Ja, even een paar uur koters over de vloer is leuk, maar 24/7/365 kinderen hebben is HEEL wat anders.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 16:40 schreef Myrthe1 het volgende:
Ik pas wekelijks op de kinderen van mijn vriend zijn broer en dat vind ik geweldig om te doen
Dat deed ik. Op dit moment ben ik daarmee gestopt, maar het gevoel dat ik er nu klaar voor ben blijf ik hebben.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 17:06 schreef rhubarbje het volgende:
Maar waarom maak je het jezelf dan zo moeilijk door al die boeken te lezen en op die fora rond te hangen?
Maar als je er nu klaar voor bent, ben je dat toch ook over een tijdje?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 18:05 schreef Myrthe1 het volgende:
[..]
Dat deed ik. Op dit moment ben ik daarmee gestopt, maar het gevoel dat ik er nu klaar voor ben blijf ik hebben.
Mijn vriend is meer dan de toekomstige vader van mijn kind(eren) en ik ga geen punt achter onze relatie zetten omdat hij op dit moment geen kinderen wil. Het is echt niet het geval dat onze relatie er slechter van wordt. Het is vooral dat ik een manier moet zien te vinden waardoor ik stop met piekeren over eventuele kinderen, want mijn vriend heeft een punt dat we ermee moeten wachten.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 17:17 schreef ems. het volgende:
Als je er zoveel moeite mee hebt moet je een vriend zoeken die direct kinderen wilt. Verder zou ik hem er inderdaad voorlopig niet meer mee lastig vallen.
Hoezo verwend? Kom ik verwend over? Het is een gevoel, het is echt niet zo dat ik eis dat we nu aan kinderen gaan beginnen. Maar ik denk inmiddels dat dit het verkeerde platform is om erover te praten, haha.quote:
Waarom is het niet genoeg dat die kinderen er over een jaar of 5 komen?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 18:07 schreef Myrthe1 het volgende:
[..]
Mijn vriend is meer dan de toekomstige vader van mijn kind(eren) en ik ga geen punt achter onze relatie zetten omdat hij op dit moment geen kinderen wil. Het is echt niet het geval dat onze relatie er slechter van wordt. Het is vooral dat ik een manier moet zien te vinden waardoor ik stop met piekeren over eventuele kinderen, want mijn vriend heeft een punt dat we ermee moeten wachten.
Ik denk dat je vooral moet accepteren dat je die kinderen heus wel krijgt, maar gewoon niet dit jaar. Wat je moet doen om je van dat feit af te lijden zou ik niet kunnen zeggen, behalve dat je het moet relativeren.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 18:07 schreef Myrthe1 het volgende:
[..]
Mijn vriend is meer dan de toekomstige vader van mijn kind(eren) en ik ga geen punt achter onze relatie zetten omdat hij op dit moment geen kinderen wil. Het is echt niet het geval dat onze relatie er slechter van wordt. Het is vooral dat ik een manier moet zien te vinden waardoor ik stop met piekeren over eventuele kinderen, want mijn vriend heeft een punt dat we ermee moeten wachten.
Bedankt voor je reactie. Super dat je zo open bent over je eigen situatie. Mijn vriend wil wel kinderen, maar pas over ongeveer vijf of zes jaar. Of iets daarna. Ik begin er niet meer over tegen hem, maar ik merk dat ik er moeite mee heb. En wat jij zegt: het is af en toe pijnlijk, want de kinderwens is zo sterk.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:00 schreef Cassandra87 het volgende:
Uitvinden of hij in de toekomst wel kinderen wil. Is het antwoord nee, dan raad ik je niet aan om bij diegene te blijven. Is het antwoord ja, zit er maar een ding op, geduld. Ik was, zeker na mijn vorige relaties, heel erg toe aan kinderen. Mijn vriend was er toen nog niet klaar voor. Was moeilijk, bij vlagen zelfs pijnlijk, maar ik kon niet veel anders dan dat respecteren. Afleiding zoeken, 'er niet te veel mee bezig zijn' is makkelijker gezegd dan gedaan, en er zijn daar ook niet echt tips voor. Maak je vriend niet gek met je kinderwens, zoek iemand of iets om je bij te uiten.
That being said.. Ik heb mijn vriend aardig gek gemaaktUiteindelijk had hij zoiets van, je weet nooit van te voren of je er klaar voor bent of niet, dus waarom ook wachten. Inmiddels had ie liever vorige week een positieve test gezien als vandaag, maar je hebt het helaas niet altijd voor het zeggen..
Ik heb zelf geen kinderwens dus ik kan me er niet in verplaatsen maar wat maakt het dat het NU moet?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:12 schreef Myrthe1 het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie. Super dat je zo open bent over je eigen situatie. Mijn vriend wil wel kinderen, maar pas over ongeveer vijf of zes jaar. Of iets daarna. Ik begin er niet meer over tegen hem, maar ik merk dat ik er moeite mee heb. En wat jij zegt: het is af en toe pijnlijk, want de kinderwens is zo sterk.
Hoe lang heeft het bij jullie geduurd totdat jouw vriend er ook van overtuigd was kinderen te willen? En wat fijn voor jullie!
Dat is ook goed en daar kan ik mee leven, maar het is op dit moment moeilijk om te accepteren. Ik merk dat ik het er moeilijk mee heb. En ik kan niet uitleggen waarom, maar ik had het zo graag gewild nu. Hopelijk ebt het gevoel langzamerhand weg en kijk ik er over een paar maanden heel anders naar.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 18:14 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Waarom is het niet genoeg dat die kinderen er over een jaar of 5 komen?
Maar begrijp je zijn argumenten ook echt? Dat hij niet nu hij zo druk is een kind wil, maar pas als hij in iets rustiger vaarwater komt? Dat is iets om blij om te zijn, zijn beeld van vader zijn gaat dus over een betrokken vader zijn, met tijd voor zijn kind. Hij wil kinderen, hij ziet dat al voor zich, als hij het voor zich ziet ziet hij zichzelf leuke dingen doen met dat kind.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:12 schreef Myrthe1 het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie. Super dat je zo open bent over je eigen situatie. Mijn vriend wil wel kinderen, maar pas over ongeveer vijf of zes jaar. Of iets daarna. Ik begin er niet meer over tegen hem, maar ik merk dat ik er moeite mee heb. En wat jij zegt: het is af en toe pijnlijk, want de kinderwens is zo sterk.
Hoe lang heeft het bij jullie geduurd totdat jouw vriend er ook van overtuigd was kinderen te willen? En wat fijn voor jullie!
Ik weet niet waarom de wens zo sterk is dat ik het nu wil. Misschien omdat ik nu zeker weet dat ik er nu klaar voor ben. Ik ben overtuigd van onze relatie en alles eromheen. Voor mijn gevoel is er geen mooier moment en geen betere partner. Maar ik weet dat het gevoelens zijn en dat het iets vrouwelijks is, want over vijf jaar is er waarschijnlijk niets veranderd als het aankomt op onze liefde en ons leven samen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:14 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik heb zelf geen kinderwens dus ik kan me er niet in verplaatsen maar wat maakt het dat het NU moet?
Misschien helpt het om niet allemaal boeken en fora te gaan lezen dan.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:16 schreef Myrthe1 het volgende:
[..]
Dat is ook goed en daar kan ik mee leven, maar het is op dit moment moeilijk om te accepteren. Ik merk dat ik het er moeilijk mee heb. En ik kan niet uitleggen waarom, maar ik had het zo graag gewild nu. Hopelijk ebt het gevoel langzamerhand weg en kijk ik er over een paar maanden heel anders naar.
Verveel je je gewoon niet?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:19 schreef Myrthe1 het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom de wens zo sterk is dat ik het nu wil. Misschien omdat ik nu zeker weet dat ik er nu klaar voor ben. Ik ben overtuigd van onze relatie en alles eromheen. Voor mijn gevoel is er geen mooier moment en geen betere partner. Maar ik weet dat het gevoelens zijn en dat het iets vrouwelijks is, want over vijf jaar is er waarschijnlijk niets veranderd als het aankomt op onze liefde en ons leven samen.
Je partner is over 5 jaar nog dezelfde. Waarom is dit moment zo veel mooier dan over 5 jaar?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:19 schreef Myrthe1 het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom de wens zo sterk is dat ik het nu wil. Misschien omdat ik nu zeker weet dat ik er nu klaar voor ben. Ik ben overtuigd van onze relatie en alles eromheen. Voor mijn gevoel is er geen mooier moment en geen betere partner. Maar ik weet dat het gevoelens zijn en dat het iets vrouwelijks is, want over vijf jaar is er waarschijnlijk niets veranderd als het aankomt op onze liefde en ons leven samen.
Gaat dit wel om iets mannelijks en iets vrouwelijks? Want jullie leven is verschillend op dit moment, jij hebt nu dat rustiger vaarwater waarin het perfect past, hij niet. Het is alleen maar dat hij ook graag die ruimte voor dat kind heeft wat jij nu zelf wel hebt.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:19 schreef Myrthe1 het volgende:
[..]
Ik begrijp hem echt heel goed en ik sta er zelf ook achter, maar het is 'gewoon' een gevoel. Ik kan het ook niet uitleggen anders. Ik ben heel blij met hem en ik weet het heel zeker allemaal. Maar hopelijk gaat het over en ik ga me nu zeker op andere dingen richten.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:17 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar begrijp je zijn argumenten ook echt? Dat hij niet nu hij zo druk is een kind wil, maar pas als hij in iets rustiger vaarwater komt? Dat is iets om blij om te zijn, zijn beeld van vader zijn gaat dus over een betrokken vader zijn, met tijd voor zijn kind. Hij wil kinderen, hij ziet dat al voor zich, als hij het voor zich ziet ziet hij zichzelf leuke dingen doen met dat kind.
Een paar jaar zijn zo voorbij, de tijd vliegt. Verheug je op de kinderen die gaan komen en richt je voor nu op andere leuke dingen.
Dat is wat hij zegt. Maar al mijn dagen zijn altijd vol gepland met werk, vrienden, familie, sport. Het is wel zo dat ik meer tijd heb dan hij heeft en dat ik meer thuis ben. Maar nee, ik verveel me niet. Het is vooral een sterk gevoel, maar uitleggen kan ik het echt niet.quote:
Dat klopt, dat weet ik zelf ook. Mijn gevoelens zijn ook niet reëel, maar ze zijn er. En waarom.. daar kan ik dus niet op antwoorden, want ik weet zelf ook dat het stom is dat ik het allemaal nu graag wil.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:21 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Je partner is over 5 jaar nog dezelfde. Waarom is dit moment zo veel mooier dan over 5 jaar?
Je werkt parttime, je fruebelt een beetje aan, je leventje staat nogal stil qua ontwikkeling. Dan is een kind idd de 'volgende stap', denk je niet?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:26 schreef Myrthe1 het volgende:
[..]
Dat is wat hij zegt. Maar al mijn dagen zijn altijd vol gepland met werk, vrienden, familie, sport. Het is wel zo dat ik meer tijd heb dan hij heeft en dat ik meer thuis ben. Maar nee, ik verveel me niet. Het is vooral een sterk gevoel, maar uitleggen kan ik het echt niet.
Misschien kan het je helpen als je wel achter de waarom komt?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:29 schreef Myrthe1 het volgende:
[..]
Dat klopt, dat weet ik zelf ook. Mijn gevoelens zijn ook niet reëel, maar ze zijn er. En waarom.. daar kan ik dus niet op antwoorden, want ik weet zelf ook dat het stom is dat ik het allemaal nu graag wil.
We zijn 5 jaar samen.
Hij wijst het en jou niet af en gaat nergens heen, het is gewoon nu niet het goede moment. Jij hebt er al vertrouwen in, dat is mooi, maar zie het als je persoonlijke voorpret. Bij hem duurt het gewoon wat langer en daar moet je ook geen invloed op willen hebben. Bedenk je hoe leuk het is als je vriend er ook zo over denkt en gun hem ook die tijd. Dan delen jullie het straks en pas dan heb je echt een basis om aan kinderen te beginnen. Hang er vooral geen deadline aan, je merkt vanzelf dat hij anders tegen kinderen aan gaat kijken.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:16 schreef Myrthe1 het volgende:
Dat is ook goed en daar kan ik mee leven, maar het is op dit moment moeilijk om te accepteren. Ik merk dat ik het er moeilijk mee heb. En ik kan niet uitleggen waarom, maar ik had het zo graag gewild nu.
Dit dus. Je vriend is nog volop aan het leven en gelijk heeft ie. Bij jou kabbelt het een beetje voort en hoewel je dagen vol zitten gebeurt er niks nieuws. Om het leven weer wat sjeu te geven wil je een kind. Je zal niet de eerste zijn en ook niet de laatste.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je werkt parttime, je fruebelt een beetje aan, je leventje staat nogal stil qua ontwikkeling. Dan is een kind idd de 'volgende stap', denk je niet?
Ik begrijp dat het zo overkomt, maar ik werk drie dagen per week en daarnaast houd ik een goedlopende blog bij. Geloof het of niet: daar zit veel tijd in! Ik vind dus zeker niet dat ik stil sta qua ontwikkeling. Ik vind juist dat ik doorga. Mijn vriend heeft ongeveer hetzelfde gezegd en dat vond ik toen best jammer, want ik ben nog maar een jaar geleden afgestudeerd en ik vind juist dat ik goed bezig ben.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je werkt parttime, je fruebelt een beetje aan, je leventje staat nogal stil qua ontwikkeling. Dan is een kind idd de 'volgende stap', denk je niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |