Klinkt goed!quote:Op maandag 9 februari 2015 00:25 schreef IPA35 het volgende:
Zeer slechte zaak. Een sterke ISIS in het noorden is cruciaal voor een totale overwinning voor het Syrische Leger.
Nu gaan die Salafistische ratten zichzelf profileren als helden en teamuppen met de Koerden tegen Assad.
Een sterk ISIS in het noorden is noodzakelijk voor Syrië, net zoals een sterk Japan noodzakelijk was voor Nederlands-Indië in 1945-1948, als je begrijpt wat ik bedoel.quote:
Jabhat Al-Nusra kan die rol ook prima vervullen.quote:Op maandag 9 februari 2015 00:31 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Een sterk ISIS in het noorden is noodzakelijk voor Syrië, net zoals een sterk Japan noodzakelijk was voor Nederlands-Indië in 1945-1948, als je begrijpt wat ik bedoel.
Wat dan?quote:Op maandag 9 februari 2015 00:31 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Een sterk ISIS in het noorden is noodzakelijk voor Syrië, net zoals een sterk Japan noodzakelijk was voor Nederlands-Indië in 1945-1948, als je begrijpt wat ik bedoel.
IF is de baas daar. De ""FSA"" die de YPG nu aan het helpen zijn zullen gepromoot worden als Obama's nieuwste proxy. Deze zijn onderhorig aan Ankara. De USA oefent zware druk uit op TR om de YPG te tolereren. Persoonlijk denk ik dat de Turkse proxies en de YPG het niet lang uit zullen houden samen. Daar zijn de Koerden veel en veels te koppig voor en de Turken veel te dom. Dus wellicht moeten we ons niet te veel zorgen maken over een Koerdisch-Salafi alliantie tegen Assad in Aleppo.quote:Op maandag 9 februari 2015 00:43 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Jabhat Al-Nusra kan die rol ook prima vervullen.
ISIS is natuurlijk een rotclubje dat vernietigd moet worden samen met al haar sympathisanten maar op dit moment speelt ISIS aldaar een nuttige rol in de zin dat het de grensposten bezet en daarmee wapenlevering aan de ""gematigde"" Salafisten blokkeert. Als de gematigde Turkse proxies van (JAN en) het IF (en hun onderhorige "FSA" formaties) de grensposten herovert samen met Koerdische en Amerikaanse steun dan zal dit voor een heropleving van deze groepen zorgen.quote:
Ja dat snap ik. Dat is ook de reden dat assad isis oogluikend liet groeien en zich met name focuste op de andere rebellen, naar de Nederlands Indië Japan vergelijking begreep ik nietquote:Op maandag 9 februari 2015 00:47 schreef IPA35 het volgende:
[..]
IF is de baas daar. De ""FSA"" die de YPG nu aan het helpen zijn zullen gepromoot worden als Obama's nieuwste proxy. Deze zijn onderhorig aan Ankara. De USA oefent zware druk uit op TR om de YPG te tolereren. Persoonlijk denk ik dat de Turkse proxies en de YPG het niet lang uit zullen houden samen. Daar zijn de Koerden veel en veels te koppig voor en de Turken veel te dom. Dus wellicht moeten we ons niet te veel zorgen maken over een Koerdisch-Salafi alliantie tegen Assad in Aleppo.
quote:Op maandag 9 februari 2015 00:47 schreef IPA35 het volgende:
[..]
IF is de baas daar. De ""FSA"" die de YPG nu aan het helpen zijn zullen gepromoot worden als Obama's nieuwste proxy. Deze zijn onderhorig aan Ankara. De USA oefent zware druk uit op TR om de YPG te tolereren. Persoonlijk denk ik dat de Turkse proxies en de YPG het niet lang uit zullen houden samen. Daar zijn de Koerden veel en veels te koppig voor en de Turken veel te dom. Dus wellicht moeten we ons niet te veel zorgen maken over een Koerdisch-Salafi alliantie tegen Assad in Aleppo.
Japan was verslagen maar de militairen daar bleven daar nog enkele jaren. Zij waren belangrijk om de Indonesische terroristen van Soekarno in bedwang te houden. (Ondanks alle extreme misdaden die de Japanners hebben begaan waren ze op die manier toch nuttig.)quote:Op maandag 9 februari 2015 00:57 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ja dat snap ik. Dat is ook de reden dat assad isis oogluikend liet groeien en zich met name focuste op de andere rebellen, naar de Nederlands Indië Japan vergelijking begreep ik niet
Als huurlingen voor Nederland?quote:Op maandag 9 februari 2015 00:59 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Japan was verslagen maar de militairen daar bleven daar nog enkele jaren. Zij waren belangrijk om de Indonesische terroristen van Soekarno in bedwang te houden. (Ondanks alle extreme misdaden die de Japanners hebben begaan waren ze op die manier toch nuttig.)
Niet zozeer als huurlingen.quote:
Zoals ik al zei, hun geven waarschuwingen af voor burgers om militaire doelen te vermijden. De saa bombardeert expres burgers. Een mega verschil.quote:Op zondag 8 februari 2015 12:53 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
De rebellen gaan vandaag anders Damascus weer bombarderen:
Wat is het voordeel van het SAA bij het bombarderen van burgers?quote:Op maandag 9 februari 2015 07:13 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, hun geven waarschuwingen af voor burgers om militaire doelen te vermijden. De saa bombardeert expres burgers. Een mega verschil.
Echt ziek deze gedachtenquote:Op maandag 9 februari 2015 00:31 schreef IPA35 het volgende:
[..]
IS met de Koerden? Dat zullen de Koerden toch nooit accepteren? Het lijkt me dat zij IS nog meer haten dan Assad. Misschien had Assad er trouwens wel verstandig aan gedaan de Koerden zelf wat wapens te geven. Nu heeft de internationale coalitie het gedaan dus het resultaat is hetzelfde maar de houding van de Koerden t.o.v. hem is minder vriendelijk nu. Alhoewel ze hem in dat scenario altijd alsnog hadden kunnen verraden natuurlijk, maar goed dat had ook niet gekund.quote:Op maandag 9 februari 2015 00:25 schreef IPA35 het volgende:
Zeer slechte zaak. Een sterke ISIS in het noorden is cruciaal voor een totale overwinning voor het Syrische Leger.
Nu gaan die Salafistische ratten zichzelf profileren als helden en teamuppen met de Koerden tegen Assad.
Familieleden van rebellen raken voor het demoraliseren van de groep.quote:Op maandag 9 februari 2015 07:33 schreef reza1 het volgende:
[..]
Wat is het voordeel van het SAA bij het bombarderen van burgers?
Hij bedoelt dat de YPG nu op sommige fronten een team vormt met de FSA-salafistterroristen. Iedereen weet dat de FSA voor een groot deel bestaat uit terroristische islamisten.quote:Op maandag 9 februari 2015 07:47 schreef Richestorags het volgende:
[..]
IS met de Koerden? Dat zullen de Koerden toch nooit accepteren? Het lijkt me dat zij IS nog meer haten dan Assad. Misschien had Assad er trouwens wel verstandig aan gedaan de Koerden zelf wat wapens te geven. Nu heeft de internationale coalitie het gedaan dus het resultaat is hetzelfde maar de houding van de Koerden t.o.v. hem is minder vriendelijk nu. Alhoewel ze hem in dat scenario altijd alsnog hadden kunnen verraden natuurlijk, maar goed dat had ook niet gekund.
Ze worden allemaal geprotretteerd als gevaarlijke takfiris door assadisten. Dat je liever meeloopt met dictator propaganda dan informatie van het westen, inclusief VN rapport en VICE nieuws, is vrij dubieus.quote:Op maandag 9 februari 2015 00:50 schreef IPA35 het volgende:
[..]
ISIS is natuurlijk een rotclubje dat vernietigd moet worden samen met al haar sympathisanten maar op dit moment speelt ISIS aldaar een nuttige rol in de zin dat het de grensposten bezet en daarmee wapenlevering aan de ""gematigde"" Salafisten blokkeert. Als de gematigde Turkse proxies van (JAN en) het IF (en hun onderhorige "FSA" formaties) de grensposten herovert samen met Koerdische en Amerikaanse steun dan zal dit voor een heropleving van deze groepen zorgen.
Op de lange termijn zijn deze groepen veel gevaarlijker dan ISIS omdat ze geportretteerd worden als gematigd en dus steun zullen genieten van KSA/Qatar/USA/TR, hoewel ze qua ideologie exact hetzelfde zijn als ISIS.
Ja dat is zo. Aan de andere kant: laat de FSA maar weer eens wat gebieden controleren. Dan kan Obama inzien dat dat ook faalt en stopt hopelijk de steun naar elke groep. Er zijn dan geen "gematigde" kneusjes meer over.quote:Op maandag 9 februari 2015 07:51 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Hij bedoelt dat de YPG nu op sommige fronten een team vormt met de FSA-salafistterroristen. Iedereen weet dat de FSA voor een groot deel bestaat uit terroristische islamisten.
De enige seculiere groeperingen in Syrie zijn SAA/NDF/YPG.
De informatie van het Westen is altijd heel betrouwbaar inderdaad. Ik noem couveuses in Koeweit en WMD in Irak.quote:Op maandag 9 februari 2015 07:52 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ze worden allemaal geprotretteerd als gevaarlijke takfiris door assadisten. Dat je liever meeloopt met dictator propaganda dan informatie van het westen, inclusief VN rapport en VICE nieuws, is vrij dubieus.
Iedereen die een seculiere staat omver wil werpen is een extremist.quote:Op maandag 9 februari 2015 07:57 schreef firefly3 het volgende:
Apart ook dat er zoveel mensen daadwerkelijk geloven dat er ineens een half miljoen extremisten in syrie woonden in 2012. Uit het niets. Een sprookje van de hitler uit het middenoosten.
Het westen heeft maar 1 doel in Syrie: zorgen dat 't land in chaos blijft. Daarom worden ook zogenaamde ''gematigde'' rebellen getraind in KSA(yeah right, KSA die gematigde rebellen toelaat die niet-islamisten zijnquote:Op maandag 9 februari 2015 07:52 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ze worden allemaal geprotretteerd als gevaarlijke takfiris door assadisten. Dat je liever meeloopt met dictator propaganda dan informatie van het westen, inclusief VN rapport en VICE nieuws, is vrij dubieus.
Leuke is dat de FSA niet bestaat. Als de FSA in een imaginary world zou winnen, zouden de FSA fracties onderling een nieuwe oorlog beginnen door de machtsstrijd.quote:Op maandag 9 februari 2015 07:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja dat is zo. Aan de andere kant: laat de FSA maar weer eens wat gebieden controleren. Dan kan Obama inzien dat dat ook faalt en stopt hopelijk de steun naar elke groep. Er zijn dan geen "gematigde" kneusjes meer over.
Alsnog vertrouw ik het westen meer dan dictators.quote:Op maandag 9 februari 2015 07:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De informatie van het Westen is altijd heel betrouwbaar inderdaad. Ik noem couveuses in Koeweit en WMD in Irak.
Die wmd's in Irak klopten wel hoor. Saddam heeft bewezen chemische wapens te bezitten tijdens de Koerdische Genocide en de oorlog tegen Iran.quote:Op maandag 9 februari 2015 07:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De informatie van het Westen is altijd heel betrouwbaar inderdaad. Ik noem couveuses in Koeweit en WMD in Irak.
De reden dat ze het omver wilden werpen is vanwege de vele martelingen en andere burgerdoden. Assad is de extremist, grootste terrorist van deze tijd.quote:Op maandag 9 februari 2015 07:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Iedereen die een seculiere staat omver wil werpen is een extremist.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |