Maar dan wel in je onderbroek door de jungle? Feiten zijn dat ze dus geen bh's aan hadden en miste Kris haar spijkerbroekje.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 17:49 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Ik denk dat er omstreeks 15.30 uur een 'incident' heeft plaatsgevonden waardoor ze niet meer mobiel waren (te voet dus). Dat duurde meerdere dagen en ze waren ook niet meer op of bij het pad. Na die dagen zijn ze weer opgekrabbeld (of, voor de crimi's onder ons, onstnapt), maar waren waarschijnlijk de weg geheel kwijt. Ik denk dat ze dwars door de bush een weg naar een rivier en daarna naar een pad of brug gezocht hebben. Dan is naar beneden (noord) een stuk slimmer dan naar boven. En je komt in dat gebied altijd bij de samenvloeiing van de takken van de Culebda uit @ de 2e en 3e kabelbrug.
Wat kan dat incident geweest zijn? Een zwerm bijen komt het dichts bij: je bent er dagenlang ziek van, je moet flink op de vlucht waarbij je kunt verdwalen, je neemt geen foto's want je ziet er niet uit, het treft hen allebei tegelijk en je wordt ook weer beter. Maar of het zo echt is gegaan? Het verklaart wel veel.
Later moet er dan nog een ongeluk zijn gebeurd, want anders waren ze er nog geweest.
Goeie vraag voor de expeditie.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 18:14 schreef ootjekatootje het volgende:
En wat ik even wil aankaarten, waarom geen foto's maken van markeringspunten wanneer je juist verdwaalt bent. Dus toestel gebruiken als geheugensteun om de weg terug te vinden?
Maar dat is een erg groot gebied.quote:Zijn finca ligt in Culebra. Dat is zeker.
Het lijkt me wat ver om bij de 4e kabelbrug koeien en een paddock te hebben. Ben je 2 dagen heen en 2 dagen terug onderweg om die koeien te verzorgen (ook met de auto eerst naar Norteno en dan lopen is erg ver)quote:Jawel als je goed zijn foto's hebt bekeken dan zie je dat ze eerst de (1e) kabelbrug over moeten voor ze bij hun finca zijn. Ik zeg niet dat het na de vierde kabelbrug is. Ik zeg dat het in ieder geval verder is dan die paddock waar we het over hebben.
Terug waarheen? Naar een ander punt waar ze al de weg kwijt waren? Dat heeft toch allemaal geen enkele zin? Verder kun je volgens mij als markering beter iets neerleggen met takken, stenen of ander materiaal. Alles lijkt daar op mekaar als je er net voor het eerst een paar uur bent. Dat er geen enkel spoor, markering of iets van een basiskamp is gevonden is toch raar?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 18:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En wat ik even wil aankaarten, waarom geen foto's maken van markeringspunten wanneer je juist verdwaalt bent. Dus toestel gebruiken als geheugensteun om de weg terug te vinden?
Of ze waren aan het zoeken.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 19:06 schreef schuschuho het volgende:
Even een vraagje. De mensen die daar in Boquet zijn gehoord hebben ze deze mensen ook gevraagd waar ze waren (alibi) ten tijde de meiden verdwenen waren? Ik mis nl bij sommigen op facebook de datums van 1 april tot ongeveer half april. Of ze hadden net deze tijd geen nieuws om er op wat op te zetten.
Dat ben ik het helemaal met je eens.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 17:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze hebben via die taalschool waar ze de lessen gevolg hadden in Bocas, voor de week in Boquete het vrijwilligerswerk geregeld. De taalschool biedt deze mogelijkheid aan op hun website. Dat het werk vervolgens niet doorgaat, (niet door handelen van K&L) maakt de taalschool niet minder verantwoordelijk voor hun tijd in Boquete die ze eigenlijk hadden moeten doorbrengen op de vrijwilligerslocatie.
Grote kans dat ze geen idee hadden aan welke kant van de CD ze liepen, hoe de windrichtingen waren en hoe het gebied er op een plattegrond ongeveer uitziet en t.o.v. het dorp ligt. Koeien, huisjes, prikkeldraad, het zijn ook niet echt tekenen dat je richting het noorden gaat en de jungle in aan het verdwijnen bent, eerder dat je weer in de bewoonde wereld aangekomen bent. Dus volgende ochtend doorlopen naar nog meer van die bewoonde wereld zou mij wel eens de beste optie kunnen lijken.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 16:36 schreef El_Matador het volgende:
Even een algemene vraag aan de mensen hier;
Stel jij komt om een uur of 16:00 aan op die paddocks. Je ziet de huisjes, waar je in ieder geval een schuilplaats voor de nacht hebt. Dan om 16:39 en 16:51 probeer je te bellen, lukt niet. Je besluit in die huisjes te overnachten.
Wie zou dan de volgende dag (en/of de dagen erop) verder lopen naar het noorden?
Gingen ze daarvan uit? Dat ze richting bewoonde wereld gingen?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 19:44 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Grote kans dat ze geen idee hadden aan welke kant van de CD ze liepen, hoe de windrichtingen waren en hoe het gebied er op een plattegrond ongeveer uitziet en t.o.v. het dorp ligt. Koeien, huisjes, prikkeldraad, het zijn ook niet echt tekenen dat je richting het noorden gaat en de jungle in aan het verdwijnen bent, eerder dat je weer in de bewoonde wereld aangekomen bent. Dus volgende ochtend doorlopen naar nog meer van die bewoonde wereld zou mij wel eens de beste optie kunnen lijken.
Ik weet niet of hij wel koeien heeft. Misschien is het een landbouwer en heeft hij daar wat plantages van het één of ander.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 19:32 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Maar dat is een erg groot gebied.
[..]
Het lijkt me wat ver om bij de 4e kabelbrug koeien en een paddock te hebben.
Goeie, dat moet ook te achterhalen zijn, welke dieren waren er op 1 april bij die paddocks of waren die paddocks toen helemaal verlaten?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 19:51 schreef 11en30 het volgende:
Ja of bij de huisjes blijven. Daar komen zekerweten mensen om de koeien te verzorgen en voeren.
- keuze uit: kiezen voor "bekende terugweg met slangen, waarop je al eerder niet terug durfde gaanquote:Op vrijdag 6 februari 2015 19:44 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Grote kans dat ze geen idee hadden aan welke kant van de CD ze liepen, hoe de windrichtingen waren en hoe het gebied er op een plattegrond ongeveer uitziet en t.o.v. het dorp ligt. Koeien, huisjes, prikkeldraad, het zijn ook niet echt tekenen dat je richting het noorden gaat en de jungle in aan het verdwijnen bent, eerder dat je weer in de bewoonde wereld aangekomen bent. Dus volgende ochtend doorlopen naar nog meer van die bewoonde wereld zou mij wel eens de beste optie kunnen lijken.
Kan ze waren aan het zoeken.quote:
En al zouden ze ervan uitgaan en er was iets dringends voorgevallen (aanval dier of mens) dan zal die bewoonde wereld in de buurt met alle Spaans sprekende ze ook niet echt een gerust gevoel gegeven hebben. Als ze een hutje hebben gezien dan hebben ze misschien gehoopt op een Indianen dorp dichtbij.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 19:52 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Gingen ze daarvan uit? Dat ze richting bewoonde wereld gingen?
Ze hebben die dag (vls de ons bekende gegevens) om 6.58 nog weer 112 gebeld.
Ja inderdaad: én niemand zou hen gezien hebben.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Goeie, dat moet ook te achterhalen zijn, welke dieren waren er op 1 april bij die paddocks of waren die paddocks toen helemaal verlaten?
Eventuele koeien kunnen melk geven, dus redelijk betrouwbaar drinken. En in de wat drogere periode daar, inderdaad kans op mensen die de dieren konden verzorgen/checken.
Daarnaast zie je op veel video's van de trail mensen lopen. Men komt daar wel eens anderen tegen. Hoe druk is dat pad? Met name omdat het op 1 april goed weer was.
Loopt er gemiddeld 4 keer per dag iemand (wandelaars, gidsen met wandelaars, dorpelingen, boeren noem het op) of 1 maal per week een boer en af en toe een gids met klanten?
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 19:42 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Dat ben ik het helemaal met je eens.
De taalschool heeft de de Spaanse les geregeld
De taalschool heeft het onderdak geregeld
De taalschool heeft het vrijwilligerswerk geregeld
De taalschool kreeg hier voor betaald door Kris en Lisanne.
Ja erg stil gebleven van dat front. Belangen, belangen. Maar pijnlijk en lijkt me niet correct.
We weten natuurlijk niet of ze persoonlijk de ouders een uitgebreide brief met meeleven end hebben gezonden.
Als er dan 2 meiden vermist zijn op 2 april dan is het te gek voor woorden dat een stagiaire dan mee gaat met een gids, die er verder helemaal geen ruk mee te maken heeft, aangifte gaat doen en niet Ingrid Lommers (of een leidinggevende)
Op vrijdag 6 februari 2015 19:33 schreef 11en30 het volgende:
- herinner je je in dat artikel : de gevonden abrigo azul...blauwe t shirt zeg maar, waarvan de ouders zeiden dat die niet van Kris is.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 18:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Maar dan wel in je onderbroek door de jungle? Feiten zijn dat ze dus geen bh's aan hadden en miste Kris haar spijkerbroekje.
Ik denk dat ze dat zeker zouden doen! Maar stel bij de val van een...die de rugzak heeft, maarquote:
De rugzak is puntgaaf met de hele inhoud ongeschonden gevonden. Dat duidt niet op een ongeval op hun rug of anderszins waarbij de rugzak kon beschadigen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 22:41 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat zeker zouden doen! Maar stel bij de val van een...die de rugzak heeft, maar
door de ander pas dagen later wordt gevonden...dan kun je dus geen foto's maken.
Hi, helemaal mee eens...was mijn eerste bevinding in mei. En ja dat zou alsnog bekeken kunnen worden. Welke gidsen hadden welke afspraken, welke dagen...viel er ergens een opvallend hiaat enz!quote:Op vrijdag 6 februari 2015 19:06 schreef schuschuho het volgende:
Even een vraagje. De mensen die daar in Boquet zijn gehoord hebben ze deze mensen ook gevraagd waar ze waren (alibi) ten tijde de meiden verdwenen waren? Ik mis nl bij sommigen op facebook de datums van 1 april tot ongeveer half april. Of ze hadden net deze tijd geen nieuws om er op wat op te zetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |