abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149434290
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 21:08 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Hij wijst het en jou niet af en gaat nergens heen, het is gewoon nu niet het goede moment. Jij hebt er al vertrouwen in, dat is mooi, maar zie het als je persoonlijke voorpret. Bij hem duurt het gewoon wat langer en daar moet je ook geen invloed op willen hebben. Bedenk je hoe leuk het is als je vriend er ook zo over denkt en gun hem ook die tijd. Dan delen jullie het straks en pas dan heb je echt een basis om aan kinderen te beginnen. Hang er vooral geen deadline aan, je merkt vanzelf dat hij anders tegen kinderen aan gaat kijken.
Lange voorpret dan, haha!

Ik begrijp je reactie en ik ben het ermee eens. Het is veel fijner als je er allebei achterstaat en ik weet ook zeker dat het over een paar jaar wel gaat gebeuren. Maar geloof me als ik zeg dat het gevoel er gewoon is en dat het heel erg sterk is. Het is niet iets waar ik voor kies. Als ik mijn vriend zie weet ik gewoon dat ik graag kinderen met hem wil. Maar ik hoop dat het minder gaat worden als ik er bewust niet veel mee bezig ga.

En Rhubarbje heeft ook zeker een punt dat ik achter de waarom moet zien te komen, want veel verder dan aangeven dat ik heel blij ben met mijn vriend en dat ik er klaar voor ben, kom ik eigenlijk niet. Ja, dat het een gevoel is dus. Erg bijzonder eigenlijk dat ik mijn eigen gevoel niet eens begrijp, maar dat het toch zo sterk is.
pi_149436693
Ik hoef je niet te geloven, jij moet je vriend eens geloven. Want jouw kinderwens lijkt sterker dan het vertrouwen in het oordeel van je vriend hoe hij over jullie huidige situatie denkt. Daar kun je lekker over heen blijven stappen en afschuiven dat jouw gevoel oh zo sterk is, je er niet voor kiest en je er echt niets aan kan doen. Je kunt er wel degelijk wat aan doen. Neem je verantwoordelijkheid en ga naar een psycholoog als dit je leven zo overheerst.
En lees ook even terug hoe vaak je het woord ik gebruikt en hoe weinig wij. Een relatie en een kind krijgen doe je samen, maar je focus ligt wel heel erg bij jezelf en jouw gevoel.
  Manager PR/Moderator zaterdag 7 februari 2015 @ 00:10:53 #53
269689 crew  Viv
pi_149437755
Of kom naar dit topic voor iedereen die wel graag een kindje zou willen maar waarvoor het nu (nog) niet weggelegd is. :*
pi_149438193
Hebben jullie al een hond?
Make my day!
pi_149438333
Maar serieus. Je gevoelens als vrouw met "rammelende eierstokken" zijn heel herkenbaar.
Mannen zijn meestal nooit toe aan een kind, helaas.
Wij hebben vanaf het okay moment van mijn man er alsnog zes jaar over gedaan om alleen al zwanger te raken. En niet iedere zwangerschap heeft een goed einde. Dus ik vind je verhaal wel degelijk houtsnijden.
En nu zegt mijn man dat hij zich een oudere vader voelt..ja..duh... ;)

Wat houdt hem tegen, behalve carrière (want daar kunnen jullie over praten)?
Wsl kan hij dat niet goed onder woorden brengen?
Make my day!
pi_149438418
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 00:31 schreef agter het volgende:
Maar serieus. Je gevoelens als vrouw met "rammelende eierstokken" zijn heel herkenbaar.
Mannen zijn nooit toe aan een kind, helaas.
Wij hebben vanaf het okay moment van mijn man er alsnog zes jaar over gedaan om alleen al zwanger te raken. En niet iedere zwangerschap heeft een goed einde. Dus ik vind je verhaal wel degelijk houtsnijden.
En nu zegt mijn man dat hij zich een oudere vader voelt..ja..duh... ;)

Wat houdt hem tegen, behalve carrière (want daar kunnen jullie over praten)?
Wsl kan hij dat niet goed onder woorden brengen?
Waarom is carrière geen goed argument? Ik vind dat haar vriend juist perfect onder woorden kan brengen wat hem 'tegenhoudt', wat een verschrikkelijke manier is om iemand schuld aan te praten overigens. Hij is er simpelweg niet aan toe, basta.
pi_149438477
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 00:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waarom is carrière geen goed argument? Ik vind dat haar vriend juist perfect onder woorden kan brengen wat hem 'tegenhoudt', wat een verschrikkelijke manier is om iemand schuld aan te praten overigens. Hij is er simpelweg niet aan toe, basta.
Is het nu carrière of er niet aan toe zijn (wat een veel breder begrip is)? En waar bestaat dat "niet aan toe" dan uit?
Make my day!
pi_149438553
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 00:36 schreef agter het volgende:

[..]

Is net nu carrière of er niet aan toe (wat een veel breder begrip is)? En waar bestaat dat "niet aan toe" dan uit?
Het is beiden: TS haar vriend wil eerst andere dingen doen voordat hij zichzelf aan kinderen ziet beginnen, waarvan 1tje carrière maken is. En waaruit bestaat dat "wel aan toe zijn" dan uit? Dat is echt een zeer simplistische manier van redeneren overigens.
pi_149438631
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 00:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het is beiden: TS haar vriend wil eerst andere dingen doen voordat hij zichzelf aan kinderen ziet beginnen, waarvan 1tje carrière maken is. En waaruit bestaat dat "wel aan toe zijn" dan uit? Dat is echt een zeer simplistische manier van redeneren overigens.
Het punt carrière is toch geen issue voor hem als zij het merendeel van de zorgtaken op zich neem de eerste paar jaar?
(Al is 4 dagen werken a 10 uur per dag al geen probleem meer in de meeste banen, maar daar kan ik voor de vriend van TS niet over oordelen, mss moet hij wel veel reizen).
Make my day!
pi_149438657
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 00:42 schreef agter het volgende:

[..]

Het punt carrière is toch geen issue voor hem als zij het merendeel van de zorgtaken op zich neem?
(Al is 4 dagen werken a 10 uur per dag al geen probleem meer in de meeste banen, maar daar kan ik voor de vriend van TS niet over oordelen, mss moet hij wel veel reizen).
Waarom bepaal jij wel even dat zijn carrière er niet onder zou lijden als ze een kind krijgen? Bagetalliseer je de impact van een kind op het leven van beide ouders om zo je gelijk te willen halen?
pi_149438712
quote:
5s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 00:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waarom bepaal jij wel even dat zijn carrière er niet onder zou lijden als ze een kind krijgen? Bagetalliseer je de impact van een kind op het leven van beide ouders om zo je gelijk te willen halen?
Geef eens aan welke onoverkomelijke problemen er dan zouden zijn voor zijn carrière als zij een paar jaar de zorg op zich neemt voor hun kind?
Generaties mannen hebben zo carrière gemaakt.
Make my day!
pi_149438790
Maar dit is wel in casu het dilemma van de moderne mens:
Tot in de twintig studeren en daarna carrière willen maken. Waardoor de kinderwens tot na de 30 uitgesteld wordt. Resultaat: verminderde vruchtbaarheid en nog maar de vraag of het lukt zonder allerlei kunstingrepen.

En de biologische klok van een compleet normale vrouw van in de 20 staat op springen...
Make my day!
pi_149438817
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 00:46 schreef agter het volgende:

[..]

Geef eens aan welke onoverkomelijke problemen er dan zouden zijn voor zijn carrière als zij de zorg op zich neemt voor hun kind?
Generaties mannen hebben zo carrière gemaakt.
Het feit dat hij moet kiezen tussen actief betrokken zijn bij de opvoeding van zijn kind en carrière maken ? Who knows, misschien werkt manlief wel 7 dagen in de week en krijgt hij van jou het slikken of stikken argument door de strot geramd. Zit je dan met de keuze tussen carrière of kind, lekker dan. Of je gooit jaren aan werk weg of je ziet je kind niet opgroeien door een vrouw met rammelende eierstokken.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2015 00:52:57 ]
pi_149438951
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 00:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het feit dat hij moet kiezen tussen actief betrokken zijn bij de opvoeding van zijn kind en carrière maken ? Who knows, misschien werkt manlief wel 7 dagen in de week en krijgt hij van jou het slikken of stikken argument door de strot geramd. Zit je dan met de keuze tussen carrière of kind, lekker dan. Of je gooit jaren aan werk weg of je ziet je kind niet opgroeien door een vrouw met rammelende eierstokken.
Het gaat (ik ga even af op TS) toch maar om een paar jaar? Dus je kind niet zien opgroeien is nonsens.
Het is geen keuze tussen kind of carriere.
Hij kan die paar jaar prima carriere maken terwijl zij zich bezig houdt met hun kind.
En als je zo graag fulltime vader wil zijn : ik kan me niet voorstellen dat hij op zijn 30ste opeens alle tijd van de wereld heeft voor zijn kind, maar nu qua carriere totaal niet.
Nee.. Carriere is in dit geval een onzin argument en makkelijk te paraderen.
Tenzij er ook andere argumenten zijn...
Make my day!
  Manager PR/Moderator zaterdag 7 februari 2015 @ 01:02:49 #65
269689 crew  Viv
pi_149439000
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 01:00 schreef agter het volgende:
Het gaat (ik ga even af op TS) toch maar om een paar jaar? Dus je kind niet zien opgroeien is nonsens.
De eerste 5 jaar van het leven van zijn eerste kind is hij dan "die man die op zondag het vlees snijdt", ik vind het juist lovenswaardig dat hij het anders wil.
pi_149439002
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 01:00 schreef agter het volgende:

[..]

Het is geen keuze tussen kind of carriere.
Hij kan die paar jaar prima carriere maken terwijl zij zich bezig houdt met hun kind.
En als je zo graag fulltime vader wil zijn : ik kan me niet voorstellen dat hij op zijn 30ste opeens alle tijd van de wereld heeft voor zijn kind, maar nu qua carriere totaal niet.
Nee.. Carriere is in dit geval een onzin argument en makkelijk te paraderen.
Tenzij er ook andere argumenten zijn...
Dat zeg ik, emotionele chantage om je zin te krijgen. alle argumenten van de ander telt niet of vind je niet de moeite waard, alleen die ratelende eierstokken van TS die geen enkele onderbouwing behoeft telt wel. Over onzin argumenten gesproken die makkelijk te paraderen zijn zeg, goedemorgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2015 01:04:11 ]
pi_149439020
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 01:02 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

De eerste 5 jaar van het leven van zijn eerste kind is hij dan "die man die op zondag het vlees snijdt", ik vind het juist lovenswaardig dat hij het anders wil.
Is allemaal niet waar joh volgens agter, je kan prima 60 uur per week werken en actief je kind opvoeden als man zijnde. Snap jij het nog ?
  Manager PR/Moderator zaterdag 7 februari 2015 @ 01:06:06 #68
269689 crew  Viv
pi_149439064
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 01:03 schreef Scorpie het volgende:
Is allemaal niet waar joh volgens agter, je kan prima 60 uur per week werken en actief je kind opvoeden als man zijnde. Snap jij het nog ?
Ik snap haar argument dat het qua kans op een spontane en ongecompliceerde zwangerschap goed is om niet onnodig lang te wachten, maar dat is nog geen argument om de vader in zo'n jaren '50-rol te dwingen. :N
pi_149439129
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 01:02 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Oh, dat ben ik wel met je eens.
Maar haar biologische klok is niet zo makkelijk in zijn carrièrepad te vatten, helaas.
En laten we eerlijk zijn: het is meestal niet zo dat als hij carriere gemaakt heeft, hij op zijn 30ste opeens alles uit handen laat vallen om er 1000% te zijn voor thuis. Carriere betekent meer verantwoordelijkheden, grotere uitdagingen etc.
Hij zal er hoe dan ook een middenweg in moeten zien te vinden.
Make my day!
pi_149439162
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 01:09 schreef agter het volgende:

[..]

Oh, dat ben ik wel met je eens.
Maar haar biologische klok is niet zo makkelijk in zijn carrièrepad te vatten, helaas.
En laten we eerlijk zijn: het is meestal niet zo dat als hij carriere gemaakt heeft, hij op zijn 30ste opeens alles uit handen laat vallen om er 1000% te zijn voor thuis. Carriere betekent meer verantwoordelijkheden, grotere uitdagingen etc.
Je doet alweer een aanname over de carrière van TS haar vent om zo je eigen argumenten te kunnen staven. Who knows, misschien is hij wel binnen op zijn 30e en kan hij fulltime vader zijn.
pi_149439223
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 01:06 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik snap haar argument dat het qua kans op een spontane en ongecompliceerde zwangerschap goed is om niet onnodig lang te wachten, maar dat is nog geen argument om de vader in zo'n jaren '50-rol te dwingen. :N
Die jaren 50 rol is hun keus. Dat is hun consequentie als zij als alles opgeeft voor het kind.
Maar wachten tot je minimaal 30 bent (en wellicht ouder als de carriere van manlief niet zo voorspoedig gaat), terwijl er één nu al doodongelukkig is?
Ik weet het niet hoor...
Make my day!
pi_149439236
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 01:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je doet alweer een aanname over de carrière van TS haar vent om zo je eigen argumenten te kunnen staven. Who knows, misschien is hij wel binnen op zijn 30e en kan hij fulltime vader zijn.
Ja, wie weet!
Staatsloterij mss.
Make my day!
  Manager PR/Moderator zaterdag 7 februari 2015 @ 01:24:07 #73
269689 crew  Viv
pi_149439349
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 01:14 schreef agter het volgende:
Maar wachten tot je minimaal 30 bent (en wellicht ouder als de carriere van manlief niet zo voorspoedig gaat), terwijl er één nu al doodongelukkig is?
Ik weet het niet hoor...
Als je doodongelukkig wordt vanwege het wachten heb je sowieso een probleem. :X Ik wacht om vergelijkbare redenen ook al sinds mijn 25ste (nu 31) maar mijn leven is nu al de moeite waard, niet pas straks/als/dan.
pi_149439403
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 01:09 schreef agter het volgende:
Echt stuitend dit :N

Zij moeten er een middenweg in zien te vinden, samen. Het is echt niet alleen zijn probleem dat haar biologische klok NU schreeuwt.
  Manager PR/Moderator zaterdag 7 februari 2015 @ 01:49:29 #75
269689 crew  Viv
pi_149439671
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 01:28 schreef Scary_Mary het volgende:
Echt stuitend dit :N

Zij moeten er een middenweg in zien te vinden, samen. Het is echt niet alleen zijn probleem dat haar biologische klok NU schreeuwt.
Uh, die middenweg ging over de verdeling werk/zorg als het kind er eenmaal is, niet de middenweg tussen NU en over 5 jaar beginnen aan kinderen.
pi_149440731
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 16:40 schreef Myrthe1 het volgende:
Hallo allemaal!

Ik zit al een jaar met een hele grote kinderwens. Ik wil heel graag een kind, maar mijn vriend wil er niet eens meer over praten nu. Hij wil geen kinderen op dit moment en hij wil wachten tot na zijn dertigste. Ik ben nog maar 23 en hij is nog maar 25, dus heb ik het gevoel dat we veel te lang moeten wachten. Ik begrijp aan de andere kant wel dat hij wil wachten en dat is waarschijnlijk ook verstandig, maar toch zit ik met de gevoelens dat ik heel graag een kind wil. En wel 'nu'.

Mijn vriend heeft een drukke vaste baan. Hij wil dus wachten tot na zijn dertigste omdat hij graag carrière wil maken en zich daar nu 100% op wil focussen. Hij is veel bezig met zijn werk en daar heb ik begrip voor, maar ik heb het minder druk. Ik ben vorig jaar afgestudeerd als diëtiste, ik werk parttime bij een instelling en ik houd een voedingsblog bij. Ik heb natuurlijk genoeg sociale contacten en ik onderneem veel, maar ik vind dat we alles nu zo op orde hebben dat het mij zo fijn lijkt om een kind op de wereld te zetten.

Samen verdienen we genoeg om een kind of meerdere kinderen op te voeden en onze relatie zit verder goed. Ik lees al ongeveer een jaar lang boeken over zwangerschappen, ik kijk op fora over zwangerschappen (maar ik durf er niets te plaatsen) en over de keuze om samen met je partner een kind op de wereld te zetten. Ik pas wekelijks op de kinderen van mijn vriend zijn broer en dat vind ik geweldig om te doen. Maar mijn vriend krijgt de kriebels van mij en ik krijg eigenlijk ook wel de kriebels van mezelf.

Mijn vriend en ik hebben er vaak over gepraat en de conclusie is dus dat hij er niet meer met mij over wil praten op dit moment. Dat begrijp ik van hem, want ik heb maandenlang gepraat over mijn kinderwens. Dus ik ben er nu stil over. Maar de gevoelens gaan niet weg en het blijft zo'n grote wens van mij dat het dagelijks terugkomt. Terwijl mijn vriend gelijk heeft: we zijn nog super jong en we hebben alle tijd. Niemand uit onze omgeving heeft nu al kinderen. En hij heeft er gewoon geen zin in nu.

Maar toch blijft het knagen. Als ik een kindje zie smelt ik helemaal. En dan kan het bijna pijn doen dat ik nog zo lang moet wachten. Hoe ga ik met deze gevoelens om? Het legt een zekere druk op onze relatie. Mijn vriend raakt geïrriteerd door mijn drang en ik ben verdrietig dat ik nog lang moet wachten, terwijl ik het gevoel heb dat ik er nu klaar voor ben. Maar verder hebben we het zo fijn samen.
Lastig, die rammelende eierstokken op nog relatief jonge leeftijd.
Het nog niet hebben van kinderen heeft ook zijn voordelen. Je kan wat meer leuke dingen doen met je tijd en geld. Het beste wat je denk ik kunt proberen is genieten van je vrijheid en proberen de voordelen te zien. Lekker lang stappen in het weekend en nog een paar grote reizen maken, bv.. Dat is wel voorbij, althans de komende decennia, als er een keer een kind is..
pi_149447701
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 01:49 schreef ViviRAWRS het volgende:
Uh, die middenweg ging over de verdeling werk/zorg als het kind er eenmaal is, niet de middenweg tussen NU en over 5 jaar beginnen aan kinderen.
Die middenweg over de verdeling werk/zorg als het kind er eenmaal is lijkt me ook wel iets van hen samen en niet alleen zijn pakkie an anders...
pi_149447918
Ach Jezus, laat je ratio eens gelden ipv je gevoelens. Je zegt zelf dat je vriend eigenlijk gelijk heeft. Nou, punt, klaar, uit. Gewoon nog een paar jaar wachten. Je bent pas 23.
pi_149448034
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 00:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je kunt er ook voor allebei kiezen. Zeker als je vriendin aanbiedt om minder te gaan werken. Mijn vader heeft na mijn geboorte ook gewoon carrière gemaakt. En er zullen genoeg ouders zijn die dat ook gedaan hebben. En bovendien stopt carrière maken niet na je 30e. Tenminste, dat mag ik hopen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_149448054
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 15:58 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Je kunt er ook voor allebei kiezen. Zeker als je vriendin aanbiedt om minder te gaan werken. Mijn vader heeft na mijn geboorte ook gewoon carrière gemaakt. En er zullen genoeg ouders zijn die dat ook gedaan hebben. En bovendien stopt carrière maken niet na je 30e. Tenminste, dat mag ik hopen.
'Je kunt voor allebei kiezen' is niks anders dan 'je kiest voor het kind, en je doet je carriere er maar bij'. Kortom, dat is geen compromis.
pi_149448205
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 15:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

'Je kunt voor allebei kiezen' is niks anders dan 'je kiest voor het kind, en je doet je carriere er maar bij'. Kortom, dat is geen compromis.
Als je er zo over denkt, kun je maar beter helemaal niet aan kinderen beginnen. Wat ik al eerder zei, je carrière stopt niet na je 30e. Misschien krijgt die vriend dan wel een topfunctie, waardoor hij nog minder tijd heeft en het krijgen van kinderen weer wil uitstellen.

Prima als iemand geen kinderen wil. Heb zelf namelijk ook geen kinderwens. Maar wees dan wel eerlijk. Niet alleen naar je partner, maar ook naar jezelf. Die carrière-argument komt meer over als uitstel van executie.
pi_149448596
Het verlangen naar een kind kan heel groot zijn. Het is ook wel iets anders dan de wens om vanavond biefstuk te eten. Het zit veel dieper en is veel moeilijker naast je neer te leggen. Dat begrijp ik allemaal prima.

Van de andere kant zijn jullie 23 en 25, dat is echt nog jong. Jij kunt er wel klaar voor zijn, maar je vriend is dat, vindt hij zelf, op dit moment niet. En of dat nou is omdat hij zich eerst een aantal jaren wil toeleggen op zijn carriere, wil genieten van het samenzijn of er 'gewoon nog niet klaar voor is', is eigenlijk helemaal niet aan de orde. Zijn reden om het nu niet te willen, is legitiem. Daar zul je je bij neer moeten leggen.

Hoe omgaan met het wachten? Ik zou vooral niet te veel bezig proberen te zijn met je wens. Zoals de zaken ervoor staan, komt de vervulling ervan nog wel. Probeer je leven vooral te vullen met andere dingen. Doe samen leuke dingen, wat het ook is dat je samen graag doet. Maak ook plannen voor samen voor over een jaar, of twee. Mooie reizen, nieuwe meubels, auto, wat dan ook. En blijf er niet te veel over zeuren. Dat wil niet zeggen dat je het onderwerp volledig moet mijden, maar hou het luchtig en niet te vaak.

Wat betreft de vruchtbaarheid: over vijf jaar ben je 28, dat is nog steeds een heel prima leeftijd voor een gezond stel en hoeft helemaal nog geen problemen op te leveren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_149448629
quote:
12s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 16:05 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Als je er zo over denkt, kun je maar beter helemaal niet aan kinderen beginnen. Wat ik al eerder zei, je carrière stopt niet na je 30e.
Klopt, maar voor je 30e kan je wel een betere carriere hebben gemaakt als je 90 uur per week maakt zonder kids.

quote:
Misschien krijgt die vriend dan wel een topfunctie, waardoor hij nog minder tijd heeft en het krijgen van kinderen weer wil uitstellen.
Of hij heeft net die topfunctie gehad en kan zich nu richten op de kinderen.

quote:
Prima als iemand geen kinderen wil. Heb zelf namelijk ook geen kinderwens. Maar wees dan wel eerlijk.
In welke gedachtekronkels is zeggen dat je carriere voor een kinderwens gaat niet eerlijk?

quote:
Niet alleen naar je partner, maar ook naar jezelf. Die carrière-argument komt meer over als uitstel van executie.
Pure aanname van jouw kant, bedoeld om een man voor het blok te zetten. Dat jij het een onzinnig argument vind kan prima, maar dat zijn ratelende eierstokken natuurlijk net zo goed, sterker nog, dat argument is nog veel meer bullshit.
pi_149448729
Neem een konijn of hond.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_149448847
Tsja, mijn vriendin en ik zijn in de 30 en vragen ons soms af of we er niet beter eerder aan konden beginnen.

Met name omdat we als twintigers minder gezondheidsproblemen hadden dan nu.

Sowieso kun je als vrouw beter voor je 30ste er aan beginnen dan erna.

Ps: carriere gaat altijd door. Ik heb zelf het idee dat de jaren tot mijn 40ste juist het zwaarst gaan tellen..
Monkey see, monkey do.
pi_149449119
Hoop maar dat mijn vriendin niet ook zo gaat denken. Moet er niet aan denken, over 4 jaar al kinderen. :')
pi_149449305
Ik ben het eens met Scorpie. Je vol richten op je carrière is niet te combineren met betrokken vaderschap imo, een van beiden gaat er onder lijden. Een goed argument dus van de vriend, hoe vervelend het misschien ook is.

Maar goed, het issue hier is hoe ts hiermee om moet gaan. Ik vind het huisdier idee wel een hele goede. Een hond, kat of konijn kun je ook bemoederen, al is het op een andere manier. Die kunnen je aandacht van baby's afleiden, hebben je aandacht en zorg nodig en vooral ook veel liefde. Ik denk dat dat echt een goede oplossing is waarbij de biologische klok wel een beetje bevredigd wordt. En over een jaar of twee kun je dan nog een keer goed met je vriend praten over hoe hij er nu over denkt, en misschien een harde datum stellen ook al ligt die dan nog 2 jaar in de toekomst. Dat geeft hem ook de tijd om aan het idee te wennen en er in zijn verre toekomstplannen rekening mee te houden.

En probeer te genieten van alles wat je nu nog wel makkelijk kan zonder baby zoals rondreizen en lang uitslapen.
pi_149453006
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 16:24 schreef Scorpie het volgende:
Pure aanname van jouw kant, bedoeld om een man voor het blok te zetten. Dat jij het een onzinnig argument vind kan prima, maar dat zijn ratelende eierstokken natuurlijk net zo goed, sterker nog, dat argument is nog veel meer bullshit.
Die ratelende eierstokken zijn er niet voor niks. Of dacht jij soms dat vrouwen hun hele leven kinderen kunnen krijgen? Vrouwen zijn tot hun 30e het meest vruchtbaar. Daarna gaat het behoorlijk snel achteruit. Ik vind het dan ook een behoorlijk naïeve gedachte als je vanuit gaat dat je vriendin na haar 30e makkelijk zwanger wordt. Dat kan soms nog jaren duren. En het lullige is dat de man nog altijd een jonger exemplaar kan bezwangeren terwijl de vrouw dan haar kinderwens kan vergeten.
pi_149453219
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 19:36 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Die ratelende eierstokken zijn er niet voor niks. Of dacht jij soms dat vrouwen hun hele leven kinderen kunnen krijgen? Vrouwen zijn tot hun 30e het meest vruchtbaar.
En TS is pas 23, bullshit argument dus.

quote:
Daarna gaat het behoorlijk snel achteruit. Ik vind het dan ook een behoorlijk naïeve gedachte als je vanuit gaat dat je vriendin na haar 30e makkelijk zwanger wordt.
Impliciet geef je dus aan dat de wensen van de vrouw > die van de man.

quote:
Dat kan soms nog jaren duren. En het lullige is dat de man nog altijd een jonger exemplaar kan bezwangeren terwijl de vrouw dan haar kinderwens kan vergeten.
Dan zoekt ze op 23 jarige leeftijd maar een andere zaaddonor die wel openstaat voor de suggestieve en halfbakken passief aggresieve "maak-mij-zwanger-want-mijn-eierstokken-ratelen-en-alles-wat-jij-zegt-is-ondergeschikt-daaraan" argumentatie.
  Manager PR/Moderator zaterdag 7 februari 2015 @ 19:58:16 #90
269689 crew  Viv
pi_149453566
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 19:45 schreef Scorpie het volgende:
"maak-mij-zwanger-want-mijn-eierstokken-ratelen-en-alles-wat-jij-zegt-is-ondergeschikt-daaraan"
_O_
pi_149465103
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 19:58 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

_O_
Dat is helemaal niet het geval hier. Hoe jullie erbij komen dat ik op die manier redeneer weet ik niet.
  zondag 8 februari 2015 @ 10:05:06 #92
277627 Seven.
We are Borg.
pi_149465233
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 09:53 schreef Myrthe1 het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet het geval hier. Hoe jullie erbij komen dat ik op die manier redeneer weet ik niet.
Ik vind je kinderachtig en dwingend overkomen. Klein kind. Feit is dat een van jullie het niet wil en dat is genoeg reden om het nog niet te doen.
Resistance is futile.
pi_149465283
Ben ik de enige die het raar vindt een kind te willen omdat je je verveelt?

Als dat je hoofd argument is om een kind te willen lijkt me dat een raar uitgangspunt...

Kun je daarnaast niet gewoon tijdelijk een bijbaan zoeken op een peuterspeelzaal oid als je het zo leuk vindt en het tegen de verveling is? Snap dat dat anders is als je eigen kind maar op jullie leeftijd vind ik je vriend z'n mening reëler dan de jouwe, zeker als het is tegen de verveling.

Je probeert een bepaalde leegte in je eigen leven (verveling) op te vullen door een kind te "eisen" waar je vriend nog niet aan toe is. Dus hij moet maar een kind nemen omdat jij je toevallig zo verveelt.
pi_149465294
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 09:53 schreef Myrthe1 het volgende:

[..]

Mooi, dan kunnen zowel je ei-cellen als je kinderwens de ijskast in voor een paar jaar, toch?
  zondag 8 februari 2015 @ 10:10:31 #95
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_149465308
Ik heb letterlijk nooit de behoefte aan kinderen gehad. En dan altijd moeten horen ''Dat komt nog wel, dat komt nog wel'' Nou, echt niet! Misschien alleen af en toe voor de leuke dingen, zoals voor de speeltuin en een pretpark etc., maar dan komt het weer duidelijk naar voren dat ik geestelijk zelf een kind ben. :') Wat ''normale'' vrouwen met baby's en kinderen hebben dat heb ik met katten. :') Mijn moeder heeft 2 katten en als ik bij haar ben behandel ik ze als mijn kindjes. :@
pi_149465347
quote:
7s.gif Op zondag 8 februari 2015 10:05 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik vind je kinderachtig en dwingend overkomen. Klein kind. Feit is dat een van jullie het niet wil en dat is genoeg reden om het nog niet te doen.
Vanwaar dat ik dwingend overkom? Ik dwing mijn vriend niet en dat gaat nooit gebeuren. Ik weet dat hij het niet wil en dat is voldoende om het niet te doen.
  zondag 8 februari 2015 @ 10:17:04 #97
277627 Seven.
We are Borg.
pi_149465382
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 10:13 schreef Myrthe1 het volgende:

[..]

Vanwaar dat ik dwingend overkom? Ik dwing mijn vriend niet en dat gaat nooit gebeuren. Ik weet dat hij het niet wil en dat is voldoende om het niet te doen.
Je vriend wil er niet eens meer over praten! Zegt dat nog niet genoeg?
Resistance is futile.
pi_149465396
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 10:08 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:

Als dat je hoofd argument is om een kind te willen lijkt me dat een raar uitgangspunt...

Kun je daarnaast niet gewoon tijdelijk een bijbaan zoeken op een peuterspeelzaal oid als je het zo leuk vindt en het tegen de verveling is? Snap dat dat anders is als je eigen kind maar op jullie leeftijd vind ik je vriend z'n mening reëler dan de jouwe, zeker als het is tegen de verveling.

Je probeert een bepaalde leegte in je eigen leven (verveling) op te vullen door een kind te "eisen" waar je vriend nog niet aan toe is. Dus hij moet maar een kind nemen omdat jij je toevallig zo verveelt.
Ik wil geen kind omdat ik me verveel. Dat hebben een paar foromgebruikers zo ingevuld voor mij, maar als je mijn reacties leest dan zie je dat ik mij niet verveel en dat ik andere redenen heb. Er is geen sprake van 'eisen' en een kind nemen omdat ik het wil, want een kind komt er op zijn vroegst pas over vijf of zes jaar. Daarnaast eis ik absoluut niet van mijn vriend dat hij mij zwanger maakt. Hij wil op dit moment niet, dus houdt het op.
  zondag 8 februari 2015 @ 10:19:15 #99
277627 Seven.
We are Borg.
pi_149465412
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 10:08 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:

TS heeft niks beters te doen en ik denk dat ze het ouderschap nogal onderschat. Over 5 jaar zal ze nog dankbaar zijn dat haar vriend bewust wat langer gewacht heeft.
Resistance is futile.
  zondag 8 februari 2015 @ 10:20:54 #100
277627 Seven.
We are Borg.
pi_149465435
Hoe lang zijn jij en je vriend eigenlijk al samen?
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')