SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Everyday is legday!
Elkaar helpen!
Zie hier, Kaasplankje squat ook al 100kg![]()
Mountainbikenquote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:48 schreef Levitas het volgende:
Dus alleen maar lange, langzame ritten hoeven niet per sé een beter resultaat te geven dan HIIT trainingen.
Ik denk dat er meer winst valt te behalen wanneer je naast 't fietsen ook krachttraining doet, en dan vooral voor core & benen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:48 schreef Levitas het volgende:
Dus alleen maar lange, langzame ritten hoeven niet per sé een beter resultaat te geven dan HIIT trainingen. Voor degene met wat minder tijd (zoals ikzelf) is 't eigenlijk zelfs efficiënter om kortere trainingen op hogere intensiteit te doen, maar uiteraard is afwisseling (en doen wat je leuk vind) hierbij de key..
Ik ook niet, hou niet zo van oude meuk, mis de connectie ermee. Maar staal in een modern jasje begin ik steeds geiler te vinden. Kaas wees me er al eens op met die de rosa'squote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:33 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]
Daar krijgt half dit topic een stijfje van geloof ik.
Ik niet.
Het ene sluit het ander niet uit. Alleen maar langzaam zal niet helpen, alleen maar HIIT zal ook niet goed zijn. Laatst postte ik hier nog een artikel waarin stond dat je zelfs bij weinig tijd veel rustige trainingen moet doen. Ach, als je niet veel tijd hebt om te trainen, zou ik mij hier helemaal niet druk om maken. Gewoon lekker genieten van het fietsen en doelen daar op af stellen. Of je nou door effectief trainen 40% vooruitgang boekt of 30%, het verschil zal je toch niet merken.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:48 schreef Levitas het volgende:
Dus alleen maar lange, langzame ritten hoeven niet per sé een beter resultaat te geven dan HIIT trainingen. Voor degene met wat minder tijd (zoals ikzelf) is 't eigenlijk zelfs efficiënter om kortere trainingen op hogere intensiteit te doen, maar uiteraard is afwisseling (en doen wat je leuk vind) hierbij de key..
Dan is de glycogeen voorraad in je spieren en lever op. Dus volledig op vet. Tijdens inspanning verbrand je altijd een combinatie van glycogeen en vet, ook al zit je in de maximale vet verbranding. Als de glycogeen dus op is, ga je niet zo snel meerquote:Op zaterdag 7 februari 2015 18:50 schreef ratatat het volgende:
Waar fiets je eigenlijk op als je hongerklop hebt. Eiwitten en vet?
ff willekeurige bronquote:Op zaterdag 7 februari 2015 19:00 schreef ratatat het volgende:
Die ammoniak lucht had ik vroeger heel vaak. Reed mezelf helemaal de vernieling in en dan thuis helemaal stuk en met zo'n vieze ammoniak lucht onder de douche. Was dus blijkbaar m'n spieren aan het oproken.
quote:Wat er precies gebeurt in het lichaam dat deze ammoniakgeur veroorzaakt is het resultaat van de verbranding van deze amminozuren. Het lichaam zal in eerste instantie altijd eerst koolhydraten als primaire brandstof willen gebruiken, maar zal wanneer de opslag van deze energiebron als glycogeen is uitgeput, overgaan op de verbranding van aminozuren en vetten. Vooral wanneer de intensiteit van de sportactiviteit hoog blijft zal het lichaam aminozuren gaan gebruiken als energie. Bij lage intensiteit zal dit eerder vet zijn.
Google maar eens op die Ferrari rode Masi fietsen, vroegah onbetaalbaar duur, net zoals een Gios Torino dus. Liep het kwijl me bekant uit de mond. Buurman had zo'n Gios met Campa Record of Super Record afgemonteerd. Altijd grote verhalen, maar sturen kon die niet, alleen maar herd rechtuit trappen. En vijf dagen in de week poetsen en polijsten.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:25 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik ook niet, hou niet zo van oude meuk, mis de connectie ermee. Maar staal in een modern jasje begin ik steeds geiler te vinden. Kaas wees me er al eens op met die de rosa's
[ afbeelding ]
Sinds wanneer heb jij een baardige baard ?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 19:49 schreef ddx het volgende:
Zo rondje Markermeer gedaan, zag eruit als mijnwerker op het eind
Flink doorgereden, Frank blijft maar rammen op kop, die zat gemiddeld op 250w bij hartslag van 135![]()
Zoals ook vorige keren zit hij eigenlijk continu 20 hartslagen lager te fietsen.
In begin flinke tijd rond omslagpunt gereden (tenminste ik schat mijn omslagpunt ergens rond de 170)
Leuk voor de verandering, maar niet een tempo om iedere week te fietsen.
[ afbeelding ]
https://www.strava.com/activities/251636526
3 weken nog jongenquote:Op zondag 8 februari 2015 09:17 schreef Gripper het volgende:
Goeie baard ddx!! Daar kan je op een 200 of 300 prima mee voor de dag komen
quote:Op zondag 8 februari 2015 09:55 schreef Patroon het volgende:
Hoogstwaarschijnlijk ben ik er bij de 200 niet bij.
Hele maand maart zit vol.
Zaterdag 28 febr rij ik een trainingskoers.
8 t/m 15 maart op Mallorca
22 mrt ICW Middelstum (trainingskoers)
27 t/m 29 maart in Tecklenburg.
Dat weekend wel tijd, maar ik ben al niet veel thuis in maart en ben geen vrijgezel hequote:Op zondag 8 februari 2015 10:09 schreef kaasplankje het volgende:
Dan heb je toch tijd om naar de 200 te komen of ben je bang dat je eraf gereden wordt? Goede training voor de GF Sportful ook.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...
quote:Op zondag 8 februari 2015 10:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat weekend wel tijd, maar ik ben al niet veel thuis in maart en ben geen vrijgezel he. Daar komt bij dat ik niet zoveel trek heb om 2 weekenden achter elkaar naar België te reizen.
Geeft niet hoor Tommeke.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Tja , je moet wat over hebben voor sex op regelmatige basisquote:
Ik denk dat ik, gezien het gemiddelde, aardig wat vrijheid geniet. Mijn broer krijgt bijvoorbeeld een sneer als hij 2 dagen achter elkaar op de fiets staptquote:Op zondag 8 februari 2015 10:58 schreef dop het volgende:
[..]
Tja , je moet wat over hebben voor sex op regelmatige basis![]()
maar goed de helft van het topic die nu stiekum zitten te lachen hebben zelf niet eens door dat ze thuis ook niks te vertellen hebben
Barney.gifquote:Op zondag 8 februari 2015 11:43 schreef RealBizkit666 het volgende:
Heeft ze tenminste genoeg tijd om haar minnaar langs te laten komen.
Is 2u KT wat ik denk dat je daar mee bedoeld en dat op 7 dagen? Stakker!quote:Op zondag 8 februari 2015 11:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik denk dat ik, gezien het gemiddelde, aardig wat vrijheid geniet. Mijn broer krijgt bijvoorbeeld een sneer als hij 2 dagen achter elkaar op de fiets stapt
Ik fiets nu bijna 12u + 2u KT per week, naast 40u werken. Ze geeft me alle ruimte, maar maart is gewoon druk, en wil zelf ook niet elk weekend weg zijn.
Ik moet die zaterdag nog werken. Na mijn werk stap ik in de auto en rij ik naar Limburg.quote:
Ik denk dat niemand zin heeft om heen te rijden, misschien dat ik dan met de trein ga op zaterdag en dan een rondje limburg doe. Overnachten in stayokay als ze een plekje hebben tenminste, kan ik 10 minuten langer slapenquote:
Als het weer te pruimen is doe ik zaterdag mss rondje mee.quote:Op zondag 8 februari 2015 14:27 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand zin heeft om heen te rijden, misschien dat ik dan met de trein ga op zaterdag en dan een rondje limburg doe. Overnachten in stayokay als ze een plekje hebben tenminste, kan ik 10 minuten langer slapen
(als het weer een beetje te pruimen is tenminste)
Betere toertochten pakken. Vasse, Holten, Markelo, Lemele, Nijverdal, Hellendoorn, Rijssen (nieuwe route zijn ze aan het maken), Haaksbergen omgeving van Lochem (al is dat geen OV meer) kan je prachtig mountainbiken. Tuurlijk gaat er niks boven de Veluwe of Limburg maar hier in Twente mogen we echt niet klagen over de bossen en aantal routes.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:56 schreef Oksel het volgende:
Achja. Elke tocht hier in Twente is een baggerzooi. Veluwe is vaak veel droger, mooier en sneller. Qua racefietsen is Twente prachtig, qua ATB'en is het ruk. Alhoewel 't vast een stuk mooier is dan Friesland / Groningen
Dit. B&b was prima maar stayokay lijkt me relaxter.quote:Op zondag 8 februari 2015 14:27 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand zin heeft om heen te rijden, misschien dat ik dan met de trein ga op zaterdag en dan een rondje limburg doe. Overnachten in stayokay als ze een plekje hebben tenminste, kan ik 10 minuten langer slapen
(als het weer een beetje te pruimen is tenminste)
Je kan daar bij B&B Droste alleen niet je fietsie binnenzetten maar die kan je wel bij mij in de auto kwijt voor de nacht.quote:Op zondag 8 februari 2015 14:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dit. B&b was prima maar stayokay lijkt me relaxter.
Heb jij de gegevens van die b&b voor mij?quote:Op zondag 8 februari 2015 14:41 schreef kaasplankje het volgende:
Stayokay is wel duurder, en lig je op slaapzaal.
Staat op VVV Maastricht site onder slapen/B&B Droste heet het.quote:Op zondag 8 februari 2015 14:42 schreef janatwork het volgende:
[..]
Heb jij de gegevens van die b&b voor mij?
Hoeveel is die droste dan per nacht?quote:Op zondag 8 februari 2015 14:41 schreef kaasplankje het volgende:
Stayokay is wel duurder, en lig je op slaapzaal.
38 geloof ik, das wel een kamer voor jezelf met koffie & thee want ze hebben senseo en een waterkokerquote:Op zondag 8 februari 2015 15:31 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Hoeveel is die droste dan per nacht?
quote:Op zondag 8 februari 2015 16:46 schreef Tommeke het volgende:
Vandaag de eerste trainingskoers gereden. Met de amateurs mee. Ik stond bij de start iets te ver naar achter, en het ging vrij snel op de kant. Maar kon tegen de wind in tot m'n eigen verbazing vrij eenvoudig twee groepjes voorbij fietsen en zo weer in het peloton aansluiten.
In het peloton zat ik redelijk makkelijk en ik overschatte mezelf een beetje waardoor ik te ver achterin zat. Voor me brak het weer en nu kreeg ik het niet meer dicht. Toen maar in de groep daarachter uitegereden. Lekker gevoel aan overgehouden.
quote:Op zondag 8 februari 2015 14:27 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand zin heeft om heen te rijden
Was wel leuk ja!quote:Op zondag 8 februari 2015 17:47 schreef ddx het volgende:
[..]![]()
Was wel leuk avontuur vorig jaar.
Maar we hadden wel erg geluk met het weer natuurlijk.
Als je zin hebt kunnen we zaterdag ook een toertje doen in Limburg, Marco wil ook wel en ik ook.quote:Op zondag 8 februari 2015 17:47 schreef ddx het volgende:
[..]![]()
Was wel leuk avontuur vorig jaar.
Maar we hadden wel erg geluk met het weer natuurlijk.
Ik doelde meer op een routequote:Op zondag 8 februari 2015 18:50 schreef RealBizkit666 het volgende:
Eerst maar weer eens gaan fietsen.
En ik zit dat weekend ergens in Duitsland.
Als het redelijk weer is lijkt me dat primaquote:Op zondag 8 februari 2015 18:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als je zin hebt kunnen we zaterdag ook een toertje doen in Limburg, Marco wil ook wel en ik ook.
120/150km ofzo
Tour de koekje, even kijken bij de routes die ik gemaakt heb op strava.quote:
Nice, jammer dat je geen tijd hebt. Tour de koekje, lijkt me een koekje.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:45 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Tour de koekje, even kijken bij de routes die ik gemaakt heb op strava.
Edit:
Deze: http://app.strava.com/routes/40264
140km, vertrekt vanaf het tankstation in Wittem.
Niks aan te doen. Anders hadden er ook mensen bij mij kunnen overnachten uiteraard.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nice, jammer dat je geen tijd hebt. Tour de koekje, lijkt me een koekje.
Nee valt mee hoor. Lijkt op strava misschien zo, maar het is een omloop van bijna 8 km. Er zitten eigenlijk geen lastige bochten tussen.quote:
Ik heb wel trainingsdoelen hoorquote:Op maandag 9 februari 2015 08:50 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zou zeggen, maak je niet zo druk. Zeker niet als je geen echte trainingsdoelen hebt. Maar dat ben ik.
Als je de meeste trainingen aan je 3 keer duur 1 keer interval houd, maar door noorderwind moet je 1 keer harder in duur dan ga je echt niet achteruit hoor, tenminste, niet op ons forenzenniveau.
Excuus.quote:Op maandag 9 februari 2015 08:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik heb wel trainingsdoelen hoor
Geen modderfiguur slaan tijdens de trainingskoersen in april.quote:
Ik denk dat op de manier hoe je nu traint dat wel goed moet komen. Ook als je een keer niet in D1 duurtempo naar je werk rijd vanwege de wind.quote:Op maandag 9 februari 2015 08:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Geen modderfiguur slaan tijdens de trainingskoersen in april.
Tevens wil ik nog Duitse cyclo gaan rijden maar dat is nog zo ver weg. Alsnog nu bezig met de basis natuurlijk
Patroon krijgt al met de zweep als ie 100 meter niet in z'n zone fietstquote:Op maandag 9 februari 2015 08:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik denk dat op de manier hoe je nu traint dat wel goed moet komen. Ook als je een keer niet in D1 duurtempo naar je werk rijd vanwege de wind.
Toen Marco en ik gister naar 't pont fietsen waren we al bang voor de reactie van Patroon als hij zag dat we daar in D3 reden.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Patroon krijgt al met de zweep als ie 100 meter niet in z'n zone fietst
Veel te verquote:Op maandag 9 februari 2015 09:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Toen Marco en ik gister naar 't pont fietsen waren we al bang voor de reactie van Patroon als hij zag dat we daar in D3 reden.
Ga je ook mee de 200 fietsen? Het is geen meet, maar gewoon een fietstochtje die we toevallig samen rijden.
Ik kan er in Gulpen nog een extra klimmetje voor je tussenin gooien.quote:Op maandag 9 februari 2015 08:20 schreef kanovinnie het volgende:
Zo, even de tour van het koekje vanuit Maastricht gemaakt.
https://www.strava.com/routes/1423076
Zal voor mij iig een zware tocht worden
Loorberg check, bij orsbach bedoelde je dat stukje heen/weer wat daar zat?quote:Op maandag 9 februari 2015 09:26 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik kan er in Gulpen nog een extra klimmetje voor je tussenin gooien.
Oh, bij de Loorberg heb je trouwens een foutje, daar moet je de steile variant nemen, en in Orsbach heb je ook een klein foutje zitten.
Die heen en weer inderdaad.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Loorberg check, bij orsbach bedoelde je dat stukje heen/weer wat daar zat?
Ook weg. Een extra klim hoeft niet hoor
Fases zijn afhankelijk van de duur van je training.quote:Op maandag 9 februari 2015 08:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Patroon en andere trainingsgoden ;
Van de 4 x enkele reis naar m'n werk probeer ik er 3 in duur te doen en 1 intervallen of tempo. interval of tempo doe ik altijd terugrit omdat ik daarna rustdag(en) heb. Dit is alleen enorm irritant bij wind uit het noorden omdat ik dan of te laat op m'n werk kom of om half 6 er al uit moet
Maar als ik heenrit tempo of interval doe dan zit ik op de terugweg
[ afbeelding ]
Nog in de herstelfase toch? Of hoe lang duurt dat? Of moet ik me niet zo'n zorgen maken en gewoon rijden met m'n balzak?
Minstens 3 uur per dag. Dat is toch prima als duurrit?quote:Op maandag 9 februari 2015 09:53 schreef dop het volgende:
[..]
Fases zijn afhankelijk van de duur van je training.
maar zou me er niet te veel van aantrekken met je woon werk
als je je goed voelt gewoon ff lekker knallen, en als de pijp leeg is rustig verder rijden.
de afstand die je rijd naar je werk is tekort om echt duur te noemen volgens mij
ik zou dus voor meer interval kiezen
toch niet als je het in 2 knipt lieverd dat is niet 3 uur maar 2x 1,5 volgens de trainings geleerde is dat heel anders. vandaarquote:Op maandag 9 februari 2015 09:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Minstens 3 uur per dag. Dat is toch prima als duurrit?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.als je moe voelt is het natuurlijk goed om het als een duurrit te benaderen.
maar is het droog, wind mee , en heb je er zin in dat moet je er gewoon vol voor gaan en kijken of je sneler dan ooit thuis kunt komen
[ Bericht 10% gewijzigd door dop op 09-02-2015 10:08:09 ]Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
geloof het niet,quote:Op maandag 9 februari 2015 12:29 schreef kaasplankje het volgende:
Jongens kan ik een gpx bestand route op mijn smartphone zetten en openen in google maps?
moet je het eerst omzetten naar kml of cvs bestand en dan kun je het via googl maps mijn kaarten importerenquote:Op maandag 9 februari 2015 12:29 schreef kaasplankje het volgende:
Jongens kan ik een gpx bestand route op mijn smartphone zetten en openen in google maps?
hmm thanks dat 1e lukt allemaal snap alleen nog niet hoe ik nu de route open in maps op mijn foontje zodat ik ze rijden kan.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:56 schreef dop het volgende:
[..]
moet je het eerst omzetten naar kml of cvs bestand en dan kun je het via googl maps mijn kaarten importeren
https://www.google.com/maps/d/ kaart maken kiezen en dan importeren kiezen
kan ook gelijk via http://gpx2kml.com/
anders probeer ik dit wel ff ofzoquote:Op maandag 9 februari 2015 12:42 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
geloof het niet,
gebruik zelf OsmAnd navigatie (graties) om GPX routes te laden en deze na te fietsen
zelf niet zoveel last van, gebruik het veel met mountainbiken.quote:Op maandag 9 februari 2015 13:57 schreef faston het volgende:
Osmand werkt voor mij helaas niet goed. Als je een keer je route kruist of er iets van af raakt dan word het wel heel lastig allemaal. Toch maar sparen voor een garmin
das met een garmin niet beter hoorquote:Op maandag 9 februari 2015 13:57 schreef faston het volgende:
Osmand werkt voor mij helaas niet goed. Als je een keer je route kruist of er iets van af raakt dan word het wel heel lastig allemaal. Toch maar sparen voor een garmin
dat dacht ik ook al..quote:Op maandag 9 februari 2015 14:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
das met een garmin niet beter hoor
hij houd het 3 uur vol, dan draait strava ook nog op de achtergrond.quote:Op maandag 9 februari 2015 14:24 schreef dop het volgende:
benieuwd hoe lang je smartphone het vol houd met navigatie
ik heb een bryton rider 50
die doet het 15 uur aan een stuk
en als ik van de route ben geeft hij dat met een geluid signaal aan. en als je wil navigeert hij met 1 druk op de knop een herberekende route vanaf je huidige punt
ik zie toch behoorlijk wat voordelen t.o.v. de smartphone
Dat zou natuurlijk kunnen, alleen heb ik niet zo gek veel gefietst de laatste weken. Geen belachelijk lange tochten oid.quote:
Pijnvrij kunnen sporten is meer waard dan ¤ 200,-quote:Op maandag 9 februari 2015 15:50 schreef kanovinnie het volgende:
Dillema.
Ik zit er toch nog steeds over te denken om een bikefitting te doen. Gister na de training had ik een heel licht gevoel in m'n achillespees.
Nadeel:
Kost 200 euro en een vrije middag Ik kan nog even informeren of de STR korting nog steeds van toepassing is
Voordeel:
Ik zit zeker weten goed op mijn fiets, en weet ook wat ik bij mijn nieuwe fiets nodig heb.
Als ik al het blessureleed hier zie van oa. Kees en Muzas lijkt het me geen overbodige luxe. Toch vind ik het een fors bedrag.
Heb je ook wel weer gelijk in. En de vraag is natuurlijk wanneer het wel goed fout gaat en ik maanden uit de running ben.quote:Op maandag 9 februari 2015 16:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
Pijnvrij kunnen sporten is meer waard dan ¤ 200,-
Dat ook ja. Afspraak verzoek ingedientquote:Op maandag 9 februari 2015 16:18 schreef Patroon het volgende:
Precies, je hebt dan ook een mooi uitgangspunt voor als je een nieuwe fiets wil kopen.
Waarom kost dat 200 euro?quote:Op maandag 9 februari 2015 16:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat ook ja. Afspraak verzoek ingedient
http://robic.nl/bikefitting/quote:Op maandag 9 februari 2015 16:26 schreef Leonos het volgende:
[..]
Waarom kost dat 200 euro?![]()
Wat gaan ze allemaal doen dan?
Hij staat nog niet online, de route van een van de vorige keren is: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=drtvuplxnwmlemgbquote:Op maandag 9 februari 2015 09:40 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.gpsies.com/map.do;jsessionid=5FA6807635BE015E65CB3F3D0E7F02E1?fileId=drtvuplxnwmlemgb
Ivo, is dit de citadelroute?
Drie puntjes slecht op vraag1, 9 en 10. Al twijfelde ik nog even bij vraag 7,want wat waren ze mooi die Campa buis commandeurs met oplopende weerstand, zo glimmend dat je je haren er in kon kammen.quote:Op maandag 9 februari 2015 18:51 schreef ultra_ivo het volgende:
http://www.bikeradar.com/(...)chool-cyclist-43542/
Ik heb maar 8 punten, ben niet helemaal retro.
[quote]7. You get a flat and find neither you nor anyone in your group has a 60/80mm valve tube. You call a cab/your spouse,[/quote}quote:Op maandag 9 februari 2015 20:10 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Drie puntjes slecht op vraag1, 9 en 10. Al twijfelde ik nog even bij vraag 7,want wat waren ze mooi die Campa buis commandeurs met oplopende weerstand, zo glimmend dat je je haren er in kon kammen.
En met deze scoort Patroon vast +20 punten....
http://www.bikeradar.com/(...)-roadies-have-43414/
Als je 'm puur wil navigeren heb je aan een smartphone voldoende dan een "dure" Garmin. Als je cadans en hartslag ook wil weten onderweg had ik sneller voor een Garmin gekozen, anders heb je een overkill aan apparaten. Al vond ik die linkjes van Knut ook wel interessant. Maar dan ben je nog 50 a 100¤ kwijt dan heb je voor 100¤ meer al een 800. Eerst halfjaar wel spijt van gehad, nu niet meer aangezien ik nu meer op hartslag fiets.quote:Op maandag 9 februari 2015 14:24 schreef dop het volgende:
benieuwd hoe lang je smartphone het vol houd met navigatie
ik heb een bryton rider 50
die doet het 15 uur aan een stuk
en als ik van de route ben geeft hij dat met een geluid signaal aan. en als je wil navigeert hij met 1 druk op de knop een herberekende route vanaf je huidige punt
ik zie toch behoorlijk wat voordelen t.o.v. de smartphone
Dan is 't wel een trage koers geweest, met 37 gemiddeld..?quote:Op zondag 8 februari 2015 23:22 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Nee valt mee hoor. Lijkt op strava misschien zo, maar het is een omloop van bijna 8 km. Er zitten eigenlijk geen lastige bochten tussen.
Zware omstandigheden. Bij de elites reden ze 41 gemiddeld.. Dus het ging niet bijzonder snel, maar dat zegt niets. Het waaide ook stevig, en je had de wind relatief weinig vol mee. Maar veel schuin tegen en veel op de kant. En ik zat niet in de snelste waaier neequote:Op maandag 9 februari 2015 23:08 schreef Oksel het volgende:
[..]
Dan is 't wel een trage koers geweest, met 37 gemiddeld..?
Foto morgen!quote:Op maandag 9 februari 2015 21:53 schreef janatwork het volgende:
Vandaag is mijn Canyon binnen gekomen![]()
![]()
Ze zit alleen nog in de doosDe hele dag aan het klussen geweest en nergens tijd weten te vinden om haar uit te pakken. Morgen weer een kans.
0 punten hier.quote:Op maandag 9 februari 2015 20:10 schreef buzz1291 het volgende:
En met deze scoort Patroon vast +20 punten....
http://www.bikeradar.com/(...)-roadies-have-43414/
In basis zijn 1600 kcal 1600 kcal onafhankelijk waar je ze vandaag haalt. De vraag is wel of je lichaam die calorieën ook daadwerkelijk kan opnemen of dat je ze ongebruikt weer uit poept, geen idee hoeveel calorieën er in diamanten zitten maar je hebt er verdomde weinig aan als je gaat fietsen.quote:Op maandag 9 februari 2015 23:13 schreef Oksel het volgende:
Patty, dit weet jij vast.
Stel, je hebt als basis kcal gebruik per dag 2000 kcal. Dus gewoon een rustig dagje. Daarbij train je bijv. gemiddeld elke dag waarbij je 300 kcal verbrand. Dus je hebt een verbranding van gemiddeld 2300 per dag.
Nu ga je eten, want je hebt brandstof nodig. Stel, je eet voor 1600 kcal.
Maakt het dan nog uit of je 1600 kcal bij elkaar eet met chocola (vet), of met eieren (eiwitten), of met pasta (koolhydraten)? Kortom; gaat het om de hoeveelheid inname energie, of ook wát je inneemt? (Even gezondheid van voedsel buiten beschouwing latende qua vitamines enzo).
Geen ideequote:Op maandag 9 februari 2015 23:13 schreef Oksel het volgende:
Patty, dit weet jij vast.
Stel, je hebt als basis kcal gebruik per dag 2000 kcal. Dus gewoon een rustig dagje. Daarbij train je bijv. gemiddeld elke dag waarbij je 300 kcal verbrand. Dus je hebt een verbranding van gemiddeld 2300 per dag.
Nu ga je eten, want je hebt brandstof nodig. Stel, je eet voor 1600 kcal.
Maakt het dan nog uit of je 1600 kcal bij elkaar eet met chocola (vet), of met eieren (eiwitten), of met pasta (koolhydraten)? Kortom; gaat het om de hoeveelheid inname energie, of ook wát je inneemt? (Even gezondheid van voedsel buiten beschouwing latende qua vitamines enzo).
En verder; stel dat je alleen groenten/eiwtten eet, waardoor je glycogeenvoorraad omlaag gaat (klopt dat?), en je gaat sporten. Bij dit sporten, ga je dan eerder vet verbranden?
En als je glycogeenvoorraad laag is, hoe lang van te voren moet je dan carbs gaan eten om hem weer op peil te brengen?
Die had ik al gevonden en in strava gezetquote:Op maandag 9 februari 2015 18:49 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Hij staat nog niet online, de route van een van de vorige keren is: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=drtvuplxnwmlemgb
zaterdag rij ik 'm voor, daarna komt de verse editie online.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 07:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die had ik al gevonden en in strava gezet
Schoenen kan je later nog vervangen als die aan vervanging toe zijn. Pen ed hoeft niet veel te kosten en in kano zijn geval heeft hij dat toch nodig mocht hij een nieuwe fiets kopen/opbouwen, tenminste als hij z'n oude fiets niet als donor zou gebruiken. En als je dan eenmaal goed op je fiets zit loop je waarschijnlijk later minder te zoeken naar onderdelen omdat je weet wat je moet hebben waardoor je daar weer op 'bespaar'.quote:Op maandag 9 februari 2015 22:29 schreef poiuytr het volgende:
Twijfel trouwens zelf ook al tijd over bikefit omdat ik nu al anderhalf jaar ook met een kloten hamstring loop te kutten, alleen vind ik 200¤ best veel geld. Fiets vanaf maart tot eind september ongeveer 6 uur gemiddeld in de week. Glorie in Hengelo had 't al gelijk over andere schoenen, pennen etc. dan is het met die 200¤ nog niet gedaan.
Ik was iig niet van plan om voor m'n huidige fiets veel kosten te gaan maken. Liever een spacertje extra dan een andere pen etc.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 08:01 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Schoenen kan je later nog vervangen als die aan vervanging toe zijn. Pen ed hoeft niet veel te kosten en in kano zijn geval heeft hij dat toch nodig mocht hij een nieuwe fiets kopen/opbouwen, tenminste als hij z'n oude fiets niet als donor zou gebruiken. En als je dan eenmaal goed op je fiets zit loop je waarschijnlijk later minder te zoeken naar onderdelen omdat je weet wat je moet hebben waardoor je daar weer op 'bespaar'.
Zeker. En als je zoals ik toch een beetje zit te twijfelen is het wel fijn om zekerheid te hebben. Als ik straks een fiets van 2500 euro ofzo koop is het toch wel fijn dat je zeker weet dat hij bij je past.quote:Het is veel geld maar als je dat maar 1 keer uit hoef te geven over je wielercarrière valt het wel weer mee toch.
Ja en nee, de grote van je glycogeenvoorraad word niet alleen bepaald door de inname van snelle karbs.quote:Op maandag 9 februari 2015 23:13 schreef Oksel het volgende:
En verder; stel dat je alleen groenten/eiwtten eet, waardoor je glycogeenvoorraad omlaag gaat (klopt dat?), en je gaat sporten. Bij dit sporten, ga je dan eerder vet verbranden?
de oorzaak van een lage/kleine glycogeenvoorraad kan meerdere oorzaken hebben.quote:En als je glycogeenvoorraad laag is, hoe lang van te voren moet je dan carbs gaan eten om hem weer op peil te brengen?
bike fitting is leuk en aardig , maar echt niet zalig makend, er is niet 1 perfecte manier om op de fiets te zitten.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 08:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik was iig niet van plan om voor m'n huidige fiets veel kosten te gaan maken. Liever een spacertje extra dan een andere pen etc.
[..]
Zeker. En als je zoals ik toch een beetje zit te twijfelen is het wel fijn om zekerheid te hebben. Als ik straks een fiets van 2500 euro ofzo koop is het toch wel fijn dat je zeker weet dat hij bij je past.
En hoe kom ik achter de oorzaak van deze blessure? Misschien is het mij fietshouding. Misschien niet. Als het het niet is weet ik het in ieder geval. Ook weet ik dan naar wat voor soort geometrie ik op zoek moet gaan.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 08:58 schreef dop het volgende:
[..]
bike fitting is leuk en aardig , maar echt niet zalig makend, er is niet 1 perfecte manier om op de fiets te zitten.
natuurlijk is het belangerijk om een goed startpunt te hebben , maar zie jezelf niet over het hoofd.
je kan de perfecte fiets hebben , maar als je er wijdbeens en schokkend op gaat zitten dan helpt die fiets geen donder.
lijkt mij wel belangrijk om eerst vast te stellen wat de oorzaak van een blesure is.
Patty is prof. P. A. Troon, Magna summa maxima cum laude afgestudeerd met lof op het gebied van Geometrie en traingsleer (en heeft daar zelfs de boeken over herschreven).quote:Op dinsdag 10 februari 2015 08:59 schreef Oksel het volgende:
Bedankt Jan & Dop.En patty, dat jij dat niet weet. Of doe je maar alsof?
om ff Muzas als simpel voorbeeld te nemen , die is in vrij korte tijd veel slanker en sterker geworden , en veel meer gaan sporten. dan is het eigenlijk geen wonder dat hij tegen een blesure aanloopt.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 09:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En hoe kom ik achter de oorzaak van deze blessure? Misschien is het mij fietshouding. Misschien niet. Als het het niet is weet ik het in ieder geval. Ook weet ik dan naar wat voor soort geometrie ik op zoek moet gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en kaasplankje stapt wel in 1 week op willekeurig welke fiets hij nodig heeft voor zijn werk.
en die zijn vast en zeker niet allemaal het zelfde afgesteld.
reden dat hij toch geen last krijgt is veel en lange gefietst en een voor hem goede houding en manier van fietsen ontwikkeld, samen met voldoende spieropbouw voor het doel waar hij ze voor gebruikt.
nu weet ik niet of hij een hardloper is , maar stel hij zou met dit lichaam gaan hardlopen , dan heeft hij daar de conditie voor , maar gaat hij door andere belasting in eens wel blessures oplopen.
als ik dus mag gokken is bij jou en muzas aan de hand dat opbouw in de hoeveelheid en duur voor jullie lichaam net iets te snel gaat om de progressie bij te kunnen benen.
uiteindelijk wilde gok , want wie ben ik maar toch iets om rekening mee te houden misschienIk schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
quote:Op dinsdag 10 februari 2015 09:19 schreef dop het volgende:
[..]
om ff Muzas als simpel voorbeeld te nemen , die is in vrij korte tijd veel slanker en sterker geworden , en veel meer gaan sporten. dan is het eigenlijk geen wonder dat hij tegen een blesure aanloopt.
als je dat afzet tegen bijvoorbeeld kaasplankje die al een heel leven fietst , die heeft volgens mij nooit iets.Daar zou je gelijk in kunnen hebben hoor, maar dan had ik eerder verwacht dat ik halverwege vorig jaar er al eens eerder last van hadmoeten hebben, afgezien van ivo's 200 toen ik er flink last van had.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en kaasplankje stapt wel in 1 week op willekeurig welke fiets hij nodig heeft voor zijn werk.
en die zijn vast en zeker niet allemaal het zelfde afgesteld.
reden dat hij toch geen last krijgt is veel en lange gefietst en een voor hem goede houding en manier van fietsen ontwikkeld, samen met voldoende spieropbouw voor het doel waar hij ze voor gebruikt.
nu weet ik niet of hij een hardloper is , maar stel hij zou met dit lichaam gaan hardlopen , dan heeft hij daar de conditie voor , maar gaat hij door andere belasting in eens wel blessures oplopen.
als ik dus mag gokken is bij jou en muzas aan de hand dat opbouw in de hoeveelheid en duur voor jullie lichaam net iets te snel gaat om de progressie bij te kunnen benen.
uiteindelijk wilde gok , want wie ben ik maar toch iets om rekening mee te houden misschienOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
wil nu niet hard roepen dat je geen fitting moet doen hoor , maar onderzoek in elk geval ook de ander paden.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 09:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Daar zou je gelijk in kunnen hebben hoor, maar dan had ik eerder verwacht dat ik halverwege vorig jaar er al eens eerder last van hadmoeten hebben, afgezien van ivo's 200 toen ik er flink last van had.
Yup. Ben een stijve hark. Het valt me wel op dat als ik gefietst heb, mijn rug losser is dan wanneer ik uit bed kom of gewoon een dag gewerkt heb. Probeerde laatst die oefening van jou te doen (ene voet voor de ander en dan nog iets), maar ik was 'm alweer vergetenquote:Op dinsdag 10 februari 2015 09:29 schreef dop het volgende:
[..]
wil nu niet hard roepen dat je geen fitting moet doen hoor , maar onderzoek in elk geval ook de ander paden.
met de primavera meet hadden we het over rekken en strekken, van je speieren.
ik weet dat ik voor mijn rug daar op moet letten , had ik vroeger veel minder.
er waren er toen een aantal bij die niet wisten welke oefening waar voor bedoeld was., en volgens mij was jij er 1 van
kaasplankje wist dat toen wel precies , en vast en zeker ook niet toevallig
Op jouw leeftijd nog een hele prestatie.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 09:34 schreef dop het volgende:
die van mij is soms ook stijf in de ochtend![]()
maar ik zorg wel dat ik soepel ben voor ik op de fiets stap.
en dan stijf als een hark sprintje naar de pont, wie weet maakt het niks uit , maar ja wie weet....quote:Op dinsdag 10 februari 2015 09:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Op jouw leeftijd nog een hele prestatie.![]()
Ik ga niet rekken en strekken, maar stap gewoon op.
Ik heb in grote lijnen verstand van voeding en hoe het je helpt presteren. In de zin dat ik weet wat ik zoal op een dag wel/niet moet eten en wat ik de ochtend voor een wedstrijd moet eten om niet last van mijn buik te krijgen of honger (ervaring). Ik weet niet precies wat het lichaam er allemaal precies mee doet en hoe lang je van te voren moet aanvullen met koolhydraten.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 08:59 schreef Oksel het volgende:
Bedankt Jan & Dop.En patty, dat jij dat niet weet. Of doe je maar alsof?
Ik begrijp niet waarom je dit zou willen weten. Het kan nooit goed zijn om alleen maar 1600kcal uit bijv chocolade haalt. Ik weet wel dat je veel minder gram vet nodig hebt om aan 1600kcal te komen dan bijvoorbeeld uit eiwitten. Daar kan je dus ook meer gram van eten.quote:Maakt het dan nog uit of je 1600 kcal bij elkaar eet met chocola (vet), of met eieren (eiwitten), of met pasta (koolhydraten)? Kortom; gaat het om de hoeveelheid inname energie, of ook wát je inneemt? (Even gezondheid van voedsel buiten beschouwing latende qua vitamines enzo).
quote:Op dinsdag 10 februari 2015 09:19 schreef dop het volgende:
[..]
om ff Muzas als simpel voorbeeld te nemen , die is in vrij korte tijd veel slanker en sterker geworden , en veel meer gaan sporten. dan is het eigenlijk geen wonder dat hij tegen een blesure aanloopt.
als je dat afzet tegen bijvoorbeeld kaasplankje die al een heel leven fietst , die heeft volgens mij nooit iets.Ben het met dop eens over de toedracht van blessures en het nut van bikefitting. Denk zelf dat in geval kanovinnie de blessure komt door overbelasting/onvoldoende tijd voor herstel daarvan. Blijkbaar is zijn achillespees een zwakke schakel dus zodra hij te gek gaat doen zal dat de 1e zijn die signalen gaat geven. Als ik te hard of te lang train voel ik mijn knie ook.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en kaasplankje stapt wel in 1 week op willekeurig welke fiets hij nodig heeft voor zijn werk.
en die zijn vast en zeker niet allemaal het zelfde afgesteld.
reden dat hij toch geen last krijgt is veel en lange gefietst en een voor hem goede houding en manier van fietsen ontwikkeld, samen met voldoende spieropbouw voor het doel waar hij ze voor gebruikt.
nu weet ik niet of hij een hardloper is , maar stel hij zou met dit lichaam gaan hardlopen , dan heeft hij daar de conditie voor , maar gaat hij door andere belasting in eens wel blessures oplopen.
als ik dus mag gokken is bij jou en muzas aan de hand dat opbouw in de hoeveelheid en duur voor jullie lichaam net iets te snel gaat om de progressie bij te kunnen benen.
uiteindelijk wilde gok , want wie ben ik maar toch iets om rekening mee te houden misschien
Verder heb ik uiteraard tal van blessures gehad laatste tijd maar dat doet er niet toe. Nu gaat het laatste jaar op een paar x kneuzingen na goed.
Je bent een week terug in de vrieskou hele tijd om gaan rijden manquote:Op dinsdag 10 februari 2015 10:31 schreef kanovinnie het volgende:
Zou wel naar zijn als het overbelasting is, omdat ik nou ook weer niet zoveel gedaan heb. Tuurlijk, woon werk tikt aan, maar dan kleed ik me goed aan. Alleen op zondag rondjes toeren op sloten en af en toe na het werk een rondje om.
Twee keer maar hoor. 1 keer 15 km meer en 1 keer 55 km meer dan anders.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 10:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je bent een week terug in de vrieskou hele tijd om gaan rijden man
Ik vond iig dat je wel weer snel uit de startblokken schootquote:Op dinsdag 10 februari 2015 10:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Twee keer maar hoor. 1 keer 15 km meer en 1 keer 55 km meer dan anders.
Vorig jaar heb ik echt wel vaker en meer omgereden naar huis.
zou net zo raar zijn als het nu in eens de afstelling van je fiets is, daar rij je ook al een stuk langer mee zonder klachten.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 10:31 schreef kanovinnie het volgende:
Zou wel naar zijn als het overbelasting is, omdat ik nou ook weer niet zoveel gedaan heb. Tuurlijk, woon werk tikt aan, maar dan kleed ik me goed aan. Alleen op zondag rondjes toeren op sloten en af en toe na het werk een rondje om.
Ik ben in december begonnen met 1 langere tocht, daarna vooral woon/werk. Vanaf januari woon/werk, soms een rondje om en op zondag training. En langzaam aan doe ik af en toe wat extra's.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 10:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik vond iig dat je wel weer snel uit de startblokken schoot![]()
Als ik te veel fiets krijg ik altijd last van mn bilWeek of 2 wat rustiger en dan kan ik weer verder opbouwen. Heeft weinig met houding te maken, denk ik.
December 615, januari 1066 en als ik de huidige intensiteit doortrek eindig ik deze maand met 1080. Dus dat valt allemaal ook wel weer mee.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 11:04 schreef Flipmoehoe het volgende:
september, oktober, november en december heb je niet tot nauwelijks gefietst kano, nu in 1,5 maand al bijna de 1500 km aangetikt.
lijkt mij ook dat je je lichaam aardig belast.
Helemaal met het kutweer waarin je de afgelopen anderhalve maand gefietst hebt..
vorst, sneeuw, ijzel etc..
al kan zo'n fitting nooit kwaad natuurlijk..
Ja. En dan ook nog in die 14km naar je werk kommetjes willen pakken soms kan het al bij elkaar teveel eraan zijn.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 11:04 schreef Flipmoehoe het volgende:
september, oktober, november en december heb je niet tot nauwelijks gefietst kano, nu in 1,5 maand al bijna de 1500 km aangetikt.
lijkt mij ook dat je je lichaam aardig belast.
Helemaal met het kutweer waarin je de afgelopen anderhalve maand gefietst hebt..
vorst, sneeuw, ijzel etc..
al kan zo'n fitting nooit kwaad natuurlijk..
Als je doelt op die van vandaag, dat kwam toevallig zo uit door de windquote:Op dinsdag 10 februari 2015 11:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja. En dan ook nog in die 14km naar je werk kommetjes willen pakken soms kan het al bij elkaar teveel eraan zijn.
Interessant. Maar geen verrassing voor mij. Men kan een carbon frame in China maken voor een fractie van de prijs waarvoor je het hier koopt. Vrijwel dezelfde vormgeving en lakdesign. Uiterlijk alleen door een kenner te onderscheiden van een echte. Of dat frame aan dezelfde kwaliteitseisen/veiligheidsnormen voldoet is maar zeer de vraag, immers in China gelden daar hele andere regels voor. Ik heb al gezien dat verkopers op Aliebaba klakkeloos garantiebepalingen van de echte fabrikant overkopiëren op de site. Wat je uiteindelijk in je vingers krijgt is mss niet heel slecht maar ook zeker niet zo goed als een origineel product.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 11:23 schreef Fretwork het volgende:
Iemand dit al gelezen?
Chinese frames worden afgemaakt.
https://blendle.com/i/fie(...)27628_post_uit_china
"Samenvattend is de conclusie van Catharinus Helfrich: “De replicaCervélo is geen onveilige, slechte fiets. Wel adviseer ik een rijdersgewicht van maximaal 70 tot 75 kilogram”. Bij een afdaling op het scherpst van de snede verwacht hij dat het frame door de lage stijfheid eerder gaat shimmyen."quote:Op dinsdag 10 februari 2015 11:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Interessant. Maar geen verrassing voor mij. Men kan een carbon frame in China maken voor een fractie van de prijs waarvoor je het hier koopt. Vrijwel dezelfde vormgeving en lakdesign. Uiterlijk alleen door een kenner te onderscheiden van een echte. Of dat frame aan dezelfde kwaliteitseisen/veiligheidsnormen voldoet is maar zeer de vraag, immers in China gelden daar hele andere regels voor. Ik heb al gezien dat verkopers op Aliebaba klakkeloos garantiebepalingen van de echte fabrikant overkopiëren op de site. Wat je uiteindelijk in je vingers krijgt is mss niet heel slecht maar ook zeker niet zo goed als een origineel product.
Denk ook dat dit vooral voor carbon geld, bij carbon onderdelen is het erg belangrijk hoe het vervaardigd is.
Dus eigenlijk is het onverantwoord dat Oksel gaat koersen met een Chinagoquote:Op dinsdag 10 februari 2015 11:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
"Samenvattend is de conclusie van Catharinus Helfrich: “De replicaCervélo is geen onveilige, slechte fiets. Wel adviseer ik een rijdersgewicht van maximaal 70 tot 75 kilogram”. Bij een afdaling op het scherpst van de snede verwacht hij dat het frame door de lage stijfheid eerder gaat shimmyen."
"Ook klopt de bewering van de fabrikanten dat de namaakfietsen gevaarlijk kunnen zijn. We gaan hier niet beweren dat onze willekeurig aangeschafte namaakfiets representatief is voor de hele kopieënmarkt, maar het toont wel het risico aan. Je weet simpelweg niet wat je koopt. Op het eerste gezicht mag je nieuwe fiets er als een echte Cervélo uitzien, van binnen kan de fiets broddelwerk zijn, met alle desastreuze gevolgen van dien. Je moet er niet aan denken dat je vork breekt als je in een groep met 50 kilometer per uur over een hobbel rijdt. We zeggen ook niet dat je helemáál geen producten uit China mag bestellen. Er zijn ook talloze aanbieders van legale producten. Het forum op Fiets.nl kan je helpen om betrouwbare producenten te vinden. We lezen er geregeld positieve ervaringen over bijvoorbeeld Dengfu en Hongfu. Maar ook over deze legale Chinese fietsen zijn we nooit erg enthousiast geweest. Ze hebben slechte meetwaarden, ze vertonen onvoorspelbaar rijgedrag, en ook de garantieafhandeling is niet je dat. Bij ons was er bij gebreken ineens geen contact meer. Dus al met al: denk twee keer na voor je zo je fiets aanschaft. Wij raden het af."
Dat ze het afraden is niet al te raar.
Gewoon niet over hobbels rijdenquote:Op dinsdag 10 februari 2015 12:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is het onverantwoord dat Oksel gaat koersen met een Chinago
Hij heeft nu wel goede stimulans om eindelijk eens wat af te vallen.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 12:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is het onverantwoord dat Oksel gaat koersen met een Chinago
Dat is een vergelijking die op niks trekt. Chinezen maken vooral topmodellen na van de best verkopende merken.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 12:11 schreef kanovinnie het volgende:
Aan de andere kant, ze vergelijken nu wel een topframe (S5 is het beste frame van cervelo toch?) met een chinees.
Hoe zit het als je een goedkoop canyon/rose/merida/specliaized/koga frame vergelijkt met een no name chinees carbon frame zoals Marcod en critic hebben?
Canyon heeft zijn eigen test afdelingquote:Op dinsdag 10 februari 2015 12:11 schreef kanovinnie het volgende:
Aan de andere kant, ze vergelijken nu wel een topframe (S5 is het beste frame van cervelo toch?) met een chinees.
Hoe zit het als je een goedkoop canyon/rose/merida/specliaized/koga frame vergelijkt met een no name chinees carbon frame zoals Marcod en critic hebben?
Mwa. Las pas nog een stukje over de uitvoering van die testen en toen waren ze ook zo eerlijk om de "slechtste" fiets ooit bij naam te noemen.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 12:16 schreef poiuytr het volgende:
Fiets wordt toch ook gesponsord door fietsmerken. Is het niet "Wij van wc-eend adviseren ..."
Onzin. In Azië heeft men gewoon andere regelgeving daardoor kunnen zij goedkoper produceren. Tis natuurlijk de consument zelf die een bord voor zijn kop heeft en denkt dat een frame of een stuurbocht uit China voor 1/5e van de prijs van een originali aan dezelfde kwaliteits/veiligheidsnormen voldoet.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 12:16 schreef poiuytr het volgende:
Fiets wordt toch ook gesponsord door fietsmerken. Is het niet "Wij van wc-eend adviseren ..."
Je weet wel dat 90% van de fietsen uit Azie komt he? Jouw mooie gios ook.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 12:21 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Onzin. In Azië heeft men gewoon andere regelgeving daardoor kunnen zij goedkoper produceren. Tis natuurlijk de consument zelf die een bord voor zijn kop heeft en denkt dat een frame of een stuurbocht uit China voor 1/5e van de prijs voor een originali aan dezelfde kwaliteits/veiligheidsnormen voldoet.
Ja maar wel geproduceerd onder licentie/supervisie van de Europese fabrikant. Staat ook gewoon onder op mijn bracket hoor.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 12:25 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je weet wel dat 90% van de fietsen uit Azie komt he? Jouw mooie gios ook.
Maar dat heeft dan weinig met de regelgeving te doen. Die is er wel, maar wordt bewust ontweken.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 12:26 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja maar wel geproduceerd onder licentie/supervisie van de Europese fabrikant. Staat ook gewoon onder op mijn bracket hoor.
Nee want de frames moeten wel aan bepaalde Europese normen/eisen voldoen. Dat er kinderen aan hebben gewerkt 14 uur per dag in giftige dampen zonder bescherming, tja daar doe je dan mss niks aan idd.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 12:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Maar dat heeft dan weinig met de regelgeving te doen. Die is er wel, maar wordt bewust ontweken.
Er werken in die fabrieken echt geen kinderen hoorquote:Op dinsdag 10 februari 2015 12:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee want de frames moeten wel aan bepaalde Europese normen/eisen voldoen. Dat er kinderen aan hebben gewerkt 14 uur per dag in giftige dampen zonder bescherming, tja daar doe je dan mss niks aan idd.
Ja dit artikel bewijst idd dat er geen kinderen werken aan een nepframe wat je op alibaba koopt.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 12:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Er werken in die fabrieken echt geen kinderen hoor![]()
http://cyclingtips.com.au(...)ts-taichung-factory/
wel leuk om een keer te zien. In deze fabriek wordt oa ook specialized, scott en volgens mij colnago gemaakt.
Excuus, ik dacht dat we het inmiddels over de fabrieken hadden waar jouw en mijn fiets vandaan komen.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 12:49 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja dit artikel bewijst idd dat er geen kinderen werken aan een nepframe wat je op alibaba koopt.
Tja of daar mensen werken die aan enigzins voor Europeanen draagbare arbeidsomstandigheden je product vervaardigt hebben is voor de consument meestal een vraag en voor de fabrikant een weet.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 12:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Excuus, ik dacht dat we het inmiddels over de fabrieken hadden waar jouw en mijn fiets vandaan komen.
Ik denk dat jouw beeld van Taiwan niet echt klopt. QoL index is daar hoger dan veel Europese landen. Je hoeft je echt geen zorgen te maken of je fiets daar door kinderhandjes in elkaar is gezetquote:Op dinsdag 10 februari 2015 12:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tja of daar mensen werken die aan enigzins voor Europeanen draagbare arbeidsomstandigheden je product vervaardigt hebben is voor de consument meestal een vraag en voor de fabrikant een weet.
Schandalen mbt dit komen ook regelmatig voor zoals recent bij Apple.
Volgens mij wordt Canyon ook in Taiwan gemaakt en dat kan je moeilijk duur noemenquote:Op dinsdag 10 februari 2015 13:01 schreef quinoahipster het volgende:
Idd, Taiwan is prima (maar dus ook al duur)
Die stijgerpijpen On-one's worden ook in Taiwan gemaakt, kun je moeilijk duur noemen.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 13:01 schreef quinoahipster het volgende:
Idd, Taiwan is prima (maar dus ook al duur)
als je gereedschap toch al onder een afdakje hangt, tja dan niet iddquote:Op dinsdag 10 februari 2015 13:13 schreef quinoahipster het volgende:
Voor eckte mannen maakt een kilootje (of 2) extra voor een frame toch niet uit
Welke was dat?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 12:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Mwa. Las pas nog een stukje over de uitvoering van die testen en toen waren ze ook zo eerlijk om de "slechtste" fiets ooit bij naam te noemen.
Ja was dat niet een of ander frameset waar rabo ook mee reed destijds vooral de vorkstijfheid was überberoerd geloof ik.quote:
Een wat oudere bianchi. Volgens mij b4p.quote:
Wauwquote:Op dinsdag 10 februari 2015 13:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Een wat oudere bianchi. Volgens mij b4p.
Meeste alu carbon fietsen hadden een stijfheidscore van zo rond de 90, staal 80, dat ding scoorde 60
Wat dan? Bracket, torsie of de voorvork?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 13:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Een wat oudere bianchi. Volgens mij b4p.
Meeste alu carbon fietsen hadden een stijfheidscore van zo rond de 90, staal 80, dat ding scoorde 60
Weet ik niet uit mn hoofd, als je wilt zoek ik het even op in mn tijdschriftendatabase bij thuiskomst.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 13:31 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wat dan? Bracket, torsie of de voorvork?
Zal wel 1 vd eerste 2 zijn; bracket of torsie ik geloof dat de vorkstijfheid in een andere waarde uitgedrukt wordt.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 13:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Weet ik niet uit mn hoofd, als je wilt zoek ik het even op in mn tijdschriftendatabase bij thuiskomst.
Dat vond ik ook ja, maar het was een ander artikeltje waar ik op doelde.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 13:39 schreef kaasplankje het volgende:
http://www.fiets.nl/techniek/stijfheidsmetingen/
Kunstwerken waren datquote:Op dinsdag 10 februari 2015 13:26 schreef quinoahipster het volgende:
Rabo heeft ze teruggestuurd naar Italië toch?
Nee dan de C40
[ afbeelding ]![]()
Ik denk dat de hele tussenhandel dit artikel in Fiets gesponsord heeft. Één vijfde van de prijs, ik denk dat een importeur daar nog een bulk korting over krijgt en het dus voor minder in China inkoopt. Je wordt hier gewoon genaaid met die veel te hoge marges, zeker op componenten.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 12:21 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Onzin. In Azië heeft men gewoon andere regelgeving daardoor kunnen zij goedkoper produceren. Tis natuurlijk de consument zelf die een bord voor zijn kop heeft en denkt dat een frame of een stuurbocht uit China voor 1/5e van de prijs van een originali aan dezelfde kwaliteits/veiligheidsnormen voldoet.
Volledige artikel? Of conclusie?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 11:23 schreef Fretwork het volgende:
Iemand dit al gelezen?
Chinese frames worden afgemaakt.
https://blendle.com/i/fie(...)27628_post_uit_china
Dat was wel écht een open deur..quote:Op dinsdag 10 februari 2015 21:21 schreef Tommeke het volgende:
Stijver dan een bianchi is ook niet heel lastig
Komt eerder door hars wat er niet goed uit gehaald. En meer carbon betekend niet dat het beter is. De richting van de vezels is ook belangrijk.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 21:21 schreef Oksel het volgende:
Nouja, de kans dat je zo'n ding uit elkaar trekt is nihil, net als bij een echt frame. Maar ook die flikkeren soms uit elkaar, of scheuren.
Volgens mij weegt mijn Chinaframe meer dan een echte variant. Verwacht dat er gewoon meer carbon in dezelfde mal is gemikt, om voldoende sterke te garanderen (ze willen tenslotte liever niet dat ik m kapot trek, slecht voor je business).
Daar word je idd niet vrolijk van. Daarom plan ik m'n duurritjes vaak naar Drenthe of Fryslan!quote:Op dinsdag 10 februari 2015 21:22 schreef Oksel het volgende:
[..]
Dat was wel écht een open deur..Ik heb potverdorie een Oltre man.
Was vandaag nog in Groningen. Had meteen zelfmoordneigingen. Wat een diepe ellende man, dat landschap. Treurnis.Heb nog wel aan je gedacht.
Conclusie: oneven carbonverdeling en laminaatproblemen zorgen voor slechtere eigenschappen. Duidelijk lagere stijfheid en duidelijk hoger gewicht. Kennelijk ook lagere stijfheid dan huidige budget carbons uit Europa.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 21:15 schreef Oksel het volgende:
[..]
Volledige artikel? Of conclusie?
[ afbeelding ]
Mijn Chinees is net weer af. En fiets wat stugger en stijver dan de Bianchi, wat minder sexy zegmaar. Maar verder presteert 't ding top.
Zo'n Fietsblad kan btw moeilijk wat anders zeggen, met al die sponsors..
De carbon matten die die Chinezen gebruiken, en je toch niet ziet, zijn echt niet veel anders (T700 <-> T1000) dan wat er in top frames gebruikt wordt. Staar je ook niet blind op die mooie geweven matjes op een topframe die doorzichtig als toplaag gebruikt worden. Is pure decoratie. Waar het wel om gaat is de resin, want dat is het geheim van de smid. En nadat Storck er mee begonnen is om met zo weinig mogelijk resin toch een sterk, maar dus lichter, frame te bouwen, is iedereen daar inmiddels mee gevolgd.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 21:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Komt eerder door hars wat er niet goed uit gehaald. En meer carbon betekend niet dat het beter is. De richting van de vezels is ook belangrijk.
Volgens mij kun jij niet lezen.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 21:58 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Conclusie: oneven carbonverdeling en laminaatproblemen zorgen voor slechtere eigenschappen. Duidelijk lagere stijfheid en duidelijk hoger gewicht. Kennelijk ook lagere stijfheid dan huidige budget carbons uit Europa.
Je kan mij niet wijsmaken dat die matjes er willekeurig ingeflikkerd worden.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 21:59 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
De carbon matten die die Chinezen gebruiken, en je toch niet ziet, zijn echt niet veel anders (T700 <-> T1000) dan wat er in top frames gebruikt wordt. Staar je ook niet blind op die mooie geweven matjes op een topframe die doorzichtig als toplaag gebruikt worden. Is pure decoratie. Waar het wel om gaat is de resin, want dat is het geheim van de smid. En nadat Storck er mee begonnen is om met zo weinig mogelijk resin toch een sterk, maar dus lichter, frame te bouwen, is iedereen daar inmiddels mee gevolgd.
Nu kunnen die chinezen wel veel, maar ik denk nog steeds dat ze die mallen niet namaken. Daarvoor zijn er mij teveel aanbieders van dezelfde frames. Volgens mij is dat gewoon handige inkoop via de achterdeur en zelf het lakwerk doen. Net als vele Italiaanse "producenten" van carbon frames doen onder hun eigen merknaam.
Dus slechter? Ik geloof het niet, hooguit wat stugger, maar beslist niet gevaarlijk zoals merk fabrikanten willen doen geloven, die wijselijk geen plaatjes van hun eigen RMA's laten zien.
Hoezo niet dan?quote:
quote:Op dinsdag 10 februari 2015 13:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Een wat oudere bianchi. Volgens mij b4p.
Meeste alu carbon fietsen hadden een stijfheidscore van zo rond de 90, staal 80, dat ding scoorde 60
ja, en de waarheid ligt in 't middenquote:Op dinsdag 10 februari 2015 22:23 schreef Patroon het volgende:
Zoals een merk altijd zal roepen dat nep slecht is, zal een eigenaar van nep, of user die veel in Azie zit en wssl ook het huis vol heeft met namaak, altijd roepen dat namaak niet slechter is dan het originele merk.
quote:Op dinsdag 10 februari 2015 22:23 schreef Patroon het volgende:
Zoals een merk altijd zal roepen dat nep slecht is, zal een eigenaar van nep, of user die veel in Azie zit en wssl ook het huis vol heeft met namaak, altijd roepen dat namaak niet slechter is dan het originele merk.
Dat gebeurt ook niet, maar er zit wel veschil in treksterkte tussen Torac 700 en Torac 1000. Weefpatronen zijn ook verschillend en hebben hun eigen eigenschappen. Maar omdat het bakken van een Carbon frame een specilistich werk is geloof ik er niet in dat al die Chinese aanbieders zelf frames bakken.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 22:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je kan mij niet wijsmaken dat die matjes er willekeurig ingeflikkerd worden.
Wilde niet pochen, maar ben er mee bezig. Ik heb voor geheel andere toepassingen zijdelings met resin productie van doen. En iedere keer dat ik voor business in Shenzhen ben wil ik naar zo'n fabrikant in Guanzou. Maar dat is een trip van 80km met het risico dat het adres onvindbaar is. Helaas kom ik nooit in Xiamen, anders was ik allang naar Bladex geweest. Maar ik heb via via wat sales gasten in ZO Azie gevraagd om te kijken of er wat meer info te vinden is met de smoes dat ik van een betrouwbare leverancier wel een container frames wil afnemen. Wie weet krijg ik ooit nog eens een sample.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 22:48 schreef Oksel het volgende:
Buzz, kun jij niet eens op zoek gaan naar de waarheid. Ga op missie!
Op hun site hebben ze wat filmpjes staan, je lacht je een breuk. (maar niet in je carbon velg hequote:Op dinsdag 10 februari 2015 23:05 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Helaas kom ik nooit in Xiamen, anders was ik allang naar Bladex geweest.
En dat laatste zou ik ook lekker blijven doen. Fabricage van velgen is geen rocket science hé, gewoon het juiste aantal laagjes op de juiste plek en zorgen dat het rond blijft. Die 24 mm wielen van Zipp die nu onder de 500 euro worden aangeboden zijn natuurlijk ook geen Amerikaans fabrikaat.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 23:19 schreef Gripper het volgende:
[..]
Op hun site hebben ze wat filmpjes staan, je lacht je een breuk. (maar niet in je carbon velg he![]()
![]()
![]()
![]()
)
http://www.bladexcycle.com/carbon-wheel-manufacturing/
Oud gebouw waar de verf afbladdert, zo'n rijtje ouwerwetse persen en bakovens uit het jaar kruik, en dan laten ze heel trots zien hoe huisvrouwen de velgen lamineren. Het werkt allemaal prima natuurlijk, en het zal voor chinese begrippen zeker een moderne fab zijn. Maar het is niet de high-tech cleanroom omgeving die je zou verwachten bij het fabriceren van carbonfiber dingetjes.
Nou, en daarmee jakker ik dus met 60 in t uur de Amerongse berg af.
Waarom gebruiken die chinezen dan niet dezelfde carbonsoort? En wat bedoel je met Torac? Die term kom ik op Google niet tegen.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 22:56 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat gebeurt ook niet, maar er zit wel veschil in treksterkte tussen Torac 700 en Torac 1000. Weefpatronen zijn ook verschillend en hebben hun eigen eigenschappen. Maar omdat het bakken van een Carbon frame een specilistich werk is geloof ik er niet in dat al die Chinese aanbieders zelf frames bakken.
Dat geloof ik wel ja. JE wilt je hars overal goed tussen hebben zitten.quote:Neem van mij maar aan dat de vloeieigenschappen van de resin verschrikkelijk belangrijk is en ook de wijze van uitharding.
Zou me niets verbazenquote:Verder denk ik dat de budget carbon frames van Cube, Focus, Rose, Sensa en al die andere merkfabrikanten, absoluut slechter, en duurder zijn dan welke Chinarello dan ook.
Als je dit werkelijk denkt ben je echt enorm naiefquote:Op dinsdag 10 februari 2015 22:40 schreef Oksel het volgende:
Maar toch.. ik weet niet of de frames niet toevallig gewoon uit de zelfde fabriek komen, achterom, en lokaal worden gespoten. De lak is beroerd, dat is zeker. Maar er zijn zóveel modellen dat het onmogelijk is om 'even' een goede copy te maken van al die mallen. Dat moeten gewoon originele mallen zijn. Dus óf productie vind plaatst in dezelfde fabriek, in dezelfde mal, óf productie vind plaatst in een achterkamer in een originele mal.
Niet happen ouwequote:Op dinsdag 10 februari 2015 22:41 schreef buzz1291 het volgende:
[..]goeie hoor. Maar met het kopen van Chinese namaak ben ik na de eerste trip, zo'n 12 jaar geleden al gestopt. Horloges gaan een half jaar mee, als je geluk hebt, polo's krimpen in de was zodat alleen een klein Biafraantje die nog aankan, tailormade kostuums kun je niet mee in de regen lopen want dan sijpelt de lijm er uit, en op maat gemaakte overhemden van Egyptisch katoenen samples blijken bij levering dus minstens 30% polyester te bevatten.
Inb4, Buzz heeft zich slechts aan de horloges en één keer aan een setje overhemden bezondigd. En die horloges verkochten nog lekker ook. Maar het vervelende was dat je nooit meer in die kroeg moest terugkomen waar je ze verkocht had. Ben daar dus ook maar mee gestopt. Oude tijden.
Dat klopt wel ja. Bijvoorbeeld die giant fabriek met ook colnago/specialized/scott.quote:Op woensdag 11 februari 2015 08:35 schreef MarcoD het volgende:
Denk dat buzz toray bedoeld? Is een grote producent van carbon enzo.
Wat ik veel heb gelezen op amerikaanse forums is dat er maar een paar echte producenten zijn van frames en een heleboel resellers.
Ook van iemand die ook daadwerkelijk zo'n fabriek heeft bezocht incl fotoverslag.
In dat artikel hebben ze het erover dat ze zo'n frame opmeten en daarna 3D printen. En dat is allemaal niet zo moeilijk, dat kan ik zelfsquote:Op woensdag 11 februari 2015 08:50 schreef Gripper het volgende:
Maar uiteindelijk is carbon maken precies zoals Buzz zegt: voldoende matjes op de goeie manier in een mal leggen, precies voldoende (dus niet teveel en ook niet te weinig) hars gebruiken, en zorgen dat alle matjes en alle hars goed met elkaar verbonden zijn aan het eind.
As je dat op de lompe manier doet krijg je een zwaar frame waar de klodders nog aan hangen en wat op onnodige plekken veel te veel materiaal bevat.
En als je er al wat jaren mee geoefend hebt en geëxperimenteerd met de hoeveelheid druk, temperatuur, etc dan kun je iets bouwen zoals een Scott Foil ofzo, of een Supersix Evo. Maar voor een fabrikant dat kan zijn er al heel wat kilo's carbon de shredder in gegaan. En daar betaal je uiteindelijk bij een bekend merk voor: de ontwikkelingskosten.
Die chinezen kopen (jatten) gewoon een ontwerp, en maken dat na.
Over een paar jaar zullen ze wel fietsen van grafeen gaan maken. Lichter, sterker en gelijk een batterij voor je garmin.quote:Op woensdag 11 februari 2015 09:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
In dat artikel hebben ze het erover dat ze zo'n frame opmeten en daarna 3D printen. En dat is allemaal niet zo moeilijk, dat kan ik zelfs
Zal ik de volgende keer dan alleen maar komen met artikelen waarbij 1000 samples zijn getest volgens een beproefde en gepubliceerd onderzoeksprotocol?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 22:48 schreef Oksel het volgende:
Buzz, kun jij niet eens op zoek gaan naar de waarheid. Ga op missie!
Ze printen de mal toch, niet de fiets? Al denk ik dat dat eerder gewoon een CNC frees zal zijn die het werk doet.quote:Op woensdag 11 februari 2015 09:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
In dat artikel hebben ze het erover dat ze zo'n frame opmeten en daarna 3D printen. En dat is allemaal niet zo moeilijk, dat kan ik zelfs
Persen ze de hars die teveel is er niet uit tijdens het bakken in de autoclaaf?
Klopt. En in die mal gooi je je matjes.quote:Op woensdag 11 februari 2015 09:31 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ze printen de mal toch, niet de fiets? Al denk ik dat dat eerder gewoon een CNC frees zal zijn die het werk doet.
even ter verdediging van Buzz.quote:Op woensdag 11 februari 2015 09:28 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Zal ik de volgende keer dan alleen maar komen met artikelen waarbij 1000 samples zijn getest volgens een beproefde en gepubliceerd onderzoeksprotocol?
Je hoeft het niet te geloven hoor, maar je verdedigt je stokpaardje wel opzichtig subjectief...
Ik heb geen eigen productie. Groot verschil. En als je 't wilt weten; een werknemer nam 10 panelen + omvormer mee (twv. 2500 EUR), bracht het naar de locale pawnshop, verpatste het daar voor 1400 EUR, en ik merkte het niet nee. Totdat de politie belde, die vroeg of 't wel zuivere koek was.quote:Op woensdag 11 februari 2015 08:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als je dit werkelijk denkt ben je echt enorm naief![]()
Jou zou het bijvoorbeeld niet opvallen als je werknemers achter je rug om ineens 50 zonnepaneeltjes op een ander dak gaan leggen oksel?
quote:Op woensdag 11 februari 2015 09:40 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik heb geen eigen productie. Groot verschil. En als je 't wilt weten; een werknemer nam 10 panelen + omvormer mee (twv. 2500 EUR), bracht het naar de locale pawnshop, verpatste het daar voor 1400 EUR, en ik merkte het niet nee. Totdat de politie belde, die vroeg of 't wel zuivere koek was.
Dus nee, ik merk het niet als er 10 paneeltjes verdwijnen.
Zo is oksel. Jan is de beste fietsenmaker maar weet een wiel niet te maken, bianchi is de beste fiets tot ie m doormidden trapt, Chinarello is nu de bom een aangezien hij niet kan fietsen doet iedereen er het beste aan met touwen te gaan spelen in de sportschool.quote:Op woensdag 11 februari 2015 09:28 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Zal ik de volgende keer dan alleen maar komen met artikelen waarbij 1000 samples zijn getest volgens een beproefde en gepubliceerd onderzoeksprotocol?
Je hoeft het niet te geloven hoor, maar je verdedigt je stokpaardje wel opzichtig subjectief...
Ja ja ja. Gelukkig zijn we niet allemaal zo simpel als jij.quote:Op woensdag 11 februari 2015 09:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zo is oksel. Jan is de beste fietsenmaker maar weet een wiel niet te maken, bianchi is de beste fiets tot ie m doormidden trapt, Chinarello is nu de bom een aangezien hij niet kan fietsen doet iedereen er het beste aan met touwen te gaan spelen in de sportschool.
Na een tijdje zie je dat als oksel iets aanraadt je beter het exact tegenovergestelde kan doen.
Je zegt een paar posts terug nog dat het je niks zou verbazen als het een originele colnago is die ergens thuis is gelakt...quote:Op woensdag 11 februari 2015 09:45 schreef Oksel het volgende:
En mij hoor je niet zeggen dat die Chinarello top is. Hij's stijf, en hij's nog niet kapot. Meer hoeft hij ook niet te presteren wmbt. Enige wat kut is, is de lak. Die's slap. Heel hard, maar niet flexibel of taai.
Knut heeft volgens mij iets van psygologie gestudeerd jonge, en jij bent soms zijn proeftuin, (soms wij allemaal).quote:Op woensdag 11 februari 2015 09:49 schreef Oksel het volgende:
Ja, dus? Alsof ik het verschil voel tussen een stijve originele fiets, of een stijve niet-originele fiets?
Je bent een naar, irritant, gefrustreerd en jaloers mannetje knut. Wat is er toch mis met je, dat je dit gedrag continue moet uitten?
Ah. Nouja, dan gaat hij dat maar lekker ergens anders doen. Dit is niet de plek.quote:Op woensdag 11 februari 2015 09:53 schreef dop het volgende:
[..]
Knut heeft volgens mij iets van psygologie gestudeerd jonge, en jij bent soms zijn proeftuin, (soms wij allemaal).
maar jij hapt zo lekker dus kan hij het niet laten.
Je vindt je nepfiets zo goed dat het je niets zou verbazen dat het een originele is. Dan hoor je jou dus wel zeggen dat het "top" is.quote:Op woensdag 11 februari 2015 09:49 schreef Oksel het volgende:
Ja, dus? Alsof ik het verschil voel tussen een stijve originele fiets, of een stijve niet-originele fiets?
Je bent een naar, irritant, gefrustreerd en jaloers mannetje knut. Wat is er toch mis met je, dat je dit gedrag continue moet uitten?
hij rijd op een Giant man (need i say more)quote:Op woensdag 11 februari 2015 09:54 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ah. Nouja, dan gaat hij dat maar lekker ergens anders doen. Dit is niet de plek.
Niemand beweert dat je ontevreden moet zijn over je fiets. Persoonlijk denk ik dat het een goede fiets is, waarschijnlijk stijver dan de mijne. Echter wat mij tegen het zere been stoot is dat je, omdat je je fiets erg goed vindt, het artikel automatisch naast je neerlegt. Dat artikel doet geen afbreuk aan of je het een fijne fiets kan vinden.quote:Op woensdag 11 februari 2015 09:49 schreef Oksel het volgende:
Ja, dus? Alsof ik het verschil voel tussen een stijve originele fiets, of een stijve niet-originele fiets?
Je bent een naar, irritant, gefrustreerd en jaloers mannetje knut. Wat is er toch mis met je, dat je dit gedrag continue moet uitten?
Met shimano groep maar dan wel campagnolo wielen omdat die goedkoper zijn vanwege de kwaliteitquote:Op woensdag 11 februari 2015 09:56 schreef dop het volgende:
[..]
hij rijd op een Giant man (need i say more) , daar moet jij als geslepen zakenman toch gewoon door heen priikken
GIANTGODENquote:Op woensdag 11 februari 2015 09:56 schreef dop het volgende:
[..]
hij rijd op een Giant man (need i say more), daar moet jij als geslepen zakenman toch gewoon door heen priikken
Die tekst slaat zeker op je pens HAHAHAquote:
Kijk zelfs Kano heeft hem gelijk doorquote:Op woensdag 11 februari 2015 09:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Met shimano groep maar dan wel campagnolo wielen omdat die goedkoper zijn vanwege de kwaliteit
Nee op mn paarsgepuntelansquote:Op woensdag 11 februari 2015 09:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die tekst slaat zeker op je pens HAHAHA
Wat hou ik toch van dit forum en van julliequote:Op woensdag 11 februari 2015 09:49 schreef Oksel het volgende:
Ja, dus? Alsof ik het verschil voel tussen een stijve originele fiets, of een stijve niet-originele fiets?
Je bent een naar, irritant, gefrustreerd en jaloers mannetje knut. Wat is er toch mis met je, dat je dit gedrag continue moet uitten?
Ingelijks. Kom je nog eens koersen in Noord Holland? Dan kom ik wel weer roepen dat je moet rijden met je kutje.quote:Op woensdag 11 februari 2015 10:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat hou ik toch van dit forum en van jullie
Vast wel!quote:Op woensdag 11 februari 2015 10:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ingelijks. Kom je nog eens koersen in Noord Holland? Dan kom ik wel weer roepen dat je moet rijden met je kutje.
quote:Op woensdag 11 februari 2015 08:31 schreef Patroon het volgende:
moet eerlijk bekennen dat ik een neppe Oakley Jawbone in Thailand heb gekocht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als hij Vledder en Noordwolde weer fietst kan je mij ook wel even een lijstje doorsturen met wat ik dan naar hem moet schreeuwen.quote:Op woensdag 11 februari 2015 10:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ingelijks. Kom je nog eens koersen in Noord Holland? Dan kom ik wel weer roepen dat je moet rijden met je kutje.
RIJDEN MET JE KUTJEquote:Op woensdag 11 februari 2015 10:17 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Als hij Vledder en Noordwolde weer fietst kan je mij ook wel even een lijstje doorsturen met wat ik dan naar hem moet schreeuwen.
quote:Op woensdag 11 februari 2015 10:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
RIJDEN MET JE KUTJE
NIET UIT D1 KOMEN
MOET JE NOG EEN BIDON BIETENSAP?
JE ZADELPEN SCHEURT UIT
Verder kan je roepen wat je wilt, hierboven zijn slechts de basics.
quote:Op woensdag 11 februari 2015 10:15 schreef muzas het volgende:
[..]Welke kleur?
Bovenkant wit, onderkant zwart. Gekocht voor 10euroSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.met 3 sets glazen
Maar ik kan 't mis hebben...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |