abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149426371
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 17:49 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Ik denk dat er omstreeks 15.30 uur een 'incident' heeft plaatsgevonden waardoor ze niet meer mobiel waren (te voet dus). Dat duurde meerdere dagen en ze waren ook niet meer op of bij het pad. Na die dagen zijn ze weer opgekrabbeld (of, voor de crimi's onder ons, onstnapt), maar waren waarschijnlijk de weg geheel kwijt. Ik denk dat ze dwars door de bush een weg naar een rivier en daarna naar een pad of brug gezocht hebben. Dan is naar beneden (noord) een stuk slimmer dan naar boven. En je komt in dat gebied altijd bij de samenvloeiing van de takken van de Culebda uit @ de 2e en 3e kabelbrug.

Wat kan dat incident geweest zijn? Een zwerm bijen komt het dichts bij: je bent er dagenlang ziek van, je moet flink op de vlucht waarbij je kunt verdwalen, je neemt geen foto's want je ziet er niet uit, het treft hen allebei tegelijk en je wordt ook weer beter. Maar of het zo echt is gegaan? Het verklaart wel veel.

Later moet er dan nog een ongeluk zijn gebeurd, want anders waren ze er nog geweest.
Maar dan wel in je onderbroek door de jungle? Feiten zijn dat ze dus geen bh's aan hadden en miste Kris haar spijkerbroekje.

En wat ik even wil aankaarten, waarom geen foto's maken van markeringspunten wanneer je juist verdwaalt bent. Dus toestel gebruiken als geheugensteun om de weg terug te vinden?
pi_149426831
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 18:14 schreef ootjekatootje het volgende:
En wat ik even wil aankaarten, waarom geen foto's maken van markeringspunten wanneer je juist verdwaalt bent. Dus toestel gebruiken als geheugensteun om de weg terug te vinden?
Goeie vraag voor de expeditie.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149427985
Even een vraagje. De mensen die daar in Boquet zijn gehoord hebben ze deze mensen ook gevraagd waar ze waren (alibi) ten tijde de meiden verdwenen waren? Ik mis nl bij sommigen op facebook de datums van 1 april tot ongeveer half april. Of ze hadden net deze tijd geen nieuws om er op wat op te zetten.
pi_149428841
quote:
Zijn finca ligt in Culebra. Dat is zeker.
Maar dat is een erg groot gebied.

quote:
Jawel als je goed zijn foto's hebt bekeken dan zie je dat ze eerst de (1e) kabelbrug over moeten voor ze bij hun finca zijn. Ik zeg niet dat het na de vierde kabelbrug is. Ik zeg dat het in ieder geval verder is dan die paddock waar we het over hebben.
Het lijkt me wat ver om bij de 4e kabelbrug koeien en een paddock te hebben. Ben je 2 dagen heen en 2 dagen terug onderweg om die koeien te verzorgen (ook met de auto eerst naar Norteno en dan lopen is erg ver)
Pin me er niet op vast maar ik denk dat huisje 12 of 13 wel eens die finca kan zijn.
(ik bedoel die bij de 2e en 3e kabelbrug)

De paddock op de video van Edwin is het zeer zeker niet
pi_149428851
quote:

[..]

Terug waarheen? Naar een ander punt waar ze al de weg kwijt waren? Dat heeft toch allemaal geen enkele zin? Verder kun je volgens mij als markering beter iets neerleggen met takken, stenen of ander materiaal. Alles lijkt daar op mekaar als je er net voor het eerst een paar uur bent. Dat er geen enkel spoor, markering of iets van een basiskamp is gevonden is toch raar?
pi_149428886
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 19:06 schreef schuschuho het volgende:
Even een vraagje. De mensen die daar in Boquet zijn gehoord hebben ze deze mensen ook gevraagd waar ze waren (alibi) ten tijde de meiden verdwenen waren? Ik mis nl bij sommigen op facebook de datums van 1 april tot ongeveer half april. Of ze hadden net deze tijd geen nieuws om er op wat op te zetten.
Of ze waren aan het zoeken.
pi_149429169
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 17:21 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ze hebben via die taalschool waar ze de lessen gevolg hadden in Bocas, voor de week in Boquete het vrijwilligerswerk geregeld. De taalschool biedt deze mogelijkheid aan op hun website. Dat het werk vervolgens niet doorgaat, (niet door handelen van K&L) maakt de taalschool niet minder verantwoordelijk voor hun tijd in Boquete die ze eigenlijk hadden moeten doorbrengen op de vrijwilligerslocatie.

Dat ben ik het helemaal met je eens.

De taalschool heeft de de Spaanse les geregeld
De taalschool heeft het onderdak geregeld
De taalschool heeft het vrijwilligerswerk geregeld
De taalschool kreeg hier voor betaald door Kris en Lisanne.

Als er dan 2 meiden vermist zijn op 2 april dan is het te gek voor woorden dat een stagiaire dan mee gaat met een gids, die er verder helemaal geen ruk mee te maken heeft, aangifte gaat doen en niet Ingrid Lommers (of een leidinggevende)
pi_149429243
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 16:36 schreef El_Matador het volgende:
Even een algemene vraag aan de mensen hier;

Stel jij komt om een uur of 16:00 aan op die paddocks. Je ziet de huisjes, waar je in ieder geval een schuilplaats voor de nacht hebt. Dan om 16:39 en 16:51 probeer je te bellen, lukt niet. Je besluit in die huisjes te overnachten.

Wie zou dan de volgende dag (en/of de dagen erop) verder lopen naar het noorden?
Grote kans dat ze geen idee hadden aan welke kant van de CD ze liepen, hoe de windrichtingen waren en hoe het gebied er op een plattegrond ongeveer uitziet en t.o.v. het dorp ligt. Koeien, huisjes, prikkeldraad, het zijn ook niet echt tekenen dat je richting het noorden gaat en de jungle in aan het verdwijnen bent, eerder dat je weer in de bewoonde wereld aangekomen bent. Dus volgende ochtend doorlopen naar nog meer van die bewoonde wereld zou mij wel eens de beste optie kunnen lijken.
pi_149429473
Ja of bij de huisjes blijven. Daar komen zekerweten mensen om de koeien te verzorgen en voeren.
pi_149429487
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 19:44 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Grote kans dat ze geen idee hadden aan welke kant van de CD ze liepen, hoe de windrichtingen waren en hoe het gebied er op een plattegrond ongeveer uitziet en t.o.v. het dorp ligt. Koeien, huisjes, prikkeldraad, het zijn ook niet echt tekenen dat je richting het noorden gaat en de jungle in aan het verdwijnen bent, eerder dat je weer in de bewoonde wereld aangekomen bent. Dus volgende ochtend doorlopen naar nog meer van die bewoonde wereld zou mij wel eens de beste optie kunnen lijken.
Gingen ze daarvan uit? Dat ze richting bewoonde wereld gingen?
Ze hebben die dag (vls de ons bekende gegevens) om 6.58 nog weer 112 gebeld.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_149429588
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 19:32 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Maar dat is een erg groot gebied.

[..]

Het lijkt me wat ver om bij de 4e kabelbrug koeien en een paddock te hebben.
Ik weet niet of hij wel koeien heeft. Misschien is het een landbouwer en heeft hij daar wat plantages van het één of ander.
pi_149431078
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 19:51 schreef 11en30 het volgende:
Ja of bij de huisjes blijven. Daar komen zekerweten mensen om de koeien te verzorgen en voeren.
Goeie, dat moet ook te achterhalen zijn, welke dieren waren er op 1 april bij die paddocks of waren die paddocks toen helemaal verlaten?

Eventuele koeien kunnen melk geven, dus redelijk betrouwbaar drinken. En in de wat drogere periode daar, inderdaad kans op mensen die de dieren konden verzorgen/checken.

Daarnaast zie je op veel video's van de trail mensen lopen. Men komt daar wel eens anderen tegen. Hoe druk is dat pad? Met name omdat het op 1 april goed weer was.

Loopt er gemiddeld 4 keer per dag iemand (wandelaars, gidsen met wandelaars, dorpelingen, boeren noem het op) of 1 maal per week een boer en af en toe een gids met klanten?
pi_149432253
Een terug naar de slang:
Slang bij de waterfalls: op 2:12 Bij de slangenfoto moesten ze áls ze alleen waren een beslissing nemen: door/niet doorgaan
- Niet gekleed op slangen
Je zou denken dan wil je zo snel mogelijk terug naar je hostel
Lisanne moest er over heen springen óf zich van de slang ontdoen
- óf indien begeleiding van derden: zij ontfermden zich over de slang...maar K&L voelden zich
ook vanwege kleding niet meer zo op gemak

Misschien kunnen we nagaan, wat het "slangengebeuren" aan tijd heeft gekost/oponthoud...
van ene naar de volgende foto/vergeleken met de nieuwe video van de Pianista?

- Indien gebeten: zou je verwachten dat ze eerder 112 gebeld zouden hebben.
Daarna had Lisanne geen behoefte meer aan foto's van haarzelf. Misschien is daarmee een vraag van de ouders dan beantwoord.
pi_149433179
Slangen op foto's, heb ik wat gemist??
pi_149433300
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 19:44 schreef 11en30 het volgende:

[..]

- keuze uit: kiezen voor "bekende terugweg met slangen, waarop je al eerder niet terug durfde gaan
- of je denkt misschien: 1, 2 hutjes....oh, dan is dorpje om de "hoek"" met heel veel huisjes (Indianen?) dichtbij voor hulp en eten en drinken (foute aanname)

Nu met de kennis van nu: op grond van dat ze 's nachts niet nog een keertje 112 hebben gebeld, denk ik ook aan een hutje/overnachting, maar dan voor de meest afgelegen, waar je geen zicht hebt op andere hutjes en waar s morgens blijkt als ze gaan lopen, dat er geen dorpje is. Toen waren ze richtinggevoel kwijt en hadden in eerste plaats dorst, dus prioriteit was misschien een rivier zoeken.

Welk hutje zou als uit de route/afgelegen in aanmerking komen?
- Hoe is het bereik bij de hutjes?
- Zijn al die hutjes doorzocht en bewoners bevraagd? Als ze ergens overnacht hebben, dan
misschien iets ingekrast met huissleutel of iets anders laten liggen (haren bijv)
- Hier ook weer keuze voor een afgelegen hutje, want niemand heeft ze de volgende dag(en) gezien.

[ Bericht 11% gewijzigd door doorgaan op 06-02-2015 21:52:18 ]
pi_149433604
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 19:34 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Of ze waren aan het zoeken.
Kan ze waren aan het zoeken.
Viel mij eind april ook op. Bij een was een gat van bijna drie weken.
Kun je me DM sturen? ik wil er nog een keer induiken. Niet meer teruggegaan naar al die fb's.
pi_149434053
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 19:52 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Gingen ze daarvan uit? Dat ze richting bewoonde wereld gingen?
Ze hebben die dag (vls de ons bekende gegevens) om 6.58 nog weer 112 gebeld.
En al zouden ze ervan uitgaan en er was iets dringends voorgevallen (aanval dier of mens) dan zal die bewoonde wereld in de buurt met alle Spaans sprekende ze ook niet echt een gerust gevoel gegeven hebben. Als ze een hutje hebben gezien dan hebben ze misschien gehoopt op een Indianen dorp dichtbij.
- Zijn die hutjes binnen bereik van elkaar en is het haalbaar of lijkt dat maar zo?
Goed voor de zoektocht? Wordt verlengd?
pi_149434101
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 20:42 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Goeie, dat moet ook te achterhalen zijn, welke dieren waren er op 1 april bij die paddocks of waren die paddocks toen helemaal verlaten?

Eventuele koeien kunnen melk geven, dus redelijk betrouwbaar drinken. En in de wat drogere periode daar, inderdaad kans op mensen die de dieren konden verzorgen/checken.

Daarnaast zie je op veel video's van de trail mensen lopen. Men komt daar wel eens anderen tegen. Hoe druk is dat pad? Met name omdat het op 1 april goed weer was.

Loopt er gemiddeld 4 keer per dag iemand (wandelaars, gidsen met wandelaars, dorpelingen, boeren noem het op) of 1 maal per week een boer en af en toe een gids met klanten?
Ja inderdaad: én niemand zou hen gezien hebben.
pi_149434190
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 19:42 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Dat ben ik het helemaal met je eens.

De taalschool heeft de de Spaanse les geregeld
De taalschool heeft het onderdak geregeld
De taalschool heeft het vrijwilligerswerk geregeld
De taalschool kreeg hier voor betaald door Kris en Lisanne.

Ja erg stil gebleven van dat front. Belangen, belangen. Maar pijnlijk en lijkt me niet correct.
We weten natuurlijk niet of ze persoonlijk de ouders een uitgebreide brief met meeleven end hebben gezonden.

Als er dan 2 meiden vermist zijn op 2 april dan is het te gek voor woorden dat een stagiaire dan mee gaat met een gids, die er verder helemaal geen ruk mee te maken heeft, aangifte gaat doen en niet Ingrid Lommers (of een leidinggevende)
pi_149434608
[quote]0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 19:33 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Eerst dacht ik waarom die foto van Kris van de achterzijde? En vulde ik in dat dat misschien was om zich een houding te geven in een ongemakkelijke situatie van derden erbij (door maar foto's te blijven maken) Nu denk ik dat Lisanne (met in mijn hoofd steeds weer stemmetje: dat ze verstandig! waren) al wél bezig was op dat moment markeringen te maken, maar dat na de laatste foto acuut wat gebeurde, waardoor (dreiging mensen (bij hen of nieuwe) of dier) dat niet meer kon. De weg terug was geblokkeerd denk ik. Stel dichtbij overnacht...de volgende dag ben je nog net zo bang om die weg terug te gaan. Niet alleen maar een verdwaling denk ik nu ook.
Ander scenario kan zijn dat ze zijn meegenomen, in die rode auto, ergens overnacht of later s nachts op een andere trail ergens zijn gedropped. Vandaar uit gaan dwalen. Toch laat ik deze achterwege en denk dat K & L gelukt is te vluchten. Wel vraag ik me af of ze elkaar zijn kwijt geraakt en of ze ieder een telefoon op eigen zak hadden (onhandig bij lopen, maar misschien wel een afspraak onderling geweest). Hebben ze elkaar ooit getracht te bellen. Dat is niet bekend.
pi_149434800
Doorgaan:
ik kan je ff niet meer volgen hoor, je vliegt van de slang naar derden, de rode auto en weer terug naar indianenhutjes... Vluchten, dreiging van dieren en mensen naar verdwaling en elkaar kwijt zijn...
pi_149435029
quote:

[..]

Maar dan wel in je onderbroek door de jungle? Feiten zijn dat ze dus geen bh's aan hadden en miste Kris haar spijkerbroekje.

- herinner je je in dat artikel : de gevonden abrigo azul...blauwe t shirt zeg maar, waarvan de ouders zeiden dat die niet van Kris is.
Dat betekent niet dat Kris die niet ergens (in een hutje?) gevonden heeft en aan heeft gehad
en zou dus op dna gecheckt moeten worden. Als ze die om had geknoopt en bij een val is die in een boom blijven haken...dan is ook die plek weer belangrijk..Al die kleine dingen...kunnen in een cirkel
op uitendelijk 1 plek vallen. Zou alsnog onderzocht moeten worden op dna.
pi_149435071
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 18:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Goeie vraag voor de expeditie.
Ik denk dat ze dat zeker zouden doen! Maar stel bij de val van een...die de rugzak heeft, maar
door de ander pas dagen later wordt gevonden...dan kun je dus geen foto's maken.
pi_149435112
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 22:41 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Ik denk dat ze dat zeker zouden doen! Maar stel bij de val van een...die de rugzak heeft, maar
door de ander pas dagen later wordt gevonden...dan kun je dus geen foto's maken.
De rugzak is puntgaaf met de hele inhoud ongeschonden gevonden. Dat duidt niet op een ongeval op hun rug of anderszins waarbij de rugzak kon beschadigen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149435127
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 19:06 schreef schuschuho het volgende:
Hi, helemaal mee eens...was mijn eerste bevinding in mei. En ja dat zou alsnog bekeken kunnen worden. Welke gidsen hadden welke afspraken, welke dagen...viel er ergens een opvallend hiaat enz!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')