abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149496988
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 00:25 schreef IPA35 het volgende:
Zeer slechte zaak. Een sterke ISIS in het noorden is cruciaal voor een totale overwinning voor het Syrische Leger.

Nu gaan die Salafistische ratten zichzelf profileren als helden en teamuppen met de Koerden tegen Assad -O- .
Klinkt goed! ^O^
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 9 februari 2015 @ 00:31:30 #182
365082 IPA35
Patriarch
pi_149497005
quote:
99s.gif Op maandag 9 februari 2015 00:29 schreef Slayage het volgende:

[..]

Klinkt goed! ^O^
Een sterk ISIS in het noorden is noodzakelijk voor Syrië, net zoals een sterk Japan noodzakelijk was voor Nederlands-Indië in 1945-1948, als je begrijpt wat ik bedoel.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_149497176
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 00:31 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Een sterk ISIS in het noorden is noodzakelijk voor Syrië, net zoals een sterk Japan noodzakelijk was voor Nederlands-Indië in 1945-1948, als je begrijpt wat ik bedoel.
Jabhat Al-Nusra kan die rol ook prima vervullen.
pi_149497217
quote:

[..]

Wat dan?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 9 februari 2015 @ 00:47:50 #185
365082 IPA35
Patriarch
pi_149497223
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 00:43 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Jabhat Al-Nusra kan die rol ook prima vervullen.
IF is de baas daar. De ""FSA"" die de YPG nu aan het helpen zijn zullen gepromoot worden als Obama's nieuwste proxy. Deze zijn onderhorig aan Ankara. De USA oefent zware druk uit op TR om de YPG te tolereren. Persoonlijk denk ik dat de Turkse proxies en de YPG het niet lang uit zullen houden samen. Daar zijn de Koerden veel en veels te koppig voor en de Turken veel te dom. Dus wellicht moeten we ons niet te veel zorgen maken over een Koerdisch-Salafi alliantie tegen Assad in Aleppo.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  maandag 9 februari 2015 @ 00:50:57 #186
365082 IPA35
Patriarch
pi_149497265
quote:
99s.gif Op maandag 9 februari 2015 00:47 schreef Slayage het volgende:

[..]

Wat dan?
ISIS is natuurlijk een rotclubje dat vernietigd moet worden samen met al haar sympathisanten maar op dit moment speelt ISIS aldaar een nuttige rol in de zin dat het de grensposten bezet en daarmee wapenlevering aan de ""gematigde"" Salafisten blokkeert. Als de gematigde Turkse proxies van (JAN en) het IF (en hun onderhorige "FSA" formaties) de grensposten herovert samen met Koerdische en Amerikaanse steun dan zal dit voor een heropleving van deze groepen zorgen.

Op de lange termijn zijn deze groepen veel gevaarlijker dan ISIS omdat ze geportretteerd worden als gematigd en dus steun zullen genieten van KSA/Qatar/USA/TR, hoewel ze qua ideologie exact hetzelfde zijn als ISIS.
pi_149497352
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 00:47 schreef IPA35 het volgende:

[..]

IF is de baas daar. De ""FSA"" die de YPG nu aan het helpen zijn zullen gepromoot worden als Obama's nieuwste proxy. Deze zijn onderhorig aan Ankara. De USA oefent zware druk uit op TR om de YPG te tolereren. Persoonlijk denk ik dat de Turkse proxies en de YPG het niet lang uit zullen houden samen. Daar zijn de Koerden veel en veels te koppig voor en de Turken veel te dom. Dus wellicht moeten we ons niet te veel zorgen maken over een Koerdisch-Salafi alliantie tegen Assad in Aleppo.
Ja dat snap ik. Dat is ook de reden dat assad isis oogluikend liet groeien en zich met name focuste op de andere rebellen, naar de Nederlands Indië Japan vergelijking begreep ik niet
-Rabia Al-Basri
pi_149497371
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 00:47 schreef IPA35 het volgende:

[..]

maandag 9 februari 2015 @ 00:59:05 #189
365082 IPA35
Patriarch
pi_149497376
quote:
99s.gif Op maandag 9 februari 2015 00:57 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ja dat snap ik. Dat is ook de reden dat assad isis oogluikend liet groeien en zich met name focuste op de andere rebellen, naar de Nederlands Indië Japan vergelijking begreep ik niet
Japan was verslagen maar de militairen daar bleven daar nog enkele jaren. Zij waren belangrijk om de Indonesische terroristen van Soekarno in bedwang te houden. (Ondanks alle extreme misdaden die de Japanners hebben begaan waren ze op die manier toch nuttig.)
  maandag 9 februari 2015 @ 01:00:05 #191
365082 IPA35
Patriarch
pi_149497391

pi_149497394
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 00:59 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Japan was verslagen maar de militairen daar bleven daar nog enkele jaren. Zij waren belangrijk om de Indonesische terroristen van Soekarno in bedwang te houden. (Ondanks alle extreme misdaden die de Japanners hebben begaan waren ze op die manier toch nuttig.)
Als huurlingen voor Nederland?
-Rabia Al-Basri
  maandag 9 februari 2015 @ 01:00:42 #193
365082 IPA35
Patriarch
pi_149497396
Geluiden over een staakt het vuren in Kafr Shams en Dayr al Makir.
  maandag 9 februari 2015 @ 01:01:36 #194
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_149497413
Zo Raqqa wordt weer goed aangepakt.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 9 februari 2015 @ 01:02:03 #195
365082 IPA35
Patriarch
pi_149497418
quote:
99s.gif Op maandag 9 februari 2015 01:00 schreef Slayage het volgende:

[..]

Als huurlingen voor Nederland?
Niet zozeer als huurlingen.
pi_149498792
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_149498860
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 07:13 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, hun geven waarschuwingen af voor burgers om militaire doelen te vermijden. De saa bombardeert expres burgers. Een mega verschil.
Wat is het voordeel van het SAA bij het bombarderen van burgers? :')
pi_149498933
quote:

[..]

Echt ziek deze gedachten
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  maandag 9 februari 2015 @ 07:47:26 #199
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_149498935
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 00:25 schreef IPA35 het volgende:
Zeer slechte zaak. Een sterke ISIS in het noorden is cruciaal voor een totale overwinning voor het Syrische Leger.

Nu gaan die Salafistische ratten zichzelf profileren als helden en teamuppen met de Koerden tegen Assad -O- .
IS met de Koerden? Dat zullen de Koerden toch nooit accepteren? Het lijkt me dat zij IS nog meer haten dan Assad. Misschien had Assad er trouwens wel verstandig aan gedaan de Koerden zelf wat wapens te geven. Nu heeft de internationale coalitie het gedaan dus het resultaat is hetzelfde maar de houding van de Koerden t.o.v. hem is minder vriendelijk nu. Alhoewel ze hem in dat scenario altijd alsnog hadden kunnen verraden natuurlijk, maar goed dat had ook niet gekund.

Edit: oh je bedoelt FSA met de Koerden. Wel, zal ook niet zo snel gebeuren. Bij Kobane zat maar een klein deel van het FSA. Op een gegeven moment zullen die ratten zich net als andere rebellen bedreigd voelen door Koerden met veel gebied en gaan ze gewoon weer invechten. Duurzame samenwerking kent men niet in het Midden-Oosten.

[ Bericht 6% gewijzigd door Richestorags op 09-02-2015 07:52:54 ]
pi_149498938
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 07:33 schreef reza1 het volgende:

[..]

Wat is het voordeel van het SAA bij het bombarderen van burgers? :')
Familieleden van rebellen raken voor het demoraliseren van de groep.
pi_149498962
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 07:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]

IS met de Koerden? Dat zullen de Koerden toch nooit accepteren? Het lijkt me dat zij IS nog meer haten dan Assad. Misschien had Assad er trouwens wel verstandig aan gedaan de Koerden zelf wat wapens te geven. Nu heeft de internationale coalitie het gedaan dus het resultaat is hetzelfde maar de houding van de Koerden t.o.v. hem is minder vriendelijk nu. Alhoewel ze hem in dat scenario altijd alsnog hadden kunnen verraden natuurlijk, maar goed dat had ook niet gekund.
Hij bedoelt dat de YPG nu op sommige fronten een team vormt met de FSA-salafistterroristen. Iedereen weet dat de FSA voor een groot deel bestaat uit terroristische islamisten.

De enige seculiere groeperingen in Syrie zijn SAA/NDF/YPG.
#freefrederike
pi_149498966
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 00:50 schreef IPA35 het volgende:

[..]

ISIS is natuurlijk een rotclubje dat vernietigd moet worden samen met al haar sympathisanten maar op dit moment speelt ISIS aldaar een nuttige rol in de zin dat het de grensposten bezet en daarmee wapenlevering aan de ""gematigde"" Salafisten blokkeert. Als de gematigde Turkse proxies van (JAN en) het IF (en hun onderhorige "FSA" formaties) de grensposten herovert samen met Koerdische en Amerikaanse steun dan zal dit voor een heropleving van deze groepen zorgen.

Op de lange termijn zijn deze groepen veel gevaarlijker dan ISIS omdat ze geportretteerd worden als gematigd en dus steun zullen genieten van KSA/Qatar/USA/TR, hoewel ze qua ideologie exact hetzelfde zijn als ISIS.
Ze worden allemaal geprotretteerd als gevaarlijke takfiris door assadisten. Dat je liever meeloopt met dictator propaganda dan informatie van het westen, inclusief VN rapport en VICE nieuws, is vrij dubieus.
  maandag 9 februari 2015 @ 07:55:45 #203
396550 Richestorags
pi_149498992
quote:
4s.gif Op maandag 9 februari 2015 07:51 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Hij bedoelt dat de YPG nu op sommige fronten een team vormt met de FSA-salafistterroristen. Iedereen weet dat de FSA voor een groot deel bestaat uit terroristische islamisten.

De enige seculiere groeperingen in Syrie zijn SAA/NDF/YPG.
Ja dat is zo. Aan de andere kant: laat de FSA maar weer eens wat gebieden controleren. Dan kan Obama inzien dat dat ook faalt en stopt hopelijk de steun naar elke groep. Er zijn dan geen "gematigde" kneusjes meer over.
pi_149499003
Apart ook dat er zoveel mensen daadwerkelijk geloven dat er ineens een half miljoen extremisten in syrie woonden in 2012. Uit het niets. Een sprookje van de hitler uit het middenoosten. Mensen bang maken en een zondebok uitzoeken.
  maandag 9 februari 2015 @ 07:57:19 #205
396550 Richestorags
pi_149499004
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 07:52 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ze worden allemaal geprotretteerd als gevaarlijke takfiris door assadisten. Dat je liever meeloopt met dictator propaganda dan informatie van het westen, inclusief VN rapport en VICE nieuws, is vrij dubieus.
De informatie van het Westen is altijd heel betrouwbaar inderdaad. Ik noem couveuses in Koeweit en WMD in Irak.
  maandag 9 februari 2015 @ 07:58:05 #206
396550 Richestorags
pi_149499013
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 07:57 schreef firefly3 het volgende:
Apart ook dat er zoveel mensen daadwerkelijk geloven dat er ineens een half miljoen extremisten in syrie woonden in 2012. Uit het niets. Een sprookje van de hitler uit het middenoosten.
Iedereen die een seculiere staat omver wil werpen is een extremist.
pi_149499015
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 07:52 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Het westen heeft maar 1 doel in Syrie: zorgen dat 't land in chaos blijft. Daarom worden ook zogenaamde ''gematigde'' rebellen getraind in KSA(yeah right, KSA die gematigde rebellen toelaat die niet-islamisten zijn _O- ).

Nadat het beest van ISIS verslagen zal worden door de vrijheidsstrijders van de SAA/NDF/YPG, zal er weer een nieuw beest opduiken dat is gesponsord door de wahabbis en salafisten.

quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 07:55 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja dat is zo. Aan de andere kant: laat de FSA maar weer eens wat gebieden controleren. Dan kan Obama inzien dat dat ook faalt en stopt hopelijk de steun naar elke groep. Er zijn dan geen "gematigde" kneusjes meer over.
Leuke is dat de FSA niet bestaat. Als de FSA in een imaginary world zou winnen, zouden de FSA fracties onderling een nieuwe oorlog beginnen door de machtsstrijd.
#freefrederike
pi_149499017
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 07:57 schreef Richestorags het volgende:

[..]

De informatie van het Westen is altijd heel betrouwbaar inderdaad. Ik noem couveuses in Koeweit en WMD in Irak.
Alsnog vertrouw ik het westen meer dan dictators.
pi_149499025
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 07:57 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Die wmd's in Irak klopten wel hoor. Saddam heeft bewezen chemische wapens te bezitten tijdens de Koerdische Genocide en de oorlog tegen Iran.

Daarnaast zijn er tijdens de Irakoorlog ook nog chemische wapens gevonden.
#freefrederike
pi_149499035
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 07:58 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Iedereen die een seculiere staat omver wil werpen is een extremist.
De reden dat ze het omver wilden werpen is vanwege de vele martelingen en andere burgerdoden. Assad is de extremist, grootste terrorist van deze tijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')