Verstandig en juridisch verantwoord beleid? Het is immer de legitiem verkozen regering.quote:Op zondag 8 februari 2015 15:11 schreef JCats het volgende:
Als genocide een te groot woord is, wat is dan een beter woord?
Da's het punt ook niet. Het gaat erom dat dat niet iedereen met a-bommen ''binnen Europa'' kunnen rondvliegen.quote:Op zondag 8 februari 2015 15:07 schreef crashbangboom het volgende:
Aangezien je zo van de juiste theoretische en juridische benadering bent, zou ik willen wijzen op de betekenis van het woord grootendeels in deze (zonder komma, wel met een extra o, voordat eriksd daarop wijst). Ofwel, logischerwijs maakt dat in theorie en in juridiciteit niets uit. Het luchtruim wordt er niet groter door.
Griekenland zou dan ook gewoon overgenomen moeten worden. Walgelijk kutlandquote:Op zondag 8 februari 2015 15:09 schreef meth1745 het volgende:
Dan nog is dat een beslissing voor de VN, niet voor de EU. En praten over een ééngemaakt Europa terwijl een Grexit overwogen wordt is nogal optimistisch..
Ik zou dan ook eerder de boot naar Italie nemenquote:Op zondag 8 februari 2015 15:15 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Da's het punt ook niet. Het gaat erom dat dat niet iedereen met a-bommen ''binnen Europa'' kunnen rondvliegen.
Lekker inhoudelijk weer, trol.quote:
Daarover bestaat enige twijfel.quote:Op zondag 8 februari 2015 15:17 schreef crashbangboom het volgende:
k zou dan ook eerder de boot naar Italie nemen
NIemand vliegt thans met a-bommen binnen Europa hoor. En zelfs niet direct daarbuiten.
Men wil alleen de rebellen bestrijden, maar niet de bevolking op zich. Dat blijkt uit het feit de Oekraine ook mensen opvangt uit Donbas, er hulpkonvooien naartoe stuurt, evacuaties ondersteunt, etc....quote:Op zondag 8 februari 2015 15:11 schreef JCats het volgende:
Als genocide een te groot woord is, wat is dan een beter woord?
Alleen bij de mensen die er een belang bij hebben angst te verspreiden om hun agenda te pushen.quote:
Als ik op mijn mobiel zit is er weinig zo fijn als een functionele kommaquote:Op zondag 8 februari 2015 14:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Blijf nou eens van die komma's af DeParo. Maximaal 1 per zin. En doorgaans helemaal niet nodig.
Nee nee, Zith zou zeggen:quote:Op zondag 8 februari 2015 15:24 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Alleen bij de mensen die er een belang bij hebben angst te verspreiden om hun agenda te pushen.
Militairen weten dat niemand zo'n teaservlucht uitrusten met kernwapens tenzij het de bedoeling is deze ook daadwerkelijk te gebruiken (en dan helpt je juridische boterbriefje niet).
Om maar weer met Zith te spreken, komop Hans
Direct daarbuiten.quote:Op zondag 8 februari 2015 15:17 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
En zelfs niet direct daarbuiten.
Zith was dan kennelijk aan boord en heeft dat ding geladenquote:Op zondag 8 februari 2015 15:28 schreef Zith het volgende:
[..]
Nee nee, Zith zou zeggen:
Russian bomber intercepted by Norwegian F-16s carried nuclear warhead
[..]
Direct daarbuiten.
Ja, maar dan alleen kritisch richting westerse berichtgeving.quote:Op zondag 8 februari 2015 15:33 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Zith was dan kennelijk aan boord en heeft dat ding geladen![]()
Of hij werkt bij de Sunday Express
Beetje kritisch mag wel, he.
Nou, een britse tabloid als enige onderliggende bron is ws. niet zo handig. Daar hoeft je niet heel kritisch voor te zijn.quote:Op zondag 8 februari 2015 15:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, maar dan alleen kritisch richting westerse berichtgeving.
Ik heb alleen vertrouwen in Russia Today.quote:Op zondag 8 februari 2015 15:38 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Nou, een britse tabloid als enige onderliggende bron is ws. niet zo handig. Daar hoeft je niet heel kritisch voor te zijn.
Er is geen enkel militair belang om een dergelijk risico te nemen, doen 'wij' ook niet hoor.
Lijkt me ook niet zo handig.quote:Op zondag 8 februari 2015 15:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb alleen vertrouwen in Russia Today.
Bolkestein impliceert wel degelijk dat op zijn manier het weer business as usual zou kunnen worden. Sterker nog, jij eveneens, het doel is immers de boel weer te normaliseren door Rusland wat betreft dit conflict niet al te veel in de weg te leggen. Bolkestein gaat hier ver in door enig begrip proberen op te wekken voor het Russische standpunt. Hij tracht schijnbaar tot een soort compromis van beide kanten komen. Ironisch genoeg impliceert het tegelijkertijd dat het Westen in deze discussie te standvastig is en te weinig erkenning heeft voor Russische belangen. Alsof we daar niet op een of andere manier doorheen zouden kunnen kijken.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 04:18 schreef waht het volgende:
[..]
Ik lees nergens dat het weer 'business as usual' zou worden. Dat bedoelt Bolkestein helemaal niet. Hij biedt enkel wat historische duiding en geeft aan hoe de Russen dit zien, niet hoe wij dit zien. Dat verschil is nogal essentieel om het conflict te begrijpen.
Poetin ziet dat er 25 jaar geleden Sovjet-soldaten bij checkpoint Charlie stonden, en nu horen de Baltische staten bij de NAVO en hebben vrijwel alle buurlanden van Rusland wel enige cooperatie met de NAVO. Ook landen als Kazachstan voelen de druk van Moskou en staan niet bijzonder negatief tegenover het Westen.
De vraag is dus vooral hoeveel je de Russen in het nauw wil drijven. Enerzijds hebben ze aan zichzelf te danken dat voormalige Sovjet-staten zich tegen Moskou keren, maar het is niet te ontkennen dat het Westen sinds de val van de USSR nog steeds bezig is om Rusland te bestrijden. In principe is er weinig mis met zo'n strategie, maar dan zul je de gevolgen moeten accepteren.
Feitelijk hebben de Russen de soevereiniteit van Oekraïne geschonden en voeren ze nog steeds oorlog met Oekraïne. Allemaal laakbaar, maar ook weer de normaalste zaak van de wereld. In dit machtsspel heeft Rusland vanaf 1990 continu verloren, en sinds pakweg 2008 zien ze weer kans om te winnen. Je kan van geen land verlangen dat het alles lijdzaam zal ondergaan, tenzij de machtsbalans dermate in het voordeel van één kant is, maar zelfs dan zou je conflict uitlokken via guerilla's. De Russen zullen m.a.w. reageren op welke strategie dan ook, en ik vermoed dat de reactie op verdere escalatie van dit conflict erger is dan het normaliseren van de zaak. Je moet ook niet vergeten dat Rusland z'n hoogtepunt al lang heeft gehad. Het is een aflopende zaak die zichzelf vanzelf op zal lossen.
Derhalve is het zaak om conflict met Rusland te vermijden zoals Bolkestein zegt. Als we dan toch de Russen willen blijven indammen gaan we verder met wat al continu gebeurt: het steunen van de volkeren die zich toch al tegen Moskou keren. Dat is niet zo moeilijk zo lang Rusland minder te bieden heeft dan het Westen.
''Militairen''quote:Op zondag 8 februari 2015 15:24 schreef crashbangboom het volgende:
Alleen bij de mensen die er een belang bij hebben angst te verspreiden om hun agenda te pushen.
Militairen weten dat niemand zo'n teaservlucht uitrust met kernwapens tenzij het de bedoeling is deze ook daadwerkelijk te gebruiken (en dan helpt je juridische boterbriefje niet).
Militaire vliegtuigen willen nog wel eens neerstorten, enig idee wat voor een rotzooi zo'n kernwapen dan geeft? Zowel praktisch, militair als politiek? Die ga je niet aan boord brengen zonder reden. Militairen zijn bizar rationeel hoor, aan beiden zijden van de lijn, die zijn voorspelbaarder dan wat dan ook.
Om maar weer met Zith te spreken, komop Hans
Je maakt een grap hopelijk?quote:Op zondag 8 februari 2015 15:41 schreef KoosVogels het volgende:
Ik heb alleen vertrouwen in Russia Today.
Maar ik sluit die om goede reden uit.quote:Op zondag 8 februari 2015 16:03 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
''Militairen''
Je hebt Russische, Nederlandse, Franse, Koreaanse,..
Ik zou misschien één Nederlandse kennis kunnen oproepen iets uit te leggen. Dat is er dan één. Een die de waarheid spreekt, liegt of doet alsof ie 't (zeker) weet.
Uiteindelijk; er is een mogelijkheid dat ze met a-bommen vliegen...of het is in elk geval een mogelijkheid (hoe klein die ook is) die je dan uitsluit en dat is het enige wat ik hier beweerde.
En dat maakt Russisch ingrijpen dus gerechtvaardigd?quote:Op zondag 8 februari 2015 13:10 schreef reza1 het volgende:
[..]
Dat kunnen ze niet zelf beslissen want de machthebbers, het regime in Kiev, staan dat niet toe.
Waar lees je dat?quote:Op zondag 8 februari 2015 16:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En dat maakt Russisch ingrijpen dus gerechtvaardigd?
Hij heeft dat vandaag meerdere malen betoogd in dit topic en dit was voor hem een belangrijk argument blijkbaar.quote:
Kun je dat ook concreet aanwijzen dan, want ik mis dat verband wat je voor hem legt even?quote:Op zondag 8 februari 2015 16:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hij heeft dat vandaag meerdere malen betoogd in dit topic en dit was voor hem een belangrijk argument blijkbaar.
Ik denk dat hij die vraag, of een variatie erop, 99999 keer wil posten. "Hoe rechtvaardigt dit Ruslands optreden?", "Ik zie niet hoe je hiermee Ruslands optreden denkt te rechtvaardigen" etc...quote:
Neuh want je zit hier enkel te trollen en bent niet geïnteresseerd in een fatsoenlijke discussie.quote:Op zondag 8 februari 2015 16:50 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Kun je dat ook concreet aanwijzen dan, want ik mis dat verband wat je voor hem legt even?
Tja, die vraag weigeren jij en de andere pro-Russische figuren dan ook consequent te beantwoorden. Terwijl het daar wel om gaat. Rusland maakt een buurland kapot en dan is alleen maar elke keer naar anderen wijzen voor mij een magere rechtvaardiging van die agressie.quote:Op zondag 8 februari 2015 16:52 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij die vraag, of een variatie erop, 99999 keer wil posten. "Hoe rechtvaardigt dit Ruslands optreden?", "Ik zie niet hoe je hiermee Ruslands optreden denkt te rechtvaardigen" etc...
Zal em nog lukken ook aan z'n huidige tempo.
Ja, ik begrijp de smiliequote:Op zondag 8 februari 2015 16:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Neuh want je zit hier enkel te trollen en bent niet geïnteresseerd in een fatsoenlijke discussie.
Als degene tegen wie het gericht is het maar snapt.
strategische belangen. Rusland moet ingrijpen, anders wordt het binnen twintig jaar door de NAVO platgebombardeerd, net zoals Afghanistan, Irak, Lybië en de Serviërs hebben mogen ondervinden.quote:Op zondag 8 februari 2015 16:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, die vraag weigeren jij en de andere pro-Russische figuren dan ook consequent te beantwoorden. Terwijl het daar wel om gaat. Rusland maakt een buurland kapot en dan is alleen maar elke keer naar anderen wijzen voor mij een magere rechtvaardiging van die agressie.
Ja, Rusland heeft het recht om de democratische wens van de inwoners van de Krim om bij Rusland te horen te vervullen.quote:Op zondag 8 februari 2015 16:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En dat maakt Russisch ingrijpen dus gerechtvaardigd?
Jammer dat Rusland vervolgens faalt om dit democratische argument te bewijzen.quote:Op zondag 8 februari 2015 17:13 schreef reza1 het volgende:
[..]
Ja, Rusland heeft het recht om de democratische wens van de inwoners van de Krim om bij Rusland te horen te vervullen.
Kun je ook bewijs aanvoeren dat Rusland een buurland kapot maakt?quote:Op zondag 8 februari 2015 16:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, die vraag weigeren jij en de andere pro-Russische figuren dan ook consequent te beantwoorden. Terwijl het daar wel om gaat. Rusland maakt een buurland kapot en dan is alleen maar elke keer naar anderen wijzen voor mij een magere rechtvaardiging van die agressie.
Want je twijfelt of Russische troepen meevechten in Oekraïne en je twijfelt dat Rusland zwaar wapenmateriaal levert?!quote:Op zondag 8 februari 2015 17:16 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Kun je ook bewijs aanvoeren dat Rusland een buurland kapot maakt?
Aangezien Crimea middels een referendum om steun gevraagd heeft, en over Oost Ukraine allerlei wilde beschuldigingen geuit worden, maar zelfs in deze tijd dat de NSA weet wat ik ga tikken voordat ik het zelf weet, en elk vierkante meter middels satellieten in de gaten worden gehouden. Dat moet echt niet zo moeilijk zijn om beweringen die als feiten gebracht worden ook te staven.
Doet dat geen puntje van je teen krullen, zelfs dat niet. Pro dit of pro dat?
Het referendum was gewoon eerlijk.quote:Op zondag 8 februari 2015 17:15 schreef DeParo het volgende:
[..]
Jammer dat Rusland vervolgens faalt om dit democratische argument te bewijzen.
Als dat zo evident is, en het bewijs zo geleverd kan worden, waarom het dan niet verstrekken? Waarom zou je je eigen onderhandelingspositie niet versterken als Navo zijnde?quote:Op zondag 8 februari 2015 17:19 schreef DeParo het volgende:
[..]
Want je twijfelt of Russische troepen meevechten in Oekraïne en je twijfelt dat Rusland zwaar wapenmateriaal levert?!
Heb jij het tegenoverdeel vastgesteld?quote:
De Pew poll toonde dat 89% van de Krim populatie vindt dat het resultaat van het referendum aanvaard moet worden. Lijkt me een sterke indicatie.quote:
Sinds wanneer doen de NAVO en andere bronnen dat niet, het wordt alleen stelselmatig door Rusland als fabricatie afgedaan min of meer, daarnaast willen veel NAVO-landen Rusland om onbegrijpelijke redenen niet provoceren in het openbaar en houden het materiaal intern.quote:Op zondag 8 februari 2015 17:25 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Als dat zo evident is, en het bewijs zo geleverd kan worden, waarom het dan niet verstrekken? Waarom zou je je eigen onderhandelingspositie niet versterken als Navo zijnde?
Onafhankelijke waarnemers hebben dat gedaan, en uit peilingen en ook westerse nieuwsberichten blijkt dat de inwoners van de Krim voor de annexatie zijn.quote:
Je hebt dus geen argument waarom het een legitiem referendum zou zijn!quote:Op zondag 8 februari 2015 17:26 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Heb jij het tegenoverdeel vastgesteld?
Was niet echt een verrassing gezien etnische samenstelling en eerdere verkiezingsuitslagen daar, noch de economische afhankelijkheid van Russen daar?
Al zou dat zo zijn niet met het aantal dat vervolgens als uitslag werd verspreid.quote:Op zondag 8 februari 2015 17:28 schreef reza1 het volgende:
[..]
Onafhankelijke waarnemers hebben dat gedaan, en uit peilingen en ook westerse nieuwsberichten blijkt dat de inwoners van de Krim voor de annexatie zijn.
Ok, leidt mij naar de NAVO bewijsvoering, en ik herzie graag mijn scepsis.quote:Op zondag 8 februari 2015 17:26 schreef DeParo het volgende:
[..]
Sinds wanneer doen de NAVO en andere bronnen dat niet, het wordt alleen stelselmatig door Rusland als fabricatie afgedaan min of meer, daarnaast willen veel NAVO-landen Rusland om onbegrijpelijke redenen niet provoceren in het openbaar en houden het materiaal intern.
http://www.washingtonpost(...)-and-around-ukraine/quote:Op zondag 8 februari 2015 17:31 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ok, leidt mij naar de NAVO bewijsvoering, en ik herzie graag mijn scepsis.
De NAVO is tegenwoordig een politieke organisatie, en doet niks anders dan provoceren. Maar wel zonder bewijs. Het is toch niet zo moeilijk, wil je de opinie achter je krijgen, waarom zou je dat dan achterhouden? Datzelfde gelul met MH17, we weten wat er gebeurd is, wie en wat, zogezegd. Waarom moet je daar dan nog een paar jaar mee spelen?
Hiervoor heb ik het conflict gevolgd. Het is een feit dat er nu in Oost-Oekraine een oorlog gaande is en dat het economisch zeer slecht gaat met Oekraine.quote:Op zondag 8 februari 2015 17:16 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Kun je ook bewijs aanvoeren dat Rusland een buurland kapot maakt?
Aangezien Crimea middels een referendum om steun gevraagd heeft, en over Oost Ukraine allerlei wilde beschuldigingen geuit worden, maar zelfs in deze tijd dat de NSA weet wat ik ga tikken voordat ik het zelf weet, en elk vierkante meter middels satellieten in de gaten worden gehouden. Dat moet echt niet zo moeilijk zijn om beweringen die als feiten gebracht worden ook te staven.
Doet dat geen puntje van je teen krullen, zelfs dat niet. Pro dit of pro dat?
appear.... confident....quote:Op zondag 8 februari 2015 17:32 schreef DeParo het volgende:
[..]
http://www.washingtonpost(...)-and-around-ukraine/
Een simpele zoektocht op Google levert al voldoende materiaal op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |