abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 februari 2015 @ 13:32:03 #1
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_149506367
Geweldig nieuws vanuit Groot-Brittannië. Britse moslims hebben 100.000 handtekeningen verzameld en zijn massaal de straat opgegaan om te demonstreren tegen de gruwelijke daden van IS en andere moslim-terr..... oh, nee... wacht...

quote:
Britse moslims protesteren tegen spotprenten
Meer dan duizend Britse moslims zijn zondag de Londense straten opgegaan om te protesteren tegen spotprenten over de profeet Mohammed in het Franse tijdschrift Charlie Hebdo. Ze vinden de cartoons beledigend.

De moslims demonstreerden bij het kantoor van de Britse premier David Cameron. Daar boden ze een petitie aan met 100.000 handtekeningen. Ook waren er toespraken van imams en werd er gezamenlijk gebeden.

De demonstranten riepen leuzen als 'Sta op voor de profeet'. Ze noemen de spotprenten "een belediging van de normen van een beschaafde samenleving". Hoewel zo'n tien aanhangers van extreem-rechts van een afstand toekeken, verliep de demonstratie van de moslimgroep vreedzaam.

De redactie van het blad Charlie Hebdo was op 7 januari het doelwit van een aanslag door twee moslimterroristen. Daarbij werden twaalf mensen gedood, onder wie acht redactieleden.
Bron: Britse moslims protesteren tegen spotprenten

MissLilySummers twitterde op zondag 08-02-2015 om 19:09:10 People are using their freedom of speech to protest against freedom of speech outside Downing Street. http://t.co/2BA7kh8wWj reageer retweet

Hon-derd-dui-zend handtekeningen hebben ze aangeboden. Dit is dus hoe moslims massaal denken. De mini-protestjes (tien man en een paardenkop) die we hebben gezien tegen de terreur van moslim-terroristen en de plichtmatige statements van belangenorganisaties die pretenderen namens de volledige achterban te spreken, kunnen de prullenbak wel in.

Dit massale protest maakt eens te meer de kloof tussen moslims en niet-moslims in Europa pijnlijk duidelijk. Zeg het maar: wat moeten we hiermee? Ik weet werkelijk niet wat voor stelling ik hier in de OP moet opschrijven. Misschien zoiets als: Europa en moslims passen niet bij elkaar.

Deel 2. Game on.
pi_149506386
man man man :')
pi_149506982
Het zijn net kinderen...
pi_149507013
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 13:56 schreef RobbieRonald het volgende:
Het zijn net kinderen...
Kinderen kunnen nog enigszins relativeren.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 9 februari 2015 @ 14:00:38 #5
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_149507060
Hoe vredig zou de wereld zijn zonder religie
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 9 februari 2015 @ 14:00:57 #6
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149507070
maar volgens mij is meer het recht op beledigen in geding en de definitie daarvan, zou best suf zijn als men niet meer mocht beledigen of niet meer beledigd mag voelen... het een kan niet zonder het andere
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_149507114
Man man man, het lijken wel kleine kinderen.

Totaal niet serieus te nemen deze mongolen.

"Freedom of Speech - no such thing". Gozer, jij kan dat alleen maar op een bordje kalken omdat je freedom of speech hebt, aap.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 9 februari 2015 @ 14:05:52 #8
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_149507199
quote:
17s.gif Op maandag 9 februari 2015 14:00 schreef richolio het volgende:
Hoe vredig zou de wereld zijn zonder religie
Onzin. Dan zoekt de mens wel iets anders om te knokken. Beetje eenzelfde opmerking als: 'schaf het voetbal af, heb geen last meer van hooligans' :')
  Moderator maandag 9 februari 2015 @ 14:07:17 #9
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_149507237
quote:
3s.gif Op maandag 9 februari 2015 14:00 schreef Re het volgende:
maar volgens mij is meer het recht op beledigen in geding en de definitie daarvan, zou best suf zijn als men niet meer mocht beledigen of niet meer beledigd mag voelen... het een kan niet zonder het andere
hebben we dat recht uberhaupt?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_149507265
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 08:00 schreef Maharajah het volgende:

De meeste moslims zijn ook tegen IS. OF hooguit pro-khalifaat enzo maar tegen de methodes van IS.

Het is alleen zelfs hier gevaarlijk om je openlijk te uiten tegen IS. Zit je net bij de verkeerde moskee word jij of je familie alsnog lastig gevallen door IS aanhangers en ronselaars. Zelfs hier in dat een probleem.
Moslims die pro-kalifaat zijn, doen er goed aan om Nederland onmiddellijk te verlaten.

quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 08:38 schreef Skv het volgende:
Goed, zij gebruiken hun freedom of speech om te protesteren tegen de algemene freedom of speech. En dit topic is toch ook gebruik van freedom of speech om te melden dat dat protest niet zou moeten mogen.

Effectief doet TS dus hetzelfde.
Trouwens, protesteren tegen de prenten is niet hetzelfde als goedkeuren dat die moordpartij heeft plaatsgevonden natuurlijk.

Al met al een hoop stemmingmakerij, dit topic.
Ik schrijf volgens mij nergens dat die mensen van mij niet mogen demonstreren. De demonstratie, gesteund door 100.000 handtekeningen, maakt pijnlijk duidelijk waar moslims staan in deze discussie.

quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 08:55 schreef KoosVogels het volgende:
Verder heb ik de afgelopen weken voldoende vooraanstaande moslims afstand zien nemen van IS. Maar goed, dat landt blijkbaar niet bij jou.
Er is, getuige deze massale demonstratie, meer van voldoende reden om dat soort "afstand nemen" met een korrel zout te nemen. Trouwens: iemand die "vooraanstaand moslim" is, is uiteindelijk ook maar één persoon.

We hebben er geen moer aan als een paar kopstukken en belangenclubs hun plichtmatige zegje doen, terwijl de werkelijke mening van de moslim-achterban een compleet andere is.

quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 10:35 schreef Wespensteek het volgende:
Nee hoor er zijn heel veel mensen die vinden dat men heilige dingen niet mag beledigen en vaak zijn zij het die bepalen wat beledigen is.
Dan moet die mensen (moslim en niet-moslim) maar eens duidelijk de wacht worden aangezegd. Ze staan NIET boven de wet en het verzinsel dat ze religie noemen, evenmin.

In de Volkskrant stond er laatst een uitstekende column over dit onderwerp; inmiddels helaas achter de betaalmuur: http://www.volkskrant.nl/(...)ntheiligen~a3831439/
pi_149507297
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 14:07 schreef sp3c het volgende:

[..]

hebben we dat recht uberhaupt?
Nee, dat is gewoon vrijheid van meningsuiting. Mensen geven het alleen een andere naam om zo de discussie te vervuilen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_149507401
quote:
9s.gif Op maandag 9 februari 2015 14:02 schreef El_Matador het volgende:
Man man man, het lijken wel kleine kinderen.

Totaal niet serieus te nemen deze mongolen.

"Freedom of Speech - no such thing". Gozer, jij kan dat alleen maar op een bordje kalken omdat je freedom of speech hebt, aap.
Er staat Absolute freedom of speech dat bestaat inderdaad niet. Die "aap" heeft gelijk.
pi_149507466
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 14:08 schreef Elfletterig het volgende:
Dan moet die mensen (moslim en niet-moslim) maar eens duidelijk de wacht worden aangezegd. Ze staan NIET boven de wet en het verzinsel dat ze religie noemen, evenmin.
Ze mogen toch gewoon demonstreren om dat te veranderen, iedereen mag demonstreren als ze het met wetten niet eens zijn.
pi_149507529
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 14:13 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Er staat Absolute freedom of speech dat bestaat inderdaad niet. Die "aap" heeft gelijk.
Hij heeft helemaal geen gelijk.

En zeker niet vanuit zijn achterlijke denkbeelden. Hij mag Allah op zijn knietjes danken dat ie mag protesteren. In de meeste moslimlanden zit je dan allang opgesloten.

En dan, in het gastland waar je je kinderen mocht grootbrengen lopen janken dat anderen dingen mogen zeggen en tekenen die jij niet leuk vindt.

Aggossie, arme man toch.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_149507550
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 14:15 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ze mogen toch gewoon demonstreren om dat te veranderen, iedereen mag demonstreren als ze het met wetten niet eens zijn.
Niemand zegt dat ze dat niet mogen.

Daarmee maakt het ze niet opeens minder hypocriet.

pi_149507588
quote:
9s.gif Op maandag 9 februari 2015 14:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hij heeft helemaal geen gelijk.

En zeker niet vanuit zijn achterlijke denkbeelden. Hij mag Allah op zijn knietjes danken dat ie mag protesteren. In de meeste moslimlanden zit je dan allang opgesloten.

En dan, in het gastland waar je je kinderen mocht grootbrengen lopen janken dat anderen dingen mogen zeggen en tekenen die jij niet leuk vindt.

Aggossie, arme man toch.
Okay dus volgens jou heeft hij geen gelijk maar dat heeft verder niet te maken met de inhoud van de opmerking.
pi_149507627
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 14:15 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Voor de derde keer: ik zeg nergens dat ze niet mogen demonstreren. Deze massaal gesteunde demonstratie maakt alleen pijnlijk duidelijk hoe moslims werkelijk denken. Ik geef op mijn beurt mijn mening daarover.
pi_149507629
Ik ben voor vrijheid van meningsuiting en vrijheid om te demonstreren. Dit zodat je duidelijk kunt zien hoe groot de vijfde colonne inmiddels is en je precies weet wie je moet pakken als de shit de fan raakt.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  maandag 9 februari 2015 @ 14:20:49 #19
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149507634
quote:
99s.gif Op maandag 9 februari 2015 14:09 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nee, dat is gewoon vrijheid van meningsuiting. Mensen geven het alleen een andere naam om zo de discussie te vervuilen.
ik vind wel degelijk dat wij maar even moeten gaan bepalen wanneer je wel of niet beledigd mag raken, als je recht hebt om te beledigen mag je ook beledigd raken, je kan niet het een willen en het andere niet
pi_149507645
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 14:19 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Okay dus volgens jou heeft hij geen gelijk maar dat heeft verder niet te maken met de inhoud van de opmerking.
Opmerking? Een tekstje op een bordje kalken? Zonder de uitzonderingen smaad en laster duidelijk te beschrijven?

"No absolute freedom of speech" = "tekenaars van de profeet, houd je bek", dat snap je?

Hier nog maar eens, omdat ie hier net zo goed past:

pi_149507681
Ik ben voor vrijheid van meningsuiting alleen vind ik wel dat het grenzen heeft dus niet beledigingen!

Maar deze mensen zijn echt mongolen, gaan ze druk maken om zoiets terwijl ze niks tegen terroristen zeggen want stiekem zijn ze gewoon voor ze
pi_149507702
quote:
3s.gif Op maandag 9 februari 2015 14:20 schreef Re het volgende:

[..]

ik vind wel degelijk dat wij maar even moeten gaan bepalen wanneer je wel of niet beledigd mag raken, als je recht hebt om te beledigen mag je ook beledigd raken, je kan niet het een willen en het andere niet
Je beledigd voelen is een keuze.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_149507711
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 14:13 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De tekst op het bord is inhoudelijk juist: geen enkele vrijheid is absoluut, want diverse vrijheden botsen met elkaar en dus moet je een zekere begrenzing aanbrengen om een optimum te bereiken (een goede balans).

Maar de reden waarom deze man het bord ophoudt, deugt niet. Hij eist namelijk het recht om niet beledigd te worden. En dat is dus onzin. Dat recht heeft hij niet. Evenmin is Mohammed belangrijker dan andere zaken. In de westerse samenleving staat geen straf op het afbeelden van Mohammed. Wen eraan of ga weg naar een land waar zulke straffen wél bestaan.
pi_149507712
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 14:22 schreef vigen98 het volgende:
Ik ben voor vrijheid van meningsuiting alleen vind ik wel dat het grenzen heeft dus niet beledigingen!
Dan begrijp je dus helaas niets van vrijheid van meningsuiting.

En deze:

quote:
99s.gif Op maandag 9 februari 2015 14:23 schreef bijdehand het volgende:

[..]

maandag 9 februari 2015 @ 14:24:10 #25
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149507737
quote:
99s.gif Op maandag 9 februari 2015 14:23 schreef bijdehand het volgende:

[..]

beledigen ook... anders zou het geen effect hebben noch nut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo