Daarvoor ook al en daarna ook.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:21 schreef tong80 het volgende:
Maar als ik zoiets over mijn vriendin zeg, dan ben ik meteen een viespeuk.'
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:21 schreef tong80 het volgende:
Kijk, vroeger was aanranding vaak de schuld van de vrouw. Die had een te diepe decolleté of zo'n minirok of hotpants aan.
Wat zijn randfiguren?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:26 schreef mig72 het volgende:
Ik vind dat er teveel acceptatie is in onze samenleving van al die randfiguren.
Nee, bedankt.
Hij durft het gewoon te zeggen en hij meent het ook nog.quote:
Van hetzelfde laken een pak idd.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:49 schreef etuiedelapiel het volgende:
SHO / Emile Ratelband: 'Homoseksualiteit is te genezen'
Tja, dan kan je zo'n iemand toch niet meer serieus nemen (no pun intended)?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 21:39 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hij durft het gewoon te zeggen en hij meent het ook nog.
Heeft de Ebola-aanval tijdens zijn trip in West-Afrika helaas overleefdquote:
Misschien moet je het nog een keertje lezen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 00:49 schreef Elfletterig het volgende:
De opvattingen van Ratelband over aanranding doen denken aan wat de gemiddelde moslimradicaal vindt. Als een man zich niet kan beheersen, ligt dat het aan degene die wordt aangerand, niet aan het primaat dat voor mens moet doorgaan.
Hij bedoelt de eigenlijke afspraaktijd om je aangifte op te nemen ivm bureaudrukte, grotere prioriteiten en dergelijke.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 06:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Je moet 3 weken wachten voor je aangifte kunt doen als je in elkaar bent geslagen?? Dat heb ik nog nooit gehoord?
Dat is toch geen drie weken? Ik heb zelf een keer een aangifte laten opmaken en dat was binnen drie dagen geregeld.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 06:49 schreef mig72 het volgende:
[..]
Hij bedoelt de eigenlijke afspraaktijd om je aangifte op te nemen ivm bureaudrukte, grotere prioriteiten en dergelijke.
Vergelijkbare grootheden, wat ik je brom.quote:Als ze een slok ophebben, roepen ze opeens: hee Ratelbandje, tsjakka! Dat is toch te gek voor woorden? Het is ook te gek voor woorden dat mensen met een slok op andere mensen in elkaar slaan.'
Oké, dan doen we dat:quote:Op zaterdag 7 februari 2015 02:37 schreef hottentot het volgende:
[..]
Misschien moet je het nog een keertje lezen.
Kortom: kleed of gedraag je jezelf te uitdagend / aanstootgevend volgens subjectieve, conservatieve maatstaven, dan is het "best voor te stellen" dat jou sneller wat overkomt. De mening wijkt in principe niet of nauwelijks af van wat moslimradicalen vinden: vrouwen moeten zich bedekken, om geen lusten bij de man op te wekken.quote:Maar homogeweld is vaak heel gericht.
'Ik wil daar geen lans voor breken, maar ik kan me voorstellen... Hoe zal ik het zeggen. Kijk, vroeger was aanranding vaak de schuld van de vrouw. Die had een te diepe decolleté of zo'n minirok of hotpants aan. Daar was dan een hele hetze over, want dat mocht je niet zeggen. Terwijl: ik kan me best voorstellen dat er met iemand met een diepe decolleté of geile tatoeages dingen gebeuren die niet gebeuren met iemand die een rok tot aan de enkels heeft of zo'n ding op de kop waarbij je alleen de ogen ziet.
Hij heeft toch gelijk dat hoe korter de rok hoe meer opmerkingen en aandacht een vrouw trekt, jij doet of hij dit goedkeurt maar dat is niet terug te vinden in de tekst.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 10:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Oké, dan doen we dat:
[..]
Kortom: kleed of gedraag je jezelf te uitdagend / aanstootgevend volgens subjectieve, conservatieve maatstaven, dan is het "best voor te stellen" dat jou sneller wat overkomt. De mening wijkt in principe niet of nauwelijks af van wat moslimradicalen vinden: vrouwen moeten zich bedekken, om geen lusten bij de man op te wekken.
quote:Op zaterdag 7 februari 2015 10:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Oké, dan doen we dat:
[..]
Kortom: kleed of gedraag je jezelf te uitdagend / aanstootgevend volgens subjectieve, conservatieve maatstaven, dan is het "best voor te stellen" dat jou sneller wat overkomt. De mening wijkt in principe niet of nauwelijks af van wat moslimradicalen vinden: vrouwen moeten zich bedekken, om geen lusten bij de man op te wekken.
Ik ook. Maar ook als 2 hetero's dat doen. Zoiets hoeft niet midden op straat, doe dat gewoon thuis in je slaapkamer.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 21:48 schreef Mani89 het volgende:
Ik vind het ook een beetje jakkie als ik 2 homo's zie tongen. Maar verder dan dat gevoel gaat het ook niet.
Bij een vraag naar homoacceptatie beginnen over aangiftes. Alsof de reden dat mensen homo's niet accepteren daar ook maar enigszins mee te maken heeft. Zocht hij een excuus om te zaniken over ongelijkheid in de behandeling van aangiftes, of maakt hij werkelijk zo'n vreemde gedachtensprong?quote:Maar vindt u het dan niet erg dat homoseksuelen anno 2014 nog altijd niet helemaal geaccepteerd worden?
'Het is ergens ook wel te begrijpen. Als ik in elkaar word geslagen, dan moet ik drie weken wachten totdat ik aangifte mag doen. Als het homofoob geweld is, dan mag er meteen aangifte worden gedaan en wordt de dader ook nog harder gestraft. Daar ben ik het ontzettend mee oneens.'
Ik vind het ook jakkie als een gemiddeld heterostel elkaar ongegeneerd staat af te lebberen, maar dan kijk ik gewoon de andere kant op.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 21:48 schreef Mani89 het volgende:
Ik vind het ook een beetje jakkie als ik 2 homo's zie tongen. Maar verder dan dat gevoel gaat het ook niet.
Leg eens uit.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:16 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]wel erg naïef om te denken dat hoe iemand zich kleed en gedraagd geen invloed heeft op evt.slachtofferschap.
Zei hij dat zo ja? Of maak jij dat er van?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:44 schreef hottentot het volgende:
[..]
Hij heeft toch gelijk dat hoe korter de rok hoe meer opmerkingen en aandacht een vrouw trekt, jij doet of hij dit goedkeurt maar dat is niet terug te vinden in de tekst.
Gelijke strekking.quote:Op donderdag 12 februari 2015 22:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zei hij dat zo ja? Of maak jij dat er van?
Dat er een verschil zit tussen een aanranding en een opmerking of aandacht.quote:Op donderdag 12 februari 2015 22:54 schreef hottentot het volgende:
[..]
Gelijke strekking.
Wat is je punt?
En waar is wat ik stel in mijn posting fout?quote:Op donderdag 12 februari 2015 22:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat er een verschil zit tussen een aanranding en een opmerking of aandacht.
Ik:quote:ik kan me best voorstellen dat er met iemand met een diepe decolleté of geile tatoeages dingen gebeuren die niet gebeuren met iemand die een rok tot aan de enkels heeft of zo'n ding op de kop waarbij je alleen de ogen ziet.
Dus wat wil je bereiken met je commentaar?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:44 schreef hottentot het volgende:
[..]
Hij heeft toch gelijk dat hoe korter de rok hoe meer opmerkingen en aandacht een vrouw trekt.
Dat ging over aanranding, niet over alleen wat aandacht of een opmerking.quote:Op donderdag 12 februari 2015 23:07 schreef hottentot het volgende:
[..]
En waar is wat ik stel in mijn posting fout?
Emille:
[..]
Ik:
[..]
Dus wat wil je bereiken met je commentaar?
WTF ?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:48 schreef Samuray13 het volgende:
Met deze overdreven homo/LGBT-politiek gaat het dezelfde kant op als met immigranten.
Iedereen zich braaf gedragen, erna is het men zat en barst de bom. Iedereen zich erna afvragen waar de tolerantie is gebleven.
De LGBT-scene is dus gewaarschuwd. De tolerantie is schijn.
Die man is gek, maar dit is wel een super rake opmerking natuurlijk...quote:Zoals Onno Hoes. Die zei laatst over die toyboy dat hij een lekker pijpmondje heeft. Daar werd een beetje om gelachen. Maar als ik zoiets over mijn vriendin zeg, dan ben ik meteen een viespeuk.'
Makkelijk praten als je zelf geen last hebt van het gebrek aan acceptatie.quote:Je moet alles de tijd geven. Dan komt die acceptatie vanzelf wel.
Dus de politie en overheid behandelt homo's anders, en daarom is het wel begrijpelijk als ze in elkaar gemept worden? Goed bezig Emile...quote:Als ik in elkaar word geslagen, dan moet ik drie weken wachten totdat ik aangifte mag doen. Als het homofoob geweld is, dan mag er meteen aangifte worden gedaan en wordt de dader ook nog harder gestraft.
Dat is geen antwoord op de vraag, Emile. Sterker nog, het heeft niets met de vraag te maken.quote:'Juist. Geweld komt voort uit opgekropte agressie. Ik drink zelf geen alcohol, geen druppel, maar als mensen de kroeg ingaan, dan zijn ze vaak zichzelf niet. Ik zie dat ook in mijn eigen omgeving. Als mensen nuchter zijn, lopen ze met een grote boog om me heen. Als ze een slok ophebben, roepen ze opeens: hee Ratelbandje, tsjakka! Dat is toch te gek voor woorden? Het is ook te gek voor woorden dat mensen met een slok op andere mensen in elkaar slaan.'
Chique hoor, Emile, aanranding goedpraten. Je hebt misschien gelijk dat dames die zich uitdagend kleden extremere dingen met zich laten doen. Maar het kernwoord is hier 'laten'. Uitdagend kleden is geen toestemming om maar tegen hun wil aan hen te zitten.quote:Terwijl: ik kan me best voorstellen dat er met iemand met een diepe decolleté of geile tatoeages dingen gebeuren die niet gebeuren met iemand die een rok tot aan de enkels heeft of zo'n ding op de kop waarbij je alleen de ogen ziet.
Onno Hoes is ook een viespeuk omdat hij zulke dingen zegt. En als homo's zich irritant gedragen, heeft dat niets met hun homoseksualiteit te maken, maar met hun gedrag. Dat zijn twee verschillende dingen. We gaan blanke heteroseksuele mannen ook niet kwalijk nemen dat jij een irritante aandachtshoer bent, Emile.quote:Er zijn natuurlijk ook veel homo's die zich irritant gedragen. Homo's zijn niet altijd netjes. Zoals Onno Hoes. Die zei laatst over die toyboy dat hij een lekker pijpmondje heeft. Daar werd een beetje om gelachen. Maar als ik zoiets over mijn vriendin zeg, dan ben ik meteen een viespeuk.'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |