abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149435209
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 19:33 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Terug waarheen? Naar een ander punt waar ze al de weg kwijt waren? Dat heeft toch allemaal geen enkele zin? Verder kun je volgens mij als markering beter iets neerleggen met takken, stenen of ander materiaal. Alles lijkt daar op mekaar als je er net voor het eerst een paar uur bent. Dat er geen enkel spoor, markering of iets van een basiskamp is gevonden is toch raar?
Bij enkele verdwaling zou je inderdaad verwachten dat er e.e.a gevonden was aan markering.
Als er angst en haast in het geding was, dan is dat er ook niet.
Maar wie weet wat de fokkers bij de zoektocht nog ontdekken..uit onverwachte hoek.
pi_149435293
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 22:33 schreef ootjekatootje het volgende:
Doorgaan:
ik kan je ff niet meer volgen hoor, je vliegt van de slang naar derden, de rode auto en weer terug naar indianenhutjes... Vluchten, dreiging van dieren en mensen naar verdwaling en elkaar kwijt zijn...
Ik vind het op deze manier ook allemaal heel verwarrend worden.

Welk drama zich heeft afgespeeld is nog steeds de grote vraag maar het zit volgens mij eenvoudiger in elkaar dan wat hier allemaal naar voren wordt gebracht.
pi_149435343
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 19:44 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Grote kans dat ze geen idee hadden aan welke kant van de CD ze liepen, hoe de windrichtingen waren en hoe het gebied er op een plattegrond ongeveer uitziet en t.o.v. het dorp ligt. Koeien, huisjes, prikkeldraad, het zijn ook niet echt tekenen dat je richting het noorden gaat en de jungle in aan het verdwijnen bent, eerder dat je weer in de bewoonde wereld aangekomen bent. Dus volgende ochtend doorlopen naar nog meer van die bewoonde wereld zou mij wel eens de beste optie kunnen lijken.
Je gaat voorbij aan het klimatologische aspect.

Ze wisten dat ze "uit de kou" en "van grotere hoogte" kwamen. Dan stug doorklauteren (zonder pad na de 2e kabelbrug!) door bizar ontoegankelijke jungle?

Er is GEEN bewoonde wereld daar, niet in de wijde omtrek. Dichtste bij is Alto Romero en daar zijn ze nooit geraakt gezien de vondsten.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149435589
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 22:48 schreef gynaika het volgende:

[..]

Welk drama zich heeft afgespeeld is nog steeds de grote vraag maar het zit volgens mij eenvoudiger in elkaar dan wat hier allemaal naar voren wordt gebracht.
Ook mijn idee :)
Wel echt BNW-waardig, de bijdragen van doorgaan ;)
pi_149435627
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 22:56 schreef MeloD het volgende:

Oh no, het is TRU.

Berichten over een politieke cover-up zouden BNW zijn...
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

vrijdag 6 februari 2015 @ 22:59:19 #106
430880 mig72
De Professional
pi_149435681
quote:

[..]

Dit is inmiddels een aardige kletskanaal geworden voor aspirerende scenario-schrijvers.

Is er echt iets nieuws geweest of mij niet gezien.
pi_149436814
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:09 schreef ToniB het volgende:
Kijk net even Fb zie ik dat diegene die dat mooie filmpje heeft gemaakt, Edwin, familie is van Laureano!
Nou als dat geen toeval is, kleine wereld toch. FF verder kijken misschien vind ik nog wat.......
Link graag gedaan.
Hoe haal ik quote gisteren terug.
Nu geen tijd mee, morgen zal ik m vertalen.
Klopt redelijk
pi_149437084
quote:

[..]

Dank je wel.
Dat artikel houdt me bezig. Die parfumlucht bijv. Soms een klein luchtje met alle muggenmelk wat ze maar hadden bij elkaar. Dat zou behoorlijk slim zijn van K&L.
Dan een echo geluid: steen op steen hoor je niet. Maar een steen tegen een buis(pipeline) of de onderkant van een metalen hek (oversteek) of een metalen onderkant van een mirador ?
-------------------
Dan nog de schreeuw van vrouwen en VAL met een klap die gehoord is door de guar bij Alto Respingo ranger station (dus de Cerro Punto kant) van de Quetzal...politie kwam laat en kort volgende dag...door t weer...niets gevonden.
- Iemand eerder vroeg het: Hoe ver zou het geluid van een harde lange schreeuw dragen?
Dit was eind middag 5 april.
6 april gieren
3 mannen liepen snel weg van ranger station.??

Wat als K& L daar ronddoolden en ze liepen de 3 mannen tegen t lijf die nog sporen van de
"verdronken.." wegwisten...Ze verstopten zich bijv. op een Mirador..(In totaal zijn er 3 meen ik)
maar werden gezien: vul maar in verder...
pi_149437112
quote:
12s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 22:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Oh no, het is TRU.

Berichten over een politieke cover-up zouden BNW zijn...
ik doe niet aan politieke cover-up. Maar wil wel die geruchten onderzoeken.
pi_149437141
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 22:48 schreef gynaika het volgende:

[..]

Ja, beetje veel in een quote.
Ik denk dat ze gevlucht zijn voor dieren of mensen van pad af..niet richting paddock. Wel een hutje hebben gevonden, maar welke.
pi_149437222
quote:
12s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 22:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De rugzak is puntgaaf met de hele inhoud ongeschonden gevonden. Dat duidt niet op een ongeval op hun rug of anderszins waarbij de rugzak kon beschadigen.
Ik denk dat de rugzak aan een tak is blijven hangen. En dat Lisanne via de rugzak Kris heeft gevonden, maar daar paar dagen over heeft gedaan.
pi_149437473
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 23:46 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Ik denk dat de rugzak aan een tak is blijven hangen. En dat Lisanne via de rugzak Kris heeft gevonden, maar daar paar dagen over heeft gedaan.
Rugzak aan een tak blijven hangen? Waar? En was ie door de rivier meegesleept?

En kun je je dromen alsjeblieft scheiden van enige harde data?

pi_149437607
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 18:14 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Maar dan wel in je onderbroek door de jungle? Feiten zijn dat ze dus geen bh's aan hadden en miste Kris haar spijkerbroekje.

En wat ik even wil aankaarten, waarom geen foto's maken van markeringspunten wanneer je juist verdwaalt bent. Dus toestel gebruiken als geheugensteun om de weg terug te vinden?
Je moet de gebeurtenissen wel in de tijd plaatsen. Wat ik hierboven beschrijf als mogelijkheid, vindt in de eerste zeg 5 a 6 dagen plaats. Het 'eindspel', waarin een broekje is achtergebleven, 90 foto's zijn gemaakt vanuit een onbekende gemoedstoestand, een laatste (wanhoops?)oproep is gepoogd, een rugzak voor de laatste keer is ingepakt en uiteindelijk 2 jonge vrouwen zijn overleden, moet dan nog beginnen. Ik denk dat K&L lange tijd gedacht hebben: hier gaan we uit komen. Daarom geen afscheidsmededelingen en dergelijke.

Het door mij veronderstelde incident kan ook al eerder hebben plaatsgevonden op 1 april. Ik heb, net als anderen al vaker opgemerkt dat de volgende normale foto verwacht mocht worden bij de 2e quebrada (tevens bovenloop Rio Pata de Macho) of uiterlijk op de paddock vanwege het uitzicht. Dan zijn ze in tijd eerder in de problemen gekomen en hebben ze relatief later gebeld. Als ze de middag van de 1e april immobiel geworden zijn - wat haast wel moet - en allebei zodanig dat ze én niet terug konden, en ook de weg kwijt waren, en niet een naar een hoger stuk konden om telefoonsignaal te zoeken, en ze in meerdere dagen niet langs het pad gezien zijn, en ze nog langere tijd kunnen hebben geleefd (waarom zou het na 11 april afgelopen hebben moeten zijn voor beiden?) dan moet daar een verklaring voor zijn. Let ook op het relatief regelmatige telefoonpatroon (waarvan we overigens niet alles weten).
Dit alles wijst m.i. op een incident en een relatief stabiel verblijf ergens. En een vertrek van daar op 6 of 7 april. Hiervoor zijn veel verklaringen mogelijk, ook criminele, maar een 'oplossing ' van de puzzel moet feitelijk én psychologisch kloppen. (Dat maakt deze topic ook zo spannend) De factor 'drinkwater' speelt ook mee.

Ik zie geen relevante gebeurtenissen voor 13.00 uur, behalve de zoekgeschiedenis in de computer naar het Pianistapad en het feit dat ze heel snel en al vroeg op de dag boven waren. Ik denk dat ze wisten waar ze waren en gegrepen waren door de schoonheid van het land. Hoeveel tijd hebben we nog? Kunnen we nog verder? M.i. hele gewone vragen op dat moment. En er was geen (figuurlijk) wolkje aan de lucht.
Wanneer ga je in de jungle van het pad af? Het is mooi of interessant, of er is iets gevaarlijks, of je neemt een verkeerde afslag. Wanneer verdwaal je? Als je te ver verkeerd doorloopt, als je overvallen wordt door iets dat je doet vluchten of dat je vastpint op een onbekende plaats, bij voorbeeld. Er zijn meer paden in het terrein, maar ook niet heel veel. Hun eigen pad schijnt toch steeds vrij herkenbaar te zijn, behalve in de paddock, waar het vee verspreidt en je mogelijk wel de ingang ziet, maar niet de uitgang. De ouders zijn op een belangrijke plek juist gestopt met hun filmverslag. Anderen liepen door, maar kenden de weg.
Ergens op de route vanaf net voor de 2e quebrada tot ca. 1,5 uur lopen daarna is wat gebeurd. Waarschijnlijk eerder wat vroeger dan wat later, vanwege de foto's. Mata en Domni, kijk of je in de paddock echt je route kwijt kunt raken (en pas op jezelf).
pi_149437766
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:31 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Mij wel

Maakt een telefoon als die uit staat (dus geen standby echt uit) ook contact met een zendmast?
nee
pi_149437853
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 00:11 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

nee
Idd.
Uit is uit. Punt.
Make my day!
pi_149437870
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 00:04 schreef matteo_111 het volgende:
de 2e quebrada (tevens bovenloop Rio Pata de Macho)
:o

Volgens mij liggen de 1e en 2e quebrada in het stroomgebied van de arm van de Changuinola die pas bij de 3e kabelbrug (na de spijkerbroek) samenvloeit met (het stroomgebied van) de Pata de Macho...

Het gebied binnen de kleine cirkel van Geruisloos (eerste 2 km) is het meest relevant voor de latere keuzes lijkt me. Hoe in godsnaam kunnen ze bedacht hebben ZOver naar het noorden af te dwalen. Er is daar NIKS?

pi_149437896
quote:

[..]

Je moet de gebeurtenissen wel in de tijd plaatsen. Wat ik hierboven beschrijf als mogelijkheid, vindt in de eerste zeg 5 a 6 dagen plaats. Het 'eindspel', waarin een broekje is achtergebleven, 90 foto's zijn gemaakt vanuit een onbekende gemoedstoestand, een laatste (wanhoops?)oproep is gepoogd, een rugzak voor de laatste keer is ingepakt en uiteindelijk 2 jonge vrouwen zijn overleden, moet dan nog beginnen. Ik denk dat K&L lange tijd gedacht hebben: hier gaan we uit komen. Daarom geen afscheidsmededelingen en dergelijke.

Het door mij veronderstelde incident kan ook al eerder hebben plaatsgevonden op 1 april. Ik heb, net als anderen al vaker opgemerkt dat de volgende normale foto verwacht mocht worden bij de 2e quebrada (tevens bovenloop Rio Pata de Macho) of uiterlijk op de paddock vanwege het uitzicht. Dan zijn ze in tijd eerder in de problemen gekomen en hebben ze relatief later gebeld. Als ze de middag van de 1e april immobiel geworden zijn - wat haast wel moet - en allebei zodanig dat ze én niet terug konden, en ook de weg kwijt waren, en niet een naar een hoger stuk konden om telefoonsignaal te zoeken, en ze in meerdere dagen niet langs het pad gezien zijn, en ze nog langere tijd kunnen hebben geleefd (waarom zou het na 11 april afgelopen hebben moeten zijn voor beiden?) dan moet daar een verklaring voor zijn. Let ook op het relatief regelmatige telefoonpatroon (waarvan we overigens niet alles weten).
Dit alles wijst m.i. op een incident en een relatief stabiel verblijf ergens. En een vertrek van daar op 6 of 7 april. Hiervoor zijn veel verklaringen mogelijk, ook criminele, maar een 'oplossing ' van de puzzel moet feitelijk én psychologisch kloppen. (Dat maakt deze topic ook zo spannend) De factor 'drinkwater' speelt ook mee.

Ik zie geen relevante gebeurtenissen voor 13.00 uur, behalve de zoekgeschiedenis in de computer naar het Pianistapad en het feit dat ze heel snel en al vroeg op de dag boven waren. Ik denk dat ze wisten waar ze waren en gegrepen waren door de schoonheid van het land. Hoeveel tijd hebben we nog? Kunnen we nog verder? M.i. hele gewone vragen op dat moment. En er was geen (figuurlijk) wolkje aan de lucht.
Wanneer ga je in de jungle van het pad af? Het is mooi of interessant, of er is iets gevaarlijks, of je neemt een verkeerde afslag. Wanneer verdwaal je? Als je te ver verkeerd doorloopt, als je overvallen wordt door iets dat je doet vluchten of dat je vastpint op een onbekende plaats, bij voorbeeld. Er zijn meer paden in het terrein, maar ook niet heel veel. Hun eigen pad schijnt toch steeds vrij herkenbaar te zijn, behalve in de paddock, waar het vee verspreidt en je mogelijk wel de ingang ziet, maar niet de uitgang. De ouders zijn op een belangrijke plek juist gestopt met hun filmverslag. Anderen liepen door, maar kenden de weg.
Ergens op de route vanaf net voor de 2e quebrada tot ca. 1,5 uur lopen daarna is wat gebeurd. Waarschijnlijk eerder wat vroeger dan wat later, vanwege de foto's. Mata en Domni, kijk of je in de paddock echt je route kwijt kunt raken (en pas op jezelf).
dank voor je uitgebreide verhaal!

Wat een vragen en naar het lijkt, hoe meer informatie hier besproken wordt, des te raadselachtiger het wordt.
pi_149437987
quote:
12s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 00:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Volgens mij liggen de 1e en 2e quebrada in het stroomgebied van de arm van de Changuinola die pas bij de 3e kabelbrug (na de spijkerbroek) samenvloeit met (het stroomgebied van) de Pata de Macho...

[ afbeelding ]

Het gebied binnen de kleine cirkel van Geruisloos (eerste 2 km) is het meest relevant voor de latere keuzes lijkt me. Hoe in godsnaam kunnen ze bedacht hebben ZOver naar het noorden af te dwalen. Er is daar NIKS?
Dat weten wij, maar wisten zij dat?
Welke kaarten hadden zij tot hun beschikking voordat ze zijn gaan wandelen? Zouden ze een papieren kaart gekocht kunnen hebben bij de vvv of bestaan deze niet eens?
pi_149438000
quote:
12s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 00:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Mij is niet duidelijk hoe de sendero culebra loopt. Dat is het meerdaagse pad vanaf de top van de Pianista.
Make my day!
  zaterdag 7 februari 2015 @ 00:20:58 #120
430880 mig72
De Professional
pi_149438033
[
quote:

[..]

kan...
zou kunnen...
waarschijnlijk...
mogelijkheid/mogelijk....
kunnen...
haast wel...
als...
ik denk...
schijnt...
dan moet...

Gewoon wat woorden eruit geplukt uit bovenstaand betoog. Maar deze komen al vaker voor.

Als we bovenstaande lijst aan worden weg kunnen laten komen we al een heel eind verder.

Just my two cents.
pi_149438049
quote:
12s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 22:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De rugzak is puntgaaf met de hele inhoud ongeschonden gevonden. Dat duidt niet op een ongeval op hun rug of anderszins waarbij de rugzak kon beschadigen.
Ik herinner mij uit de pers dat de rugzak niet onbeschadigd was. En de spullen niet netjes en droog. Wel bruikbaar. De foto die we hebben is een printscreen van TV dus daar gaat wel wat detail verloren, zoals schuurplekken e.d. Wanneer was de TV erbij? Samen met mrs Pitti? En waar is dat beeld gemaakt, hoeveel dagen na de vondst? De rugzak kan alweer droog geweest zijn. De foto die we hebben vertelt maar een klein stukje van het verhaal helaas.
pi_149438110
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 00:19 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat weten wij, maar wisten zij dat?
Welke kaarten hadden zij tot hun beschikking voordat ze zijn gaan wandelen? Zouden ze een papieren kaart gekocht kunnen hebben bij de vvv of bestaan deze niet eens?
MeloD weet misschien meer van kaarten maar volgens mij was er niks beschikbaar (behalve op de muur van het hostel waar Lisanne op de kaart heeft gekeken volgens de verhalen, Kris lag in de hangmat (te appen???)) te koop.

Wij hebben hier en op WS al die kaartjes gemaakt. Die van Geruisloos zijn echt geniaal, die gozer is een absolute held.

Het verduidelijkt veel en voorkomt slordig taalgebruik.

De 2e quebrada mondt niet opeens in de Pata de Macho uit omdat K&L geen kaart hadden... :7

pi_149438120
[..]

Ik herinner mij uit de pers dat de rugzak niet onbeschadigd was. En de spullen niet netjes en droog. Wel bruikbaar. De foto die we hebben is een printscreen van TV dus daar gaat wel wat detail verloren, zoals schuurplekken e.d. Wanneer was de TV erbij? Samen met mrs Pitti? En waar is dat beeld gemaakt, hoeveel dagen na de vondst? De rugzak kan alweer droog geweest zijn. De foto die we hebben vertelt maar een klein stukje van het verhaal helaas.
[/quote]
Las vanmiddag in de samenvatting gemaakt door rtl, dat de rugzak niet lang in het water gelegen had.
pi_149438167
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 00:21 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Een vaag nieuwsberichtje met "sleepsporen". Nooit is duidelijk geworden hoe het zat.

Op de foto ziet de rugzak er prima uit en de inhoud werkelijk verbazingwekkend puntgaaf.

Spullen "niet netjes"? Hoe dan?

Niet droog is logisch na maanden in de tropische regens.

Die "door de rivier meegesleepte rugzak" past voor mij veel te mooi in het makkelijke, voorgekookte de feiten niet volgende scenario van Betzaida P. die stelt "dat ze van de kabelbrug gedonderd zijn"
Wat, zonder ook maar iets in de rugzak te breken en dat pas na 11 april 12:00?? :N

pi_149438266
quote:
19s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 00:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

MeloD weet misschien meer van kaarten maar volgens mij was er niks beschikbaar (behalve op de muur van het hostel waar Lisanne op de kaart heeft gekeken volgens de verhalen, Kris lag in de hangmat (te appen???)) te koop.

Wij hebben hier en op WS al die kaartjes gemaakt. Die van Geruisloos zijn echt geniaal, die gozer is een absolute held.

Het verduidelijkt veel en voorkomt slordig taalgebruik.

De 2e quebrada mondt niet opeens in de Pata de Macho uit omdat K&L geen kaart hadden... :7
eens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')