Ik ben voorstander van het recht op abortus, geen voorstander van abortus.quote:Op maandag 16 februari 2015 13:12 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Jij bent voorstander van abortus?
En wanneer staat voor jou iemand in haar recht?quote:Op maandag 16 februari 2015 13:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik ben voorstander van het recht op abortus, geen voorstander van abortus.
Als het over haar eigen buik gaat.quote:Op maandag 16 februari 2015 13:16 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
En wanneer staat voor jou iemand in haar recht?
Hah!quote:Op maandag 16 februari 2015 13:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als het over haar eigen buik gaat.
Dus voor jou is het altijd goed.quote:
En hoe weet je of iemand later een onmenselijk leven zou hebben? Dat is speculatie. Gevaarlijk.quote:Op maandag 16 februari 2015 13:22 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Dus voor jou is het altijd goed.
Ik ben alleen vóór als het later een onmenselijk leven zou hebben.
Meestal wordt dat toch al gezien na een paar maanden zwangerschap? En ik bedoel dan handicaps. Als een kasplantje, heel erg veel lijden enzo.quote:Op maandag 16 februari 2015 13:40 schreef hoatzin het volgende:
[..]
En hoe weet je of iemand later een onmenselijk leven zou hebben? Dat is speculatie. Gevaarlijk.
Er zijn trouwens meer redenen te bedenken om een zwangerschap vroegtijdig af te breken.
Verkrachting.quote:Op maandag 16 februari 2015 14:01 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Meestal wordt dat toch al gezien na een paar maanden zwangerschap? En ik bedoel dan handicaps. Als een kasplantje, heel erg veel lijden enzo.
Hoezo speculatie.. Ben je er niet zeker van dan doe je het toch niet?
En wat zijn dan de redenen nog meer?
Verkrachting?!quote:
Nee, ik vind het niet altijd goed. Het ligt iets genuanceerder. Ik ben het niet altijd eens met de reden waarom vrouwen (geen) abortus plegen, maar ik vind dat ze het recht hebben om het (niet) te doen.quote:Op maandag 16 februari 2015 13:22 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Een vrouw kan geestelijk helemaal kapotgaan door het idee een vrucht te dragen van een verkrachter. Daarom: baas in eigen buik!quote:Op maandag 16 februari 2015 14:06 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Verkrachting?!
Dat is geen reden. Kinderen geboren uit verkrachting kunnen heel goed mens zijn! Wil je het niet, laat het adopteren. Genoeg mensen die dat willen!
quote:Op dinsdag 17 februari 2015 21:56 schreef Molurus het volgende:
Vandaag is het de sterfdag van Giordano Bruno, die op 17 februari 1600 op de brandstapel werd gegooid door de inquisitie in Rome voor ketterij.
En als jij het bent die verkracht wordt? En dat je dan een zwangerschap van 9 maanden moet doormaken plus de geboorte van wat jouw kind is en altijd zal blijven? In geval van adoptie zal je je dan voor de rest van je leven blijven afvragen hoe het met hem/haar gaat. Om maar niet te spreken van de geboortedag zelf die elk jaar weer langs komt. En jouw kind zal op den duur willen weten wie zijn/haar biologische ouders zijn. Wat dan?quote:Op maandag 16 februari 2015 13:22 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Onmenselijk voor wie? Voor mij? Ik zou verdrietig en kwaad en pijn hebben elke keer als ik eraan denk. Maar het kind was eenmaal verwekt en kan een leven hebben. Dat wil ik het niet ontnemen alleen maar omdat het voor mij pijnlijk is.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 23:19 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En als jij het bent die verkracht wordt? En dat je dan een zwangerschap van 9 maanden moet doormaken plus de geboorte van wat jouw kind is en altijd zal blijven? In geval van adoptie zal je je dan voor de rest van je leven blijven afvragen hoe het met hem/haar gaat. Om maar niet te spreken van de geboortedag zelf die elk jaar weer langs komt. En jouw kind zal op den duur willen weten wie zijn/haar biologische ouders zijn. Wat dan?
Vind je dat niet onmenselijk?
Zou je het kindje ook zelf houden?quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:11 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Onmenselijk voor wie? Voor mij? Ik zou verdrietig en kwaad en pijn hebben elke keer als ik eraan denk. Maar het kind was eenmaal verwekt en kan een leven hebben. Dat wil ik het niet ontnemen alleen maar omdat het voor mij pijnlijk is.
Waarom zou je een kind ter wereld brengen dat niemand wil, waar jij 9 maanden enorm onder moet lijden, en dat wellicht nooit een normaal zal kennen? Is dat niet vreselijk wreed?quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:11 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Onmenselijk voor wie? Voor mij? Ik zou verdrietig en kwaad en pijn hebben elke keer als ik eraan denk. Maar het kind was eenmaal verwekt en kan een leven hebben. Dat wil ik het niet ontnemen alleen maar omdat het voor mij pijnlijk is.
En deze danquote:Op woensdag 18 februari 2015 15:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
De Egyptenaren zijn overigens goed bezig met het voorkomen van aanslagen zoals die in Chapel Hill: iedereen die zich openlijk atheïst noemt, wordt in de gevangenis gegooid.
http://www.patheos.com/bl(...)atheism-on-facebook/
Ja, dat is gewoon debiliteit. Maar dat zo'n faalhaas zichzelf voor paal zet met zulke achterlijke ideeën, vind ik niet zo erg als wanneer iemand een jaar het gevang in moet omdat die faalhazen niet met zijn mening om kunnen gaan.quote:Op woensdag 18 februari 2015 15:53 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En deze dan![]()
[ afbeelding ]
IT'S SCIENCE, JIM, BUT NOT AS WE KNOW IT
http://freethinker.co.uk/(...)t-not-as-we-know-it/
Dat is het gevolg van dit soort debiliteiten. Wie niet horen wil, moet maar voelenquote:Op woensdag 18 februari 2015 15:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, dat is gewoon debiliteit. Maar dat zo'n faalhaas zichzelf voor paal zet met zulke achterlijke ideeën, vind ik niet zo erg als wanneer iemand een jaar het gevang in moet omdat die faalhazen niet met zijn mening om kunnen gaan.
Je kunt debiliteit prima voor jezelf houden. Iedereen heeft waarschijnlijk min of meer debiele opvattingen over een of ander onderwerp. Alleen voelen de meesten niet de drang om anderen te dwingen zich daaraan te houden.quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:02 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat is het gevolg van dit soort debiliteiten. Wie niet horen wil, moet maar voelen
Hm de meeste mensen houden hun debiliteit ook niet voor zich. Ik begin me steeds meer te ergeren aan de uitdrukking "dat is mijn mening" alsof daarmee een punt gemaakt wordt.quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je kunt debiliteit prima voor jezelf houden. Iedereen heeft waarschijnlijk min of meer debiele opvattingen over een of ander onderwerp. Alleen voelen de meesten niet de drang om anderen te dwingen zich daaraan te houden.
Dat is de keerzijde van de democratie: iedereen heeft een stem die evenveel waard is. Daarom denken mensen dat de mening waarop ze zo'n stem baseren ook evenveel waard is. Helaas is dat niet zo...quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:12 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Hm de meeste mensen houden hun debiliteit ook niet voor zich. Ik begin me steeds meer te ergeren aan de uitdrukking "dat is mijn mening" alsof daarmee een punt gemaakt wordt.
Debiliteit in combinatie met macht maakt het allemaal nog verdrietiger
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |