ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Dus. Het hoofddoel om België onveilig te maken was een staaltrein vanuit Rotterdam Botlek naar Port Talbot (GB), met lokwissel op Antwerpen-Schijnpoort (B). Nadat een ladder was gekocht bij de Brico in Antwerpen, gingen we nog eventjes bij Lier treintjes kijken, en aansluitend naar Ekeren (niet de havenlijn, maar de lijn Antwerpen<->Roosendaal), waar DB Schenker circa 25 minuten te laat passeerde, omdat ze in Roosendaal langer hadden moeten wachten, om de Benelux voor te laten (gepland was dat de Benelux bij Ekeren circa 3 minuten achter de staaltrein hoort te zitten)
Nadat de trein arriveert op Antwerpen-Schijnpoort neemt een Class66 van EuroCargoRail de trein over om naar Calais (F) te rijden. Precies volgens schema passeerde deze zware staaltrein bij Beveren (Antwerpen-Gent), met aan de haak 27 Sfhimmns die een aangepast profiel hebben voor het rijden van- en naar Engeland.
Nog zo'n flop van ProRail en NS. Een reizigerstrein aan de kant laten zetten om een goederentrein voorbij te laten Juist, dat is helemaal geen slecht idee, dat klopt. Daar is iemand goed bezig geweest. Maar men stuurt maar zeer zelden de goederentreinen door zo'n pad. Meestal gaan ze in een "non-pad", en worden overal tussendoor gerommeld. En dat terwijl men dus die Sprinter laat uitwijken, zodat dat niet meer hoeft
quote:
Trage trein naar strand wekt irritatie 5 februari 2015 om 15:12 door Tjerk de Vries
De ChristenUnie wil dat staatssecretaris Mansveld van Infrastructuur en Milieu snel maatregelen neemt tegen de trage treinverbinding tussen Amsterdam en Zandvoort.
Aanleiding is de nieuwe dienstregeling die half december van start ging. In deze dienstregeling staan de sprinters Amsterdam-Haarlem-Zandvoort 13 keer per dag 10 minuten stil op station Haarlem in verband met een goederentrein die moet passeren. Tweede Kamerlid Carla Dik-Faber wil dat hier een einde aan komt.
”Bent u bereid bij ProRail, NS en de goederenvervoerders aan te dringen op een oplossing voor het knelpunt, zodat uiterlijk bij de start van het strandseizoen de verbinding Amsterdam-Zandvoort weer optimaal is?”, heeft zij aan Mansveld gevraagd.
Op zaterdag 7 februari 2015 19:57 schreef greavy het volgende: Nog zo'n flop van ProRail en NS. Een reizigerstrein aan de kant laten zetten om een goederentrein voorbij te laten Juist, dat is helemaal geen slecht idee, dat klopt. Daar is iemand goed bezig geweest. Maar men stuurt maar zeer zelden de goederentreinen door zo'n pad. Meestal gaan ze in een "non-pad", en worden overal tussendoor gerommeld. En dat terwijl men dus die Sprinter laat uitwijken, zodat dat niet meer hoeft
[..]
Welke badslippers (van/naar) zijn het eigenlijk? Vuil- en hoogoven-treinen?
Wel ff met wat oude diesels doen hè, treinen die moeten kopmaken op Deventer Station. Met 2x HLD55 of CFL1800 ofzo Dan is 't nog interessant. Ga ik wel verderop langs de lijn staan
Op zaterdag 7 februari 2015 20:15 schreef greavy het volgende: Wel ff met wat oude diesels doen hè, treinen die moeten kopmaken op Deventer Station. Met 2x HLD55 of CFL1800 ofzo Dan is 't nog interessant. Ga ik wel verderop langs de lijn staan
Rijden die nog wel in Nederland eigenlijk? Ik heber maar 1 keer gezien. Jaar of 3 terug door station Tilburg, hele overkapping rook naar 'oude dieselmotor'
Motoren zijn aangepast enzo, sterker. Die konden daardoor onder andere in hun eentje van Aken naar Montzen rijden, maar eerder was daar nog een opdruklok nodig.
Nee, al een tijdje niet meer. Al langer dan 3 jaar niet meer ook. Greavy weet het wel precies te vertellen. Maar ik heb ze nog wel gezien en gefotografeerd in o.a. Ede-Wageningen en Den Bosch, soms ook in dubbeltractie. Zag er vet uit
Op zaterdag 7 februari 2015 20:31 schreef derLudolf het volgende: Rijden die nog wel in Nederland eigenlijk? Ik heber maar 1 keer gezien. Jaar of 3 terug door station Tilburg, hele overkapping rook naar 'oude dieselmotor'
Helaas niet meer, en zijn ze ook niet meer voor toegelaten. In 2011 of 2012 heeft er nog een zeldzaam extra PON-treintje met een Ludmilla gereden, maar dat was toen eigenlijk al uniek, want toen reden ze al niet meer in Nederland. Die extra PON-trein kon ook nog maar door één lok gereden worden, want dat was de enige die nog toelating had.
Vorig jaar ben ik er wel zeker 10x geweest. Was ik wat te vroeg in Dronrijp, en dat haalde m'n pa dan niet ivm werk. Ging ik even naar Harlingen Haven en weer terug, en dan stond pa daar wel met de auto.
Hoek van Holland Haven ook maar dat is meer omdat ik hele fijne herinneringen heb aan met Opa op een bankje aan de Nieuwe Waterweg zitten, beetje kijken naar boten en naar treinen. Wauw <3
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Ik ben ook al 1x in Veendam geweest met Arriva en 1x met de SSN/Mercia Charter-trein. Roodeschool, Delfzijl en Stavoren zijn ook alweer lang geleden Alle uithoeken van het land heb ik de afgelopen 6 maanden wel gehad volgens mij. Behalve dus een groot deel van de Noordelijke Nevenlijnen
Op zaterdag 7 februari 2015 21:43 schreef greavy het volgende: Ik ben ook al 1x in Veendam geweest met Arriva en 1x met de SSN/Mercia Charter-trein. Roodeschool, Delfzijl en Stavoren zijn ook alweer lang geleden Alle uithoeken van het land heb ik de afgelopen 6 maanden wel gehad volgens mij. Behalve dus een groot deel van de Noordelijke Nevenlijnen
Ik heb die Noordelijke Nevenlijnen al eens een keer allemaal op een dag gedaan, inclusief Leer
Dat is ook te doen, volgens mij zelfs vanuit Zwijndrecht, als ik de eerste trein heen pak en de laatste terug Ga ik wel een keertje naar m'n pa toe, en kan het ook op één dag vanaf Hatzum (Dronrijp)
Sowieso, van de noordelijke nevenlijnen heb ik alleen Leeuwarden - Groningen - Leer gehad. Verder niks.
Het kan erger hoor: Verder dan Beilen ben ik - in Nederland - überhaupt nog nooit omhoog geweest met de trein En dat was in de tijd dat het nog een rechtstreekse verbinding had met Schiphol.
Leer ben ik met de trein dan wel 1 keer geweest maar enkel om over te stappen.
is het ergens te zien van welke datum een sateliet/luchtfoto van Google is? als ik nu op de dijksgracht kijk zie ik veel 1600/1800 en iets van 12 V'tjes. het v250 spul is uiteraard weg https://www.google.nl/map(...)1:0xb63dc4dd4b73e391
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
over beide kanten is wel wat te zeggen. als een persoonlijke ov-chipkaart door iemand anders gebruikt mag worden, kan er dan wel snel genoeg gehandeld worden als ie gejat is. er waren plannen om te kunnen betalen met de ovchipkaart?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op zondag 8 februari 2015 00:39 schreef spectrumanalyser het volgende: over beide kanten is wel wat te zeggen. als een persoonlijke ov-chipkaart door iemand anders gebruikt mag worden, kan er dan wel snel genoeg gehandeld worden als ie gejat is. er waren plannen om te kunnen betalen met de ovchipkaart?
Die plannen zijn afgeschoten door de banken voordat de proef begon.
Die plannen zijn afgeschoten door de banken voordat de proef begon.
TLS wilde geen bankvergunning aanvragen, wat dan wel zou moeten, omdat ze nu niet aan de eisen daarvoor (kunnen/willen) voldoen.. Dat was het meer volgens mij..
TLS wilde geen bankvergunning aanvragen, wat dan wel zou moeten, omdat ze nu niet aan de eisen daarvoor (kunnen/willen) voldoen.. Dat was het meer volgens mij..
Ik heb wat interne informatie en waar het op neerkomt is dat de banken hebben geweigerd om het te faciliteren. De belangrijkste reden is dat de OVC net zo veilig werd geacht als door mensen zelf geprint papiergeld.
Ik heb wat interne informatie en waar het op neerkomt is dat de banken hebben geweigerd om het te faciliteren.
Tuurlijk, een beetje een concurrent van de nieuwe draadloze pinmogenlijkheid helpen. Dat doen ze natuurlijk niet.. En TLS wil zelf geen bankvergunning aanvragen, anders moeten ze aan strengere eisen voldoen..
Op zondag 8 februari 2015 00:39 schreef spectrumanalyser het volgende: over beide kanten is wel wat te zeggen. als een persoonlijke ov-chipkaart door iemand anders gebruikt mag worden, kan er dan wel snel genoeg gehandeld worden als ie gejat is. er waren plannen om te kunnen betalen met de ovchipkaart?
De vervoerder interesseert dat geen ene tieves en als de reiziger aangeeft dat ook onvoldoende beangrijk te vinden, waar hebben we het dan over?
Overigens verwacht ik wel dat er binnen enkele jaren helemaal geen OV-chipkaart meer nodig is: inchecken kan dan gewoon met de bankpas met NFC-chip. Hooguit voor de enkeling die niet zo'n pas heeft, maar die zal waarschijnlijk toch contant blijven betalen..
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Tuurlijk, een beetje een concurrent van de nieuwe draadloze pinmogenlijkheid helpen. Dat doen ze natuurlijk niet.. En TLS wil zelf geen bankvergunning aanvragen, anders moeten ze aan strengere eisen voldoen..
Dat is echt niet hoe het werkt, tevens zie edit.
Op zondag 8 februari 2015 00:47 schreef dennistd het volgende: Overigens verwacht ik wel dat er binnen enkele jaren helemaal geen OV-chipkaart meer nodig is: inchecken kan dan gewoon met de bankpas met NFC-chip. Hooguit voor de enkeling die niet zo'n pas heeft, maar die zal waarschijnlijk toch contant blijven betalen..
Dat zal waarschijnlijk wel weer enorm door de vervoerders gedwarsboomd worden, want dan verliezen ze de grip op wie waar wanneer uithangt en waarom.
Banken in Nederland hebben echt nul problemen met concurrentie, ze zijn alleen voorzichtig. TLS is dat niet. En ook nooit geweest.
Je kan blijven beweren dat je geen lekke band hebt, maar als je op de velg rijdt dan is er toch wel iets mis, TLS heeft jaren beweerd dat het 'systeem' veilig is maar dat is simpelweg gelogen. Dan snap ik heel goed dat InterPay (of hoe ze tegenwoordig heten) er geen zaken mee wil doen.
Mag ik trouwens nog even opmerken dat je blijkbaar bij 2 vervoerders tegelijk ingecheckt kunt zijn? Afgelopen zondag was ik bij NS op Amsterdam Centraal ingecheckt en naar Sloterdijk gegaan, daar even het metroperron opgegaan om even te kijken, daarna weer terug naar het station (dus in- en uitgecheckt bij GVB). Bedacht me toen pas dat ik bij NS ook nog ingecheckt was, dus even bij een paaltje gekeken: biep biep, uitgecheckt...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
De OV-Chipkaart is onkraakbaar, BAM twee weken later kon ik voor 20 euro alle informatie op het ding zelf wijzigen. En dan toch blijven beweren dat het veilig is. Dan is het bord wat je voor je kop hebt groter dan het landoppervlak van Rusland.
Op zondag 8 februari 2015 00:51 schreef dennistd het volgende: Mag ik trouwens nog even opmerken dat je blijkbaar bij 2 vervoerders tegelijk ingecheckt kunt zijn? Afgelopen zondag was ik bij NS op Amsterdam Centraal ingecheckt en naar Sloterdijk gegaan, daar even het metroperron opgegaan om even te kijken, daarna weer terug naar het station (dus in- en uitgecheckt bij GVB). Bedacht me toen pas dat ik bij NS ook nog ingecheckt was, dus even bij een paaltje gekeken: biep biep, uitgecheckt...
Je kan bij meer dan 2 vervoerders tegelijkertijd ingecheckt zijn zelfs.
Ik heb wat interne informatie en waar het op neerkomt is dat de banken hebben geweigerd om het te faciliteren. De belangrijkste reden is dat de OVC net zo veilig werd geacht als door mensen zelf geprint papiergeld.
Wel begrijpelijk. Toen de OV-chipkaart net was ingevoerd in Rotterdam werd hij al gekraakt, uit reacties van o.a. TLS en de verantwoordelijke ministers werd al snel duidelijk dat er geen behoefte was om de veiligheid te verbeteren.
Dat je dan kun zwartrijden in het OV is één (er komen toch wel subsidies binnen om die enkele zwartrijdende reiziger te compenseren), maar dat je producten kunt betalen met niet-bestaand geld is natuurlijk een ander verhaal.
quote:
Op zondag 8 februari 2015 00:47 schreef dennistd het volgende: Overigens verwacht ik wel dat er binnen enkele jaren helemaal geen OV-chipkaart meer nodig is: inchecken kan dan gewoon met de bankpas met NFC-chip. Hooguit voor de enkeling die niet zo'n pas heeft, maar die zal waarschijnlijk toch contant blijven betalen..
In Londen kan dat al: Britten kunnen met hun NFC-enabled bankpas reizen op het hele TfL-netwerk. Op hun website kun je een account aanmaken waar je je bankkaart aan kunt koppelen, zodat je je transactiegeschiedenis e.d. kunt inzien.
In Nederland is men bezig met een proef bij NS en HTM, vooralsnog eerst voor eigen reizigers.
Er liep een proef met betalen met de OV-chipkaart, maar dat is afgeketst omdat De Nederlandse Bank van mening is dat TLS dan als bank gaat opereren en ze dan een bankvergunning moeten hebben. De OV-chipkaart voldoet dan weer niet aan de eisen die daarvoor gelden, onder andere vanwege de fraudegevoeligheid van het ding.
Op zondag 8 februari 2015 00:51 schreef James1988 het volgende: In Nederland is men bezig met een proef bij NS en HTM, vooralsnog eerst voor eigen reizigers.
Wel begrijpelijk. Toen de OV-chipkaart net was ingevoerd in Rotterdam werd hij al gekraakt, uit reacties van o.a. TLS en de verantwoordelijke ministers werd al snel duidelijk dat er geen behoefte was om de veiligheid te verbeteren.
Dat je dan kun zwartrijden in het OV is één (er komen toch wel subsidies binnen om die enkele zwartrijdende reiziger te compenseren), maar dat je producten kunt betalen met niet-bestaand geld is natuurlijk een ander verhaal.
Inderdaad. Echt volslagen achterlijk.
Op zaterdag 7 februari 2015 23:51 schreef Dr_Flash het volgende: ik roep dat niet te snel. Zoals jou wellicht ontgaan is, hebben de wadlopers ons land al vele jaren verlaten.
Altijd beter dan Syntus "We lanceren een proef van 3 jaar met een stoptrein Arnhem Emmerich" "oh nee we rijden goddamn 3 keer per dag, het liefst midden in de nacht heel even elk kwartier en dan trekken we na een half jaar de stekker eruit en geven we de reizigers de schuld"
Op zondag 8 februari 2015 01:31 schreef James1988 het volgende: Gelukkig komt er nu 1x per uur een doorgaande stoptrein Arnhem - Düsseldorf voor terug. Als het goed is vanaf december 2016
Interessant idee wel, "een vervoersvraag kapot maken".
Maar dat is inderdaad wel precies wat er gebeurt in een aantal gevallen. Doen alsof je een verbinding aanbiedt, terwijl iedereen kan zien dat het in die vorm totaal geen enkele optie is voor wie dan ook, en dan zeggen "zie er is geen vraag". Gewoon omdat je niet wilt. In welke bedrijfstak zie je zoiets? "Kom laten we een vervoersbedrijf oprichten en laten we ons vervolgens druk maken met het aanbieden van diensten die niemand wil hebben, want STEL JE VOOR dat we echt iets moeten gaan doen " Un thinkable.
Altijd beter dan Syntus "We lanceren een proef van 3 jaar met een stoptrein Arnhem Emmerich" "oh nee we rijden goddamn 3 keer per dag, het liefst midden in de nacht heel even elk kwartier en dan trekken we na een half jaar de stekker eruit en geven we de reizigers de schuld"
Okee dat midden in de nacht was wat overdreven, maar er is willens en wetens een totaal onaantrekkelijk kutproduct "aangeboden" en er is na 6 maanden de stekker getrokken uit een proef die drie jaar zou duren. Dat is allemaal wel waar.
Ik zie wel eens filmpjes en foto's van de afscheidsritten voorbijkomen en dan zie ik mezelf als 10-jarig jochie staan en toen facepalmde ik al om het gebeuren.
Die proef begon per dienstregeling 2006 (december 2005), in juni 2006 was het alweer over. Er werd alleen op zaterdagen en zondagen gereden, en dan volgens deze dienstregeling:
Op zondag 8 februari 2015 01:42 schreef James1988 het volgende: Die proef begon per dienstregeling 2006 (december 2005), in juni 2006 was het alweer over. Er werd alleen op zaterdagen en zondagen gereden, en dan volgens deze dienstregeling:
En terecht. Dit is gewoon geld stukslaan omdat het kan.
Je rijdt in het weekend, zogenaamd om de steden beter met elkaar te verbinden. En vervolgens plan je de treinen zodanig in dat niemand er iets aan heeft: 's ochtends slapen de mensen nog ("yes, eindelijk weekend! Uitslapen!") en de middagtreinen rijden dusdanig laat dat de winkels al gesloten zijn en het alweer tijd wordt voor het avondeten.
In 2017 hebben we uursdiensten op Nieuweschans-Leer, Oldenzaal-Bentheim, Zevenaar-Emmerich, Venlo-Kaldenkirchen en Landgraaf-Herzogenrath, en zelfs een halfuursdienst op Glanerbrug-Gronau. Daarnaast nog 1x per twee uur een IC op Hengelo-Bentheim en een ICE op Arnhem-Oberhausen. Ik denk eerlijk gezegd niet dat er ooit meer grensoverschrijdend verkeer is geweest.
En dan zeggen dat je serieus aan het kijken bent of er belangstelling voor bestaat Ik kan me er NOG kwaad om maken
Hahaha ja inderdaad Dit is echt hetzelfde als zeggen; Hey kijk, we kunnen je kanker oplossen, het enige probleem is dat je altijd om drie uur 's nachts op de kop twintig minuten je adem in moet houden terwijl je door een Yeti geneukt wordt met een lul van 60cm met een omtrek van de bank waar je nu op ligt.
Hahaha ja inderdaad Dit is echt hetzelfde als zeggen; Hey kijk, we kunnen je kanker oplossen, het enige probleem is dat je altijd om drie uur 's nachts op de kop twintig minuten je adem in moet houden terwijl je door een Yeti geneukt wordt met een lul van 60cm met een omtrek van de bank waar je nu op ligt.
Op zondag 8 februari 2015 01:48 schreef dennistd het volgende: In 2017 hebben we uursdiensten op Nieuweschans-Leer, Oldenzaal-Bentheim, Zevenaar-Emmerich, Venlo-Kaldenkirchen en Landgraaf-Herzogenrath, en zelfs een halfuursdienst op Glanerbrug-Gronau. Daarnaast nog 1x per twee uur een IC op Hengelo-Bentheim en een ICE op Arnhem-Oberhausen. Ik denk eerlijk gezegd niet dat er ooit meer grensoverschrijdend verkeer is geweest.
Ja en in 2030 heb ik drie lekkere wijven. Ik denk niet dat er ooit meer grensoverschrijdend "verkeer" geweest is
Op zondag 8 februari 2015 01:48 schreef dennistd het volgende: In 2017 hebben we uursdiensten op Nieuweschans-Leer, Oldenzaal-Bentheim, Zevenaar-Emmerich, Venlo-Kaldenkirchen en Landgraaf-Herzogenrath, en zelfs een halfuursdienst op Glanerbrug-Gronau. Daarnaast nog 1x per twee uur een IC op Hengelo Bentheim en een ICE op Arnhem-Oberhausen. Ik denk eerlijk gezegd niet dat er ooit meer grensoverschrijdend verkeer is geweest.
Het verkeer Nederland - Duitsland gaat er inderdaad flink op vooruit, over iedere grensovergang rijdt er ieder uur wel een personentrein. Met uitzondering van Nijmegen - Kleef...
NL - België: - 1x per uur stoptrein Roosendaal - Antwerpen - 1x per uur IC Breda - Brussel (via Noorderkempen) - 1x per uur HST Rotterdam - Brussel - 1x per uur "IC" Maastricht - Luik
Het verkeer Nederland - Duitsland gaat er inderdaad flink op vooruit, over iedere grensovergang rijdt er ieder uur wel een personentrein. Met uitzondering van Nijmegen - Kleef...
NL - België: - 1x per uur stoptrein Roosendaal - Antwerpen - 1x per uur IC Breda - Brussel (via Noorderkempen) - 1x per uur HST Rotterdam - Brussel - 1x per uur "IC" Maastricht - Luik
Nu nog iets van Weert naar België toe
ook dat is eigenlijk nog nooit zo veel geweest trouwens.
ook dat is eigenlijk nog nooit zo veel geweest trouwens.
Klopt
En dan wordt er nog gekeken of het toch mogelijk is om een Belgische IC door te trekken naar Roosendaal, omdat men bang is dat de stoptrein alleen de reizigersvraag voor zuidwest-NL - België niet kan opvangen.
Op zondag 8 februari 2015 01:48 schreef dennistd het volgende: In 2017 hebben we uursdiensten op Nieuweschans-Leer, Oldenzaal-Bentheim, Zevenaar-Emmerich, Venlo-Kaldenkirchen en Landgraaf-Herzogenrath, en zelfs een halfuursdienst op Glanerbrug-Gronau. Daarnaast nog 1x per twee uur een IC op Hengelo-Bentheim en een ICE op Arnhem-Oberhausen. Ik denk eerlijk gezegd niet dat er ooit meer grensoverschrijdend verkeer is geweest.
Die Enschede - Gronau is nu al een halfuursdienst.
Coevorden vergeet je ook nog Bentheim-Nordhorn-Neuenhaus gaan waarschijnlijk weer reizigerstreinen rijden, dus wellicht ooit ook nog naar Coevorden?
quote:
Nu nog iets van Weert naar België toe
Zou geen slecht idee zijn nee
Ohja, Coevorden heeft ook nog een verbinding met Duitsland.
Misschien Zwolle - Coevorden (kopmaken) - Bad Bentheim?
Ik ben voor grensoverschrijdende verbindingen maar wel alleen als er daadwerkelijk iemand iets mee opschiet en in dit geval denk ik niet dat dat zo is.
Ik ben voor grensoverschrijdende verbindingen maar wel alleen als er daadwerkelijk iemand iets mee opschiet en in dit geval denk ik niet dat dat zo is.
Ik weet niet of er vraag naar is, ik ben niet echt bekend met die regio.
Het lijkt mij (boerenverstand vanaf 180 km verderop) dat een verbinding Bad Bentheim - Coevorden niet veel volk gaat trekken, maar dat het interessanter wordt wanneer die trein doorrijdt naar Zwolle. Grotere steden, meer winkelgebieden ("laten we een middagje gaan shoppen in Bentheim!") en meer aansluitingen in zowel Nederland (o.a. richting Groningen, Amsterdam) als Duitsland (Osnabrück, Münster).
Een doorgaande trein, ook al slingert hij en is hij niet al te snel, is voor veel mensen nog steeds aantrekkelijker dan overstappen. 1x in Deventer (op de pimpel als die rijdt) of 2x in Deventer op de IC naar Enschede en dan in Hengelo op de stoptrein naar Bentheim).
Misschien wel, misschien niet. Ik weet niet hoeveel van de pimpelreizigers uit plaatsen als Amersfoort Hilversum en Deventer komen. Die mis je dan weer als je die trein via de Hanzelijn, Zwolle en (vermoedelijk?) de lijn Zwolle - Almelo stuurt.
Bentheim is nou niet echt een winkelstad. Het enige leuke aan Bentheim is het slot en het station Nordhorn is veel meer de winkelstad van de regio.
Overigens zou de overstap in Bentheim van de trein Hengelo-Brake (als officieel eindstation wordt Bielefeld genoemd maar deze plaats bestaat niet) in beide richtingen op spoor 2 in Bentheim afgehandeld kunnen worden, waarmee je een mooie overstap krijg van en naar Nordhorn (minuut of 10 hooguit).
x.54 aankomst uit Nordhorn x.57 haltering Hengelo-Brake x.04 haltering Brake-Hengelo x.07 vertrek naar Nordhorn
[ Bericht 16% gewijzigd door dennistd op 08-02-2015 02:25:41 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
[ Bericht 100% gewijzigd door bork op 08-02-2015 02:27:22 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 8 februari 2015 02:16 schreef James1988 het volgende: Misschien wel, misschien niet. Ik weet niet hoeveel van de pimpelreizigers uit plaatsen als Amersfoort Hilversum en Deventer komen. Die mis je dan weer als je die trein via de Hanzelijn, Zwolle en (vermoedelijk?) de lijn Zwolle - Almelo stuurt.
Je kunt de Pimpel alsnog via Hilversum en Amersfoort laten rijden dan? Hoewel, Traxx ervoor en met 160 over de Hanzelijn is ook leuk
quote:
Op zondag 8 februari 2015 02:17 schreef dennistd het volgende: Bentheim is nou niet echt een winkelstad. Het enige leuke aan Bentheim is het slot en het station Nordhorn is veel meer de winkelstad van de regio.
Je kunt nog beter gaan fietsen dan het OV nemen als je van Coevorden naar Nordhorn wilt. OV doet er ruim 3:30 uur over, met de auto denk ik 45 minuten.
quote:
(als officieel eindstation wordt Bielefeld genoemd maar deze plaats bestaat niet)
Vanuit Emmen rijdt ook een bus naar Haren en Meppen (beide Duitsland) vanaf waar het mee handiger lijkt de reis met de trein te vervolgen. Vanaf Ter Apel ook wel es een bus naar Haren gezien. Hoe vaak die bussen rijden weet ik eigenlijk niet
Op zondag 8 februari 2015 02:08 schreef dennistd het volgende: Ik zie voor Coevorden weinig potentieel als ik eerlijk ben: het is vrij dun bevolkt tussen Neuenhaus en Coevorden.
Drie koeien en een paardenkop, dan houdt het wel op
Ter Apel Rijksgrens holds the dubious record of kortst in normale dienst bestaan hebbende station van Nederland. Binnen 2 jaar na opening alweer gesloten.
Over diesels gesproken, gaat er óóit nog iets met dat TEE spul gebeuren?
Het is inmiddels alweer 17 jaar geleden dat het naar Europa is gehaald voor restauratie. De TEE is in 1957 geïntroduceerd, heeft 20 jaar in Europa gereden, 15 jaar in Canada. Vanaf 1992 staan ze stil in Canada, vanaf 1998 in Hamburg en sinds 2006 in Nederland. In die tijd zijn ze eigenlijk niet verder gekomen dan het weer rood schilderen van een stuurwagen.
De ambities liegen van stichting TEE liegen er niet om, ze willen een rijvaardig toestel in originele staat. Echter, de motorwagens hebben de trip naar Canada niet overleeft (ivm het winterse weer...), dus er moet ergens een motorwagen vandaan getoverd worden.
Ik denk zelf dat het net zo'n treurig verhaal wordt als de Mat '54 Benelux, die ook ergens weg staat te roesten tot iemand voldoende kapitaal injecteerd om écht te starten.
Wat maakt toch dat sommige mensen denken dat elke Groninger die buiten de provincie bekend is, automatisch een cultheld zou zijn? Straks is Dik Trom nog een cultheld
Op zondag 8 februari 2015 12:18 schreef FredvZ het volgende: Over diesels gesproken, gaat er óóit nog iets met dat TEE spul gebeuren? [..]
Ik denk zelf dat het net zo'n treurig verhaal wordt als de Mat '54 Benelux, die ook ergens weg staat te roesten tot iemand voldoende kapitaal injecteerd om écht te starten.
Kunnen ze niet gewoon een blok uit een Plan U halen? Staan er zat in Amersfoort. Kun je vast nog wel 1 of 2 werkende van bijelkaar boetseren.
Op zondag 8 februari 2015 12:18 schreef Dr_Flash het volgende: Wat maakt toch dat sommige mensen denken dat elke Groninger die buiten de provincie bekend is, automatisch een cultheld zou zijn? Straks is Dik Trom nog een cultheld
Het werk aan de TEE ligt vooral stil omdat ze geen locatie hebben waar het stel veilig kan staan, maar waar ook gewerkt kan worden. Op de Dijksgracht waar hij nu staat valt er eigenlijk niet aan te werken. Ze willen naar een nieuw transportmuseum in Lelystad, maar dat plan is nog niet van de grond.
Op zondag 8 februari 2015 12:50 schreef dennistd het volgende: Het werk aan de TEE ligt vooral stil omdat ze geen locatie hebben waar het stel veilig kan staan, maar waar ook gewerkt kan worden. Op de Dijksgracht waar hij nu staat valt er eigenlijk niet aan te werken. Ze willen naar een nieuw transportmuseum in Lelystad, maar dat plan is nog niet van de grond.
Grootste probleem is dat er te weinig locaties zijn waar voor een schappelijke prijs aan treinstellen gesleuteld kan worden.
Op zondag 8 februari 2015 12:50 schreef dennistd het volgende: Het werk aan de TEE ligt vooral stil omdat ze geen locatie hebben waar het stel veilig kan staan, maar waar ook gewerkt kan worden. Op de Dijksgracht waar hij nu staat valt er eigenlijk niet aan te werken. Ze willen naar een nieuw transportmuseum in Lelystad, maar dat plan is nog niet van de grond.
Tussen Nieuw-Amsterdam en Schoonebeek is ruimte zat
Op zondag 8 februari 2015 12:20 schreef Dr_Flash het volgende: Kunnen ze niet gewoon een blok uit een Plan U halen? Staan er zat in Amersfoort. Kun je vast nog wel 1 of 2 werkende van bijelkaar boetseren.
Ze hebben onderdelen uit een plan U, maar geen motorwagen om in te stoppen. Een stuurwagen ombouwen naar motorwagen is geen optie schijnt.
Ik denk dat het uiteindelijk een plan U motorwagen wordt waar ze de kop van een TEE stuurwagen tegen gaan plakken. Een hele nieuwe bak bouwen met de materialen van nu en een ontwerp van 60 jaar geleden lijkt me imho geen optie.
Ze hebben onderdelen uit een plan U, maar geen motorwagen om in te stoppen. Een stuurwagen ombouwen naar motorwagen is geen optie schijnt.
Ik denk dat het uiteindelijk een plan U motorwagen wordt waar ze de kop van een TEE stuurwagen tegen gaan plakken. Een hele nieuwe bak bouwen met de materialen van nu en een ontwerp van 60 jaar geleden lijkt me imho geen optie.
Als het zo moet, denk ik dat er uiteindelijk geen ene tieves van terecht gaat komen
Ik lees hierboven dat er veel U's te Amersfoort staan. Waarom staat dit materiaal daar nog terwijl Plan V wat mijn of meer direct uit rijdende dienst komt direct naar de sloper gaat?
Op zondag 8 februari 2015 15:38 schreef derLudolf het volgende: Ik lees hierboven dat er veel U's te Amersfoort staan. Waarom staat dit materiaal daar nog terwijl Plan V wat mijn of meer direct uit rijdende dienst komt direct naar de sloper gaat?
Plan U is verkoopbaarder is mijn weloverwogen gok.
Men denkt er een leuk zakcentje mee te verdienen, maar de koper(s) die ze hadden lukt het niet om het kostenplaatje rond te krijgen. Datzelfde heeft de NMBS ook met de loks HLE11 en 12 ...
Op zondag 8 februari 2015 16:13 schreef Peterselieman het volgende: klopt. Nu staan er al LINTen en DM'90 terzijde. Met name LINT zou beter verkoopbaar moeten zijn lijkt me
Omdat je als je in een lint rijdt het gevoel hebt bestolen te worden en het daarom in het Oost-Europese gedachtengoed past? (A)
Op zondag 8 februari 2015 16:14 schreef boriq het volgende: Keuze tussen LINT en Plan U lijkt me wel makkelijk, ondanks dat eerstgenoemde wat duurder zal zijn.
Inderdaad, dan wou ik een trein hebben en geen tram. Bovendien, hoe betrouwbaar is Lint. Of is die tussen Almelo en Marirnbrg de enige die om de haverklap stil staat?
1,5kV is niet zo gebruikelijk in de spoorwereld. Het is erg moelijk een spoorlijn te vinden waar afgeschreven Nederlands electrisch materiaal aan én de spoorwijdte én de spanning én het spoorprofiel voldoet én dan ook nog eens een meerwaarde kan vormen voor de spoorvervoerder.
Inderdaad, dan wou ik een trein hebben en geen tram. Bovendien, hoe betrouwbaar is Lint. Of is die tussen Almelo en Marirnbrg de enige die om de haverklap stil staat?
De LINTen tussen Zutphen en Oldenzaal is bijna nooit wat mee aan de hand volgens mij
1,5kV is niet zo gebruikelijk in de spoorwereld. Het is erg moelijk een spoorlijn te vinden waar afgeschreven Nederlands electrisch materiaal aan én de spoorwijdte én de spanning én het spoorprofiel voldoet én dan ook nog eens een meerwaarde kan vormen voor de spoorvervoerder.
Fijn dat je het even uitlegt voor de omstanders
De LINTen tussen Zutphen en Oldenzaal is bijna nooit wat mee aan de hand volgens mij
ook wel, maar er zijn 9 stellen voor 4 omlopen, dus zelfs met alles dubbel heb je nog een reserve stel. Maar zo erg als met de 34 is het gelukkig niet.
Dan ga ik hem zo even uitproberen, ben over 10 min in Mariënberg. Hoorde iets over een defecte omkeer inrichting, waardoor het stel maar meer één kant op kon rijden...
Zorgen om succesvol station Molenhoek Geplaatst op 07 februari 2015, Laatste update 07 februari, 22:00
MOLENHOEK - Hoeveel reizigers kan het succesvolle station Molenhoek en de omgeving daarvan eigenlijk aan? Daar maakt Mooks grootste partij (DGP) zich zorgen over.
"Voor mijn gevoel staan er steeds meer auto's en fietsen op het station. Als het spoor straks geëlektrificeerd wordt, kan dat een verdere toename van het aantal reizigers betekenen. Als dat zo is, moeten we daar nu al over nadenken. Het ligt ook vlakbij een natuurgebied, wil je daar het asfalt dan weer verdubbelen?", zegt raadslid Luc van der Linden.
Gooi die Google Translate-vertaling maar in de prullenbak, want het slaat als een lul op een drumstel.
Wat er staat (bij benadering): Een V250 staat uitzonderlijk geparkeerd bij het Trenord-depot bij Milaan Fiorenza voor nachtelijke proefritten op de HSL Milaan - Turijn.
Ik dacht al dat die Google Translate weinig logica bracht inderdaad. Wat jij omschrijft kon ik er deels uithalen door wat na te denken, maar verder als "V250, Milaan Fiorenza, depot Trenord testritten Milaan-Turijn" kwam ik niet echt :-P
Op zondag 8 februari 2015 18:29 schreef greavy het volgende: Zorgen om succesvol station Molenhoek Geplaatst op 07 februari 2015, Laatste update 07 februari, 22:00
MOLENHOEK - Hoeveel reizigers kan het succesvolle station Molenhoek en de omgeving daarvan eigenlijk aan? Daar maakt Mooks grootste partij (DGP) zich zorgen over.
"Voor mijn gevoel staan er steeds meer auto's en fietsen op het station. Als het spoor straks geëlektrificeerd wordt, kan dat een verdere toename van het aantal reizigers betekenen. Als dat zo is, moeten we daar nu al over nadenken. Het ligt ook vlakbij een natuurgebied, wil je daar het asfalt dan weer verdubbelen?", zegt raadslid Luc van der Linden.
Bron: De Gelderlander
Ik dacht dat ik alle stations in Nederland wel kende, maar blijkbaar niet
Ik zit d'r aan te denken om een weekend vrij abo te nemen, tenzij iemand een betere deal weet? 1 jaar lang 29 euro per maand voor 9/10 maanden en resterend 40 euro.
Ik zag actie tot 31 dec, maar de actievoorwaarden roepen dit:
quote:
Het actietarief van ¤ 29 per maand geldt alleen voor het eerste jaar. Daarna betaalt u het reguliere tarief, wat staat vermeld op de website van NS.nl/tarieven.
Is wel aantrekkelijk voor 29 eur. Ga regelmatig richting Groningen, een enkeltje is al 5,50...
Je woont in Assen dan gok ik zo? Mja, kan aantrekkelijk zijn. Ik haal mijn WeekendVrij er eerlijk gezegd niet uit maar het is wel fijn om zo de trein in te kunnen stappen en ach, dan subsidieer ik indirect de spoorwegen.
Voor het eerst in een jaar of drie zit ik niet op een stoel in een trein. Ik zit op de deur van een VIRM. Bedankt, op zondagavond vier bakken VIRM inzetten naar Groningen. Top actie NS.
Op zondag 8 februari 2015 20:58 schreef DeaDLocK2K het volgende: Je woont in Assen dan gok ik zo? Mja, kan aantrekkelijk zijn. Ik haal mijn WeekendVrij er eerlijk gezegd niet uit maar het is wel fijn om zo de trein in te kunnen stappen en ach, dan subsidieer ik indirect de spoorwegen.
De directie van NS is trots op je.
quote:
Op zondag 8 februari 2015 21:03 schreef b2py het volgende: Voor het eerst in een jaar of drie zit ik niet op een stoel in een trein. Ik zit op de deur van een VIRM. Bedankt, op zondagavond vier bakken VIRM inzetten naar Groningen. Top actie NS.
Ik heb zo vaak gestaan vanaf utrecht richting groningen. Gezellig volgepropt in de VIRM, of tegen iemand z'n elleboog aan. Sterkte.
Op zondag 8 februari 2015 21:03 schreef b2py het volgende: Voor het eerst in een jaar of drie zit ik niet op een stoel in een trein. Ik zit op de deur van een VIRM. Bedankt, op zondagavond vier bakken VIRM inzetten naar Groningen. Top actie NS.
Het beperkte spoorgebruik in Zwolle zal er ongetwijfeld iets mee te maken hebben.
Zo, ik vrees dat ik morgen een klacht kan ontvangen wegens onzedelijk taalgebruik
Reed met +3 weg uit Leeuwarden terug naar Groningen ivm overname overstappende reizigers. Geen probleem, best! Flink jagen bij vertrek, vol op de bel rijden om de vertraging er uit te rijden en iedereen op tijd op de plek van bestemming te brengen (uiteraard veilig, zo hoort het ). Vervolgens reed ik strak 80km/h en stond er een vrouw met kind op achterzitje op de overweg te twijfelen of ze nog moest oversteken of niet (terwijl de bomen al lang dicht waren). Stom mens had een wazige blik in de kop en peuk in d'r waffel (echt goed voorbeeld voor je laakbare kind). Ik schrok er niet van maar was vooral verbaasd. Trapte de typhoon zowat door de voetplaat heen en stond rechtop in de cabine te schreeuwen: Weg, kuthoer, kuthoer kankerhoer. Was zo kwaad dat je met kind en al zo op de overweg bleef staan. Vlak voordat ik een snelremming wilde geven waggelde ze de overweg af.
Er zat een kerel achter mij in de 1e klas die moet mij hebben gehoord Ben benieuwd of hij is gaan klagen ofzo. Daarna ook gewoon een peuk opgestoken en het raam open gedaan, had het hart in de keel zitten. Wat een kutwijf
Mwa, vind die GTW's niet zo fijn persoonlijk, ook al zit ik in een NS trein. Je voelt de trein gewoon trillen als zo'n ding optrekt een paar sporen verderop. (spoor 1a groningen ri winschoten en zit je boven spoor 4). Wel es Groningen-Hoogezand gedaan, en daar helemaal naar een supermarkt kunnen gaan omdat dat apparaat van Arriva m'n pinpas niet wou lezen.
Op zondag 8 februari 2015 22:37 schreef Monopoly het volgende: Zo, ik vrees dat ik morgen een klacht kan ontvangen wegens onzedelijk taalgebruik
Reed met +3 weg uit Leeuwarden terug naar Groningen ivm overname overstappende reizigers. Geen probleem, best! Flink jagen bij vertrek, vol op de bel rijden om de vertraging er uit te rijden en iedereen op tijd op de plek van bestemming te brengen (uiteraard veilig, zo hoort het ). Vervolgens reed ik strak 80km/h en stond er een vrouw met kind op achterzitje op de overweg te twijfelen of ze nog moest oversteken of niet (terwijl de bomen al lang dicht waren). Stom mens had een wazige blik in de kop en peuk in d'r waffel (echt goed voorbeeld voor je laakbare kind). Ik schrok er niet van maar was vooral verbaasd. Trapte de typhoon zowat door de voetplaat heen en stond rechtop in de cabine te schreeuwen: Weg, kuthoer, kuthoer kankerhoer. Was zo kwaad dat je met kind en al zo op de overweg bleef staan. Vlak voordat ik een snelremming wilde geven waggelde ze de overweg af.
Er zat een kerel achter mij in de 1e klas die moet mij hebben gehoord Ben benieuwd of hij is gaan klagen ofzo. Daarna ook gewoon een peuk opgestoken en het raam open gedaan, had het hart in de keel zitten. Wat een kutwijf
Goed afgehandeld Meester (y) Laat ze maar mooi lullen.
Goed afgehandeld Meester (y) Laat ze maar mooi lullen.
Precies. Als die klacht komt dan zal me dat een rotzorg wezen. Nog geen klachten over mij binnen gekomen en dat vind ik prima. Dit is ook een valide reden om zo als een idioot te schreeuwen in de cabine.
Precies. Als die klacht komt dan zal me dat een rotzorg wezen. Nog geen klachten over mij binnen gekomen en dat vind ik prima. Dit is ook een valide reden om zo als een idioot te schreeuwen in de cabine.
Ik vind het eerder valide omdat je gewoon schrok als een malle, niet omdat je het nooit eerder gedaan hebt, ik denk dat je mij had kunnen opvegen Knap.
Ik blijf me verbazen waar het verstand bij sommige mensen zit. 's middags ook al spoorlopers met honden weg gestuurd omdat ze heel dicht bij het spoor liepen. Dan kijken ze je aan alsof je een NSB'er bent.
Aan de andere kant vraag je je ook wel eens af waar het verstand van sommige spoormensen (nouja, valt S&V-personeel daaronder?) is. Vanmiddag in Amersfoort, op spoor 2 is een VIRM binnengekomen en op spoor 4 staat een mat'54. Om wat beter uit te komen met palen zet ik achter die VIRM één voet op de witte lijn, en meteen begint dat volk te schreeuwen dat je van de rand weg moet gaan.
Als er nou een trein aan zou komen: ok. Maar de trein was net binnengekomen, en in Amersfoort zit een mooie WIDO met overwegbel, dus in het uitzonderlijke geval dat er een rangeerdeel achter bijgeplaatst zou worden zou je ook die aan horen komen. Maar toch zitten te zeuren....
De werkzaamheden in Zwolle hebben merkbaar wat nagelaten, door die werkzaamheden stond er amper DM'90 in Enschede/Hengelo waardoor de treinen (7922 en 7924) met aankomst om 7.40 en 8.10 allebei één stil misten. Ik zat zelf in de eerste (7922) en daar stond men in de gangen vanaf Almelo en vanaf Nijverdal kon er al niemand meer bij, eenzelfde verhaal zal nu wel gelden voor de 7924. Wonderwel hadden we maar 3 minuutjes vertraging bij aankomst in Zwolle door de rijstijl van de meester.
In augustus levert men ook een stuk dubbelspoor op bij Wehl, daardoor is er weer wat meer ruimte in de dienstregeling tussen Arnhem en Doetinchem.
quote:
700 meter dubbelspoor bij Wehl in augustus klaar
WEHL - Het stukje dubbelspoor dat bij Wehl moet worden aangelegd, wordt in augustus 2015 opgeleverd. Na de zomer kunnen treinen het gebruiken. Dat zegt ProRail-woordvoerder Jouke Schaafsma. Het gaat om een stuk van 700 meter.
'Van cruciaal belang' Het stuk spoor is volgens ProRail 'van cruciaal belang' bij de verbetering van de dienstregeling op de spoorlijn Winterswijk-Doetinchem-Arnhem. Het zorgt ervoor dat elkaar tegemoet komende treinen bij vertraging minder lang op elkaar hoeven te wachten. Het stukje van 700 meter geeft 40 seconden 'lucht'. Dat is veel in een krappe dienstregeling, waar 10 seconden te laat vertrekken al kan leiden tot grote verstoringen.
'Onvoldoende' Verder wordt tussen Didam en Zevenaar dubbelspoor over een lengte van 4 kilometer aangelegd. Dat is mogelijk in 2017 klaar. De verdubbelingen zijn volgens reizigersorganisatie Rocov Gelderland onvoldoende. Die pleit bij de provincie voor dubbelspoor over het hele baanvak Zevenaar-Doetinchem.
Volgens ProRail blijkt uit analyse dat de 2 verdubbelingen voldoende zijn voor een 'grote verbetering' in de betrouwbaarheid van de dienstregeling.
Op maandag 9 februari 2015 08:25 schreef Fiorano het volgende: Sprinter Zwolle - Utrecht is de nieuwe schrootlijn geloof ik. Iniedergeval was de slet midden in de spits geen succes...
VIRM4 tussen Deurne-Nijmegen in de stoppert. Dat ding loopt steeds vertraging op, maar dankzij lange stops te Eindhoven en Den Bosch loop-ie wat tijd in
Edit: En een tweede omloop ook met VIRM4, ook dat ding krijgt steeds weer wat extra vertraging....
Op maandag 9 februari 2015 09:46 schreef ZwarteKater het volgende: Volgensmij heb ik voor het eerst een SLT op station Assen gezien. Het was een materiaalrit samen met 2x een icm maar toch
Ding werd getrokken maar klonk niet goed.
Als een ICM dat ding trok is er inderdaad iets niet goed, dat materieel is namelijk niet onderling compatibel.
Op maandag 9 februari 2015 09:46 schreef ZwarteKater het volgende: Volgensmij heb ik voor het eerst een SLT op station Assen gezien. Het was een materiaalrit samen met 2x een icm maar toch
Misschien de SLT waar ik gisteren in zat, want die klonk alsof hij z'n laatste kilometers aan het afleggen was
Op maandag 9 februari 2015 08:06 schreef boriq het volgende: In augustus levert men ook een stuk dubbelspoor op bij Wehl, daardoor is er weer wat meer ruimte in de dienstregeling tussen Arnhem en Doetinchem.
[..]
Het is een flinke investering, maar op Arnhem - Winterswijk telt inderdaad elke seconde, dus hoe meer lucht, hoe beter
Af en toe krijgen ze ook onderhoud in Onnen in plaats van Leidschendam. Scheelt kilometers
Af en toe krijgen ze ook onderhoud in Onnen in plaats van Leidschendam. Scheelt kilometers
Er was laatst een vacature voor een machinist om een paar avonden in de maand een SLT van Zwolle naar Onnen te brengen en weer één mee terug te nemen naar Zwolle. Best chill.
Er was laatst een vacature voor een machinist om een paar avonden in de maand een SLT van Zwolle naar Onnen te brengen en weer één mee terug te nemen naar Zwolle. Best chill.
Had je mijn post over het trajectdeel Hoogkerk - Peizerweg al gezien?
NS is de weg kwijt. Kennis van me heeft laatst een Geld terug bij Vertraging-claim voor zijn tweede klas weekend-vrij abonnement ingediend, en kreeg vandaag akkoord. Echter, het bedrag is gebaseerd op een eerste klas weekend-vrij abonnement
Ik zei gisteravond dat de spoorligging op dat stukje wat slecht lijkt te zijn en vraag me of jij er ook iets van merkt en zo ja, daar iets mee doet
Ja, tussen Hoogkerk en Peizerweg ligt 'ie er niet lekker in. Tussen Zuidhorn en Grijpskerk is het nog erger. We melden dat soort dingen alleen bij de teamleider, tenzij er echt verzakkingen zijn en het gevaarlijk wordt. Dan gaat het naar de treindienstleider.
Op maandag 9 februari 2015 11:41 schreef greavy het volgende: NS is de weg kwijt. Kennis van me heeft laatst een Geld terug bij Vertraging-claim voor zijn tweede klas weekend-vrij abonnement ingediend, en kreeg vandaag akkoord. Echter, het bedrag is gebaseerd op een eerste klas weekend-vrij abonnement
Die kan komend weekend een paar pilsjes extra kopen in de kroeg.
Het is een flinke investering, maar op Arnhem - Winterswijk telt inderdaad elke seconde, dus hoe meer lucht, hoe beter
Klopt! Maar zoals altijd is er wel iemand weer niet tevreden, dit keer gaat die eer naar het lokale ROCOV welke compleet dubbelspoor wil tussen Zevenaar en Doetinchem...
Ja, tussen Hoogkerk en Peizerweg ligt 'ie er niet lekker in. Tussen Zuidhorn en Grijpskerk is het nog erger. We melden dat soort dingen alleen bij de teamleider, tenzij er echt verzakkingen zijn en het gevaarlijk wordt. Dan gaat het naar de treindienstleider.
mja, ProRail moet er natuurlijk nog wel iets mee gaan doen he
Klopt! Maar zoals altijd is er wel iemand weer niet tevreden, dit keer gaat die eer naar het lokale ROCOV welke compleet dubbelspoor wil tussen Zevenaar en Doetinchem...
Dat is overdreven, maar een gedeeltelijke verdubbeling zoals voorgesteld en zoveel mogelijk lucht rond de kruisingsstations scheelt al zoveel dat je dan in principe genoeg speling hebt.
mja, ProRail moet er natuurlijk nog wel iets mee gaan doen he
Klopt. Zolang het niet echt slechte kwaliteit is moddert het vaak een beetje door. Zo'n beetje elk vertrekspoor vanaf de A zijde van Groningen ligt er slecht in. Vanaf 4A naar Groningen Noord is hetzelfde als in een virm zitten op de vrije baan. Moet je niet doen als je als passagier gedronken hebt
Klopt. Zolang het niet echt slechte kwaliteit is moddert het vaak een beetje door. Zo'n beetje elk vertrekspoor vanaf de A zijde van Groningen ligt er slecht in. Vanaf 4A naar Groningen Noord is hetzelfde als in een virm zitten op de vrije baan. Moet je niet doen als je als passagier gedronken hebt
Gisteravond vanaf 3A nog een voorproefje van gehad. Met 40 door dat eerste wissel is flink schudden geblazen
Het begint wel een langdurig welles-nietes spelletje te worden rondom de renovatie Varkensneuzen in België. Men is al "begonnen" met reviseren, maar Mechelen heeft er geen tijd voor, en andere werkplaatsen eigenlijk ook niet. Gezien de Desiro's vrijwel allemaal ingestroomd zijn, twijfelt men opnieuw aan het reviseren van de Varkensneuzen. Recent overleg 'Permanente Vorming' bij de CW's is gebleken dat renovatie MS75 Varkensneus teveel tijd kost, en men niet voor 2028 klaar zal zijn. De bedoeling was om tussen 2025 en 2030 de Varkensneuzen uit dienst te halen. Het eerste stel, die destijds vanwege de "slechte staat" aan de kant gezet was, is nog niet eens op de helft van de modernisering, en staat al 9 maanden her en der in een werkplaats.
Men is aan het kijken of het reviseren van 12 stellen haalbaar is, om de diensten van- en naar Roosendaal te verzekeren. De rest zou dan aan de kant gaan.
[ Bericht 7% gewijzigd door greavy op 09-02-2015 11:57:53 ]
Volgens HGBTF is er recent een bestuurder(machinist) door de vloer van de stuurpost(cabine) van een MS75 Varkensneus gezakt, door de slechte staat van de stellen
Op maandag 9 februari 2015 12:18 schreef James1988 het volgende: Pardon? Men verwacht tot 2028 nodig te hebben om 176 bakken te reviseren? Dat is een maand per bak...
Het idee was geloof ik 2 stellen in 2015, 6 in 2016 en 10 in 2017 en verder. Dus max 10 per jaar. Ik weet niet wat het gemiddelde was bij VIRM en DDAR? Maar misschien kunnen ze het beter aan NedTrain uitbesteden
Oorzaak spoorchaos die onder meer treinverkeer Den Bosch ontregelde is raadsel voor ProRail
DEN BOSCH - Spoorbeheerder ProRail heeft geen flauw idee wat er precies misging, toen er vorige week maandag plotseling geen trein meer reed. Het zou morgen zo weer kunnen gebeuren. Dat zeggen diverse bronnen bij de spoorbeheerder, aldus De Telegraaf.
Reizigersorganisaties en de NS maken zich daar grote zorgen over. Ondertussen begint het personeel van ProRail het vertrouwen in de leiding te verliezen. Het treinverkeer was vorige week maandag tussen Den Bosch en Utrecht ernstig ontregeld. Ook op het station van Breda waren veel problemen.
Slechte aansturing "Dat ProRail nog steeds niet weet wat er is gebeurd, geeft aan dat de ICT-afdeling van ProRail slecht wordt aangestuurd", zegt voorzitter Arriën Kruyt van reizigersvereniging Rover. Hij eist ingrijpen bij de top van de computerafdeling, te meer daar de afgelopen jaren voor honderd miljoen euro is geïnvesteerd in nieuwe computersystemen.
De fout zou veroorzaakt zijn door een fout in de software van de computersystemen van ProRail. Dat schreven verschillende media eerder.
Argwaan De leiding van ProRail heeft de NS-top proberen gerust te stellen, maar bij het spoorbedrijf zijn ze argwanend dat het treinverkeer niet opnieuw ineens stil kan vallen.
Op maandag 9 februari 2015 12:50 schreef Viezze het volgende: Omroep Brabant brengt het alsof er niks meer reed in Brabant, terwijl het probleem in Utrecht lag en overal effect had. Goeie verslaggeving
Ik dacht ook al welke grote verstoring bij Den Bosch?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op maandag 9 februari 2015 13:29 schreef dennistd het volgende: Ik hoop Abellio. Hoewel we dan nog jaren bezig zijn met rechtszaken aangespannen door Arriva en Veolia...
Op maandag 9 februari 2015 13:29 schreef dennistd het volgende: Ik hoop Abellio. Hoewel we dan nog jaren bezig zijn met rechtszaken aangespannen door Arriva en Veolia...
Die toko's in België werken schijnbaar ook alleen maar tijdens kantoortijden, ik las laatst een stukje dat ze dat willen gaan optrekken omdat er momenteel 25% van de treinen defect zijn Dit artikel dus:
Van den Bergh: ‘Kwart NMBS-materiaal in werkplaatsen: dat is te veel’
Om daar iets aan te doen, stelt Van den Bergh voor de werkplaatsen anders te organiseren. ‘Er zou ook ’s nachts en in het weekend materieel hersteld kunnen worden, en niet enkel op drukke momenten. Daarover moet gepraat worden met de vakbonden.’
[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2015 15:51:06 ]
Hm seinstoring bij Barneveld Centrum, meester stond stil voor rood sein vlak voor Centrum gezien vanaf Noord en mag nu doorrijden en rood negeren. Moet doorrijden tot de overgang die nu pas na beneden gaat.
Edit: Ik denk een melding Spoorloper. Hoor de meester aan de trdl melden dat hij niets gevonden heeft.
[ Bericht 22% gewijzigd door Fiorano op 09-02-2015 15:58:49 ]
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op maandag 9 februari 2015 15:48 schreef J.B. het volgende: Die toko's in België werken schijnbaar ook alleen maar tijdens kantoortijden, ik las laatst een stukje dat ze dat willen gaan optrekken omdat er momenteel 25% van de treinen defect zijn Dit artikel dus:
Van den Bergh: ‘Kwart NMBS-materiaal in werkplaatsen: dat is te veel’
Misschien moeten ze hun werkplaats naar Roosendaal verplaatsen dan. Gister op TV zag ik ook een Belgische webshop die hun distributie naar Tilburg? ging verkassen zodat bestellingen voor 21.00 uur wel de volgende dag bij de (Belgische) klant zou worden bezorgd.
Misschien moeten ze hun werkplaats naar Roosendaal verplaatsen dan. Gister op TV zag ik ook een Belgische webshop die hun distributie naar Tilburg? ging verkassen zodat bestellingen voor 21.00 uur wel de volgende dag bij de (Belgische) klant zou worden bezorgd.
hoorde ik ook ja. Na 20.00 uur werken is in België nogal duur, vandaar dat ze dat nauwelijks doen. Hier zijn de regels veel flexibeler.
Ze moeten natuurlijk wel volgens CAO (of wat ze ook hebben in België) worden uitbetaald, maar ik kan me voorstellen dat een student toch wel een paar loonschalen lager zit (en dus minder betaald wordt) dan iemand die er al 20 jaar werkt...
Overigens denk ik niet dat een onderhoudswerkplaats studenten in zou zetten: dat lijkt me werk waarvoor een redelijke kennis en vooral ervaring nodig is. Als iemand elke keer moet opzoeken welk schroefje hij precies moet losdraaien kost dat gewoon teveel tijd, waardoor zo'n iemand uiteindelijk gewoon duurder is.
Op maandag 9 februari 2015 12:04 schreef greavy het volgende: Volgens HGBTF is er recent een bestuurder(machinist) door de vloer van de stuurpost(cabine) van een MS75 Varkensneus gezakt, door de slechte staat van de stellen
Op maandag 9 februari 2015 16:16 schreef dennistd het volgende: Ze moeten natuurlijk wel volgens CAO (of wat ze ook hebben in België) worden uitbetaald, maar ik kan me voorstellen dat een student toch wel een paar loonschalen lager zit (en dus minder betaald wordt) dan iemand die er al 20 jaar werkt...
Overigens denk ik niet dat een onderhoudswerkplaats studenten in zou zetten: dat lijkt me werk waarvoor een redelijke kennis en vooral ervaring nodig is. Als iemand elke keer moet opzoeken welk schroefje hij precies moet losdraaien kost dat gewoon teveel tijd, waardoor zo'n iemand uiteindelijk gewoon duurder is.
Inderdaad, was ook meer gekscherend bedoeld. Maar toch, als student zijnde, het lijkt met wel leuk om zo'n ding uitmekaar te halen en te renoveren. Uiteraard wel met wat oude rotten er bij, erg leerzaam denk ik.
Inderdaad, was ook meer gekscherend bedoeld. Maar toch, als student zijnde, het lijkt met wel leuk om zo'n ding uitmekaar te halen en te renoveren. Uiteraard wel met wat oude rotten er bij, erg leerzaam denk ik.
Haha, heb het al naar mijn zin op mijn huidige WO opleiding Parttime wat praktijk erbij zou leuk zijn, maar dit wordt net te gek
ik ben in het begin van de opleiding MCN in de techniekfabriek in zwolle geweest. soort 'schoolreisje' idee was reuze interessant. stonden complete draaistellen, stroomafnemers, tractiemotoren opgesteld en je kon gewoon alles even voelen, ruiken en aanraken zonder dat je gelijk 1500v door je donder kreeg