Bron: Britse moslims protesteren tegen spotprentenquote:Britse moslims protesteren tegen spotprenten
Meer dan duizend Britse moslims zijn zondag de Londense straten opgegaan om te protesteren tegen spotprenten over de profeet Mohammed in het Franse tijdschrift Charlie Hebdo. Ze vinden de cartoons beledigend.
De moslims demonstreerden bij het kantoor van de Britse premier David Cameron. Daar boden ze een petitie aan met 100.000 handtekeningen. Ook waren er toespraken van imams en werd er gezamenlijk gebeden.
De demonstranten riepen leuzen als 'Sta op voor de profeet'. Ze noemen de spotprenten "een belediging van de normen van een beschaafde samenleving". Hoewel zo'n tien aanhangers van extreem-rechts van een afstand toekeken, verliep de demonstratie van de moslimgroep vreedzaam.
De redactie van het blad Charlie Hebdo was op 7 januari het doelwit van een aanslag door twee moslimterroristen. Daarbij werden twaalf mensen gedood, onder wie acht redactieleden.
twitter:MissLilySummers twitterde op zondag 08-02-2015 om 19:09:10People are using their freedom of speech to protest against freedom of speech outside Downing Street. http://t.co/2BA7kh8wWj reageer retweet
Kinderen kunnen nog enigszins relativeren.quote:
Onzin. Dan zoekt de mens wel iets anders om te knokken. Beetje eenzelfde opmerking als: 'schaf het voetbal af, heb geen last meer van hooligans'quote:Op maandag 9 februari 2015 14:00 schreef richolio het volgende:
Hoe vredig zou de wereld zijn zonder religie
hebben we dat recht uberhaupt?quote:Op maandag 9 februari 2015 14:00 schreef Re het volgende:
maar volgens mij is meer het recht op beledigen in geding en de definitie daarvan, zou best suf zijn als men niet meer mocht beledigen of niet meer beledigd mag voelen... het een kan niet zonder het andere
Moslims die pro-kalifaat zijn, doen er goed aan om Nederland onmiddellijk te verlaten.quote:Op maandag 9 februari 2015 08:00 schreef Maharajah het volgende:
De meeste moslims zijn ook tegen IS. OF hooguit pro-khalifaat enzo maar tegen de methodes van IS.
Het is alleen zelfs hier gevaarlijk om je openlijk te uiten tegen IS. Zit je net bij de verkeerde moskee word jij of je familie alsnog lastig gevallen door IS aanhangers en ronselaars. Zelfs hier in dat een probleem.
Ik schrijf volgens mij nergens dat die mensen van mij niet mogen demonstreren. De demonstratie, gesteund door 100.000 handtekeningen, maakt pijnlijk duidelijk waar moslims staan in deze discussie.quote:Op maandag 9 februari 2015 08:38 schreef Skv het volgende:
Goed, zij gebruiken hun freedom of speech om te protesteren tegen de algemene freedom of speech. En dit topic is toch ook gebruik van freedom of speech om te melden dat dat protest niet zou moeten mogen.
Effectief doet TS dus hetzelfde.
Trouwens, protesteren tegen de prenten is niet hetzelfde als goedkeuren dat die moordpartij heeft plaatsgevonden natuurlijk.
Al met al een hoop stemmingmakerij, dit topic.
Er is, getuige deze massale demonstratie, meer van voldoende reden om dat soort "afstand nemen" met een korrel zout te nemen. Trouwens: iemand die "vooraanstaand moslim" is, is uiteindelijk ook maar één persoon.quote:Op maandag 9 februari 2015 08:55 schreef KoosVogels het volgende:
Verder heb ik de afgelopen weken voldoende vooraanstaande moslims afstand zien nemen van IS. Maar goed, dat landt blijkbaar niet bij jou.
Dan moet die mensen (moslim en niet-moslim) maar eens duidelijk de wacht worden aangezegd. Ze staan NIET boven de wet en het verzinsel dat ze religie noemen, evenmin.quote:Op maandag 9 februari 2015 10:35 schreef Wespensteek het volgende:
Nee hoor er zijn heel veel mensen die vinden dat men heilige dingen niet mag beledigen en vaak zijn zij het die bepalen wat beledigen is.
Nee, dat is gewoon vrijheid van meningsuiting. Mensen geven het alleen een andere naam om zo de discussie te vervuilen.quote:
Er staat Absolute freedom of speech dat bestaat inderdaad niet. Die "aap" heeft gelijk.quote:Op maandag 9 februari 2015 14:02 schreef El_Matador het volgende:
Man man man, het lijken wel kleine kinderen.
Totaal niet serieus te nemen deze mongolen.
"Freedom of Speech - no such thing". Gozer, jij kan dat alleen maar op een bordje kalken omdat je freedom of speech hebt, aap.
Ze mogen toch gewoon demonstreren om dat te veranderen, iedereen mag demonstreren als ze het met wetten niet eens zijn.quote:Op maandag 9 februari 2015 14:08 schreef Elfletterig het volgende:
Dan moet die mensen (moslim en niet-moslim) maar eens duidelijk de wacht worden aangezegd. Ze staan NIET boven de wet en het verzinsel dat ze religie noemen, evenmin.
Hij heeft helemaal geen gelijk.quote:Op maandag 9 februari 2015 14:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er staat Absolute freedom of speech dat bestaat inderdaad niet. Die "aap" heeft gelijk.
Niemand zegt dat ze dat niet mogen.quote:Op maandag 9 februari 2015 14:15 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ze mogen toch gewoon demonstreren om dat te veranderen, iedereen mag demonstreren als ze het met wetten niet eens zijn.
Okay dus volgens jou heeft hij geen gelijk maar dat heeft verder niet te maken met de inhoud van de opmerking.quote:Op maandag 9 februari 2015 14:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hij heeft helemaal geen gelijk.
En zeker niet vanuit zijn achterlijke denkbeelden. Hij mag Allah op zijn knietjes danken dat ie mag protesteren. In de meeste moslimlanden zit je dan allang opgesloten.
En dan, in het gastland waar je je kinderen mocht grootbrengen lopen janken dat anderen dingen mogen zeggen en tekenen die jij niet leuk vindt.
Aggossie, arme man toch.
Voor de derde keer: ik zeg nergens dat ze niet mogen demonstreren. Deze massaal gesteunde demonstratie maakt alleen pijnlijk duidelijk hoe moslims werkelijk denken. Ik geef op mijn beurt mijn mening daarover.quote:Op maandag 9 februari 2015 14:15 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ze mogen toch gewoon demonstreren om dat te veranderen, iedereen mag demonstreren als ze het met wetten niet eens zijn.
ik vind wel degelijk dat wij maar even moeten gaan bepalen wanneer je wel of niet beledigd mag raken, als je recht hebt om te beledigen mag je ook beledigd raken, je kan niet het een willen en het andere nietquote:Op maandag 9 februari 2015 14:09 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nee, dat is gewoon vrijheid van meningsuiting. Mensen geven het alleen een andere naam om zo de discussie te vervuilen.
Opmerking? Een tekstje op een bordje kalken? Zonder de uitzonderingen smaad en laster duidelijk te beschrijven?quote:Op maandag 9 februari 2015 14:19 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Okay dus volgens jou heeft hij geen gelijk maar dat heeft verder niet te maken met de inhoud van de opmerking.
Je beledigd voelen is een keuze.quote:Op maandag 9 februari 2015 14:20 schreef Re het volgende:
[..]
ik vind wel degelijk dat wij maar even moeten gaan bepalen wanneer je wel of niet beledigd mag raken, als je recht hebt om te beledigen mag je ook beledigd raken, je kan niet het een willen en het andere niet
De tekst op het bord is inhoudelijk juist: geen enkele vrijheid is absoluut, want diverse vrijheden botsen met elkaar en dus moet je een zekere begrenzing aanbrengen om een optimum te bereiken (een goede balans).quote:Op maandag 9 februari 2015 14:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er staat Absolute freedom of speech dat bestaat inderdaad niet. Die "aap" heeft gelijk.
Dan begrijp je dus helaas niets van vrijheid van meningsuiting.quote:Op maandag 9 februari 2015 14:22 schreef vigen98 het volgende:
Ik ben voor vrijheid van meningsuiting alleen vind ik wel dat het grenzen heeft dus niet beledigingen!
quote:Op maandag 9 februari 2015 14:23 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Je beledigd voelen is een keuze.
beledigen ook... anders zou het geen effect hebben noch nutquote:Op maandag 9 februari 2015 14:23 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Je beledigd voelen is een keuze.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |