daylight)… . that is what we recommendend.
http://www.boqueteguide.com/?p=10985
There is now credible evidence from Alto al Crimen and other sources that the women were at the Spanish by the River School in Palmira at 1pm April 1. They discussed going to hike on the Il Pianista trail. They took a taxi to the area of the trail. They were sighted by people about 1:30 PM at the trail.

En:
Posted by Ingrid Lommers, 5 hours ago (April 5)

This is the thing: the last moment they were seen is here around 13:00 at the school. After that we don't know anything. Today I am going around the neighborhood here with pictures talking to anybody to see if somebody actually have seen them getting in the direction to Boquete. From the school you can go to Palmira, Boquete or David. We can't keep looking on the trails. We need to know more about what exactly has happened after 13:00 here.

Het maakt het er allemaal niet simpeler op! Te meer omdat we hier niet met latino's te maken hebben, maar met NL-ers..........die waarschijnlijk "verLatineerd" zijn. (op Eileen na).
Dus volgens Ingrid zijn ze direct na 13.00 u vertrokken van SbtR en als we Sigrid volgen, zijn ze naar HY (vertrekpunt voor excursies) gekomen, om van daaruit naar de Pianista te gaan.
pi_149539945
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:05 schreef ToniB het volgende:
Jackie misschien heb je hier wat aan. Sandra K. zegt hier;
100% zeker weten dat K&L dinsdag middag hier nog zijn gezien bij deze taalschool in Boquete.

Ze staat voor een gebouwtje en deur staat open naar receptie?
Waar lijkt het op? Spanish by the River of Habla Ya?
[ afbeelding ]
http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)3e-9bb4-503eb9b3a2d8

Vervolgens zegt Ingrid:
Het laatste moment is echt 13.10 uur geweest dat een lerares K&L heeft gezien en dat een medewerkster die in het kantoor zat hun weg hebben zien lopen.

Verder in een video van Habla Ya Boquete hoor ik dat een zekere Franklin R. op 1.24 zeggen;
U kunt de continentale waterscheiding zien. Aan één kant, de "Pacific Ocean", aan de andere kant , de vulkaan Baru. Het uitzicht is er ongelooflijk.

Bedoeld hij het uitzicht op "onze" Mirador?
En zo niet, waar anders kan hij bedoelen?
Ik denk dat dit Spanish by the river is. Habla Ya ligt in het centrum.
Ziet er meer uit als Sbtr

http://www.dutch.hostelwo(...)oquete/Boquete/45014

lijkt er wel op iig

[ Bericht 4% gewijzigd door jackie12 op 10-02-2015 15:16:10 ]
pi_149540082
Als ze echt definitief 100% zeker om ca 13.00 op 1 april bij de schaalschool (welke dan ook) gezien zijn, kunnen ze ook die evt afspraak om ca 14.00 at the trailhead na gekomen zijn.

"They were sighted by people about 1:30 PM at the trail." (vraag zal wel weer zijn: welke dag precies, welke trail enz. |:( )
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_149540477
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:16 schreef Lutalo het volgende:
Als ze echt definitief 100% zeker om ca 13.00 op 1 april bij de schaalschool (welke dan ook) gezien zijn, kunnen ze ook die evt afspraak om ca 14.00 at the trailhead na gekomen zijn.

"They were sighted by people about 1:30 PM at the trail." (vraag zal wel weer zijn: welke dag precies, welke trail enz. |:( )
Blijf het ook twijfelachtig vinden die tijden.
pi_149540515
Ik zat te denken: wat maakt het uit of ze überhaupt een rondje hebben gelopen op 31 maart? De ouders gaven aan dat ze op dinsdag "wat zouden gaan wandelen" en dat was dus dé Pianista hike. Ze (de ouders) gaven niet aan, dat K&L op maandag al een rondje hadden geprobeerd, maar dat is uiteraard geen garantie dat K&L dat niet gedaan zouden hebben.

Het "voordeel" van het 31 maart scenario is dat een aantal getuigenissen dan wel zouden kloppen. Welke nog steeds niet? Die van Lorenzo en als je het mij vraagt, ook niet die van Oliva. En trouwens ook niet die van Pedro, want waarom zouden die 2 sterke jonge meiden zo doodop zijn geweest van die vlakke wandeling? De volgende dag hebben ze fluitend de Mirador bereikt.

Wat hebben we aan de kennis dat de meiden zowel op 31 maart als 1 april zouden hebben gewandeld op of om de Pianista? Zouden de omwonenden dan niet hebben gezegd dat ze de meiden 2 dagen achter elkaar hadden gezien?

Jackie, wat denk jij als jij deze aspecten onder elkaar zet?
Het verandert niet het feit (voor zover weten is dat een feit), dat ze op 1 April de Pianista op zijn gegaan.
pi_149540903
Dinsdag 1 april zoeken Lisanne en Kris op de computer naar informatie over El Pianista

http://boeiende.info/tag/boquete/

zoeken ? op de Iphone ? op de taalschool ? hoe laat was dat ?
is de computer van die taalschool onderzocht ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_149540963
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_149541219
pi_149541617
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:44 schreef StaceySinger het volgende:
Dinsdag 1 april zoeken Lisanne en Kris op de computer naar informatie over El Pianista

zoeken ? op de Iphone ? op de taalschool ? hoe laat was dat ?
volgens F. op de comuter van de taalschool. Eileen is gaan kijken.

""Niet om het alarm iedereen," Eileen en Feliciano werden gescheiden en niet hervat tot 17:00 contact, denken dat misschien de Nederlanders werden rond het dorp lopen.
"Als ze niet verschijnen, om 7:30 uur hebben we besloten om naar de politie en vertelde dat er op dat moment had geen personeel beschikbaar. Gelet geen exacte gegevens meisjes, keerde terug naar de kamer waar we een kaart gevonden, "zei de gids.
Vervolgens, samen met Eileen, die slechts drie dagen van het leven in Boquete en gegaan naar Panama was, ging naar de Spaanse By The River waar ze gevonden op het computerbedrijf volledige gegevens.
Kort voor 21:30, beide terug naar de politie en zette de klacht
http://impresa.prensa.com(...)as_0_3946855284.html
pi_149541972
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:44 schreef StaceySinger het volgende:

Dat van die computer is allang bekend en geverifieerd (volgens berichten).
Bijvoorbeeld: BoqueteNing, 9 april:
Yes Jess, That is what I heard with four other women when we all went to Spanish by the River (SbtR) to volunteer. SbtR was the official place for the general public to get accurate information and to register to help.
I know for a fact that at 1000, Tue, 1 APR Kris and Lisanne were on the computer at Spanish by the River, and were reported to have had their breakfast there.
Have 5 witnesses at SbtR verifing that and that also fits into the most accurate timeline.

(Wat heeft het voor zin om steeds rondjes te draaien? Ik ben nieuwsgierig, ik bedoel het niet negatief.)
pi_149542118
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:31 schreef RapaNui het volgende:
Ik zat te denken: wat maakt het uit of ze überhaupt een rondje hebben gelopen op 31 maart? De ouders gaven aan dat ze op dinsdag "wat zouden gaan wandelen" en dat was dus dé Pianista hike. Ze (de ouders) gaven niet aan, dat K&L op maandag al een rondje hadden geprobeerd, maar dat is uiteraard geen garantie dat K&L dat niet gedaan zouden hebben.

Het "voordeel" van het 31 maart scenario is dat een aantal getuigenissen dan wel zouden kloppen. Welke nog steeds niet? Die van Lorenzo en als je het mij vraagt, ook niet die van Oliva. [
i]En trouwens ook niet die van Pedro, want waarom zouden die 2 sterke jonge meiden zo doodop zijn geweest van die vlakke wandeling?[/i]
De volgende dag hebben ze fluitend de Mirador bereikt.

Wat hebben we aan de kennis dat de meiden zowel op 31 maart als 1 april zouden hebben gewandeld op of om de Pianista?
Zouden de omwonenden dan niet hebben gezegd dat ze de meiden 2 dagen achter elkaar hadden gezien?

Jackie, wat denk jij als jij deze aspecten onder elkaar zet?
Het verandert niet het feit (voor zover weten is dat een feit), dat ze op 1 April de Pianista op zijn gegaan.
- Ze hadden die dag een teleurstelling te verwerken gekregen en hadden best wat afgesjouwd.

- Heb ik me ook afgevraagd (of ze zijn de tweede dag niet lopend langs deze mensen gekomen) en ook of mensen hen ergens anders hebben gezien.
De getuigenissen die bekend zijn (nog voor de resten gevonden werden en dus definitief bekend was dat ze de Pianista hebben gedaan) wijzen alleen maar naar de Pianista.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lutalo op 10-02-2015 16:54:38 ]
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_149543254
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 10:12 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Probeer dat dan ook eens in een gebied waar geen of heel af en toe bereik is.
Gebied zonder bereik, als je in een stad woont zonder lange tunnels. Dat wordt reizen, of zoeken naar een gebouw waar geen repeaters zijn. Parkeergarages misschien.

Maar probeer jij het zelf wel eens? Ergens waar met zekerheid geen signaal is? Als de gelegenheid zich voordoet zal ik dat een paar uur proberen (kooi van Faraday, maar dan wel eentje die niet lekt). Heb een donkerbruin vermoeden, dat het stroomverbruik na een kortdurende toename, drastisch omlaag gaat. In mijn magnetron lijkt het omhoog te gaan, maar die test duurde te kort (niet aanzetten die magnetron!). Te slechte kooi, zelfs GPRS deed het nog.

quote:
Volgens mij vreet roaming de meeste energie op.
Roaming is toch alleen het gebruik maken van providers waar je geen account hebt? Dat vreet vooral geld. Geld dat je achteraf moet betalen. Of het energie vreet (batterij dus).. zou kunnen, als de telefoon steeds meerdere netwerken aftast. Maar als er eenmaal contact is met één daarvan, en dat contact stabiel blijft, zie ik niet waarom het meer energie zou verbruiken dan contact met je eigen provider.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:16 schreef Lutalo het volgende:

Kan, maar het lijkt me raar. Dan kwamen ze een afspraak na, die alleen (voorzover hier bekend) in een inmiddels uitgestorven gerucht bestond, en volgens datzelfde gerucht juist niet nagekomen.
pi_149543339
Roaming kost nauwelijks extra energie. Als het al extra energie kost.
pi_149543698
Jantje herhaaltgraag blijft van mening dat je niet kunt zeggen "ze waren verdwaald" en daardoor een misdrijf uitsluit als je niet weet wat Kris en Lisanne hebben gedaan op 31 maart en 1 april.

Er zijn dus heel veel getuigen waardoor een dikke streep kan. Klopt niet met het tijdstip.

Wat houden we dan nog over na bijna een jaar? .Niks. GEEN EEN GETUIGE KLOPT

Neem nou Sigrid. Zij wist zeker dat de meiden om, expliciet, 13.10 uur zijn vertrokken.
Kan helemaal niet, 13.10 uur stonden ze op de mirador.
En als ze met de dag in de war is, wat ben je dan voor een flutgetuige,? Je weet toch wel het verschil tussen maandag en dinsdag? Helemaal als je er naar gevraagd wordt een paar dagen later.

Ouders stonden maandenlang op het verkeerde been. Echt sneu voor ze.
De algehele gedachte was: te laat vertrokken, overmand door het donker en de verkeerde keuzes gemaakt.
En nu hebben we opeens 0 getuigen. Das raar.

O ja misschien Plinio maar hij weet t niet zeker.

Mijn aandacht, als ik de ouders zou zijn, zou liggen bij het maken van de juiste tijdlijn en alle getuigen nog eens langsgaan.

edit- misschien zijn Sigrid en alle andere getuigen de beste getuigen die er zijn.
Maar dan worden we verneukt met de camera en telefoontijden en ligt het NFI te slapen
pi_149543747
wat wel vreemd blijft is dat F, al op 2 april wist, via Eileen , dat K&L het Pianista gingen doen. De eerst zoektochten gingen niet naar het pianista pad. Deze kwam meen ik pas 5 april in beeld nadat Ingrid een bericht op FB had geplaatst. In de dagen ervoor is er door veel mensen op de verkeerde trails gezocht. Alleen F. is 3 april het pianista pad opgegaan en heeft minstens 1x een bevestiging gekregen dat K&L rond 15.00 uur daar bij Martina zijn gezien. Waarom is men dan als een kip zonder kop gaan zoeken. F. was degene die de aangifte deed. Wist van de pc taalschool van Pianista en heeft min. 1x bevestiging gekregen. Was hij niet nauw betrokken bij het onderzoek naar de verdwijning? Of heeft hij alles op eigen houtje gedaan?
pi_149543923
Jackie, of iemand anders, ook goed....
O ja misschien Plinio maar hij weet t niet zeker
Heb jij een link waarin hij hier iets over zegt?
En een link waarin hij stelt de meisjes wel te zijn tegen gekomen rond het middag uur.
pi_149543966
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:31 schreef RapaNui het volgende:
Wat hebben we aan de kennis dat de meiden zowel op 31 maart als 1 april zouden hebben gewandeld op of om de Pianista?
Een door meerdere getuigen genoemde tijd begrijpen, die niet klopt met hun wandeling op 1 april. Niet per se nodig, als dat laatste vaststaat (niet kloppen met 1 april).

Maar als je het omdraait, en die getuigen als uitgangspunt neemt, maakt het natuurlijk wel uit. Dan is ineens de "officiële lezing" een verdacht want ze kunnen het niet allemaal mis hebben, en die onderzoeker heeft echt duidelijk gevraagd naar 1 april ( waarschijnlijk zit 'm daar de fout) dus "het officiële verhaal" klopt niet, het zaakje stinkt, er zijn belangen mee gemoeid, enz.

Dat vermoeiende gedoe. Dus als dat te vermijden is, ja dan heb je er toch wat aan.
quote:
Zouden de omwonenden dan niet hebben gezegd dat ze de meiden 2 dagen achter elkaar hadden gezien?
Je moet maar net beide keren op de juiste tijd uit het raam kijken, en nog goed opletten ook. Naar verluidt hadden ze niet dezelfde kleren aan.
pi_149543973
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 17:11 schreef ToniB het volgende:
wat wel vreemd blijft is dat F, al op 2 april wist, via Eileen , dat K&L het Pianista gingen doen. De eerst zoektochten gingen niet naar het pianista pad. Deze kwam meen ik pas 5 april in beeld nadat Ingrid een bericht op FB had geplaatst............
Ingrid Lommers Today (April 4) Sinaproc searched again in the area of the Pianista Trial and towards the end of the day also the Hotsprings Area. Tomorrow starting at 7:00 am they will search other trails, some that they haven't been on yet. I wander how far away from the "normal" trails they look.
http://boquete.ning.com/f(...)1682&page=4#comments

Waarom draaien we steeds rondjes? (Sorry, ik bedoel het niet negatief, maar de zoektochten begonnen op 4 april en wel in/op Pianista)
pi_149544005
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:10 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik denk dat dit Spanish by the river is. Habla Ya ligt in het centrum.
Ziet er meer uit als Sbtr

http://www.dutch.hostelwo(...)oquete/Boquete/45014

lijkt er wel op iig
Als meerdere mensen van Spanish by the River beweren dat ze hen nog gezien hebben moeten we er vanuit gaan dat dat klopt. Bij Spanish by the River volgden ze les toch, dus het zou raar zijn als twee andere vrouwen abusievelijk zijn aangezien voor Kris en Lisanne.

Wel kunnen ze zich in de hectiek een dag vergist hebben. Of ze hadden het wel over maandagmiddag maar dit is in de media verkeerd vertaald naar dinsdagmiddag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')